Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Jurian Ubachs

Redacteur games

Gamescom Preview: Inversion

Voorlopige conclusie

Inversion heeft ons verrast. Of het spel het predikaat 'toptitel in spe' verdient, blijft nog even afwachten. De basis van het spel is echter goed en door de manier waarop zwaartekwacht en destructability in het spel worden gebruikt, beschikt Inversion in elk geval over veel potentie. Dat komt niet in de laatste plaats doordat al die elementen ook een rol zullen spelen in de multiplayer-modus van het spel, waarover Saver op de Gamescom nog niets wilde verklappen. Inversion is in ontwikkeling voor de Xbox 360 en de PlayStation 3 en verschijnt in de zomer of het najaar van 2011.

Titel Inversion
Platform Xbox 360, Playstation 3
Ontwikkelaar Saber Interactive
Uitgever Namco Bandai Partners
Releasedatum 2011


Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Reacties (24)

Wijzig sortering
Had hier nog nooit van gehoord, zal hem eens in de gaten gaan houden. Grafisch is het in ieder geval niet echt indrukwekkend, kijk maar eens naar de golfplaten textures bij de foto's.
In principe is alles wat me aan de gravity gun van HL2 doet denken instantly cool :)
Hmm, da's één dingetje dat er vanuit een bepaalde hoek wat minder uitziet... ik vind het er persoonlijk verder erg goed en sfeervol uitzien. Het lijkt er op dat ze iig hun best hebben gedaan om een realistische spelwereld zonder al te veel repetitie te creëeren, iets wat ik altijd kan waarderen. En zeker met al die chaos betekent dat dat je erg veel textures nodig hebt en dan moet je soms bezuinigen op de kwaliteit van individuele textures om alles draaibaar en werkbaar te houden lijkt mij...
Textures in games zijn dingen die als laatste prio worden gedaan, altijd de laatste hand = textures verbeteren.. dus het kan er nog veel beter uit komen te zien.

Ik weet uit ervaring dat bijv. normal maps maken (om o.a. golfplaten realistisch te maken) relatief gezien een enorme K*T klus is, daarom kan ik me voorstellen dat dit pas later gedaan wordt.
Ziet er veelbelovend uit. Is hier niet ook al een preview van getoond op de E3 van 2009? Kan me iets herinnerend van een spel waar ook iets inzat dat je opeens op de muren kon lopen, of haal ik nu twee dingen door elkaar?
Deze elementen doen me denken aan Prey, dat volgens mij alweer een jaar of wat oud is. Daarin werd ook al lustig gerommeld met de zwaartekracht. Het concept is sowieso geinig, of het genoeg is om dit spel boven de middenmoot te doen uitrijzen is een tweede. Op de E3 werd namelijk al echt een gigantische hoeveelheid shooters onthuld. Denk aan Call of Duty zoveel, Medal of Honor, Halo, FEAR, Killzone... Die titels hebben bovendien allemaal mee dat ze zich al bewezen hebben.
Veranderingen in zwaartekracht binnen een spel is nog wel wat ouder denk ik, Armed and Dangerous had ook een wapen waarbij je de wereld om kon draaien zodat je vijanden eerst omhoog vielen en daarna weer (met een flinke klap) op de grond terecht kwamen.
Ik vraag me wel af hoe goed de AI hier mee om zal gaan.
Ja, Prey deed het inderdaad ook moeiteloos lijken, maar meer in de levels zelf (waarbij je duidelijk kan zien welke delen beloopbaar blijven mocht dat recht omhoog of op het plafond zijn). Het idee van anamolies brengt dan wel een zekere onvoorspelbaarheid.
klopt je had zelf de macht om te kiezen waar je wou lopen. Was wel echt lache met mp, je weet vaak na 2 x switchen niet meer wat boven of onder is :P chaos alom maar dikke pret :D
Lijkt me niet verkeerd...Dat met die 'kantelende wereld' doe me ook denken aan Prey wat overigens ook een leuke game was. Hoewel ik die kamers met verschuivende zwaartekracht redelijk snel had gezien. Ben wel benieuwd hoe dat in deze game uitpakt.
Sommige screens doen me enigsinds denken aan Inception. Hoe dan ook, het ziet er erg origineel en interessant uit. Maar dit is dan ook echt een game waar ik graag een demo van zou willen hebben.
Zou zo maar een toppertje kunnen worden dit. Hopelijk is het verhaal goed uitgewerkt en word het door het spelen van het spel duidelijk en niet door eindeloze dialogen en cut scenes. Ben zeer benieuwd en kijk er naar uit dit spel eens uit te proberen.
Leuk idee dat zwartekracht manipulatie. En ik vond de tijd manipulatie in Timeshift ook vrij origineel, en ook geen slechte game trouwens.
Alleen dit is weer de zoveelste FPS. Er worden heel veel spellen uitgebacht in deze genre dat je moet echt iets origineels of perfect uitgewerkt scenario hebben om het eruit te steken. Ik hoop voor hun dat het lukt!
Als je ermee rekening houdt dat het spel is gericht op co-op dan is de concurrentie ineens een pak kleiner.

