Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Tweakers Partners

Word jij Samsungs vip bij de introductie van de nieuwste flagshipsmartphone?

30-07-2018 • 10:05

148 Linkedin Google+

Op 9 augustus is het eindelijk zover: dan wordt het nieuwe topmodel van Samsung onthuld. Jij kunt als Samsungs vip-gast als eerste met dit nieuwe toestel aan de slag, op een superdeluxe evenement.

De nieuwe telg vormt de kroon op de line-up van Samsung en dus wordt alles uit de kast getrokken voor een bijzondere introductie. De details van het nieuwe vlaggenschip zijn tot het Unpacked-evenement geheim en kunnen we hier dus niet vermelden, maar volgens onze bronnen is het een nieuwe Note.

Jij hebt de kans om als tweaker een van de vijf speciale Samsung-vip's te zijn, op een avond waarop het je aan niets ontbreekt. Het begint al bij Amsterdam Centraal Station. Daar ga je als speciale gast aan boord van een klassieke salonboot die je via de grachten naar het Intercontinental Amstel Hotel vaart. Daar aangekomen word je warm welkom geheten en kun je tijdens de Samsung Unpacked-livestream, genieten van een diner.

Het nieuwe topmodel is het toetje en dat betekent dat je het dan als eerste in handen krijgt. Je kunt het uitgebreid bekijken, alle nieuwe functies van de nieuwe telefoon proberen en de prestaties testen.

Programma

15.30 uur: Vertrek met salonboot vanaf Amsterdam Centraal
16.30 uur: Borrelen in Intercontinental Amstel Hotel
17.00 uur: Samsung Unpacked livestream bekijken tijdens een exclusief diner
19.00 uur: Onthulling nieuwste Samsung-flagship
19.45 uur: Testen nieuwste Samsung-flagship
21.30 uur: Einde event

Aanmelden

Meld je voor 1 augustus aan via onderstaande poll om als een van de vijf Samsung-vip-gasten de onthulling van het nieuwe model mee te maken.

Samsung vip-event

Poll



De opties zijn uitgeschakeld omdat de deelname gesloten is

Praktisch

Datum: donderdag 9 augustus 2018
Tijden: 15.30 uur - 21.30 uur
Locatie: Intercontinental Amstel Hotel Amsterdam

Voorwaarden

  • Je Tweakers-account moet voor 29 juli 2018 geactiveerd zijn.
  • Meedoen kan tot en met 31 juli, alleen via de poll. Alleen ingelogde bezoekers kunnen deelnemen. Je kunt n keer aan de poll deelnemen.
  • Winnaars krijgen uiterlijk 1 augustus bericht via e-mail. Niet-winnaars ontvangen geen bericht.
  • Winnaars worden at random geselecteerd. Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.
  • Alleen meerderjarigen mogen deelnemen aan de actie.
  • De winnaars zijn beschikbaar op 9 augustus 2018 om het evenement bij te wonen. De uitnodiging voor het evenement is strikt persoonlijk en kan niet worden overgedragen.
  • Er wordt een video opgenomen tijdens het evenement.
  • De winnaars zijn bereid om deel te nemen aan het testpanel in de weken na het evenement. Winnaars testen het nieuwste Samsung-flagship en publiceren een uitgebreide review in de Tweakers Pricewatch.
  • Met een van de winnaars wordt een video review opgenomen (voorbeeld).
  • Medewerkers van Tweakers & Samsung zijn uitgesloten van deelname.
  • Deelnemers die niet voldoen aan bovengenoemde voorwaarden, kunnen worden uitgesloten van deelname.
  • Klachten kunnen via klachten@tweakers.net worden ingediend.

Reacties (148)

