Specificaties Android, iOS, Windows Phone compatibel en 60g - Bekijk alle specificaties

Microsoft Band (2014) Medium Zwart Review

Ed_L 21 juni 2015, laatste update op 7 oktober 2015, 10.133 views

Microsoft Band (2014) Medium Zwart

Een vooruitstrevende crossover tussen smartwatch en fitness tracker. Veel sensoren en een goede accuduur maken de Band zeer bruikbaar voor zowel werk en thuis als bij het sporten. De horlogefan zal echter niet warm lopen voor het design en de software mag nog wel wat verder uitgebreid worden.

Pluspunten

• veel en nauwkeurige sensoren
  • draagt comfortabel
  • Werkt op Android, Windows Phone en iOS
  • Zet je aan tot meer bewegen
  • stand alone GPS

Minpunten

• Nog net wat te lomp ontwerp
  • Meer apps welkom
  • Niet voor de privacyfanaat
  • Geen vervanging voor mooi horloge

Begin vorig jaar stond CES2014 al vol met nieuwtjes over wearables. 2014 zou het jaar van de wearable worden en tegen het einde van het jaar zouden we allemaal rond lopen met smartwatches en varianten op de Google Glass. De voorspelde doorbraak kwam er echter niet en ook op Tweakers vroeg men zich af waar dat aan lag. De revolutie is echter wel langzamerhand op gang aan het komen. Inmiddels hebben de meeste grote fabrikanten hun eerste producten al wel gelanceerd. En daar waar Motorola, LG en Apple in meer of mindere mate hun smartwatches op klassieke horloges laten lijken, heeft Microsoft met de Band de route van de fitness tracker gekozen.

Aanschaf

In oktober 2014 bracht Microsoft de Band uit in de Verenigde Staten, waar hij door de beperkte voorraden al snel uitverkocht was. Het heeft tot april 2015 geduurd voordat de gadget ook buiten de VS te koop was. Sindsdien is de Band ook via de Microsoft Store in het Verenigd Koninkrijk te krijgen en van daaruit kan hij ook in Nederland worden besteld. Of de Band binnenkort ook bij de Nederlandse Store gekocht kan worden is nog niet bekend. Vanuit het VK heb je hem in ieder geval binnen een paar dagen in huis. De prijs llag bij aankoop op 169 Pond, wat door de zwakke Euro uiteindelijk op ongeveer 240 Euro.
Wat de aanschaf van de Band nog het meest lastig maakt, is de maatvoering. De Band komt immers in een S, M en L variant. Hiervoor dien je een printje te maken van een door Microsoft aangeboden PDF, om vervolgens je pols op het papiertje te houden om te zien tussen welke maatstreepjes je pols valt. Het gaf mij in ieder geval niet heel veel zekerheid, dus heb ik online gezocht naar ervaringen met de maat en mijn vriendin gevraagd mee te kijken. Uiteindelijk heb ik een M gekozen en die past prima.

Uiterlijk en bouwkwaliteit

De afbeeldingen die Microsoft online heeft staan van de Band zijn erg aantrekkelijk, maar ze zijn ook duidelijk gerenderd. De band is van een rubberachtig kunststof en matzwart, terwijl de kast van de Band zelf is voorzien van een zwarte, glanzende bovenlaag.

Links van de display zijn twee sensoren zichtbaar: een lichtsensor en een microfoonopening. De display zelf is gewoon 'ouderwets' plat en niet gebogen. Gezien de grootte was dat misschien wel wenselijk geweest, want voor mijn bescheiden polsen is de kast misschien net wat aan de grote kant.
Onderaan de kast zitten twee knoppen: een aan-/uitknop en een 'action'-knop. Meer is niet nodig, want de verdere bediening geschiedt via het touchscreen of op afstand via de app op je telefoon.
De sluiting van de band voelt als de zwakke schakel in de keten. Door de twee kleine drukknoppen in te houden haken kleine kunststof haakjes de ene helft van de band in de andere. Hoewel het wat zwak aanvoelt, houdt de sluiting zich tot op heden prima.

