Door Wout Funnekotter

Hoofdredacteur

Asus Padfone: een unieke combinatie

28-02-2012 • 14:00

139

Singlepage-opmaak

Tot slot

Toen de Padfone voor het eerst aangekondigd werd, hadden we onze twijfels - het leek allemaal net even te ambitieus. Android Honeycomb was net uit, maar voor de smartphones was er nog een aparte Android-versie; we konden ons niet goed voorstellen hoe Asus dit op softwaregebied werkend ging krijgen. Dit probleem is opgelost met Android Ice Cream Sandwich, dat zowel tablets als smartphones ondersteunt.

We zijn onder de indruk van het concept en van de eenvoud waarmee het systeem werkt. De prima specs van de Padfone zorgen ervoor dat de smartphone met tabletomhulsel vlot werkt; en de Padfone is ook zonder dock een interessant toestel. Het is opvallend dat een bedrijf dat nog zo groen is op smartphonegebied, een toestel van deze kwaliteit kan afleveren.

De dikke en zware behuizing van de Padfone Station is minder fijn om mee te werken. Het verschil in ergonomie met de concurrentie is behoorlijk en wie vooral een goede tablet zoekt, kan beter kiezen voor een 'echte' tablet die dunner en lichter is.

Zien we de Padfone Station echter als extraatje voor de bijbehorende smartphone, dan is het een ander verhaal. We kunnen ons goed voorstellen dat Padfone-bezitters de Station aanschaffen om voor een prikje een tablet te kunnen gebruiken. In hoeverre de integratie van smartphone en tablet nog meer voordelen oplevert, zal in de praktijk moeten blijken, dus Asus zou er goed aan doen om de Station voorlopig zeer scherp te prijzen. Het is echter nog onduidelijk wat de Padfone en de Station gaan kosten.

Reacties (137)

137
128
80
13
0
28
Wijzig sortering
Een mooi concept. Zo kun je de ware meester blijven over je gegevens. Je hoeft ze zo niet over te geven aan de overlords van de clouds om ze zonder moeite te gebruiken op je phone als ook op je pad.
Ik zou dit als soortgelijke reactie gaan plaatsen op de opmerking van "Job1234" ("De toekomst zit in cloud diensten.").

Persoonlijk zie ik dat ook (en graag) anders inderdaad. Clouds zijn leuk maar of het de toekomst is, ik weet het niet... Het wordt een beetje door onze strot heen gedrukt. Ik vind het juist wel fijn om mijn gegevens ergens te bewaren waar ik niet afhankelijk ben van een 3e partij (los van de onderwerpen, security en privacy).

Máár er is 1 probleem (welke bovenstaande direct onderstreept). Je koopt een Android telefoon dus dat betekent dat je sowieso al een flinke bak met gegevens af staat. Zo lang dit niet veranderd zijn we alsnog overgeleverd aan "de overlord(s)".

[edit] Ik vind het overigens een pracht apparaat! Wat mij betreft zou ik wel tot de doelgroep kunnen behoren. Overdag draag ik veel mijn telefoon bij me (lezen van e-mail, nieuws en tweets) en 's avonds zou ik graag op de bank willen zitten met het tablet omhulsel er omheen zodat ik alles op een groter scherm kan uitvoeren (filmpje kijken, spelletje spelen).

[Reactie gewijzigd door E-B op 22 juli 2024 13:20]

Kazakas, na je prachtige firstposts mag je jezelf natuurlijk even op de borst kloppen en daarna overgaan tot de serieuze zaken. De laatste zinnen in het artikel zeggen eigenlijk het meest, en ik citeer:
"In hoeverre de integratie van smartphone en tablet nog meer voordelen oplevert, zal in de praktijk moeten blijken, dus Asus zou er goed aan doen om de Station voorlopig zeer scherp te prijzen. Het is echter nog onduidelijk wat de Padfone en de Station gaan kosten."

Nu we weten dat de specificaties indrukwekkend zijn voor een beginnende fabrikant kunnen we wat vergelijkingen gaat trekken.
Zo is de Padfone op zichzelf helemaal geen slecht toestel. Bezitters van smartphones die niet groter willen gaan qua scherm dan 4,3 inch hebben hier een snelle, strakke opvolger die extreem goed presteert. Het scherm is ook nog een Super Amoled, de resolutie valt niet tegen, maar is helaas ook net geen 720p, al moet ik dat nog zien op 4,3 inch en Super Amoled. Als de telefoon niet té duur wordt zou dit een killer kunnen worden op het midrange/highrange gebied.

Voor het station heb ik helaas minder goede hoop. De tabletmarkt is helaas nog niet zo 'groot', 12 miljoen Android stuks verkocht, en Apple heerst er. Met de iPad 3 in aantocht zie ik het station niet teveel verkocht worden als de prijs aan de maat raakt. De specificaties zijn niet uitmuntend of onderscheidend, de tablet is niet standalone te gebruiken (pa gaat weg naar werk en kindertjes hebben nog spielerij) en hij is veel te log. Ook het argument van de koppeling zie ik niet zo sterk staan. Steeds meer gaat via WiFi, draadloos uitwisselen en synchroniseren.
Nee, het enige wat dit concept aan de man gaat kunnen brengen is pricing. Bij directe koppelverkoop denk ik meteen aan een ramp: "Ik wil alleen de telefoon door de mooie specs, maar ik heb al een tablet.", of "Ïk heb al een mooie smartphone maar wil een tablet".
Mocht de Padfone echter beschikbaar komen voor een mooie prijs is het een sterk toestel. Als je het dock er dan 'bij' kan kopen, (indirecte koppelverkoop) voor een redelijke prijs kan het misschien wel wat worden. Ik ben benieuwd en ik hoop dat Asus een mooi resultaat krijgt, want dat verdient deze 'ballzy' move wel. Innovatief? Zeker. Slim? Wie weet. Gedurfd? Absoluut!
Was Sega zijn tijd toch ver vooruit met de Dreamcast-controller + VMU :)
Waarom heeft iedereen hier moeite met lezen, er word duidelijk het volgende gezegd:
Het concept van de Padfone is behoorlijk vernieuwend en tegelijkertijd erg simpel. Het hart van het systeem is een volwaardige smartphone, die in een tabletomhulsel geschoven kan worden. Dat omhulsel bestaat enkel uit een behuizing, een scherm en een accu; al het werk wordt door de telefoon uitgevoerd. Daardoor zou het tabletdeel in theorie niet al te duur hoeven te worden.
Het gaat hierbij dus om een Smartphone met een tablet omhulsel/docking station.

Apple iCloud of Cloud diensten hebben hier helemaal niets mee te maken!


