Specificaties 5.1-set met een totaal vermogen van 48 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech X-530 Review

Digital-Punk 6 juli 2009, 1.327 views

Logitech X-530

Pluspunten

• Steenharde Bas.
  • Veel waar voor geld.
  • Weinig vervorming op hoog volume.

Minpunten

• Bas overheerst bij 'normalere' muziek.

Mid- en hoogweergave Score: 3
Basweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 5
Sinds februari 2006 in gebruik en nog steeds ben ik er heel blij mee en nog steeds de buren minder!
Volumeknop is nog nooit over de helft geweest en de knop om de bass mee aan te passen, achterop de subwoofer staat ook nog steeds helemaal op -.

Bas is behoorlijk aanwezig maar eenvoudig op te lossen door de EQ iets minder agressief in te stellen.
Toenmalig gekocht voor 69 euro bij de MM, ondertussen voor 72 euro gezien, kwam het setje ergens tegen.

Zat ooit te denken om te upgraden naar de X-540, maar vooralsnog vanaf kunnen zien!.

Op en top tevredenheid dus!

Heel af en toe wat radio ontvangst maar alleen midden in de nacht met de volumeknop helemaal op -.

Heb jij ook een Logitech X-530?

Steenharde bas bij "-" ?? En wat bedoel je met volume uit en dan toch radio ontvangst? Heb je dat ook met andere elektronica in huis? Is dit apparaat niet goed ge´soleerd?

Ga eens http://tweakers.net/productreview/1962/logitech-x-530.html lezen om te zien wat een acceptabele review eigenlijk behelst. Dit voegt niks toe, jammer...
de X530 heeft bij laag volume radio ontvangst, dat is nou eenmaal zo, weinig meer aan toe te voegen...voornamelijk duitse, engelse en franse radio

en dat hij een steenharde bas heeft klopt ook, relatief gezien dan, hier staat hij op 1/10 en dan pas is hij op niveau met de satellieten
lol steenharde bas?

Moet je de z5400/5500 eens horen :{
Ik vind de bass van mij x530 niet zo hard hoor, bij mij staat ie net in het midden. Vergeleken met de z5500 van mijn broer is dit gewoon een tweeter :D

Anyway, mijn x530 heeft ingebouwde radiofunctie als ik de knop op minder dan de helft zet. ik hoor dan allerlei raare (vooral duitse) radiozenders door elkaar, Ik zet gewoon die knop zodat ik geen 'radio' meer hoor en zet hem softwarematig stiller. Ik klik hem toch altijd uit als ik hem niet gebruik dus dat maakt niet veel uit, Ik heb deze set nu toch al zo'n 4-5 jaar :)

[Reactie gewijzigd door AsoT op 6 juli 2009 22:30]

Van wat ik gelezen heb moet je niet upgraden naar de X-540. Schijnt een downgrade te zijn :/ Kijk daarvoor maar eens hier.
Dat gaat over de 230 en 240?

Bedankt voor de review maar ik vind de X-series te houterig klinken i.v.m. de Z-series bijvoorbeeld. Uiteraard is daar ook de prijs naar.
De 530 en 540 zijn in principe de 230 en 240 met 3 speakers extra ;) Kijk maar eens.