Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 87 reacties

Microsoft brengt de Lumia 635 uit in Nederland. De 635 is gelijk aan de eerder uitgebrachte Lumia 630, maar heeft ondersteuning voor 4g. De adviesprijs in Nederland is 179 euro, vier tientjes duurder dan de 630 zonder 4g.

De Lumia 635 ondersteunt 4g op de in Nederland gebruikte frequentiebanden 800MHz, 1800MHz en 2600MHz. De maximale downloadsnelheid is 100Mbit/s, terwijl de maximale upload 50Mbit/s is; snelheden die providers momenteel in Nederland nog niet aanbieden.

De smartphone is de tweede na de Lumia 630 die met Windows Phone 8.1 uitkomt in Nederland. In 8.1 heeft Microsoft onder meer een notificatiecentrum toegevoegd, naast een extra kolom met live tiles. Daarnaast zitten er nog talloze wijzigingen in ten opzichte van versie 8.0.

De Lumia 635 heeft een 4,5"-scherm met 800x480 pixels en draait op een Qualcomm Snapdragon 400-soc met vier Cortex A7-processorkernen op 1,2GHz. De telefoon ontbeert een frontcamera, maar heeft wel een 5-megapixelcamera met autofocus aan de achterkant. De Lumia 635 is wat uiterlijk en kenmerken betreft, behalve de 4g-ondersteuning, exact gelijk aan de 630.

Nokia Lumia 630 ReviewNokia Lumia 630 Review

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (87)

Ten opzichte van de Moto G lever je in op het scherm (480p op de Lumia en 720p op de Moto G), de front camera die de Lumia niet heeft, een halve GB aan RAM en misschien het aanbod van apps (alhoewel dit niet heel relevant meer is). Daarvoor krijg je 4g terug. Met updates zit je bij zowel Motorola als Microsoft goed, die houden het toestel nl. wel goed up-to-date.

[Reactie gewijzigd door stane op 27 juni 2014 15:23]

Je hebt tegenwoordig ook een Moto G 4G versie, die is alleen slecht leverbaar op dit moment.
In het segment van rond de 200 euro met 4G strijden deze telefoons met elkaar.
Qua specs kan nokia zich in dit rijtje plaatsen, en is het daar iig de goedkoopste:

Nokia 635: S400, 512MB, 8GB+SD, 800x480, 4G, geen nfc, WP 8.1, Gorilla-Glass ¤165
BB Z10: S4+, 2GB, 16GB + SD, 1280x768, 4G NFC BBos10.3+ A4.3 geen gorilla ¤205
Moto-G 4G: S400, 1GB, 8GB+SD, 1280x720, 4G, geen nfc, A4.4 G-glas ¤205
Sony SP: S4p, 1GB, 8GB, SD, 1280x720, 4G NFC A4.3 Gorilla-glas ¤230
S4 Mini: S400, 1.5GB, 8GB + SD, 960x540, 4G NFC A4,4 Gorilla-Glas ¤230

Als ik het zo platform onafhankelijk bekijk, is Nokia erg concurrerend op prijs. Het mindere RAM is op WP lang niet zo erg als op het gegeheugenhongerige android of Blackberry os 10, Het enige echte minpunten die hij écht heeft zijn de lage resolutie op het scherm, en als je daar behoefte aan hebt, kun je misschien stellen dat binnen het eco-systeem minder diversiteit aan apps beschikbaar is. Voordeel dat hij heeft boven de rest van de concurrentie is dat volgens forumlieden er ook een dual-sim versie beschikbaar is.

[Reactie gewijzigd door kastjes op 27 juni 2014 20:25]

Je vergeet erbij te melden dat Windows Phone het enige platform is waar je zonder custom rom of root rechten je apps (foto's offline mappen natuurlijk ook) op je SD-kaart kan installeren.

Dit vind ik persoonlijk (zeker bij 8gb) een erg groot voordeel. Andere platformen zoals Android deden dit in het verleden, maar dit werkte gewoon erg brak.
Dat staat er bewust niet bij, omdat ik een vergelijking wil trekken op specs.
Dat is wat mij betreft een detail, zoals elk van de drie genoemde OS'en honderden kleine kenmerken heeft.
Een vergelijking laten verwateren in dit soort details en opmars maken voor een flamewar.

