Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 109 reacties

HTC zou werken aan een variant van zijn One (M8)-smartphone met Windows Phone. Dat meldt techsite The Verge. De telefoon met aluminium behuizing werkt op Android. Met de switch naar Windows Phone zou HTC wel aanpassingen moeten doen.

Mockup: HTC One (M8) met WP 8.1Microsoft-insider Tom Warren vermeldt het testen van de One-variant met WIndows Phone in een artikel over Windows Phone 8.1 Update 1. Daarin zou onder meer ondersteuning zitten voor 'interactieve covers', zoals fabrikanten op Android al langer gebruiken. Deze accessoires kunnen het scherm inschakelen als de gebruiker de cover opendoet of een aparte interface weergeven als de cover gesloten is. HTC heeft een dergelijke case voor zijn One (M8).

Als HTC de One (M8) wil uitbrengen met Windows Phone, zal het wel enige aanpassingen moeten maken. Windows Phone ondersteunt de Snapdragon 801-soc niet en heeft vooralsnog ook geen ondersteuning voor de Duo Camera-functie. Het zou kunnen dat Microsoft die inbouwt voor HTC: een gerucht daarover ging eerder. Microsoft bevestigde al dat HTC weer een Windows Phone zou gaan uitbrengen. De afbeelding hiernaast is slechts een mockup van een One (M8) met Windows Phone.

Met de release van Windows Phone 8 in oktober 2012 bracht HTC met de Windows Phone 8x en 8s twee toestellen uit die ook in Nederland verschenen, maar daarna kwamen er geen HTC's meer met Windows Phone. In 2013 brachten alleen Nokia en Huawei smartphones met Microsofts mobiele platform uit in Nederland.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (109)

Waarom 'een variant'? Het zou pas super zijn als je het OS zelf kunt uitkiezen... dan ligt de beoordeling ook gelijk heel anders, veel eerlijker zou ik zeggen omdat je het toestel en het OS apart van elkaar kan waarderen. Ik ben helemaal voor om het OS los van het toestel te maken... het OS wat ik prefereer zou geen belemmering mogen zijn in de keuze van het gewenste toestel.
Ik ben het met je eens. Het heeft alleen als consequentie dat er allerlei drivers voor de verschillende componenten moeten worden geschreven waardoor het besturingssysteem zwaarder en waarschijnlijk bug gevoeliger wordt. In theorie zou dit echter moeten kunnen als de interfacing van de verschillende componenten gestandaardiseerd wordt. Dat is echter een brug te ver denk ik.
Dit was er wel:
De htc touch HD2 met
- windows mobile 6
-android
-windows phone
-firefox os
-Meego
e.a.
Leuk toestel inderdaad. Maar zoalsKeffa18 zegt, was dat niet van de fabrikant uit. De HD2 was ontwikkeld als Androidtoestel, en op het laatste moment koos men er voor om er WindowsMobile op te zetten (waarschijnlijk kwam MS met een leuke zak geld aan), waarop er voor WinMo opeens amper nog wat uit kwam. HTC releaste wat maanden later de Desire wat feitelijk hetzelfde toestel was. Die drivers konden dus makkelijk geschikt worden gemaakt voor de HD2 waardoor binnen een jaar er Android op kon draaien. Aangezien WP7 gebaseerd was op WinMo kon de HD2 dat dus ook draaien. Op die manier was de HD2 onbedoeld dus een open apparaat geworden waarvan alle ondersteunende drivers beschikbaar waren waardoor mensen er een uitdaging in gingen zien om er vanalles op te draaien zoals Windows XP (en ik geloof zelfs Windows 7) en Ubuntu.

Overigens zijn er wel pogingen gedaan om een apparaat uit te brengen die verschillende OS' ondersteunde, zoals de Karbonn, maar daar heeft MS een stokje voor gestoken. Voor wat grotere apparaten had Asus de Duet, maar daar heeft Google een stokje voor gestoken. Verder had je nog die Asus Transformer AiO-tablet-AIO-dingen die zowel Windows 8 als Android kon draaien, maar wat daarmee gebeurd is? Waarschijnlijk hetzelfde als de Duet.

De geestelijk opvolger van de HD2 zou de Nexus 4 kunnen zijn waar je naast Android ook Sailfish en Ubuntu Phone op kan draaien. Beiden zijn officiŽle roms van de OS-developer.

MS had voor de HD2 overigens ook gewoon WP7 klaar, maar besloot dit terug te trekken met de boodschap dat er niet voldaan werd aan de hardwarematige-vereisten. Maar anders dan de knoppenreeks was dit gewoon onzin. Sterker nog, de HD2 presteerde gewoon beter dan de Samsung Focus.
Ja, echter bedoelt hij dat hij dit van uit de fabrikant zou willen zien en dat je er dus vrijwel geen moeite voor hoeft te doen en gewoon ondersteuning krijgt van de fabrikant
Reken er maar op dat MS drivers gaat schrijven voor de 801 soc die id M8 zit. De M8 is heel belangrijk voor MS om WP een hoger marktaandeel te laten krijgen. Zo'n high end toestel is heel goede reclame voor WP. En daarmee biedt WP dan ook ondersteuning voor andere fabrikanten die de 801 soc willen gebruiken. Zou wel een leuke vgl worden ts de One met WP en met Android. :)
"Windows Phone ondersteunt de Snapdragon 801-soc niet"
Dit is nieuws voor mij aangezien de Lumia 1525 deze snapdragon waarschijnlijk gaat krijgen.

http://www.wpcentral.com/...-snapdragon-801-processor
Wat niet is kan altijd komen natuurlijk. Windows Phone wordt regelmatig geŁpdate en bij die updates wordt regelmatig support voor nieuwe resoluties en soc's toegevoegd. Goed mogelijk dat er al een internal build is die de 801-soc wel ondersteunt.
Gaat krijgen inderdaad: die is er dus nog niet, dus de benodigde functionaliteit moet mogelijk ook nog in het OS gebouwd worden.
Daarbij introduceert Windows Phone 8.1 Update 1 een hoop nieuwe hardware ondersteuning, de Snapdragon 801-soc kan daar best onderdeel van zijn.
En ga er maar rustig van uit dat HTC eerder die update tot zijn beschikking heeft dan wij. Nu dus.
De 801-soc ondersteuning werd ook al ingebouwd voor de Nubia W5 van ZTE
http://www.gizchina.com/2...ndows-phone-device-works/

[Reactie gewijzigd door 80466 op 28 juli 2014 12:10]

Als het inderdaad waar is word ik wel blij van dit nieuws. De HTC One is qua hardware een erg mooie telefoon. Daarnaast ben ik zelf nogal een fan van Windows Phone. Een combinatie tussen de twee zou voor mij ideaal zijn. En ik denk dat het goed is als er keuze is. Er is absoluut een markt voor drie besturingssystemen, dat houdt de concurrentie op gang. En het zou zeker niet verkeerd zijn voor Windows Phone om een kwalitatief mooi toestel naast de Nokia Lumia's te hebben. De Lumia's zijn toch een beetje de benchmark voor Windows Phone op het moment.

