Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 34 reacties

Ontwikkelaar Cryptic Studios werkt aan een Xbox One-versie van de gratis speelbare mmog Neverwinter. Volgens uitgever Perfect World is die dit najaar al speelbaar in China en elders ergens in de eerste helft van 2015. De game verscheen een jaar geleden voor Windows.

Volgens lead producer Andy Velasquez bevat de consoleversie van Neverwinter 'alle rassen, alle classes en alle maps' van de Windows-versie van de gratis speelbare mmog. Cryptic Studios is bijna klaar met de port van de Windows-versie. De op Dungeons & Dragons gebaseerde mmog verschijnt dit najaar al in China. Een wereldwijde release zou dan in de eerste helft van 2015 moeten volgen.

Cryptic Studios heeft vooral de besturing van de mmog aangepast. De Windows-versie, die in juni 2013 verscheen, heeft een bij pc-games gebruikelijke hotbar waarop de skills van de speler geplaatst zijn. Bij de consoleversie heeft Cryptic de hotbar vervangen door een vorm die de knoppen van een controller voor moet stellen, waarover de belangrijkste skills verdeeld zijn. Met de linker schouderknop kan de speler wisselen naar een set met minder vaak gebruikte skills.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (34)

Cryptic, ik weet het gewoon niet met die gasten. Ze maken wel aardig spul, maar de uitwerking is altijd zo 'matig'. NWO an sich was nog best redelijk, alleen was het beetje mishmash geworden tussen traditionale MMO en een action MMO, waar er eigenlijk geen van beide echt goed uit de was komt.

Dat was ook het geval bij STO (startrek) en CO (champions online), zeker die laatste had ik veel meer van verwacht omdat ze de originele developers waren van City of Heroes.

Al is het altijd goed nieuws dat ze weer een console port proberen, waarom moeten ze dan weer zo moeilijk doen met de controls? Je hebt an sich niet eens zoveel 'abilities' en in dat optiek hadden ze gewoon DC Online kunnen pakken qua controls.

(en ze moeten écht een keer hun site bijwerken, CoH/V is al bijna 2 jaar geleden gesloten).
Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn. Heel veel concepten van NWO zijn geniaal; de Foundry is enorm goed gemaakt, de grouping is goed, de content is aardig en de graphics best goed. Maar die besturing kon ik absoluut niet aan wennen en dus heb ik het spel verlaten. Het voelde clunky en gemaakt aan.

En ook eens: Er zijn in NWO überhaupt al weinig abilities die je op je balk wilt hebben; de balk op de PC is al beperkt en daarmee dus eigenlijk goed genoeg om direct op de console te gebruiken. Waarom dan de interface veranderen?
grouping in nwn is juist bar slecht. de lfg kan blijkbaar niet kijken naar class nog gearscore. tevens kan je niet iemand vervangen halverwege de dungeon(ook niet als je een guildie mid dungeon zelf invite) het zelfde probleem heb je pvp. als iemand dct of zelf weg gaat is je match vrijwel verloren. en tevens heeft het de neiging om mensen met een hoge gearscore tegen mensen met een lage gearscore te vechten. dus het is meestal een farm or be farmed gevecht iets wat totaal niet nodig.
ik dacht net wegens die beperkte skillset dat het al een console port was.
Ok je hebt een hot mar maar die leek me er ook maar bijgezet.
heb het een paar weken gespeeld, dan nog een paar maand enkel via de gateway en uiteindelijk gestopt.
dungeons waren zeer brak, stukken die niet werkten, dan weer wel hot joinen, dan weer niet.
of dit alles enkel aan cryptic ligt kan ik niet zeggen, want er zaten ook redelijk wat playermade dungeons tussen.
Een MMO op een console dat is nog eens wat anders, en ja ik weet het ESO (Elder Scrolls Online) is ook op consoles, maar dat houd niet weg dat consoles traditioneel gezien niet echt DE MMO platforms zijn geweest, aangezien dit spel ook al op PC is vraag ik me af of er wel publiek is voor dit op de console.
denk dat er altijd wel mensen zijn die het gaan spelen. en lekker op de bank een mmo spelen met weinig action keys kiinkt wel oke. hoop ook dat vindictus naar console komt.
En dat kan niet op PC? HDMI kabel in je TV, controler configureren met Joy2Key en klaar of draadloze muis met draadloos keyboard, net zo simpel.