Het Microsoft Health platform

De Band maakt onderdeel uit van het Microsoft Health platform; iets wat je over het algemeen minder beschreven ziet in reviews. Hoewel de Band zich onderscheid van de concurrentie door de hoeveelheid on-board sensoren, kan hij niet als zelfstandige gadget gebruikt worden. Om de Band voor het eerste te gebruiken is het nodig hem direct uit de doos te koppelen aan je smartphone. Gelukkig is Microsoft niet vies van cross-platform compatibiliteit. De Band is prima te gebruiken met een Android of iOS telefoon, zo lang je - net als de Windows Phone gebruiker - de Microsoft Health app maar hebt geÔnstalleerd. De Band wordt geactiveerd via de app en communiceert de data van en naar de telefoon via de app. En daar komt al direct een addertje onder het gras vandaan... Om de app te activeren dien je in te loggen met een Microsoft account. Je gebruikersdata zal dan ook ongetwijfeld gebruikt worden om 'het product te verbeteren', of iets in die trend. Ik heb niet de moeite genomen om alles na te pluizen dat via de app naar Microsoft wordt gestuurd, maar als je enorm fel op je privacy bent, is de Band wellicht niet je beste keuze.

De basis van het Microsoft Health platform wordt gevormd door de Health Vault. Data die je met je Band genereert wordt via de Healt app gesynchroniseerd met de cloud en is vervolgens te zien op deze webpagina. De Health Vault kan gebruikt worden om vanalles over je gezondheid op te slaan. Je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt het er kwijt. Niet alleen te verwachten zaken als lichaamsafmetingen, maar ook verzekeringsgegevens en je menstruatiecyclus kun je er invullen. Het is maar waar je zin in hebt, maar voor de Quantified Self fanaat. Overigens zijn er inmiddels meer dan honderd apparaten die op Health Vault zijn aangsloten, waaronder de bekende Fitbit fitness trackers, WiFi weegschalen en insulinemeters.

Apps, oh nee... Tiles!

De verschillende functies van de Band zijn toegankelijk via het touchscreen als tiles. Door horizontaal te swipen verschijnen er maximaal drie iconen of tiles op het display. Er zijn tiles om een sportactiviteit te starten, tiles voor e-mail, het weer, social media, enzovoort. In toaal zijn er 18 'first party' tiles en nu Microsoft de SDK heeft uitgegeven is de hoop op meer. Helaas is er op de Band maar ruimte voor 13 tiles. Tiles zijn via de app eenvoudig in of uit te schakelen.
Veel andere instellingen verlopen ook via de app. De wallpaper of het kleurenschema van de Band verwisselen gaat via de app, net als het downloaden van workouts naar de Band of het koppelen van externe applicaties als Runkeeper aan de app.
Zoals gezegd werkt de Band ook op iOS en Android. De enige functie die je dan moet missen is de ondersteuning voor Cortana; Windows Phone gebruikers kunnen via de Band Cortana aansturen en zo notities maken, mails versturen, etc. Op het moment van schrijven is Cortana nog niet voor Android en iOS verkrijgbaar, maar daar zal binnenkort verandering in komen. Hopelijk kan de Band daar gebruik van maken.

Update
Een aardig overzicht van beschikbare apps per platform vind je hier: http://winsupersite.com/m...rosoft-band-apps-platform

Dagelijks gebruik

Laten we eens kijken hoe de Band zich gedraagt in de dagelijkse praktijk. 's Ochtends haal ik mijn Band uit de lader en klik hem om mijn pols. Ik draag hem vrij strak en met het scherm aan de binnenkant van mijn pols, zodat ik het scherm beter kan lezen. Ik begin de dag met een stukje hardlopen en zodra ik de deur uit stap kies ik de 'run' tile. De Band vindt binnen 10 seconden een GPS lock en met een druk op de knop ben ik onderweg. Vijf minuten laten trilt de Band; mijn eerste kilometer zit erop. Ik kijk snel op mijn Band om mijn snelheid te checken en besluit er een stapje bovenop te doen.
Voldaan kom ik even later bij mijn voordeur aan. Ik strek nog even mijn benen tegen de muur en loop naar binnen. Bij de eettafel aangekomen pak ik mijn telefoon op en zie dat mijn loopje al geŁpload is. Omdat ik de app ook aan Runkeeper heb gekoppeld, krijg ik direct een mailtje dat me feliciteert met mijn tiende sportmoment. Tijd voor een douche; wel even de Band afdoen, want hij is slechtswaterbestendig en niet waterdicht.
Tijd voor kantoor. Omdat ik al een blauw overhemd aan heb, besluit ik een roze wallpaper te selecteren voor het contrast. Terwijl ik mijn tanden poets wordt er gebeld door een collega. Met een korte swipe Dismiss ik het belletje en reply ik via SMS dat ik hem terugbel.
Op kantoor eerst een uitgebreide meeting met een klant. Gelukkig houd ik de operatie van mijn team in de gaten via de mails die ze me sturen. Die eerste paar regels die van elke mail op de Band verschijnen zijn precies genoeg om te weten dat er niets bijzonders is gebeurd tijdens de vergadering. Alleen die Facebook notificaties beginnen te irriteren. Ik zet die tile zo snel mogelijk uit. Terug achter mijn laptop twijfel ik om de Band af te doen. Hij zit eigenlijk altijd comfortabel, maar als je je polsen op tafel rust tikt hij op het bureau. Toch maar iets anders gaan zitten,. Het is niet alsof ik een boek hoef te typen. Volgens de Band wordt het trouwens morgen prima weer. Waarom kijk ik daar eigenlijk voor op dat ding? Op mijn telefoon is de informatie veel completer...

