E3: Preview MAG

Introductie

MAG-logoVan alle games die Sony op de E3 presenteerde, was Massive Action Game of kortweg MAG uiteraard niet de meest aansprekende titel. Het multiplayer-spel werd wel gepresenteerd op de persconferentie van Sony, maar de meeste aandacht ging toch uit naar God of War 3, Final Fantasy XIV, Uncharted 2 en The Last Guardian. Op de E3 had Sony echter MAG volledig speelbaar staan, in een multiplayer game waar vanaf de beursvloer en via internet 256 spelers aan mee konden doen. Dat multiplayer-potje wist ons verrassend lang op het puntje van onze stoel te houden.

De opzet van MAG doet denken aan die van Battlefield. Het spel draait om gevechten tussen grote partijen, zonder dat daar al te veel verhaal bij komt kijken. Ook het speelveld waarop de actie zich afspeelt is groot, waarbij de strijdende partijen moeten proberen een aantal strategische punten in handen te krijgen. Daartoe beschikken de partijen over een aantal hulpmiddelen, zoals een radar en artilleriegeschut. Vanwege hun waarde in de gevechten kunnen die objecten weer doelen op zich worden.

MAG - Emblem MAG - Emblem MAG - Emblem

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite