Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 242 reacties

Apple is al sinds eind maart op de hoogte van een kwetsbaarheid in iCloud, waardoor kwaadwillenden achter het wachtwoord van gebruikers konden komen via brute force-aanvallen. Desondanks duurde het tot augustus voordat Apple met een oplossing kwam.

De in Londen wonende ontwikkelaar Ibrahim Balic bracht Apple op 26 maart op de hoogte van de kwetsbaarheid en hij kreeg nog diezelfde dag antwoord, schrijft nieuwssite Daily Dot op basis van de mails van de ontwikkelaar. Die ontwikkelaar is bovendien geen vreemde voor Apple: de fabrikant bedankte hem eerder al voor het rapporteren van een xss-bug.

Een Apple-medewerker benaderde hem nog eens in mei met de vraag voor meer informatie en leek slecht op de hoogte van wat Balic precies bedoelde. Toen de iPhone-maker de kwetsbaarheid vernam via een script op Github, bleek een fix binnen korte tijd mogelijk.

De kwetsbaarheid hield in dat gebruikers ongelimiteerd wachtwoorden konden raden voor de Find my iPhone-dienst op iPhone-toestellen. Als kwaadwillenden dat wachtwoord hadden achterhaald, konden ze daarmee ook op andere diensten van iCloud inloggen. De kwetsbaarheid kwam naar buiten toen Apple onder vuur lag nadat er foto's uit iCloud-accounts van Amerikaanse actrices en andere beroemdheden naar buiten kwamen. Het is onbekend of de kwetsbaarheid is misbruikt om sommige of alle foto's te stelen.

Naar aanleiding van de zaak met de gestolen naaktselfies van beroemdheden heeft de iCloud-beheerder maatregelen genomen. Zo krijgen gebruikers een seintje als iemand van een ander apparaat dan gebruikelijk inlogt en moedigt het gebruikers aan om tweetrapsauthenticatie te gebruiken.

iCloud

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (242)

Ideale omstandigheden voor hacker op een zilveren schaaltje aangeleverd: bruteforce + ongelimiteerde retrial input pw + dit vijf maanden lang = access granted.
idd. Dat ze daar 5 maanden voor nodig gehad hebben. De hackers zijn ook niet meer wat ze geweest waren... bekend merk + gevoelige data van beroemdheden + zwakke beveiliging.
Onderschat de hackers niet, die weten drommels goed wat een storm die naaktfoto's zouden veroorzaken.
Vermoedelijk hebben ze die eerste lading uitgebracht als de deur gesloten was of als de buit binnen was.
Me dunkt dat menig politicus of bedrijfsleider nu ook met de billen dichtgeknepen zit zich afvragend of die staats- of bedrijfsgeheimen achteloos in de iCloud gezet al dan niet boven water zullen komen.
https://www.nikcub.com/po...the-celebrity-data-theft/

Lees bovenstaande link eens door. Er is een underground aan perverts die actief en structureel op zoek zijn naar naaktfoto's van celebreties en 'ex'en. Het is een actieve scene waar mbv phishing, social engineering en hacken naar dit soort spul gezocht wordt. Het zou me niet verbazen dat de collectie al jaren in opbouw was, en geleaked is door iemand die of het op de verkeerde plek postte, of er stoer over wilde doen.
Die politieke geheimen en mannelijke celebs kunnen denk ik rustig slapen, dit soort groepen target nu eenmaal vooral vrouwen.
Neemt niet weg dat de iCloud vrij open stond - als je op perverse aard en vrouwelijk naaktbeeldmateriaal moet rekenen om de aandacht van je gevoelige bedrijfsdata af te leiden...
Wie weet wat ze allemaal hebben ;)
Ze zijn gewoon 5 maanden lang bezig geweest om er zoveel mogelijk van te halen en wanneer het dan uitkomt, dan pas komen die 'evil' hackers met een klein deeltje van wat ze hebben.
Het gerucht is dat er een ondergronds netwerk van mensen is die deze foto's onderling uitwisselen en verkopen, en dat dit slechts een klein deel is van alle beschikbare naaktfoto's.
Het is Apple die dit al 5 maanden weet. Hackers weten dit waarschijnlijk al veel langer. Het zat er al in sinds het begin van de Find my iPhone-dienst. En hoelang bestaat dat al?
Blijkbaar al van Juni 2010 :)
Nergens staat dat men deze methode heeft toegepast. Het artike suggereert dit wel in de eerste regels maar stelt dan dat nog niet zeker is of men zo toegang heeft verkregen.

Media weten wel duidelijk heel populair in te spelen op deze kritiek. Met dat in het achterhoofd denk ik aan het artikel van vandaag waarin Eric schmidt (Google) stelt dat de clash tussen google en Apple nog nooit zo hard en diep gegaan is als nu. Is de massale negatieve berichtgeving in zeer korte tijdspanne mogelijk deels te wijten aan gesponsorde kritiek?
is Apple bewust bezig zichzelf belachelijk te maken me allerlei flaters? onder het motto "negatieve reclame is ook reclame"
Ik denk dat Apple zijn beste tijd wel heeft gehad. Al die falende systemen stapelen zich behoorlijk op ondertussen.

- iCloud schandaal
- iOS8 update die veel fouten bevat
- iPhone 6 'bendgate'
En toch verkopen de iPhones als zoete broodjes. Dit is niet de eerste keer dat er iets fout loopt bij Apple (antennagate), maar mensen zijn zoals schapen en blijven de kudde te volgen.
Veel mensen moeten zelf een slechte ervaring hebben of bij andere zien dat hun product beter is willen ze overstappen.

Ik denk dat het verschil tussen Apple en concurrenten op het blote oog niet goed te zien is. De populariteit van apple is ook niet helemaal onterecht, op veel vlakken weten ze wel dingen te maken die erg makkelijk in gebruik zijn.

Ik heb beide Apple en Android, maar als ik beide vergelijk dan werkt apple vaak net iets fijner. Daar staat wel tegenover dat alles bij elkaar vaak toch 2 keer zo duur is als Android.
De populariteit van apple is ook niet helemaal onterecht, op veel vlakken weten ze wel dingen te maken die erg makkelijk in gebruik zijn.
Ik spreek dat niet tegen, hun producten hebben gewoon vaak kinderziektes. Andere toestellen hebben dat zeker en vast ook maar dat zie je minder omdat er geen 10 miljoen van worden verkocht.
Ik heb beide Apple en Android, maar als ik beide vergelijk dan werkt apple vaak net iets fijner. Daar staat wel tegenover dat alles bij elkaar vaak toch 2 keer zo duur is als Android.
Nu zeg ik niet dat dat hier het geval is, maar mogelijk vergelijk je appels met peren. Als je een premium iPad gaat vergelijken met een budget Android (wat maar al te vaak gebeurd want een tablet is toch een tablet) dan is er een groot verschil.

Dezelfde generatie producten daar is het verschil niet zo groot. Misschien is de iPad wat vloeiender, maar ik vind persoonlijk de bediening niks.

Vaak is het toch nog altijd dat de duurdere spullen gewoon wel ook echt beter zijn. Of je deze meerprijs wil betalen dat is iets anders.
Ik heb het niet zozeer over goedkope tablet of "dure" ipad, maar alles er om heen.

Een willekeurig voorbeeld, waar ik nu mee speel:
Ik heb een chromecast en leen van een vriend een apple TV, ik heb zowel een ipad 3 en een galaxy note 10.1(eerste editie).
Als ik iets wil kijken met chromecast via android, moet ik vaak opnieuw connecten of als ik chrome gebruik om een webvideo te kijken moet ik vaak via een speciale app het voor elkaar krijgen af te spelen.
Pak ik de ipad ga ik naar safari, kies de video die ik wil zien en hij speelt hem meteen op de tv af, ik zet de ipad uit en alles doet het.

Nou kan ik met beide wel rondkomen, maar ik speel altijd met dit soort dingen, maar iemand die gewoon wilt dat het werkt, dan is de AppleTV ideaal, het werkt met een druk op de knop. Je kijkt een filmpje en je verwacht dat je het ook gewoon kan zien op de TV.
Het zijn dit soort dingetjes die Apple wel goed weet te doen, ook al kost het meer, ik denk dat dit ook de dingen zijn die bij blijven bij hun gebruikers.

(er zijn natuurlijk genoeg redenen om voor chromecast te kiezen, denk aan popcorn time enzo.)
Hmm heb je wel de chromcast gebruikt of een nep versie?
Als jij een video op je tv wilt zien die geopend is op de telefoon dan heb je rechtboven een cast knop in de standaard video speler.
Kijk anders op yt hoe het moet want het is kinderlijke makkelijk.
Ik heb chromecast, ik weet hoe het werkt, maar ik weet ook dat het niet altijd even goed werkt, ook niet met de app, ook niet in chrome.

Hij doet het soms, maar het feit dat ik moet uitzoeken waarom ik met sommige apps altijd kan chromecasten en andere apps zoals chrome op andriod het niet altijd werkt bij dezelfde website.
Het kan ook zijn dat de problemen uitvergroot worden. Ik ben te lui om het lijstje te maken, maar als je die van de afgelopen paar jaren zou optellen, zou die significant zijn. En van geen enkele heb ik ooit last gehad.
Sinds Steve Jobs dood ging heeft Apple natuurlijk eerst zijn laatste ideen langzamerhand stapje bij beetje de wereld in geholpen en zo nog nieuwe ideeen weten te laten uitkomen.

Maar die ideeen zijn een keertje op... en naar mijn mening is apple dan klaar. De enige reden dat apple echt succes had/heeft was/is omdat ze alles anders deden dan anderen maar die visie is Steve Jobs zijn manier van werken geweest.

Als voorbeeld de schermen van Iphone's als ik het me goed herinner was het formaat van de Iphone 3GS/4/4S de ideale grote volgens Steve Jobs. Nu met de iphone 6 en 6 plus gaat apple gewoon mee in de massa van telefoon makers die ongeveer 4,7 tot aan 5,5 als standaard zien.

Ik verwacht zelf dat Apple in de loop der jaren nu rustig afzwakt en vervolgens is het een beetje klaar... De gigantische voorsprong van Apple is inmiddels ingelopen en nu is het een kwestie van tijd voordat het een achterstand wordt.

Begrijp me niet verkeerd Apple heeft mooie producten maar de rede om te blijven kiezen hiervoor zwakt steeds meer af tegen de rest. en die blunders helpen inderdaad ook niet echt mee....

Uiteindelijk verwacht ik een tweede Blackberry situatie die het heel moeilijk gaat krijgen om weer succes te hebben.
Apple heeft nog 100 miljard in reserves. Het gaat heel lang duren voordat Apple de volgende BlackBerry is. En Steve Jobs heeft zeker het bedrijf weer groot gemaakt, maar dat heeft hij vooral gedaan door slimme en goede mensen om zich heen verzamelen en hen de kansen te bieden om te doen wat ze kunnen. De eerste keer heeft hij daar fouten in gemaakt, de tweede keer niet meer. Jonathan Ive werkte bijvoorbeeld al jaren bij Apple voordat Steve terugkwam. Steve heeft hem alleen in staat gesteld te doen waar hij goed in is.

Die mensen zijn er nu nog, doen nog steeds waar ze goed in zijn... Dus zo'n vaart gaat het echt niet lopen. Tenzij de apple watch een grote flop gaat zijn, wat ik persoonlijk niet verwacht, gaan Apple het nog jaren heel goed doen.
Ik vind de Jobs opmerkingen onzin. Jobs heeft het zelf ook wel vaker fout gehad, en dit ook toegegeven. Voor zijn dood zei hij ook vooral niet Apple te sturen zoals hij het zou doen.

Jobs heeft ooit gezegd dat grotere schermen niet handig zijn (daar had hij overigens wel deels gelijk in). Die werkelijkheid is min of meer ingehaald door de markt, dus had hij ongelijk. Dat kan. Het was maar een mens, en Apple is maar een bedrijf. Een mens of bedrijf kan terugkomen op dingen en tot de conclusie komen dat ze het verkeerd hadden. Ik snap niet wat daar zo erg aan is.
Ik geef je gelijk qua iOS8 software fouten, de bendgate vind ik eerlijk gezegd wat discutabel want dat is elk jaar hetzelfde verhaal. Tweakers heeft ergens een leuk topic lopen. Ik gok dat je hier over twee maanden niks meer over hoort, en volgend jaar gebeurt weer precies hetzelfde.

Maar die tweestapsverificatie zit ook al niet lekker in mekaar. Ik wilde gisteren een app kopen, moest ik mezelf verifiŽren dmv een sms die ik zou krijgen. Nou, ik kreeg dus geen smsje met de code dus ik kon niks kopen. En er zijn meer mensen met deze problemen. Dus heb gisteren deze verificatie maar uitgezet... Schiet ook niet op!

Ik weet niet waar ze mee bezig zijn...
Zoals vele bedrijven die software maken.

Marketing op orde hebben, product hardware matig op orde hebben ( mogelijk een slechte batch met kromme telefoons ) en verkopen.

75% van de test doe je zelf, en daarna doe je een doorontwikkeling van je klanten. Patch je software/games.

Eigenlijk allemaal omdat er te veel druk is om producten uit te brengen. De nieuwe iphone met nieuw OS MOET EN ZAL deze maand uit komen.

Waarom als je nog een maandje extra nodig hebt, omdat mensen vergeetachtig zijn. Ow dat heeft apple toch mooi binnen twee maanden gepatched. Nette en snelle service. Dit terwijl het goed mogelijk is dat ze alles al wisten, maar gewoon de software twee maanden te vroeg hebben vrij gegeven.

Nu is dit een Apple voorbeeld, maar dat gebeurd tegenwoordig in mijn ogen bij bijna elk software pakket.
Zegt de man met een android logo als avatar (no offence).
Schandalen zijn er in alle kampen.

On topic:
- "Op 26 maart heeft een medewerker geantwoord" Zeer kort, gesigneerd: "Send from my iPhone".
- Een apple medewerker hem benaderde voor informatie maar niet goed begreep wat Balic percies bedoelde.

De eerste antwoord vanaf zijn telefoon. De andere is een medewerker die het gevaar niet kan inschatten. Beide een recept om belangrijke informatie verloren te laten gaan.

Wat hier gebeurt is valt niet goed te praten, maar in deze context kan ik wel plaatsen waarom ze het niet dadelijk gefixt hebben. Het probleem is mogelijk gewoon nooit op het juiste niveau geŽscaleerd, door menselijke fouten.

Zulke zaken kunnen snel en eenvoudig opgelost worden, wanneer ze bij de juiste persoon terecht komen, hier heeft Apple duidelijk wat steken laten vallen.

bron; http://cdn0.dailydot.com/...l/2014/9/23/march26-2.png
Apple doom is niets nieuws. Dit zegt men al sinds de iPhone 4 en ze verkopen steeds meer iPhones.

[Reactie gewijzigd door GeforceAA op 25 september 2014 14:07]

Ze verkopen er steeds minder, als je de cijfers met andere partijen gaat vergelijken
dus wat jou betreft heeft elk bedrijf het wel gehad als ze in 2 a 3 maand tijd een aantal fouten hebben gemaakt?

Zou je eens naar Software of andere grote hardware bedrijven moeten kijken.
Die zouden dan volgens jou redenatie helemaal niet meer bestaan. als ik het zo goed begrijp ;)
Mijn HTC M8 is ook niet helemaal vlak meer, je moet heel goed kijken maar toch..
Die grotere platte toestellen met metalen behuizingen hebben jammer genoeg deze eigenschap.
Dat hoor ik al zo veel jaar, en ze verbreken nog steeds ieder jaar het verkooprecord
Best te ziek voor woorden hoe mensen gewoon zwaar gefrusteerd worden over Apple producten, en zo hun haat/woede tonen in ''Negatieve Apple nieuws berichten"
Al dat negatieve ''nieuws'' de laatste dagen maakt ze ook alleen maar groter.
(Eigenlijk best goeie marketing)
Apple producten worden gewoon hard onder de loep genomen na release, zo is het ieder jaar nog gegaan en zo blijft het gewoon, Ook toevallig dat ik de laatste week alleen maar negatieve Apple nieuws berichten voorbij heb zien komen op tweakers, nutech, en iculture, het komt zelfs bij het nieuws op TV. En minimaal 500 + reacties per bericht.
Voor de gefrustreerde anti apple gebruikers, Blijf lekker in je eigen sectie, ipv je woede hier te uiten.

Mijn 6 Plus heeft dit buig probleem niet, en ik zit ook 6 tot 8 uur per dag op het werk achter mijn bureau met mijn iPhone 6 plus in mijn rechterbroek zak.
Lekker aan het bashen overal waar je kan?

Sorry hoor, maar bij andere bedrijven (vooral google) hebben op dit gebied ook weinig te zeggen.
Wie stopt er ook een telefoon te grootte van een tablet in zn broekzak...

Ik moet wel zeggen dat alles wat met apple te maken heeft de laatste dagen wel erg uitgemolken wordt in het nieuws.

Net of er bij andere bedrijven nooit iets fout gaat....

Ik denk dat we allemaal wel een lijst naar voren kunnen toveren van bedrijven waar iets fout gegaan is bij een release of een update van een software pakket. (laat staan van een update van bijv. virusdefinities).
Een normale usecase van een telefoon is wel dat je hem gewoon mee kunt nemen in je broekzak. Daarvoor heb je zakken op je broek, en daarvoor is het een mobiele telefoon, zodat je niet met een manbag of heuptasje hoeft rond te lopen..

[Reactie gewijzigd door GAIAjohan op 25 september 2014 15:58]

Hoewel ik een appleliefhebber ben, ben ik bang dat je best wel eens gelijk kan hebben..

Apple was premium en daar betaalde je voor maar daar kreeg je ook een goed product voor.. tegenwoordig valt dat net te vaak tegen..
Apple was premium en daar betaalde je voor maar daar kreeg je ook een goed product voor..

Ondanks dat ik fan ben van ios en osx vind ik de levensduur van de Apple laptops in het verleden wel matig, Kijk eens naar hoeveel ibm thinkpad's van 10 jaar oud het nog goed doen, en hoeveel apple laptops het nog goed doen. Veel apple laptops hebben kapotte koelers, cpu/s waarvan de soldeer punten los laten, kapote behuizingen, touchpad dat slecht werkt.
Vergeet de verbogen moeder borden van de macbook pro's niet. Het aluminium was te dun en daardoor verboog deze en om af te toppen. Hij werd te warm door gebrek aan actieve koeling...

Ze zien er overigens wel fantastisch uit!

[Reactie gewijzigd door mikesmit op 25 september 2014 13:44]

wat heb je aan die levensduur... ik heb nog een iPad 1 liggen maar kan zo goed als geen enkele app installeren... (en vroeger kon het wel dus, maar nu bestaan ze niet meer voor deze versie, updaten niet mogelijk)
Wat heb je aan een 10 jaar oude Mac? Door de overstap naar Intel zit je met een verouderd, al lang niet meer ondersteund OS...
Er zijn zeker wat zaken aan te merken op Apple, maar als het puntje bij paaltje komt over het nieuws van de afgelopen dagen:
- #bendgate: het is nog steeds niet duidelijk wat de scope van het probleem is. Dat gaan de komende weken uitwijzen. Is het inderdaad een wijd verbreid probleem dan is dat een ernstige fout. Vooralsnog wacht ik nog even tot er iemand een echte test doet.
- bash-hack: treft vooral servers, de meeste OS X gebruikers geven geen remote shell access aan derden en hebben geen CGI-scripts op een webserver draaien. Die bug was trouwens al van het jobs-tijdperk.
- iOS 8.1 update: dat is gewoon een grote blunder. Maar eentje die toch echt bij elke software leverancier wel eens voorkomt. Software ontwikkelen is moeilijk.
- iOS 8.0 wifi: valt ook onder bovenstaande. Slordig dat er een bug in zit die veel mensen raakt, maar op andere platformen komt dit ook voor, alleen is dat nauwelijks nieuws:
http://theunlockr.com/201...on-the-samsung-galaxy-s3/
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=41631
http://www.smartmobilepho...ifi-on-android-smartphone
- iCloud schandaal; ook tweakers geeft in dit artikel al aan dat het nog maar de vraag is of deze bug debet was aan de problemen. Zoals https://www.nikcub.com/po...the-celebrity-data-theft/ ook betoogd, is het grootste probleem groepen perverselingen die op structurele wijze accounts hacken, voornamelijk via social engineering en phishing. Iets wat niks te maken heeft met deze bug. Over een netwerk wachtwoorden brute-forcen valt op en is zeker niet eenvoudig.
- iOS apps kunnen inlog gegevens jatten - Apple zou wat verbeteringen aan kunnen brengen in de manier waarop je kunt inloggen in externe systemen, maar datgene wat beschreven wordt lijkt een generiek probleem wat op elk systeem optreedt: je moet de app die je gebruikt vertrouwen als je inlogd op een cloud service.

Volgens mij heb ik het zo wel gehad, en al met al, ja, er ging wat mis. Elk jaar is het zowel bij de iOS update als bij de nieuwe iPhones raak. DCK heeft dan ook helemaal goed.
Dit wordt over het algemeen netjes opgelost, soms wat sneller/langzamer, beter/minder, maar uiteindelijk gaat het erom dat het opgelost wordt. Deze bugs kunnen er toe leiden dat jij zelf geen Apple kiest, zeker in combinatie met de prijs, maar om nu te stellen dat het rampzalig is en Apple gedoemd is... Laat ik het zo zeggen, ook dat wordt elk jaar geroepen. En sinds Jobs overleden is, is het ook trendy om te roepen dat het onder Jobs niet zou zijn gebeurd, iets wat bijzonder stupide is omdat Antenna-gate toch echt onder Jobs gebeurde.

Het gaat er ook niet om dat het geen fouten van Apple zijn, en dat het niet opgelost danwel uitgezocht moet worden, maar de impact van dit nieuws op de bottomline van Apple is stukken lager dan de impact op de bottomline van degene die het news post.
Met Apple news verdien je gewoon veel geld. Kijk naar degene die het iPhone 6 plus bending filmpje op YouTube zette: 17 miljoen views. Even googlen levert dat je per 1000 hits iets meer dan een dollar verdient. Hij heeft met dit ene filmpje dus waarschijnlijk al meer dan 20.000 dollar verdient.

edit: typos

[Reactie gewijzigd door curumir op 25 september 2014 15:44]

De bashhack (shellshock) kan je Apple niet echt de schuld van geven. Ze hebben bash niet zelf geschreven, en tal van operating systems zijn kwetsbaar.