Wijzig sortering
Ik mis wel de optie ‘Ik ben een echte Windows Mobile fan” :p
Maar leuk! Ik laat het echter wel aan me voorbij gaan :)
Nou ja, eigenlijk wel ja.
Ik zou wel eens willen zien hoe (en of) dit Samsing vlaggenschip mij kan overtuigen om toch mijn Lumia 950 aan te kant te schuiven.
Je hoeft je alleen maar af te vragen of je bereid bent om over te stappen op Android. Voor de rest is het een no brainer, de telefoon is drie jaar nieuwer wat een eeuwigheid is in mobieltjesland. Op het gebied van snelheid, beeld- en camerakwaliteit kun je er, tegen een hoge prijs, alleen maar op vooruit gaan.
De keuze om over te stappen naar android is zo gemaakt.. Gewoon doen. Zal je echt geen spijt van krijgen.
Ik reageerde op walteij, ik gebruik Android ondertussen al 8 jaar dus ik weet dat het goed is ;)
De kans is erg groot dat dit ding ook tegen de 1000 gaat worden, wordt voor mij al een snelle nee :P
Dan wacht je 3 maanden en koop je hem dan. Ze worden altijd snel goedkoper. En bij een abonnement kun je hem meestal ook al goedkoper krijgen. Ik heb mijn S8 9 dagen voor release gekregen bij een Unlimited abonnement van T-Mobile en ik hoefde niks bij te betalen. Het totale toestelkrediet is 576 over de gehele looptijd. Dat is dus 576 voor een S8 op release date, volgens mij was hij toen ook 799, prima deal dus. :)
Ik ga 1. geen nieuw abonnement nemen (al helemaal geen 2 jaar), 2. geen 'krediet' aan (boven 250) voor een telefoon, voor jouw een prima deal, voor mij absoluut niet. En met 600 wordt het dan geen snelle nee meer, maar nog genoeg andere zaken dat ik eerder een ander toestel zou nemen.
geen 'krediet' aan (boven 250) voor een telefoon, voor jouw een prima deal, voor mij absoluut niet.
Het was voor 1 mei, daarom heb ik dat ook nog even snel verlengd. :) Geen BKR dus.
yup maar bij volgende verlening wel weer :|
Ja daar moet ik nog even over nadenken inderdaad. Dan wordt het gewoon aankopen, geen zin in een BKR. :P
Zolang je netjes je abonnement betaald is het een positieve bkr registratie waar niets mis mee is.
Er is niet per definitie iets mis nee, maar ik ben nog steeds in de markt voor een koop huis. En ik dacht dat daar dan een probleem mee kon ontstaan? Als dat niet zo is, dan is dat natuurlijk helemaal geen probleem.
Dan nog gaat het ten koste van je hypotheekmigelijkheden. Als je die al hebt, geen probleem. Als je nog een hypotheek nodig hebt, kan je toch echt minder lenen.
Dit klopt niet. Als je meer dan 10 euro per maand 'afbetaald' op je toestel ziet BKR dat als een lening en kost dat zeer veel hypotheekvermogen.

Als je je toestel in 1x afbetaald (mag ook in combinatie met dat abo) of iig zorgt dat je maandafbetaling 10 of lager is, is er niks aan de hand.
Als je je druk moet maken over een BKR registratie dan moet dat een teken voor je zijn dat je eigenlijk geen duur toestel met lening moet kopen. En misschien ook wel niet zonder lening. Zo simpel is het.

Maar goed, dat is vloeken in de kerk natuurlijk ;)

[Reactie gewijzigd door Vayra op 30 juli 2018 11:16]

Er is genoeg reden om je zorgen te maken over BKR registraties, ook al hou je duizenden euro's per maand over. Je hypotheek wordt helaas niet berekend met maximale lening - al afgesloten leningen, maar maximale lening - (afgesloten leningen * x).

En dan telt bijv. een CC die je maandelijks aflost en niet eens op rood kan staan en dat soort grappen ook mee.
Maar die hypothetische situatie bestaat niet (want als je zoveel overhoudt hoef je al niet zoveel te lenen dat het schoentje ergens zal gaan wringen) en het is nooit zo dat het verstandig is om 'tot het gaatje' te gaan met wat je kunt lenen. Die formule die achter die BKR zit is er dan ook niet voor niets. Leningen gaan stapelen zodra je afbetalingen mist. En dan is het snel gedaan.

En ja, dat je CC meetelt lijkt me volstrekt logisch want het is een krediet dat potentieel afbetaald moet worden, het doet niet ter zake dat je dat binnen dezelfde maand doet (in de ideale situatie, want er zit gewoon een rente tabel achter als je dat niet lukt).

[Reactie gewijzigd door Vayra op 30 juli 2018 15:46]

Even los van de BKR-discussie: je zegt dat je niet 'tot het gaatje' moet lenen voor een hypotheek. Dat ben ik best met je eens hoor, maar in Nederland is het toch een beetje krom.

Er zijn talloze starters die geen hypotheek van 600 per maand kunnen krijgen, daardoor geen starterswoning kunnen kopen, en dus genoodzaakt moeten huren (vanzelfsprekend in de vrije sector) en daar meer dan 800 per maand + servicekosten voor af tikken.
Maar dat is natuurlijk geen probleem :+

Als de huizenmarkt in de Randstad niet zo ondoorgrondelijk was geweest voor een starter had ik zeker wel tot het gaatje geleend.
Als jij bij een maximale hypotheek berekenen tool invult dat je 37k per jaar verdient (wat modaal inkomen is), krijg je te horen dat je een hypotheek kan krijgen van 160k. In de Randstad kan je een garage kopen voor 90-100k, maar zeker geen huis voor 160k. :+

Dus ja, misschien is het ooit verteld dat het niet 'wijs' is om maximaal te lenen, maar momenteel zitten er zulke achtelijke marges ingebouwd in de berekening dat je het waarschijnlijk wel moet.

