×

Ace Combat: Assault Horizon

Door , 36 reacties

Level Up in de woestijn

Wie 'iets heeft' met Dubai mag nu zijn hand opsteken. De twaalf mensen die hun hand hebben opgestoken, zijn vermoedelijk goed bekend met het kleine paradijsje op Aarde en zullen wellicht zelfs het Jumeirah-resort kennen. Dat complex huurde de Japanse uitgever Namco Bandai onlangs gedeeltelijk af om er ruwweg honderdvijftig journalisten uit alle windstreken te accomoderen, die ter plaatse de volledige line-up van het bedrijf en zijn partner Codemasters voorbij zagen komen. De reden dat voor Dubai werd gekozen heeft alles te maken met Ace Combat: Assault Horizon.

Nu moet worden gezegd: 'heeft alles te maken met' is wat stevig geformuleerd. Het vliegspel van Japanse makelij bevat liefst één level dat zich in het luchtruim boven Dubai afspeelt, en dus zagen de heren Japanners hun kans schoon om af te reizen naar de plaats waar Maybachs, Lamborghini's en Ferrari's ongeveer net zo'n normaal onderdeel van het straatbeeld vormen als de Volkswagen Golf bij ons.

Voor we naar Ace Combat: Assault Horizon kijken, gaan we eerst wat verder in op het evenement zelf, dat de naam 'Level Up' droeg. Hoewel de gekozen locatie wat geheven wenkbrauwen opleverde - ook al is het afhuren van een hotel in hartje Londen of Parijs simpelweg duurder, wat de keuze alweer wat logischer maakt - maakte Namco wel degelijk van de gelegenheid gebruik het journaille te trakteren op een parade van in ontwikkeling zijnde games.

*F1 2011 en meer

De komende week zul je dan ook van alles lezen over onder meer de nieuwe Ridge Racer en Inversion, en wat later komt vanuit de Codemasters-stal uiteraard F1 2011 aan bod. Naast deze games toonde Namco Bandai nog Dark Souls, dat nog moeilijker en epischer wordt dan voorganger Demons Souls, en het ietwat twijfelachtig ogende Bodycount. Ook kondigde het bedrijf aan dat Soulcalibur V in ontwikkeling is en dat de mannen van Tekken druk bezig zijn met een animatiefilm waaraan diverse grote namen uit de Japanse animatie-scene meewerken.

*