AMD Ryzen 3 3300X Boxed

Specificaties AM4 socket • Quad core @ 3,8GHz-4,3GHz - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Round-up - Processors tot 200 euro - Betaalbare, courante cpu's vergeleken

Terwijl we aan de vooravond staan van de komst van AMD's Zen3-processors, bekijken we in deze review het huidige aanbod van consumentenprocessors tot 200 euro.

149 27 sep '20

Review - Ryzen 3 en het B550-platform - De 3100 en 3300X getest

Met de Ryzen 3-processors krijg je dezelfde eigenschappen als met de eerder uitgebrachte processors uit de Ryzen 3000-serie. De Ryzen 3 3100 en 3300X hebben we voor je getest.

204 7 mei '20

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 5
pclinde 3 juli 2020 Product geleend

AMD Ryzen 3 3300X Boxed

De AMD Ryzen 3 3300X is een budgetkoning op de Zen 2 architectuur. Voor een prijs van circa 129 euro op het moment van schrijven krijg je veel prestaties voor je geld. Als het om gaming gaat komt de processor goed mee met duurdere processors op de markt.

Pluspunten

• Entry level AMD = budgetkoning.
  • Zen 2 architectuur (samen met de Ryzen 3 3100).
  • Presteert 'in grote lijnen' redelijk vergelijkbaar aan een Intel Core i5 9600K.
  • Prima prestaties voor gaming.
  • PCI-e 4.0 interface.
  • Makkelijk te overklokken.

Minpunten

• Overklokken levert minimale winst op.
  • Geen geïntegreerde GPU.

NielsHO 10 mei 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 3 3300X Boxed

Ik ben zeer tevreden met deze cpu. Hij is lekker snel. Snel te overclocken, maar word wel snel heet. Ik zou als als tip meegeven voor betere cooling te gaan. Hij heeft een snelle single core speed.

Pluspunten

• PCI-e 4.0 interface
  • Zen 2
  • 7nm architectuur
  • Snel te overclocken

Minpunten

• Temperatuur
  • Cooler

Chochomel 22 januari 2022 Product gekocht

AMD Ryzen 3 3300X Boxed

Zeer snelle quadcore. Goede match voor kaarten tot een 2070/1080ti. Draait in R23 een singlecore van 1312, dat is zelfde als 10700k of 3700x. Multi is 5950

Pluspunten

• Snel
  • PBO/autoOC geef je net wat mhz meer
  • PCI 4.0 ondersteuning

Minpunten

• ...wel warm (tov oude ryzen)
  • moeilijk vindbaar

Sem Quaden 1 april 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 3 3300X Boxed

Goede prijs kwaliteit verhouding en is voor de lichtere games een prima keuze.

Pluspunten

• Goede prijs kwaliteit verhouding
  • Zen 2

Minpunten

• Snel warm

westlym 18 juni 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 3 3300X Boxed

Ik heb de reviews over deze cpu gelezen en ik had zoiets: ik moet het halen! Het is sneller dan een Intel 7700, dus in andere woorden een perfecte game cpu. 1 ding: de boxed cooler is niet oké. Te luidruchtig. Ik ga binnenkort een uitgebreide review hierover schrijven.

Pluspunten

• snel
  • prijs
  • sneller dan de Intel i7 7700

Minpunten

• Boxed cooler
  • lawaai
  • Temp me de boxed cooler

Bark_At_The_Cat 18 mei 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 3 3300X Boxed

Snelle CPU voor kleine prijs. Heb ook een 1600AF (zes kernen), concurrent van deze CHIP, maar op single-core moet hij het afleggen tegen de 3300X (4 kernen). Echte budget-topper. Prima voor een budget-game PC.

Pluspunten

• Zen 2 architectuur
  • Prima prijs
  • Hoge single core clock
  • Meegeleverde koeler

Minpunten

• Geen geïntegreerde GPU
  • "Slechts" quad core

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een AMD Ryzen 3 3300X Boxed?