[Reactie gewijzigd door Chrotenise op 31 juli 2018 04:17]

Ook al betaal ik heel netjes mijn rekeningen dan nog gaat mijn maximale hypotheek omlaag. Er is niet zo iets als ik betaal mijn rekeningen netjes dus ik krijg een hogere hypotheek.
Wat voor een teken? Waar zinspeel je op? Ik wil gewoon helemaal niet in hun systeem staan, dat is mijn beweegreden. Geld is in ieder geval geen probleem als je daar op doelt. ;)
Je waarschijnlijk sowieso in hun systeem ;) Denk aan de mogelijkheid tot rood staan, bezitten creditcard etc. Op zich is er natuurlijk niet veel aan de hand zo lang je aan je verplichtingen kunt voldoen.

Je hebt overigens wel gelijk dat het hebben van dergelijke registratie van kredieten wel uit kan maken voor de maximale hoogte van je hypotheek.
Mocht je hebt gemist hebben, elke toestel dat je tegenwoordig op afbetaling koopt levert een BKR registratie op. Een toestel van 800 euro zorgt ervoor dat je maximaal te lenen hypotheekbedrag met ongeveer 20000 euro omlaag gaat. Dat kan toch net het beetje zijn tussen je droomhuis kunnen kopen en niet. Ik zou persoonlijk dat niet willen en koop dus geen toestel op afbetaling. Want als straks het huis wat ik wil kopen toch net 4 ton is en ik kan max 380 lenen, dan is dat toch best jammer. Dat is in mijn ogen helemaal geen vreemde gedachtegang.
Een toestel van 800 euro zorgt ervoor dat je maximaal te lenen hypotheekbedrag met ongeveer 20000 euro omlaag gaat.
20000 euro? Hoe wordt deze berekening dan gedaan?
Besteedbaar inkomen - maandlasten toestel * 30 jaar ongeveer.
Waarom dan? Ik vind het een rare gedachtegang dat je een toestel zelf voor meer koopt dan dat hij bij een abonnement kost... Zo zei ik een stukje hoger in de boom al:

"Ik heb mijn S8 9 dagen voor release gekregen bij een Unlimited abonnement van T-Mobile en ik hoefde niks bij te betalen. Het totale toestelkrediet is 576 over de gehele looptijd. Dat is dus 576 voor een S8 op release date, volgens mij was hij toen ook 799, prima deal dus."

Dus jij zou het toestel voor 799 kopen om maar geen abonnement te hebben, om daarna wel een sim-only af te sluiten? Dat is toch juist stom? Ik zit nu voor 51 helemaal gebakken. Ik heb een mooi flagship toestel en een Unlimited abonnement. Inmiddels betaal ik natuurlijk wel te veel, maar dat wist ik van te voren. ( de S8 was nu 444 bij Mediamarkt dacht ik ) Eens in de twee jaar mag ik mezelf verwennen. :P
Nee dan begrijpen we elkaar niet denk ik. Ik lees nu terug dat je ook aan het kijken bent naar hypotheken.

Dan zou je de regels rondom kredietverstrekking juist serieus moeten nemen. Je kunt dat twee kanten op redeneren. Zelf ben ik van de school dat lenen alleen verstandig is als het A: geld oplevert (jouw voorbeeld met een abo op release van een nieuw toestel is er een moment dat het geld oplevert, enkele maanden later draait zich dat om, maar soit) of B: de kosten sowieso te hoog zijn om ineens te betalen (hypotheek, auto, goede voorbeelden) en het gaat om voorzien in dat soort primaire zaken - overigens liefst wel met een blijvende waarde of als investering zoals bij een woning.

Maar je hebt ook mensen die vinden dat een BKR 'slecht is' want het 'beperkt ze in hun mogelijkheden'. Je kunt je afvragen of dat echt een beperking is die je opgelegd wordt, of een beperking die je al had maar waar je met enige cognitieve dissonantie jezelf omheen hebt gewerkt om toch maar aan die koopimpulsen toe te geven.

Dr doelde ik op. Een BKR registratie is niet slecht. Het is een middel om je ervan bewust te maken dat je niet veel meer gaat overhouden en dat elke tegenslag dus een financieel probleem kan zijn op de langere termijn. Er is een reden dat men dat zo heeft bedacht en dat er nu ook toestel abo's onder vallen. Het is een stukje bescherming.

En over dat verwennen...dat mag je allemaal lekker zelf weten, wie ben ik om daar iets van te vinden :) Ik vind alleen dat het verstandig is om de keuzes te maken op basis van de juiste, rationele argumenten ipv de emotie.

