Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 137 reacties

Need for Speed Rivals kan volgens Electronic Arts niet gespeeld worden met racestuurtjes 'of andere randapparatuur'. Dat blijkt uit de faq met betrekking tot het spel. Verder lijkt de Windows-versie van de game op 30 frames per seconde te draaien.

De uitgever meldt geen reden voor het ontbreken van ondersteuning voor racesturen in de faq. Ook ondersteuning voor 'andere randapparatuur' ontbreekt volgens de tekst, al is niet duidelijk welke accessoires EA dan precies bedoelt. Verder meldt het Duitse PC Games dat de Windows-versie van de game een vaste framerate heeft van 30 frames per seconde heeft, waar veel fans hadden gehoopt dat de framerate 60fps zou zijn of dat de Windows-versie een ongelimiteerde framerate zou hebben. Electronic Arts heeft nog niet gereageerd op de beweringen van PC Games.

Need for Speed Rivals verschijnt op 22 november voor Xbox 360, PlayStation 3 en Windows. Op 29 november verschijnt een versie voor PlayStation 4. Op 22 november verschijnt de game ook voor Xbox One, in de landen waar de nieuwe Microsoft-console op de markt verschijnt. In Nederland en België is dat in het voorjaar van 2014.

Need for Speed Rivals

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (137)

De NFS serie heb ik na Most Wanted (die eerste, voor carbon) gedumpt.

Ik bedoel kijk hoe vet NFS:U2 was. auto's pimpen van top tot teen, veel originele onderdelen met echte merknamen, je kon zelfs de kleur van je verlichting aanpassen.

En toen kwam de eerste Most Wanted, vond het niks wel mooier en leukere auto's maar ook minder pimpen en een saaier verhaal.

Toen kwam Carbon, die heb ik een kans gegeven, tevergeefs maar het was wel leuker dan de eerst MW.

En daarna alleen nog bergafwaarts, Hot Pursuit was even leuk maar buiten de races doodsaai en de nieuwe Most Wanted was veels te makkelijk en werd ook snel saai.

Burnout is een ander verhaal, ik vind Paradise nog steeds vermakelijk, helaas vond Criterion PC gamers geen echte gamers en kregen we op de PC geen Big Surf island dlc.

Ik denk dat steeds meer games gewoon een snelle PC port worden, straks zullen we niet eens de resolutie kunnen instellen.
NFS Shift 2 viel mij niet tegen, maar daar had je alleen performance tuning. Maar inderdaad mis ik wel het pimpen etc. het is té arcade geworden.
Shift 2 viel je niet tegen? Dat is een van de beste games van de NFS serie.

OT. Sinds ze over zijn gegaan op criterion is het dramatisch achteruit gegaan en speel ik een game niet langer dan 1,5 u meer voordat ze weer van de harde schijf verdwijnen.
En een racegame met geen support voor een stuurwiel? Dan kun je er beter helemaal mee stoppen. Geen andere zichten dan de 3rd person view en bumper cam. Bagger!
Zeer zwaar understatement, Shift 2 wisselt stuivertjes met NFS3 en 4. Geweldige games zijn dat.
Toch raar dat je NFS Hot Pursuit 2 en Most Wanted van vorig jaar niets vind, aangezien die door dezelfde ontwikkelaar is gemaakt. Toegegeven de stijl is heel anders en het liefst zou ik ook wel weer een nieuwe burnout zien, maar de most wanted van vorig jaar deed mij redelijk denken aan Burnout Paradise
De eerste most wanted was vet, hele vernieuwing kwa kloten met politie. Dat was ook het enige wat beter was dan nfsu2 behalve grafisch.

maar die laatste most wanted wel eens gedaan dan? Want een bagger. Blij dak het niet gekocht had, ma met psn+ toch gratis gekregen...jezus man want een onzin, niets unlocken..beetje rondrijden en de helft van wat je vind kost nog eens echt geld ook...
waardeloos.
Nee, Hot Pursuit 2 was best wel leuk hoor, maar buiten de races niet, het had prachtige landschappen en that's it.