Dat Windows Phone de dual camera niet ondersteund is niet erg, het is al lang gebleken dat de duo camera een gimmick is die weinig toevoegt.

[Reactie gewijzigd door Luuk1983 op 28 juli 2014 10:53]

Het probleem is en blijft nog steeds windows, wat een enorme achterstand heeft in apps, geoptimaliseerde apps en high end games. In dit opzicht blijft android en ios superieur en aangezien apps bij een hedendaagse smarthphone centraal staan is dit toch een behoorlijk essentieel onderdeel. Zo lang dit blijft stap ik nog niet over, buiten het feit dat ik het omslachtig vind werken.
Het probleem blijft vooral dat mensen ooit gehoord hebben dat Windows Phone achter loopt qua apps en dit maar blind blijven herhalen en als argument aandragen. Nou wil ik daarmee niet zeggen dat je per definitie ongelijk hebt hoor, maar het probleem is al heel erg veel minder dan het was. De belangrijkste apps zijn er en van de apps die er niet officieel zijn, zijn heel vaak goede alternatieven. Natuurlijk zijn er meer apps op iOS en Android, maar daar zit ook veel zooi bij.

Feit is inderdaad wel dat als je op TV een reclame hebt van: download de app, dat deze vaak niet voor Windows Phone beschikbaar is. Ik ben het alleen niet helemaal met je eens dat een apps centraal staan. Dat is voor sommige mensen wel zo, maar voor een hoop mensen ook niet. Die willen de belangrijkste dingen en verder niks. Zo installeer ik zelf ook amper apps (dat deed ik op iOS al niet, op android niet en ook op WP niet). Als je apps heel belangrijk vind ben je denk ik het beste af bij iOS. Daar vind ik de apps de beste kwaliteit hebben. Android heeft veel teveel rotzooi naar mijn mening.

Dus wat is 'achterstand'? Wanneer is het goed volgens jou? Puur het aantal apps? Of als de meestgebruikte apps er zijn? Of als alle apps die jij wil er zijn? Wat is jouw definitie van 'achterstand'? Je hebt natuurlijk gewoon recht op je mening, maar blijf niet blind roepen zonder onderbouwing dat de apps achterlopen. Want dat scheelt per persoon. En de Windows store staat niet stil!

(offtopic: dat vind ik net zo iets als mensen die altijd als argument bij plasma TV's riepen dat ze zo verschrikkelijk veel stroom verbruikten, ook toen het stroomverbruik drastisch verlaagd was. Dat hadden ze ooit gehoord (en dat was toen ook zo), maar die bleven dat maar herhalen, zonder dat ze wisten dat het in de tussentijd een achterhaald argument was).
. De belangrijkste apps zijn er en van de apps die er niet officieel zijn, zijn heel vaak goede alternatieven.
Het ding is dat mensen niet zoeken naar alternatieven, of dit gewoon niet willen.

Wanneer de generale consument zoekt naar een app, gaat het niet zoeken naar een andere manier waarmee zij hun behoefte kunnen invullen. Ze willen apps die anderen ook hebben en waarover ze hun ervaringen kunnen delen. Zolang Windows Phone ontzettend blijft achterlopen in het beschikbaarmaken van verschillende 'hype' apps (denk aan de Candy Crush' van deze wereld), is het gewoon niet interessant voor mensen die daar wel wat mee willen doen. Van de weinige apps die de gemiddelde persoon installeert, zijn dat soort apps de meest gebruikte.

De aanwezigheid van alternatieven is dus van zo goed als 0 waarde in commercieel opzicht. Denk vooral aan de mensen die het spul moeten verkopen. Die verkopen aan de generale consument gewoon een Android toestel, of iOS omdat de klant daar wel die apps op kan krijgen. Zelfs als die alternatieven wel een uitkomst zouden zijn, heeft die verkopende partij geen zin om tijd te besteden aan het uitleggen ervan.

Het argument dat iOS de beste apps heeft, ben ik deels met je eens. Het verschil wordt door de generale consument namelijk niet gemerkt, en is dus geen argument. Verder zit de prijs van de meeste Androidtoestellen onder die van de iPhone, waarmee de legitimiteit van de vergelijking dus zwakker wordt.

Daarnaast is de kwaliteit van de apps die op beiden beschikbaar zijn, zo goed als rechtgetrokken.

De vergelijking met plasma is niet helemaal terecht, omdat daar de verkopende partij wel kan uitleggen hoe het zit, en vervolgens daar gewoon klaar mee is. Daarnaast draait het bij TV-verkoop echt om het product waarbij je dus een degelijk verkoopgesprek houdt terwijl het bij telefoonverkoop vooral in combinatie met een abonnement is, waar ze op verdienen. Over een telefoon ga je niet uitgebreid staan praten; of de klant het ene of het andere toestel koopt is de verkoper om het even. Zelfs als het om losse verkoop gaat. Verder spelen externe factoren als de beschikbaarheid van apps niet.

[Reactie gewijzigd door RaJitsu op 28 juli 2014 17:24]

Hoi Luuk ik heb zelf de Lumia 920 en de letters op Whattsapp zijn net te klein ,op Android had ik bigfonts en die mis ik wel ,dan kon ik de letters goed lezen .Ben niet meer zo piep en om een hele dag een bril te dragen alleen voor me Phone .Misschien weet jij iets ,en ja de letters staan al groter bij de instellingen .Voor de rest mis ik niks met
Windows Phone .Groetjes :)
De 'bekende' apps zijn allemaal aanwezig op je WindowsPhone. Echter veel games (zie ook de games special op tweakers), of apps van je favo afhaalrestaurant, de buurtsuper, of het museum waar je rondloopt ontbreken wel.

Zelf wil ik m'n telefoon vooral een beetje 'schoon' houden, en heb er vooral functionele apps op staan. Berichten, sociale media, routeplanner, weer, verkeer, m'n favo sites, email, .... en weinig 'onzinapps' en 'games'. Dan is Windows Phone echt perfect. Het verschil is echt lang niet meer zo groot als 1,5 jaar terug. Wil je echter met alle APP-hypes mee gaan, dan kan je beter op IOS/Android gebruiken.
Het probleem is ondertussen dat een aantal mensen blijft roepen dat er een achterstand is in Apps en high end games. Ondertussen weten we dat wel. Afgezien van het feit dat ik vrijwel niks mis in de Windows store heeft die opmerking geen toegevoegde waarde in dit topic omdat het toestel voor de Android liefhebbers al te koop is.

Voor mij is Windows Phone meer dan toereikend en ik vind het vele malen fijner werken dan Android. Ik zie een nieuwe HTC met Windows Phone dan ook met belangstelling tegemoet. :)
Volgens mij leef jij ergens onder een steen...

Ga naar de Windows Phone Store en je zult zien hoeveel apps er wel niet zijn! En ook de alledaagse apps zijn er gewoon te vinden.

Wat betreft high end games kraam je ook onzin uit, er zijn er zat die high end zijn. Kijk alleen maar naar Asphalt 8! Dat JOUW game er niet tussen staat dat is jammer maar er zijn zeer zeker high end games te vinden.
Meeste apps zijn er inderdaad wel te vinden, Maar soms mis je toch wel is apps, bijvoorbeeld voor de Sonos, of minder gebruikte apps die lokaal worden gebruikt. zijn meestal niet beschikbaar. Omdat de uitgever lak heeft aan de Windows Phone gebruiker.
Ik wil best betalen voor een app die goed is. Maar kennelijk willen de ontwikkelaars geen moeite doen om te werken voor een geld.
Eens. De meeste Android toestellen zijn waardeloos (lees: de meeste Samsung toestellen) HTC heeft met de M8 een keurig Android toestel gemaakt waar Windows Phone ook zeker niet op zou misstaan. Wel vreemd trouwens dat HTC niet zo goed gaat de laatste tijd. Als het op hun smartphones aankomt in vergelijking met Samsung, zijn ze op kwaliteit vele malen beter. Alleen al de Touchwiz interface van Samsung is een drama. Sense van HTC daarentegen werkt veel prettiger en stabieler.
Ben benieuwd wat HTC gaat doen met Windows Phone. Ik heb een HTC HD7 gehad met Windows Phone 7 en die beviel me uitstekend. De eerste smartphone met een kickstand destijds :Y) Erg handig om filmpjes mee te kijken. En het scherm was ook zeker niet slecht.

edit:
-1 ??? Niet te geloven |:(

[Reactie gewijzigd door LCP op 28 juli 2014 11:14]

Je wordt gedownmod omdat je onzin praat. "De meeste Androidtoestellen zijn waardeloos" is een onzin claim. Net als wat je zegt over Samsung (wat verre van de enige Android fabrikant is; LG, Sony, Motorola, Huawei, Oppo, Lenovo, alle budget fabrikanten, de One+ en Xiaomi's van deze wereld, maar ook de Ioceans en Zoppo's, om maar de eerste opties te noemen die in mij op komen). TouchWiz is een veel te zwaar gedrocht, maar dat maakt een toestel niet waardeloos. Sterker nog, tov de M8 is de S5 gewoon voor de meeste mensen de betere deal.

Denk aan de veel betere camera, beter scherm, goede reputatie op het gebied van het up to date houden van (voormalige) toptoestellen, het waterresistente design. Bedenk je verder dat HTC met sense in het verleden precies dezelfde fout maakte, in zelfs grotere mate. Ontzettend bloated was het totdat ze met dat Flipboard-geÔnspireerde uiterlijk kwamen in de One M7.

Maar met de One (ook de M8 die ik zelf heb) begaat HTC weer de nodige blunders, met een gimmicky/nutteloze tweede camera, beeldstabilisatie die verwijderd is als gevolg daarvan, veel te lange bouw, slecht uitgedachte toepassing van die double tap-functie die ze van LG kopieerden, de gunmetal-editie die krasgevoelig is en veel te glad aanvoelt waardoor hij makkelijk uit je handen glijdt (zeker gezien de lengte van dit toestel zal dit vaker gebeuren), het niet exploiteren van de hogere resolutie waardoor je 4 icoontjes naast elkaar hebt in plaats van 5 bij andere merken. Dit maakt bij elkaar duidelijk dat er niet bepaald goed over de M8 nagedacht is, iets dat terug te zien is in de overige processen bij HTC die gaan van het bedreigen van een ventje van 14 die een prototype te vroeg liet zien tot het blijven klooien met een nutteloos camera idee waardoor zowel Samsung als Sony twee maanden en een maand eerder met hun toestel konden uitkomen.

En dan heb ik het niet eens over wat je van HTC kan verwachten wanneer ze je toestel moeten laten repareren. Waarschijnlijk de slechtste instructies die ze bij Dynafix hebben gehad, gezien het aantal HTC's dat eruit komt die in slechtere staat zijn dan toen ze opgestuurd werden (ik ben een voormalig medewerker van Vodafone en tegenwoordig zelfstandig verkoper van zakelijke mobiele oplossingen en stuur dus met regelmaat toestellen op).

Voor alle duidelijkheid, ik koos niet voor niets zelf ook voor de M8 (al had ik nu een andere keus gemaakt). Maar het is kolder om te stellen dat de meeste andere toestellen op Android waardeloos zijn.

Dat het niet best gaat met HTC is dan ook volstrekt logisch. De grootste afzet wordt immers gedaan aan normale mensen, mensen die niet los en online een toestel kopen, maar gewoon in de winkel of bij de provider. En de retail-medewerkers interesseert het in de regel niet wat je koopt, zolang zij er maar het beste uit halen. Met een HTC is de kans op klachten groter (mensen die hun toestel laten vallen en nog ergens recht op denken te hebben, slechte camera terwijl mensen verwachten dat ze van een dergelijk toestel juist een topcamera krijgen (aan dat UltraPixxelverhaal hebben ze geen behoefte), klachten van mensen die slecht gerepareerde toestellen terugkrijgen, etc. De logische keus voor een verkoper is dan om gewoon wat anders te verkopen.

Dat het met HTC niet best gaat is simpelweg terug te leiden tot het gebrek aan verkoopbare innovatie. Ze kunnen een leuk design bedenken en pasten die boomspeakers toe en probeerden een nieuw camera concept. Maar met het design is conceptueel zoals aangegeven van alles mis, en ook is het verre van perfect uitgevoerd (onderdelen die niet perfect op elkaar aansluiten en dergelijke). De speakers zijn voor slechts een beperkt aantal mensen belangrijk en zeker als ze zo veel ruimte innemen, kun je zeggen dat een wat elegantere uitvoering met iets minder geluid toch beter was geweest. De camera is gewoon mislukt. Derhalve is het dus niet raar dat het niet best gaat met HTC. Qua naam lopen ze achter op Samsung en Sony, en anders dan LG laten ze niets zien dat daadwerkelijk iets toevoegt voor de generale consument.

De markt is zwaar bezet en je kan je dan niet veroorloven om de shirken zoals HTC doet. De wereld werkt niet zo dat je je kan focussen op zaken die niets teweeg brengen en vervolgens kan zeggen dat je je wel gefocust hebt..

Eigenlijk geldt iets soortgelijks voor Windows Phone. De enige reden dat het nog leeft is omdat er een machtige organisatie als MS achter zit. Maar feit is dat het OS er jaren voor nodig heeft gehad om zelfs aan de basisfunctionaliteit te voldoen waar een OS aan zou moeten voldoen. Dat zoveel appdevelopers het links laten liggen en iets als Blackberry dat uit een werkelijk kansloze positie een bescheiden weg naar boven weet te vinden, mede doordat MS de zakelijke markt niet wist aan te spreken (waar ze met WinMo juist met datzelfde BB de heavy hitters waren (hoewel Symbian ook een redelijke aanwezigheid had)) omdat ze zich daar niet genoeg op gericht hebben, zegt me dat ze ook daar lopen te shirken.
Tsja, het onzingehalte en opportunisme in je post is zo groot, dat je van iemand die er de tijd in wil steken inderdaad een flink verhaal kan verwachten.

Je gaf verder niet alleen maar aan dat HTC het beter doet qua software dan Samsung. Je deed een generale uitspraak over Android die gewoon niet klopt. Niet om het een of ander, maar gezien de voorbeelden die je noemt en de basis die je erbij denkt te geven ('maatje van me', 'in mijn omgeving', 'de meeste Android toestellen' die je vervolgens generaliseert naar Samsung) lijk je gewoon niet te weten waar je het over hebt.

Ja, goedkope toestellen presteren minder. Maar daarom betaal je er ook minder voor. Windows Phone doet het beter op zwakke toestellen, maar die toestellen worden ook speciaal voor Windows Phone ontwikkeld, waar die Android dingen gewoon generale toestellen zijn. Op iets als de MotoG na. En guess what? Die loopt gewoon prima.

Je noemt de SII, dat is waarschijnlijk een van de best beoordeelde toestellen ooit. Kreeg ook als enige van die generatie gewoon Jellybean. Verder is de custom Rom-community erg actief voor alle populaire Androidtoestellen. De SII wordt van de oudere Androidtoestellen waarschijnlijk het best ondersteund.

Dat je het eea vooral baseert op een M8 van een maatje van je komt ook erg makkelijk over. Gebruik het eens even, is het dan nog steeds zo? Je doet alsof iedere Androidtelefoon crap loopt en die HTC top. Ik heb de M8 ook, maar tov mijn Nexus 4 en G2 merk ik geen verschil in snelheid. HTC doet niets bijzonders.

Samsung is erg populair en dus levert het meer klachten op; er zijn er immers meer van. Inderdaad hebben ze een gigantisch marketingapparaat wat anderen niet hebben. Maar wat heeft dit te maken met die domme bewering van je dat de meeste Android toestellen crap zouden zijn? Je lijkt gewoon wat zaken die je gehoord hebt, na te praten. Over de lag in apps zeg je iets dat niet klopt. Immers is TouchWiz niet van invloed zodra apps draaien. Dan werkt alles op een Samsung hetzelfde als een ander toestel met hetzelfde SoC.

De reden dat er geen Windows Phone op die Intertoys dingen draait is omdat het niet interessant genoeg is. Verder zijn er zoals Kenju al aangeeft heel wat meer toestellen dan alleen die Intertoys dingen. Alles van boven de 200 Euro biedt gewoon een vloeiende ervaring. En een enkel toestel daaronder ook. zoals de genoemde Moto G.
"Maar met de One (ook de M8 die ik zelf heb) begaat HTC weer de nodige blunders"

Wat een verschrikkelijke onzin. Dus omdat het niet aan jou ideaal voldoet is het een blunder?
Ik vind dat HTC's keuzes juist geniaal zijn. Alles wat ze doen is tot in de puntjes geweldig uitgedacht en in elkaar gezet. Naar mijn mening kan geen enkel ander bedrijf, misschien behalve Apple, daar aan tippen.

De beste telefoons, die het beste in elkaar zitten, het mooiste en stevigste design hebben, de beste software hebben ťn de beste klantenservice/garantie geven... Is toch echt HTC. Geen fabrikant die t beter doet, zeker Samsung niet; en de S5 is echt niet beter dan de M8.

Je juiste conclusie zou zijn als de S5 en M8 gelijk aan elkaar waren, maar dat het op persoonlijke smaak gebaseerd is welke functies en design aspecten voor jou, de klant, van grootste waarde zijn. Maar stellen dat de S5 per definitie beter is...? Wat een onzin zeg.
Ik mot dat plastic spul met Touchwizz niet hebben in ieder geval.
Tsja, je kan er wel zonder onderbouwing tegenin roepen, maar volgens mij geef ik al een paar zaken aan waaruit blijkt dat ze helemaal niet 'tot in de puntjes' erover hebben nagedacht. Verder vind ik die bouw (ik heb ook de M8) helemaal niet zo geweldig. Je ziet altijd delen die niet perfect op elkaar aansluiten. In geval van de M8 merk je gewoon het verschil in hoogte tussen de speakers en het scherm, en voel je bijv. de simkaart en micro-sd-tray gewoon zitten. Ze streven dus een bouw na die ze niet weten te realiseren.

Dat ze het beleidsmatig niet door hebben zie je ook aan de nadruk die werd gelegd op de ultrapixelcamera wat feitelijk een mislukking is, en de vertraging die ze daarmee hebben opgelopen waardoor de concurrentie dus eerder met hun toestel uit kwam, terwijl die concurrentie al een betere naam hebben.

Over die support van HTC valt ook het nodige te zeggen. Ja, het is fijn dat ze je toestel komen ophalen, maar als ze vervolgens niet snappen wat het probleem nu werkelijk was, en regelmatig toestellen terugleveren aan klanten in slechtere staat dan waarin ze opgestuurd werden, heb je er natuurlijk geen bal aan.

