Door , , 15 reacties

Op de Gamescom maakten we afgelopen jaar al kennis met Inversion, een shooter waarin zwaartekracht een hoofdrol speelt. We zagen destijds hoe politieagent Davis Russel en zijn maatje Leo Delgado het opnamen tegen vijanden die deel uitmaken van het leger van de Lutadore, waarover we ook nu nog niets te weten zijn gekomen. Het verhaal is nu eenmaal een onderdeel dat ontwikkelaars het liefst angstvallig verborgen houden, dus erg veel details hebben we nog niet gekregen.

Gespeeld op: Xbox 360
Verschijnt ook voor: PlayStation 3

Inversion

Anders dan op de Gamescom konden we op Namco Bandai's Level Up-event in Dubai wel zelf aan de slag met Inversion, en dat maakte direct duidelijk dat Inversion belooft nogal divers voor de dag te komen voor wat betreft de spelomgevingen. Zagen we tijdens de demonstratie in Keulen nog hoe Davis en Leo zich door een stedelijk gebied loodsten, zelf belandden we in een vijandig, haast vulkanisch ogend gebied. Lekker onheilspellend, lekker post-apocalytptisch, dus een prima omgeving om flink wat vijanden te lijf te gaan.

*Gears of War?

Dat doen de heren met een aantal wapens die je moeilijk origineel kunt noemen. Spelend als Davis wisselden we een paar machinegeweren af, probeerden we een shotgun uit, en daarbij bleek al snel dat de wapens doen wat je ervan verwacht, niet meer en niet minder. De manier van spelen, van de camera achter de speler tot de manier van mikken en dekking zoeken aan toe, doet trouwens behoorlijk denken aan Gears of War. Dat is een compliment voor de makers van Inversion, maar wel gevaarlijk: Gears of War is immers niet de minste game om jezelf mee te vergelijken.