Most Wanted 2 was mooi maar te makkelijk, na 10 minuten speln had ik al een lambo, en de hele spel was na 14 uur uitgespeeld, natuurlijk moet je van racegames geen super lange gameplay verwachten maar ik heb het beter gezien.
Ik denk ook niet dat de NFS serie doorgaans lekker zou spelen met een stuurtje.
Dit is gewoon een lekkere arcade console racer.

Als ik dit een halve dag met een stuurtje speel dan denk ik dat mijn stuur linea recta richting grof vuil kan.

Daarnaast wel bijzonder dat de PC versie een fps lock heeft.
Ga er van uit dat de gemiddelde hardware toch voorloopt op de consoles, dan al niet next gen.

[Reactie gewijzigd door Dograver op 19 november 2013 09:52]

Uit de FAQ:
Is there any peripheral support?
Need for Speed Rivals will not support any driving-wheels or other peripherals.
Other peripherals, klinkt alsof controllers dus ook niet werken. Dan zit je aan je toetsenbord vast en ben je dus nog slechter af dan op de consoles aangezien je daar nog analoog kunt gassen, remmen en sturen.
Vaak kan je een controller zo instellen dat hij een bepaalde knop vertegenwoordigt. X-knopje is dan z of w; oftewel vooruit.
Bij mijn controller kan dat toch...
Is het nog steeds niet analoog ;) M.a.w. Links indrukken = volledig links. Op een controller kan je een "beetje" links sturen.
Aha, op die manier. Juist :-)
Ik game altijd met toetsenbord of met de knopjes op zo'n controller.
Other peripherals, klinkt alsof controllers dus ook niet werken.
Niet dat ik ooit van plan was dit spel te kopen maar....
Als dat echt zo zou zijn zou dat echt schandalig zijn, en verdienen ze het om keihard geboycot te worden!

Maar als dit niet goed verkoopt zal het wel weer aan piraterij liggen....
Ik denk dat iedereen dat heel goed voor zichzelf kan uitmaken wat wel en niet lekker speelt met een stuur.

Voor de rest helemaal met NL-RaVeR eens.
Het is ook niet dat ik bepaal wat andere mensen lekker vinden spelen, maar kijk de auto eens driften in de bochten, dat moet steeds gecorrigeerd worden met kleine bewegingen. Met 180 door een haakse bocht en dan driften gaat gewoon te snel om te kunnen corrigeren met een stuur. Uit mijn eigen ervaring vind ik dat die kleine korte correcties makkelijker zijn met een controller dan met een stuurje bij de NFS serie. Daarnaast zijn de meeste reacties over het algemeen genomen hetzelfde. Dit is geen sim maar arcade. Sim speelt doorgaans (meningen verschillen uiteraard) lekker met stuur, arcade met controllers.
Je zegt arcade maar wil geen stuurtje, daar zijn de speelhallen nu juist groot mee geworden. 4 grote schermen met 4 racestoelen met stuur naast elkaar.
Dat klopt, maar dat stelde ook weinig meer voor dan een ronddraaiend wiel en pedalen met slappe vering :) Forcefeedback zat er niet in, en vaak kon je de stuurtjes zelfs eindeloos ronddraaien zonder blokkering :P
Dat geldt misschien voor de bagger die EA de laatste jaren uitpoept, maar ik kan me een Need for Speed herinneren die heerlijk speelde op een stuur, namelijk Porsche 2000 (alias Porsche Unleashed)

Verder is dit natuurlijk gewoon luiheid en een slechte port. Want voor het ondersteunen van een stuur kun je gewoon normale USB gamecontroller protocollen implementeren, daar is niets moeilijks aan volgens mij.

Ik snap het wel, het geld zit in de consoles tegenwoordig, ieder euro die je daar in stopt betaalt zich uit als een tientje, terwijl iedere euro die je in PC gaming stopt, nauwelijks iets oplevert.
uhh.. NFS games hebben tot nu toe echt vet gespeeld met stuurtje, de forcefeedback bij de eerste NFS underground droeg echt bij aan een compleet andere spelervaring..

Het feit dat deze niet met stuurtjes gespeeld kan worden is voor mij een reden om em niet te kopen.. Te gek voor woorden dat het er niet in zit, IMHO is dat gewoon 1 grote bug.. Het vreemdste vindt ik nog wel dat de developers zelf niet dit zouden doen, het zou voor mij juist 1 van de 1ste dingen zijn om te implementeren zodat ook testen een stuk leuker wordt..
Waarom krijg ik door dat soort dingen het gevoel dat het een slechte port is naar de pc? 30fps lock is echt slecht IMO voor de pc en ik zie het nut er ook niet van in? En dan een racegame zonder ondersteuning voor een racestuur heb ik maar 3 woorden voor: wtf?
Geen stuur gaat ze een hoop gamers kosten denk ik.
Ik heb zo het idee dat hetzelfde nu weer gaat gebeuren als een aantal jaar geleden: Development moet de focus verleggen naar de nieuwe consoles waardoor er minder tijd over blijft voor de PC versie. Zodoende krijg je dus geen ondersteuning voor stuurtjes en een framelock in het geval van NFS.

Met de nieuwe call of duty is het ook goed te merken dat er aan één kant dingen verbeterd zijn op alle platformen maar er vervolgens PC specifieke dingen (FoV instellen en geen FPS lock) niet inbegrepen zijn.
Maar waarom zou je de FPS lock opleggen? Is het niet juist meer moeite om het dan goed werkend te krijgen/het lock te enforcen? Of komen er dan problemen met de snelheid waarop de game draait?
Zo'n lock zorgt er juist voor dat development makkelijker is, alles draait dan op 30fps, animaties en andere zaken hoef je alleen te testen op 30fps, je hoeft niet meer frames toe te voegen/genereren en dan vervolgens maar de helft tonen omdat je animatie van 60fps maar daadwerkelijk op 30fps afgespeeld wordt. Daarnaast hoef je je niet in bochten te wringen om er maar voor te zorgen dat je constant op 60fps zit.

Ook zorgt het (vooral op consoles) voor een consistente ervaring qua framerate, als je een game hebt die 80-90% van de tijd op 60fps draait en 10-20% van de tijd terug dipt naar 30 (of zelfs lager omdat het systeem het even niet bij kan houden) dan gaat er zo weer een half punt van je metacritic score af omdat je game framerate drops vertoond. Iets waar PC-gamers mee kunnen leven maar bij console games is dit "not done".
Zie als voorbeeld maar weer hoe moeilijk EA en DICE het hebben met Battlefield 4, omdat dat spel echt álles uit jouw PC (of console) probeert te trekken, zitten zij met problemen die daarmee samenhangen.

Hoewel wat EA doet met NFS:Rivals een grote "not done" is (voor de PC althans), zorgt het er wel voor dat de development kosten lager zijn en zo dus de winst hoger is.
Dit betekent dus alleen maar dat het een slecht overgezet console spel wordt, net zoals de meeste grote spellen van de afgelopen jaren. Het is echt doodzonde.

Ik ben jaren geleden al van NFS afgestapt en zie nu nog altijd geen reden op weer eens een spelletje te kopen.


Schrijven mensen hun rapporten (verslagen indien het schoolgaanden zijn) ook zo vol met Engelse woorden?
Laat dan je PC port doen door een team wat daar goed in is.
Moet zeggen dat ik de ports van Nixxes tot nog toe erg goed vond (DX:HR, Tomb Raider)
NFS = Need for Steeringweel :P
*kuch* mismanagement *kuch*.
Dit soort keuzes zijn onbegrijpelijk en niet uit te leggen. Onvergeeflijk zou ik haast zeggen, maar dat gaat wel erg ver. Blijkbaar heeft EA weinig geleerd rondom het debacle met simcity.
Het zou me niks verbazen als de lange termijn verkopen zomaar zouden afnemen. En terecht...
Tsja, er zitten geen gamers meer op de directeursstoel. Tenminste geen gamers die vanuit de gamer denken. Alleen maar vage marketing en financiële targets zijn in beeld. Marketing en financiële targets zijn natuurlijk belangrijk om te hebben, maar als je dan je doelgroep (= klanten) uit het oog verliest, ben je niet helemaal goed bezig.

Jammer.