Als je dan een discussie wilt voeren doe dat op hoofdlijnen.
  • Android kenmerkt zich door de eindeloosmogelijkheden in tweakbaarheid, apps en personalisatie.
  • WindowsPhone door een strakke interface, licht en snel voelend os en goede integratie met pc's
  • Blackberry door een stukje veiligheid, compabiliteit met android, en een snel licht os.
Voor mij zijn die zo, en je kan die meer uitweiden of anders zien of ervaren.
Maar hoe je het ziet is vaak sterk afhankelijk van persoonlijke voorkeur of interesses.
Ik vind dit wel degelijk een belangrijk punt bij het kiezen van een telefoon (zeker bij deze prijs categorie). Bij de andere modellen kan je misschien uitbreiden met je SD-kaart, maar voor apps ben je afhankelijk van het interne opslag.

Natuurlijk moet je globaal het OS vergelijken, maar uitbreidt mogelijkheden zijn toch wel punten die belangrijk zijn ?

[Reactie gewijzigd door vali op 27 juni 2014 18:12]

Ik ben het helemaal met je eens. Bij mijn iPhone ben ik meer dan eens tegen het probleem aan gelopen dat ik geen apps meer kon installeren. Erg vervelend, zeker als je in de middle of niks zit en je moet extra kaarten installeren. Binnen WP kan ik gewoon Apps standaard installeren op de SD kaart en in mijn geval is die 64Gb groot. Ik kies dus eerder voor een toestel waarbij ik mijn Apps ook op een SD kaart kan installeren.
Tja en andere mensen vinden andere dingen weer belangrijk. Dat jij dat vind, zegt dus vrij weinig.
Er wordt dikgedrukt gemaakt dat bepaalde toestellen meer opslag hebben. In mijn ogen geeft het een vertekend beeld dat de Nokia 635 minder zou zijn door de 8 GB opslag.

Kunnen de andere toestellen namelijk ook een 128 GB SD-kaart erin stoppen? Zijn toch wel belangrijke pluspunten die erbij gemeld moeten worden.

Tevens hebben alle 63X wel toestellen LCD met Gorilla 3.

[Reactie gewijzigd door vali op 27 juni 2014 18:05]

Kunnen de andere toestellen namelijk ook een 128 GB SD-kaart erin stoppen? Zijn toch wel belangrijke pluspunten die erbij gemeld moeten worden.
  • Elke Blackberry: ja
  • Elke Android: Ja
Zal een correctie over het glas plegen in de post.
Dat het OS het ondersteund geloof ik op je woord, maar het toestel moet dat ook doen.

Galaxy s4 mini gaat t/m 64 GB
Sony xperia_sp t/m 32 GB
De Motorola Moto G t/m 32 GB
Precies, apps op mijn sd card kunnen installeren boeit me echt niks.
Je kan toch via de instellingen de data verplaatsen van intern naar SD en omgekeerd verplaatsen?
Aanbod van apps is nog steeds een heel groot verschil. MS apps lopen vaak achter, komen later of zijn nog helemaal niet aanwezig. Daarnaast zijn er apps die worden gemaakt door MS in plaats van de dienst zelf.
Dat app-argument krijgt ook wel een beetje een baard. Enerzijds is het waar dat betreft kleinere apps van kleine organisaties WP vaak de boot mist of trager is.

Maar talloze onderzoeken, ook voor Android en iOS, laten zien dat het merendeel van de gebruikers slechts een heel select aantal apps gebruikt. Tweakers wellicht niet, maar voor veel gebuikers is het apps-verhaal helemaal niet zo relevant. Zeker omdat betreft de top-100 van wereldwijde apps zo goed als allemaal op WP beschikbaar zijn.

Het is dus ook een kwestie van hoe 'app centrisch' je bent.
Zucht, wanneer stoppen we eens met die "te weinig apps"-kaart. Zit je echt te wachten op al die kansloze King-spelletjes? Op de zoveelste Flappy Bird, 2048 en Poo kloon? Moet je echt je voldoening halen uit Tinder, Grinder of Instragram duckfaces?