Maargoed, we gaan wel heel hard offtopic nu :D

[Reactie gewijzigd door Vayra op 30 juli 2018 15:49]

Even voor de duidelijkheid: Ik heb het nu gedaan omdat het nog voor de wet in ging was. Ik heb nu dus geen BKR registratie, dat heb ik expres zo gedaan omdat ik nog een keer een huis wil gaan kopen.
Dat de BKR er is, is volstrekt logisch. Ik ga dus ook weer gewoon een toestel aanschaffen aankomend jaar, alleen nu was het goedkoper. :) Verder ben ik het betreft de BKR volledig met je eens!
Ik heb ooit een lening gehad, 4000 gulden destijds, registratie bij BKR daarvoor gehad.
In 2 jaar terug betaald, vervolgens 5/6 jaar later weer een lening nodig gehad, maar kreeg die niet, want voorgaande lening stond nog geregistreerd bij de BKR ... volledig op 0,00, maar toch geen lening kunnen krijgen ...

Dus liever geen BKR registratie ....
Ik ga gewoon op gokken :?
Je word hoe dan ook bkr geregistreerd wanneer je verlengt of een nieuw abo afsluit. (bij toestel boven 250 euro)

[Reactie gewijzigd door Bench op 30 juli 2018 19:13]

Tenzij je het toestel gewoon in 1x betaald.
Je kan tegenwoordig het 'krediet' in 1x aftikken. Dan heb je wel de abo-korting maar niet de maandelijkse kosten en/of de BKR registratie.

Uiteindelijk gaat het imho om afschrijving. Als je een Samsung voor die prijs koopt en een jaar later in nette staat verkoopt is de afschrijving vergelijkbaar met een mid-ranger die naar 2-3 jaar geen cent meer waard is. En dan schrijf je op Samsungs nog bovengemiddeld veel af.
Daar ging mijn opmerking toch niet over.. Er staat super duidelijk wat ik bedoel.
Het gaat er om en dat is ook waar ik op reageerde is dat wanneer je een toestel. Boven de 250 euro neemt bij een abo dat je hoe dan ook bkr registratie krijgt.. Staat nergens iets over gelijk alles aftikken.. Want niet iedereen kan dat en daar ging het dus ook niet over.
Dus omdat niet iedereen dat kan ging het daar niet over?

Wie dat niet kan hoeft niet zo'n telefoon te kopen, dat lijkt me duidelijk.
Serieus?

Lees even 2 berichtjes naar boven: Richh in 'plan: Word jij Samsungs vip bij de introductie van de nieuwste flag...
Jij bent ZELF degene die (ongevraagd) op deze discussie in gaat, om te draaien dat het er wel of niet om gaat?
Als je een telefoon abonnement afsluit of verlengt met een toestel bovem de 250 euro word je geregistreerd in het bkr register.
Dat is precies wat ikzelf 2 berichtjes hierboven uitleg, waar jij op reageert.

En dan anderen verwijten dat ze agressief reageren, maar zelf in caps met 9 uitroeptekens reageren 8)7
600 euro is nog steeds heel veel geld voor een kleine broekzakcomputer die alleen basale functies heeft als internetten, audio en video afspelen, en bellen.
Vind ik niet. Maar voor jou zijn er ook modellen van 100 te krijgen. :)
Ik gebruik dat ding echt ontzettend veel, met gemak 4 uur per dag.

En dat alles voor minder dan 1 euro per dag. Helemaal mooi!
Dus omdat jij hem iedere dag minimaal 4 uur gebruikt moet het toestel zo duur zijn? Die logica ontgaat mij een beetje.
600 euro is voor iedereen veel.. Al ben je miljardair.
Een toestel van 100 euro kan exact de zelfde basis functies uitvoeren als het toestel van 600 euro.
Sneller, multitasken werkt beter, betere camera en snelle storage. En werkt na 2 jaar ook nog snel.
Maar jij begrijpt dus niet waarom iemand een S toestel van Samsung koopt, in plaats van A toestel?
Blijkbaar weet je dus niet het verschil tussen een A-model en een S-model. :P

Reken de afschrijving van beide toestellen eens uit voor de grap. Genoeg mensen die na 3 jaar hun Galaxy A/J in de la gooien (onverkoopbaar) en een nieuwe telefoon van 300 halen omdat die oude echt van ellende uit elkaar valt.
En kijk dan eens wat een flagship kost (zeker icm de bovengenoende deals) en na 1 jaar nog oplevert. Of nog beter: wat een 1 jaar oud flagship kost en het jaar daarop nog oplevert.