Aan de andere kant: voor NFS maakt het eigenlijk niet zoveel uit of je met stuur of controller speelt... :-P
Hoezo heb je bij NFS een stuurtje nodig als je ook de vangrail hebt :+
Het is niet alsof de serie nog een serieuze speler overhad. Sinds Carbon is alles downhill, alle fun eruit en een dom live action plot erbij. De laatste paar games in de serie waren Burnout zonder leuke routes of vette crashes. Saaie grijze drab. Stekker eruit aub.
Is dat echt zo? De hoeveelheid mensen die ik ken die met een stuurtje spelen is echt zo gering. En als ze een stuurtje hebben dan spelen ze de sims of eventueel de arcade sims (Forza/GT). Die gaan over het algemeen niet een spel als Need for Speed spelen. Dus ik vraag me echt af of het ze een hoop gamers gaat kosten.
Enigszins generaliserend, maar ja: in hoeverre wordt Need for Speed daadwerkelijk met een racesstuur gespeeld? Need for Speed is - overigens naar mijn idee een ontzettend vermakelijke - arcade racegame en laat zich ook gewoon het lekkerste bedienen met de simpele toetsenbordcombinatie.
Alleen merk ik op uit het artikel dat een muis en toetsenbord ook niet werkt :s
Veel succes om dit op de PC te spelen dan, vreemde keuze voor het ontbreken hiervan.
Alleen merk ik op uit het artikel dat een muis en toetsenbord ook niet werkt :s
Veel succes om dit op de PC te spelen dan, vreemde keuze voor het ontbreken hiervan.
Daar geloof ik niets van. Moet je dan een console controller hebben om het op de pc te spelen?? Ik denk eerder dat de Windows-versie juist alleen met toetsenbord werkt en niets anders (geen joypads/joysticks/stuurtjes of wat dan ook).

[Reactie gewijzigd door Aham brahmasmi op 19 november 2013 13:33]

Ja, in feite wel. Die dingen zijn vaak goedkoper dan een stuurt-set en fijner om mee te rijden dan een toetsenbord. Als het op digitaal autorijden aan komt gebruik ik ook de xbox besturing. Geen zin om mijn stuurtje + pedalen uit de kelder te halen. Dat zit naderhand alleen maar weer in de weg.
Ok, maar ik kan toch niet uit dit concluderen dat tobo niet ondersteund wordt:
Is there any peripheral support?
Need for Speed Rivals will not support any driving-wheels or other peripherals.
Need For Speed Most Wanted 2012 heb ik geprobeerd met racestuur, toetsenbord en XBOX360 controller. Alleen met de Xbox360 controller was het enigszins werkbaar (nog steeds veel inputlag)... :X
Most wanted werkt heel goed met een racestuur!!! Logitech g27 op PS3
Ik haak in ieder geval wel af. Voor de hele racebeleving is een stuurtje natuurlijk wel noodzakelijk. Ik ben verbijsterd dat men met droge ogen mededeelt dat een racegame geen support voor racestuurtjes meekrijgt. En de 30fps lock is natuurlijk ook niet meer van deze tijd en duidt op desinteresse. Echt verbijsterend!

[Reactie gewijzigd door -Moondust- op 19 november 2013 10:39]

En waarom is dat "verbijsterend"? Als je al kul uitspuwd, onderbouw het dan tenminste...

Persoonlijk moet ik niets van een stuur en bijbehorende reut hebben - geef mij maar toestenbord en muis, of eventueel (afhankelijk van de game) een gamepad (overigens speel ik geen simulators).
Moet ik het dan nu ook "verbijsterend" vinden dat er wel mensen een stuur het allerlekkerst vinden spelen, of zou ik die mensen maar gewoon in hun waarde laten en hun persoonlijke voorkeur respecteren?


O/t: is dit weer zo'n typisch voorbeeld van EA's 'met minimale middelen en tegen minimale kosten maximaal uitmelken'-policy, waarmee ze schijnbaar elke ooit hoogstaande franchise de nek lijken te draaien om zo maar die laatste cent uit de gamer te persen?

[Reactie gewijzigd door w00t00w op 19 november 2013 11:32]

Nou persoonlijk ben ik het met rtv wel eens. Ik heb vroeger veel gespeeld met muis en toetsenbord en er veel plezier mee gehad. Maar een stuurwiel zorgt uiteindelijk voor een nieuwe dimensie van racen toe.