Aan de andere kant ben je de "goto fail;" ssl bug vergeten, dat was een zeer kritische bug; stuk boeiender dan wifi probleempjes. ;)
Ah ja, die hadden we ook nog. Wel een tijdje terug alweer, ik had het over de afgelopen dagen ;). Die was serieuzer ja, en ook nog onder leiding van Tim Cook. Maar dan nog, zelfs dat is/was niet het einde van Apple en komt bij de besten voor, denk heartbleed. Het is wel het jaar van de ontdekkingen van flinke security leaks.
Ik kan je goed opvatten. Je bent al jaren Apple gebruiker en telkens een nieuwere / sneller product van iets dat je al kent. Hoe mooi is dat?

Maar waarom word Apple zo hard op de neus gedrukt? Het zit hem erg in het ontkennen van Apple. Als er wat mis is met de software of hardware kost dat wel echt tijd voordat Apple zelf haar gebruikers op de hoogste stelt.

Offtopic:
Zelf was ik net in een Apple Store om een Macbook van mn collega weg te brengen. Hij vertelde mij dat ze het erg druk hadden in de service center. Ik vroeg aan de beste man of dat iPhone6 terugroep was of wat er precies was. Nee het was de iPhone 5 batterij van een bepaalde serie. Over de iPhone6 vertelde hij mij dat het onder anderen een gebruikers fout is. Dat een 800 - 1000 euro telefoon als je touwtje springt buigzaam word is dat een gebruikersfout.

Apple doet het de laatste tijd beetje / erg wisselvallig. Ik snap dat mensen helemaal door de dolle heen zijn door hun presentaties en nieuwe producten. Ik geloof het allemaal ook dat ze stevig en functioneel zijn. Maar technisch en veilig gezien is het niks. Zeker niet met dit soort berichten die nu naar voren komen.

Ik ben blij dat ik de overstap ga maken naar Windows Phone. Mijn familie thuis is helemaal over naar Windows Phone. Het is misschien niet het bekendst, mooiste of beste toetstel of operating system dat mensen vinden. Maar ik vind dat werkt en dat het het altijd doet wanneer ik mijn spullen nodig heb en dat de telefoons goed en stevig zijn.
Het zit hem erg in het ontkennen van Apple. Als er wat mis is met de software of hardware kost dat wel echt tijd voordat Apple zelf haar gebruikers op de hoogste stelt.
Misschien zeg je dit nu omdat je dit nieuws bericht leest, maar in mijn ogen worden de updates heel snel verholpen en problemen erg snel opgelost

Bij een defecte iPhone in de garantie word hij thuis opgehaald en krijg je (wanneer niet beschadigd of goed werkende iphone) meteen een nieuwe of refurbished iPhone opgestuurd (alles geheel kostenloos)

[Reactie gewijzigd door Wallgrind op 25 september 2014 14:36]

Als niet-bijzonder-Appleliefhebber ben ik het daar niet mee eens. Ik weet al lang dat Apple geen onfeilbaar bedrijf is, maar dat de media elke scheet die Apple laat wordt heel breed uitgemeten. Of die scheet nou wel of niet lekker ruikt.

Het zijn allemaal vervelende problemen die niet zouden moeten gebeuren, maar elk techbedrijf maakt ze. Bij Apple wordt alleen met andere maten gemeten. Dat is door hun omvang deels terecht, maar elke individueel techproduct dat je koopt heeft allerlei issues. Van producten van Apple lees je daar echter vťťl sneller iets van terug.

Als het nu nog steeds een verrassing is dat Apple fouten maakt, dan heb je het afgelopen decennium niet goed het nieuws gevolgd.
Apple positioneert zich ook als de duurste, en hoort zich dan ook zo te gedragen.

Daarbovenop vergeven wij (of ik toch in ieder geval) geen ENKEL merk zo'n onverbiddelijke fouten.

Maar laat Apple nu net het merk zijn dat het woord "Premium" het meeste gebruikt. Dan krijg je inderdaad zulke reacties, die je moeilijker kunt afwimpelen als zijnde "overdreven". Als er iemand hier overdrijft met hun "premium gamma" is het Apple wel.
Laten we wel reeel blijven, security is nog nooit een sterk punt geweest bij Apple, vroeger kwamen ze er mee weg omdat security through obscurity en de wet van de grote getallen voor ze werkten, nu is dat anders.

Overigens kan dit grapje ze wel heel veel geld gaan kosten, nu kun je er op rekenen dat er schadeclaims gaan komen voor de hacks omdat Apple nu in de positie zit dat er verwijtbare nalatigheid in het spel is.
Security is niet in het bijzonder een probleem van Apple. iOS-devices hebben juist een gestandaardiseerd secure element en biometrische authenticatie, en dat is een veel betere situatie dan op Android. Ook is de security veel gebruiksvriendelijker - permissies worden gevraagd en kunnen selectief worden getoggled, en Apple is veel explicieter over dingen die met de cloud worden gesynchroniseerd. Ik denk dat iOS-apparaten de meeste veilige smartphones/tablets zijn die je kunt kopen als je kijkt naar de beveiligingsmechansimes op apparaten. Ook OS X heeft veel security-features die ook nog eens erg gebruiksvriendelijk zijn - zoals FileVault.

Nee, waar Apple vooral slecht in is is webdiensten. Hun webdiensten falen regelmatig, zitten slecht in elkaar, worden de hele tijd opnieuw uitgevonden of gecanceld, en hebben ook meer security-issues. Het lijkt alsof de mensen die bij Apple de webservices maken gewoon minder capabel zijn dan degene die de software voor hun apparaten maken.
Wat! Ik heb intel nog nooit iets vergeven! :P
Apple heeft het op zichzelf afgeroepen.
Door soms belachelijke rechtszaken te beginnen.
Te roepen dat ze het zo goed doen.
Wellicht is zonder Steve Jobs de sfeer minder gespannen maar ze maken dan ook meer fouten.
Wat zijn de verkopen van de Iphone 5c? We horen er niks meer van. Is dat ook geen flater?
Mwah. Een flater voor Apple's doen denk ik. Maar ja, als ie in 1 kwartaal de verkoopcijfers verslaat van alle blackberry, windows en android-flagshipmodellen gecombineerd... dan is het voor normale bedrijven best wel een indrukwekkende resultaat.

http://appleinsider.com/a...ry-android-flagship-in-q4
Wat wel een flater is is reacties van mensen zoals jij die de feiten niet eens kennen.

De verkoopcijfers van de 5C zijn voor fabrikanten als HTC, Sony en zelfs voor sommige modellen Samsung om van te watertanden

En als het echt niet zo goed verkocht had Apple wel 50 euro van de prijs afgehaald e n de verkoop een boost gegeven.
Apple heeft hem goedkoper gemaakt, vlak voor de lancering van de 6.
De 5s echter bleef even duur.........verkoopboostje?
Dat kan je nauwelijks goedkoper noemen.

Als je vergelijkt met wat voor prijsdalingen je ziet bij android telefoons is de iPhone 5C prijsdaling nauwelijks een prijsdaling te noemen.

Dat laat alleen maar zien dat Apple tevreden is met de verkoop.

Terwijl je bij de iPad 2 bijvoorbeeld wel een prijsdaling zag.
Je hebt het over 50 euro, als ze dat dan gedaan hebben kom je weer met androidtoestellen die niet waardevast zijn. wat weer een heel andere discussie is.
Maar dus ja, Apple heeft zijn 5c in prijs verlaagd om het zo een beetje een verkoopboostje te geven.
En nee, Androidgebruikers met plastieken toestellen gaan nu geen plastieken iPhone kopen omdat ze waardevaster zijn.(En het gros van de Applegebruikers ook niet) ;)

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 26 september 2014 02:36]

Het wordt met een andere maat gemeten omdat het prijskaartje twee keer zo hoog is.
Dat hij een minder sterke behuizing heeft dan de note 3 is nog tot daar aan toe, maar gezien hij bijna twee keer zo duur is zou je toch (iets) meer verwachten.
Ik denk dat elk produkt waar je een premium prijs voor betaalt ook een premium verwachtingspatroon krijgt.

Als je Mercedes van §50.000 minder features heeft en slechter in elkaar zit dan de Hyundai van de buurman van §20.000 dan voel je je ook genaaid.

Apple zet zelf een beeld neer van een bedrijf dat het allerbeste levert tegen een topprijs. Als je dan valt val je keihard.
Inderdaad.

Ik wil er ook aan toevoegen dat de houding van de meeste apple gebruikers gewoon niet klopt.

Als ze een Windows / Android / ... toestel hebben dat problemen heeft is het direct: "Oh wat is dit voor een slecht ding - weg ermee..."
Maar IOS werkt niet goed en dan is het van "Is gewoon een foutje, zal wel opgelost geraken met een volgende update..."

Ze beseffen vaak ook niet dat Samsung / HTC / LG losstaat van Android.
Het is niet omdat het eene niet goed werkt (hardware of software), dat het dan direct de fout is van de andere...

Ben zelf een tevreden iPhone4s gebruiker (heb wel mijn eerste toestel moeten binnenbrengen voor wifi problemen) maar de houding van Applefans stoort me ENORM !!! Nog meer als bij de tegenhangers....
Bovendien gaan bij Apple vaak het gebruiksgemak en uiterlijk BOVEN de functionaliteit / features. Dat blijkt maar weer uit het bendgate verhaal.

En wat ik vooral grappig vind aan de apple fans is dat ze denken dat ze een bovengemiddeld goed apparaat hebben, dat individualiteit uitstraalt, en dat terwijl half nederland inmiddels met zo'n zelfde eenheidsworst rondloopt :)

Blijkbaar laten de fans zich makkelijk brainwashen, zie het reality-distortion-field.
Ik denk dat dit vooral komt door Apples arrogantie. Altijd maar verklaren dat ze weer iets revolutionairs hebben bedacht, terwijl ze eigenlijk gewoon een paar ideeŽn op een iets andere manier hebben gecombineerd. Of het feit dat Apple meent een feilloos product te hebben, terwijl de problemen zich opstapelen, en het dan stilletje fixen, in plaats van gewoon openlijk toe te geven dat ze fout zaten en de fix uitrollen. Ook komt het naar mijn mening te vaak voor dat een 'fix' juist meer problemen creŽert dan dat het oplost. Betere QA zou niet misstaan bij Apple.
Een mooi voorbeeld daarvan is iTunes, daarin zitten verscheidene bugs die al verschillende versies meegaan: albumafbeeldingen die aan verkeerde nummers worden gehangen zelfs al zijn ze embedded, GUI-crashes met grotere verzamelingen, Podcasts die willie-nillie verdwijnen of plots oude afleveringen weer gaan downloaden, nu recentelijk weer een hoop podcasts die tijdens het "processing" gedeelte van de download eruit vliegen.
Niet helemaal mee eens.

Wat ik merkte aan vele Apple gebruikers is dat ze onvolkomenheden beter accepteerde of er omheen werkte. Mogelijk omdat ze het niet fijn vonden om een duur systeem af te kraken.

Nu wordt het geheel veel mer mainstream en krijg je ook deze klachten. Bij high end users en goede service komen er weinig klachten openbaar.

Bij grote groepen kan het mis gaan. Met een oplage van 10 miljoen toestellen is er natuurlijk ergens iets mis ( dat geld voor elk product).

Elke software heeft bugs, alleen als je openbare software maakt dan moet vooral de beveiliging goed zijn. Maar zelfs dan proberen mensen altijd fouten te vinden, en zullen ze deze vinden.
Ik denk dat dit vooral komt door Apples arrogantie.
En doe daar maar de arrogantie van een hoop apple gebruikers bij de marketing van apple als reden nemen om zich beter te voelen dan anderen. Dat kweekt verwachtingen en dan is het best lastig als blijkt dat je niet zo heel speciaal bent.
.
Nou, nee, arrogantie is niet de reden. Apple heeft gewoon veel liefhebbers en veel haters. Alles wat je over Apple schrijft is een garantie op veel hits en veel discussie, dus blijven tech media er over schrijven.

