Is de 'bumper' een 'bummer'?

Apple geeft kopers van een iPhone 4 een 'bumper' om de 'death grip' te voorkomen. Goede oplossing?

Oplossing? Dit is een sigaar uit eigen doos!
43,0%
Het is een oplossing, maar de bumper doet wel afbreuk aan het design
24,6%
Ik neem de redactie in een 'death grip', want mijn antwoord staat er weer niet bij :(
17,2%
Ik geloof niet dat er een probleem is, het is opgeklopt door media
7,8%
Ik zou toch al een iPhone 4 kopen en ik vind de gratis case wel aardig
4,2%
Prima oplossing, want dit voorkomt/verhelpt het probleem
3,1%

Aantal stemmen: 18.912. Deelname gesloten op 06-08-2010 21:09. Stemmen is niet meer mogelijk.

Reacties (118)

118
114
98
2
0
0
Wijzig sortering
Verbazingwekkend hoe mensen dit probleem kunnen ontkennen en een vergelijking met andere telefoons maken. Apple geeft het probleem nu zelf toe door een bumper weg te geven.

Voor mij heeft Apple een grote kans gemist om te bewijzen dat dit bedrijf anders is. En de klanten wel hoog in het vaandel heeft staan. Ze hadden alle commentaar van de Apple Haters kunnen doen verstommen door het probleem ruiterlijk toe te geven en keihard te kunnen gaan werken aan een echte oplossing. Deze gang van zaken geeft alleen maar meer voer tot flamewars en een grotere tegenstelling tussen voor- en tegenstanders van Apple.

En nog even in reactie op de mensen die zeggen dat de media hier te veel bovenop zit: Apple creëert altijd een grote hype over releases van nieuwe producten. Dan is het natuurlijk niet meer dan normaal dat je net zo veel aandacht krijgt als je een keer op je bek gaat.

Wel zou ik als potentiële Iphone koper(wat ik absoluut niet ben) mij niks aantrekken van dit probleem. Ik zou gewoon de Iphone kopen en kijken of dit probleem zich in mijn geval ook zou voordoen. Zo ja, dan gaat de telefoon terug en zo Nee dan is er dus niks aan handje.

Ik gun iedereen zijn of haar nieuwe speeltje. Dus veel plezier met je nieuwe Iphone

[Reactie gewijzigd door Imak op 4 augustus 2024 06:41]

Ik ben van mening dat de oplossing van het verschaffen van bumpers niet echt klantvriendelijk is. Zoals al eerder aangegeven is het design van het apparaat een belangrijk kenmerk en veranderd het gebruik van een bumper het design zodanig dat ik me kan voorstellen dat sommige consumenten het als een tegenvaller zien. Ok, de iphone kan teruggebracht worden, er word een gratis bumper verschaft en apple heeft toegegeven dat het een fout was en dat ze deze proberen op te lossen. Voor de consument zijn er dus opties genoeg en de consument wordt wel degelijk tegemoet gekomen. De iphone kent (denk ik) een grote vaste consumentengroep die elke keer uitzien naar een nieuwe versie en grof betalen om zo snel mogelijk het apparaat in het bezit te krijgen. De voorgaande iphones en deze zijn degelijke goede apparaten en verdienen de lof die geuit word. Het antenne probleem doet apple (in mijn ogen) echter afstappen van één van de belanrijke pilaren van hun filosofie. Uniek design is één van de speerpunten van de apple producten, waarbij ze in het verleden kosten nog moeite spaarden om met fantastische design te komen. Dit is waarschijnlijk ook een belangrijke reden waarom bepaalde consumenten voor dit of deze producten kiezen. Met de oplossing van de bumper ondermijnen ze hun eigen design en hun eigen filosofie wat erg jammer is.

Ik heb gekozen voor sigaar uit eigen doos. Voornamelijk omdat het verschaffen van bumpers er voor zorgt dat het apparaat funtioneerd zoals het in de eerste plaats al zou moeten functioneren. Sommige consumenten zullen een bumper leuk en mooi vinden maar anderen zal het "verplicht" gebruik van een bumper wat tegenstaan.