Dat is regelmatig goedkoper ;)
Als ik elke dag 8 uur in de auto zou zitten, zou ik geen derdehands Aygo willen rijden, nee. Ik snap zijn denkwijze wel degelijk. Het is 1 van de meest gebruikte apparaten (voor mij) en dat mag wat kosten.

Het probleem ontstaat wanneer er goedkopere toestellen zijn die hetzelfde kunnen met hetzelfde comfort en kwaliteit, voor minder geld ;)
Nou ga naar de dealer zou ik zeggen, kom je mij een keer ophalen? Ik heb nog nooit in een Maserati gezetten. :D

Maar zonder gein: waarom niet? Waarom zou je zoals ik een S8 kopen, om 2 keer per dag een Whatsapp bericht te sturen? Nou draaien we hem om: waarom zou ik een toestel van 100 kopen, als alles trager is en minder snel werkt, terwijl ik dat ding de hele tijd in mijn hand heb? Zo heeft een maat van mij een A5 2016, maar tot de dag van vandaag spijt dat hij hem heeft. ( en die was dan nog 300 ook ) Die is nu gewoon hartstikke traag na 1 jaar gebruik en dat met een 2 jarig abonnement. Mijn toestel blijft heerlijk snel in de 2 jaren dat ik hem gebruik. En dat voor minder dan 1 euro per dag! :D
Die Samsung A modellen maken ze expres tering traag met die Touchwiz troep of hoe ze het tegenwoordig ook noemen, zodat je 1000 euro voor een duurdere wil betalen.
Zoek een goede Chinese of B-merk mobiel uit. Of zelfs een Motorola. Heb je voor 200 euro een smartphone die maar een paar % langer erover doet om iets te openen als dat flagship Samsung model.
600 euro is echt niet voor de gemiddelde Nederlander een duur toestel hoor. Beetje behoorlijke baan en keuzes maken en je haalt zo'n toestel zo op.
Wat voor mij uitmaakt is dat een toestel van 600 bijna niks meer kan dan een van 200. Het is erger als met computer onderdelen.
Je koopt een GTX1050 voor 150 euro. Een GTX1060 van 200 euro is 2x zo snel. Een GTX1070 die weer 2x zo duur is als de 1060, is maar 45% sneller. De 1080 is weer veel duurder dan de 1070 en maar 20% sneller.
Daarom kopen mensen die cryptos willen minen allemaal 1060s. Als je een andere koops ben je gewoon niet zo efficient.
Mensen die de allernieuwste games op 4k 120fps willen spelen kopen een 1080ti, of 2. Dan betaal je veel, maar je kunt ook echt iets dat met goedkopere hardware net mogelijk is.
Op een mobieltje zie ik niet wat je eraan hebt aan om zoveel geld aan de hardware uit te geven. Wat kun je dan extra? Ja, het ding kan dus touchwiz draaien. Dat zou een mobiel van 200 euro ook kunnen als Samsung niet expres trage code schreef. De meeste mobile games zijn zo gemaakt dat ze op elke mobiel wel soepel draaien. Het maakt niet echt uit als je apps 50ms seconde sneller openen als je touchscreen 100ms delay heeft en de snelheid waarmee je erop kan typen toch al de bottleneck is voor hoeveel je kunt doen.
Dus is 600 euro voor een mobiel, imo, 3x te duur. Onafhankelijk van je inkomen.

Je zegt toch ook niet "ach ik heb een goede baan en ik maak keuzes, ik kan best 10 euro voor een bruin brood betalen". 10 euro voor brood is gewoon heel duur. Ook als je aan de Zuidas werkt.

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 31 juli 2018 10:22]

Telefoons van 200 euro werken ook goed.
En die van 600 nog beter en sneller. Net zoals je Maserati beter rijdt dan je Fiat Multipla. :) Rijden doen ze allebei, maar de Maserati beter. Als je 35.000KM per jaar rijdt, koop je ook geen Peugeot 108. En ik met meer dan 4 uur screen time per dag koop dus geen Xiaomi uit China voor 200.
600 euro is nog steeds heel veel geld voor een kleine broekzakcomputer die alleen basale functies heeft als internetten, audio en video afspelen, en bellen.
En volgens mij begon jij te zeiken. Jij vind het veel geld, ik vind het heel makkelijk omdat aan een telefoon uit te geven. Prima toch?
Ik ben zelf van een Lumia 950XL en een LG G4 naar een S9+ dual sim gegaan. Was absoluut geen Samsung fan, maar het enigste toestel wat aan mijn eisen voldeed (dual sim, draadloos opladen, goede camera en waterdicht). Ik kan nu na een 10 weken zeggen dat ik op een paar irritaties na het apparaat toch voldoet aan mijn verwachtingen. Heb het toestel ex btw voor 460 gekocht.
Ik heb mijn 950xl ingewisseld voor een S9+. Nog geen dag spijt van gehad :). Sommige dingen mis ik wel (zoals why the fuck kan ik regionale settings als datumnotatie niet onafhankelijk van de taal instellen?), maar in zoveel dingen is het echt een enorme vooruitgang.
Miste ik ook al.
Ik ben een echte Symbian fan ;)
Ik ben nergens van fan maar wil weleens zien of VIP gratis toestel krijgt of we alleen maar naar mag kijken omdat Samsung zo gierig is.
Ik ben ooit op het Samsung event geweest in Artis ter lancering van nieuwste telefoon, vond het een leuke belevenis. Er werd alles uitgelegd over de telefoon, maar ook over het bedrijf zelf. En na afloop kon je de producten testen en vragen stellen aan het personeel. Je kreeg daarbij een veel beter beeld wat het product kan en waarom hiervoor gekozen is.
Was ten tijde dat de Samsung Dex ook nieuw was, en de Bixby knop.

