Asus introduceert Transformer Book Flips en nieuwe tablet voor de Benelux

Asus heeft twee Transformer-systemen voor de Benelux aangekondigd. De Transformer Book Flip komt in 13,3"- en 15,6"-varianten, heeft een scherm dat volledig om te klappen is en komt in augustus. De Transformer Pad-tablet komt eind juni, begin juli.

Asus brengt drie versies van de Transformer Book Flip uit in de Benelux. De TP300 beschikt over een 13,3"-scherm met resolutie van 1366x768 pixels. De processor is de Core i5-4210U, er is 6GB geheugen en de hdd is een 500GB-exemplaar dat roteert met 5400rpm. Daarnaast komen er twee TP500-modellen met 15,6"-schermen, waarvan één een resolutie van 1366x768 pixels heeft en de andere over een full-hd-scherm beschikt.

De uitgebreide versie van de TP500 bevat een Core i7-4510U en een GeForce GT 840M met 2GB videogeheugen. Asus heeft de goedkopere variant van een Core i5-4210U voorzien, die het met zijn igp moet doen. Beide varianten bevatten verder 6GB geheugen en een hdd van 500GB, aangevuld met 24GB flashcache. De Transformer Book Flip-modellen komen begin augustus in Nederland en België beschikbaar voor een vanafprijs van 699 euro.

Asus heeft ook een tablet in de Transformer-serie aangekondigd. De Transformer Pad TF103C is een 10,1"-tablet met een ips-paneel en een resolutie van 1280x800 pixels. De processor is de Z3745-quadcore van Intel, die zijn werk op 1,33GHz doet. Er zijn 1GB werkgeheugen en 16GB opslaggeheugen. Zoals bij eerdere Transformer Pads is de tablet op een toetsenbord te klikken. De afmetingen van de tablet zijn 257,4x178,4x9,9mm en de dikte loopt op tot 19,8mm als het toetsenbord bevestigd is. Op de tablet is een micro-usb 2.0-poort aanwezig en het toetsenbord voegt daar een volwaardige usb 2.0-poort aan toe.

De prijs van de TF103C bedraagt 279 euro. In Nederland arriveert de tablet op 20 juni, maar de Belgen moeten daarna nog even tot 1 juli wachten op beschikbaarheid.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

18-06-2014 • 14:14

20 Linkedin

Reacties (20)

20
19
9
0
0
9
Wijzig sortering
Denk niet dat die tf103c lekker gaat werken met maar 1gb geheugen.

Verkeerde manier van kosten drukken in mijn ogen
Anoniem: 516602
@-BaJo-18 juni 2014 15:10
Heb vanmorgen met de tablet kunnen spelen en kan je zeggen dat hij draait als een zonnetje. KitKat, Intel processor en 1GB werkgeheugen zorgen voor een soepele ervaring. Aanwezige redacteur van Tweakers kan dit bevestigen, de tablet draait goed.
Zevenhonderd euro voor een model met een schermresolutie van 1366x768... Dat kan écht niet meer!
Ik heb de 'oude' Asus Transformer Prime met een 720P scherm, en ik heb al moeite om daar naar te kijken.
Ik hoop toch echt dat we dit jaar afscheid nemen van dergelijke lage resoluties, wellicht m.u.v. het echte low-end segment. Maar dit kun je niet verkopen voor 700 euro!
Bovendien bevatten deze apparaten de hardware wel om full-hd panels en beter met gemak aan te kunnen sturen.
Wat is de TF100 dan toch een mooi geprijsd product t.o.v. de hier aangekondigde TF103C! Voor €349,- koop je een tablet met ongeveer dezelfde resolutie (1366x768 ipv 1280x800), krijg je 2GB geheugen ipv 1GB, 32GB opslag ipv 16GB, USB 3.0 ipv USB 2.0 en en een HDMI aansluiting. Daarbij moet er natuurlijk wel onderscheid gemaakt tussen Windows 8.1 (+Office) en Android. In mijn geval vind ik Windows 8.1 van grote meerwaarde t.o.v. Android, maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen zo te zijn.
Ik ben toe aan een nieuwe laptop en had mijn ogen altijd op zo'n Asus Flip model gelegd alleen vond ik die niet aantrekkelijk en aan design hecht ik veel waarde aan. Deze zien er al een stuk beter uit en zijn redelijk geprijsd.
Waar blijft de T200, Asus?
Ik wacht eigenlijk op nieuws over de ASUSPad TF303CL, ben nu in bezit van een TF201 en ik denk dat de 303CL qua specificaties een goede tablet ter vervanging is voor de toch wat tegenvallende TF201

[Reactie gewijzigd door zeeuw32 op 18 juni 2014 15:45]

Anoniem: 426269
18 juni 2014 16:09
Wat voor een besturingssysteem draait er op die tablet? Zal wel geen Windows 8.1 zijn?