Ik heb in verschillende hoedanigheden toestellen verkocht, en ook prive heb ik het meegemaakt. Toestellen met een verpeste body, of een nieuw gecreŽerd probleem terwijl dat toestel net buiten de garantie liep. HTC doet niets voor je wanneer je het niet binnen twee dagen meldt. Die twee dagen was voor mij inclusief de tijd dat het toestel bij de winkel lag waar hij aan teruggeleverd was na reparatie (nadat ze over de telefoon meermaals niet begrepen wat het probleem was en middels een simpele boardswap de boel afhandelden), met verandering van imei, waardoor ik ook een probleem kreeg met mijn verzekering aangezien niets doorgecommuniceerd werd aan de winkel waaraan het teruggeleverd werd. Pas na het dreigen met het gebruik van mijn rechtsbijstandsverzekering wilden ze toch mijn toestel repareren. Toen ik het toestel terugkreeg bleek het een koelingsprobleem te hebben, waarbij iedere keer dat ik navigeerde, met herstart-problemen te maken kreeg. Ik heb het toen maar gelaten, omdat ik geen zin had in weer een hele discussie met idioten aan de telefoon die niets snappen de kans op weer een kapotte body bij reparatie, etc. Vervolgens stuurde ik een paar weken later mijn andere HTC op. Kwam terug, en jawel, weer een body die lomp open geforceerd was. Wťťr opgestuurd, waarop ik hem terugkreeg met een herstartprobleem.

Nu zou je kunnen zeggen dat ik wat pech heb gehad met de voorwaarden van HTC die net mijn kant niet opvielen en net wat verkeerde reparaties. Helaas staat dit verhaal niet op zichzelf.. Van klanten ook meermaals dergelijke verhalen gehoord. Dat ging zo ver dat ik tegenwoordig HTC's alleen maar lever aan mensen die het specifiek willen en anders gewoon altijd iets anders aanraadt met de genoemde reden als motivatie.

Het vreemde is dat de afhandeling gewoon door Dynafix wordt gedaan. Kennelijk is de instructie gewoon slecht aldaar. Maar dan nog zou HTC wel wat coulanter mogen zijn voor bepaalde zaken, bijv. rondom die twee dagen omdat ze zouden moeten weten dat Dynafix ruk is. Die redelijkheid heb je bij LG en Sony wel. Met Samsung nog niets dergelijks meegemaakt.

Ik stel overigens nergens dat de S5 per definitie beter is, ik stel dat het in totaliteit de betere deal is voor de meeste mensen omdat de S5 niet verzaakt in normaal gebruik waar de M8 dat wel doet. Die lag in het menu door TouchWiz geven mensen niet veel om. En dat gezeik over plastic is sowieso onzin, aangezien je dan het gros van de apparaten niet meer zou moeten gebruiken. De S5 heeft gewoon dezelfde bouw als de Nexus 7, en daar was het nooit een probleem. Maar bij een kleiner, steviger gebouwd apparaat is het opeens plastic-fantastic? Daarnaast; het gros van de mensen geeft daar dus niet om. Wel irriteren ze zich aan een toestel dat zomaar uit hun handen kan glippen, een duur toestel dat matige foto's maakt en iets als het diepe zwart van het amoled-paneel merken ze ook, net als een toestel dat moeilijk te handelen is doordat het zo lang is.

De HTC heeft alleen de metalen bouw voor zich werken, en eigenlijk is dat gewoon een bouw die mensen als RVS zien en daarmee niet bijzonder. Het gros van de mensen geeft niets om een metalen bouw. Ik wel, daarom koos ik voor de M8. Nu ik dat ervaren heb geef ik daar minder om. Misschien als ze met iets als de Legend komen, die ook een metalen bouw had en een AMOLED-paneel, en dat in high end-spec wil ik het wel weer overwegen, al blijft dan het support-spook van HTC erboven hangen. Het is uiteindelijk maar een telefoon, en andere fabrikanten bieden qua spec eigenlijk hetzelfde en betere support.
Tsja, je kan er wel zonder onderbouwing tegenin roepen, maar volgens mij geef ik al een paar zaken aan waaruit blijkt dat ze helemaal niet 'tot in de puntjes' erover hebben nagedacht.
Het is geen onderbouwing omdat het niet strookt met jou mening.
Je geeft een paar zaken waaruit *volgens jou* blijkt dat HTC er niet 'tot in de puntjes' over na hebt gedacht.
Je beschuldigd mij ervan "geen onderbouwing" te geven, en vervolgens begin je al met "ik vind", "ik vind", et cetera.

Top dat je een eigen mening hebt, en blijkbaar druisen onze meningen tegen elkaar in.
Maar jou mening is echt niet meer waard dan mijn mening, dus als mijn post "zonder onderbouwing" was, dan moet je niet een post als reactie plaatsen die 100% je eigen mening is. ;) Dan is jou post namelijk ook niet onderbouwd.

We'll agree to disagree: ik vind dat je onzin praat en herken me niet in jou mening mbt het "falen" van HTC. Maar dat is jou mening, en dat mag.
In ieder geval bedankt voor de moeite met je lange post... Maar het blijft een mening. :)


Fijne avond.
Tuurlijk is het een mening. Ik zou nooit beweren dat ik de wijsheid in pact heb. Ik deel slechts mijn ervaring en mening. Maar het is redelijk om te stellen dat er niet goed over nagedacht is wanneer een toestel makkelijk uit je handen glimpt. Hetzelfde geldt voor die tweede camera waarvoor ze de optische stabilisatie hebben ingeleverd. Net als die 4MP UP camera die onder de maat presteert. Je kan roepen dat dit slechts een mening is, maar redelijkheidshalve kan je toch gewoon zeggen dat dit keuzes zijn waarvoor een alternatief de betere optie was? Geen tweede camera en in plaats daarvan optische beeldstabilisatie, geen gladde body, een camera die tegenover de camera's van de andere merken kan worden gezet, etc. etc.? Dat de M8 in o.m. deze opzichten er slecht uit komt, is gewoon een fout geweest. Het vergt immers geen briljant persoon om in te zien dat daar kritiek op zou komen.

Dit bedoelde ik ook met het gebrek aan onderbouwing van jouw kant. Jij stelt dat er tot in de puntjes over zaken is nagedacht. Falsifieer eens de zaken die ik een nadeel noem? Waarom zie ik dit verkeerd volgens jou?
Samsung heeft het natuurlijk naar voren geduwd, maar Google is natuurlijk de organisatie erachter. Inderdaad ook een grote organisatie, maar er was ruimte naast Apple en het uit de tijd geraakte Symbian en WinMo (waar eigenlijk niet eens meer toestellen mee uitkwamen).

