Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 133 reacties

Motorola heeft zijn Android-smartphone Droid Turbo gepresenteerd. Het toestel heeft het display met een van de hoogste pixeldichtheden tot nu toe, met 565 pixels per inch. Het Amerikaanse toestel werkt ook op Nederlandse 2g, 3g- en 4g-netwerken.

Droid TurboDe Droid Turbo komt, net als alle andere Droid-toestellen, uit bij de Amerikaanse provider Verizon Wireless. De smartphone is een variant op de Moto X, die wel in Nederland is uitgekomen. Het amoled-scherm van de Droid Turbo heeft een diagonaal van 5,2" en een resolutie van 2560x1440 pixels, waarmee de pixeldichtheid uitkomt op 565. Alleen een variant van de Galaxy S5 voor de Zuid-Koreaanse markt heeft een hogere pixeldichtheid: die heeft deze zelfde resolutie op 5,1", waarmee het uitkomt op 577 ppi.

De Droid Turbo is weliswaar gemaakt voor Verizon Wireless, maar ondersteunt Nederlandse 2g- en 3g-netwerken volledig. Ook 4g-ondersteuning bij T-Mobile is compleet, maar wel moet de telefoon ondersteuning voor 4g op 800MHz zoals Vodafone en KPN dat gebruiken ontberen; vooral buiten grote steden werkt 4g daarom dus niet bij die providers.

De smartphone draait Android 4.4 en heeft een Snapdragon 805-soc van Qualcomm, met vier Krait-processorkernen op 2,7Ghz en een Adreno 420-gpu op 600MHz, bijgestaan door ddr3-werkgeheugen met een grootte van 3GB. De telefoon meet 14,3x7,2cm en is maximaal 10,6 of 11,2mm dik, afhankelijk van de afwerking van de achterkant. Die dikte is deels nodig om de accu een plek te geven; die accu heeft een capaciteit van 3900mAh, groter dan de meeste smartphones met een vergelijkbare schermgrootte, die veelal een capaciteit hebben van rond 3000mAh.

Update, 14:21: Enkele tweakers hebben er terecht op gewezen dat een Zuid-Koreaanse versie van de Galaxy S5 bestaat met een hogere pixeldichtheid. Het artikel, dat oorspronkelijk de claim bevatte dat de Droid Turbo de hoogste pixeldichtheid zou hebben, is daarop aangepast.

Motorola Droid Turbo

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (133)

Het stukje over subpixels is een tikje kort door de bocht. Je kunt niet direct stellen dat de scherpte bij een "regulier" 5" FHD scherm met die dichtheid voor het oog hoger zou zijn, aangezien het oog niet even gevoelig is voor alle drie de RGB kleuren. We zijn het meest gevoelig voor groen (met name als het gaat om scherpte) en daarvan ligt de pixeldichtheid dus wel 28% hoger. Het zal in de praktijk dus aankomen op de content (spectrum) en perceptie en die is per persoon ook verschillend (o.a. afhankelijk van kleurgevoeligheid).

[Reactie gewijzigd door Jortio op 29 oktober 2014 15:13]

De scherpte tussen RGB en Pentile is duidelijk in het voordeel van RGB. Daar hoef je niet moeilijk over te doen. Neem van beide een 1080p scherm en het verschil is je heel snel duidelijk bij het lezen van teksten. Een Pentile strip beschikt immers over minder subpixels dan een RGB strip. Op Wikipedia spreken ze zelfs over 1/3 minder subpixels. Als je twee schermen vergelijkt met dezelfde pixeldichtheid kan jouw verhaal op gaan. Dat is echter nooit het geval als we spreken over 1080p of 1440p schermen omdat fabrikanten van Pentile dezelfde resolutie benaming gebruiken voor schermen met lagere pixeldichtheid dan RGB. In de praktijk is RGB gewoon scherper.