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 426269 op 18 juni 2014 16:12]

Aangezien Asus zowel Windows 8.1 en Android gebruikt voor haar Transfomers.
De TF103C draait op Android 4.4 en ondersteund overigens Wifi op het 5Ghz netwerk
Filmpje: http://youtu.be/g02hHmUWrPU

Bron: http://www.tabletsmagazin...o-transformer-pad-tf103c/

Ik vind het erg jammer dat de Transformer Flips (13,3") met zo'n lage resolutie worden geleverd. Ik had liever minimaal 1440p gezien. Dit maakt het makkelijker om website goed te bekijken en om dichter bij een laptop ervaring te zitten.
1366x768 pixels in een 13,3 inch laptop, 1280x800 in een 10,1 inch tablet. Dit stinkt gewoon naar afspraken omtrent schermresolutie op laptops ...
Dit stinkt gewoon naar afspraken omtrent schermresolutie op laptops ...
Afspraken? Wat dacht je er van dat dit waarschijnlijk op het moment het meest goedkope type paneel is?
Misschien het meest goedkope type maar bij die grote is het wel achterhaald.
als 10 inch tables al hoger dan full hd zitten of op Hd en een 13 of 15 inch op deze resolutie dan spreek je over schermtechnologie van jaren geleden.

Daarnaast 500gb hdd is leuk maar ik heb liever een ssd in een laptop of tablet. Maar ja voor die prijs heb je dan geen 500gb. Of je dat ook nodig hebt is een andere vraag.

Prijzen vanaf 700 euro zijn ook niet goedkoop voor oude schermtechniek. Vraag me echt af of asus hier nu mee gaat scoren.
Wat je alleen niet moet vergeten is dat op sommige vlakken groter ook duurder maakt. Als ze full hd schermen van 14" net zo goedkoop zouden kunnen maken als die van 5.6" dan zouden ze het echt wel doen. Dat stinkt niet naar afspraken zoals svennd stelt, maar simpelweg naar het feit dat grote full hd schermen relatief duur zijn (in vergelijking met hun kleine broertje).

Persoonlijk zou ik ook helemaal niet om hoge resoluties geven behalve als ik bezig ben met poweruser activiteiten zoals programmeren. Meestal als je op het internet zit enzo heb je echt totaal geen meerwaarde aan full hd en kan ik me dus ook goed voorstellen dat ze als fabrikant daar dan ook geen geld in steken. Ik bedoel maar, de meerderheid gebruikt geen Eclipse, Photoshop en dat soort zooi. Toegegeven, voor de 15" variant vind ik het bijna net zo belachelijk als jullie, maar bij de 13" variant kan ik me het heel goed voorstellen.

Bij een mobiel aan de andere kant zit je met je neus recht bovenop het scherm en heb je dus veel meer aan hogere DPI's, dus daar zie je dan ook dat er meer geld in word gestoken. Neem m'n eigen laptop trouwens, full hd, 14.nogwat inch, windows stond standaard ingezoomd (125% ofzo), nu zette ik het direct op 100%, maar dat beteken ook dat ik me laptop toch beduidend dichterbij op m'n bureau zet dan collegas enzo.

[Reactie gewijzigd door David Mulder op 19 juni 2014 01:36]

Anoniem: 426269
@the_shadow18 juni 2014 16:12
Dan nog, blijkbaar willen ze liever niet verkopen, als ze het meest cheape scherm erin gooien waar niemand meer op zit te wachten.
waar niemand meer op zit te wachten
Hier op Tweakers misschien niet, maar ik denk dat je de gemiddelde consument overschat. Die kijkt toch voornamelijk naar de prijs en eventueel het merkje. Ik gok dat Asus wel een redelijk overzicht heeft over de markt, die zetten niet zomaar iets neer waar geen vraag naar is.
Ik denk dat ook die veralgemening achter de rug is, mensen kennen onderhand al "retina" en 1080p hd schermen ...
De laatste is een Android tablet.
Anoniem: 426269
@svennd18 juni 2014 16:11
Het lijkt inderdaad bijna wel of ze met z'n allen afspreken om maar die lage resoluties te blijven leveren op hun laptops. Helemaal 1366x768 voor een 15.6" laptop vind ik belachelijk. Maar goed, als ze niet willen verkopen, dan niet.

Zonder (mini) displayport is het voor mij sowieso nutteloos om te kopen, want dan kan ik mijn externe QHD scherm er niet op aansluiten (of in de toekomst een 4k monitor).