Foto's tonen grijze behuizing onaangekondigde iPad 5

Een reeks van rond de 70 foto's toont tot in detail het ontwerp van de iPad 5, de tablet die Apple vermoedelijk later deze maand gaat presenteren. Het design lijkt meer op dat van de iPad mini dan op dat van de iPad 4 van vorig jaar.

De foto's zijn gepubliceerd door Sonny Dickson, die in de afgelopen tijd vaker foto's van onaangekondigde Apple-producten online heeft gezet. Waar de foto's vandaan komen, is onduidelijk. Het ontwerp van de iPad op de foto's vertoont gelijkenissen met die van de iPad mini van vorig jaar. De schermranden aan de zijkant zijn veel kleiner dan bij de huidige iPad, waardoor hij minder breed is. Naar verluidt zal de nieuwe iPad ook lichter zijn.

Apple presenteert de iPad 5 samen met een nieuwe iPad mini vermoedelijk op 22 oktober. Een release zou vervolgens op 1 november plaatsvinden, al is onduidelijk of hij dan gelijk te koop zal zijn in Nederland. Apple bracht de vorige generatie iPads in november vorig jaar uit.

'Gelekte' foto iPad 5 'Gelekte' foto iPad 5 'Gelekte' foto iPad 5

Door Arnoud Wokke

Redacteur

09-10-2013 • 16:14

112 Linkedin

Reacties (112)

112
103
75
2
0
14
Wijzig sortering
Het lagere gewicht van de geplande iPad 5 vind ik een prima verbetering, er waren namelijk erg veel negatieve reacties op de relatief 'zware' iPad 3 en 4 vergeleken met de lichtere iPad 2. Ben benieuwd hoe de nieuwe iPad in de hand ligt, ik ga zeker proberen in november er een te kopen!

Edit: dank Zap8!

[Reactie gewijzigd door dere12 op 9 oktober 2013 17:15]

Anoniem: 16328
@dere129 oktober 2013 16:57
Het lijkt mij juist heel cool als Apple nu eens de dikte van het apparaat hetzelfde laat, maar wel komt met 1,5x of 2x zoveel accuduur. Dat zou ook gelijk weer voor een reactie zorgen bij fabrikanten van Android tablets.
Als dit mogelijk was, zouden de Android fabrikanten dit ook doen..
Tot nu toe is dit nog niet gebeurd en ook niet bij Apple, dus het lijkt me dat niet op grote schaal & goedkoop mogelijk is.
Je bent in de war met de lIchtere iPad 2 vs de iPad3 en iPad4. Verder helemaal eens met je meing.
interessant: de vorig jaar geïntroduceerde kleurstelling "black/slate" lijkt geheel te vervangen worden door "space gray" (bij zowel de iPhones als iPads). Vraag me af wat daar de reden van is. :)
Hoogstwaarschijnlijk het krassen van het geanodiseerde zwarte iPhone 5 body!
Dat zeggen meer mensen, maar ik betwijfel het. Een ander kleurtje verhindert geen krassen/beschadigingen en daarnaast is het nog steeds een donkere rand. Weliswaar minder donker, maar evengoed donker. Krasjes en beschadigingen vallen daar net zo goed op.

Anderzijds, zo'n beslissing zal niet genomen worden op basis van één argument en ik kan me voorstellen dat zoiets zeker wel meespeelt.
Misschien een ander lak laagje met betere krasbestendigheid maar niet in zwart te verkrijgen ?
Anoniem: 382732
@TMC9 oktober 2013 16:37
Mode. Dit soort producten zijn zo goed al uitontwikkeld dus worden (net als met andere commodities) andere verkoopargumenten gezocht. Floris van Bommel komt ook ieder jaar met schoenen die niet zo heel anders zijn dan het jaar daarvoor maar net met een ander kleurtje.
Dat geloof ik niet aangezien de witte iPhone en iPad al jaren onveranderd zijn, het is enkel de zwarte kleurstelling die licht is veranderd na slechts een jaar.
Distinctie. Door andere of net iets andere kleurstelling kun je herkennen met een nieuwe versie van het apparaat te maken te hebben. Daarmee geef je juist als Apple gebruiker aan dat je het nieuwste van het nieuwste hebt. Dus belangrijk als show off product. Zou me overigens niks verbazen als de opvolger van de iPhone 5C volgend jaar witte voor frontjes krijgt.
Zoiets inderdaad; er is visueel weinig verschil tussen de verschillende ipads voor zover ik weet tot nu toe. Geef de nieuwere modellen een exclusievere kleur, en hoppa.