Kijk nou eens naar de top 100 apps van:
- Android (https://play.google.com/store/apps/top)
- iOS (https://www.apple.com/nl/itunes/charts/free-apps/)
- Windows Phone (http://www.windowsphone.com/nl-nl/store/top-free-apps)

Hoeveel kansloze meuk zit er in Android en iOS, en hoeveel in WP? Hoeveel zinvolle apps hebben alle 3 de stores gemeen met elkaar? Juist.

WP heeft voor mij bijna alle relevante apps en is op zakelijk gebied heer en meester (persoonlijke mening, geen feit).

Het enige wat ik WP ernstig aanreken is dat Lync waardeloos werkt.

[Reactie gewijzigd door Ireyon op 27 juni 2014 20:38]

Allemaal leuk en aardig, maar Android vind ik toch velen malen stabieler. Ik heb net een maandje gebruik gemaakt van een lumia 925, ik wilde Windows toch een kans geven, maar ik ben toch weer gillend terug gegaan naar Android. En ik gebruik eigenlijk maar zeer weinig apps. Facebook, whatsapp, tweakers, marktplaats (niet aanwezig op Windows wtf) dumpert, wat nieuws apps, navigatie.. En nog een aantal, maar ze zijn stuk voor stuk minder dan op Android. Windows is wat mij betreft nog lang niet op niveau, ondanks het redelijke aanbod en Nokia maakt gewoon erg mooie telefoons. En dan praat ik nu nog over de duurdere Windows toestellen. Voor dit geld zou ik zeker voor de moto g of s4 mini gaan.
Voor tweakers moet je niet de app gebruiken. Op zowel iOS als WP is ie waardeloos, beter de site pinnen.

Bij nieuws apps mag je mij wel vertellen welke je minder vindt. NOS, NU, Engadget, Bing News, etc zijn allemaal van hoog niveau. Het kan dus wel, maar dan moet je het op luiheid van de ontwikkelaar gooien.

Iets zegt me dat je bent vastgeroest op sommige apps en daarom niet wilt overstappen. Sure, sommigen zullen slechter zijn, maar daar zijn dan vaak weer betere alternatieven voor die je op Android weer niet hebt. Zo zie je op Android en iOS vooral Buienradar, maar kun je op WP beter Regenmeter gebruiken bijvoorbeeld. Of niet de officiële Youtube, maar Metrotube. Die staan dan ook hoger in de Top 100 en voorzien in gelijk doel (regenvoorspelling/weerbericht of youtubefilmpjes kijken).

Veel apps op andere platformen worden imo schromelijk overschat. Heb nu een paar maanden met een iOS toestel gewerkt, maar kan nou niet echt zeggen dat het verschilt in kwaliteit bij de apps. En ik heb op beide platformen al wel 200+ apps gebruikt met het merendeel vergeleken.
Aan de andere kant, er zijn een flink aantal apps van inderdaad Microsoft zelf (de voormalige Bing apps) en van Nokia, die exclusief voor Windows Phone (of voor Lumia) zijn, die gratis zijn en die heel erg goed zijn, en die heb je dus weer niet op een Android of iPhone. En nogmaals, dit zijn vaak héle sterke apps.

Ik noem er wat (live en direct uit mijn app folder);
Bing Translator
Cortana
(Bing) Finance
(Bing) Food & Drink
(Bing) Health & Fitness
Here Drive+
Here Maps
Here Transit
Maps
(Bing) News
Nokia Creative Studio
Nokia Camera
Nokia Car App
(Microsoft) Office
OneDrive
OneNote (ok, deel van Office en geintegreerd met OneDrive, maar toch! IJzersterke app op zichzelf)
(Bing) Sports
(Bing) Travel
(Bing) Weather

En persoonlijk vind ik Xbox Music erg fijn, en natuurlijk de Xbox app zelf, met SmartGlass...