On topic: Ik zie hier zeker een toekomst in, loop nu zelf ook rond met een tablet en een telefoon en dat zou dus straks een PadFone kunnen worden! Pure mobiliteit met alleen de smartphone en een grotere display (en wellicht langere levensduur) als je hem in je Pad zet! What's next?!


@Shatter: Ik hoop echt dat de toekomst er zo uit gaat zien! Brilliant!

[Reactie gewijzigd door Evernote op 22 juli 2024 13:20]

De keyboarddock zou dit compleet kunnen maken, ik denk binnekort aan een volwaardige laptop (bvb met het ubuntu project) in je GSM.

Je steekt je GSM in je laptop, je laptop kan bellen (dmv headset bvb), je gsm verliest geen batterij (de batterij v je laptop is groot genoeg), 's avonds "sluit je je laptop af" door je gsm eruit te halen. En hupla, je rijdt naar huis met je GSM op 100%.

Dat zou ik nog wel wat vinden eigenlijk.
Wat zit iedereen (nou ja, bijna iedereen dan) toch te zeuren met cloud diensten en gegevens syncen? Het heeft niks met de PadFone te maken.

Zoals Evernote al zei: Het is Smartphone met tablet dockingstation.
Vroeger toen we nog jong waren en alleen een smartphone hadden, had je toch ook al je gegevens alleen op je telefoon? En als je tegenwoordig geen tablet hebt, heb je ook alles alleen op je smartphone.

Met de PadFone heb je ook alles alleen op je smartphone, alleen kan je van deze smartphone een tablet maken die je smarphone oplaadt en van de tablet een netbook die je tablet oplaadt.

Je hebt dus niet meerdere apparaten, maar kan kiezen welk apparaat je op een bepaald moment hebt. Je hoeft dus nooit te denken: "Had ik maar een tablet gekocht, zodat ik een groter scherm had" of "Had ik maar een netbook gekocht, dan kon ik sneller tikken op het toetsenbord". En je hoeft geen drie data abbonementen te nemen voor je drie apparaten. Tuurlijk kan je tetheren, maar stel dat het bedrijf waarvan je de tablet hebt gekocht zegt dat jij niet je telefoon aan de tablet mag tetheren en dat je alleen maar bestanden mag uitwisselen die zij goedkeuren....

Als je dat syncen en wolkjes en al die onzin lekker laat voor wat het is, dan zul je zien dat dit idee van Asus geweldig is. De uitvoering (net als de TF101 e TF201) is misschien niet altijd goed, maar het idee is er. En ik ga alvast sparen voor deze PadFone.
@remcob87

Ben jij heel toevallig een Apple fanaat? Je hele punt welke je ter discussie hebt gebracht over iCloud is totaal niet relevant met betrekking tot dit 'inovatieve' apparaat.
Als Apple er mee was gekomen had je het waarschijnlijk helemaal omhoog geprezen, dat terzijde

Maar je hebt het over Cloud, tussen verschillende apparaten data-synchroniseren wat op 1 server staat, dus dat betekend uploaden vanaf je telefoon, naar de server en downloaden naar je iPad. Dit kost tijd, dataverkeer, mocht je op 3G zitten en een klein bestand, hopelijk snel, ligt 3G er ff uit of slecht bereik, duurt dit lang, al zeker dals je een flink bestand wilt 'clouden'.

Dit is een apparaat, een telefoon, welke je gebruikt, je zit mail te lezen, twitter, wat dan ook en denkt, hier ga ik even goed voor zitten. Je pakt je Station, plugged dat ding erin (op het begin waarschijnlijk moeizaam, na een tijdje is het zo gebeurd) en binnen 2 a 3 seconden vergroot het beeld naar Tablet formaat.

Niks uploaden/internet, gewoon het BEELD vergroten... wat is steeds je punt over meerdere apparaten in 1 ding stoppen.

Het gaat hier erom dat je je telefoon (zie de Samsung Galaxy Note, ook zo iets, alleen dan kleinere vorm) kunt gebruiken als smartphone en alle zaken daarom heen. Wil je het genot hierbij dat je groot beeld hebt en fatsoenlijk kunt typen, knal je hem op de tablet. Er is niks over televisie/spellen.. het gaat om het gebruik je van je smartphone en deze te verfijnen met de kwaliteiten en voordelen van een tablet, inclusief de zelfde instellingen, binnen 5 seconden op een groter scherm...
Zeker een goede eerste try van Asus op android + smartphone gebied! En ik moet het gewoon even zeggen: Die belfunctie van de pen: genius.
Dat is een dure stylus om even te vervangen als je hem kwijt bent...
Ik snap dit soort reacties nooit zo goed. Berg je spullen dan goed en verantwoord op. Als je je telefoon kwijt bent kost het je een bak meer geld, als je je huis/auto/fiets sleutels kwijt bent kost het je ook geld, als je je USB stick kwijt raakt kost het ook geld, als je je normale BT headset kwijt bent kost het ook geld. Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Als je iets te duurt vindt om te vervangen wees er dan voorzichtig mee en ga er zorgvuldig mee om.
Wat een uniek concept weer. Ik blijf erbij, dit is de toekomst. Dat je slechts een klein apparaat hebt wat je in allerlei dingen kan pluggen om zo een game console, tablet of desktop apparaat te hebben. Alle rekenkracht in je eigen apparaat en het scherm en besturing in de "ontvanger".
Dit is hopelijk nooit de toekomst. Telkens in en uitpluggen van een apparaat werkt niet fijn en is bovendien omslachtig. Als je continue zo'n ding in en uit moet schuiven gaat dat als eerste slijten + hoe vaak wil je wel niet 2 apparaten tegelijk gebruiken, bijvoorbeeld snel op je telefoon iets checken zonder dat op de computer te moeten doen. Ik best vaak en daarom is het makkelijk 2 apparaten te hebben.

Ik zie veel meer in een continue cloudverbinding die alles wat je doet bijhoud en op elk apparaat weergeeft. Op die manier backup je alles snel, ben je minder afhankelijk van 1 apparaat en hoef je niet continue dingen te klikken en te schuiven. En je kunt de apparaten tegelijk gebruiken.
Precies, en dit bestaat al. Op de Apple apparaten wordt alles tussen door middel van iCloud tussen apparaten gesynct zonder dat je er naar hoeft om te kijken. De mobiele apparaten (lees: non-computers) worden tevens gebackupt naar iCloud.
Net zoals ikzelf hebben heel wat mensen daar geen behoefte aan. Het concept van de combinatie uit het artikel is vernieuwend, iets wat ik absoluut niet van Apple kan zeggen. Het leuke aan dit concept is dat je alles op één apparaat hebt, een losse tablet en smartphone betekent ook direct losse instellingen en dergelijke. Ik zie het al voor me, je komt op school, gaat naar het college en pakt het scherm uit je tas. Vervolgens plug je je smartphone in de achterkant van het scherm en kun je notities maken. Ideaal.

