Silverstone CFP52B Review
De Lian Li EX-H33 is een SATA hotswap drivecage voor 3 schijven met een stille 12CM fan. Deze review heb ik te snel geplaatst, ik moet nog foto's maken ! Als je puur naar de prijs kijkt krijg je veel waar voor je geld ! Dit rack is fluisterstil, ik heb er seagate barracuda 7200.10's in zitten en ik hoor ze niet. Het enige wat ik jammer vind is dat het toch een beetje goedkoop oogt met de klep open, maar het doet wat het doen moet, en die simpelheid is wellicht de kracht, bij dure wisselframes heb je toch last van kleine fans of plastic wat breekt, en dat zal je hiermee niet gebeuren. Lian Li is een handig bedrijf, en dat tonen ze doordat je geen problemen hebt bij kasten met dragers voor 5¼" eenheden. Wat wel een nadeel is, is dat als...
Pluspunten
Prijs Past ook in behuizingen met dragers/geleiderails voor 5¼" onderdelen Laag gewicht Hele stille 12cm ventilator
Minpunten
Oogt toch een beetje goedkoop. Steekt in sommige behuizingen een beetje uit.
Eindoordeel
Deze review heb ik te snel geplaatst, ik moet nog foto's maken !
Als je puur naar de prijs kijkt krijg je veel waar voor je geld !
Dit rack is fluisterstil, ik heb er seagate barracuda 7200.10's in zitten en ik hoor ze niet.
Het enige wat ik jammer vind is dat het toch een beetje goedkoop oogt met de klep open, maar het doet wat het doen moet, en die simpelheid is wellicht de kracht, bij dure wisselframes heb je toch last van kleine fans of plastic wat breekt, en dat zal je hiermee niet gebeuren.
Lian Li is een handig bedrijf, en dat tonen ze doordat je geen problemen hebt bij kasten met dragers voor 5¼" eenheden.
Wat wel een nadeel is, is dat als je een kast hebt zonder sleuven voor de schroeven, dus alleen gaatjes, dat het frontpaneeltje dan een stukje uit je kast steekt.
http://www.lian-li.com/v2...c_index=5&ss_index=12&g=f
Reacties (9)
Daar ontdekte ik pas dat het om een hot swap HDD Rack gaat met een 120 mm fan, waarin 3 schijven geplaatst kunnen en RAID 0, 1 en 5 ondersteunt. Die RAID moet dan wel op het MoBo zitten of als een losse kaart bijgeplaatst worden, want dat zit weer niet in het rekje. Mooi is wel weer hoe je de harde schijven in het gevalletje plaatst (zie Lian Li, druk op [enter] )
Uit je andere review haalde ik dat je het spulletje als NAS in gaat zetten.
Zaken die ik allemaal graag in je review teruggezien had. Ook zijn er drie modellen van dit ding. De H22 is duidelijk, daar kunnen maar 2 schijven in (dus zal waarschijnlijk ook alleen RAID 0 en 1 ondersteunen), maar wat is het verschil met de H34?
Wat rest: kan ik zo'n rack als dit (als ik het goed begrijp) in meerdere kasten plaatsen, dus ook o.a. in mijn ThermalTake. Maar hoe sluit ik het dan aan op mijn RAID-controller, die zit nl. on-board (Asus P5B met Intel ICH8)?
Nogmaals jammer, want over een product als dit kun je toch wel een heel erg mooie review schrijven. Ik hoop dan ook dat je het nog aan gaat passen.
/edit link Asus P5B
@ bjhansma Dank je. Maar dan had ik toch wel +2 verwacht
Even serieus: Ik probeer in ieder geval met mijn commentaar mensen op het goede spoor te zetten, zodat ze in de toekomst (?) betere reviews kunnen schrijven. Daar worden we toch allemaal beter van, of niet?
[Reactie gewijzigd door Pjerry op 25 juli 2024 21:12]
Anyway ik begrijp je reactie en zal de review aanpassen zodra ik foto's heb gemaakt.
@bjhansma niet iedereen heeft al een boel reviews geschreven, het is iets dat je moet leren, ik hoop dat je begrijpt dat je beter motiverende kritiek kunt leveren zoals van Pjerry.
Wat ik probeer aan te geven is dat ik het waardeer enerzijds dat je je ervaring neerzet wat sowieso een toevoeging is alleen dat het anderzijds vrij kort is en daardoor jammer is dat je het niet iets uitgebreider hebt geschreven en je bijvoorbeeld hebt laten inspireren door de andere reviews die op tweakers.net te vinden zijn.
dat is dan de opbouwende kritiek denk ik : kijk naar andere reviews om het vorm te geven dat helpt echt.
fijn om te horen dat je open staat voor kritiek iig
het is altijd lastig iemand doet enerzijds de moeite van het plaatsen maarja deze review is inderdaad wel erg karig.
Aangezien de EX-H34 een "domme" SATA drive cage is (dus geen raid logica bevat zoals een raid capable backplane) is het niks anders dan een hotswap drive bay.
En dus worden alle OS-en en alle raid levels ondersteund, als je dat al zo mag noemen.
Zolang je OS en/of onboard/externe controller dat maar aanbieden.
imho een heel mooie drive cage, ik heb er ook meerdere.
quote :
Wij verwachten de EX-H22 en EX-H34 eind Maart/ begin April te kunnen leveren en toe te voegen aan onze site.
Mochten wij u nog ergens mee van dienst kunnen zijn, dan horen we dat natuurlijk graag.
Met vriendelijke groet,
Informatique computers en componenten BV
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn