Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 43 reacties

HP heeft twee budgettablets aangekondigd: de Slate6 VoiceTab met een 6"-touchscreen en de Slate7 VoiceTab, die van een 7"-display is voorzien. Met beide VoiceTab-modellen kan ook gebeld worden, maar de budgettablets komen voorlopig alleen in India op de markt.

De Slate6 heeft een touchscreen met een niet nader gespecificeerde 720p-resolutie, terwijl HP de Slate7 VoiceTab een display van 1280x800 pixels geeft. De twee tablets krijgen een quadcore-cpu en 16GB flashopslag. Beide VoiceTabs draaien op Android 4.2.2. De overige specificaties zijn nog niet bekendgemaakt, behalve dat er met de VoiceTabs kan worden gebeld via 2g- en 3g-netwerken. Ook kunnen er twee sims in de VoiceTabs geplaatst worden.

Aan de achterkant van de VoiceTabs heeft HP een materiaal gebruikt dat door de fabrikant als krasvast en 'premium' wordt omschreven. Voor de zijkant is een goudkleurig materiaal gebruikt, evenals bij de camera.

HP wil de Slate6 en Slate7 allereerst in India op de markt brengen. Dit moet volgende maand gebeuren. Prijzen heeft het bedrijf nog niet bekendgemaakt, maar de twee tablets gaan volgens geruchten tussen de 200 en 250 dollar kosten. Of HP de twee budgettablets ook buiten India gaat aanbieden, is onduidelijk.

HP Slate7 VoiceTab en Slate6 VoiceTab

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (43)

"Tablet met bel functie"

Mij kun je opvegen.
Vind het eerder om te janken dat andere tablets die ook alle hardware er voor in huis hebben (modem + mic + speaker) die optie niet eens bieden!

Ik bel nog geen half uur per maand dus hoe het er uit ziet zou mij echt niet kunnen schelen, de vraag is uberhaubt of ik dat ding wel aan mijn oor zou houden of gewoon een BT oortje zou gebruiken, wat volgens mij vrij normaal is :)
Mooiste zou zijn dat het oortje op een of andere flexibele manier in de behuizing van de tablet kan worden gestopt zodat je het altijd bij de hand hebt :).
Asus the new padphone (die tablet waar je een telefoon in kan prikken) heeft een stylus pen waarmee je ook kan bellen, opzich wel een goed idee. Alleen geen idee hoelang de accu hiervan het volhoud.

@ watercoolertje
Je houd hem vast als een normale telefoon, dus tegen je wang met de bovenkant bij je oor en de onderkant in de buurt van je mond.

[Reactie gewijzigd door Arjan v. Giesse op 15 januari 2014 17:01]

Steek je die pen dan in je oor? Of moet je hem wel vasthouden?
zag ze al langskomen op m'n facebook feed.
Als ze uitkomen in de BeNeLux voor die prijs (a la 1 dollar = 1 euro) dan zou ik deze zeker in de gaten gaan houden laat staan zelf kopen.
Het zou zonde zijn om zoiets moois (ziet er na mijn mening erg mooi uit) alleen in india uit te brengen.
Bij ASUS kun je ook een 7" inch Android tablet telefoon kopen :) voor 199 euro. pricewatch: Asus FonePad 16GB + camera Grijs Deze komt alleen wel met een single core processor van Intel.

[Reactie gewijzigd door ChicaneBT op 15 januari 2014 16:40]

klopt, Ik zie echter meer wat zitten in de Slate6 voicetab (6 inch).
ik heb hier ook een 7 inch tablet liggen en die zou ik dan net wat te groot vinden om aan m'n oor te houden.
Dit is ook wel een interessante dan: pricewatch: Asus FonePad Note Wit Wel duurder maar komt met een 1080p beeldscherm. Sowieso zijn er alweer nieuwe grote telefoons aangekondigd door verschillende fabrikanten. Alleen een prijs van rond de 250 euro moet ik nog zien :).

[Reactie gewijzigd door ChicaneBT op 15 januari 2014 16:48]

Deze komt alleen wel met een single core processor van Intel.
Das het model van vorig jaar, die kan je links laten liggen. Het huidige model:
pricewatch: Asus Fonepad 7 8GB Zwart
heeft een (ruim 2x snellere) Z2560 aan boord, die is vergelijkbaar tot iets sneller dan een Snapdragon 600.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 15 januari 2014 21:08]

Mooi toestel!
Achterkant ziet er ook gelikt uit!

// EDIT

Wel veel fouten op de render image van HP.
http://i.imgur.com/K7FYVPc.png

Mail en Time verkeerd geschreven, ook zijn de bel en sms iconen omgedraaid.

[Reactie gewijzigd door midego op 15 januari 2014 16:58]

Ook mijn eerste indruk. En dun lijken ze. Weet iemand hoe dun?
The 6-inch model will measure in at 9mm thick and the 7-inch model will be slightly thicker and measure in at 9.5mm.
ff gegoogled
http://androidcommunity.c...display-options-20140115/

op het plaatje lijkt hij dus dunner. Ze zullen dikker zijn dan de meeste telefoons.