Na het werk nog even naar de sportschool voor de nodige spiegelbeeldverbetering. Tijd om de 'fitness' tile te gebruiken. 45 minuten later sta ik uitgeput in de kleedkamer. Mijn spieren voelen alsof ik een vrachtwagen heb opgetild en de het kleine trapje was bijna te veel voor mijn uitgeputte benen. Toch geeft de Band aan dat ik nauwelijks 300 calorieŽn heb verbrand en hij classificeert de training als 'Light'. Ach, zoals alle fitness trackers is dus ook de Band waardeloos om krachttraining mee te volgen. Teleurgesteld als ik ben, ga ik maar vroeg naar bed. Eens kijken wat de 'sleep' tile van mijn nachtrust vindt.

De volgende dag sta ik uitgerust op. De Band geeft aan dat ik 97% efficient heb geslapen. Het duurde blijkbaar een half uur voor ik in slaap viel en ik ben maar een enkele keer waker geworden.
Gek genoeg ben ik volgens de Health app niet in mijn diepe slaap terecht gekomen, wat me erg sterk lijkt na een dikke zeven uur nachtrust. Eerst maar even de Band in de oplader steken. Vandaag staat er een stevige wandeling op het programma. 16 kilometer door het bos. Helaas beschikt de Band niet over een tile voor wandelen. Ik besluit de running tile te gebruiken en zet de GPS uit. De Band heeft een prima batterij, maar met GPS aan houdt hij het maximaal vier uur uit. Ik download een route op mijn Garmin wandel-GPS en laat beide devices draaien tijdens de tocht. Een dikke drie uur later zegt de stappenteller van de Band dat ik 15,6 kilometer heb gelopen. De route was volgens de Garmin 16,1 kilometer en de laatste twee- of drienhonder meter heb ik afgesneden. Geen slechte meting, lijkt me. Jammer dat deze wandeling zo wel als 'run' in mijn profiel verdwijnt.

Oordeel

Microsoft heeft me met de Band aardig verrast. Het kleinood heeft alle voordelen van de beste fitness trackers, maar weet van daaruit een prima stap richting smartwatch te maken.Het draagcomfort is prima, de batterij meer dan toereikend en de functionaliteit behoorlijk innovatief. Het is bijna een perfect product.

Bijna, want er kleven toch ook kleine nadelen aan. De voornaamste is dat je tijdens het gebruik voortdurend het idee hebt dat er nog meer in zit en dat er nogal wat onbenutte potentie is. Dat ligt voornamelijk aan de beperkte instelbaarheid van de verschillende tiles en aan het gebrek aan wenselijke tiles. Zo kun je wel trainingsschema's voor in de sportschool downloaden naar je Band, maar is het niet mogelijk die zelf samen te stellen. Ook is er bijvoorbeeld geen Whatsapp tile beschikbaar, waardoor je de algemene notificatie tile moet gebruiken om WA berichten te zien op je Band. Het nadeel daarvan is dan weer dat je dus ook echt alle notifcaties van je telefoon ontvangt. Het is wachten op meer tiles, maar het Surface RT debacle stemt me wat dat betreft niet echt hoopvol.

Toch ben ik meer dan tevreden met de Band. Het heeft me aangezet om meer en gerichter te gaan sporten en ik maak dagelijks gebruik van de notificatiemogelijkheden. Wat mij betreft is dit met de huidige stand der techniek de perfecte kruising tussen fitness tracker en smartwatch.