@remco: Alsof andere apparten die je veel in en uitplugt niet slijten. Mijn HTC plug ik iedere dag wel meerdere keren ergens in, en die connector toont nog geen slijtage na een kleine 2 jaar gebruik. Als je een beetje behoedzaam met je spullen omgaat gaat zo'n connector jaren mee, komt overigens ook bijna niet voor dat iemand zoiets kapot krijgt. Als de smartphone in het scherm zit kun je makkelijk alles op een plek checken, dat lijkt, nee is, zelfs stukken makkelijker dan met 2 apparaten in handen te zitten. Iets met tabbladen of zelf de schermen indelen is dan wel praktisch, het scherm is daar groot genoeg voor.

Het is een zeer mooi concept, vraag me af waarom dit nog niet bestaat...
Hoop wel dat ze een patent er op aanvragen :+
Net zoals ikzelf hebben heel wat mensen daar geen behoefte aan. Het concept van de combinatie uit het artikel is vernieuwend, iets wat ik absoluut niet van Apple kan zeggen. Het leuke aan dit concept is dat je alles op één apparaat hebt, een losse tablet en smartphone betekent ook direct losse instellingen en dergelijke. Ik zie het al voor me, je komt op school, gaat naar het college en pakt het scherm uit je tas. Vervolgens plug je je smartphone in de achterkant van het scherm en kun je notities maken. Ideaal.
Die instellingen worden gewoon via de cloud gesynct direct als je ze wijzigt. Dit werkt sneller als dan dat jij je telefoon moet inpluggen en vervolgens moet wachten tot het synct. En wat nu als je batterij leeg is of je telefoon waterschade heeft? Kun je gelijk je tablet/laptop niet gebruiken. Daarnaast kun je het potentieel van je tablet niet gebruiken, aangezien hij de telefoonprocessor moet gebruiken.

Bovendien koop je dus een 'lege' tablet, dus je kunt die niet even uitlenen of omruilen als je een andere wilt.
Het is een zeer mooi concept, vraag me af waarom dit nog niet bestaat...
Door bovengenoemde redenen...
Dit werkt sneller als dan dat jij je telefoon moet inpluggen en vervolgens moet wachten tot het synct.
Wachten tot het sync? Er valt niks te syncen :P Het staat al op het device, het is niet voor niks 1 device...
Daarnaast kun je het potentieel van je tablet niet gebruiken, aangezien hij de telefoonprocessor moet gebruiken.
Nee hoor kan prima sowieso gebruikt Apple zelf dezelfde SoC's voor beide dus wat is nu ineens het probleem? Buiten dat je prima in kan bouwen dat een device die een stroomtoevoer heeft (van de accu in de tablet) bijv hogere snelheid kan draaien dan dat ie zonder stroomtoevoer doet...
Bovendien koop je dus een 'lege' tablet, dus je kunt die niet even uitlenen of omruilen als je een andere wilt.
Nee maar de prijs was dus ook veel lager dan een normale tablet + telefoon (zeker als er een appel op staat)...
En wat nu als je batterij leeg is of je telefoon waterschade heeft?
Dan is je batterij leeg net als jouw telefoon leeg kan zijn of je tablet, het voordeel is weer dat er dus wel een batterij in de telefoon zit en ook nog is in de tablet, stop je ze in elkaar laad de telefoon weer bij, in nood kan je dus zelfs je telefoon opladen met de tablet :)

Bij waterschade ben je inderdaad in 1 keer 2 devices kwijt ja, maarja dan ga je wel mierenneuken, ik houdt er iig bij aankoop nooit rekening mee 'als het stuk gaat wat moet ik dan', heb al 6 jaar smartphones en er is er nog nooit 1 stuk gegaan :P En ondanks dat me schermen vaak nat zijn geworden (boeit me niet om hem in de regen te gebruiken) nog NOOIT waterschade gehad!

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 22 juli 2024 13:20]

Dat is niet waar, het is beide de A5 maar in de 4S is hij lager geclocked, en is hij grafisch ook minder. Dit allemaal omdat hij een kleinere batterij heeft. In een tablet is dit niet nodig, dus waarom zou je jezelf beperken?
Dat leg ik volgens mij heel duidelijk uit, lager klokken als er geen stroomtoevoer is en hoger klokken als er wel stroomtoevoer is, precies het verschil tussen een iPhone en iPad is dat de ene wat lager geklokt is...
Ok, niet syncen, maar het beeld ombouwen voor tabletgrootte. Dit, samen met het inschuiven, lijkt mij langer duren dan dat je de tablet aanzet en je het gelijk ziet omdat het via de cloud al is binnengekomen.
Dus als je een film kijkt op je iPhone kan je met 1 klik verder kijken op je iPad? Oftewel syncen is eigenlijk behoorlijk gelimiteerd en een telefoon die je in een tablet schuift toaal niet... Of wat dacht je als je ergens zit waar je iPad geen wifi heeft (ja je kan ook een 2de duur abbo nemen voor 3G en een duurdere iPad maar dan is de prijs-verhouding waarschijnlijk nergens meer te zoeken). Of dat je een bestand van 100MB hebt (film of wat foto's) dan moet jij eerst gaan wachten tot het geupload is naar iCloud en vervolgnes weer gedownload en dan pas heb jij het op je apparaat... Met een padphone is dat dus maar 10 sec werk zelfs zonder enige internet-verbinding.
Wat betreft kapot gaan, de meerderheid houdt zich daar mss niet mee bezig, maar mocht het je 1x overkomen weerhoudt het je er denk direct van om deze combinatie weer te kopen...
Welnee het is een luxe-item het is niet zo dat een leven er van afhankelijk is, ik heb nu een Galaxy Note dat is ook een tablet en phone in 1 volgens velen ;)
Ik heb nog geen prijzen van het pad gezien. De processor is maar een peuleschil van de kosten, het scherm is veel duurder. Dus of het echt veel scheelt...
Klopt maar je vergeet de rest denk ik geheugen (32/64GB) + alle sensoren wat ook niet dubbel uitgevoerd hoeft te zijn.
Kijk ik snap dat er voordelen aan zitten, en in principe kun je elk punt wel weer weerleggen met een voordeel/nadeel, maar in eerste instantie ging ik in op de opmerking dat dit de toekomst wordt. En daar geloof ik niets van.

Het blijft een gekuntsel om dit voor elkaar te krijgen + je bent behoorlijk afhankelijk en je moet al je apparaten tegelijk updaten. En dan alle technische (on)mogelijkheden nog (je kunt niet zomaar een processor opvoeren als hij in een tablet zit, kijk naar de extra warmte etc.) En ik geloof niet dat je er veel goedkoper door uit bent.