Als Apple een patent vastlegd dan is de wereld te klein. Als IBM er tienduizend per jaar vastlegt is geen enkel probleem en er wordt nog geen letter aan gewijd.
Dat komt omdat IBM innoveert. Apple patenteert meestal de technologie van iemand anders, al dan niet met hele kleine aanpassingen; en verder hele brede (design) patenten. Terecht dat men daar boos om wordt, en zeker niet onterecht: het USPTO en veel Europese rechters (10 van de 10) hebben de laatste maanden een groot scala Apple patenten ongeldig verklaard...
Er zit dus waarheid in de klachten over Apple patenten.

Typisch is ook dat enkel Lucy Koh, een Amerikaanse rechter, de patenten van Apple niet ongeldig heeft verklaard in de USA. :P
Niet alleen de haters. Als het alleen maar haters waren was er ook geen oorlog, zoals het nu vaak wel is. Het is de clash tussen die 2 groepen. Fanboys en anti-Apple mensen zorgen altijd voor veel discussie. Zoveel zelfs dat we daar nu blijkbaar een meta discussie over kunnen houden...

[Reactie gewijzigd door Thekilldevilhil op 25 september 2014 17:04]

Mee eens. Als ergens in een uithoek van de wereld een gebruiker een waas over zijn scherm krijgt, dan is het morgen wereldnieuws en wordt het zo uitgemeten dat het lijkt alsof iedere iPhone onoverkomelijke problemen heeft.

Ook ieder veiligheidslek (waarbij je in ieder systeem het sowieso over honderden lekken hebt) moet breed uitgemeten worden, zelfs de meest onwaarschijnlijke.

Ik denk niet dat Apple veel veranderd is. Ieder jaar zijn er na release wel wat fouten die aan het licht komen.
Ik weet niet wat jij onder een scheet verstaat maar wat deze week allemaal negatief in het nieuws gekomen is over Apple is voor mij toch wel iets meer dan een scheetje.

En hoewel producten issues kunnen hebben problemen zoals deze waar Apple al geruime tijd van op de hoogte was of de iPhone Bend zijn toch meer dan slordig. Zo slordig dat dit in de US toch wel zeker wel weer tot classactions gaat leiden. En terecht dit is gewoonweg schandalig en zeker hoe Apple er vervolgens mee omgaat. Er zijn berichten van gebogen iPhones en iPods en Apple weigert deze te vervangen.
Die spotlight waar apple in staat is er eentje die elk bedrijf krijgt wanneer ze een enorme marketshare hebben. Microsoft staat al onder de loep de afgelopen 20 jaar. En Google sinds kort ook. Het hoort er gewoon bij...

Of ze er mee om kunnen gaan is iets anders.

En om even terug te komen op de buigende iPhone 6+. Dit is iets wat ze waarschijnlijk al wisten tijdens testen maar te duur vonden om het model aan te passen.
Wat kan net iets dikker aluminium toch wonderen...
We zijn een week verder, na launch. Wacht gewoon nog een half jaartje vůůr je in de verdedigingsmode schiet.
Je kan uitleggen wat je wil, ik hoop voor je dat het je zelf nooit overkomt. Want dat is dan natuurlijk altijd je eigen stomme schuld.

Om over na te denken;
Mijn Lumia 1020 kan ik met vťťl kracht iets (zichtbaar) krom buigen, maar als ik hem los laat is hij weer recht. ;)
Extra feature of gewoon een goed ontwerp?
Ja man want die 699 euro is zo een gigantisch verschil met die Samsung van 599 euro...
Je kan natuurlijk het buigen van de iPhone 6 ook als 'feature' zien; "De nieuwe iPhone 6: in elke gewenste vorm verkrijgbaar!" :+
Ach ja, er stond nergens in de specificaties dat hij 'NIET' mag buigen ;) . Trouwens hij blijkt nog steeds te werken, dus de volgende keer de andere kant op zetten in je zak en hij zal recht worden? :+ :Y) |:(

It's not a bug it's a feature. _O-
Niet om het een of ander, maar het is al gebleken dat het terugbuigen meer schade doet dan het oplost (barsten in het scherm enzo)
Een telefoon hoort niet te buigen, klaar.
Ach ja, er stond nergens in de specificaties dat hij 'NIET' mag buigen
Ik ben blij dat je dit als grap ziet, want een product hoort gewoon "deugdelijk" te zijn. Bij normaal gebruik (bewaren in broekzak) al verbuigen, wat het uiterlijk niet ten goede komt, is in mijn ogen niet deugdelijk.

Ik denk dat de meeste Tweakers sowieso niet voor apple kiezen. Het is een gesloten product en te winsthongerig. Niemand kan de lightning-connector verkopen behalve het realiseren van meer winst. Niet vervangbare batterij: consument is de dupe. Niet uitbreidbaar geheugen: je betaalt te veel aan intern geheugen. Een iPhone is zonder iTunes niet zomaar aan te sluiten aan de pc, bijvoorbeeld als usb-stick. Apps zijn te vaak te duur.

Al deze problemen zijn er vanaf het begin, Apple heeft er nooit iets aan veranderd. Ik hoorde Nokia ooit zeggen over Android: het is alsof je in je eigen broek plast. Dat is Apple ook: het ziet er mooi uit, het werkt snel, maar op den duur is het niet de meest verstandige keuze.
Er zijn een paar gevallen bekend van gebogen iphones. Een paar op 10 miljoen verkochte toestellen. Volgens mij is dat deugdelijk genoeg.
Enkele dagen na release? Ga er dus maar vanuit dat het uiteindelijk bij iedere gebruiker naar verloop van tijd (binnen de twee jaar garantie periode) kan plaatsvinden. Dat noem ik niet "deugdelijk genoeg"!
Ik vind een paar toestellen al teveel, zeker in dit korte tijdbestek dat ze nu in omloop zijn. Wat eerder al gezegd is, ben benieuwd over een half jaar.
Ben zelf geen liefhebber van Apple maar ik zou er net zulke problemen mee hebben als dit bij een willkeurig ander merk gebeurd. Feit is dat je in het verleden nauwelijks dergelijk dingen hoorde maar recentelijk eigenlijk alleen maar fout op fout.

Kwam ook dit stukje op Google+ tegen waarin iemand precies verwoord hoe de journalisten tegenwoordig (of mogelijk altijd al) een Apple product beoordelen. En ik ben van mening dat we dit kunnen reflecteren naar de meeste Apple gebruikers.

https://plus.google.com/+PhillipHagger/posts/LH8vRnZaT45
Voor de industrie rekent men al snel in termen van six sigma voor wat betreft uitvallers. En dat is het strengste criterium. Die paar toestellen vallen binnen de six sigma grenzen en zijn dus volledig normaal te noemen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Six_Sigma
Bendgate lijkt op antennagate waar ook zoveel fuzz over was en waar het probleem achteraf onbestaande bleek te zijn. Jaren met een iPhone 4 rondgelopen en nooit een onderbroken gesprek gehad.
Dat is toch van een andere orde. Dat ging om het niet goed functioneren van de telefoon, waar overigen wťl veel mensen last van hadden. Het buigen van de telefoon brengt schade toe die niet meer hersteld kan worden. Even terugbuigen kan namelijk niet.
Lucky you want ik had er wel last van.
Jij wel. Je woont/werkt in Nederland/Belgie? Waar GSM dekking zodanig overlapt dat je bijna nooit 'op het einde' van het bereik van een antenne zit?

Het probleem was enkel een probleem op plaatsen waar er sowieso niet de beste dekking was. Het probleem was er wel degelijk, bekijk je signaalsterkte (in dBm) maar eens als je de iPhone4 op bepaalde manieren vasthoud.

Onbestaand? Zeker niet. Lichtjes overdreven in de media gebracht: Ja. hoewel je zou moeten kunnen verwachten van een telefoon van 600USD dat die zo iets belachelijk stom niet voor heeft.

Daarbij komt dan nog dat ik hier op kantoor al meerdere keren te maken heb gehad met ghost touches op iPads. iPads met... alu achterkant! De ghost touches verdwijnen bij het uitoefenen van druk op de hoeken (om de iPad 'recht' te krijgen) dus mijn vermoeden is dat het scherm op bepaalde plaatsen onder druk staat door een minimaal gebogen iPad-behuizing.

[Reactie gewijzigd door Tokkes op 25 september 2014 16:01]

Dat is bij nog geen week gebruik. Als het nu al kan buigen in de broekzak dan ben ik benieuwd over een paar maanden. Het is ook niet onlogisch dat de telefoon gemakkelijk buigt bij de inkeping van de knoppen waar het aluminium dunner en dus zwakker is.
Het is ook niet onlogisch dat de telefoon gemakkelijk buigt bij de inkeping van de knoppen waar het aluminium dunner en dus zwakker is.
Even voor de volledigheid: Het aluminium is op die plek niet dunner maar er is minder aluminium aanwezig door extrusie waardoor de constructie minder sterk is.
wat is het verschil?
wat is het verschil?
Materiaal is even dik in millimeters gemeten maar er is minder materiaal (door knoppen) aanwezig.
Apple moet jou in dienst nemen. Jij praat alles voor Apple "recht" wat "krom" is. Probleem van de kromme iPhones ook weer opgelost! :+
Please, alle fora, overal, staan er vol mee.

Maar met zulke onzinnige bewijsvoering van jou; toon dan aan dat het er maar een paar zijn.
Die paar mensen met dat probleem kom je blijkbaar overal tegen volgens jou? Zet ze even voor ons op een rijtje dan, allemaal, zo gedaan toch?.
Apple heeft er zelfs al richtlijnen voor wbt garantie, dat doe je als producent echt niet als je zo overtuigd bent dat het niet kan. Over een toestel dat een week uit is.......

Misschien een idee voor Apple om fluwelen handschoentjes er bij in te pakken, als extra feature....... ;)

Of misschien een idee voor jou om niet alles te bagatelliseren, Apple maakt momenteel misser op misser, van ongekende omvang in haar bestaan.
Of zoals in dit topic, dat het probleem van iCloud al sinds maart bij ze bekend was zonder actie, en nadat het gepubliceerd werd en nadat de foto`s gelekt waren wel snelle actie, met de mededeling na onderzoek dat het niet hun fout was maar dat van de gebruiker, doet alle heisa rondom Apple zeker geen goed.

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 26 september 2014 09:02]

Sorry even fanboy af AUB :)

1 Ja alu is zwakker bin de volume knoppen.
2 je moet wel gekke bewegingen maken om je scherm zo te buigen.. Volgens de filmpjes moet je behoorlijk wat druk zetten wil het scherm echt buigen.
3 Ik geloof niet dat op de 10 miljoen er een miljoen of zelfs 100.000 een probleem hebben met buigen..

Als 1 iemand over iets populairs begint te schreeuwen dat hij iets verkeerds ziet dan gaan meer mensen klagen.. gewoon omdat het kan en leuk is als je toch niet van het merk houd.
Ik denk dat het meer is dat het niet hoeft bij een goed ontwerp.
Mijn Lumia 1020 kan ik buigen zonder schade, de Note 3 kan je buigen zonder schade.

Ik denk dat miljoenen momenteel hun telefoon buigen (of proberen) om te constateren dat dat kan.......
Maar dat zijn dan natuurlijk geen premium toestellen allemaal die dat doorstaan.