Verder vindt ik de "test" die apple doet op o.a. de websites met andere telefoons omtrent deathgrips en signaalverlies wat kinderachtig en zeer manipulerend. Bij constatering van het probleem geeft apple aan dat de streepjes niet veel zeggen, omdat dit afhankelijk is van algoritmes, die verkeerd of anders zijn per fabricant. Bij de tests tonen ze echter alleen de signaalstreepjes. Ik vraag me af hoe het kan dat ze eerst beweren dat de signaalstreepjes een verkeerd beeld, of een ander beeld kunnen geven van het daadwerkelijke signaalverlies, en daarna concluderen dat hetzelfde probleem zich ook ernstig voordoet bij andere telefoons op basis van tests waarbij signaalstreepjes de enige indicator is. In mijn ogen loopt hier iets krom. De enige reden die ik kan bedenken waarom ze de tests zo vaag en onwetenschappelijk uitvoeren is dat het probleem zich bij de iphone daadwerkelijk in een ernstigere mate voordoet dan bij de andere telefoons. Ik kan het natuurlijk mis hebben maar ik ga ervan uit dat bij een bedrijf als apple genoeg know-how zit om goede accurate tests te doen. Zeker aangezien ze een antenna-lab hebben wat 100 miljoen dollar gekost heeft (apple.com). Beetje matig dat een lab waar zoveel in geinvesteerd is met zulke onzinnige en inaccurate tests naar buiten komt maar misschien nog wel slechter dat een test-lab van 100 miljoen niet voor de release achter dit probleem is gekomen. Ik kan niet echt zeggen dat dit "money well spend" is.

[Reactie gewijzigd door DBrunings op 4 augustus 2024 06:41]

Misschien is het te duur voor Apple om de reeds verkochte iPhones te vervangen, maar ze zouden toch wel iets aan het design kunnen veranderen zodat dit bij nieuwe iPhones niet meer voorkomt.

Nu blijven ze nog een product met designfout verkopen/fabriceren voor minstens nog 3 jaar.
Niet echt fijn als je iets gaat kopen waarvan je al weet dat er iets mis mee is, niet?

Bovendien hebben we die Apple-case nog niet gezien, wie weet is het een goedkope chinees velletje... Of het tegenovergestelde; een dikke rubbere band die je iPhone eens zo dik maakt.
Natuurlijk niet, als ze het design gaan aanpassen koopt niemand de huidige Iphone4 en gaan ze allemaal wachten op die aangepaste versie.
En dat is logisch, toch?? Je gaat toch geen apparaat kopen, waarvan je weet dat er een fout in zit??? En zeker niet, als je weet dat er een goede versie aan komt??

Maar nee, ze gaan inderdaad gewoon door met de verkoop... Sterker nog, ze hebben het lef aan te kondigen dat het apparaat in nog meer landen uitkomt...

Ze horen gewoon te stoppen met fabricage en verkoop, veranderingen aan te brengen en dan pas weer verder te gaan met de verkoop... En ook de reeds verkochte apparaten omruilen...
Ik kan Uw commentaar alleen maar bijtreden.

Het probleem voor Apple is dit. Het enige toestel dat ze kunnen aanbieden om om te ruilen is nou net die iPhone 3G/GS die consumenten willen vervangen door de deze.

Je ziet hier onmiddelijk al het probleem als maar 1 type toestel in je assortiment hebt. Bij Nokia kan men klanten die niet blij zijn met een N97, een andere toestel uit een andere reeks aanbieden bv. de X6 of de 5800 ofzo.

Misschien kan Apple al die iPhone 4's omruilen voor een iPod en daar dan een extra goedkoop Samsung, Nokia, Motorola of SE toestelletje bijdoen :-)