Ik bedoelde het meer te stellen vanuit de kans om je tussen de grote 2 in te vechten. Zonder een partij als MS erachter was het gewoon een minimale speler geweest. Minder dan nu het geval is. Dit zie je eigenlijk wel aan Sailfish en ook Blackberry die wat krachtiger zijn en dus wel wat naar voren weten te drukken.
Over een onzinverhaal gesproken. Samnsung en Sony zijn top (geheel jouw idee dat nergens op gebaseerd is) en daarmee is het logisch dat derest slecht genoemd wordt (nog meer onzin)?

Samsung heeft maar ťťn goed toestel? Sowieso zijn er alle oude topmodellen, waarvan ze sowieso twee series hebben namelijk de Note en de GalaxySx. En in de lagere klassen hebben ze meerdere opties die gewoon prima overeind blijven in hun prijsklasse. Maar dat zijn toestellen die niet voor iedereen interessant zijn. Echter ging het hier totaal niet over, maar over het generale idee dat hij gaf.

Wat je zegt over Lenovo en Asus is overigens ook onzin. Niet iedere Lenovo is een Thinkpad, en Lenovo scoort in de betrouwbaarheidstests niet beter dan andere merken. Het aanbod van Asus is veel uitgebreider, waardoor het vaak de betere optie aan te bieden heeft. Verder zijn de standaard garantievoorwaarden beter dan die bij Lenovo. Maar zoals altijd moet je per aankoop afwegen wat de beste optie is, en niet lopen merkhoeren.
he ik vind niet dat samsung en sony top zijn. Ik zeg in het algemeen vind men Deze merken top. Dat valt niet te ontkennen.
Wat k bedoel met 1 goed toestel is dat iedereen praat over het top model, je hoort ze nauwelijks over de andere praten. Dat houd niet in dat ze in het verleden geen andere top modellen hadden.
Over het Asus en Lenova verhaal is een andere uitleg die zo als ik al zei Asus de lucht in praat. Je prijst nu Asus als de betere. Maar gelijk zegt dat het niet beter is dan de andere merken. Hierbij bevestig je toch wat ik zeg.
Waarom vind je Asus een uitgebreider aanbod heeft. en waar baseer je dat op.

[Reactie gewijzigd door trisje op 29 juli 2014 18:57]

Wat mensen vinden is in deze discussie niet relevant. LCP stelde het als een generale waarheid, dat is gewoon onzin.

Over Asus, check de pricewatch maar. Verder heeft Asus een betere kwaliteitsreputatie op het gebied van uitval dan Lenovo. Asus zit bij de besten, terwijl Lenovo slechts gemiddeld is. Helaas zijn er de laatste jaren geen uitgebreide vergelijkende test meer gedaan (niet legitiem en gepubliceerd iig), maar als iemand die tot een half jaar geleden apparatuur inkocht voor een organisatie van meer dan 1600 mensen durf ik te zeggen wel de nodige ervaring te hebben opgedaan met notebooks en de kwaliteit en vooral de leveranciers die hun ervaringen graag delen (omdat ze niet graag reparaties verwerken).

Maar voor gewone consumenten blijft die fabrieksgarantie sowieso een voordeel.

[Reactie gewijzigd door Kenju op 31 juli 2014 08:09]

Daarom heb je gelijk U bent een inkoper en ik geen mens :)
O ja de pricewatch is jou referentie voor dit. De wereld is een stuk groter dan de pricewatch.

[Reactie gewijzigd door trisje op 30 juli 2014 21:52]

Als het gaat om verkrijgbare hardware is de pricewatch gewoon een prima basis.
Als inkoper zou je toch moeten weten dat Aasus een mindere grote business line heeft dan die van Lenovo ,en zelfs HP of Dell. Ik zeg niet dat Asus een slecht merk is. Ik zeg dat Lenovo best wel goed is. Wat de meeste mensen als een B merk zien omdat het uit China komt of het merk niet kennen. En price watch is een prima basis om goedkoopste spulletjes te kopen, niet om verkrijgbare hardware omvang te meten van bepaalde merken.
Asus is ook Chinees (verschil tussen Taiwan en China wordt in dit verband niet echt gemaakt), dus wat dat betreft....

Verder heb je het nooit gezegd dat het over zakelijke notebooks ging. Aangezien je het had wat mensen vinden, ging ik uit van de reguliere consumenten markt. Overigens heb ik nooit het idee gehad dat Lenovo een minderwaardige naam had oid bij mensen of dat Asus een overdreven goede naam had. In de regel generaliseren mensen alle merken die ze kennen, inclusief opties als de HP Pavilions en Acer notebooks.

Noem trouwens eens een serie die niet in de pricewatch terug komt?

[Reactie gewijzigd door Kenju op 31 juli 2014 08:08]

Je hebt helemaal gelijk, Sorry ik heb het helemaal mis., dikke 10 voor jou.
Ik ga niet kijken of alle 19 series in de pricewatch staan, en ook niet of die van asus er allemaal in staan.
Hij mag alles vinden, geen probleem. Maar verkondig dat dan niet als waarheid. Dat is mijn punt en daarom een -1.
Om ook maar een bijdrage te leveren op het punt van LCP:

Ik heb laatste een klant een nieuwe android telefoon laten kopen met 8 GB opslag omdat hij een toestel had met 256 mb opslag geheugen, en steeds de melding gaf dat hij geen updates kon doen omdat er onvoldoende ruimte was.

Als dit geen bewijs is dat veel budget android toestellen die de consument in nederland koopt waardeloos zijn dan weet ik het niet meer.

Heel veel android budget toestellen waren vanaf het begin al waardeloos, van te langzame processor tot zeer lage resolutie, tot weinig geheugen en opslag.

Oftewel gewoon waardeloos. Nu na bijna drie jaar begint het langzaam te verbeteren door chinese fabrikanten en de moto g enz. maar reken maar dat ik niemand zo'n oude crap budget android zou aanbevelen uiteindelijk heb je geen reet aan die troep. Zelfs kinderen laten het op een gegeven moment links liggen. Speelgoed voor de kinderen, uiteindelijk rotten ze weg. Geen flame. waarheid.

[ontopic]
Verder vind ik dit ook een hele goede ontwikkeling.
Op een of andere manier ben ik niet weg van die lumia toestellen. Ik heb voor zo'n 135 euro een huawei wp 8.1 telefoon gekocht om te testen en waar ik best blij mee ben aangezien het gewoon goed en vloeiend werkt. Ik zie geen reden om een duurdere lumia te halen.
Maar de M8 vind ik wel een hele mooie telefoon en bij lezen van dit nieuws zou ik deze toch wel willen hebben.

[Reactie gewijzigd door XthinkZ op 28 juli 2014 13:23]

Lumia 520 is netjes 90 euro xD, kom jij aan met 135 voor de huawei.