Zonder stuurwiel voelt een hippe racegame als Need for Speed al snel als een Mario Kart game.

Waar rtv op doelt is dat de echte "race gamer" deze game absoluut links later liggen als serieuze race game omdat daar toch echt een stuurwiel voor nodig is.
Dat klinkt al een heel stuk genuanceerder. Ik weet dat NFS geen sim is maar een arcade fun-racer (heb het tot en met Underground 2 grijsgespeeld, daarna was de lol er voor mij wel af), en dat daar een stuurwiel redelijk overkill is. En toch zullen er NFS-spelers zijn die wel zweren bij een stuurwiel, zoals er ook sim-racers zijn die niets van een stuurwiel moeten hebben. Puur persoonlijke voorkeur dus.
Dat laatste maakt het uitspreken van een waardeoordeel als "verbijsterend" (vooral in combinatie met rtv's hautaine suggestie dat mensen die racers met keyboard spelen slechts wannabe-"gamers" zijn), daarmee jezelf in feite als benchmark der dingen stellen, zo misplaatst.

[Reactie gewijzigd door w00t00w op 19 november 2013 11:53]

Het is absoluut een persoonlijke voorkeur, daar moeten we echt niet over gaan twisten. Bottomline is dat EA met een racegame (arcade of sim) zowel de toetsenbordgebruikers als de racestuurgebruikers hoort te bedienen. Support voor racestuurtjes weglaten is een deel van je klanten niet serieus nemen. Ik hoop dat dat afgestraft wordt met lage verkoopcijfers van deze game. Als dat niet gebeurt en Rivals een groot succes wordt, dan heeft EA in commercieel oogpunt gelijk gekregen. Nog steeds niet netjes naar hun klanten die racestuurtjes gebruiken, maar dan nog wel vanuit commercieel oogpunt te verdedigen. We shall see.
Bij een "Arcade racer" zoals need for speed heeft wel een analoge bediening degelijk wat meerwaarde. Force feedback in stuur en pedalen bij wisselen van terrein, leukere beleving(een zwaai aan een stuur geven vind ik een stuk intensiever dan een proberen een toets door mijn toetsenbord heen te rammen. Met een toetsenbord spelen krijg ik het " Testdrive 2 op de XT" gevoel

Bovendien lijkt het me redelijk eenvoudig te implementeren.
Ja, zo lastig of tijdrovend zou het toch niet moeten zijn om support voor racestuurtjes erin te bakken. Is toch en kwestie van een zwik profielen erin zetten?
joystick support zit standaard ingebakken in windows. instellen doe je net als bij zoveel games gewoon in de game zelf, en ik ga er van uit dat je op de consoles ook met de analoge sticks kan racen..
Met Most Wanted 2005 en de Underground delen ging dat anders als de beste...
(heb alles, racestuur, xbox360 controller etc.)
Ik kan niet normaal rijden met stuur :) geef mij maar toetsenbord.. dat neemt overigens niet weg dat ze een hoop gamers zwaar tekort doen.
Nieuwste video van Totalbiscuit... NEED I SAY MORE?! Slechste game van de afgelopen 10 jaar.

http://www.youtube.com/watch?v=eDA37BmvNwM
Hoezo niet? Op de lange duur is een pc vele malen goedkoper dan een Console omdat de games zelf een stuk goedkoper te krijgen zijn. Daarnaast vervult een PC allerlei rollen in het huishouden van een gebruiker, of het nou is om een documentje te typen, of om films te kijken. En dan nog de voor de PC unieke toetsenbord. Veel games zijn veel beter te spelen met een toetsenbord dan met andere controller varianten. PC is een heel interessante markt.
Waarom zou je ervoor kiezen de fps te locken op 30? Ik snap het voor gfx kaarten die niet veel meer kunnen (dan blijft het aantal fps stabieler), maar kom op, je anderen toch wel de mogelijkheid geven meer dan 30fps te draaien... Het is een racegame, en 60 fps of hoger is ivm reactiesnelheid dan wel handig!
Niet alleen voor de reactiesnelheid, we hebben schermen van minstens 60Hz..
Dit spel moet verschrikkelijk zijn als je een 120Hz scherm hebt, er is een reden waarom Nvidia met GSync afkomt.

Het aantal Hz wil je gelijk hebben aan de FPS en omgekeerd. Wat ze hier bij deze NFS doen is echt te gek voor woorden.
waarom zou het verschrikkelijk moeten zijn op 120Hz schermen? je zult er geen reet van merken (bij de meeste mensen zit het ECHT tussen hun oren hoor).. Ja liefst wil je die gelijk hebben (Hz/FPS), maar het is echt helemaal niet nodig..
Omdat je het gewent bent van 120FPS/Hz ;)
als je dan opeens naar 30 fps moet dan is dit een groot verschil.. ik ben gestopt met GTA V omdat het op een erge 30 fps liep op de ps3, het voelde gewoon niet vloeiend en je ziet gewoon dat het niet vloeiend is.. (kom van 60 fps/hz)

Als je geďrriteerd geraakt door een spel te spelen dan speel je het beter niet en heb je die hogere FPS weldegelijk nodig..

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 19 november 2013 14:27]

Dit dus. Verschil van 60 naar 120 is niet zo groot merkbaar. Maar 30fps bij fast paced action is echt rot. Naast de graphics circle bij bf3, erger ik me er groen en geel aan op de ps3. Racers en shooters zouden op 60fps moeten. Resolutie of grafische meuk zou zeker niet belangrijker moeten zijn. Niet alleen visueel merk je 30fps, je merkt ook dat je input anders voelt, trager, oftewel lag. Bij beetje shooter merk je 15ms ping verschil al.en das de helft van de tijd per frame op 30fps.
30 fps is elke 3,3 ms een frame. Dat zit bij normale televisie (25fps) en films al boven de rate die je zichtbaar kan waarnemen.

Geef de god-like gamers nog een paar FPS meer omdat ze zulke enorme experts in gamen zijn en die frames écht wél kunnen zien (netzoals die superhuman audiofielen die het verschil tussen een koperen en gouden kabels kunnen horen). Maar 60fps kan je echt niet als schokkerig ervaren, laat staan 120.

Wat wel problematisch zou kunnen worden is als het scherm op een andere rate refresht waardoor je synchronisatieproblemen zou oplopen. (als ie bv 100hz is, maar de fps is 60, krijg je dat op bepaalde refreshes een frame te lang blijft staan en op bepaalde refreshes het frame te kort blijft staan) Maar laat dat nou net een waarde is die deelbaar is door het aantal frames dan heb je per 4x refresh 1 frame van 30fps, per 2x 1 frame van 60fps en 120 elke refresh 1 frame van 120fps.

Dus die vlieger gaat niet op en de noodzaak voor 120 fps omdat je een 120hz scherm hebt is complete kolder.
films & games zijn niet hetzelfde.. dit komt hoofdzakelijk door de motion blur. Volledigere uitleg:
http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm

Heb je zelf al eens een spel op 60fps gesynced en dan op 30 fps? Je merkt al heel snel een groot verschil op ;)

Waarom denk je dat Nvidia met G-Sync afkomt?

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 19 november 2013 16:26]

bedankt, dit heb gemalkshalve juist achterwege gelaten, gezien een spel als NFS meer blur heeft dan werkelijkheid, zou dat voor de game juist beter uit moeten pakken, niet slechter.
Ik vond de NFS serie al een tijdje waardeloos, bijvoorbeeld NFS The Run. Dat was gewoon echt geen NFS meer. Yay, wat ben ik blij dat ik dat spel gedownload heb. Wat een bagger.

Nee, NFS Underground 2, dat was mijn hoogtepunt. Ondanks dat m'n Carrera GT in NFS Underground 2 maarliefst 507 km/u ging was het spel wel zeer vermakelijk. Toen was je autootje pimpen ook nog hip, lekker foute neonverlichting er op enzo.. Zonder stuurtje spelen betekent nu eigenlijk dat je ook kan gaan racen met pijltjestoetsen. Laat ik het zo brengen: Er is een reden dat autorijden in het echt NIET met pijltjestoetsen gedaan wordt, maar blijkbaar is dit iets wat spelmakers nog niet helemaal doorhebben.
Ik ben het helemaal met je eens, maar de laatste vergelijking is wat raar. Schieten met een geweer doe je toch ook niet met een controller?

