Specificaties Small form factor • 5 interne bays - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Door Willem de Moor - Redacteur componenten 19 november 2016

Fractal Design Define Mini C: klein maar ruim

De Define Mini C is de nieuwste behuizing uit de Zweedse Fractal Design-stal en volgt een vijf jaar oude matx-behuizing op. De 5,25"-drivebays zijn verdwenen, net als 3,5"-bays voorin. Alleen onderin kun je nog twee 3,5"-drives kwijt, die dan samen met de voeding in een afgesloten compartiment zitten. Voor ssd's zijn drie plaatsen gereserveerd en voor koeling is volop ruimte. De koelprestaties zijn prima, terwijl de geluidsproductie heerlijk laag is. Alleen de prijs is voor een compacte behuizing met weinig extra's vrij hoog, maar daar krijg je een mooi afgewerkte, strakke behuizing voor terug. Lees verder »

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Toon reviews van:
StrataWhite 4 mei 2017

Fractal Design Define Mini C Window

Veel bang for buck! Geen poespas, gewoon een prima kast voor een niet al te hoge prijs. Wilde een stillere en kleinere kast. Verbaasde me over de bovengemiddelde bouwkwaliteit. Hij is heerlijk stil (watergekoelde cpu, radiator met 2 fans). Klein, maar toch genoeg inbouwruimte, al is het kabelmanagement ietwat krap.

Pluspunten

• Robuust
  • Lekker stil
  • Strak uiterlijk
  • Ruimte voor 3x SSD achter moederbord
  • Genoeg inbouwruimte
  • Veel koelmogelijkheden

Minpunten

• Tussen voeding en HHD tray weinig ruimte voor kabels
  • Window had iets kleiner gemogen

Idree 15 augustus 2019 Product gekocht

Fractal Design Define Mini C

Gekocht als upgrade op de Versa H15. Koeling in de case is goed en stil, bekabeling is daarentegen niet echt intuitief. Mijn case kwam met een hele duidelijke kras op de sidepanel en na 3 maanden kwam mijn padding los. Q&A mag wel wat beter. Paar rare design keuzes.

Pluspunten

• stil
  • koeling

Minpunten

• bekabeling is niet simpel weg te werken
  • quality control / krassen

knurk 24 oktober 2018 Product gekocht

Fractal Design Define Mini C Window

Fijn om in te bouwen met modulaire PSU, kast ziet er netjes uit van binnen. Jammer dat het front panel zo moeilijk te verwijderen is en dat de LED vd powerbutton blauw is. Het plastic raam geeft lelijke spiegelingen soms en is kras en vette vinger gevoelig.

Pluspunten

• mooi no-nonsense design
  • compact en toch makkelijk in bouwen
  • goede airflow

Minpunten

• Achterlijke blauwe LED onder de aan/uit knop
  • Powerbutton kan vast komen te zitten door slecht ontwerp
  • usb en andere poorten op de bovenkant ipv voorkant
  • plexiglas

HaX0r 3 augustus 2018 Product gekocht

Fractal Design Define Mini C

Mooi klein Micro-ATX kastje met heerlijke kabel management opties.

Pluspunten

• Kabelmanagement
  • Persoonlijk vind ik het design wel wat hebben
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Overbodige scheiding van de voeding locatie in mijn optiek

stijnb1234 10 juli 2018 Product gekocht

Fractal Design Define Mini C Window

Een goed product! Is wel een beetje aan de dure kant, maar daar is mee te leven. De ruimte voor cablemanagement is vooral tussen de 3,5" bay en de voeding krap.

Pluspunten

• Zeer goede kwaliteit
  • Mooie witte fans
  • Mogelijk verwisselen panel aan de bovenkant voor fans

Minpunten

• Wat aan de dure kant
  • Ruimte tussen de 3,5" bay en voeding is krap

Marcus 4 juli 2018 Product gekocht

Fractal Design Define Mini C

Uitstekende kast. Lekker compact. Bouwkwaliteit is zoals je van Fractal mag verwachten: top!

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Uitstraling
  • Compact
  • Stille fans

Minpunten

• Beetje prijzig, maar daar krijg je dan wel een degelijke kast voor

Eftegarie 21 juni 2018 Product gekocht

Perfect afgewerkt

Pluspunten

• Perfect afgewerkt
  • Ten opzichte van mijn vorige kast, de CORSAIR D700 meer dan 200 euro goedkoper en stukkkkken beter en slimmer afgewerkt.
  • Zweeds-Spartaans
  • Veel mogelijkheden om 140mm fans in kwijt te kunnen
  • Volledig aparte voedingscompartiment om beide warmte ontwikkelingen gescheiden te houden.
  • Perfect afgewerkt!
  • Boekje met duidelijke aanwijzingen welke ik niet nodig had maar voor degene die dat wel wenselijk vindt handig.
  • Ook horizontaal te gebruiken: voetjes zijn afneembaar, alles is afneembaar

Minpunten

• Niets - Nieuwsgierig naar hoe een Zweeds (!) bedrijfs zo'n staaltje van techniek met perfecte afwerking voor dit geld winstgevend kan produceren. Ze kunnen er veel meer geld voor vragen, maar dat doen zij bewust niet... Ik weet dat er wereldwijd Engelen rondlopen maar ik wist niet dat dit óók op computerland gebeuerde.

JdeV246 27 november 2017 Product gekocht

Fractal Design Define Mini C Window

ik zag, ik kwam, ik kocht. toen ik deze voor het eerst zag was ik gelijk verlieft.

Pluspunten

• Hoge Kwaliteit
  • 2 Fans
  • PSU shroud
  • Stoffilters

Minpunten

• kabelmanagement kan krap zijn
  • prijs van aankoop 80.-

Streaker64 21 augustus 2017 Product gekocht

Fractal Design Define Mini C

Fijne en stille kast met veel opties qua koelen, 2 bijgeleverde fans zijn top. Kabelmanagement viel niet tegen, wel krap op sommige plekken zoals andere zeiden, maar overkomelijk. Stevige kast. Gebruik hem in de woonkamer met 2 stuiterende kinderen, aanrader.

Pluspunten

• bouwkwaliteit
  • kabelmanagement
  • stock koelers zijn prima

Minpunten

• kabelruimte krap bij voeding

cy-gor25 3 februari 2017

Fractal Design Define Mini C

Solide kast die gemakkelijk is in te bouwen voor een beginneling. Esthetisch vooral super en voelt ook heel degelijk aan, wel heel zwaar door de geluidsdempende materialen. De stoffilters zitten op de juiste plek en de scheiding tussen voeding/HD is goed gevonden. Kabelmanagement vond ik wel lastig.

Pluspunten

• Degelijke materialen
  • Eenvoud om in te bouwen
  • Logische onderverdeling

Minpunten

• Niet zo stil als ik gehoopt had.
  • ruimte voor kabelmanagement is krap
  • groot voor small form factor

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Fractal Design Define Mini C Window?