Samsung overdrijft natuurlijk weer...... ;)

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 26 september 2014 02:06]

Dan spreek je nu jezelf tegen. Daarnaast gooi je meteen fans van Android op 1 hoop en 'denk je' dat de tegenstand op dit moment allemaal Android gebruikers zijn..... 8)7

daarnaast wordt door Apple zelf gezegd dat het om meer dan een paar gaat. Namelijk 9...

[Reactie gewijzigd door exmatproton op 26 september 2014 01:24]

Jij stelt simpel dat het niet kan, eigen schuld.
Het is niet waar, hooguit een paar, bewijs het maar, en als dat dan omgedraaid wordt, bewijs jij maar dat het er slechts een paar zijn en alle andere claims verzonnen, dan werkt dat niet zo volgens jou want jij zei als eerste nietes. 8)7
Apple haast zich, na "heftige" koersval (zelfs de hele beurs sloot iets lager daardoor), te zeggen dat het er maar 9 zijn.
Wij van WC-eend.........is het eerste dat me dan te binnen schiet.
Quote;
Volgens Apple zijn de telefoons gemaakt van geanodiseerd aluminium, dat het apparaat extra sterk maakt.
Broodje Aap van AAP(L); Anodiseren is een oppervlaktebehandeling, een oxidelaag om het oppervlak krasvaster te maken of te verfraaien. Het maakt aluminium echter niet sterker.........alleen de buitenste micrometers.

En zijn dat er 9 die aan hun buigvoorwaarden voldoen om garantie op te geven? En is de rest eigen schuld?
Of waren die 9 al krom out of the box?
Of had de rest hem verkeerd vastgehouden opgeborgen/gebruikt? RTFMmetje?
Only a Genie will know.....

En zijn niet alle 10.000.000 toestellen wereldwijd door de gebruikers met fluwelen handschoenen aangepakt in die eerste week? Voorzichtig met je nieuwe telefoon zijn?
Zou dit niet een voorbode kunnen zijn van iets groters, bij normaal gebruik?
En heeft de hele niet-Apple wereld inmiddels niet al haar toestellen proberen te buigen? Om te constateren dat dit gewoon kan, dat abnormale gebruik?

Ik snap dat je een iPhone nooit monkey-proof kan maken, maar hier is een onopgemerkte weakspot ingeslopen blijkbaar.
We zullen het weten over een half jaartje, of ze bij normaal gebruik krom gaan.

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 26 september 2014 03:39]

En maar proppen en blijven proppen in die broekzak zodat het allemaal met de beurs en bos sleutels erin past.

We zijn toch zelf ook wel intelligent genoeg om te snappen dat wanneer je een grote telefoon in een broekzak propt dat er een reŽle kans is dat het stuk gaat? kom op zeg ... beetje nadenken mag ook wel in deze tijd!
Je bedoelt zoals een Nokia 3210, Samsung Note of een LG Nexus 5?

Het niet is alsof het concept mobiele telefoon nieuw is en dat mensen die in hun broekzak stoppen. Dat is toch een reeele kans dat mensen doen als ze dat al meer dan 10 jaar doen met al hun andere telefoons.

Beetje nadenken mag een fabrikant ook wel.Zeker als het gaat om een premium telefoon die minimaal zo'n §700,-.
M'n HTC One M7 en M8, beiden van aluminium, hebben altijd in m'n broekzak gezeten; soms onder wat hoge druk als je bijvoorbeeld uit een moeilijke hoek moet opstaan. Totaal niet verbogen, niet eens een suggestie dat er iets zou buigen... De iPhone 6 kan je door er kracht op te zetten al verbuigen; dat lukt met de HTC echt niet.

Dat is dus gewoon ondeugdelijk materiaal van Apple; ze hebben t aluminium te zacht gehouden, dan krijg je dit soort gezeik. Alle nieuwe iPhone's zijn hier vatbaar voor, je hebt grote kans dat Apple uiteindelijk, na inderdaad eerst de schuld op de gebruiker te schuiven zoals bij antennagate, een total recall moet doen.
En bij normaal gebruik krijg je zeker ineens een gebogen behuizing?
Maar goed ik begrijp er meteen op Apple gezeikt moet worden.

Mij verbaast het werkelijk niks als het gewoon er allemaal geforceerd in hun broekzak gepropt wordt en dan er mee gaan zitten, staan fietsen en noem maar op. En gezien de grootte van de mobiel mag je toch wel daar even een vraagteken plaatsen van hoelang dat goed zal gaan.

En aluminium is gewoon aluminium wat op zich al een natuurlijk eigenschap heeft dat het aardig buigzaam is.
Mijn mountainbike is van aluminium zo dun als een cola blikje en het is mogelijk om daarmee met 80 van een berg af te jakkeren en sprongen te maken. Aluminium juist toegepast kan erg sterk zijn.
Om nou bij alles van aluminium te zeggen dat het snel stuk gaat is wat kort door de bocht.

[Reactie gewijzigd door kaaas op 25 september 2014 16:18]

En aluminium is gewoon aluminium wat op zich al een natuurlijk eigenschap heeft dat het aardig buigzaam is.
Dus: eigen schuld dikke bult als je een gsm met een behuizing uit aluminium koopt. Je wist het op voorhand?
Met een beetje logisch nadenken kan je inderdaad vooraf bedenken dat wanneer er teveel druk op komt te staan dat het kan buigen of kapot gaan.

Het gebeurd niet zomaar vanzelf.
Nee bij normaal gebruik krijg je normaal gesproken geen gebogen behuizing, daarom zijn er ook zoveel klachten op het moment.
Een telefoon hoort dagelijks gebruik; dus ook gewoon in je zak zitten als je aan t fietsen bent oid; gewoon aankunnen.
Wat moet je dan, zo'n gay ogende manpurse kopen puur en alleen omdat anders je iPhone 6 kan verbuigen? :P
Ik bedoel; andere telefoons van aluminium hebben dit probleem ook totaal niet: die kunnen dagelijks gebruik wel hebben.
Daarom wordt er op Apple gezeken. Niet omdat het Apple is, maar omdat Apple gewoon een grove fout heeft gemaakt; that's it.
En aluminium is gewoon aluminium wat op zich al een natuurlijk eigenschap heeft dat het aardig buigzaam is.
Nee nee nee. Absoluut niet.
Denk je werkelijk dat ze puur aluminium gebruiken? :)
Echt niet dat hier "aluminium is aluminium" van kracht is.
Daar wordt een legering voor gebruikt. ;)

Apple heeft kennelijk een veels te zachte legering in gebruik genomen. En dat veroorzaakt problemen.
Dat is eigenlijk een best grove fout...
Al een tijdje een tevreden gebruiker van een Note 2. Het ding is al een keer (goed) gevallen, het heeft als buffer gewerkt 2 keer toen ik tegen een wasbak ben gestoten en ik zit er vrijwel elke dag mee.

Geen enkel krasje, de telefoon is nog steeds kaarsrecht, werkt volledig en heeft verder ook geen schade opgelopen.

(nu heb ik wel klachten over touchwiz, maar dat terzijde ;) )
Ok maar dat is met de iPhone 4 ook zo.
Echter mag ik hopen dat we wel kunnen inzien wanneer je een mobiel in een te krappe broekzak stopt dat het er risico's aan kleven.

Dus ben ook wel benieuwd hoe die mensen ermee om zijn gegaan om een er een buiging in te krijgen. Heb ook wel eens meegemaakt dat iemand een pen had laten liggen tussen zijn scherm en van de laptop en dichtklapte. Toen later bleek het scherm gebroken te zijn was het ineens de fabrikant de schuld. Dus het verbaast me ook niks dat er soms zomaar wat geroepen wordt zonder na te denken over eigen gedrag.
Om de iPhone 6+ om te buigen, is maar heel weinig nodig:
https://www.youtube.com/watch?v=znK652H6yQM

Je kan recht proberen te praten wat je wil, maar Apple zit hier gewoon enorm fout door een foute mix te gebruiken voor hun aluminium; punt.

Hier dezelfde test met onder andere de HTC One M8:
https://www.youtube.com/watch?v=IROcoJeVfSI#t=232

Dat is even heel andere koek. ;)
Zo gaan wel meer dingen defect als je er druk op uitoefent.
Ook mijn zonnebril gaat stuk als ik dat doe ook mijn display van mijn camera gaat dan defect.

Maar sommigen vinden dat je ermee moet kunnen basketballen, er op moet kunnen zitten en ermee tennissen .... what a bullshit allemaal.
Wat is het dan toch met apple gebruikers aangezien jij daar op aan lijkt te sturen? Bij tig andere merken telefoons waarvan miljoenen verkocht zijn is dit probleem er bijna niet
De iphone 4 is een heel stuk kleiner... Ik haalde mijn ervaring met de Note 2 juist aan omdat dat ook een 5.5" telefoon is.
Ik lees een hoop onzin in je post. Apps zijn bijvoorbeeld vaak heel goed geprijsd en je krijgt voor dat geld ook een echt goede app. Vaak veel support en men luistert naar de gebruikers die kunnen je immers maken of breken. Apple is een prima keuze voor elke consument die zonder zorgen een smartphone wilt gebruiken. Apple geeft bijv constant updates dit in tegenstelling tot Android. Ik vind Apples absurd duur maar dat is maar net wat heb je ervoor over.
Zonder zorgen updaten zit er op dit moment anders niet in. Geef maar toe, op dit moment gaat het gewoon allemaal even niet zo lekker met Apple (iPhone6, 6+, iOS8+ update)

Zal tijdelijk zijn, maar het is geeoon niet anders nu.

[Reactie gewijzigd door exmatproton op 26 september 2014 02:09]

Jij doet gewoon een aanname dat Tweakers geen Apple zouden kopen.

Dat kan je echt niet zomaar beweren zonder bewijs, veel technisch onderlegde mensen kiezen gewoon voor iPhone.

Dat jij 'denkt' dat mensen die verstand van hardware hebben niet voor iPhone zouden kiezen is dan ook gewoon een aanname.

Het kan 50/50 zijn 70/30 of 40/60, totdat iemand een onderzoek er naar doet kan je er niks zinnigs over zeggen.
Inderdaad, ik denk dat ze hun inspiratie haalden uit deze klassieker: http://gprime.net/flash.php/bananaphone :+
Nu de smartphone die meebuigt met jou, speciaal voor de health apps ;)
Ik zoek zeker geen 'ruzie' met Apple fans, maar hier nog een paar die je vergeet op te noemen:
- Death grip (iPhone 4 en/of 5)
- Via "Emergency calling" volledig toegang krijgen tot een gelockte telefoon (iphone 3-5)
- IOS8 komt met zon berg certificaten dat het misbruik ervan op de loer ligt (en al is aangetoond mogelijk te zijn)

Ik kan me dan ook helemaal vinden in de meeste reacties op die van jou (B00st3r) dat het jammer is dat Apple het belangrijkste verkoop punt (kwaliteit) aan het verspelen is, niet dat een bugje hier een daar zo'n drama is, maar meer dat het steeds vaker voor komt, en er ook behoorlijk serieuze bugs tussen zitten, dat je met die 8.0.1 update opeens geen verbinding meer kan maken met je provider bijvoorbeeld, zoiets kan gewoon echt niet vandaag de dag, dat hoor je voordat je de update uitbrengt toch echt te testen.