Verder wel een rare beslissing van EA. Ja oké, racen met een stuur in een spel als deze zal niet al te fijn zijn, maar er is altijd wel een redelijke groep die het doet. Zonde.
Prima vergelijking hoor. Het stuur in een auto heeft een theoretisch oneindig aantal standen met bijbehorende stand van de wielen. Bij pijltjes is het 0 of 1.

Bij een geweer is het bij zowel trekker als controller/muis 0 of 1 dus eigenlijk gaat jouw vergelijking niet op.
Klopt, ik begreep de zin verkeerd. ;)
Waarom zou je een framelock zetten op een PC versie? Dit bewijst nu al dat het spel (ondanks zijn goede graphics) slecht geport is. Belachelijk dat dit soort dingen kunnen op een PC, je zou bijna zeggen dat ze op de PC ook maar eens eisen aan een game moeten gaan stellen :+
Een framelock is op zichzelf nog geen teken van een slechte port (wel van dat de engine niet gericht is op de PC), maar als je dan vervolgens de framerate niet naar 60 frames kan omzetten bij het porten, dan is waarschijnlijk de simulatie niet framerate onafhankelijk (gebaseerd op het tijdsverschil tussen frames i.p.v. het aantal frames).

Misschien dat als je een FIFA spel maakt dat je daar mee weg kan komen, maar met een racegame, waar simulatie toch wel een van de meest belangrijke elementen is, is het ronduit belachelijk.
Uhm, je weet toch wel dat NFS:Rivals gebruik maakt van de Frostbite3 engine.. neuh, dat is zeker geen engine voor de PC 8)7
Ik bedoel niet dat de engine niet gemaakt is om op de PC te werken, maar dat hij niet op maat is gemaakt om het beste uit de PC te halen.
En laat dat nou juist net een feature van de frostbite3 engine moeten zijn...
Alsof een N4S game uberhoubt te spelen is met stuurtje!! Die auto's gaan zo onnatuurlijk over de weg dat overmatig links/rechts sturen vereist is, wat met stuur bijna niet te doen is in vergelijking tot gamepad. Zelfde geld bijv. voor Grid2 - vergeet stuur, pak een gamepad; is sneller ......

Een echte racegame is dat compleet anders, probeer dan een http://www.assettocorsa.net/en/ - http://www.wmdportal.com/projects/cars/ - http://www.rfactor.net/ - iracing etc.
Tja, maar genoeg mensen zitten helemaal niet te wachten op een realistic race-game.. NFS is juist altijd een arcade-racer geweest, en heeft ook nooit gepretendeerd om een realistic-racer te zijn.. Persoonlijk vindt ik juist geen reet aan al die realistic-racers..
En met stuur waren ze perfect te doen, zoals ik hierboven al aangaf, bij NFS Underground (wat de eerste voor mij was die ik speelde met een logitech Momo stuur (dus met forcefeedback)) was dat een hele vette arcade-belevenis (enige wat ik weer geen reet aan vond bij die game waren de drifing rondjes en dat je stickers op je auto moest plakken om hogere waardering te krijgen)..
precies mijn punt: met controller ben je beter af met dit soort games
max 30 fps in het motto van laten we het maar samen houden met de consoles? hele vreemde keus.

En een racegame die geen gebruik kan maken van een stuur, dat is als schoenen zonder veters, hele rare keuzes van EA.

Aan de andere kant is NFS ook niet echt een racegame maar dat terzijde..
Eerder in het motto van "wij willen geen geld uitgeven".
Ik heb vroeger nog NFS4 gespeeld, en ik moet zeggen dat ze bij NFS flink in features zijn gaan snijden, cockpit cam, ondersteuning voor randapparatuur, 'oneindige' replay opties en ga zo maar door. Ja, de graphics zijn verbeterd, maar op 30fps word je daar ook niet blij van.