Zie: http://www.nouvoyance.com/technology.html (33% minder subpixels)
http://en.wikipedia.org/wiki/PenTile_matrix_family (1/3 minder subpixels)
Ik zeg ook niet dat er evenveel subpixels zijn (dat het er 33% minder zijn, ceteris paribus, is duidelijk).
Ik zeg dat de gestelde invloed op de scherpte bij de Pentile layout in het algemeen niet gelijk is aan minus 33% (in de praktijk veel minder verschil) t.o.v. regulier RGB, omdat het aantal groene subpixels wel gelijk is en de invloed van rood en met name blauw op de perceptie van scherpte minder is. Het eerste artikel waarnaar je linkt, onderschrijft dat nota bene:
"PenTileģ technology renders the same resolution as RGB stripe with 33% fewer subpixels"

[Reactie gewijzigd door Jortio op 29 oktober 2014 16:56]

Dezelfde resolutie wordt weergegeven, maar niet dezelfde scherpte.
Het gaat in je link om "percieved resolution", zoals waargenomen door onze ogen en vastgelegd in een standaard.

"As new display technologies emerge, a device-independent definition of resolution is essential. VESA FPDM Standard Sections 303-2 and 303-7 (attached) provide a means for determining effective resolution which does not rely on physical structure, and instead focuses on objective measurements of performance which relate directly to human visual perception"
Jammer dat zoals gewoonlijk er in Nederland maar bepaalde bands/frequenties gebruikt kunnen worden. Hoewel je met onderstaande tutorial alle bands kan unlocken :)
http://forum.xda-develope...eave-im-updating-t2871269
Ik heb zelf de Droid Maxx en geen enkel probleem met 3G echter wel met LTE...
Echter nu ondersteund deze opvolger wel 75% van de nederlandse LTE basebands.

P.S. als dit toestel in prijs gedaald is en niet meer 999 dollar op ebay kost gaat hij mijn huidige droid maxx waar ik zeer tevreden mee ben vervangen.

[Reactie gewijzigd door Artimunor op 29 oktober 2014 14:20]

De claim dat dit het toestel is met de hoogste pixeldichtheid klopt niet. De Zuid-Koreaanse variant van de Samsung Galaxy S5 LTE-A heeft een 5.1 inch scherm en ook een resolutie van 2560x1440. Dit resulteert in een PPI van 577, hoger dan dit toestel.

[Reactie gewijzigd door Reyuken op 29 oktober 2014 14:06]

Wou ik ook net melden. +1
Alleen een variant van de Galaxy S5 voor de Zuid-Koreaanse markt heeft een hogere pixeldichtheid: die heeft deze zelfde resolutie op 5,1", waarmee het uitkomt op 577 ppi.
Stond dat er niet al gewoon in? Of is dat er later bij gezet?
Nevermind :+

[Reactie gewijzigd door Mrjraider op 29 oktober 2014 14:33]

Wat een uit de hand gelopen race die PPI...
Boven een waarde van ~400 bij smartphones is het echt niet meer nodig om hoger te gaan, je ziet dan al geen individuele pixels meer.

Wat daadwerkelijk ECHT een nuttige benchmark is is: Pixels per Degree
Deze eenheid is de PPI icm de afstand tot het scherm, dit is een maat hoe scherpte in het echt wordt ervaren.

Vroeger toen we nog in het tijdperk zaten van een DPI/PPI van 72 was het inderdaad nog nodig om te innoveren en een hogere pixeldichtheid te creŽeren. Dit hebben we bereikt sinds de introductie van de iPhone 4 met een 'retina' scherm welke een PPI van 326 had Een val papier van een printer heeft volgens mij dan ook 300DPI. Veel hoger dan dit is niet echt meer nuttig.

Voordat de schermen boven de 400 PPI uit gaan kunnen ze beter de kwaliteit van de bron wat er op het scherm wordt afgespeeld verhogen. Zo zijn video's en afbeeldingen nog lang niet allemaal high-PPI optimized. Vooral filmpjes op Facebook bijvoorbeeld zijn van een zodanig lage kwaliteit dat het weinig nut heeft om eerst een nog beter scherm te maken. Dit beter scherm heeft pas nut als de kwaliteit van de weergegeven bron hoger wordt.