Veel van de voordelen die jij noemt zijn in een paar jaar net zo goed mogelijk met de cloud. Die wordt ook steeds sneller en heeft daarbij het voordeel van back-up, onafhankelijkheid.

Het is om die redenen dat het dit inkliksysteem niet de toekomst heeft. Ik snap best dat sommigen het ontzettend leuk vinden om te gebruiken en in sommige gevallen is het misschien ook handiger, maar dit is een niche.
Het blijft een gekuntsel om dit voor elkaar te krijgen + je bent behoorlijk afhankelijk en je moet al je apparaten tegelijk updaten.
...
Veel van de voordelen die jij noemt zijn in een paar jaar net zo goed mogelijk met de cloud. Die wordt ook steeds sneller en heeft daarbij het voordeel van back-up, onafhankelijkheid.
Volgens mij haal je dingen door elkaar, afhankelijkheid hoort naar mijn mening meer bij 'the cloud'. Waarom meerdere apparaten kopen voor specifieke taken als je ook één multifunctioneel apparaat kan hebben?

Volgens mij is dat eerder de toekomst, dat het nu nog met een klik systeem werkt -dat een beetje log is- doet niet af aan het idee. Nu nog een nette standaard ontwikkelen zodat een smartphone van merk x vlekkeloos in de tablet-extensie van merk y werkt, dat is onafhankelijkheid. ;)
De tablet bevat een accu die de levensduur van de batterij in de mobiel oplaadt, dus watr dat betreft hoef je je geen zorgen te maken.

Er hoeft ook niets gesynchroniseert te worden, aangezien alles op een plek (op de telefoon) wordt gezet en als je het graag via de cloud synchroniseert dan doe je dat toch gewoon via dropbox of een andere dienst?

Je kunt het potentieel van de tablet niet gebruiken? Volgens de laatste benchmarks (zie bron 1) doet die niet onder voor de Tegra 3 en daar kun je volgens de recensie van Tweakers (bron 2) aardig wat mee.

Kortom: het concept blijft functioneel en afhankelijk van de prijs kan dit daadwerkelijk een succes worden.


Bron 1:
http://www.anandtech.com/...0-adreno-225-benchmarks/2
Bron 2:
reviews: Transformer Prime: nu met Ice Cream Sandwich
Er hoeft ook niets gesynchroniseert te worden, aangezien alles op een plek (op de telefoon) wordt gezet en als je het graag via de cloud synchroniseert dan doe je dat toch gewoon via dropbox of een andere dienst?
Het gaat er juist om dat het automatisch gebeurt (iCloud), zodat je zelf niets hoeft te doen. Dat is altijd sneller dan het in en uitpluggen, waar je op een gegeven moment gek van wordt.

Kijk ik snap best dat sommige mensen het helemaal te gek vinden en er op kicken, maar dit is een niche, de overgrote meerderheid houdt er niet van om dingen elke keer te moeten vast klikken en los te halen uit andere apparaten. Die wil gewoon hun data hebben waar ze ook zijn (ook als de telefoon er niet bij is). Daar is de cloud buitengewoon geschikt voor. Bovendien kun je daardoor de apparaten tegelijk en onafhankelijk van elkaar gebruiken en vervangen. Ook is de upgrade mogelijkheid beter: want wat nu als asus een nieuwe telefoon gebruikt die dunner is? (wat best logisch is). Dan kun jij weer allemaal nieuwe accessoires kopen....

[Reactie gewijzigd door remcob87 op 22 juli 2024 13:20]

Behalve dan dat er niet eens gesynced hoeft te worden bij de padphone... waarom begint men daar in hemelsnaam telkens over? De basis van het systeem is de smartphone, de 'tablet' is eigenlijk niet meer dan een losse monitor. Het is dus nóg beter dan iCloud, want je hebt niet eens een dataverbinding nodig... Het is dus een punt wat niet eens terzake doet... want het is 1 apparaat en niet 2 zoals met de iPhone en iPad.
precies! Ik snap het grote vertrouwen in de cloud gewoon niet. Al je data op een server van een 3e partij, je bent afhankelijk van data verbindingen en de daarbij komende snelheden. Voor pure data back-up zie ik potentieel voor de cloud. In de toekomst lijkt mij persoonlijk een ideale combinatie van wat hier gedemonstreerd word en misschien wat er een paar dagen geleden gepresenteerd werd: nieuws: Canonical onthult Ubuntu for Android-project
Anoniem: 131162 @MicGlou1 maart 2012 18:21
weet niet of dat nou direct beter is, je data wordt dus ook niet gebackupt.
wat een onzin, iets syncen is altijd trager dan iets niet syncen (het laatste is namelijk instantaan. En mocht je telefoon of tablet even geen internet hebben, bv in het vliegtuig, dan worden ze helemaal niet gesynced.

Besides, synced jouw iCloud dan ook welke tabjes je in de browser open hebt staan van je iphone naar je ipad en weer terug, en welk nummer je op spotify aan het luisteren was, of waar je precies was in een een film die je aan het kijken was? of welke chats je open had, of welke sms je net aan het typen was?

Ik denk dat beide oplossingen zo hun toepassingen hebben. En ik vind het sowieso altijd mooi om te zien dat bedrijven proberen iets nieuws te maken, ipv alleen maar alle bestaande concepten te herkauwen.
Het is mooi als je direct van je ene apparaat kan switchen naar het andere en dat dan ook alle openstaande programma' s en tabbladen gekoppeld worden. Allen met de huidige markt zal dat waarschijnlijk betekenen dat je dan wel alles van dezelfde fabrikant moet hebben.

Een blackberry playbook die alleen perfect synchroon loopt met de blackberry telefoon, een iphone die wel synchroon loopt met een imac, maar weer niet perfect met een windows computer etc.

Maar een initiatief als deze phone-pad is wel een mooi begin. ook al is het eigenlijk alleen maar een docking-station voor je telefoon. Ben benieuwd wat de volgende stap wordt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een geweldig idee vind!!!

Een tablet + telefoon los kost zo'n ( vooral dit high end spul ) zo'n +/- 1000/1100 Euro !!!

Als je een vet goede smartphone wilt en een hele goede tablet. Dan kun je hier flink op geld besparen als hij bijvoorbeeld 700 euro kost.
Maar als Asus het goed wil doen moeten ze de telefoon Los verkopen of in combinatie met de tablet als accessoire.

En dat je 3G/HSDPA op je tablet gelijk hebt is ook geniaal. Geen geswitch van Sim kaarten. Dat vond ik altijd een naar idee als ik een telefoon zou kopen. Als je dan je tablet een keertje in de trein mee moet nemen, dan moet je of tetheren wat enorm veel stroom kost of je simkaartje overzetten.