ONTOPIC: Zelf zou ik deze HTC niet halen. Ik vind de M8 zelf niet mooi en vind de lumia lijn veel mooier in combinatie met Win
ben ook zeer te spreken over de looks van de lumia, maar als bovenstaand plaatje ook de final look gaat worden vind ik deze htc in combi met wp8 ook zeker niet onaangenaam. Ben benieuwd wat de prijzen gaan doen.

[Reactie gewijzigd door huntedjohan op 28 juli 2014 13:24]

Ik vind het jammer dat er bij die htc onderaan een alu rand zit, daarboven een zwarte rand, daarboven een onscreen toetsenbord rand en daarboven weer het echte scherm. Al deze lagen doen heel druk aan en dat vind ik niet zo mooi. Uiteraard ben ik zeker benieuwd naar de prijs van de HTC m8 met WP.
Die huawei is nu wel een jaartje oud, maar bedankt voor de tip.
Een hele mooie prijs voor dit soort toestelletjes, en voor mensen die aan een smartphone willen beginnen.
Waarom zou je dan wel veel geld neer leggen voor deze one met wp8 en niet voor een lumia? Enige reden zou uiterlijk zijn, maar daar hoor ik je nu net niet over :)
De stap van een Huawei naar een lumia is niet zo groot en vind ik niet waard voor de prijs. De stap naar een M8 wat ik een prachttoestel vind wel.

Ik zeg niet dat ik hem ga halen, maar de M8 heeft een veel grotere aantrekkingskracht en daar zou ik eerder meer centen voor neerleggen. Als ik uiteindelijk W8.1 als hoofdtelefoon zou gebruiken zou ik zeker voor de M8 gaan.

Ik gebruik nu iPhone als hoofdtelefoon, en heb nog wat androids en wp toestellen liggen. Ik laat gebruikers in hun waarde en laat ze lekker hun voorkeursstoestel gebruiken.
Maar ik moet wel weten hoe die dingen werken voor m'n werk.

[Reactie gewijzigd door XthinkZ op 28 juli 2014 13:33]

Wat een gekakel zeg, ik kocht beging juni een Nokia Lumia 925 voor zeggen en schrijve § 265.=
Prachtig toestel met 8.1 update.
Het IS gewoon de waarheid wat hij zegt. Ik gebruik zelf een Galaxy tab 2 7" en de software is gewoon niet stabiel. De ene keer gaat browsen vlot, de andere keer is het niet vooruit te branden. Ik heb een HTC One S gehad en Sense is stukken vlotter en stabieler dan Touch Wizz. Browsen gaat altijd vlot zonder haperingen.
Ik ben het wel met je eens. Als ik over zeer pro apple engineer tweaks begin gaan. tweakers die meer casual consument zijn mij een -1 geven vaak om dat ze me niet geloven dat iets kan of zo gaat. Dan denk ik, ik leer daar voor en jij niet. Ze zouden bij de redactie echt eens moeten kijken of ze niet eens een update kunnen geven aan het mod systeem. En op welke manier. ;)
Zou zeker leuk zijn, hopen dat ze de hardware van de windows phone en android variant gelijk houden. Ik zou het best een leuk experiment vinden om windows phone een tijdje op mijn huidige M8 te draaien, gewoon om te spelen.
Ik ben ook van een HTC 7 Trophy naar een Lumia 520 gegaan. Die HTC zat erg goed in elkaar qua hardware. Het is in ieder geval fijn om te horen dat HTC toch weer een Windows Phone uitbrengt. het wordt tenslotte steeds populairder. En een beetje variatie en concurrentie op de smartphone markt is goed voor iedereen.
Klopt dat de M7 en M8 fantastische toestellen zijn. Alleen ik ben onder andere om de mij tegenvallende 4ultrapixel camera van de M7 overgestapt naar de Lumia 930.
Een M8 met Windows 8.1 is mooi als BoomSound je voorkeur heeft. Heb je liever een goede camera dan zou ik toch wegblijven bij die 4ultrapixels, naar mijn smaak leggen die te weinig detail vast.
Hoe is het mogelijk dat een OS apart support voor elke afzonderlijke processor moet inbouwen? Hebben die geen universele instructieset?

Stel je voor: Windows 7 zonder ondersteuning voor Haswell-cpu's! :?
Drivers. Microsoft heeft dat allemaal in beheer, zij zorgen dus dat de juiste drivers voor de door hun ondersteunde SoC's ingebouwd zijn in Windows Phone.

In Android kan een fabrikant zelf de drivers toevoegen aan hun build van Android die ze zelf compilen. De drivers krijgen zij weer aangeleverd van de SoC fabrikanten (Qualcomm, Mediatek etc.)
Bij Windows Phone is dat ook mogelijk, alleen is het marktaandeel van WP nog te klein om de kosten daarvan terug te verdienen, dus men wacht totdat Microsoft zelf de driver toevoegt.

Daarnaast doet Microsoft ook erg veel aan driver optimalisatie. Daarom voelen WP toestellen ondanks de langzamere SoC's toch zeer snel aan. Ik hoop dat HTC (en andere fabrikanten) zich eindelijk eens weten te onderscheiden van de Nokia toestellen, want anders zie ik Microsoft met Windows Phone doen, wat het al eerder deed met Windows RT. Fabrikanten bouwen alleen referentie model toestellen? Dan releasen we zelf maar een tablet om te laten zien hoe het echt moet, en dat was de Surface.

Microsoft had natuurlijk gehoopt dat de verschillende hardware fabrikanten met elkaar zouden gaan concurreren, maar in de praktijk was Nokia de enige welke echt specifiek toestellen (en apps) voor WP uitbracht..
De alinea is een aanname. Feit is dat er helemaal geen nut is.

Met WP8.1 heeft Microsoft een hele rits aan hardware fabrikanten aangekondigd en zijn de eerste daarvan gereleased. Je hebt gezien hoeveel Windows Phones van de kleine OEM en ODM er aangekondigd zijn? Kijk eens op WPCentral.com
Zoals: http://www.wpcentral.com/...able-indias-flipkart-site
en http://www.wpcentral.com/...500-duo-debut-july-20-210

Met WP8.1 is en verandert er heel veel met WP8.1.
Met WP8.1 gaan verschillende hardware fabrikanten met elkaar concurreren.
Dat zijn alle reference design toestellen met een standaard WP 8.x rom erop. Net als voor Windows RT heeft Microsoft heel programma opgezet voor OEM fabrikanten: https://dev.windowsphone.com/en-us/oem/develop

De component welke out-of-the-box worden ondersteund kun je hier vinden en als fabrikant hoef je dan eigenlijk niets te doen:
[quote]
If you use the components supported by the driver catalog, you will only need to do basic configuration and tuning.
[/url]

Het nut van custom drivers? Nou die nieuwe scherm resolutie welke Microsoft ondersteund vanaf 8.1, ondersteunde Nokia al met de Lumia 530 en 630. Nokia was ook de eerste welke dual sim functionaliteit introduceerde met de 620. WP ondertsteund geen twee camera's aan de achterkant? Dan schrijft je zelf een driver zodat het wel mogelijk wordt. Door dergelijke features is (was) Nokia onderscheidend van de andere fabrikanten.