[Reactie gewijzigd door maykoga op 29 oktober 2014 13:34]

Een DPI van boven de 326 is wel zichtbaar, vooral bij tekst en (goede) foto's. Dat is ook de reden dat ik toch heb gekozen voor de Xperia Z3 ipv de Z3 compact.
Daarnaast is retina niks meer dan een marketingterm en zeker geen inovatie. Smartphones met een soorgelijk DPI waren al eerder beschikbaar.
Retina is dan wel een marketing scherm maar wel eentje die handig gekozen is. Een leek hoeft alleen maar te letten op "Retina" en weet dan dat de tekst op het scherm scherp wordt weergegeven. Of het nou een 4" scherm op je telefoon is of een 27" desktop scherm.

Dus in plaats van resoluties en schermdiameter te moeten omrekenen naar een PPI en jezelf af te vragen of het voldoende is voor een scherpe weergave zegt Apple:
"Alles wat wij Retina noemen levert een scherpe weergave op, of je nou een iPhone, iPad of iMac koopt".

Dat wij techneuten geÔnteresseerd zijn in wat daar nou voor een resolutie/diameter/PPI bij hoort vindt de "gewone man/vrouw" niet interessant. Die willen gewoon scherpe tekst.
Klopt, Apple heeft sinds kort ook Retina HD gereleased (terwijl Retina eerst het maximaal zichtbare zou zijn). Dat zegt wel genoeg denk ik, een hogere PPI is nog steeds zichtbaar.
Het hangt van het device, kijkafstand en diameter van een scherm af of 565 PPI wat toevoegt.
Onzin want de iPhone 6 heeft volgens Apple ook een retina HD scherm en toch is het 326 PPI, hetzelfde als op de iPhone 5S/5 die een "gewoon" retina scherm hebben.

https://www.apple.com/nl/iphone-6/display/

Ik begrijp die HD toevoeging niet echt, of het moet slaan op de nieuwe manier waarop het scherm is gebouwd. Als nou alleen de Plus een Retina HD scherm zou hebben zou ik het nog snappen vanwege de 1920x1080 resolutie.

Overigens ben ik zelf van mening dat een PPI van rond de 350 voor een telefoon meer dan genoeg is. Voor monitoren zal het gezien de afstand ergens rond de 250 PPI liggen gezien de grotere kijkafstand.

Overigens heeft schermdiameter er niets mee te maken.. 250 PPI is 250 PPI, of dat nou op een 20" scherm of 30" scherm is. De resolutie is natuurlijk wel verschillend anders kan je nooit dezelfde PPI behouden. Het is wel afhankelijk van de kijkafstand van een device of het aantal PPI voldoende is. Bij een telefoon is de kijkafstand een stuk kleiner dan bij een desktop scherm, dus kan de PPI voor een desktop scherm lager zijn.

Er is een artikel wat ingaat op de materie. Sommige mensen hebben een beter zicht dan anderen, maar gemiddeld genomen klopt het aardig dat voor een telefoon een resolutie van gemiddeld 350 PPI hoog genoeg moet zijn.

[Reactie gewijzigd door Myrdhin op 29 oktober 2014 14:57]

Het klopt niet wat je zegt. De iPhone 6 Plus heeft namelijk 401 PPI ipv 326 PPI.
Overigens kan downsampling wel degelijk zorgen voor een scherper beeld, zie de plaatjes bij dit artikel: http://wccftech.com/iphone-6-decoded-retina-hd-simple-retina/
Ik heb het ook over de iPhone 6 en niet de 6 Plus qua vergelijk. En zoals ik ook al zei:
Als nou alleen de Plus een Retina HD scherm zou hebben zou ik het nog snappen vanwege de 1920x1080 resolutie.
Lees overigens het artikel waarnaar je linkt nog eens na want ze hebben het in de inleiding over de iPhone 5S met het retina scherm terwijl ze in de voorbeelden alleen kijken naar de oude 320x480 resolutie die gebruikt werd t/m de iPhone 3GS in vergelijking met de iPhone 6 en 6 Plus.