Requests

De Band kent heel vele features en lang niet alles heb ik hier besproken. Heb je een specifieke vraag, stel hem dan in de comments en ik probeer hem zo goed mogelijk voor je te beantwoorden. Ook verdere uitbreiding van deze review kun je uiteraard opvragen!
  • Q: Hoe goed is de hartslagmeter?
  • A: Ik heb de hartslagmeter getest tegen professionele fitnessaparatuur en een noname hartslagmeter met borstband. De resultaten waren zeer vergelijkbaar en weken zeer weinig van elkaar af.
Edit: op 6 oktober heeft Microsoft de nieuwe Band aangekondigd. Deze is inmiddels bij mij in bestelling. Zodra ik hem heb volgt z.s.m. een vergelijking tussen de twee versies!

Heb jij ook een Microsoft Band (2014) Medium Zwart?

Leuk geschreven review, leest lekker door ;)

Ik heb wat vragen over de band;
De band lijkt best 'lomp', is dat ook zo als je hem om hebt?
Hoe precies is de hardslagmeter ten opzichte van concurrenten en echte hardslagmeters?
Hi, dankjewel dat je de tijd hebt genomen hem te lezen en te reageren :)

Ik denk dat de Band het mooiste staat als je wat bredere polsen hebt. Zelf heb ik kleinere handen (dat ik een Medium nodig had al maat verbaasde me nogal) en dan is hij op het randje qua lompheid. Ik vind het precies gaan. Niet dat je er last van hebt qua draagcomfort, maar de mouw van je overhemd schuift er net niet lekker overheen.

De hartslagmeter is behoorlijk goed. Ik draag de Band met het scherm naar binnen, ook tijdens het sporten en hij verliest nooit zijn 'lock'. Ik heb hem getest naast de fitnessapparaten die hartslag meten via de metalen handgrepen en ook met een goedkopere hartslagmeter met borstband. De verschillen waren te klein om van belang te zijn.
Leuke review! Vul je hem later nog aan met wat ervaringen na een paar weken?

Ik wil er zelf ook graag een.
Gelukkig ga ik in september naar Amerika. Dan wil ik er toch echt eentje op de kop tikken daar. Of heb je goeie tips voor ons?
Algemeen
Ik heb de band ongeveer twee maanden terug ook via de UK besteld (en een dag gebruiken wou m'n echtgenote er ook eentje... handig als een vrouw zegt welk cadeautje ze wil).
Ik had heel veel reacties gelezen over 'lompheid' van de band. Het is wel zo dat je een 'stevigers' aan je pols hebt, maar het is nog nooit geweest dat ik het als onwenselijk beschouwde. Ik hou het scherm altijd naar buiten gericht, wat me het minste stoorde bij het vele typen.

Batterij
ik doe gemiddeld twee dagen op een geladen Band, run tracking inbegrepen. Bij gebruik zonder GPS kan ie gemakkelijk drie dagen verder.

Apps
Qua apps/tiles... er komen er heel wat bij, maar het blijft idd wat beperkt; ik mis een app om een eigen programma samen te stellen, of eentje die de walk-gps kan vervangen. Enkele leuke: eentje om als mini-zaklamp te dienen, beurs, weer... en eentje die aan de hand van je polsbeweging een lasso-geluid maakt (ok, dat is gewoon leuk om meetings op te fleuren).

Het is al bij al een super-samengepropt sensor-monster waar naar mijn gevoel maar een fractie van de mogelijkheden naar voor gekomen zijn. Voor ontwikkelaars staat er nog heel wat open, dus ben wel nieuwsgierig wat er aankomt. Ik heb nooit graag horloges gedragen omdat de wijzerplaat me te breed was, maar deze band kan me zeer bekoren met het design en ik kijk uit naar versie 2.0.
Daar kan ik me inerdaad ook helemaal in vinden!
Ik heb de Band inmiddels twee maanden in bezit. Ask me anything ;)

De makkelijkste manier om er nu eentje te kopen is gewoon via MS zelf. Wel in de UK bestellen:
http://www.microsoftstore...-Band/productID.314504900, dan heb je hem in een dag of 5 in huis.
Ik heb er 2 maanden geleden ook eentje gekocht toen ik in de VS was. Scheelt je toch bijna 40 euro in vergelijking met de UK. (als je slechts dollars omrekent naar euro's)

Plan was er 1 te kopen aan het begin van de vakantie, daarna met mijn vriendin te delen tot het rondje af was en we weer in LA aankwamen. Als zij er dan ook 1 wilde kochten we er gewoon nog 1. Echter na 2 dagen waren we in San Fransisco en heeft ze er direct maar 1 aangeschaft.