Op die mannier is iedereen gelukkig (behalve dan misschien de consument )
En als ze het design veranderen geven ze toe daadwerkelijk het verneukt te hebben.
Bovendien hebben we die Apple-case nog niet gezien
Hoezo, niet gezien? Is toch gewoon de standaard iPhone bumper zoals hier (halverwege de pagina) te zien? Gewoon een rubber randje om de telefoon heen, waarbij de aansluitingen en buttons toegankelijk blijven.
Ik vind het netjes dat ze er een geven maar het is niks meer dan een work around op een slecht ontworpen en getest product. Ze moeten gewoon alles terug nemen en het maken!
Tja, weinig keuze voor de iPhone liefhebber. Of je kiest voor deze ellende of je kiest een oud(er) product.
Wat dat betreft is de consument mede verantwoordelijk voor dit debacle. Als je dit soort producten blijft kopen beloon je de mentaliteit van dit bedrijf en beperk je keuzevrijheid in de toekomst. Als er een Android toestel op de markt komt met deze blunder, koop ik gewoon een ander toestel van een andere fabrikant. Geen Motorola door extreme rootbescherming, hoewel de Droid 2 mij als muziek in de oren klinkt. Geen LG door slechte support.. enz. Iedereen maakt zo zijn eigen afweging, maar er is in ieder geval keuze.

Microsoft is al afgestraft voor Vista en moest diep door het stof, Apple is next als de bewuste consument opstaat.
Elke fabrikant heeft zo zijn eigen dingen waar sommige consumenten het niet mee eens zijn. Je moet dus zoeken naar de minst kwade fabrikant, beste bouw kwaliteit, meest open, beste gebruikers ervaring enz..
De uitkomst is voor iedereen anders. Een perfect toestel is er niet (fabrikant evenmin).
je kan niet de consument hiervan de schuld geven, stel Apple verkoopt daadwerkelijk de beste telefoons, dan moet je niet gedwongen zijn als consument eens in de zoveel tijd een andere telefoon te kopen puur en alleen om de kwaliteit van de Iphone te waarborgen...
Je mag toch ook gewoon je toestel retourneren?
En het abonnement wat erbij zit? Kun je daar ook onderuit binnen 30 dagen?

Krijgt de nokia topman toch enigszins gelijk, nu hopen voor Apple dat dit probleem niet al te verkeerd uitpakt voor hun.
nieuws: Nokia: Apple voert risicovolle strategie met iPhone
het punt is wel dat het bij de iphone duidelijk is.
er is 1 model (16-32 gb daargelaten)
en niet een n900 en een n96 en al dat zoort nietzeggende typenummers.
voor de consument is het dus gewoon duidelijk wat het is.

of dat meer risicovol is..
dat is nog maar de vraag, apple maakt 1 goed toestel,
en dat ene toestel werkt dus gewoon echt goed en heeft maar 1x developmentkosten.
die dev kosten kunnen dus hoger zijn als bij andere telefoons.,

dit is dan ook weer slordig, al denk ik dat dit probleem flink opgeklopt is.
Aan de andere kant gebruiken fabrikanten nu veel gratis OSen (Android Meego misschien in de toekomst) en als ze dus het overgebleven geld (tegen over een licentie of eigen ontwikkelteam) in extra development steken dan zal je dat ook terug zien natuurlijk!
Ten eerste bij Nokia is er ook maar 1x developmentkosten. Denk je nu echt dat de ontwikkeling van de N97 appart staat van de N82? Nee hoor. zij ontwikkelen 1 bepaald toestel en die kosten worden dan doorgefilterd door verschillende varianten aan te bieden. Met een andere keybaordplaatsing, kleiner of groter scherm, betere of mindere cameramodule etc...

Bij Samsung kan je dat trouwens direct zien bij bijvoorbeeld de Omnia II (i8000) en de JET (S8000). Dit zijn in hardware dezelfde toestellen. Alleen de firmware is anders en de JET heeft minder RAM. De JET brengt hetbgrote ged binnen voor de ontwikkeling v/d Omnia II.

Wat die problemen bij Apple betreft. Iedereen vergeet dat de iPhone (traditioneel) altijd al de slechtste ontvangst heeft gehad. Ik herinner mij bij de 2G de vele klachten over slechte ontvangst. Bij de 3G is dat iets verbetert maar nog steeds niet zoals bij AL de andere smartphones. Dit debacle met de 4 maakt het alleen maar erger. En het is duidelijk dat velen dit beu zijn. Als Apple telefoons wil verkopen aan de extreme prijzen die ze hanteren (de iPhone is nog altijd de allerduurste consumer GSM op de markt) dan moeten ze MINSTENS evengoed zijn dan bv. Nokia of Samsung. Ik vind dit niet meer dat normaal.