[Reactie gewijzigd door Zoop op 15 januari 2014 16:34]

Kwestie van smaak.Ik ben wel een beetje klaar met al het glanzende zwart en felle kleurtjes.
Behuizingen van geborsteld aluminium lijkt mij bijvoorbeeld heel mooi om te zien bij tablets, smartphones en laptops. Geeft veel meer stevigheid en duurzaamheid dan dit soort ontwerpen.
Geeft veel meer het gevoel van stevigheid en duurzaamheid dan dit soort ontwerpen.
Niet alleen het gevoel, een behuizing van metaal is nou eenmaal steviger en beter bestand tegen vallen oid. Waarschijnlijk wel wat zwaarder, maar dat neem ik voor lief.
een behuizing van metaal is nou eenmaal steviger en beter bestand tegen vallen oid.
Nee dat is het niet (per definitie)...

Mijn plastic telefoon (met alu frame zoals bijna alle telefoons hebben) kan dan misschien wel licht doorbuigen (minder stevig als in hardheid) maar dat zorgt juist voor duurzaamheid omdat ie bijna niet beschadigd als die daar op valt!

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 15 januari 2014 16:46]

Het is inderdaad meer een gevoel. Ik heb veel liever een stevige iphone in me hand, met metalen unibody en alles. Dan een plasticcen galaxy of iets dergelijks. Maar ik durf te wedden dat die galaxy een val beter overleefd dan een iphone.
Maar ik durf te wedden dat die galaxy een val beter overleefd dan een iphone.
Volgens mij is het nog aardig om het even, de S3/S4 valt volgens mij net iets sneller kapot dan de laatste iPhone, maar daarvoor was het andersom...

Dus wat zegt een metalen of plastic behuizing, eigenlijk niet zo veel, en dan komt het inderdaad snel aan op persoonlijke voorkeur...
Voor het design hebben ze in elk geval goed naar de Z10 en Z30 gekeken.
Van de voorkant wel, als er speakers hadden gezeten had ik daar HTC One gezegd, de achterkant (vooral bij de camera) heeft meer weg van een Galaxy S4 met het patroon van de Nexus 4 (diamantjes achtig), en de rand lijkt een beetje iPhone achtig :)

Maar al met al vindt ik het erg strak!
een 7 inch telefoon, amai! Ik zie mij met m'n nexus 7 niet direct bellen :) Maar ik vind persoonlijk 5 inch al aan de grote kant voor een telefoon, dus misschien is er toch een markt voor :)
De Asus Fonepad (7") verkocht uitstekend in Azie en ook de grotere 6" modellen (Galaxy Mega etc) doen het goed daar. De combo van groot scherm + mid/low end specs + grote accu is een winnaar - je hebt daar niet de telefoon subsidies/lease constructies die 500+ euro telefoons in het Westen betaalbaar maken voor de massa-markt.

Overigens vraag ik me af hoe HP met die prijs tegen de Asus Fonepad denkt te kunnen concurreren, want die is op alle fronten beter en nog goedkoper ook.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 15 januari 2014 21:05]

Dit apparaat is specifiek voor AziŽ ontwikkeld als een tablet , waar je ook mee kunt bellen.
Als je een beetje bekend bent met die markt dan weet je dat men daar andere voorkeuren heeft dan hier in het westen. Mijn collega's in India bellen bijvoorbeeld het liefst met een groot scherm midden voor hun gezicht en praten dan in de microfoon, terwijl wij gewend zijn dat ding aan ons oor te houden gebruiken zij liever de speaker ;)

HP weet dus echt wel voor welke markt men deze low-cost voice-tablet maakt...
Ik gok dus dat deze spullen niet naar Nederland komen.
Is dit eigenlijk niet meer een phablet dan? De Sony Xperia Z Ultra valt qua schermformaat er net tussenin. Wil HP hier een 'nieuw' device presenteren als een tablet met belfunctie, of is het gewoon een budget phablet?
Er zijn al langer 7" phablets, oa van Asus - dat is niet iets nieuws.
of het nou gewoon een render is of echt, dat interface ziet er ook best netjes en strak uit.
Wel leuk dat Sony zichzelf presenteert met een 6" telefoon (z ultra) en dat HP, zoals ik t ook zie, een 6" tablet aankondigt met belfunctie. Dat terwijl er tussen de twee geen verschillen zitten
Zeker wel, en dan voornamelijk qua app interface, op de Sony zul je een mobiele interface krijgen en op de HP de tablet interface :)
Prachtige toestellen! En dat voor zo'n prijs. Die quadcore is denk ik hetzelfde als de andere slates zo uit mijn hoofd 1.2 ghz
Jazeker prachtig! En de prijs is inderdaad heel redelijk! Dat is tegenwoordig ook niet altijd meer :P 720p ook netjes voor een 7 inch. :)
Als het goed is wordt het een 1,6 GHz ARM Cortex-A7 die HP al eerder gebruikt heeft in haar tablets.
http://www.gizmochina.com/2013/10/31/allwinner-a31s-arm-cortex-a7-chipset-running-on-hp-tablets/
Mooi design voor deze prijsklasse, al verwacht ik niet dat deze apparaten ook naar Europa komen. VoiceTabs klinkt marketingtechnisch misschien leuk, maar dit zijn geen tablets maar phablets. :)
7" inch is een tablet hoor :).
Een tablet heeft geen belfunctie toch? Smartphones worden steeds groter, daar is de term phablet (tot max 7 inch) juist voor bedacht. ;)

[Reactie gewijzigd door tweaker2010 op 15 januari 2014 16:48]