Ik heb zelf een ipad 4 in een ipad 3 cover; het enige verschil is de opening voor de aansluiting onderaan.
Anoniem: 380342
@TMC9 oktober 2013 16:47
Ik las ergens op het web dat de reden is dat er klachten binnenkwamen over de naam "black" terwijl het eigenlijk donkergrijs is. (Dit geldt voor de iPhone 5)
Verkoop stimuleren. Nu met een ander kleurtje, waardoor het product minder standaard is dan de eerdere generaties iPad. Iedereen wil toch iets unieks in handen hebben? Kleur is een manier om je te onderscheiden, ook al is de inhoud van de iPad hetzelfde.
Ik vraag me toch af wat het 'lagere' gewicht werkelijk gaat zijn. Als de Kindle Fire naar een gewicht van onder de 400 gram kan voor een 9" scherm dan hoop ik toch echt dat dit ook bij de iPad gerealiseerd kan/gaat worden. Een groot scherm icm een laag gewicht is iets wat ik nog veel te weinig zie.

Voor een tablet met een volledige Windows die als alternatief voor een Ultrabook dient snap ik nog dat het gewicht relatief hoog is maar een simpele tablet om te browsen/video'tjes kijken etc daar moet het gewicht toch een stuk lager kunnen? Ik prefeer liever een tablet van 400 gram die 6 uur meegaat dan een van 600 gram die 10 uur meegaat op de batterij (aanname dat een accu relatief zwaar is).
Ik zou me nou niet snel storen aan een tablet die te zwaar is, eerder aan een accu die na een paar uur al weer leeg is.
Nee doe mij dan maar die iets zwaardere met een grote accu. Of nog beter allebij :)
Heb je wel eens een tijd een iPad met 1 hand vastgehouden? Dat gaat snel irriteren. Vooral indien je de tablet als e-reader wilt gebruiken is dit een probleem (voor mij). Een lager gewicht is een hoger gebruiksgemak. Dat merk je telkens. Dat de batterij niet altijd voldoet (wat wss enkel bij bv lange vliegreizen een probleem zou kunnen zijn) is voor mij minder belangrijk.

Ik heb het verder niet over 'een paar uur', dat is nl 2 uur.

Ik stel enkel dat ik, persoonlijk,liever laag gewicht prefereer boven een langere accuduur. Want beide zal wel niet lukken en is dus 'wishful thinking' (jammer genoeg). Maar blijkbaar prefereren de fabrikanten het verhogen van de accuduur ipv het verlagen van het gewicht (je ziet het ook bij smartphones, wil je een langere accuduur dan moet de telefoon automatisch dikker en zwaarder worden). Wellicht zal eea met de productiemethodiek te maken hebben. Inmiddels zijn er wss accu's met een identiek formaat die langer meegaan, dus makkelijker te implementeren. Waarom men bv. ook nog niet de achterkant van een tablet een grote zonnecel laat zijn, is ook iets wat ik niet snap. Als het in de jaren 80 in een rekenmachine kon, waarom niet nu in een tablet?
Je zegt dat je een laag gewicht prefereert boven een langere accuduur, maar wat heb je aan mobiliteit als je er na een paar uur al een kabel in moet drukken? Dan komt dat lage gewicht ook niet echt tot z'n recht. Het mooiste is gewoon een accuduur van 9 á 10 uur (of langer) onder volledige belasting met een gewicht waarmee je evenredig lang (prettig) de iPad in je handen kan houden.
Als ik de Sony Tablet Z als referentie neem, want laag gewicht icm een hoge PPI, dan zit deze op 6 uur bij volledige belasting. Ik heb het, opnieuw, nergens over een paar uur. Natuurlijk ben ik het ermee eens dat het mooiste is, een accuduur van 258 uur icm een gewicht van 300 gram. Maar zoals gezegd, dat is wishful thinking. Ik heb een iPad 3 gehad maar vond deze te zwaar voor gebruik in 1 hand als e-reader. Dit ging toch vrij snel irriteren. Een tablet is, voor mij, met name een mobiel apparaat. Mobiel betekent licht en handzaam. Dat vond ik de iPad toch niet helemaal.