De iPhone 4/4S/5/5S en 6 werken allemaal met die x2 scale factor en hebben allemaal een scherm van 326 PPI. Downsampling snap ik, want daar maakt de MacBook Pro Retina ook gebruik van als je 'm bijvoorbeeld in 1920x1200 zet. Het canvas wordt dan verdubbeld naar 3840x2400 en daarna gedownsampled naar de native resolutie van 2880x1800 (op de MacBook Pro 15")

Dus nogmaals de vraag: waarom noemt Apple het scherm in de iPhone 6 (niet de plus) een Retina HD scherm terwijl er niet meer PPI beschikbaar zijn dan op de iPhone 5S t/m iPhone 4?

Als ze het doen vanwege de resolutie dan zou dat raar zijn want ze hebben juist de term Retina ingevoerd zodat mensen niet meer hoeven na te denken over resoluties en schermformaten met betrekking tot een scherp beeld.

[Reactie gewijzigd door Myrdhin op 29 oktober 2014 18:42]

Dus nogmaals de vraag: waarom noemt Apple het scherm in de iPhone 6 (niet de plus) een Retina HD scherm terwijl er niet meer PPI beschikbaar zijn dan op de iPhone 5S t/m iPhone 4?

Als ze het doen vanwege de resolutie dan zou dat raar zijn want ze hebben juist de term Retina ingevoerd zodat mensen niet meer hoeven na te denken over resoluties en schermformaten met betrekking tot een scherp beeld.
Er is maar 1 antwoord mogelijk: marketing. Consumenten weten niet hoeveel PPI hun iPhone heeft, maar willen natuurlijk wel liever een Retina HD dan een Retina scherm. Apple zou zichzelf in eigen voet schieten door het verschil tussen de 6 en de 6 Plus nog extra te benadrukken. ;)
Het zal vast wel wat toepassingen kennen, maar hoge ppi-waarden doen het vooral goed in reclames. Hetzelfde geldt voor grotere aantallen processorkernen. Voor de leek klinkt het natuurlijk geweldig als je een bijvoorbeeld octacore smartphone met ultra hd-display hebt. ;)
Inderdaad geweldig voor de specs, maar minder geweldig voor de accuduur van het toestel. Ik heb dan ook bij mijn nieuwe telefoon bewust gekozen voor een met een 720p amoled scherm.
Mijn G2 en G3 gaan anders plusminus even lang mee (G3 wat minder, maar nog altijd anderhalve dag). Het ligt vooral aan je gebruik.

De proc, software en gpu worden steeds efficiŽnter, en wat betreft PPI; ik merk verschil tussen de G2 en de G3. Sterker, ik moet echt wennen wanneer ik mijn G2 weer eens oppak. Vooral rondingen en teksten zijn wat minder scherp.

Ook m'n iPad (retina) en bijvoorbeeld de nieuwe iPhone 6 plus (collega van me heeft deze) geven mij een 'waziger' beeld.

Nee, ik mag dit wel! Maar goed, ik ben ook een pixel-slet... _/-\o_

[Reactie gewijzigd door exmatproton op 29 oktober 2014 14:39]

en zijn al zoveel grote mensen af gegaan met zulke uitspraken.
verschil tussen HD en uHD zou ik niet met het oog zichtbaar zijn.
Tja, het verschil tussen HD en uHD is alleen maar afhankelijk van de grootte van het scherm wanneer je het verschil zult zien, op 5" zul je het verschil niet zien, op 50" wel.. MITS de content ook dan uHD is, want bij upscalen zul je geen verschil zien (in iedergeval als het naar een veelvoud van de lagere content is, als er arbitrair gescaled moet worden is het een ander verhaal)
Maar mijn telefoon is op normaal gebruikersafstand groter dan mijn TV op normale gebruikersafstand op mijn oogleden...

Daarbij is de complete interface en tekst gewoon UHD op een telefoon :) Foto's zijn vaak nog hogere resolutie en films en games misschien minder...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 29 oktober 2014 15:37]

Ow is dat zo? Voor mobile deel ik je mening, maar er zijn mensen die daar anders over denken (vr brilletjes enzo). Daarnaast zou ik ppi van boven de 400 toch wel een vereiste vinden voor een goede consumentenversie van een google-glass/morpheus.