Maar, nogmaals, zoals ik zo graag roep, "ieder zn device", ik heb verder niets tegen Apple.
Alles kan buigen, ook een iPhone 6 (Plus)
- iOS 8.0.1 update die van je iphone 6 een ipod xl maakt

Tja, ik hoop dat het een 'slecht jaar' is en dat ze volgend jaar weer op 'oude' voet door kunnen gaan. Het blijft een mooi en goed merk maar ze moeten dit soort zaken echt laten icm zo'n arrogante houding.
En toch is Apple zo ongeveer op zijn sterkst markt technisch gezien, maar ook op het gebied van marketing en financiŽn. Apple producten zijn zo ongeveer de enige producten die een statussymbool zijn, dat doet niemand anders hen na.
Ik denk dat Apple zijn beste tijd wel heeft gehad. Al die falende systemen stapelen zich behoorlijk op ondertussen.

- iCloud schandaal
- iOS8 update die veel fouten bevat
- iPhone 6 'bendgate'
- 2011 Macbook Pro's waarvan de Radeon GPU's dit jaar massaal beginnen los te laten van het logic board
Ja klopt, het gaat steeds slechter met Apple. Moeten we je nog serieus nemen met je kansloze avatar? :'(
Ik denk dat Apple zijn beste tijd wel heeft gehad. Al die falende systemen stapelen zich behoorlijk op ondertussen.

- iCloud schandaal
- iOS8 update die veel fouten bevat
- iPhone 6 'bendgate'
Voor androids zijn er dezelfde schandalen,
Maar worden ze minder breed uitgemeten.
Maar daar betaal je dan ook minder voor.
Plus android is heel breed in merken.

Als jij bijvoorbeeld veel problemen hebt me LG android smartphones zal dat niet zo groot en publiekelijk worden getoond. Misschien wel door tweakers en zulk soort sites. Maar normale sites en consumenten zullen daar niet zoveel van merken.

gebeurt er zo iets heel veel fout met samsung etc dan zal je zien dat het dus overal te zien is de probleem.

Daarom bij android is het gewoon veel moeilijker ''uit te meten''
Omdat je er ook niet zoveel hoeft te betalen.
Mogelijk, maar daar worden alle verkoopstimulerende "geruchten" ook minder breed uitgemolken in de media. Deze negatieve media brengt het zo dan weer een beetje in balans.
The Fappening Android gaat niet snel gebeuren aangezien alle sterren een Apple hebben :(.
Noem ze eens?

Njah, ga hier geen android versus apple battle houden. Ik denk voor de prijs die je voor de meeste androids neerlegt ook net iets minder mag verwachten. Het is een kwestie van positionering, waarbij Apple toch wel de Rolls Royce onder de telefoons wil zijn. Daar maken ze de laatste tijd toch echt net effe teveel blunders voor.

Gister probeerde mijn broer een vriend te facetimen, met nieuwe iOS 8 op de iPad Air. Ik denk dat hij in 20 minuten 9 keer is vastgelopen.
Ja en mijn neefje van 4 loopt al jaren te facetimen met zijn tante en opa en het loopt nooit vast.

Dus wat wil je dan als waarheid aanhouden?

Een iPad kost niet 5000 euro, je koopt er al een voor 250 euro, wat verwacht je dan?

Dat het tot de dag dat ie ermee ophoud met de complexe software en 3rd party apps niet 1x vastloopt?
Ja en mijn neefje van 4 loopt al jaren te facetimen met zijn tante en opa en het loopt nooit vast.

Ah, jouw neefje heeft dus iOS8 ontwikkeld.......dat kan een hoop verklaren. :+

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 25 september 2014 21:40]

Je reactie lijkt mij heel erg relevant. Het gaat om veel fouten, iOS8 en i.c.m. de nieuwste iPad. Je slaat de plank mis maatje.
Ja zoals ELK stukje hardware en software al decennia lang hebben.

Dit wordt echter zwaar uitvergroot omdat het veel views oplevert voor nieuwssites.

Dus wat is je punt eigenlijk?
1. Citaat: "Een iPad kost niet 5000 euro, je koopt er al een voor 250 euro, wat verwacht je dan?" -> Realiteit: § 479,- Link: http://www.apple.com/nl/ipad/compare/ (het gaat over de iPad air)

2. Citaat: "Complexe software" Moet Apple juist niet kinderlijk eenvoudig zijn (simpel in infrastructuur is vaak ook simpel in gebruik).

3. Citaat: "Zwaar uitvergroot". Kerel, misschien moet je je bril opzetten:
- iPhone 6 plus buigt/breekt
- iOS 8 gelanceerd, veel mensen geen wifi meer
- iOS 8.01 wordt gelanceerd gelijk weer teruggetrokken
- security lek voor maanden open
- iOS 8.02 wordt gelanceerd zijn de problemen niet opgelost maar sterker nog er komen nieuwe bugs bij (bron: http://www.pcpro.co.uk/ne...ems-remain-new-bugs-added)

Kan nog wel effe doorgaan, en jij durft te beweren 'zwaar overdreven'. Doe die oogkleppen nou eens af man. Apple is Apple niet meer accepteer het, je gaat er niet dood aan.

Dit is mijn laatste berichtje die ik aan jou besteed.
Edit: Ik reageer dus niet op je nonsense hieronder. Ik zie je berichten al veel gemint, dus ik ben al te lang op jouw onzin doorgegaan.

[Reactie gewijzigd door BastiaanNL op 1 oktober 2014 15:23]

Jij verstaat onder 'iPad' een iPad Air, ik versta een iPad dus dat kan ook een iPad mini zijn en dan nog is 479 een dermate belachelijk hoog bedrag voor een kwalitatief hoogstaand apparaat?

Hoeveel kost een Samsung Tab?

Een OS tegenwoordig is sowieso complex, waar heb je het in godsnaam over?

Wat heeft infrastructuur te maken met een OS die complex is? De bediening en UI heeft ook niks te maken met de complexiteit van het OS, je verzint nu dingen om daar een argument uit te creeeren maar kraamt daarmee gewoon onzin uit.

Apple nieuws is altijd uitvergroot, dat je dat niet doorhebt zegt al genoeg over hoe je er in staat, je 2 voorbeelde hierboven geven al aan dat je bij het "Apple bash" kamp hoort dus hoe serieus moeten we je 3e punt nemen?

We zijn nu al een aantal weken verder en nog steeds is er niet hard bewijs dat de iPhone makkelijk zou breken, terwijl er juist elke dag meer en meer gevallen zouden moeten zijn aangezien er steeds meer worden verkocht elke dag?

En bugs zitten in elke stukje software, jezus zeg onder welke steen heb jij gelegen sinds je geboorte?

Laat mij eens 1 stukje software zien die altijd bugvrij is geweest?

Zelfs de simpele dumbphones van Nokia met de simpele software op een zwart/wit scherm hadden bugs.

Waarom denk je dat je niks hoort over de talloze bugs in Android?

Omdat het niet wordt uitvergroot in de media omdat het geen Apple is, de nieuwssites duiken op alles wat aandacht trekt en Apple nieuws trekt aandacht.
Ik heb zelf geen Apple producten vriend, ik heb niks te winnen of te verliezen bij succes van Apple.

Ik bekijk het objectief en zie gewoon mensen met nonsense argumenten het merk proberen de grond in te boren en vaak zijn het nog mensen die zelf helemaal geen producten van Apple hebben.

Dat Apple Apple niet meer zou zijn wordt al jaaaaaaren geroepen echter waren jaren geleden ook al problemen met Apple producten wat ik dus probeer uit te leggen dat dat normaal is bij software en electronica.

Maar nee men duikt als hyena's op dat soort berichten om maar het einde van Apple te kunnen verkondigen.

In de tussentijd gaat het beter dan ooit en heeft Apple nog nooit zoveel verkocht.

Hmmmm dan is er toch iets wat niet klopt in die voorspellingen van het einde van Apple of niet?
Ik heb zelf een iPod en iPad (oud). Maar daar ben ik van genezen, alhoewel een iPod shuffle nog wel erg fijn is ivm accuduur.

Verder kan ik er maar niet bij dat je dit als nonsense ziet:
- iPhone 6 plus buigt/breekt
- iOS 8 gelanceerd, veel mensen geen wifi meer
- iOS 8.01 wordt gelanceerd gelijk weer teruggetrokken
- security lek voor maanden open
- iOS 8.02 wordt gelanceerd zijn de problemen niet opgelost maar sterker nog er komen nieuwe bugs bij (bron: http://www.pcpro.co.uk/ne...ems-remain-new-bugs-added)

Het gaat niet beter dan ooit met apple de koers is al 2 weken flink in de min http://www.nasdaq.com/symbol/aapl terwijl ze na launches juist vaak omhoog horen te schieten. Dat ze meer verkopen kan ik niet geloven, maar als je een bron aandraagt anders dan Apple zijn eigen berichten die het namelijk gewoon als marketing inzetten wil ik dat voor waar aannemen.

Vroeger waren er VEEL minder fouten bij lanceringen van Apple. Ik zal niet aangeven dat ze er niet waren, maar wel in mindere mate.

Verder ben ik je vriend niet!
huh, dit soort grote zaken zijn er volgens mij nog niet geweest met Android hoor, heb je een linkje oid waar dit verhaal bevestigd wordt?!
.
Apple is gewoon stuurloos zonder Steve Jobs, ze hebben het al eens eerder geprobeerd zonder hem, das ook niet gelukt, en nu gaat het weer mis! Veel apple fans zullen door de problemen toch wachten met de nieuwe iphone of zelfs een ander toestel aanschaffen...het begin van het einde! want dan merkt men pas dat de prijskwaliteit van de android phones gewoon hoger ligt!
Kunnen we eindelijk eens stoppen met Jobs erbij te halen? Ook onder Jobs gebeurde dit soort dingen, of ben je antennagate al vergeten?
Het enige wat Jobs zou omdraaien, is hoe het niet de schuld van Apple is maar van de gebruiker of een derde partij. Jobs gaf nooit toe dat Apple fout zat, ook bij antennagate was t de gebruiker die mis zat.

Enfin, times change... Jobs is er niet meer, Wozniak doet geen hol voor Apple meer, en nu staat Tim Cook aan t roer.
En zo slecht doet die vent t helemaal niet, waarde van Apple is flink gestegen onder zijn regime; en die enorme onzin van een patentoorlog is ook flink bedaard.

All in all vind ik Apple onder Cook een aangenamer bedrijf dan hoe Apple was onder Jobs.
Vind t nog steeds overpriced en vaak onder de maat producten, maar t bedrijf is er sterk op vooruitgegaan qua market approach. De keuze voor goedkope materialen is nu echter slecht uitgepakt zo blijkt.
Ja, dat is dom; maar shit happens: total recall komt vanzelf wel.
Er staan twee belangrijke zaken:

- na bekendmaking van de bug bleek een fix binnen korte tijd mogelijk, en
- het is niet bekend of de kwetsbaarheid is misbruikt om sommige of alle foto's te stelen.

