Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 16 reacties

De Kickstarter-game There Came an Echo wordt niet alleen voor Windows uitgebracht, maar ook voor de PlayStation 4. De ontwikkelaars besloten dit nadat ze 'overtuigd waren door de stemcommando-mogelijkheden van de PS4.'

De game wordt ontwikkeld met als voornaamste bedieningsmogelijkheid de stemmen van de spelers, stelt Iridium op de Kickstarter-pagina. De ontwikkelaars implementeren echter ook gewoon ondersteuning voor muizen, keyboards en controllers. De campagne heeft zijn doel van 90.000 dollar behaald en kwam uiteindelijk op 115.569 dollar uit. De stretch goals voor Linux en OS X-ondersteuning zijn niet behaald.

De ontwikkelaars stellen dat het stemherkenningssysteem beter zal werken dan algemene systemen als Siri of Google Voice Search omdat het een veel kleiner woordenboek hoeft te hanteren. Bovendien kunnen stemcommando's vervangen worden door teksten die spelers zelf verzinnen. De ontwikkelaars geven het voorbeeld dat een commando als "Grace, hold position" indien gewenst vervangen kan worden door "Yo girl, hold up." De mogelijkheden hier zijn in principe eindeloos: spelers mogen iedere uitspraak die ze kunnen bedenken verbinden aan de commando's in het spel. There Came an Echo moet halverwege 2014 op Steam verkrijgbaar zijn. Over de PlayStation 4-releasedatum is nog geen duidelijkheid.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (16)

"De Kickstarter-game There Came an Echo wordt niet alleen voor Windows uitgebracht, maar ook voor de PlayStation 4. De ontwikkelaars besloten dit nadat ze 'overtuigd waren door de stemcommando-mogelijkheden van de PS4."

OMFG, Als het op Windows werkt met een microfoon... dan werkt deze 2D game natuurlijk ook op een PS4 met microfoon!!! Fucking Next Gen Shizzle!!! _O-
En extra bijzonder omdat in de Xbox One vs Playstation 4 discussies vaak het "ik ga toch niet praten tegen mijn console, waarom zou ik extra betalen voor Kinect"-argument naar voren komt. Het lijkt me dus dat juist de Xbox One in combinatie met Kinect zich uitermate goed leent voor deze game.

[Reactie gewijzigd door Luit op 11 april 2014 17:42]

Het opmerkelijke is dan juist dat kennelijk de PS4 gelijke mogelijkheden heeft bij een lagere prijs en de keuze om camera wel of niet aan te schaffen.
Daar heb je inderdaad gelijk in, echter heeft Microsoft iets andere bepalingen voor het toestaan van indie games op de Xbox One (nl. ID@Xbox). Hierdoor is voor veel developers de PS4 een toegankelijker platform.

En nu kun je wel heel grappig gaan doen Firepath, maar het idee is juist dat je zonder koptelefoon deze game kunt aansturen, door gebruik te maken van de microfoon in de controller. [edit: mijn fout, er zit inderdaad geen microfoon in de controller, maar kan er op aangesloten worden]
Natuurlijk is het nog steeds een microfoon als elke andere, maar is het daardoor toch wel een bijzonder systeem omdat je geen headset, noch een Kinect camera nodig hebt, maar juist alleen de controller. Overigens, omdat het isometrisch is is het niet automatisch een 2D game. Als ik zo de graphics zie zijn de karakters het wel degelijk 3D gerenderd, maar met handgetekende achtergronden.

Next-gen is huis niet alleen maar superrealistische graphics, en het is niet alsof voicecommands in een strategy game nog niet eerder gedaan zijn (zie bijvoorbeeld Tom Clancy's Endgame), maar deze vorm van implementatie is wel degelijk weer nieuw. Ik ben dus erg benieuwd hoe goed dit gaat werken. Met name hoe je gaat bepalen waar je je karakters heen stuurt. Gaat dit zoals bij Endgame met waypoints, of juist meer met de controller (en in het laatste geval, heeft de voice control dan wel meerwaarde).

[Reactie gewijzigd door TheKmork op 11 april 2014 20:13]

Er zit helemaal geen microfoon in de ps4 controller... _O-
Je hebt inderdaad gelijk, ik had wat dingen door elkaar gehaald (het is inderdaad een speaker en geen microfoon). Dat neemt echter het belangrijkste punt van mijn post niet weg dat het een goede zaak is dat er geëxperimenteerd wordt met nieuwe controls voor games. Dat het op een ander systeem (PC) ook kan maakt het m.i. niet meer of minder next-gen in mijn optiek. Sowieso betreft dit een "indie" titel, dus het is niet alsof dit als een next-gen vlaggeschip gepositioneerd wordt of iets dergelijks.
Dit klinkt veelbelovend. Ik kijk vooral uit naar hoe deze next-gen versie van custom keybinds gaat werken!
Mijn vriendin word nu al gek als ik met vrienden in een server BF4 zit te spelen.
Moet je na gaan als je constant commands in je controler staat te blèren :+
Word tijd om de gamekamer eens goed te isoleren...
Als ik kijk naar andere spellen met voice commands zoals dangerous waters dan heb ik niet veel hoop dat dit echt gaat slagen.
Heel vaak werken voice commands niet dus zullen veel gamers over gaan tot een normale bediening, aangezien ze daar meer vetrouwen in hebben.
Die onwikkelaars zijn meer overtuigd dan ik, zit je straks in je kamer met wat vrienden "Yo girl, hold up" tegen een scherm te schreeuwen. Vinden je buren vast ook fijn :) wat is er mis met een controler?
Als jij zo hard schreeuwt dat je buren daar echt last van hebben dan heb je óf echt papieren muurtjes, óf moet je wat minder hard schreeuwen :+
En er is niets mis met een controller, maar stilstand is achteruitgang. Ik vind het juist goed dat developers experimenteren met verschillende manieren van spelbesturing. Met name als je op een gegeven moment ook VR omgevingen gaat krijgen wordt het des te belangrijker dat de besturing meer immersive wordt dan op een knopje drukken.
Ik zeg niet dat dit spel het helemaal goed gaat doen en dat dit *de* manier van gamen wordt, maar ik kan het alleen maar toejuichen als developers op deze manier experimenteren.

Daarnaast is het vermoedelijk ook nog zo dat je dit spel ook met de controller kunt spelen, dus als je echt niet wilt, kan dat ook zonder je buren te pesten.
Ik snap niet dat hier een nieuwe game voor uit moet komen. Tien jaar geleden kon dit ook al met de microsoft Speech Development Kit + een 3rd party progje om je voice commands om te zetten in keyboard commands, waarbij je dan de keyboard shortcuts die voor elke strategy beschikbaar zijn gebruikt.

edit: volgens mij gebruikte ik destijds e-speaking.

[Reactie gewijzigd door henk53 op 11 april 2014 18:32]

Ronald Jenkees heeft de muziek voor dit spel gemaakt. Voorbeeldje voor als je hem niet kent: https://www.youtube.com/watch?v=GeIAXlwVlZc
Wil Wheaton! Sheldon approves XD
misschien zou het iets worden moest je in games zoals bv arma of battlefield je teamgenoten kunnen bedienen d.m.v voice commands.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True