OT: Nexus killer :) (maar nog steeds te groot voor mij)

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 29 oktober 2014 13:23]

Yep, voor VR is het een ander verhaal omdat daarbij het scherm maar een paar cm van je ogen af staat, EN ook nog eens vergroot wordt middels lenzen.. Maarja, om zoveel pixels aan te sturen heb je ook een hele goeie GPU nodig (dan bedoel ik dus om 3D games op een battlefield 4 Ultra mode op die hoge resolutie te kunnen spelen, niet puur alleen tekst)
Omdat jij boven 400 PPI niet kan zien betekent niet dat andere dat niet kunnen. Zulke gemotiveerde statements zie ik hier al zo vaak tegenkomen...

Ik kan namelijk wel boven de 400 PPI zien, en zeker met games spelen zonder AA. Als we straks een zodanig hoge PPI hebben waardoor we geen AA meer nodig hebben vind ik het wel een interessante stap vooruit.
Sowieso wel een goed punt; Ik heb het idee dat gamers (vooral de FPS@6-fps gamers) deze kleine veranderingen en verbeteringen beter waarnemen. Een getraind oog zeg maar.

Zo zijn er ook mensen die het door LG toegevoegde sharpness-effect niet zien op de G3. Terwijl dit er zeker wel in zit.

Je moet natuurlijk wel weten waar je op moet letten. En het ligt heel erg aan wat je gewend bent!
Ach we beginnen weer hoor, QHD is hier en accepteer het gewoon. Vaak ligt de resolutie van deze panelen niet alleen hoger, maar is de beeldkwaliteit ook vaak van een hoger niveau.
Deze telefoon gaat 48 uur mee op een volle lading. Ben wel benieuwd onder welke belasting dat het geval is en hoe men het getest heeft, maar reviews zullen dit vanzelf uitwijzen.

http://www.neowin.net/new...y-life-on-a-single-charge

[Reactie gewijzigd door Dannydekr op 29 oktober 2014 14:00]

48uur met zo'n accu? Vind ik nog meevallen.
Zelf heb ik een lg g2 met een 3000mah accu en ook ik kan 2 dagen vol krijgen (whatsapp, facebook etc , geen video).

Hoe kom je trouwens aan deze informatie?
Ben dan ook wel benieuwd welke belasting het was.

[Reactie gewijzigd door FlyingGameGuy op 29 oktober 2014 15:22]

De voorganger de Droid Maxx gaat (uit eigen ervaring) 1,5 dag tot 7 dagen mee, 1,5 dag bij extreem gebruik en 6 a 7 dagen als ik er amper wat mee doe. Deze telefoon heeft een batterij van 3500 mAh.
Enorme fluctuatie op basis van gebruik dus.
Mijn Lumia 520 met 1450mAh haalt ook met gemak 48 uur... Echt appelen met peren vergelijken, dit.
Het is ook de vraag of het met een zwarte of witte achtergrond is gedaan. Dat is zeer cruciaal bij een Amoled scherm.
(Ik ga er bij een dergelijke accu vanuit dat de accuduur wel goed zit.)
Ik vermoed zie wel dat dit ding helemaal vol zit met bloatware, en daarmee niet met stock Android geleverd wordt (al zit het wel in de buurt). Dit in tegenstelling tot de Moto X en de Nexus 6 van Motorola, wat erg jammer is. Over het algemeen zijn ze wel altijd snel met updates en voor de prijs mag natuurlijk ook niet geklaagd worden. Ik ben vooral onder de indruk van de batterij en de high-end Snapdragon 805-soc die ze voor een behoorlijk lage prijs op de markt zetten met deze smartphone.

Edit: Blijkt toch wel prijzig te zijn, had verkeerd gelezen. Kost nog steeds 200 dollar of meer bij een tweejarig abonnement.