Momenteel is het dus kiezen tussen twee doeleinden: lange(re) accuduur icm hoger gewicht of korte(re) accuduur met een lager gewicht. Ik ben bang dat Apple weer kiest voor het eerste, ondanks dat men de behuizing lichter weet te maken. Want dan kan men claimen: en een langere accuduur en een lager gewicht tov de vorige iPad. En daar gaat het de laatste jaren bij Apple om, de eigen modellen telkens op alle punten iets bijschaven/verbeteren. Ik vrees dus dat ik met mijn eisenpakket opnieuw achter het net ga vissen, maar wie weet...
Waarom zou je een ipad lange tijd met 1 hand vasthouden? Zelf houdt ik mijn ipad (4e generatie) toch altijd nog met 2 handen vast of leg ik hem neer. Doe ik eigenlijk ook alleen maar omdat ik bang bent dat de ipad valt ;) maar dan nog, ik kan me niet echt een situatie voorstellen waarin het noodzakelijk is dat je je ipad lang met 1 hand moet vasthouden.
Mwha, zelfs met twee handen voel ik het wel in m'n polsen na 1 á 2 uur hoor.
Sorry, maar ik denk dat je hardware-matig een iPad niet als simpele tablet kunt bestempelen. Het ding zit propvol hardware waar al zeer sterk op afmeting en gewicht geoptimaliseerd is. Serieus, de rekenkracht die in de iPad zit (en ja, ook een aantal concurrerende tablets) is echt niet misselijk. Het gaat heel hard richting instaplaptop.
Klopt, de iPad is zeker een krachtig apparaat. Maar een iPad wordt niet in de markt gezet als een laptop vervanger, icm bv een klikbaar toetsenbord/touchpad/dockingstation. Wel is het een alternatief voor bepaalde functies/doeleinden.

De iPad is voor mij een apparaat om mee te consumeren (browsen/film kijken/e-reader). Dus zolang het deze functie kan uitvoeren (en dat lukt prima met de huidige hardware) zou ik het prefereren dat men de focus bij de nieuwe generatie tablets legt op gewicht ipv: snellere processor/hogere ppi/meer werkgeheugen/langere accuduur.
Nu wel stereo speakers, aan de voorkant? Meh, de foto's laat zien dat het niet zo is. Wel jammer.
Ik hoop dat ze lichter zijn dan de vorige versie.

[Reactie gewijzigd door sokolum01 op 9 oktober 2013 16:21]

Ik vermoed links een speaker en rechts een microfoon, zoals nu ook al bij de iPad Mini het geval is. Geen stereo dus.

De grote iPad zal sowieso lichter zijn aangezien deze een stuk smaller en dunner is. iPad mini gaat niet veranderen gok ik.

[Reactie gewijzigd door TMC op 9 oktober 2013 16:25]

De iPad mini heeft stereo speakers!
Lijkt me wel stereo eerlijk gezegd, meestal is de mic maar een klein gaatje en gaan zo zo geen gans roosterje voorzien voor een kleine mic.