Met zo'n evenement heb je natuurlijk heel veel Android of Samsung fans, of nieuwsgierigen van een andere tak. Hierdoor worden er veelal goede vragen gesteld over wat zij zien of willen van dit product, zelfs al een leek kom je er veel over te weten dan.
Ik sla het dit keer over omdat ik zelf geen ander toestel nodig heb, maar ook omdat ik niet zie waarom dit product zoveel anders zal zijn dan wat er al op de markt is. Voor de sfeer en de interactie tijdens zo'n evenement zou ik wel gaan als je nieuwsgierig bent. Verwacht dat het wel goed verzorgt zal zijn door Samsung.
Ha, daar was ik ook bij :). En met de S6 op de Tweakers-HQ ook. Beide avonden waren leuk, informatief, en goed verzorgd. Zeker een aanrader om een keer mee te maken. Ik schrijf me dan ook weer in voor deze avond!
En het toestel..? Weer inleveren?:(
Nee, bij inlevering van je oude + bij betaling is hij van jou. ;)
Wel een goede vraag idd, is het enkel testen?

Vind het jammer dat er een heel evenement omheen is, een testlab was toch ook prima geweest?
Achja marketing, dat begrijp ik allemaal niet zo. :P
Ik ook niet. Een rondvaart in Amsterdam heb ik al meerdere keren meegemaakt (niet al te bijzonder, IMO). Als ik ga dineren heb ik liever zelf in de hand waar dat is. Dan blijft over het testen. Ik wil een uitgebreide review schrijven als ik zo'n toestel test. Maar dan vind ik wel dat daar iets tegenover mag staan (dat dat het toestel zelf niet is kan ik best begrijpen bij een prijs van tegen de 1000 EUR maar de eerdergenoemde "voordelen" zijn voor mij eerder een extra time waste).

Maar da's prima. Ieder z'n eigen ding. Er zijn vast wel 5 gekken hier te vinden die dit helemaal geweldig vinden :)

[Reactie gewijzigd door Jerie op 30 juli 2018 10:48]

Ik wil best een uitgebreide review schrijven voor een dagje Samsung-show in Amsterdam. Ik heb zo een rondvaart bijvoorbeeld nog nooit gehad. Ik ben dus zo'n gek :)

En ja, dit is natuurlijk een marketing day waarin Samsung vast enkele reviews op Tweakers heeft staan en wat media-aandacht kan creren. Zo gaan die dingen en lijkt mij eigenlijk hartstikke leuk om een keer mee te maken. Maar ik begrijp dat dat voor iedereen anders kan zijn natuurlijk.
Dat lijkt me duidelijk: je wordt als een VIP onthaald op een 'avond waarop het je aan niets ontbreekt', met een diner in het Amstelhotel. Da's een keurige tent om een avondje te zitten onder die omstandigheden. Ik weet ook niet wie dat etentje verzorgt en wat het menu wordt maar dat zal geen kleffe pizza worden. Als indicatie, in het huisrestaurant ben je voor het kleinste menu met wijn erbij zo'n 200 euro pp kwijt.

De meeste deelnemers zullen het trouwens uit liefhebberij voor gadgets ook wel doen, zo'n review schrijven. Maar wat ik wou zeggen is dat die avond zelf vermoedelijk ook best de naam tegenprestatie mag hebben.
Goede vraag. Het staat er niet duidelijk in.
De winnaars zijn bereid om deel te nemen aan het testpanel in de weken na het evenement. Winnaars testen het nieuwste Samsung-flagship en publiceren een uitgebreide review in de Tweakers Pricewatch.
Met een van de winnaars wordt een video review opgenomen (voorbeeld).
De winnaars krijgen het nieuwe toestel mee naar huis, met 1 van de winnaars wordt een video opgenomen en daarna? Het staat er niet in. Misschien kan @Tweakers Concepts hier wel antwoord op geven.
Klopt allemaal, en er komt een mooie incentive tegenover alle moeite te staan. Wat dat precies is wordt tijdens het evenement duidelijk!
ook wel nieuwsgierig naar :)