[Reactie gewijzigd door JoepD op 29 oktober 2014 13:47]

Je zegt vermoed, terwijl je een bron geeft waarin getoond wordt dat er bloatware meegeleverd wordt. Je kunt dus gewoon zeggen dat er in tegenstelling tot de Moto serie wel bloatware meegeleverd wordt.
Wel een goede bron heb je gevonden trouwens. Staat wel een hoop goede informatie in

[Reactie gewijzigd door LoeWn op 29 oktober 2014 13:33]

Klopt inderdaad, had eerst een andere bron waarin het niet bevestigd werd, heb het aangepast.
Dat is wel jammer idd. Vooral verizon extra's dus. Zal wel part of the deal/promotie zijn.
Ik hoop voor hun dat het geen gevalletje Fire Phone wordt. Amazon stopt het helemaal vol met bloatware zodat ze de webwinkel bij mensen de strot af kunnen duwen. Ik denk dat providers beter met een high-end no-nonsense smartphone kunnen komen (snelle processor, veel werkgeheugen, grote accu, 720p/1080p display, kale Android, etc.). Een soort Nexus 5.5.
Dan is het even wachten tot iemand anders de foon zonder troep aanbiedt en opeens veel betere resultaten haalt. Voorlopig vermoed ik dat Amazon meent flinke winst op alle troep te kunnen maken, en dus de foon met een korting ten opzichte van Motorola aanbiedt.
Alternatief is dat mensen massaal gaan spelen met het rooten van hun nieuwe speeltje, waarna fabrikanten vanzelf verbeteren. Iets simpels als muziek downloaden was ooit ook lastig he ;)
Deze.
Mag iemand mij zomaar cadeau doen. :)

Al die specs en dan een keer nagedacht over de accu.

Kleiner dan de Nexus 6.

Top toestel. Motorola heeft dan ook nog meestal vrij core android draaien en de apps die ze toevoegen (oa assist) zijn goed.
Ik verwacht niet dat deze te koop zal zijn in Nederland. Volgens mij toch alleen bij Verizon? Of heb ik het mis.
Klopt alleen verizon. Helaas.

Toch mag je deze mij cadeau doen mocht je hem tegenkomen. ;)
Moet je wel alle Verizon apps voor lief nemen die ze erop zetten helaas.
Linux Android en dingen voor lief nemen? Neen, open die bootloader, pas aan die recovery, pak die rootrechten. RM all the stuffs.

Maar inderdaad, je zult echt heel graag dit toestel moeten willen hebben om er ťťn in handen te krijgen in Europa waar je de de moeite op gaat nemen om door alle beveiliging indien aanwezig heen te komen om de Verizon apps te kunnen verwijderen.

Waarschijnlijk zul je alleen niet alleen zijn hierin, ik verwacht wel dat als Motorola niet komt met een non-Verizon variant, een aantal (xda) hobbisten aan de gang gaan. Ik ga niet meedoen in ieder geval. (Schermgrote en resolutie zijn mij echt wat teveel van het goede)
Android heeft ook mijn voorkeur en verder lijkt me dit een top toestel. Maar inderdaad, als eerste zou er een AOSP rom op gaan of CM. Maar blijf lekker bij mijn Nexus 5, die draait nog vlekkenloos.
Je weet het niet ... Mijn Motorola Milestone 2 was oorspronkelijk een Droid 2 van Verizon, voordat deze de oversteek naar Europa maakte.
Ach, ff rooten endan zijn die er zo af :) zal het grootste probleem niet zijn dacht ik zo.
Droids zijn alleen maar bij Verizon idd.
Er is hoop, een aantal tech sites vermelden dat Motorola misschien een internationale versie gaat uitbrengen.

http://www.gsmarena.com/a..._in_brazil-news-10075.php
Als dit de opvolger was geweest van de Nexus 5 had ik hem zeker gekocht. De Nexus 6 is gewoon veel te groot. Maar goed, als deze in Europa uit komt zal ik hem zeker overwegen als opvolger van mijn Nexus 5.
Mooi grote accu. Die 3900mAh zouden ze ook in de Moto G moeten stoppen. Het is jammer dat Motorola het wel kan, maar bij de nieuwe Moto G op het gebied van accuduur benedenmaats presteert. Het scherm vind ik eigenlijk vrij nutteloos. Doe er voor mij maar een 1080p scherm in met hoge helderheid, goede kleur- en zwartwaarden. Aan de andere kant zorgt deze pixelrace er ook voor dat goedkopere toestellen sneller een 720p of 1080p scherm krijgen.