Wat ik me afvraag; waarom doen de tablet gebruikers geen 3 speaker design. 2 aan de onderkant en 1 aan bovenkant. Als je hem verticaal houdt, werken de 2 onderste. Horizontaal houden werkt er 1 van onder en 1 vanboven (of links rechts, het is maar hoe je het bekijkt). Kan niet moeilijk zijn met de tiltsensor om juiste luidsprekertje aansturen.

Heb je altijd min of meer stereo effectje (al dan niet hoorbaar op korte afstand, 2 is beter dan 1). Een speakertje weeg opzichzelf niets. (op die 2 gram zal het niet aankomen). Haat het dat er maar 1 speaker is dewelke regelmatig afgedekt is als je hem vasthoud.

PS als samsung/apple/microsoft/... nu dit idee pikt, wens ik vergoeding te krijgen of ik klaag hun aan :+
Anoniem: 228292
@sokolum019 oktober 2013 16:28
Het stereo-effect bij zo'n kleine afmetingen is sowieso al minimaal. Ik kan me daarom voorstellen dat Apple kiest voor een lichter gewicht en die tweede speaker achterwege laat.
Ik hoor wel duidelijk stereo bij mijn PS Vita en 3DSXL hoor..
Anoniem: 228292
@Neosubu9 oktober 2013 16:58
Nee, wat jij hoort is een veredeld mono of een zwak stereo-effect. Met een goed stereobeeld heeft dat niets te maken.
Nee, hij zegt dat het technisch en biologisch niet mogelijk is om volwaardig stereo te horen binnen zo'n kleine afstand.
Hij zegt wel meer maar gaat vooral om de verhouding afstand van de tablet en afstand tussen speakers en dat moet in theorie prima kunnen met een tablet zeker in landscape, telefoon wordt erg lastig zonder kunstgrepen.

Wat je nooit kan behalen met een tabet zijn lage tonen, 1 geen klankkast en 2 niet genoeg afstand zodat de lage tonen ook daadwerkelijk kunnen ontwikkelen. Vandaar dat mensen in een auto de lage tonen ook nooit horen maar de rest van de wereld (tot grote ergernis meestal) des te beter.
Nee, ook in theorie kan dat niet.
Ik beweer dat je geen volwaardig stereo kan horen en iedereen valt me aan door te zeggen dat ze wel degelijk verschil horen met een mono iPad. Dat verschil ontken ik helemaal niet, maar het geluid dat je hoort uit een tablet met twee luidsprekers heeft helemaal niets met stereo te maken.
Voor een fatsoenlijk stereo-beeld dienen links en rechts ca. 2 m van elkaar te staan
Dat geldt voor full size stereospeakers voor de woonkamer.
Nee hoor, een goed stereobeeld is pas te realiseren vanaf een bepaalde afstand tussen de speakers (behalve bij earplugs die rechtstreeks in je oren geplaatst worden).
Je hoort wel verschil, maar dat heeft niets met een fatsoenlijk stereobeeld te maken. Veel fabrikanten van kleine stereo-apparaatjes voegen er ook nog wat faseverschil aan toe om het meer op stereo te laten lijken.
Een goed stereobeeld wil zeggen dat je de instrumenten (in het geval van muziek) heel precies kan plaatsen tussen je luidsprekers (en iets daarbuiten). Dat lukt niet bij een afstand tussen twee speakers op een tablet.
Dat werkt perfect. Aantal jaar terug, toen ik nog een Iphone had,mono dus en gewoonweg CRAP en mn vriendin een blackberry met stereo speakers, links en rechts van de behuizing, was de klank een wereld van verschil. Je hoort wel de stereo, want je krijgt 2 verschillende timings en die paar milliseconden zijn genoeg voor ons gehoor.

