Specificaties Soort casemod: Bay - Bekijk alle specificaties

Pluspunten

• Past ook in behuizingen met dragers/geleiderails voor 5¼" onderdelen
  • Laag gewicht
  • Hele stille 12cm ventilator

Minpunten

• Oogt toch een beetje goedkoop.
  • Steekt in sommige behuizingen een beetje uit.

Kwaliteit Score: 4
De Lian Li EX-H33 is een SATA hotswap drivecage voor 3 schijven met een stille 12CM fan.

Deze review heb ik te snel geplaatst, ik moet nog foto's maken !

Als je puur naar de prijs kijkt krijg je veel waar voor je geld !
Dit rack is fluisterstil, ik heb er seagate barracuda 7200.10's in zitten en ik hoor ze niet.
Het enige wat ik jammer vind is dat het toch een beetje goedkoop oogt met de klep open, maar het doet wat het doen moet, en die simpelheid is wellicht de kracht, bij dure wisselframes heb je toch last van kleine fans of plastic wat breekt, en dat zal je hiermee niet gebeuren.
Lian Li is een handig bedrijf, en dat tonen ze doordat je geen problemen hebt bij kasten met dragers voor 5¼" eenheden.
Wat wel een nadeel is, is dat als je een kast hebt zonder sleuven voor de schroeven, dus alleen gaatjes, dat het frontpaneeltje dan een stukje uit je kast steekt.

Heb jij ook een Silverstone CFP52B?

Ik vind het altijd jammer, dat als ik een review lees, ik eerst moet gaan kijken bij de "productinfo" om te weten waar het nou over gaat. Dit keer bleek dat zelfs niet toereikend en moest ik verder naar de website van Lian Li.

Daar ontdekte ik pas dat het om een hot swap HDD Rack gaat met een 120 mm fan, waarin 3 schijven geplaatst kunnen en RAID 0, 1 en 5 ondersteunt. Die RAID moet dan wel op het MoBo zitten of als een losse kaart bijgeplaatst worden, want dat zit weer niet in het rekje. Mooi is wel weer hoe je de harde schijven in het gevalletje plaatst (zie Lian Li, druk op [enter] )
Uit je andere review haalde ik dat je het spulletje als NAS in gaat zetten.

Zaken die ik allemaal graag in je review teruggezien had. Ook zijn er drie modellen van dit ding. De H22 is duidelijk, daar kunnen maar 2 schijven in (dus zal waarschijnlijk ook alleen RAID 0 en 1 ondersteunen), maar wat is het verschil met de H34?

Wat rest: kan ik zo'n rack als dit (als ik het goed begrijp) in meerdere kasten plaatsen, dus ook o.a. in mijn ThermalTake. Maar hoe sluit ik het dan aan op mijn RAID-controller, die zit nl. on-board (Asus P5B met Intel ICH8)?

Nogmaals jammer, want over een product als dit kun je toch wel een heel erg mooie review schrijven. Ik hoop dan ook dat je het nog aan gaat passen.

/edit link Asus P5B

@ bjhansma Dank je. Maar dan had ik toch wel +2 verwacht :+ .
Even serieus: Ik probeer in ieder geval met mijn commentaar mensen op het goede spoor te zetten, zodat ze in de toekomst (?) betere reviews kunnen schrijven. Daar worden we toch allemaal beter van, of niet?

[Reactie gewijzigd door Pjerry op 24 januari 2009 22:48]

Bedankt voor je suggesties, ik nam aan dat als je op zoek bent naar een product dat je al weet waar het om gaat, blijkbaar is dat niet zo ;)
Anyway ik begrijp je reactie en zal de review aanpassen zodra ik foto's heb gemaakt.

@bjhansma niet iedereen heeft al een boel reviews geschreven, het is iets dat je moet leren, ik hoop dat je begrijpt dat je beter motiverende kritiek kunt leveren zoals van Pjerry.
Mijn kritiek is inderdaad enigzins kort en ononderbouwt maar ik heb ook onlangs mijn eerste review geplaatst en daar moeite in gestoken en kreeg daar ook waardering voor.

Wat ik probeer aan te geven is dat ik het waardeer enerzijds dat je je ervaring neerzet wat sowieso een toevoeging is alleen dat het anderzijds vrij kort is en daardoor jammer is dat je het niet iets uitgebreider hebt geschreven en je bijvoorbeeld hebt laten inspireren door de andere reviews die op tweakers.net te vinden zijn.

dat is dan de opbouwende kritiek denk ik : kijk naar andere reviews om het vorm te geven dat helpt echt.

fijn om te horen dat je open staat voor kritiek iig ;)
wauw pjerry je krijgt meer sterren voor deze reactie dan deze review van mij ;)

het is altijd lastig iemand doet enerzijds de moeite van het plaatsen maarja deze review is inderdaad wel erg karig.
Die 120mm fan is inderdaad beter dan het 80x80x15 werk wat je bij andere cages ziet, maar drie schijven in 3x5.25" is dan wel weer jammer. De H34 overigens ondersteunt vier schijven in hetzelfde formaat, en is dan een iets betere keus wat ruimte-efficientie betreft.
Zou je niet meer kunnen vertellen over de afmetingen en materialen ed.? Een foto zou ook erg fijn zijn.
Iemand die weet waar je die H34 kan kopen. Kijk er al een tijdje naar maar zie geen nederlandse winkels die 'm verkopen.
grappig dat Lian-Li zo graag met Raid levels schermt en daarbij vergeet dat ALLE raid levels, jbod etc. ondersteund worden....

Aangezien de EX-H34 een "domme" SATA drive cage is (dus geen raid logica bevat zoals een raid capable backplane) is het niks anders dan een hotswap drive bay.
En dus worden alle OS-en en alle raid levels ondersteund, als je dat al zo mag noemen.

Zolang je OS en/of onboard/externe controller dat maar aanbieden.

imho een heel mooie drive cage, ik heb er ook meerdere.
overigens levert Informatique ze binnenkort :

quote :

Wij verwachten de EX-H22 en EX-H34 eind Maart/ begin April te kunnen leveren en toe te voegen aan onze site.
Mochten wij u nog ergens mee van dienst kunnen zijn, dan horen we dat natuurlijk graag.
Met vriendelijke groet,
Informatique computers en componenten BV