Dus al die gebruikers die dit alles "opgeklopt" vinden zijn blijkbaar vergeten hoe slecht de ontvangst van al die andere iPhones is en dat dit dus nog steeds niet op fatsoenlijk niveau is. Ik begrijp dat Apple op een radicale wijze dit ontvangstprobleem heeft willen aanpassen maar iets meer "development" had uitgemaakt dat dit geen goede mannier is. Dat ze dan nadien ook nog eens deze uitschuiver willen verbloemen zegt mij genoeg.
heb jij hem al getest dan ? zo niet stfu plz.. apple word gewoon opgeblazen door media en jij trapt er gewoon in.
Het is niet opgeblazen, bij iedereen die een iPhone4 heeft en zei dat ze het probleem niet hadden, had ik het probleem aan hen voorgetoond met slechts 2 vingers aan de zijkant... Ook zij moesten eraan geloven en gingen akkoord dat het wel een dergelijk probleem was met de noodzakelijke gevolgen... Zijn je handen kurkdroog, dan zal het probleem veel kleiner zijn, is er maar iets van vochtigheid, en in deze warme periode is dit niet zo ondenkelijk, dan stapelen de problemen zich echt op.

Natuurlijk, elke telefoon heeft last van signaalBEREIK wanneer er een volledige hand rond gekneld wordt... Maar bij de iPhone 4 is er nog een ander probleem met de antenne, waarbij je in vorige gevallen het bereik verminderde, verander je bij de iPhone 4 ook de radio-eigenschappen van de antenne, mede doordat de antenne direct in contact staat met je hand, en dat is het probleem dat ook opgelost moet worden...
Of het probleem word gewoon weggepraat door Apple en daar trap jij vervolgens gewoon in.

Ik vind dat laatste aannemelijker. Apple fanboys geloven immers blindelings wat Apple zegt. De gemiddelde dictatuur zou jaloers zijn op de ge-oliede propaganda machine van Apple.
Sigaar uit eigen doos..

ik sluit me aan bij wildhagen.. dit is geen oplossing.
Het is volgens mij een ontwerp fout, ze hadden hier achter moeten komen met een proto model.

Hiermee pas je de fout niet aan, maar omzeil je het alleen.


@offtopic..
belachelijke oplossing eigenlijk..

zelfde als je een tft scherm koopt.. en blijkt dat als je een electrisch apparaat dichter dan 30 cm in de buurt zet het scherm weg gaat vallen.. en dat de fabrikant dan een hoesje tegen straling bij het scherm gaat leveren.

het is wel een oplossing tegen het eind probleem.. maar je verwacht gewoon dat het product in éen keer goed is.. en niet dat je er nog dingen bij moet kopen of krijgen om het goed te laten functioneren

@Mental/above

geniaal xD

[Reactie gewijzigd door mmjjb op 4 augustus 2024 06:41]



zelfde als je een tft scherm koopt.. en blijkt dat als je een electrisch apparaat dichter dan 30 cm in de buurt zet het scherm weg gaat vallen.. en dat de fabrikant dan een hoesje tegen straling bij het scherm gaat leveren.
Stel nou dat je scherm niet werkt als ie waterpas staat, dan zegt de producent: dan moet je er maar aan 1 kant een viltje onder zetten zodat ie niet waterpas staat... Dat is precies hetzelfde.
Technisch gezien mag je dan een gratis viltje komen halen om onder de monitor te zetten.
Het is volgens mij een ontwerp fout, ze hadden hier achter moeten komen met een proto model.
Om het proto model zat een '3g hoesje' om het ding te verhullen toch? Dat voorkwam de kortsluiting en daarom is het ze waarschijnlijk niet opgevallen, anders zou dit echt een bewuste keuze moeten zijn geweest.
Iig staat een ding vast: Het probleem is er, andere toestellen hebben het niet. De vraag is alleen, hoe hinderlijk is het?
Ik neem de redactie in een 'death grip', want mijn antwoord staat er weer niet bij :P

Waarom is er eigenlijk geen optie:

Apple moet alle iphone's terugnemen en repareren.
Omdat dat waarschijnlijk niet kan,

Het betreft hier een ontwerp fout. Niet iets dat je kan "repararen" er is immers niets stuk.
Het onwerp kan je ook niet even achteraf aanpassen:)

Een nieuwe designen kost bakken met geld EN tijd.
Vervolgens zouden ze alle Iphones 4.0 moeten vervangen met 4.1 (ofzo) ..
veel te duur
Niet kan? Veel te duur?