[Reactie gewijzigd door ChicaneBT op 29 oktober 2014 13:31]

Het is sowieso jammer dat Motorola mee doet met de phablet race.

Motorola was de laatste fabrikant die nog ergonomisch, lekker in de hand liggende toestellen maakte. De Moto X 2013 vind ik nog steeds het beste toestel dat je nu kan hebben. Dat ding is supersnel, heeft een bloedmooi scherm, prima accuduur, alle features die je maar wil EN ligt echt goed in de hand.

Hun nieuwe modellen zijn te groot geworden.

Heb zelf een HTC One M7, ligt ook erg goed in de hand maar net te lang/net te zwaar/veel te glad al ben ik wel fan van alu telefoons.
De droid maxx uit 2013 verslaat de moto x 2013 op bijna alle vlakken (sterker nog het is het luxe grote broertje ervan) behalve het ontbreken van 4G ondersteuning in Nederland.
Maar dat is geen eerlijke vergelijking, deze 2 2013 toestellen zijn beide maar met een 720p beeldscherm.
Je zou kunnen stellen dat de Xperia z3 Compact de nieuwste top kleine telefoon is (voor Android). Betere processor en veel betere accuuduur.

iPhone 6 blijft daarnaast een goed alternatief, al kost het natuurlijk wel weer tot 2x zoveel :)
Mooi grote accu. Die 3900mAh zouden ze ook in de Moto G moeten stoppen. Het is jammer dat Motorola het wel kan, maar bij de nieuwe Moto G op het gebied van accuduur benedenmaats presteert.
Liever niet De moto-g is al. 1.2 cm dik, en daarmee een van de diksten in haar klasse.
Ik vind het een mooi toestel! Specs zijn ook redelijk te noemen, alleen jammer van de 4G ondersteuning in de grotere steden...

Zou deze ook in Nederland uitkomen denken jullie?? Of blijft het (zoals vermoedelijk) alleen bij Verizon
Als dit redelijk is. Wat versta je dan onder High? Naar mijn weten is dit het snelste van het snelste nu en 3gb ram is ook extreem veel.
Voor er nog meer reacties komen om uit te leggen dat de Snapdragon 805 top of the line is..

Het was licht sarcastisch bedoeld....
Even voor de duidelijkheid. Wat betreft specs kun je dit het beste van het beste noemen onder de android toestellen. Qualcomm heeft de Snapdragon 810 in ontwikkeling, samsung zou 4GB aan mobiele RAM aan het ontwikkelen zijn en 4k schermen laten ook nog even op zich wachten. Tot die tijd is een 805 met 3gb ram en 2k scherm gewoon het beste wat je kan krijgen. Qua storage zou het natuurlijk hoger kunnen (sd kaart..), maar goed dit is nu gewoon het beste toestel op de android markt wat specs betreft.

Daarnaast is er misschien een kans dat hij in nederland wordt uitgebracht aangezien motorola vandaag invites heeft verstuurd voor een toestel wat internationaal wordt gereleased. De afbeelding suggereert in ieder geval sterk dat het de droid turbo is

Bron: http://www.gsmarena.com/a..._in_brazil-news-10075.php
Jammer dat deze dan weer enkel bij Verizon uitkomt. En die rode achterkant zal ook niet voor iedereen weggelegd zijn. Het had een goeie nexus-concurrent kunnen zijn moest deze ook in Europa en in het zwart uitkomen! :)
Er komt ook een variant voor AT&T uit in de US blijkbaar

Moto X Play genaamd
er zijn zelfs 2 zwarte varianten:
Black Kevlar en Balistic Nylon Black

http://www.droid-life.com...10/droid-turbo-colors.jpg

Over een maandje of 6 tot 9 valt deze voor een prikkie van 2e hands sites op te pikken (new in box)
Een echte europese release zou denk ik peperduur worden en vaak ook achter de feiten aanlopend (dus veel later)

[Reactie gewijzigd door Artimunor op 29 oktober 2014 14:40]