Het spel heeft zeker potentieel en grafisch doet het alleszins geen pijn (golfplaten zijn niet meteen mijn interesse :) ) .
Vooral die 'Gravity Conduit' kan een heel leuk gimmick zijn, naar wat ik mij herinner van Prey ;) Er mag natuurlijk wel niet te veel rondgedraaid worden :+

*hoopt alvast op splitscreen
dat he niet op pc uitkomt vind ik niet erg, shooters genoeg. het spel ziet er fraai uit maar mist inspiratie. Het lijkt een mix van prey, half life en red faction in een ordinaire spelomgeving. Of het een topper word zal van de detaills en de afwerking afhangen denk ik.
Is het niet zo dat vrijwel elk spel dat tegenwoordig nog uitkomt een mengelmoes is van bestaande concepten/spellen? Voor zover ik weet komen er de laatste jaren vrijwel geen originele games meer uit. Black & White en Fable 1 waren destijds vernieuwend, maar nu we op deel X zitten is het ook meer voortborduren op gevestigde concepten. Voor echte originaliteit moeten we het toch meer in de kleine simpelere spelletjes zoeken heb ik het idee.

OT: ik vind dit er erg goed uitzien. Helemaal als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Crackdown 2 (wat ondanks de matige graphics toch een vette game is). Het concept van "met alles kunnen smijten en 'alles' kunnen slopen" spreekt mij erg aan! Deze gaat zeker geprobeerd worden!
jongens ik heb goed nieuws en slecht nieuws.
het goede nieuws is vette game yes whoooo

het slechte nieuws misschien laat helf life episode 3 langer op zich wachten

want die Gravity Manipulation Devices
lijkt mij gewoon een upgrade versie van half life 2 zijn gravity gun
ik hoop dat het spel net zo pakkend is als de half life serie of nog beter

edit; poon was sneller
thanks voor de tip zal ik zeker doen soullessportal :P

[Reactie gewijzigd door LIL_FIP op 24 augustus 2010 15:37]

Dan heb ik ook goed nieuws en slecht nieuws voor jou:

Goede nieuws is dat het wellicht een leuke game zal worden,

Het slechte nieuws is dat je nog een paar jaartjes aan je nederlands mag gaan werken.... }:O
Ik vind Timeshift zelf ook geen slecht spel. Erg sfeervol. Kort maar sfeervol.
uiteraard geen pc versie... moet je niet doen met co-op games :(
Inderdaad zonde dat het niet op pc word uitgebracht. maar dat geld voor veel meer games helaas.

Ziet er mooi uit. zit al lang te wachten op weer eens een mooie co-op game :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True