Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 15 reacties
Bron: Gamefan

Gamefan heeft een review gepost van de Aureal v4.06.2048 Vortex II drivers, waarmee de Vortex II bezitters naast ondersteuning voor A3D3.0 eindelijk de langverwachte EAX1.0 support krijgen:

It's nice that these drivers support some games using EAX 1.0, but the support isn't without a few bugs (Drakan is one large bug), and it's not going to make A3D any less impressive. I'd rather have A3D in Half-Life for sure, but the support was a nice addition to Alien Vs Predator. The other new feature accessible without specific A3D coding in games is the A3D 3.0 reverb engine, and it sounds simply wonderful. When games fully support A3D 3.0 with full coded support, we should see an efficient A3D with easier developer support, MP3 support and Dolby Digital support.

EAX support's a nice feature to cover the potential fear of the awesome game that only supports EAX--but that doesn't guarantee support from these drivers, either. However, I'm pretty confident that Aureal will make the EAX support work for any of the big EAX-only games that already have (or might still) come out just to keep its competitive edge. All that aside: The bottom line is that limited EAX support and the fabulous A3D 3.0 are merely two more reasons that make the Vortex2 chipset-based sound cards so ideal for gamers.

Verder in de review een bespreking van de nieuwe features in A3D3.0, zoals Volumetric Sound Sources, MP3 playback, Reverb, Streaming Audio en Dolby Digital playback (thanks Koeneman voor de tip).

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (15)

Laten we het ff bij A3D houden he...

Ik heb net zo'n Aureal Vortex2 SQ2500, en de nieuwe drivers geinstalleerd. Nou, het zal wel aan mijn Quake3 instellingen liggen?!, maar:

1. Het geluid is reversed. (ALLEEN bij Q3A) Dus links is rechts en andersom.
2. Als er veel geschoten wordt, valt er van de geluidsbrij niks meer uit te halen. Een grote distortion.
3. Zonder A3D: 72.5fps met A3D: 50.2fps. Hoezo zou dit ding maar 2-3% cpu belasting gebruiken? Het lijkt wel een grote software bedoening!
Moet je wel games hebben de 3.0 ondersteunen. Ik hoor geen verschil in mijn Quake met A3D aan t.o.v. de oude driver die nog maar 2.0 support had. En ook unreal hoor ik niet echt mega veel verschil... niet dat ik dat spel veel speel, dus verschil zou me waarschijnlijk niet eens opvallen... maar het gaat om het gevoel!

Ik weet trouwens wel zeker dat A3D echt mega-supha-dupha-veeeeeel en veel beter klinkt dan dat shittie EAX van Creative.

Vroeger vond ik dat creative moest ophouden met het maken van al die troep en zich bij de GOEDE geluidskaarten moest houden, tegenwoordig vind ik dat ze maar moeten ophouden met het maken van die drek aan geluidskaarten en meer van die goede videokaarten als de Annihilator Pro moeten gaan maken... nu alleen nog een videokaart die NIET is gebaseerd op die **** van nVidia, maar een betrouwbare chipset en ik koop het ding...

kom maar op met de flames
Zet half-life maar eens op.
Daarom zei ik dat ik ook, hl geeft met deze nieuwe drivers een veel betere geluidsweergave dan met de vorige.(Xitel Storm Platinum)
Met Q3 heb ik soms ook problemen in de zin van dat het geluid van m'n eigen wapens wegvalt en soms ook de problemen zoals jij (space) meldt.
Ook moet ik steeds opnieuw a3d selecteren als ik q3 opnieuw start.
Qua perfomance drop met a3d is die bij nihil nog 1%.
Wat ik merk (met een MX300) is als je A3D aanzet bij Q3, dat het geluid minder vol is. Zonder A3D klinkt de subwoofer better (voller). Dan voel je, bij wijze van spreke, het spel (door de trillingen van de subwoofer). Met A3D heb ik dat niet.
Nog effe Hilko. Je hoort wel degelijk een groot verschil bij Unreal. Ik denk dat je Eax eerst effe aan moet zetten. Het wordt een heel erg galmend geluid(erg lelijk)
Bij the way q3 ondersteund a3d2.0 en niet 3.0 . Je zou dus geen verschil moeten horen. Want a3d3.0 is backwards compatible met 2.0 en 1.0
A3d is gewoon veel stoerder
Die drivers zijn bij mij errug instabiel, ik word regelmatig uit games weer terug mijn desktop opgegooid en als ik Windoos afsluit krijg ik standaard 2 keer een bsod. Mijn oude 2040 drivers weer terug en nergens meer problemen mee.
larsieboy, niet helemaal correct. Ik citeer:

Also, all A3D 2.0 games that use the Wavetracing engine will automatically be "upgraded" to the A3D 3.0 reverb engine on Vortex2-based cards. How this works is that our new A3D 3.0-supporting A3DAPI.DLL will automatically enable geometric reverb in games that support A3D 2.0 Wavetracing. So games like Quake 3 Arena and Half-Life will use the A3D 3.0 reverb engine the second you install these drivers!

Dus A3D2.0 games gebruiken automatisch een of meer A3D3.0 features.
hey SPACE is het niet 1/3 deel van je CPU??
dat dacht ik tenminste, ik heb een PII 266( :( )
en nog een A3D 1.0 kaartje, als ik in UT A3D aanzet, heb ik maar 15/20 frames per sec, dus ik gebruik het niet eens!

(ajo, binnekort heb ik een celeron 600!! :9 nou ja, 533/550 @600)
Dat klopt Vtec, maar nou vraag ik mij af of dat nou aan onze mx300 ligt of dat alle vortex 2 kaarten hier last van hebben.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True