Leuke actie!
Vorig jaar was ik er bij en mocht je de Note 8 alleen vasthouden en proberen met spelletjes om aan te tonen hoe en dat alles werkt (als waterdicht, de dock, etc.), je kreeg er geen mee en kon hem ook niet ter plekke kopen. Ik heb toen als feedback gegeven dat het jammer is dat dat niet kon.
Zou dit artikel niet beter onder de categorie Advertorials geplaatst kunnen in plaats van de huidige categorie .Plans?

Omdat het event echt over Samsung gaat en Samsung producten getest en vergeleken gaan worden.

[Reactie gewijzigd door MuVo op 30 juli 2018 10:18]

Technisch gesproken is .plan een top-categorie.
Dit is een .actie-subtopic.
(net als .advertorial)

Overigens denk ik dat er weinig kans op verwarring is en er Tweakers zullen zijn die denken dat dit een aktie door Tweakers zelf bedacht is en niet gewoon commerciele content van Samsung.

Ook heb ik alle vertrouwen dat als het er op aan komt de Tweakers-redactie commercie uit de eigen inhoud kan hebben.

Maar toch kan ik me niet onttrekken aan de indruk dat de hoeveelheid commercie aan het toenemen is op Tweakers.

Inhoudelijk dan:
Ik zou graag aan deze aktie meedoen, als echte iPhone-fan, maar om een uitgebreide review te schrijven na afloop, dat gaat me weer net iets te ver. Want een dagje met een Android dat kan ik wel, maar als ik een week lang zou gaan spelen (toch wel nodig voor een review) met iets anders dan mijn iPhone, zou ik toch te veel mijn functies als Find-my-Friends en iMessage gaan missen. (En om nou een 2e abonnement aan te schaffen, gaat ook zo ver)

@MuVo
Excuus, ik heb mijn reactie nog wat uitgebreid: Die gewijzigde vraag kun je het beste hier stellen:
Geachte Redactie

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 30 juli 2018 10:21]

Inderdaad, daar heb je gelijk in. Dan zou ik mijn vraag anders kunnen formuleren: Past het artikel niet beter onder een .Advertorials sub-categorie in plaats van de sub-categorie.actie?

@Keypunchie
Geen probleem. Ik kan mij vinden in jouw mening. Mede dankzij jouw antwoord hoef ik niet direct de vraag te stellen aan de redactie en het is de keuze van Tweakers.net hoe ze hier invulling aan geven. Wel vindt ik interessant om te lezen wat de mede Tweaker er van vindt/ervaren om te zien of het onderwerp het zelfde overkomt als bij mij.

De link is inderdaad handig om daar de soort gelijke vragen te stellen.

[Reactie gewijzigd door MuVo op 30 juli 2018 11:45]

Dat laatste van de uitgebreide review zou je juist als uitdaging kunnen zien.
Als iPhone gebruiker zou je jouw ligt kunnen laten schijnen over de voor en nadelen van Android tov jouw iOS ervaring.

Met een dagje tolereren van Android kom je daar niet aan. Dan zou je dat langer vol moeten houden. Misschien ben je dan toch verrast hoe het werkt.

Ik heb van mezelf een s8 plus van Samsung en van de baas een 7 van Apple. En na een aantal weken maakt het me totaal niet uit welke telefoon ik vast heb. Er gaat in mijn bovenkamer een schakelaar om op het moment dat ik 1 van de 2 ga gebruiken.
iMessage, tja dat is een onderdeel van de Apple-only walled garden.

Maargoed, je probleem is eenvoudig op te lossen: je tethered de ene telefoon met de andere, of je gebruikt op 1 van de telefoons de WiFi.
zou ik toch te veel mijn functies als Find-my-Friends en iMessage gaan missen.
Gebruik jij nu nog iMessage ja? Interessant. Dat is lang geleden dat ik iemand dat heb horen zeggen. Puur uit interesse: Waarom? :)
En waarom gebruik je Find-my-friends en kun je geen dag zonder? Wederom puur uit interesse.
a) Ik heb geen Whatsapp. *gasp* *shock* *flauwvallende mensen*. In mijn vriendenkring hebben toevallig heel veel mensen iPhones, dus dat scheelt. Ik heb net mijn abbo weer teruggeschroefd, waar sms uit een kleine belbundel gaat, terwijl iMessage uit een overvloedige databundel komt (Tele2).

b) (en deze is ook voor iMessage uiteraard). Coordinatie met mijn vrouw. Afhankelijk of zij nog op werk, onderweg of bijna thuis is (en vice versa) heeft nogal invloed op mijn prioriteiten. Zal ik langs de supermarkt, of kan ik dat juist aan haar vragen.