Apple bashen zonder zekerheid of bewijs vooralsnog blijkt een nieuwe nationale sport te worden door vooral iedereen die geen Apple klant is. Apple heeft naar mijn mening pas echt een probleem als hun reguliere klanten gaan wegblijven. En ik geloof niet dat klanttrouwheid (door sommigen hier geuit als Apple religie wat zou impliceren dat het onvoorwaardelijke en blinde liefde is) zonder beperkingen is, zelfs niet bij Apple!
" na bekendmaking van de bug bleek een fix binnen korte tijd mogelijk, en "

Titel van het artikel:
"Apple was al 5 maanden op de hoogte van bruteforce-kwetsbaarheid in iCloud"

Ja, waarschijnlijk was het inderdaad een makkelijke fix. Zo moeilijk is het inderdaad ook niet om herhaaldelijke pogingen tot inloggen te blokkeren wanneer je ze ontdekt. Is gewoon dom dat:
1 - Dit niet al standaard tegen werd gegaan
2 - Dit 5 maand lang niet werd gefixt nadat het was opgemerkt EN was gemeld
Sorry, maar dan lees je niet goed. Er staat een uitermate belangrijke zaak in en dat is dat na bekendmaking van de bug een oplossing NIET binnen korte tijd mogelijk bleek, mede wellicht door onbegrip aan Aples kant.
En dan neem ik als bekendmaking het tijdstip dat Apple op de hoogte was...
Het punt is dat het de laatste jaren om de haveklap raak is met "bugs" als antennagate en celebgate en inmiddels bendgate en je betaalt die 30% apple "toeslag" om zulke onzin niet te hebben. Immers is het zo dat een apple gewoon "werkt" toch?
Ik vind celebgate geen echte "hack". Ze zijn nergens doorgekomen hebben gewoon heel veel raadpogingen gedaan om zo zwakke wachtwoorden te ontdekken. Iemand met ook maar een redelijk sterk wachtwoord zal op die manier nooit zijn account gehacked zien worden.
Maar dit topic gaat er juist over dat ze al lang wisten dat dat kon, dat ze er zelfs meerdere malen op aangesproken zijn.
Waarom is de put dan pas gedempt nadat het kalf verdronken was?

Om aan te tonen dat je sterke wachtwoorden moet kiezen en geen belastende foto`s in de cloud moet zetten? 8)7

Blijkbaar vind jij het normaal dat een simpel lek, dat bekend is, niet gedicht wordt.
De schuld van de gebruiker komt toch wel in een heel ander daglicht te staan hiermee.
Nee hoor, ik vind het geen goede zaak. Er is te laat gereageerd. Ik weet ook niet waarom bedrijven dat zo doen, bij Facebook was het onlangs ook het geval.
Dat is 100% correct, maar:

Ik werk met Windows op mijn werk en opleiding, bij mijn ouders en vriendin, mijn werktelefoon is een Nokia, mijn vriendin's smartphone een Samsung met Android en thuis heb ik een Mac en iPhone. Met geen van allen heb ik of hoor ik van grote problemen maar zelf verkies ik toch het gebruiksgemak dat die Apple "toelage" met zich meebrengt, alsook de levensduur en design. Ik had met de iPhone 4 geen last van 'antennagate', heb nog geen inbreuk op mijn iCloud meegemaakt, heb ik de software updates (gelukkig) zonder problemen geÔnstalleerd) en heb met de beslissing voor mijn laptop ook gemerkt dat alternatieven van Sony etc met dezelfde specificaties niet of nauwelijks goedkoper waren.

Als ik mezelf een reguliere Apple gebruiker kan noemen die met de andere reguliere klanten het gros van de Apple inkomsten vertegenwoordig, iemand die niet alleen met Apple in aanraking komt, niet blind Apple koop zonder oog voor kwaliteit, bugs en alternatieven, dan zie ik Apple nog niet meteen in de problemen. Mijn ervaringen zijn tot dusverre nog voornamelijk positief. Ik denk dus ook dat, zoals steeds bij de introductie van een nieuw model, de problemen uitvergroot worden. Dit betekent niet dat Apple het zich (blijvend) kan permitteren design, kwaliteit en software te verwaarlozen want dan is de liefde voor de reguliere klant snel klaar.

Tot slot wil ik ook nog zeggen dat mensen die blijkbaar de behoefte voelen om een product waar ze zelf niks mee te maken hebben, en dus ook geen ervaring mee hebben, helemaal de grond in te boren wat positiever in het leven zouden kunnen staan. Apple houdt concurrentie scherp en vice versa, dus kan voor iedereen voordelen met zich meebrengen.

[Reactie gewijzigd door DayteX op 25 september 2014 13:56]

het is niet 1 misstap, het zijn er inmiddels een hele berg. ;)
Ja net als bij alle andere fabrikanten die hardware en software maken.

Serieus, we zitten hier op Tweakers en het lijkt alsof iedere tweaker zijn verstand kwijt raakt zodra het over Apple gaat.

Hardware en software problemen zijn van alle tijden, hoe vaak lees je wel niet over een exploit of een bug of problemen?

Is iedereen ineens vergeten dat electronica niet alleen kapot kan gaan maar ook kapot gaat of weigert.

Notabene tijdens het typen van dit bericht op mijn S4 kwam ik weer een bug tegen waardoor ik niet meer kon scrollen.

En voor een fabrikant die bijna 200 miljoen devices per jaar verkoopt vind ik het erg meevallen met die 'berg'.
En kom je weer mooi terug op het argument dat mensen graag de 30% apple tax betalen omdat hun producten "gewoon werken". Bij apple betaal je extra om die bugs niet te hebben. Apple gebruikers halen dat excuus zeer snel aan, ook al is het niet meer van toepassing en zijn ze erg snel op de teentjes getrapt ale je ze daarop wijst. voorspelbaar en vermakelijk om de excuusjes aan te moeten horen.
Of er zijn (zoals zo vaak) mensen die een graantje willen meepikken van het in de belangstelling staan. Dit nieuws is ook weer volledig gebaseerd op 1 persoon zegt zus en zo.

20.000x een password proberen, waarover gepraat wordt in het artikel, is natuurlijk veel te weinig voor een degelijke bruteforce-aanval. Een klein lijstje woorden proberen uit het woordenboek is het enige wat hiermee lukt.
Niet dat het niet waar is, maar een beetje sceptisch ben ik wel geworden na alle "grote" problemen uit het verleden die feitelijk niet veel inhoud bleken te hebben.

Ik noem een antennagate, ontploffende iPhones, buigende iPhones, gele tint op schermen, nu weer buigende iPhones, iCloud hacks die geen hacks blijjken te zijn, etc.
Allemaal had het achteraf (vrijwel) niks om het lijf.

@Sjaakys
Ik heb van alles thuis, iOS, Windows, Android en Linux. Boeit het je wat?

[Reactie gewijzigd door SidewalkSuper op 25 september 2014 13:14]

Je mist volgens mij het gegeven dat je jķist bij apple betaalt om niťt die problemen te hebben hoe "klein" ze ook mogen zijn.
Ik betaal niet om die problemen niet te hebben, ik hoop dat ik ze niet heb. Ik ben inmiddels oud en wijs genoeg om te weten dat met alle producten die ik ooit zal kopen die zo veranderlijk zijn als deze apparatuur het vroeg of laat gewoon een keer mis kan zijn.

Dan moet ik garantie claimen en/of wachten op een oplossing.
Ik maak me geen illusies dat de hoogte van de prijs ertoe zal bijdragen dat die problemen zich niet voordoen.

Wat een onzin trouwens dat je me in deze post aanvalt. Ik dacht dat je normaal wilde discussiŽren, maar dat is blijkbaar te lastig voor je zonder te verzanden in onderbuikretoriek.

[Reactie gewijzigd door SidewalkSuper op 25 september 2014 13:23]

Waarom betaal je dan 30% meer dan andere producten? :?

[Reactie gewijzigd door flippy.nl op 25 september 2014 13:23]

Waarom winkel je voor sommige producten bij de Albert Heijn en haal je niet alles bij de Lidl en de Aldi? Dat zijn ook prima winkels.
Waarom vind je het nodig om in een andere post me naar beneden te halen zonder dat je mijn complete verhaal hebt gehoord? Je vraagt nog door, maar je hebt je oordeel al gemaakt.

Er zijn talloze redenen te bedenken waarom ik iets meer uitgeef voor in dit geval een iPhone wat er niet of in mijn ogen minder is bij de concurrentie of waar het net iets lekkerder werkt.
  • Activation Lock.
  • Airplay.
  • Mooi design.
  • Lag free.
  • Goed werkende en geÔntegreerde Touch ID
  • Degelijke apparatuur, het gaat niet snel kapot (misschien dat de iPhone 6 Plus wat minder degelijk blijkt, maar dat is nog pril nieuws (en ik zou alleen een 6 kopen, de plus is me te groot)).
  • Mijn data wordt niet (zoveel (laat ik het ff nuanceren voordat ik hier nog weer reacties op krijg)) doorverkocht.
  • iOS vind ik een fijner OS dan Android, Windows Phone kijk ik niet eens naar door het karige ecosysteem.
  • Goede ervaringen uit het verleden mbt hoge kwaliteit van apps.
  • Goede support (bij problemen) en jarenlange updates.
  • Waardevast
  • Facetime / iMessage
  • De iPhone 3G was de eerste smartphone die ik kocht. Ik heb inmiddels veel geld in apps zitten, waardoor het minder aantrekkelijk is om over te stappen

[Reactie gewijzigd door SidewalkSuper op 25 september 2014 13:42]

Hoofdredenen voor het overgrote deel van Apple gebruikers:

- iOS gewenning waardoor Android traag en rommelig aanvoelt*
- iTunes/App Store aankopen die niet gebruikt kunnen worden op Android (TomTom, Photoshop, etc)**
- Toestel doet wat het moet doen, waarom overstappen als het toestel bevalt?

En voor de 12 jarigen hun flamewar uit de kast halen:
* = Dit geldt ook andersom. Het is maar wat je gewend bent.
** = Dit geldt ook andersom en kom niet met "gratis" Android alternatieven. Ook voor TomTom gelden bovenstaande punten.

Ikzelf gebruik een iPhone 5S. Waarom zou ik overstappen op een Galaxy S5 als ik zodoende niks meer kan vinden in Android, al m'n apps weer opnieuw moet aankopen en ik verder prima tevreden ben over m'n toestel?

Ik zal ook de laatste zijn die hier roept dat iPhones revolutionair zijn, alleen om omdat specs mij geen hol interesseren zolang het toestel voldoende uitgerust is zodat het kan doen wat het moet doen. Ik kies m'n koffiezetapparaat ook niet aan de hand van kloksnelheid of geheugen. Het is en blijft een smartphone waar ik wat mailtjes op check, agenda bijhoud, mensen mee bel en hier en daar wat op internet mee zoek. Daar heb ik geen 4K scherm en 8GB geheugen voor nodig.
En je iphone 6 is flexibeler dan ooit!

beetje meer ontopic:

Sorry, ik kan er echt geen begrip voor tonen.
Alles vasthangen aan 1 merk kan je niet verkopen als een luxe.
Het maakt je kwetsbaar en afhankelijk, dit is op lange termijn nooit goed.
Je plaatst een lijst met punten waarom jij voor een iPhone kiest, echter staan in deze lijst een aantal punten die niet exclusief tot de iPhone behoren. Hiermee schets je een scheef beeld en dat is jammer, omdat je het belangrijkste punt wel aanstipt:

"iOS vind ik een fijner OS dan Android, Windows Phone kijk ik niet eens naar door het karige ecosysteem."

Het gaan uiteindelijk om voorkeur. Men kan honderden vergelijkingen maken op basis van hardware en prijs, of proberen op een objectieve manier gebruiksvriendelijkheid te meten (dat kan niet), maar uiteindelijk gaat er erom wat jij, als gebruiker, het prettigst vindt werken.
Ik denk dat het meer hoogmoed is. Jaren lang gingen ze prat dat Apple producten geen virusscanner nodig hadden. Nu Apple wereldwijd veel gebruikt wordt is het ook een gewilde target geworden voor hackers alleen moet die mindset bij Apple nog even om.
Ja op deze manier krijgt het imago van Apple wel een deukje. Maar goed laten we een beetje flexibel zijn als het gaat om budgetproducten zoals telefoons van 1000+ euro.

