Xiaomi Pocophone F1 (6GB ram, 64GB opslag) Blauw

Xiaomi Pocophone F1 (6GB ram, 64GB opslag) Blauw Review

D-H 14 januari 2019, laatste update op 14 januari 2019, 5.895 views Product gekocht

Xiaomi Pocophone F1 (6GB ram, 64GB opslag) Blauw

Alles wat je nodig hebt (en meer) voor een prikkie! Heb altijd high-end telefoons gehad van 700,- euro of meer. Maar dit is de beste koop die ik in smartphones heb gehad.

Pluspunten

• Accuduur
  • Snelheid
  • Gebruiksgemak
  • Prijs / kwaliteit
  • Updates
  • Scherm
  • Positie vingerafdruk scan en fysieke knoppen
  • Behuizing

Minpunten

• geen nfc

2 maanden in bezit van dit meesterwerk! Alles wat je nodig hebt (en meer) voor een prikkie. Waarom high-end telefoon van 900,- euro (of meer) kopen als je voor hetzelfde geld 3 high-end telefoons kan kopen? Al die overbodige dingen als draadloos laden, NFC en waterdicht zijn niet toegevoegd en mis ik ook niet! Hij is ook nog minder breekbaar en makkelijk te repareren als het wel nodig is. Ik heb altijd high-end telefoons gehad van 700,- euro of meer. Maar dit is de beste koop die ik in smartphones heb gehad.

Accuduur is uitstekend! Ik kan sowieso met gemiddeld gebruik 3 dagen mee zonder op te laden. Ik gebruik elke dag minimaal een uur flitsmeister met muziek naar de autoradio afgespeeld. Ik gebruik dagelijks (te) vaak facebook, instagram, snapchat en whatsapp. Dat is naar mijn mening gemiddeld gebruik.

Camera is niet de beste. Maar goed voor een telefoon in deze prijsklasse. Ook gelezen dat er een leuke update komt voor video (960fps en 4k60)! En dat je 'm daarvoor niet eens hoeft op te sturen of zelfs een nieuwe moet kopen.

Snelheid is angstaanjagend. Ik heb wat telefoons vergeleken qua snelheid (bijv. iPhone X, Sony Xperia XZ Premium en Z5 premium). Maar deze is simpelweg het snelst. Zelfs met overdreven veel grote apps open blijft deze telefoon snel.

Gebruiksgemak is mede door de snelheid erg prettig! Je raakt snel gewend aan het systeem. Veel customizable waardoor je het voor jezelf makkelijker maakt om bepaalde apps te vinden. Zelfs als je niet fan ben van de notch, kun je die verbergen. Telefoon valt lekker in de hand, voelde grip en voelt niet heel breekbaar aan. Vingerafdrukscan zit op een prettige positie en werkt ook nog eens razend snel. Aan-uit knop zit rechts op de zijkant, dat vind ik persoonlijk erg prettig. Als ik de telefoon met rechts pak kan ik er gemakkelijk met mijn duim bij en met links maak ik gebruik van mijn middelvinger.

Conclusie voor android gebruikers: Kopen.
Conclusie voor ios gebruikers: Je betaalt nu te veel voor wat je krijgt, dus gewoon overstappen en deze kopen.
Conclusie voor de overige smartphone gebruikers: Overstappen en deze kopen.

Heb jij ook een Xiaomi Pocophone F1 (6GB ram, 64GB opslag) Blauw?

Haha mooi einde, voor mij is alleen nfc wel een minpunt, want gebruik het op dit moment super veel om te betalen. Heb bij de ah bv mijn telefoon al in de hand om bonuskaart vanaf te scannen. Beweeg een paar cm naar rechts en poef ook meteen betaald en komt de bon naar beneden. Ideaal
Goed punt. Ik maak ook gebruik van een app om bijvoorbeeld bonuskaart te scannen maar betalen doe ik contactloos met mijn pinpas. Persoonlijk vind ik dat (nog) niet erg om te doen, kleine handeling. NFC gebruikte ik voorheen nog wel veel om verbinding te krijgen met bijvoorbeeld mijn autoradio. Op dat gebied mis ik het niet. Ik heb nu standaard bluetooth aan staan.
Ik snap wel dat ze die functie achterwege hebben gelaten, ik vermoed dat smartwatches dit jaar een slag gaan maken. Die zijn vaak ook al uitgerust met NFC, dan hoef je je telefoon ook niet meer uit je broekzak te halen.
Ik heb heel lang gewacht op de mi band 3 nfc om die reden, bleek de nfc alleen in China te werken. Lijkt me dus niet dat Xiaomi daarom hier geen nfc op zet.
Denk het wel hoor ;) het hele idee van de Pocophone is om alle nutteloze features achterwege te laten om een snelle telefoon voor een lage prijs aan te kunnen bieden. NFC is zon hebbedingetje, veel mensen gebruiken het niet of hebben daar een smartwatch voor.
Veel mensen gebruiken het wel ;)
Dat die Xiaomi "sneller is dan alles, zelfs een iPhone X", klinkt meer als reclamefolderpraat dan een objectieve waarneming. De Snapdragon 845 van Qualcomm is zeker niet sneller dan de A11 van Apple (laat staan de A12).