We hebben het hier niet over de slager om de hoek, maar over een multinational.

Als Apple haar klanten serieus zou nemen, zouden ze wel wat beters verzinnen dan een rubbertje. Door bijvoorbeeld een nieuw ontwerp te maken, en dan alle telefoons terugnemen en reviseren. Kost een boel geld natuurlijk, maar dat is wel de enige fatsoenlijke oplossing.

En @svenk91 hieronder. Geld terug is helemaal geen 'oplossing'. Het is niet eens een tegemoetkoming te noemen. Je koopt een telefoon voor heel veel geld, gebruikt hem zoals geadverteerd, en als je je vinger per ongeluk op de verkeerde manier op het toestel houdt valt je verbinding weg.
Als je zo veel geld uitgeeft aan een gadget wil je een goedwerkende gadget, niet je geld terug omdat er een ontwerpfout in zit die voor de go-life al bekend was. En een condoompje dat als workaround moet fungeren slaat natuurlijk al helemaal nergens op voor een apparaat van zo veel geld.
Nou, een hardware-revisie ken er met de schandalige telefoonprijs best vanaf hoor. Dat gebeurt zelfs met routers van een paar tientjes, dus met een telefoon mag dat ook best.
Hoewel ik een 'sigaar uit eigen doos' een gezegde vind dat hier niet van toepassing is heb ik daar toch op gestemd. Dit siert Apple niet.

Apple bewijst keer op keer dat hun marketing superstrak in elkaar zit. Ze hadden een terugroepactie tot iets heel positiefs kunnen krijgen, maar dat had wat meer geld gekost. Een rubberen hoesje om een product wat het deels moet hebben van het design (dat is Apple tenslotte) mag toch zeker vreemd genoemd worden.
En vooral ook omdat ze zolang doorgezeurt hebben dat er niets aan de hand was.
Als ze meteen van die hoesjes hadden aangeboden toen het probleem optrad, als tussenoplossing terwijl er aan een fix* gewerkt werd had het nooit zo negatief het nieuws gehaald

fix= ze gaan geloof ik softwarematig de weergegeven signaalsterkte aanpassen zodat het niet meer zichtbaar is dat je signaalverlies hebt.

Dat wordt de *echte* sigaar uit eigen doos.
Het is allemaal door de media en de anti-fanboys opgeblazen, maar ik heb 'Het is een oplossing, maar de bumper doet wel afbreuk aan het design' gestemd omdat ik liever geen hoesje zou gebruiken

Elke fabrikant roept initieel dat er niets aan de hand is, zelfs Toyota wanneer het gaspedaal van een model auto blijft hangen...

Er zijn meerdere ontvangst problemen geweest met telefoons, de Nexus One net zo. Dit is gewoon het probleem van early adopter willen zijn.

De iPhone 3G was ook niet perfect en ik ben blij met mijn upgrade naar de 3GS.

Overigens zie ik 8 van de 10 mensen met een hoesje om hun iPhone lopen (ik ben een uitzondering). Dus zo heel erg zal die bumper niet zijn, nu heb je tenminste een Apple approved design hoesje :P
Het verschil bij Toyota is echter wel dat ze het probleem oplossen in plaats van deze workaround
Ohja? Hoe heeft Toyota dat probleem opgelost dan? Juist! Door ergens een staal plaat te plaatsen, door een workaround toe te passen dus.

@Jan: Ja het is een workaround, natuurlijk gaan ze niet elke auto vervangen. Hetzelfde geldt voor Apple, die gaan natuurlijk niet elke iPhone4 vervangen...

[Reactie gewijzigd door Abom op 4 augustus 2024 06:41]

@Abom

Daar ben ik het niet mee eens, Toyota heeft een hoop auto's terug geroepen en die gefixt, en of het nou met een stalen plaat is of niet dat doet er niet toe, het is gerepareerd op een goede manier die niet hinderlijk is voor de klant.