Tevens kun je bijvoorbeeld de tablet thuis laten. En hoef je niks te syncen!!! Alles staat op je telefoon :) En tablet tegelijk!! Als je thuis komt dock je je telefoon gewoon in de Tablet en whoppa! Alles waarmee je bezig was.. zoals je agenda/e-mails staan gewoon exact zoals ze waren zonder dat je nog eens weer via Wifi moet syncen.

Dit probleem lost dus deze PadPhone op!!! Ik zie meer geniale dingen in dit product denk ik dan andere mensen. Ik denk zelf dat dit wel de toekomst is.
Één Apparaat voor alles :) Ik noem dit innovatie ten top.

Tablets zijn vaak namelijk even krachtig als smartphones. En enkel het scherm en de Accu verschillen.

Ik weet precies waarom Asus hiermee gewacht heeft... Dit komt omdat Android 4.0 pas een OS is wat hybrid is. Android 4.0 is een Tablet OS en Telefoon OS in één.

Dit was niet zo bij Android 2.X en 3.X.

Geniaal bedacht Asus!!
Ik snap je punt :), ik zou zeggen dat bijvoorbeeld dropbox straks ook die automatische functie krijgt (wanneer deze die niet al heeft). Met het gek worden, ik denk dat het een kwestie van gewenning is. Zeker wanneer je beseft dat je de accu ermee opgeladen kan worden.

Je tweede punt is het pijnpunt van het concept. Daar heb je gelijk in, met betrekking tot de upgrade mogelijkheid. Die is er simpelweg niet. Met een gemiddelde van 9 mm (pricewatch: Asus Padfone (16GB) Bruin) denk ik niet dat hij erg veel dunner gaat worden. Lukt hun dat wel, dan moet je inderdaad een nieuwe accessoire kopen.

Daarom kan Asus naar mijn mening ook het beste zowel de tablet als telefoon in een verkopen. Alles in de prijs inbegrepen (exclusief die pen dan). Dan is het gewoon een telefoon (+ extra scherm in de vorm van een tablet) en die worden om de zoveel tijd vervangen. Het is anders wanneer je voor de accessoire 200 euro extra moet betalen terwijl deze een jaar later alweer wordt vervangen.
[...]
Het gaat er juist om dat het automatisch gebeurt (iCloud), zodat je zelf niets hoeft te doen. Dat is altijd sneller dan het in en uitpluggen, waar je op een gegeven moment gek van wordt.
iCloud is niet sneller dan in en uitpluggen. Als jij Grote data moet syncen via iCloud met een slechte verbinding of zelfs Wifi kan dat langzamer gaan.
Ik weet niet of jij bekend bent met DropBox, maar ik gebruik dat heel vaak. En dat syncen via Wifi of kabel internet is soms ook wel eens traag wanneer ik het internet aansluit.

Jij zegt dus dat via het internet syncen sneller is dan iets wat al op een medium staat en niet gesynct hoeft te worden. Maar binnen 2 seconden paraat staat.

Sorry dat ik het zeg, maar jij zit hier echt VOLKOMEN naast.
Leuk die cloud als je een filmpje van 8gb gaat syncen! Daar is je provider erg blij mee. Laat mij dan maar een apparaatje inpluggen.
En dan zit je ergens waar je geen 3G of WiFi hebt. Sowieso heb je twee aparte 3G abonnementen nodig om dit altijd te kunnen doen. Met een oplossing als deze dus niet; het "syncen" duurt ook niet bepaald lang; via de cloud gaat dat echt niet sneller voor de meeste dingen. En het "potentieel" van de tablet niet kunnen gebruiken? Ik zou maar eens goed gaan kijken naar wat er tegenwoordig in tablets en telefoons zit; dat loopt toch aardig gelijk op hoor. Tablets hebben vaak iets meer opslag ruimte, maar daar blijft het ook bij.

Ik ben persoonlijk ook nog steeds gecharmeerd van de Padfone. Het toestel op zich klinkt wel goed, het tablet gedeelte ben ik nog niet zeker van; hetzelfde scherm als de Infinity zou mooi geweest zijn en hij is inderdaad vrij log.

Overigens even terzijde, maar telkens wordt er meteen naar iCloud verwezen. Op Android kan dit net zo goed. Omdat het Google is en niet Apple zit niet alles standaard er in, maar een gratis Dropbox account doet het voor bestanden net zo goed. Contactpersonen en dergelijke worden sowieso ook al gesynct zolang je beide apparaten aan dezelfde account koppelt. Apps worden niet automatisch geinstalleerd, maar wederom geldt dat als je dezelfde account gebruikt, je gewoon dezelfde apps kunt installeren als je dat wilt.
iCloud is totaal anders dan Dropbox of iets gelijkswaardigs op Android. Het anders zit hem er in dat het in de achtergrond gebeurt en elke app het inbakt. Dus niets geen gekloot meer met bestanden, maar alles gebeurt automatisch. Dat is compleet anders dan dropbox .
En dan zit je ergens waar je geen 3G of WiFi hebt. Sowieso heb je twee aparte 3G abonnementen nodig om dit altijd te kunnen doen. Met een oplossing als deze dus niet; het "syncen" duurt ook niet bepaald lang; via de cloud gaat dat echt niet sneller voor de meeste dingen.
Het is vaak wel sneller als het automatisch gebeurd, dus op het moment dat jij het wijzigt wordt het geupload, niet als jij je telefoon in de tablet schuift.

En het klopt dat je niet overal 3G hebt, maar in de meeste werksituaties heb je wifi, en dit loopt in de komende jaren nog wel verder op. De cloud komt dus overal, ook als jij je telefoon vergeten bent.
"potentieel" van de tablet niet kunnen gebruiken? Ik zou maar eens goed gaan kijken naar wat er tegenwoordig in tablets en telefoons zit; dat loopt toch aardig gelijk op hoor. Tablets hebben vaak iets meer opslag ruimte, maar daar blijft het ook bij.
Telefoonprocessoren zijn vaak lager geclocked en zijn meer geoptimaliseerd voor de kleinere batterij dan die van tablets. Bovendien kunnen tabletprocessoren groter zijn, waardoor er nog meer power is. Die power mis je dus allemaal.
Het is vaak wel sneller als het automatisch gebeurd, dus op het moment dat jij het wijzigt wordt het geupload, niet als jij je telefoon in de tablet schuift
Je snapt hopelijk zelf ook wel dat als je de telefoon in je tablet schuift dat je gewoon nog het zelfde beeld ziet, alleen dan vergroot... syncen is dus overbodig... het is 1 apparaat
Er zijn zat plaatsen te verzinnen waar je wel met een pad of smartphone wilt werken maar waar lang niet altijd internet beschikbaar is (op reis bijvoorbeeld, of in het buitenland waar mobiel internet reteduur is met een NL abbonoment etc.). Dat is een heel grote tekortkoming van het hele cloud gebeuren waar dit systeem geen last van heeft.
Komt ook nog eens bij dat de processor die in de Padfone zit niet onder doet zo niet beter dan de eerste Transformer. Deze werkt naar mijn idee prima (gebruik hem dagelijks met veel plezier)

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door JoostSlager op 22 juli 2024 13:20]

Om het goed te laten werken lijkt het me zinvol als de padphone station niet met alleen deze padphone zal werken maar ook compatible is met andere modellen die men uitbrengt en dat ook een eventueel opvolger er in past.