[Reactie gewijzigd door Skull88 op 25 september 2014 16:07]

Tja hoge bomen,... Bij een ander merk stoort zich niemand er aan of haalt niet eens het nieuws,

Overigens krijg ik netjes een melding als ik via een nieuw aparaat gebruik maak van iCloud, de app store en dergelijke. Dat gaat zelfs via mail.
Dat is de verkeerde redenering.

Ik heb thuis een slot waar je enkel een nieuwe sleutel kan bestellen d.m.v. het doorgeven van een bepaalde code. Als blijkt dat mijn huis wordt leeggestolen omdat je via hun website onbeperkt sleutelcodes kan ingeven, dan ga ik hen zeker verantwoordelijk stellen.
Hoewel ik ook van het principe ben dat je gewoon GEEN naaktfoto's online moet smijten (tenminste als je wil dat ze ook NIET gezien worden...) ga ik er ook wel van uit dat grote diensten zoals iCloud hun systeem gewoon beter beveiligen :-/ zeker vs brute force aanvallen

Anderen zoals Kim K, Paris Hilton, ... genieten dan weer vollop van de roddels - schandalen volgens mij.
1. Een goed wachtwoord bedenken dat tegen een brute force aanval bestendigd is
2. Geen naaktselfies in de cloud zetten
IMO:
1. Niet iedereen kent deze gevaren, weinig mensen weten wat een brute force aanval is en 95% van de bevolking denkt dat ilovemydog een goed paswoord is

2. het is jouw camera, jouw telefoon, je doet ermee wat je wilt, denk ik dan. Voor de ene is een naakselfie, voor de ander een bouw/zakenplan dat gepikt wordt een ramp.
Dat foto's (vaak volledig automatisch!) geback-upt worden in de cloud beseffen sommige gebruikers zelfs niet, en anders vertrouwen ze (terecht) op Apple dat het 100% veilig gebeurt, zo kan je evengoed roepen dat je je geld niet op de bank mag zetten, want die kan overvallen worden. Je hebt vertrouwen in die bank dat ze je geld veilig stellen dankzij wetten en regelgeving.
Nee, wat belangrijk is is dat Apple maatregelen neemt om brute force aanvallen te voorkomen. De verantwoordelijkheid op de consument afschuiven past ook helemaal niet bij de filosofie van Apple (producten moeten eenvoudig zijn, "gewoon werken" en voor iedereen te gebruiken). Als Apple wenst dat mensen sterke wachtwoorden gebruiken zouden ze wel een wachtwoordkrachtmeter zoals je bijvoorbeeld op gmail ziet gebruiken. Dat doen ze niet.
Ik vind dit echt heel slecht van Apple. Dat er in mei opnieuw contact werd opgenomen met de reporter terwijl deze niet op de hoogte was van wat er eigenlijk was gerapporteerd geeft aan dat Apple echt niets om jouw privacy geeft.

Daarnaast: Maak geen naaktfoto's op internet connected devices. Dat is ook een beetje dom!
Ik heb niet de illusie dat ook maar 1 groot bedrijf daadwerkelijk om onze privacy geeft, anders dan dat ze graag privť informatie van ons willen hebben. Maar de blunder die hier door Apple wordt begaan vind ik er een van ongekende grootte.

Les 1 veilige systemen bouwen leert dat er een beperking moet zijn van het aantal pogingen van invoeren van een wachtwoord. Wordt dit aantal overschreden zal er een ander controle mechanisme in werking moeten treden, danwel een (tijdelijke) blokkade moeten zijn van het betreffende account. Nu zou het nog kunnen dat op een maandagochtend dit even vergeten wordt, maar dat er dan na melding 5 MAANDEN gewacht wordt met actie ondernemen is schandalig en is niemand anders dan Apple voor verantwoordelijk.
Deels is dat eerste juist, daar hangen veel commerciŽle doeleinden aan. Maar volgens mij zijn ze wettelijk verplicht jouw gegevens veilig op te slaan. Dat is in dit geval dus niet gebeurd.

Tweede alinea volledig mee eens.

Ben nog steeds geen voorstander van al die clouds, zal het nooit worden ook of er moet echt iets geks gebeuren.
elk toestel is internet connected! zelfs mijn droogkast!
en ik maak nog steeds foto's waar, wanneer en met wie ik dat wil op het toestel da ik dat wil. en dat toestel moet aan mij aangepast zijn en mijn privacy beschermen.
Dat is de ideale wereld. Alsjeblieft: once on the internet is never of it again!

Doe wat je niet laten kan, absoluut doen, maar ik doe daar niet aan mee omdat ik weet hoe eenvoudig het hacken sommige mensen af gaat.
Ik ben benieuwd hoe dit afloopt. Als het gewone gebruikers waren, dan zou er niet zo'n ophef geweest zijn. Nu zijn het celebs die over genoeg kapitaal beschikken om een legertje advocaten in te huren.
Ik denk dat als Apple aansprakelijk wordt gesteld, dat ze dan een heel, heel, heel grote financiŽle klap gaan krijgen. Ze zullen ongetwijfeld een aansprakelijkheidsverzekering hebben voor dit soort geintjes, maar ik vraag me af in hoeverre dit soort nalatigheid daarin gedekt is.

Nog los van de eindeloze imagoschade. Ofja, schade. Er zaten verdomme mooie plaatjes tussen. Bedankt Apple!
Met de cash valt het wel mee. Apple heeft momenteel een overschot aan liquide middelen en dat is ook de reden waarom ze zoveel bedrijven opkopen.
Bron en nog een bron
Inderdaad, er wordt weer gemeten met twee maten. Ik ben de arrogante houding van Apple meer dan zat. Als de nieuwe Nexus er is gaat mn 5s de deur uit.
Er is op dit moment een smear campagne tegen apple aan de gang, best triest. We gaan vage figuren zoals de aangever die 100.000 user accounts heeft gehacked geloven....Van alle smut die de afgelopen weken (zeer toevallig precies rond de lancering van een nieuwe iphone) in de media is gegooid, is niets bewezen en/of bijzonder.

[Reactie gewijzigd door MarkAppsolem op 25 september 2014 15:08]

Ben ik het niet mee eens. Ik als eigenaar van Apple producten vind het allemaal uitermate teleurstellend. En hoezo niet bewezen? Er zijn wel degelijk bewijzen!
Nou kom maar op met die bewijzen ?

- Brutoforce hack al 5 maanden bekend... Bekend gemaakt door een een zichzelf benoemde beveiliger die 100.000 user accounts in z'n bezit heeft (en die vertrouw je?).
- iCloud hack....Er zitten android gebruikers tussen?
- Ombuigen....Er zijn al tientallen toestellen die net zo ombuigen of erger.
- Vandaag: "Ontwikkelaar waarschuwt: iOS-apps kunnen inloggegevens onderscheppen"... Iets wat op android/wp ook kan en een direct gevolg is van het iOS meer laten samenwerken met andere apps (wie wilde dat ook alweer?).
- Vingerafdruk sensor nog steeds te hacken... Maar geen praktijk geval bekend.
- Beveiligingsonderzoeker: passcode iOS 8 is te omzeilen... Maar alleen op een systeem dat al trusted is (pfff).

En zo kunnen we vast nog wel even doorgaan
iCloud hack is bewezen, Apple heeft dit immers zelf toegegeven.
Ombuigen is ook bewezen.
iOS 8.1 update was niet goed, dit is een feit.
Health Kit update was niet goed, ook dit is feit.
Bruteforce hack is al 5 maanden bekend... is waarheid er zijn foto's gepubliceerd die al lang van iCloud verwijderd waren.
iOS apps kunnen gegevens onderscheppen, is ook bewijs voor.
Beveiligingsgevaar op OS X is ook bewezen.

Ik kan zo even geen 1 nieuws item bedenken wat niet bewezen is.
iCloud hack is bewezen, Apple heeft dit immers zelf toegegeven.... Nee, volg het nieuws ipv de headlines.
Ombuigen is ook bewezen. Nee, met veel kracht buigt een iphone6plus om, net zoals heel veel andere phones.
iOS 8.1 update was niet goed, dit is een feit. Nee, er bestaat geen iOS 8.1.
Health Kit update was niet goed, ook dit is feit. Een software bug is iets wat in alle software voorkomt. Maar het is Apple dus een headline.
Bruteforce hack is al 5 maanden bekend... is waarheid er zijn foto's gepubliceerd die al lang van iCloud verwijderd waren.Je snapt dus niet eens waar het over gaat. De eventuele bekendheid met de hack heeft niets maar dan ook helemaal niets met de ouderdom van de fotos te maken. Er is namelijk ook niet bewezen dat deze uit iCloud komen..
iOS apps kunnen gegevens onderscheppen, is ook bewijs voor. Het is bij design net zoals in wp/android, maar apple dus een headline.
Beveiligingsgevaar op OS X is ook bewezen.Staat elke windows of linux security probleem in de headlines?

Maar goed, je trapt dus volledig in de hetze, wat jij wil.
Apple lijkt de laatste tijd de blunder op te stappelen, de laatste maand zijn ze desondanks delaunch van nieuwe producten meer negtatief dan positief in het nieuws geweest .

En dat in het jaar dat Tim Cook beloofde dat 1 van de beste ooit zou worden qua innovatie en nieuwe producten. Ik wacht er nog steeds op eerlijk gezegd .

[Reactie gewijzigd door k995 op 25 september 2014 12:55]

Innovatief is altijd lastig te defineren.
Apple was niet de eerste met een smartphone, maar wel de eerste met een goed functionerende (voor consumenten dan). Zo ook met de tablet, waar MS het al een decenium probeerde.
De iPod was ook niet the first of its kind, maar wederom iets goed functionerend t.o,v. wat er was.
Opzich zijn dat elk goede ontwikkelingen geweest, maar 'innovatief' vind ik een te groot woord ervoor. Een frisse nieuwe kijk op een bestaand concept.

Maar zelfs de producten van dit jaar zijn niet eens onder die noemer te plaatsen. Het zijn telefoons met grotere schermen (waren al ruim aanwezig) en een horloge waarbij ik een hoog 'meh' gevoel heb.
Oh ja, iPad air 2 is zoveel keer beter omdat X en Y enzo, maar eigenlijk ook gewoon 'meh'.

Nee, er is inderdaad niks uit hun stal gekomen waarbij ik als gadget freak en redeljke early adopter voor warm loop.

Ik heb overingens geen Apple producten thuis (behalve iPad 3 van vriendin, die ook niet bijzonder veel wordt gebruikt) maar juist allemaal MS dingen. Daar wordt ik ook niet perse lyrisch blij van, maar daar verwachtte ik ook geen innovatieve dingen van.
Hoe kan Apple dan nog steeds hard beweren dat die hele 'selfiehack' niet door hun toedoen is?
Door het ontbreken van zelfinzicht en de angst op imagoschade (die er anyway al is)
waardoorj...
tweetrapsauthenticatie...

OT:
Verbaasd me niks, er zijn heel veel bedrijven die niets doen met meldingen van lekken...
Ze denken teveel aan geldgewin, dat is ondertussen al wel gebleken, de support is erbarmelijk te noemen gezien de prijzen die ze voor hun toestellen vragen die helemaal niet goed zijn uit ontwikkeld.
Schandalig, zeg maar, en ik begin ze stillaan de rug toekeren.
Support slecht? Hoezo? Je krijgt gewoon een nieuw product mee als je oude kapot gaat, no questions asked.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True