Als het goed is krijg je er in de VS trouwens gratis screen protector bij in de fysieke MS store, weet niet hoe dat in de UK online store zit. Tip als je dus in een fysieke MS store bent. Vraag of ze er daar de screen protector voor je op doen, ze hebben dat veel vaker gedaan dan jijzelf (als je niet geholpen wordt door een newbie natuurlijk), en bij deze dingen heb ik het idee dat oefening kunst baart.
Mooi review!

Is het schermpje eigenlijk niet onhandig als je achter een keyboard zit? Volgens mij is het een onhandige wearable voor een tweaker aangezien het schermpje vol met krassen zit na een paar weken/maanden. Correct me if i'm wrong :-]
Thx! ")

Als je het schermpje aan de binnenkant van je pols draagt, is het inderdaad even wennen met typen. Draag je hem met het schermpje naar buiten, dan heb je er nauwelijks last van. Ik typ nu met een horloge om en dat voelt niet wezenlijk anders dan met de Band om.

Ik gebruik een Zagg Invisishield screenprotector en daarmee blijft hij tot dusver 100% krasvrij. Er zijn ook wel medlingen op het forum van mensen bij wie hij aardig volgekrast is, maar ik heb zo het vermoeden dat het er ook wel een beetje aan ligt hoe je met je spullen omgaat.

[Reactie gewijzigd door Ed_L op 23 juni 2015 10:26]

Maakt het voor de nauwkeurigheid van de hartslagmeteing nog uit of je hem aan de binnen- of buitenkant van je pols draagt?
Hoewel je zou verwachten dat hij het beste zou meten met de sensor aan de binnekant van je pols, heb ik daar geen verschil in kunnen meten. Ik draag bij het sporten het scherm altijd naar binnen (en dus de sensor aan de buitenkant van de pols).
Dat is mooi, bedankt voor het snelle antwoord :)
Bedankt voor de reacties! Ik heb er overigens net een besteld, ben erg benieuwd (:

Alleen jammer dat Strava er niet is voor windows phone, misschien dat dit met windows phone 10 verandert. Cross platform apps toch?
Je hebt de Strava app niet nodig om toch met Strava te syncen. Vanuit de Health app koppel je je Strava Account aan je Health account en de rest gaat vanzelf. :)
Alleen stel je dat met GPS ingeschakeld de band het ongeveer 4 uur volhoudt? Dan is hij voor wielrennen niet geschikt, Ritten van 125 km plus, niet ongewoon voor een beetje fietsert, ga ik helaaas niet binnen de 4 uur redden. Jammer, want verder heeft hij zo'n beetje alles aan boord wat ik zou willen. Voorlopig smartphone nog steeds meeslepen
Stava is natuurlijk tegenwoordig ook geschikt voor hardlopers....

Maar je hebt gelijk. De GPS is te snel leeg om standalone lange ritten mee te maken. Dat zie ik voorlopig ook niet veranderen, want dat zou betekenen dat de GPS nog veel energiezuiniger moet worden. Een mount op je fiets die ook dienst kan doen als powerbank zou ideaal zijn...
Ik heb de Band ook sinds een paar maanden en ben er redelijk tevreden van. Je vermeldt in je review dat GPS locked is na 10 seconden. Was dat bij mij ook maar zo, soms heb ik al 5 km gelopen voordat Band trilt en "GPS locked" vermeldt. Nochtans woon ik niet in een afgelegen gebied ...

Enig idee wat er kan gedaan worden om dit op te lossen?
Woonde je maar in een afgelegen gebied, dan had je waarschijnlijk sneller een 'fix' ;)

Even wat achtergrondinfo over GPS:
In tegenstelling tot bijvoorbeeld GSM is de kwaliteit van het ontvangen signaal niet afhankelijk van op de grond geplaatste masten, maar ontvang je signalen t.b.v. plaatsbepaling van een aantal satellieten. Er zijn minimaal drie satellieten nodig om een locatie te kunnen bepalen, en met meer satellieten zichtbaar wordt de kwaliteit van je plaatsbepaling beter.
De satellieten vliegen op ruim 20 duizend kilometer boven het aardoppervlak en zijn geostationair. Dat laatste betekent dat ze altijd boven hetzelfde plekje boven de aarde vliegen en dus niet 'voorbij vliegen'. Daardoor heb je op een plek met GPS-dekking altijd een zelfde signaal. Ga er maar vanuit dat je in heel Europa een prima ontvangst hoort te hebben, of je nou in hartje Amsterdam staat of midel op de Veluwe. De satellieten communiceren via radiosignalen van zeer hoge frequentie met de ontvangers als je Band. Door deze frequentie zijn de radiosignalen geschikt voor communicatie over de lange afstand, maar ook erg gevoelig voor onderbreking. Als je dicht naast een gebouw staat of onder een boom, kun je al dusdanig veel storing ondervinden dat de ontvangst slecht wordt.