Ook is het jammer dat het keyboarddock anders is als van de transformer. Voor Asus betekent dit dat ze onnodig meerdere docks in het assortiment moeten hebben (=extra logistieke kosten) terwijl beide in kleinere productieseries worden gemaakt als wanneer er slechts één type was (=extra productiekosten). Voor de consument betekent dit dat de docks een hogere verkoopprijs zullen hebben in de winkel én (voor zover ze zowel een transformer als een padphone aanschaffen, wat ik niet waarschijnlijk vind) dat ze dan twee docks moeten kopen. Wat betreft de gebruikservaring is dat dus ook niet optimaal. Je hebt dan twee niet-compatible apparaten in huis, pak je er eentje, is het net degene die niet past, de goede licht net ergens anders.
maar je hebt en een Ipad en een Iphone nodig daarvoor, dit is 1 apparaat...
doet hetzelfde, scheelt een duizendje of wat ;)
Euh... denk je dat die telefoon en die tablet van asus gratis zijn ofzo?

Dit "docking station" kost net zo goed als een gelijkwaardige tablet veel. Accu, scherm, speakers, het zit er allemaal in, het enige dat je mist is de SoC en de flash. Dat vertegenwoordigt misschien 20% van de waarde van een tablet, if that.
In en uitpluggen is inderdaad omslachtig, daar ben ik het wel met je eens.

Toch heb ik de voorkeur voor een hybride oplossing Ik zie meer iets in een lokale uitwisseling van gegevens. Waarom alles naar de cloud brengen als twee apparaten binnen elkaars handbereik liggen?
Kun je net zo goed de data die je via de cloud uitwisselt, rechtstreeks met elkaar uitwisselen. Scheelt weer een privacy issue en is minder risicovol voor connectivity-problemen.
De cloud-dienstverlening kun je dan als alternatief gebruiken als je je smartphone op kantoor hebt laten liggen en je wilt toch thuis doorwerken.

Of andersom; altijd cloud en als die er niet is, lokaal uitwisselen. Wat jij als consument zelf wil ;)
Omdat lokaal intensiever werkt en je beide apparaten aan moet hebben/in 1 range moet hebben. Dan zal je tablet dus een continue verbinding met je telefoon moeten hebben. Met de cloud kun je dit beter regelen, omdat er altijd een verbinding mee is (voor bijv. e-mail). Bovendien kunnen data centers veel efficienter met data omgaan dan een telefoon.
Hoezo is "altijd een continue verbinding met de cloud" efficienter dan een locale verbinding tussen een tablet en een telefoon? Ik heb liever niet een continue verbinding met een cloud, dat is alleen maar duur en het kost onnodig veel energie.

Het is trouwens evenveel werk om in- en uit- te pluggen als om mijn telefoon uit m'n broekzak te halen. Ik denk dat ie van m'n broekzak sneller slijt.
In principe is dit niet meer dan een draagbaar scherm, met input (touchscreen). Een beetje doordenken zie ik meer in een korte termijn oplossing waarin dit draadloos kan. Je telefoon gewoon in je broekzak en het beeld de ene kant uit storen en input de andere. Dit zou dan evengoed werken met een TV of ander display device.

Draadloos toetsenbord en mius erbij en je hebt een bij ieder scherm een PC.

Lijkt mij technisch en qua kosten op redelijk korte termijn wel haalbaar (standarisatie daargelaten).
Dat is dus precies wat ik bedoel. Je telefoon stuurt allerlei apparaten aan welke veranderen in het apparaat wat je dan nodig hebt. In je PC, in een mediaplayer, in een gameconsole.
Jouw telefoon slijt ook als je hem op wilt laden?
Ja. Vooral die idiote microUSB aansluiting die door de EU is opgedrongen is behoorlijk kwetsbaar en slijtagegevoelig.
Bedenk je ook eens hoe groot de besparingen zullen zijn van bepaalde grondstoffen wanneer voor bijna al je apparaten dezelfde cpu en gpu etc gebruikt kan worden.
Anoniem: 131162 @p0pe1 maart 2012 18:26
ja die kubicentimeter silica kunnen we echt niet missen. De kans dat ineens twee apparaten waardeloos worden als de padphone sneuvelt haalt dat voordeel ruim weg.
Nou, dat is even een hoop werk. De telefoon erin of eruit halen. En dat zal je wel duizenden keren per dag doen.....

Ik vind het een heel erg goed concept. Een smartphone en een tablet hebben veel onderdelen gemeen, waarom zou je ze dubbel hebben?

Nu kun je voor -hopelijk- een veel lagere prijs de laatste stand der techniek hebben op zowel smartphone als tablet gebied.

Ik zeg: top!
[q[Nou, dat is even een hoop werk. De telefoon erin of eruit halen. En dat zal je wel duizenden keren per dag doen.....
[/q]

Nou, je zou maar snel weg willen, moet je eerst kijken in welk apparaat je telefoon zit. Je raakt m hierdoor eerder kwijt, en kunt niets tegelijk gebruiken. Met deze reden is ook de stylus mislukt: je vergeet hem, verliest hem en je moet hem opbergen. Allemaal kleine handelingen, maar ontzettend irritant als je het continu moet doen.
Nu kun je voor -hopelijk- een veel lagere prijs de laatste stand der techniek hebben op zowel smartphone als tablet gebied.
Heb jij prijzen gezien? Volgens mij is er nog niets bekend. Ik denk namelijk dat het niet veel goedkoper is dan beide los aanschaffen. Het scherm en de behuizing betaal je sowieso 2x en is ook vaak het duurste in een apparaat. Bovendien is dan 1 totaal afhankelijk van de andere. Dat lijkt me een erg duur accessoire.
Je zou maar snel weg willen.

Verrek in welke broek ligt mijn telefoon nou. Of zit 'ie toch in me jas? Hmmmm misschien naast de TV...
En jij moet dan niet je iPhone, iPad, iMac, iWeetikveelwat gaan bij elkaar rapen als je 'plots' snel weg wil? :?

Je hebt nu wel al redelijk duidelijk gemaak dat JIJ het niks vind, waarom blijf je nou andere mensen die het wel een goed concept vinden tegenspreken?? :/

Is het niet interessant voor jou, ok, goed, deel je mening, maar laat het daar dan gewoon bij...