Dus, wat mij betreft, ja, er zitten verschillen tussen apps op WP en IOS/Android, maar die verschillen zijn zeker niet alleen in het nadeel van WP, er zijn ook zat voorbeelden waar WP wat apps betreft wint van IOS/Android, IMHO.
Voor heel veel zaken uit je lijstje heeft Google alternatieven die gratis zijn en vaak ook heel erg goed zijn. Dus of dat wel zo differentiërend is?
Verder begrijp ik niet dat je Office, OneDrive en OneNote opnoemt, die heeft Microsoft immers toch ook voor Android uitgebracht?
Ja, er zijn nu dus ook apps die eerst alleen op WP verkrijgbaar zijn en pas later ook op Android/IOS komen. De bedoeling van mijn reactie op ChicaneBT was dan ook aan te tonen dat het niet (meer) zo zwart/wit is als hij/zij voor deed komen.
Androids/Google hebben geen offline gps(op een uitzondering na) die de Lumia's (op 2 ofzo na) allemaal wel hebben.
En de HERE drive alleen al is voor bijna iedereen met een auto wel dikke toegevoegde waarde.

Plus hij vergat nog een tiental WP/Lumia only apps/features die ook wel wat meer toegevoegde waarde heeft.

Zelf vind hij Xbox music fijn wat ik minder prettig vind en ik gebruik vrijwel alleen maar de Mixradio :P

Geen ander toestel komt met zoveel OOTB als de Lumia's komen.
Alle Lumia's hebben offline gesproken GPS, en sinds W8.1 hebben ook de budget modellen wereldwijd offline gesproken GPS. (Drive+ hebben alle toestellen nu).

Voor de HERE diensten heeft niemand een vergelijkbaar alternatief, helemaal met Transit/Citylense e.d. en alles erbij. Google is veel te basic en niet offline, en kan er zelf niet mee concurreren.

Er zijn op Android wel meerdere alternatieven, maar geen één komt in de buurt van het HERE pakket. Dat is toch een sterk pluspunt op het gebied van software, wat voor mij de simpele Android only apps meer dan compenseert.
Mja de Bing apps en Here apps zijn imo heel erg goed en doen veel alternatieven verbleken. Zeker op concurrerende platformen zijn daar toch altijd weer aparte apps voor nodig. Dan pak je liever een NOS app voor nieuws dan een verzamel-app, waardoor je uiteindelijk weer verschillende apps hebt voor verschillend nieuws.

Hier en daar kan er nog wel wat worden verbeterd aan localisatie (meer nieuwsbronnen bv), maar ik klaag niet. Vind ze allemaal vrij compleet en doen goed wat ze moeten doen. Zeker voor beginnende smartphonegebruikers vind ik ze erg geschikt.

Wel is het jammer dat ze niet standaard voorgeïnstalleerd staan. Zou het platform een stuk aantrekkelijker maken voor een goede out-of-the-box ervaring.
Mijn 920 kwam met de HERE tools vooraf geinstalleerd. Enige wat ik los gedownload heb is HERE City lens als ik het mij goed herinner. Wat IMO ook een hele vette en goede app is.
Ik snap helemaal niks van deze reactie. Microsoft brengt de 635 (4G) uit in Nederland, en de eerste reactie gaat over Moto G. Schiet mij maar lek.

Een container is van ijzer en een boom is ook van hout.
Ik moest er ook wel al gelijk aan denken. Ze zitten in het zelfde marktsegment en dan is de Motorola G toch de winnaar wat mij betreft. Scherm is veel beter en front camera en de nieuwe variant heeft ook 4G en micro sd support.
Zijn de verschillen voor dat segment groot genoeg dan? Denk niet dat een consument die voor een budget-smartphone gaat, echt zal klagen over iets lagere resoluties of net iets betere camera's.

Dan kijk je al sneller naar het besturingssysteem lijkt me, daar zijn grotere verschillen te vinden in gebruikservaring. En in dat vlak levert de Nokia standaard meer imo.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 27 juni 2014 18:10]

Soms wel. Hangt ook van de markt af. In de USA zijn telefoons bij de meeste providers inbegrepen in het abbonement of je wilt of niet. Die providers hebben dan sales-targets met Apple en Samsung.

Je krijgt dan rare situaties dat een tweejarig abbonement met een budget toestel evenveel kost als een S5 of iPhone 5, muv een eenmalig bedrag van 99 dollar.

En dan gaan mensen inderdaad klagen dat die budget telefoon zo'n slechte camera heeft. Die groep mensen subsidieert indirect dan de iPhone5/S5 groep, dus ben je uberhaupt wel een beetje gek als je een budget toestel neemt.