Oftewel Toyota stuurt geen stalen plaat naar de klant en zegt, zet hem er maar in. Wat Apple dus wel doet.
Verwijderd @Abom19 juli 2010 13:17
Een workaround? Wat had je verwacht, alle wagens binnenroepen, vernietigen en de klant een nieuwe laten kiezen? Bij Toyota lost men het probleem gewoon op. Er zijn gewoon tientallen valse meldingen binnengelopen, waardoor het probleem veel erger leek dan het was.
Bij de Iphone 4 is het precies hetzelfde. De media blaast het gewoon op, want in totaal hebben maar 0,55% van de kopers geklaagd bij Applecare (lees de persconferentie er maar op na). Dit wil natuurlijk niet zeggen dat de rest geen problemen heeft, maar het betekend wel dat het probleem lang niet zo erg is als de media ons wil laten geloven. Hetzelfde als bij Toyota dus!
Hoe minder mensen er daadwerkelijk last van hebben hoe sneuer deze oplossing eigenlijk is, een paar mensen had je JUIST wel het probleem kunnen verhelpen ipv omzeilen had het ook niet te veel van de winst gekost wat bij grote aantallen wel zo is!

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 4 augustus 2024 06:41]

Bij de Iphone 4 is het precies hetzelfde. De media blaast het gewoon op, want in totaal hebben maar 0,55% van de kopers geklaagd bij Applecare (lees de persconferentie er maar op na). Dit wil natuurlijk niet zeggen dat de rest geen problemen heeft, maar het betekend wel dat het probleem lang niet zo erg is als de media ons wil laten geloven. Hetzelfde als bij Toyota dus!
Maar 0,55%? De klagers zijn meestal het topje van de ijsberg, het probleem is veel groter. De media heeft tot op heden altijd de kant van Apple gekozen en SJ heeft daar vaak geraffineerd gebruik van gemaakt. Media staat gelijk aan aandacht, en deze aandacht komt nu blijkbaar even niet goed uit.
Trouwens de feiten spreken voor zich, en dat er andere toestellen zijn die ook een soortgelijk (maar minder ernstig) effect hebben maakt het probleem voor de iPhone niet minder. Er is een probleem, er is een (soort van) oplossing en je kunt je geld terug krijgen.
Lijkt me een eenvoudige keuze.
Zo in procenten lijkt het vrij weinig ja 0,55, maar vergeet niet dat het per 100 is :P
Oftewel 16500 officiële klachten (als we uitgaan van 3mlj verkochte iPhones)

En dat vind ik toch erg veel voor een telefoon van 800-900 euro.
Je kan het ook wat ludieker aanpakken. Steek de iPhone in een condoom :-)
Opgeklopte hype, heb nergens last van.
Yep, daarom geven ze het ook toe dat het een design flaw is en daarom moet je maar een bumper om je iPhone zetten...
Heb jij die persconferentie gezien? Steve zegt dat ze ALLE mensen tevreden willen stellen daarom geven ze er een bumper bij. Dus voor de mensen die hem zo vasthouden dat ze geen signaal meer hebben is de bumper bedoelt.

En whats the problem? Als het je niet bevalt breng je hem toch gewoon terug en koop je een leuke Android ofzo? Volgens mij als ie in NL uit is en de mensen kennen de telefoon een beetje dat het allemaal reuze meevalt. Dit vooral omdat wij een goede dekking hier hebben en Amerika heel anders in elkaar zit qua dekking.
Nee, dit is geen oplossing, dit is een workaround (dus gekozen voor "Een sigaar uit eigen doos").

Immers, het probleem word hiermee omzeild, niet opgelost. De enige échte oplossing zou, mijns insziens, een complete omruilactie van de slechte exemplaren zijn.
Idd, of een beschermende kunststof rand die de antennes afdekt. Dan moet wel elke ikfoon onder het mes, maarja, je zult maar een apple willen...
Het is een oplossing, maar de bumper doet wel afbreuk aan het design
Levering van helm met antenne(bedraad natuurlijk) was een betere keus geweest. Dan had je tenminste nog volop kunnen genieten van het design,en je loopt geen zonnesteek op :P

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.