[Reactie gewijzigd door Fire69 op 22 juli 2024 13:20]

Toch zie ik voordelen. Je stopt je padfone in je TV en je TV wordt een gameconsole. Of wordt een desktop computer. Of een mediaplayer. Zonder padfone gebruik je 'm weer als TV.
Op je werk staat alleen een scherm en muis/keyboard, plug je padfone in en je hebt je workstation. In de trein/het vliegtuig heb je een scherm, met je padfone erin is het je persoonlijke mediacentre. Vergelijk het met de veschillende docks die je kunt kopen. Zet je telefoon erin en je dock wordt een muziekspeler, wekkerradio, navigatie apparaat of mediaplayer. Zelfde principe, maar dan zie ik het graag verder doorgevoerd.

Los daarvan bestaat de cloud. Het enige wat de padfone hoeft te zijn, is een CPU/GPU. Data kun je zowel in de cloud als lokaal opslaan, dat staat los van mijn idee. Zowel met lokaal opgeslagen data als met de cloud kun je het apparaat waarin je de padfone stopt meteen persoonlijk maken.

In de verre toekomst zou je zoiets in een auto pluggen waardoor de auto weet wie je bent, je het entertainmentcentre kunt gebruiken (als de auto's dan al zelfstandig rijden), je eigen muziek speelt, je navigatiecontacten weet, etc, etc. Handig bij bijvoorbeeld huurauto's

[Reactie gewijzigd door Fly-guy op 22 juli 2024 13:20]

Dus dan gaat je Padfone kapot. Gelijk al je apparaten waardeloos.
Al gaat je TV kapot zijn ook meteen al die dingen die aan je tv hangen waardeloos... Wat is je punt?

En dat Cloud is leuk, maar voor grote bestanden zit je nog steeds aan een wachttijd, dus voor games of films is het nog geen optie
en wat als de servers van het Cloud down zijn... kan je meteen geen ene moer meer
Als je TV kapot gaat, koop je een nieuwe TV. En dan is alles dat er aan hangt opeens magisch weer niet meer waardeloos.

Als je padfone kapot gaat, moet je een Padfone 3 kopen, die uiteraard niet past in je oude Station, en de nieuwe Station past uiteraard niet in de oude docking, etc.

Dus dat is het punt. Gedeeltelijk op te vangen door een tweedehands vervanger te kopen, maar dan heb je nog steeds een verouderde telefoon.

Het is gewoon niet handig om tegelijkertijd je tablet *en* je telefoon, *en* je laptop te moeten upgraden, terwijl je het niet in fases *kan* doen.
Als je padfone kapot gaat, moet je een Padfone 3 kopen, die uiteraard niet past in je oude Station, en de nieuwe Station past uiteraard niet in de oude docking, etc.
Wel een beetje stemmingmakende aanname?

Als ASUS slim is maken ze de opvolger gewoon geschikt voor het zelfde scherm. Ten eerste heb je dan een snellere tablet. Ten tweede hoeven ze geen redisign te doen, wat weer kosten bespaart.

Ik ben eigenlijk toe aan een nieuwe telefoon, en dan vindt ik dit dus superhandig. Waarom? Een tablet heb ik al, zit mijn vriendin meestal op. Op deze manier heb ik gewoon mijn tel altijd bij me en klik ik hem als ik thuis ben of mobiel wil werken gewoon in zijn dock.

Als jij een iPod dock koopt zeur je toch ook niet dat dit alleen maar met de iPod/iPhone werkt? Oh wacht: dat werkt de helft van de tijd gewoon aangezien die de zelfde connector gebruiken...

Beetje negatieve blik en niet tweaker waardig vindt ik :)
Als ASUS slim is maken ze de opvolger gewoon geschikt voor het zelfde scherm.
Als Asus slim was had dit apparaat hetzelfde toetsenbord als de prime.
Niet "gelijk al je apparaten waardeloos". De Padfone is dan stuk, niet de docking station. Vervang je de Padfone en klaar is pinda.

En als je er echt mee zit koop je toch lekker twee Padfones, eentje als reserve...
Je kunt de padfone niet vervangen, die is tegen die tijd allang niet meer te krijgen. Hoogstens een tweedehandsje. Niet handig.
pure speculatie natuurlijk, een slimme fabrikant zorgt dat de hardware wat betreft aansluiting compatible is met vorige generaties (net zoals alle ipod/phone's dezelfde aansluiting hebben) en zorgt dat klanten willen upgraden vanwege andere factoren (denk aan nieuwere software, krachtigere hardware).
Omdat je dan voor zowel je TV als je gameconsole, als je desktop, als je workstation steeds maar weer dezelfde hardware moet hebben. Het mooie hiervan is juist dat de hardware op het gebied van CPU/GPU en eventueel dataopslag in je "padfone" zit.

Waarom zou ik een CPU en GPU in zowel mijn computer, TV als gameconsole willen als ik er ook een in mijn telefoon heb. Plug de telefoon in, gebruik die rekenkracht en stuur daar je apparaten mee aan.

Profielen en voorkeuren kunnen daarnaast natuurlijk ook in een cloud en lokaal, dat stata er los van.
Hij koopt gewoon liever 4x dezelfde hardware ;) Laat hem lekker! Ik koop liever 1x de hardware wat ik vervolgens in 4 verschillende devices kan gebruiken :)
Je koopt 1 keer voor 100 euro een CPU, en vervolgens 4x de rest van de hardware voor 500. Veel beter dan gewoon meteen 4x 500 uitgeven voor een compleet device.

(Want, serieus, de hoeveelheid kosten die aan de CPU & co zijn toe te schrijven en die niet gedupliceerd wordt? weegt nauwelijks tot niet op tegen de extra kosten door een totaal gebrek aan schaalvoordeel.)

Het concept heeft potentie, maar deze uitvoering is knudde. Het kan pas wat worden met een wireless display verbinding -- met name omdat je dan daadwerkelijk een standaard kan gaan creëren waardoor er interoperabiliteit komt tussen vendors, om het nog niet te hebben over tussen modellen van 1 vendor.
Heb je ook een bron voor "voor de rest is dit veel te omslachtig en te irritant"? Kun je dat onderbouwen?

Beetje vreemd dat je het hebt over "tweakers die graag stoer..." wat een nonsens. Daarmee zet je iedereen die het concept nuttig vindt (al was het maar omdat je maar 1 processor nodig hebt, 1x geheugen, enzovoorts, wat nog steeds een significante besparing is) weg als een sukkel die stoer wil doen.

En waarom heb je voor de TV een betere grafische chip nodig? Onderbouwing...