Hier heb je wat benchmarks en achtergrondartikelen,

Ook als we naar nieuwe SoC varianten kijken, blijft Qualcomm achter de feiten aanlopen...

Het is vast een leuke telefoon, daar niet van, maar blijf wel een beetje realistisch.
Juist artificiële benchmarks zeggen niks over hoe een telefoon in het dagelijks gebruik werkt. Ik zou ze wel eens naast elkaar willen zien en dan verschillende apps openen. Maar 1 ding weet ik wel dat mijn iphone 8 plus met sommige apps langzamer is (soms tergend langzaam dat ik mijzelf afvraag of hij niet is vast gelopen) dan de android versie (tomtom, photoshop, pokemon go)
Ook wat real life performance betreft (dus dagelijks gebruik) zijn vrijwel alle tech-sites (incl. Tweakers) het over eens dat er vrijwel niets snellers is qua gebruikerservaring dan de high-end modellen van Apple.

reviews: Apple iPhone X - Tussen vernieuwing en verfijning
Samengevat
De iPhone X is de spannendste smartphone die Apple in jaren heeft gemaakt. Hij heeft een schitterend scherm met aan alle kanten dezelfde bezels. [...] Daar staat tegenover dat je met de X een razend snelle, goed werkende en krachtige smartphone in handen hebt, met vernieuwing waar veel Apple-liefhebbers reikhalzend naar uitgekeken zullen hebben.

Dat jouw iPhone 8 soms "tergend langzaam" is, lijkt me overigens niet goed. Wellicht dat er iets anders met jouw telefoon aan de hand is.
reviews: Apple iPhone 8 (Plus) - Aantrekkelijk, maar niet betoverend
Samengevat
De iPhone 8 doet veel goed en weinig fout, maar het is eerder een verbeterde versie van de iPhone 7, dan een smartphone die echt innoveert. De camera is erop vooruitgegaan, draadloos laden is een fijne toevoeging en de nieuwe A11 Bionic-chip is een beest.
Pluspunten
Ontzettend snel

Maar goed dat mag ook wel, want je betaalt er immers flink voor. ;)
Ik denk dat je het verkeerd bergijpt. Ik heb deze review gemaakt op basis van mijn ervaringen, niet op basis van andere reviews, testen of wat er op papier staat. Dat lijkt me juist het nut van reviews schrijven. Dat je vind dat het op "reclamefolder praat" lijkt vind ik niet raar omdat ik dit product ook zal aanbevelen. Maar dan maak je nu toch zelf ook reclame met je iPhone tussen de reviews van een Pocophone?

Het onderwerp hier is de Xiaomi Pocophone F1. Als je de iPhone wilt aanbevelen, dan plaats je daar toch een review?

Verder no hard feelings, ik respecteer je mening
@warp je moet eens op YouTube kijken, daar zijn side by side videos gemaakt van het starten van games en apps en dergelijke. Er worden slagen heen en weer uitgedeeld wat betreft performance. De Pocophone is in de ene app sneller, de iPhone in de andere. Dat is eigenlijk al een hele prestatie opzicht omdat de Pocophone veel goedkoper is.

Bijvoorbeeld:

[Reactie gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 19 januari 2019 12:25]

Heb deze telefoon nu ook een maandje of 4 en kan ook maar 1 tip geven, meteen kopen. Super telefoon bliksem snel en met een heerlijk lange accuduur, gebruik deze altijd erg intensief en laadt deze meestal om de twee dagen een keer op.
Een iphoneX die 2,5 keer zo duur is daar maakt hij qua snelheid gehakt van.

Enige nadeel voor mij is dat hij wat lomp is, hier krijg je wel een groot scherm voor terug maar een handig zak formaat kun je het niet noemen.
geen nfc is voor mij nog een dealbreaker op dit moment. Maar verder lijkt me dit een top-phone! Echter, bij deze telefoon ėn alle andere niche telefoons (daarmee bedoel ik: de niet-massa telefoons) ben ik altijd bang dat bijv. iets als schermreparatie e.d. heel duur is omdat het nou eenmaal geen telefoons zijn waar massaal reserveonderdelen voor zijn of waar de bekende reparatie-centers veel ervaring mee hebben. Hoe kijken jullie daar tegenaan?