Samsung Portable SSD T5 500GB Blauw Review

Rhy 27 december 2017, laatste update op 13 januari 2018, 35 views

Samsung Portable SSD T5 500GB Blauw (Product gekocht)

Na vorig jaar kort eigenaar te zijn geweest van T3 500GB, heb ik nu de T5 variant aangeschaft met Gen2 (USB 3.1C) vs. Gen1 (USB3.0) interface en had er meer van verwacht.

Pluspunten

• klein
  • hardware-matige encryptie
  • goede software

Minpunten

• SATA bottleneck (dus wr geen 5-10Gbit snelheden)

Mobiliteit Score: 5
Vorig jaar dus eigenaar geweest van een T3 500GB (productreview: Samsung Portable SSD T3 500GB Zilver review door Rhy) waar ik wel blij mee was. Had dan ook hoge verwachtingen van de T5. Die helaas niet waar gemaakt worden. :(

Opmerking: zal wellicht eind januari 2018 nog een betere review schrijven, maar mijn eigen bevindingen op basis van talloze benchmarks worden gestaafd door hardware.info TV:

... de snelheids winst t.o.v. de T3 is dus minimaal (max. 20%); spijtig! Oorzaak: SATA schijf.

Voorlopige conclusie

Zoals hardware.info al benoemd kan je beter gaan voor Sandisk Extreme 900 serie. Ouder maar ruim 2x zo snel. Zelf zou ik liever gaan voor een Startech M.2 USB en daar (weliswaar ook SATA) M.2 schijf inzetten.

Heb jij ook een Samsung Portable SSD T5 500GB Blauw?