Dat het "totaal verschillende apparaten zijn" is totaal geen argument natuurlijk. Sterker nog, daar gaat het helemaal niet om. De totaal verschillende apparaten gebruiken "toevallig" dezelfde soort hardware, processor, GPU. Ja, je kunt gamen EN tekstverwerken met een laptop, totaal verschillende dingen met DEZELFDE HARDWARE OMGOMGOMG...
Dit is hopelijk nooit de toekomst. Telkens in en uitpluggen van een apparaat werkt niet fijn en is bovendien omslachtig
Waarom zou je constant moeten in en uitpluggen?

Alle telefoon zaken kan je ook gewoon doen als er een tablet om heen zit
Je kan het nog beter zien dat je thuis hem als tablet gebruikt en als je buiten huis gaat haal je de telefoon er uit en laat je de omhulsel thuis
hoe vaak wil je wel niet 2 apparaten tegelijk gebruiken
Als je 2 apparaten hebt die precies het zelfde kunnen, waarom zou je dan 2 apparaten tegelijk willen gebruiken

Het is niet zo dat je als telefoon of tablet meer of minder functies hebt, dus telkens in en uitpluggen is er niet bij IMO
Alsof je niet tegelijk een spel op een computer kunt spelen en snel op twitter kunt kijken. Gewoon twee schermen of een overlay gebruiken. Kan nu al.
En als je een boek aan het lezen bent kun je gewoon ff switchen naar je mailprogramma op je tablet. Wat is het probleem? Je kunt toch niet naar twee dingen tegelijk kijken en na dat mailtje gelezen te hebben switch je zo weer naar je boek dat op de achtergrond nog open staat.

Je zit hier continu alles af te kraken omdat jij het geen goed idee vind. Maar jouw mening is schijnbaar de wet en als jij het niks vind, is het niks.
Het concept (zijnde knullig) is al een tijdje op de markt in de vorm van de “Smart Book” van een klein Frans bedrijfje met de naam: “Always Innovating”.

Ze hadden meer dan een jaar voor de Asus Transformer ook al een OMAP3 based “Touch Book” met een optioneel dockable toetsenbord. Dit product was ook niet bijster geniaal om mee te werken (heel slecht scherm).

Maar qua ideeën waren ze er vroeg bij :P Dat dan weer wel...
Dus als ik het goed begrijp heb je dan bij je:

- Je telefoon, á 150 gram?
- Een tablet, á 850 gram.

Het tablet is zwaarder dan andere high-end tablets. De telefoon is "gewoon" een telefoon.
Wat is dan het voordeel t.o.v. een losse tablet en losse telefoon?

Het is:

- even zwaar of zwaarder
- net zo groot
- je hebt ze allebei toch bij je.

Mij ontgaat dit helemaal.
Prijs? Indien het dock bijvoorbeeld 200 euro kost.. dan heb je een mooi goedkoop een snelle en goede tablet!
Integratie, met name. Je hoeft je apps niet meer dubbel te installeren, je agenda en bestanden niet meer 2x te syncen, en niet meer 2x je mail op te halen.

Hierbij komt, wat met name het voordeel wordt denk ik, dat je maar één data-abonnement hoeft af te sluiten, en dat dit ook nog waarschijnlijk een telefoondata-abonnement is, die over het algemeen goedkoper zijn dan tablet data-abonnementen.

Ook is het misschien voor sommigen handig om grotere hoeveelheden SMSjes te typen en te verzenden, met name in combinatie met het keyboard-dock.

En zoals dangerousp al zegt, ik verwacht ook dat het relatief goedkoop wordt voor een telefoon en een tablet.
Maar dit hoeft in principe met een iPad en iPhone ook niet meer.
Als ik een app koop voor mijn iPhone wordt deze via Wi-Fi ook gedownload op mijn iPad en vice versa.
Tegenwoordig wordt mail gepushed, en agenda's worden naadloos gesynced zonder dat je hier een opdracht voor hoeft te geven.

De meerwaarde van deze innovatie lijkt mij dat je de tablet kunt gebruiken wanneer je iets meer ruimte nodig heb dan je telefoon kunt bieden. En wellicht de combinatieprijs die wordt gegeven.

Een écht pluspunt kan ik nog niet vinden. Integratie zal vooral in Cloud services gaan zitten vooral omdat tegenwoordig nagenoeg iedereen over abonnementen beschikt of over Wi-Fi. Het grote voordeel is dan inderdaad één simkaart en één abonnement voor twee toestellen.

Maar als de consument massaal een telefoon én tablet zouden aanschaffen zouden de Telco's daar ook wel op kunnen anticiperen, toch?

Maar toch is het een bijzondere innovatie, het zou fantastisch zijn als ik in de toekomst mijn telefoon in een apparaat kan pluggen en er een compleet computer systeem van kan maken.
Zoals hierboven, stel, je gaat met het vliegtuig ergens naartoe en hebt je voorzien met wat GB's aan film. Je bent aan het wachten op de luchthaven zelf en je kijkt op je 4.3" smartphone wat film.
Je geraakt uiteindelijk op het vliegtuig, daar stel je je comfortabel en haal je je tablet boven, insteken, en je kijkt gewoon je film verder.

Met je Tablet/Phone toestellen zou je dus je films dubbel moeten hebben of met SD's beginnen prutsen (niet voor iDevices).

Anyway, het is mij een leuk concept maar voor mij is het ook niet weggelegd, ik ben blij dat mijn tablet en phone onafhankelijke toestellen zijn, maar ik kan mij voorstellen dat het prijsvoordeel (?) dat dit zou kunnen meebrengen wel eens interessant kan zijn.

Bvb: high end 4.3" phone: 499€, tablet "dock" 200€. Dan heb je een zeer goed werkende tablet functionaliteit voor dat "beetje" extra (er zijn geen tablets voor dat geld met die specs).
Dit is vooral ook interessant omdat je nu maar één 3G abonnement hoeft af te sluiten (voor de telefoon in combinatie met belminuten)!
Dat is inderdaad makkelijk, maar als ik veel browse op mijn Samsung Galaxy S2 merk ik wel dat de accu behoorlijk snel opgaat. Ik hoop dus dat Asus wel de logge behuizing heeft gebruikt om een flinke accu in kwijt te kunnen. Ook zou het handig zijn als je de tablet kan gebruiken om je telefoon mee op te laden. Je hebt een telefoon vaker nodig dan een tablet, maar als je de tablet dan toch meeneemt zou het handig zijn als extra accu. Zo hoef je tenminste niet opzoek naar een stopcontact als je toevallig ergens onverwacht blijft overnachten.
Hij is niet voor niks zo zwaar. Een beeldscherm + behuizing en een printplaat weegt niet zo veel. Lijkt me vrij vanzelfsprekend dat er een grote accu in zit. Ze stoppen zelfs een extra accu in een toetsenbord bij de Transformer Prime bijvoorbeeld.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.