In Europa is dat aan het afnemen, maar ook daar is soms nog sprake van dit soort constructies.
De Moto G is nou eenmaal zijn grootste concurrent, daar zal hij altijd mee vergeleken worden.
Moet zeggen dat de Lumia 63x helaas niet overal goed uit de reviews komt. Voor een budget toestellen zijn er toch een aantal minder goede keuzes gemaakt. Ik krijg het gevoel dat de 63x niet de beste opvolger is die Nokia had kunnen maken voor de 62x.
Helemaal mee eens de 625 is ongeveer even duur, heeft ook 4G en een frontface camera en een flash. De enige reden om voor de 63x te kiezen is dual-sim. Maar weinigen hebben dat echt nodig

[Reactie gewijzigd door bush op 27 juni 2014 15:43]

Zakelijk is de combinatie 4G en Dual-Sim(DS) toch wel erg aardig. Met DS kun je een SIM van je werk en van jezelf gebruiken. Of een internationale en een nationale SIM.
Ik geloof een foutje in het artikel; ik dacht dat enkel de L630 dual-sim functionaliteit heeft, de L635 heeft dit niet, dus ofwel 3G + DS, ofwel 4G + SS
Waarschijnlijk omdat de 630 de opvolger is van de 520, niet van de 620. Voor de 140 die dit toestel kost, krijg je best een net toestel, mét lange ondersteuning, iets dat je bijvoorbeeld niet krijgt bij Motorola...

[Reactie gewijzigd door Loller1 op 27 juni 2014 15:42]

Niet alleen lange ondersteuning op OS, maar ook op app-vlak kun je dus vrij lang mee. Net als Apple dus eigenlijk, maar dan voor een veel lagere prijs.
Maar het is de combinatie van specs met besturingsysteem die het hem doet. Zo ook bij mensen die een macbook met een notebook wat windows draait vergelijken.
Dit is toch een van de goedkopere 4G telefoons. Er is nog een Archos die android draait en een quad core heeft en 4g support heeft. De Nokia 635 is dus de op een na goedkoopste quad core 4g telefoon.
Als 4G echt de enige toevoeging is, vind ik een prijsverschil van 40 euro op een toestel van 179 euro echt wel veel. Ik zou eerlijk gezegd zelfs geen 4G willen, Edge voldoet zelfs, 3G als je eens wat sneller wilt zijn of een Youtube-filmpje zien. Maar voor 4G is echt maar een kleine markt, en zeker niet de markt die toestelletjes van 179 euro kopen.

Bovendien hoor ik van vrienden met iPhone's en Galaxy's dat de batterij echt genadeloos lijdt wanneer je 4G gebruikt. Liever een Lumia 630 dan.

[Reactie gewijzigd door Terrestraeon op 27 juni 2014 15:30]

De batterij gaat met 4G juist langer mee dan met 3G. En 4G is voor iedereen handig, niet alleen voor een beperkte doelgroep. Het is gewoon fijn als internet net zo responsief is als wifi.
Mits je een data-abo hebt. En een grote ook. Iedereen die ik ken die 4G heeft, heeft niet genoeg aan 1GB per maand. En ik zoek juist iets goedkoops voor mijn zusje en als die al een abonnement neemt, wordt het niet meer dan 100-200MB.

Overigens heb ik ook geen 4G en ik zou ook niet extra betalen als mijn telefoon dat wel ondersteund (geen idee of hij dat doet). Leuk is niet noodzakelijk en het hoeft ook niet het geld waard te zijn.
Een byte via 4G is net zoveel als een byte via 3G. Zeggen dat je een grotere databundel nodig hebt voor 4G betekent dat je er gewoon meer gebruikt van maakt.
Niet per se. Ik heb sinds kort 4G en merk dat er meer doorheen gaat, ondanks dat ik net zo veel doe. Het heeft een beetje te maken met de snelheid van het internet in combinatie met de snelheid waarop jij zelf handelt. Stel dat ik een video bekijk en na 1 minuut besluit dat ik de rest niet hoef te zien. Met 3G is dan misschien 3 minuten van het filmpje geladen, met 4G is het hele filmpje dan al geladen!