[Reactie gewijzigd door Fuubar op 30 juli 2014 22:46]

Speel zelf Final Fantasy XIV: ARR op de PS4, en neem van mij aan: ook op een console kan een MMO(RPG) zeer goed uitpakken qua aantallen/doelgroep. Ik vind het erg fijn spelen, de game wordt op de PS4 juist alleen maar leuker, je bent veel actiever bezig met een controller dan met een standaard keyboard 1-10 toetsen. Het voelt soms zelfs aan als een actie-game qua 'combos' die je moet maken.

In FFXIV lopen erg veel PS4 spelers rond. Verschil met deze game is wel dat voor FFXIV WEL de servers gedeeld worden door PS4 spelers en PC spelers, waardoor de wereld/community natuurlijk alleen maar een extra boost krijgt.
Met 1 abonnement kan dan zowel de game op de PC als op de PS4 gespeeld worden.

[Reactie gewijzigd door Thrace Grumble op 31 juli 2014 09:55]

als het spel cross platform was, en ik dus gewoon met mijn pc account verder zou kunnen spelen op de xbox zou ik het wellicht nog interessant vinden.
Well grappig maar end game is eigenlijk onmogelijk zonder flink te betalen, verder best een leuk spel en nog een lange tijd gespeeld, maar de P2W is strong in this one.
Is dit een opvolger/variant van Neverwinter Nights 1/2?
Daar lees ik niets over, maar de titel suggereert het wel een beetje.
Nee, niets mee te maken behalve de Forgotten Realms setting.

Als je je verwacht aan een vrij doorsnee, matige en soms wat saaie en instabiele MMORPG in een high-fantasy setting, dan zal dit spel niet teleurstellen.
waarom lijkt het spel in elk filmpje zo verschrikkelijk gaaf, en kan ik er totaal niet mee overweg? Heb neverwinter al meerdere keren opgestart en elke x opnieuw kan ik er ingame niet warm van worden.

Zou het hiermee mogelijk zijn dat je met je huidige character en account op pc en xbox one kan inloggen?

[Reactie gewijzigd door huntedjohan op 30 juli 2014 19:49]

Ze hebben al aangekondigd dat het niet een cross-platform versie wordt, het is dus niet mogelijk om met dezelfde accounts te spelen op zowel je PC als op de Xbox.

EDIT: zie http://www.ign.com/articl...ons-pc-expansion-revealed

[Reactie gewijzigd door rvdvelden op 31 juli 2014 07:08]

the foundry klinkt cool,
maar komt dat ook naar de xbox versie? want dat zag er erg pc interface uit...
zou wel erg gaaf zijn, mogelijk even proberen op de pc met die editor :)
Ben benieuwd . Heb eigenlijk geen idee hoe de gameplay kan zijn van een mmorpg op een console. Filmpje ziet het er in ieder geval leuk uit :)
Ik heb er ruime tijd veel plezier van gehad. Persoonlijk snap ik niet wat ze hier lopen te zeuren over de besturing. Deze was naar mijn mening juist erg fijn. Alle benodigde knoppen dicht bij elkaar, geen moeilijk gedoe met 3 skill bars. Fast paced combat.
Heb er 4 max levels inzitten fully geared met greater vorpal etc.

Filmpje

[Reactie gewijzigd door ArtsOfTerror op 30 juli 2014 19:53]

De controls zelf stoorden mij niet maar vooral hoe je character aanvoelde, ik vond echt dat het character stroef aanvoelde.
Komt deze ook op de PS4?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True