Tot zover de achtergrond. Wat kun je nu doen om zekerder te zijn van een goede ontvangst? Allereerst: geef je Band de tijd de locatie te bepalen voordat je gaat bewegen. Uit stilstand haal je altijd een snellere fix dan in beweging. Ten tweede: een fix komt sneller als je de GPS opstart op dezelfde plek waar je hem uitzette. De vorige locatie staat nog in het geheugen en op basis van die locatie zoekt hij altijd naar satellieten die bij die locatie horen. Ten derde: blijf weg bij bebouwing en bomen als je een fix zoekt. Ook hoogspanningsmasten kunnen erg storen.
Ik ga altijd (woonwijk) tegen de straat staan om de GPS te ruimte te geven het signaal te vinden. Daarbij houd ik het scherm omhoog en ga ik pas lopen als de Band aangeeft een signaal te hebben. Dan zou het zo gepiept moeten zijn. Werkt dat niet, neem dan contact op met MS support.
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Ik had op het forum ook eens gelezen dat het de eerste keer langer kan duren om een fix te vinden en dat het daarna sneller zou moeten gaan.

Maar bij mij dus niet het geval. Ik zal de volgende keer wat meer testen maar heb al eens lang gewacht op een fix terwijl ik gewoon stilstond. Zonder resultaat evenwel. "Start running, I'll keep searching ...". En dan, na 5 km, "gps locked" |:(
Heel mooie review van een interessant apparaat! Misschien heb ik er overheen gelezen, maar met welke telefoon gebruik je de Band? Ik heb zeker interesse in dit apparaat, maar heb iOS en weet niet zeker in hoeverre dit goed samen gaat (je schrijft dat het compatible is met iOS, maar zitten hier beperkingen aan)?
Thx!
Ik datcht dat ik het ergens in het format had ingevoerd, maar ik kan het nu even niet terugvinden.... Ik gebruik de Band met een Samsung Galaxy S5. Voor zover ik nu kan zien is de enige beperking dat je Cortana niet kunt gebruiken. Verder zou je geen beperkingen moeten hebben.
Hartelijk dank voor de snelle reactie! Ik ga deze band zeker in de gaten houden dan, vind de Apple Watch namelijk helemaal niets.
Ik vraag me af, kan je hem ook gebruiken zonder dat je je telefoon bij je hebt? Bij het hardlopen, vind ik het namelijk irritant om een telefoon mee te moeten nemen, dit zou dan de ideale oplossing zijn.. dus wel een tracker voor de fitness (en gps).

Synced die dan gewoon met je telefoon als die weer in range is? Of werkt die niet zonder dat de telefoon in de buurt is?
Het werkt inderdaad precies zo. Je gaat rennen zonder je telefoon op zak en de Band heeft alle sensoren aan boord. Zodra je weer in de buurt van je telefoon bent, synchroniseert de Band over Bluetooth en kun je je route op de kaart terugzien.

Dat was voor mij ook de grote reden om de Band te kopen. Hardlopen met je Galaxy S5 in een neopreen hoes om je bovenarm is voor mij echt geen optie.
Als mede Band gebruiker: mooie review. Kan ik me helemaal in vinden. To the point en leuk geschreven. Een +3 van mij.

(voor Windows Phone zijn er al heel veel Band apps. Van achtergrond/thema tot een grappige zoals Bounce for Band (Band wordt controller))
Thx! :)

Goede toevoeging. Ik vond hier een overzichtje van de beschibare apps per platform:
Hoe heb je dat gedaan met het bestellen, ik moet bij billing address een UK adres opgeven. ):
Bij billing address kun je gewoon 'iets' invullen. Zo lang je een postcode gebruikt in een geldig format (bijv. HA2 6DG) komt het goed. Het is maar je 'billing address', dus je Band wordt gewoon naar het shipping address gestuurd.

Bovenstaande heeft een MS medewerker me via de chat verteld. Ik heb het exact zo uitgevoerd.
Oh echt, wow geweldig! Ik kan niet wachten tot die er is.

Daarnaast zag ik dat mijn windows account nog geflagged was als "student account" dus 10% korting (:
Da's toch een mooie bijkomstigheid. Veel plezier met je nieuwe gadget! :)