Zelfde, maar dan minder erg met websites. Als jij op een link klikt zodra die zichtbaar is zal bij een langzamere verbinding minder zijn geladen dan bij een snelle, waar elke pagina volledig wordt geladen voor je ook maar de kans hebt om op die link te klikken.
Als je internet op 4G hebt koop je een budgettoestel? Dat lijkt me helemaal geen logische combinatie.
Waarom niet? Bij Hi bijvoorbeeld hebben alle sim-only abo's 4G. Sim-only + goedkoop los toestel is een zeer logische combinatie. Waarom dan geen 4G-toestel?
Microsoft heeft van begin heel strikte eisen opgelegd naar minimum specs van hardware.
Het voordeel hiervan is, ook al ga je voor de goedkoopste versie, dan nog loopt het soepel en kan je games/apps zonder probleem draaien. (uitzondering daargelaten, bijvoorbeeld GTA, maar cijfers genoemd hierboven spreekt over 0.24% van de apps die je niet kan draaien op de budget reeks)

Bij Android op de budgettoestellen is het huilen met de pet op. Same story met de Android tablets van 100 euro. Ik heb er maar een woord voor, brol. Gaat van onsoepel tot zo traag dat het bijna onwerkbaar is. Ik heb onlangs zelfs een Android toestel vast gehad waarbij het intern geheugen vol zit. Klein detail, er staat geen enkele extra app op geïnstalleerd en factory installed apps kan je niet verwijderen. Android is leuk op de dure toestellen maar bij budget toestellen zie ik ze liever vertrekken dan komen.

Dat geeft dan echter wel weer tot nadeel dat je bij de budget reeks van WP niet echt kan besparen. Immers een tragere CPU of minder dan 512MB ram nemen mag niet van Microsoft. Dus het komt neer op een goedkoper scherm, front camera die er niet is, led verlichting die ontbreekt, of in dit geval wel of geen 4G. Het zijn dus inderdaad maar kleine opties waar je in vergelijking veel geld voor betaald maar je bent wel zeker dat ook al ga je voor het goedkoopste toestel het ding toch deftig werkt. Tevens willen consumenten keuze hebben dus krijgen ze ook die keuze.
Ik heb de Lumia 625, dus een budget toestel zoals deze.
Ik kan je vertellen dat ik met redelijk gebruik makkelijk 2 dagen haal, mede dankzij de 4G. Ik gebruik het toestel voor bellen en als wifipunt voor de tablet, dat laatste vaak de hele dag.
Voorheen deed ik dat met een Lumia 800, 3G dus, en die hield het geen dag uit.

De 625 heeft wel hetzelfde minpunt als de 635. De resolutie is echt laag. Dat is de eerste indruk die je krijgt als je het toestel voor de eerste keer aanzet.
heeft iemand een idee hoe lang je met de batterij van dit soort telefoons doet?
vorige week 4 dagen gehaald met mijn Nexus 5 (in Belgie, GSM netwerk in de bossen en synchronisatie en internet uit), maar normaal maar 2 dagen.

ben voor mijn vrouw opzoek naar een smartphone die het gewoon wat langer doet (is eigenlijk haar enige eis)
Hier zit een kleine 1830 mAh accu in, daar kan je niet veel van verwachten. Voor lange accuduur zal je moeten zoeken naar een toestel met een grote accu (>3000 mAh), een zuinige SoC (Snapdragon 400, Mediatek MT6589, Intel Atom, etc) en een niet al te stroomslurpend (hi-res) scherm, en die combinatie is helaas zeldzaam. Motorola heeft het twee jaar terug geprobeerd met de Razr HD Maxx, maar die is genadeloos geflopt en sindsdien concluderen de fabrikanten blijkbaar dat Europese gebruikers het wel prima vinden om elke dag aan de lader te hangen.