Racegames in het algemeen gaan echt in razend tempo achteruit de laatste tijd, Need for Speed is al lang niet meer wat het geweest is. DiRT Showdown is echt niks vergeleken met DiRT 3, idem voor GRID 2 tov GRID.
Ik weet niet op wat voor publiek ze racegames de laatste tijd richten, maar Ferrari's en Lambo's met nitro??
Voor DiRT Showdown geld hetzelfde, iedere auto of busje heeft nitro, jumps over ramps die je in DiRT 3 gewoon kon halen in een Ford Fiesta lukt nu alleen nog maar als je nitro gebruikt.
Zowel bij GRiD 2 als bij DiRT Showdown zijn de cockpit cam eruit gesloopt, toch een feature die erg goed uitgewerkt was bij de vorige generatie(s). En nog niet te spreken over wat ze met de handling gedaan hebben.

Laten we maar hopen dat Codemasters hun beloften over DiRT 4 binnenkort waar kan maken, anders ziet het er niet goed uit voor de 'oude reuzen' in dit genre.

[Reactie gewijzigd door Devin19 op 19 november 2013 10:18]

Dirt showdown is dan ook een spin-off, geen opvolger.
verder is Codemasters m.i. al jaren slecht bezig. Na cmr dirt1 is er geen serieuze rallygame meer geweest. Na toca2 (1998) is er geen serieuze touring game meer geweest, dtm was echt bagger en grid lijkt meer een crashgame dan een racegame. Mooie crashes maar mislukte handling.

nfs is de weg kwijt nadat nfs 5, Porsche 2000 uitgebracht was. Met nfs gaat het ook niet meer goed komen.
"Tof" om te lezen dat ik niet de enige ben die hier zo over denkt. (een search op "Porsche" toonde me onmiddellijk nog een paar reacties met hetzeflde idee)

Porsche 2000 was de laatste "goeie". Ik zie het ook niet meer goedkomen. En hun doelgroep is waarschijnlijk ondertussen compleet veranderd, dus het interesseert ze niet om terug te gaan naar hun roots vrees ik.

*on topic*
30 fps lock en geen stuur ondersteuning is gewoon (sorry ik heb er geen ander woord voor) strontbelachelijk.

Ik wil "Electronic Arts" terug ipv de crappy EA giant van vandaag ;(

[Reactie gewijzigd door misterpro op 19 november 2013 15:43]

Gran turismo proberen? Ik speelde ze in ps1-ps2 tijd ook allemaal afzondelijk. Tot gt3-4 fatsoenlijke rally enzo erbij deed. Dirt, colin,ridge e.d. Tot nu toe beetje gebrek aan autos en tracks in gt voor rally. Maar de simulatie is best netjes.
Ik doe ook al GT sinds het begin. Ben er tussen 2005 en 2009 eigenlijk even uit geweest omdat ik het verder zocht (GTR2, GT Legends, rFactor, LFS, eigenlijk alle sims vor de pc).

Tegenwoordig ben ik wel weer terug bij GT en Forza, simpelweg door tijdgebrek om goed de pc-sims meester te kunnen zijn.
Voorbeeldje van mij in GT5: http://www.youtube.com/watch?v=VL1KKVW0mBQ

Ik rijd voornamelijk stock, dus zonder upgrades.
Ah, kende er wel meerdere die 3-4 verschillende sim games speelde (buiten mezelf) en met GT3-4 (zelf 1 en 2 ook grijs gespeeld) dat zijn gaan spelen, en voor de 360 mensen dan Forza, maar denk vraag het toch maar :P

Zelf niet zo van de PC sims, nooit echt naar gekeken ook, laatst nog even toen ik maar eens apart voor mijn PC een 2de PS3 controller erbij heb gehaald. Gezien vrienden of online spelen of brengen hun eigen controller mee (eigen pad is toch echt de fijnste :P) maar ga ze eens even checken dan.

En netjes gereden, moest even wennen want ik kijk nauwelijks hoe andere spelen en ik rij zelf vrijwel altijd met een rear wheel drive auto, rijd stuk anders :P Mijn vrienden omgeving (RL dan) speelt er niemand echt beetje enthusiast racers :(

Als we beide keer GT6 hebben, keer raceje doen lijk me wel tof.

[Reactie gewijzigd door batjes op 20 november 2013 18:16]

Draait de next-gen console versie wel op 60 FPS ?

Het lijkt me een beetje "console versie klaar, controls anders binden en klaar is de pc versie"

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True