Yarvik Noble 7c Wit

Specificaties 7" • 1024x600 • 4GB • Android 4.1 - Bekijk alle specificaties

Yarvik Noble 7c Wit Review

Xessive 13 april 2014, laatste update op 28 april 2014, 850 views

Yarvik Noble 7c Wit

Pluspunten

• Goede beeldkwaliteit
  • Ligt zeer goed in de hand
  • Niet te zwaar
  • Voelt kwalitatief goed

Minpunten

• Tot op heden nog niets ontdekt. Moest alleen kort na het in gebruik nemen de tablet eenmaal resetten. Hierna zonder problemen mee kunnen spelen/werken.

Hoppa vorige week dit nieuws gelezen en moeders de vrouw wilde toch graag wel weer een tablet hebben nadat onze jongste zoon deze Yarvik TAB10-201 Xenta 10" Zwart tablet professioneel gesloopt heeft.

Omdat onze middelste zoon een 7" tablet heeft viel de keuze op, jawel... Een Yarvik Noble 7c.

Gezien de prijs van € 59,95 toch de beslissing genomen om de tablet te nemen en dus voor mij een gelegenheid om ook over deze Yarvik tablet een review te schrijven.

Gelijk een positief punt ten opzichte van de Xenta 10. De lader die aangesloten wordt op de Noble zit wél goed en kan geheel ingevoerd worden waarbij de Xenta deze niet geheel kan worden ingevoerd.

Enfin, het is een stevige tablet van 7 inch die makkelijk vast houdt. Aansluitingen voor stroom, USB, koptelefoon en HDMI zitten aan de zijkant alsmede de knoppen voor het geluid.

OS: Android 4.1 Jelly Bean
Gewicht: 303 gram
Afmetingen: 193 x 124 x 12 mm (lengte/hoogte/diepte)
Scherm: Capacitief multi-touch
Processor: Quoad-Core Cortex A9 1.2GHz
Geheugen: 1GB DDR3
Camera: 300K aan de voorkant
Wifi: 802.11b/g/n 150Mbps
Geheugenkaart:
- MicroSDXC uitbreidbaar tot 64GB (NTFS)
- MicroSDHC uitbreidbaar tot 32GB (FAT32)
Opslag Intern: 4GB
Batterij: 2250 mAh (laadtijd 2.5 uur)

Accuduur (Volgens Yarvik):

- Scherm kleuren: 24-bit, 16,7 miljoen kleuren

GPU:
Vivante Corp. GC1000+MP 500MHz quadcore
OpenGL 2.0 compatible

Ondersteunde audio, video en foto formaten
Foto:

JPG, BMP, GIF, PNG

Video:
RM, RMVP AVI (H.254 / H.263), DivX (HD), MOV, MWV, MP4, FLV, MKV, ASF, 3GP, 3D Half SBS for 3D TV output

Audio:
MP3, WMA, WAV, APE, FLAC, AAC, OGG
Uiteraard een stereo speaker (built-in)

Tot zover de specs van het nieuw speeltje. Niks op aan te merken.

As we speak wordt de tablet getest met:

HayDay
Frozen

Dit functioneert allemaal prima. Scherm reageert goed op aanrakingen, ook aan de buitenkanten. Dit was bij de Xenta 10.1 soms wel eens lastig.

Het beeldscherm geeft een zeer strak beeld, dit heb ik bij andere tablets in deze prijsklasse wel eens anders gezien (diffrnce tablet e.d.)

De wifi adapter die er in zit is niet een van de betere maar slecht is deze nu ook weer niet te noemen. Binnenshuis en een aantal meter buitenshuis een goed bereik.

Tot zover deze review. (Kleine tablet, kleine review :*) )

Heb jij ook een Yarvik Noble 7c Wit?

Heb deze laatst ook gekocht voor dezelfde (bijzonder aardige) prijs. Kan me helemaal vinden in de plus punten, hoewel de resolutie van het beeldscherm net wat te wensen over laat als het gaat om teksten lezen (met name kleinere letters). Maar goed, wat verwacht je voor 60 euro... Wat me wel echt zwaar tegenvalt is de batterijduur. Ook standby loopt ie binnen een paar uur leeg, dus ik zet 'm nu altijd maar volledig uit als ik 'm even niet gebruik. Heb jij dezelfde ervaring?

EDIT: Overigens een andere grote plus is dat de tablet al geroot in de doos zit. Hoef je daar geen moeite meer voor te doen :)

[Reactie gewijzigd door pepjansen op 29 april 2014 10:40]

Nadat de Qware (Intertoys) van de kinderen de geest heeft gegeven lijkt dit me wel wat.
Ik heb eigenlijk maar één vraag.
Bij sommige tablets worden apps altijd in het gewone vaste geheugen geinstalleerd. Als doe ik er een 128GB SD kaart in, dan wordt ik hier bijv. nog steeds bepertk tot 4GB.
Sommige games ondersteunen dat je (v.a. android 2.x al) een deel naar SD kan verplaatsen, sommige ook niet.
Waar ik dus een beetje bang voor ben is als de kids er lekker spelletjes opzetten ik algauw tegen de 4GB aan ga lopen.

Hoe is je ervaring daarmee?
Leuke review! Ik heb een paar vragen voor je:

Kan je video's op spelen? Netflix? UPNP/DLNA laten streamen? TV via internet (zoals de app van upc, bij voorbeeld)?

Lijkt me een uitstekend aparaat voor de tv van de slaapkamer

Ik gebruik nu een archos gamepad (de eerste versie) en netflix werkt super maar de rest is te zwaar, dus ik ben op zoek naar iets anders maar wil ook niet de hoofdprijs betalen :-)