Het rijtje is eigenlijk maar kort: de Huawei Ascend Mate (4050 mAh accu) is erg groot maar ws de enige reele keus, de Asus Fonepad 7 (4000 mAh) is zo groot dat je het nauwelijks meer een telefoon kan noemen, en de Lenovo P780 (4000 mAh) en Philips W6618 (5300 mAh) zal je moeten importeren uit China.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 27 juni 2014 15:51]

Die dingen met quad ARM A7 lijken me in theorie ook wel zuinig door de goede cijfers die de ARM A7 core neerzet.
Precies, de Snapdragon 400 en Mediatek MT6589 die ik noem hebben beide Cortex A7 cores.
630 single sim doet het bij mij max 5 dagen. Geregeld wifi of data aan maar in de nacht staat hij altijd uit.
Best best tevreden hierover.
bedankt!

ben bang dat zodra je overstapt van featurephone naar smartphone dat je moet accepteren dat je batterij het niet langer doet dan 2-3 dagen...
Met een capaciteit van 1800 mAh zou ik niet rekenen op een briljant uithoudingsvermogen.
Is dit ook de variant met dual-sim? Het is nogal onduidelijk waar de dual-sim 630 leverbaar is nl.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 27 juni 2014 15:23]

Voor dual sim moet je eens op Amazon Duitsland kijken. De 635 is echter niet in dual sim beschikbaar, enkel de 630.
Nette prijs, alleen jammer dat er nu niet standaard 1GB aan RAM-geheugen inzit.
Ik heb de Lumia 520. Die heeft ook maar 512MB aan RAM. Ondanks dat draait het toestel op WP8 onzettend soepel, snel en zonder haperingen.
Klopt, maar je mist wel bepaalde apps uit de store die 1GB nodig hebben. Die worden in de Store er al uitgefilterd.
Dat zijn er gelukkig wel maar erg weinig die je mist. Voornamelijk een paar spellen.
Best wat zwaardere apps hadden in het begin veel moeite met 512 mb. Maar voor de meeste apps word dit in de weken na release wel opgelost. Nu zijn het alleen een paar (een dikke minderheid) games met dit probleem.

Echt, als ik kijk hoe goed de 520, 625 e.d. om gaan met WP. Ik vraag mij regelmatig af waarom ik nou eigenlijk voor de 920 gekozen heb.
De camera van de 625 is niet eens heel veel slechter als wat ik in de 920 heb zitten. Ondanks bijna de helft in MP.(verschil is wel zichtbaar, maar voor whatsapp, facebook e.d. is het verschil redelijk minimaal)
512mb heb ik vooralsnog alleen bij grafisch zware titels gezien. Hierbij zijn ook al een aantal titels geschikt gemaakt voor 512mb. Ik verwacht niet dat er zware gamers zitten bij deze doelgroep, dus is het wat dat betreft verwaarloosbaar.
Ik had al niet het idee dat ik wat miste ;) .
Is alweer een jaar oud dat bericht. Inmiddels zijn er wel weer spellen bijgekomen, maar ook anderen weer compatibel gemaakt met 512mb. Als je echter kijkt in de lijst van 100 populairste apps, dan is dat daar ook hoogstens 1 of 2. Waarbij het maar de vraag is of dit binnen de doelgroep gewenste apps zijn.
Ja dat weet ik wel, ik heb er laatst één als cadeau aan mijn moeder gedaan maar als je een 512mb exemplaar vergelijkt met een 1GB dan zie je toch dat alles een paar seconden sneller gaat. Niet dat de Lumia 520 langzaam is maar soms is die ene seconden toch net vervelend als je snel wat wil opzoeken.
Ik heb ook een Lumia 520, maar deel je mening toch niet echt. Alles Apps die afkomstig zijn van Microsoft of Nokia draaien over het algemeen wel goed, maar zeker als het wat grotere Apps zijn mis ik toch die 1Gb RAM wel.
Ik snap ook niet dat de 525 hier niet te koop is. Dual core S4 en 1GB RAM. Daar zat ik eigenlijk op te wachten, een nieuwe WP8-telefoon in de budgetlijn met specs die je ook kunt vinden in de high ends van vorig jaar.
Leuk dat die smartphones steeds goedkoper worden, maar voor velen zijn ze nog lang niet betaalbaar, tenzij je er 3-4 jaar mee kunt doen en dan is het hebben van 1GB werkgeheugen wel zo'n veilig gevoel. Ik wacht al een half jaar op een telefoon voor m'n zusje, maar alles dat uit komt is het net niet.