×

E3: Guitar Hero - Warriors of Rock

Door , 27 reacties

Verhaallijn

De twee grote concurrenten waren beide aanwezig op de E3: Electronic Arts toonde Rock Band 3 en Activision liet tegenhanger Guitar Hero: Warriors of Rock zien. De vraag is of fans van ritmegames wel op nieuwe edities in beide series zitten te wachten, al doen de twee uitgevers hard hun best om nieuwe wegen in te slaan. Waar Electronic Arts met Rock Band 3 de diepte probeert in te gaan met de nieuwe Pro Mode, kiest Activision voor een heel andere richting. Terwijl in Rock Band 3 de nadruk wordt gelegd op het maken van muziek, wil Activision in de nieuwe Guitar Hero juist het spel-element benadrukken.

Er is een heuse verhaallijn in Warriors of Rock verwerkt, die verder gaat dan een bandje dat begint in de oefenruimte en eindigt met de rockgodenstatus. Rockgoden zijn er dit keer wel, maar dan in de meer letterlijke vorm. Het verhaal draait om de de Demi-God of Rock en zijn tegenstrever The Beast. De Demi-God, uitgerust met een legendarische rockgitaar, wordt verslagen door The Beast, die de Demi-God opsluit en zijn gitaar in een diepe afgrond gooit.

Aangezien de Demi-God strijdt voor het goede en The Beast het slechte vertegenwoordigt, wordt aan jou gevraagd om de half-god te helpen. De vraag is of je met wat vrienden een band wilt vormen. Doel is om de gitaar van de halfgod terug te vinden, en hem daarna te helpen om The Beast alsnog te verslaan.

* Echo Tesla

Je kunt daarbij kiezen welke rocker je zelf wilt zijn en welke rockers je in je band wilt hebben. Er zijn in totaal acht characters om uit te kiezen, voornamelijk oude bekenden als Johnny Napalm en Lars Umlaut, aangevuld met nieuwe figuren zoals de vrouwelijke Echo Tesla. Het maakt wel degelijk uit wie je kiest, want elk speelbaar personage heeft een Super Power die gedurende het spel kan worden opgewaardeerd. De Super Powers hebben allemaal te maken met het scoren van punten. Zo krijgt Echo Tesla vijf procent extra Star Power voor iedere 'streak' van tien noten. Als Tesla haar best doet, is dat percentage op te voeren. De eerste upgrade verdubbelt het percentage al naar tien. Er zijn acht speelbare personages in het spel, en dus ook acht verschillende Super Powers waar je uit kunt kiezen.

*