Daarnaast zet ik het vaak aan als ik een afspraak met iemand heb (met iPhone). Kun je zien of iemand al een beetje in de buurt is (en vice versa). Ook wederom handig voor de coordinatie met mijn vrouw: als de een met de hond is gaan wandelen, terwijl de ander iets anders te doen had, kun je elkaar vinden zonder al te veel expliciete communicatie.

Als laatste heb ik een paar heel goeie vrienden waar ik het ook aan voor heb. Dat is vooral voor de "hee, ik ben toevallig in de buurt, zullen we koffie doen". Heeft dan geen nut om te bellen als de ander niet thuis is.

*Kan* ik dat geen dag/week missen? Natuurlijk wel. Maar ik wil het niet. Het is te handig als shortcut t.o.v. de ander te moeten pollen met een "waar ben jij".
Ik heb geen Whatsapp. *gasp* *shock* *flauwvallende mensen*
Hahaha, nou ik ging inderdaad bijna tegen de vlakte hier. :+
Maar dan snap ik iMessage inderdaad wel, het werkt perfect voor niet Whatsapp communicatie.
Als laatste heb ik een paar heel goeie vrienden waar ik het ook aan voor heb. Dat is vooral voor de "hee, ik ben toevallig in de buurt, zullen we koffie doen". Heeft dan geen nut om te bellen als de ander niet thuis is.
Zien ze altijd waar je bent, ongeacht het aantal kilometers tussen jullie? Dat lijkt mij echt verschrikkelijk eerlijk gezegd. Van je vrouw snap ik het wel, maar om mijn vrienden nou 24/7 te laten weten waar ik ben? Ten eerste zit niemand in mijn omgeving erop te wachten denk ik en ten tweede lijkt dat mij gewoon vervelend, zeker omdat ik het na 1 whatsappje ook wel weet zeg maar.
Zien ze altijd waar je bent, ongeacht het aantal kilometers tussen jullie? Dat lijkt mij echt verschrikkelijk
Dit is inderdaad vaak de eerste reactie/gevoel bij mensen.

In de praktijk valt het mee. Het is namelijk niet alsof zij of ik de hele dag niks beters te doen hebben dan naar F-my-F te staren. Als ik *kijk* dan zie ik het. Ook zijn het allemaal close genoeg vrienden dat de vraag "waar ben je?", als ik ze zou opbellen, heel normaal zou zijn.

In mijn vaste lijst staan:partner, zus, beste vriend. (die wonen allemaal in dezelfde stad als ik).
Voor losse afspraken (goeie vrienden) zet ik altijd aan "Tot einde van de dag". Gewoon handig als je op de sportbaan/cafe/whatever zit te wachten en kunt zien of iemand al een beetje in de buurt is.

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 30 juli 2018 12:54]

Oh ik had zo graag gewild, maar kan geen vrij nemen vrees ik.
Maar er staat toch niet bij dat je het toestel mee naar huis krijgt?
Klopt, maar het leek me wel leuk om te gaan :)
Ik ben nog steeds blij met mijn tweede Galaxy S7... als Gear-VR/game ontwikkelaar, heb ik door het teveel schrijven/wissen van het geheugen de eerste stuk gemaakt, dat viel onder garantie.

Nu gebruik ik gewoon de SD kaart en gaat het al een tijdje goed.

Mijn Note (het eerste model) ligt nog ergens onder een achtbaan in Duitsland, en de Galaxy Tab S3 is lekker voor aantekeningen. Echter ben ik al door een pen punt heen en meen ik gehoord te hebben dat nieuwe enkel op internet beschikbaar zijn.... hmmz, nu zit ik mij toch af te vragen of ik niet per ongeluk een fanboi ben (met opzet verkeerd geschreven).
Je weet dat er nieuwe penpunten in de doos zijn meegeleverd toch?
Ja, maar een stuk of 5, en ik zit al binnen een jaar op de tweede :)
Maak je meer of minder kans als je de optie Ik ben iphone fan selecteerd?
Als dit zo is, dan is het wel handig als dat vermeld wordt.
Je maakt evenveel kans per optie (los van de 'nee' uiteraard)
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe flagship van Samsung! Aangemeld!
Leuke actie hoor, maar wel jammer dat je tegenwoordig altijd gefilmd wordt bij deze acties. Dan laat ik hem liever aan mij voorbijgaan.
Het zou een leuk verjaardagscadeau zijn :+ maar ik vrees dat ik het om die reden voorbij moet laten gaan!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True