Ander voorbeeld? Afgelopen maand heeft Samsung de S5 mini gereleased. Die is gebaseerd op de SnapDragon 400 SoC welke ook in de Lumia 530 zit. Waarom komt dat toestel niet naar Windows Phone? Alle hardware van de S5 mini werkt out-of-the-box en dan zouden ze direct een tweede toestel op basis van WP hebben..

Na ruim 2,5 jaar is alleen Nokia met eigen drivers voor Windows Phone gekomen. Door de overname van Nokia kan Microsoft nu gewoon de combinatie van hardware en software combineren zoals het ook met Windows RT doet..

Reference design toestellen noem ik geen concurrentie. Ik hoop dus echt dat HTC de dubbele camera's functionaliteit behoud en werkend krijgt op Windows Phone. Laat ik de vraag anders stellen: Op wat gaan die verschillende fabrikanten dan concurreren?

Ik ben eigenlijk bang dat als de Nokia overname volledig is afgerond en Micrsoft onder eigen naam toestellen uitbrengt, we verder alleen nog maar reference design toestellen zullen zien.. Ik ben nog steeds op zoek naar een goede vervanger van mijn oude Lumia 800. De Lumia 930 leek een goede, maar mist dan weer een MicroSD slot welke wel bijvoorbeeld zit op de 630..

De een HTC toestel met de One specificaties zou mij over de streep kunnen trekken..
En de Billy 4.7 (vernoemd naar Bill Gates haha) :+
http://www.cnet.com/products/yezz-billy-4-7/
Dit komt denk ik omdat ze bij mobiele apparaten rekening moeten houden met de beschikbare ruimte. Als je alles er maar in knalt dan zal de opslagruimte die nodig is een stuk meer moeten zijn + het OS wordt erg log.

Dit zag je ook met Windows gebeuren t/m Vista en daarna hebben ze erg veel dingen verwijderd waardoor oudere apparaten en zo ook niet meer werkte. Hierdoor waren Windows 7 en 8 een stuk kleiner en meteen ook sneller omdat het allemaal opgeschoond was.
Ik relativeer even. Als ze dit toestel een aantal maanden na de release van de One m8 uitbrengen, hoeveel zullen ze er dan nog van verkopen? De fans van HTC hebben hem dan al. Er blijft dan nog maar een kleine groep over.

Wel goed nieuwe voor WP. Zolang WP alleen op een "Nokia" draait, zie ik het niet gebeuren dat het een serieuze concurrent kan worden voor android/iso.
Ik verwacht dat de prijs niet conform de m8 is maar een stuk lager.
Voor een 300 a 350 euro wil ik best een 'oude' one met het zeer fijne Windows mobile aanschaffen. Ik ben nu net een paar maanden op me prive telefoon terug naar Android ivm z1 compact maar een mooie windows phone ernaast zou wel smullen zijn :+
Reken er maar op dat ie gewoon 6 a 700 euro gaat kosten hoor ;) Als ie dezelfde prestaties kan leveren als de M8, dan kan je t wel vergeten dat je hem voor een midrange prijsje krijgt omdat ie Windows draait ipv Android...
Er zijn ook genoeg geruchten van een Lumia 1820 met QHD en 805 soc. http://www.phonearena.com/phones/Nokia-Lumia-1820_id8331

Ik denk dat de ondersteuning voor 801 niet zo moeilijk gaan doen en snel een update voor brengen.

[Reactie gewijzigd door Ntr- op 28 juli 2014 11:36]

Inderdaad zo speciaal is de 801 niet tegenover de 800...
Grote kans inderdaad :D Lijkt me ook een logische naamgeving :)
Is helemaal niet logisch, de M8 heet toch ook niet A8 vanwege Android?

En het zou ook niet werken mocht het toestel een upgrade krijgen naar Windows Phone 9 ooit.

[Reactie gewijzigd door Frietsaus op 28 juli 2014 11:37]

Ben je sarcastisch? W8 staat ansich misschien wel maar als je het uitspreekt heeft het meerdere betekenissen die voor een telefoon niet positief zijn.
Alleen in Nederland, En ik denk niet dat daar echt rekening mee wordt gehouden ;-)
weight.. symphonisch gelijk aan wait.
Dus ook in Engels sprekende gebieden wellicht niet zo een geslaagde keuze...
Ik dacht eigenlijk louter aan de Engelse uitspraak, maar je hebt gelijk in het Nederlands is het ook niet optimaal.
Vertaal '8' eens naar het Engels? 'Wait' of 'weight', beiden niet positief...
Overigens geldt deze redenatie wel voor wat andere talen. En in het Nederlands heb je natuurlijk ook nog Suriname, BelgiŽ en de Antillen. En ook in het Afrikaans (Zuid-Afrika) geldt hetzelfde.
Dit is goed nieuws voor Windows Phone, het werd tijd dat er voor de consument meer te kiezen is.
Tevens is dit natuurlijk ook een prachtig toestel dat qua bouwkwaliteit en afwerking niet minder is dan een high end Nokia/MS toestel.
Inderdaad goed nieuws voor WP. Ben zelf al jarenlang een zeer tevreden gebruiker van WP. Omdat ik toch wel nieuwsgierig was naar wat nieuws heb ik onlangs een Android (Oneplus One) gekocht. Moet zeggen dat de snelheid me bevalt van dat laatst genoemde toestel, ook de hoeveelheid apps en accuduur. Kwa interface en logica, eenheid van design etc vind ik echter WP met kop en schouders boven de andere systemen uitkomen. Zeker met 8.1 en de de daarbij behorende gratis offline navigatie vind ik een pluspunt. De One M8 heb ik ook een paar weken gehad en weggedaan omdat ik de prijs-kwaliteitsverhouding niet okay vond. Het geluid van dat toestel was echter fenomenaal. Hoop dan ook dat dat behouden blijft in de WP variant.
Graag met dual-sim!
is dat nu echt handig dual sim, Werken die sims tegelijke tijd of moet je steeds switchen welk tel nummer je gebruikt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True