Je houdt een Ipad ook redelijk dicht, dus staat er telkens 1 speaker dichter bij je oor dan de andere en heb je dus stereo effect. Hoe kein de afstand ook is tussen speakes, je zal altijd het verschil tussen mono en stereo horen. Zolang er net genoeg afstand is.
Ik zeg ook niet dat je geen verschil hoort tussen één of twee luidsprekers, maar voor stereo zoals stereo bedoeld is, is er meer nodig dan twee speakertjes op 20 cm onderlinge afstand. Er is een klein looptijdverschil en daar maken je oren een bepaalde beleving van. Prima, als je dat als stereo ervaart, maar echte stereo is het gewoon niet.
Is idd zo maar gaat vooral om de verhoudingen, de afstand tussen speakers x2 is grof genomen een goede afstand om er vanaf te zitten, veel dichterbij geeft een gat in het midden van je stereobeeld. Alles hangt natuurlijk ook wel een beetje af van het ontwerp van de speakers, vandaar ook "grofweg" Als ik nu zo kijk naar mijn eigen tablet klopt dat best aardig, mooiste zou zijn als de speakers iets te kantelen zouden zijn in de behuizing omdat sommige mensen de speaker op hun oren willen richten en andere mensen voorlangs wllen kruisen. Maar dat zal allemaal te ver doorvoeren voor een tabletje.

Aanggezien je een tablet redelijk dichtbij hebt kan het zomaar een goed geluidsbeeld opleveren.

Kwaliteit is nog steeds ruk natuurlijk, maar voor een tablet kan het best redelijk klinken.
Ooit het geluid van een 3DS gehoord? Dat is zelfs bijna surround. Echt mooi!
Mooi ontwerp, alleen jammer dat iOS7 op dit apparaat er niet uit ziet met die Intertoys kleurtjes en icoontjes. Het blijft een kwestie van smaak, maar het ontwerp van iOS7 slaat de plank behoorlijk mis op apparaten als dit gezien Apple bekend staat als het bedrijf dat het vooral moet hebben van design. Al vond ik dat ook al met iOS6; de hardware heeft een strak industrieel ontwerp terwijl het OS eruit ziet als een speelgoed interface.
Anoniem: 540040
@LCP9 oktober 2013 16:33
iOS 7 vind ik in ieder geval veel mooier en aantrekkelijker uit zien dan alle vorige versies van iOS.
Ik vond het in eerste instantie ook wel mooi (op de iPad mini), maar ben er eigenlijk al wel klaar mee. Terwijl de oude interface inderdaad wat oubollig was, maar niet vervelend, vind ik dat persoonlijk van de iOS7 interface nu al wel.
Anoniem: 499360
@LCP9 oktober 2013 16:54
Ik snap echt niet wat je bedoeld. Ik vind iOS7 echt wel het mooiste OS dat er op de markt is. Android is nooit een mooi OS geweest en ja dat Windows Phone was wel mooi voor even maar leg je het naast iOS7 dan oogt het zelfs ouderwets.

En speelgoed interface? iOS7 is net strak en industrieel vormgegeven. Je stoort je misschien aan de kleurtjes van de icoontjes tegen de standaard achtergrond in de marketingbeelden van Apple, dat is mogelijk, maar je icoontjes staan nooit in die volgorde op je home screen en andere achtergronden geven direct een totaal andere look. Je staat er versteld van hoe een andere achtergrond de look van praktisch heel het OS veranderd.
Android is nooit een mooi OS geweest?
Ho!
Daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Ik vond overigens < iOS 7 ook mooi, maar iOS 7 zelf vind ik er kinderachtig en lelijk uitzien.
Doe mij maar de strakke interface van Android.
Ook Windows 8 vind ik erg mooi (maar Windows Phone weer niet..).
Jij mag het daar niet mee eens zijn. Het duidt wel aan dat je iOS7 nog nooit goed bekeken hebt behalve de screenshots die Apple toont en daar lijkt iOS7 heel kleurrijk maar verdiep je je wat verder in het OS zelf zal je merken dat men iOS7 juist ontdaan heeft van kleur. iOS7 is dan ook juist heel strak en ontdaan van alle poespas dat we vroeger essentieel vonden. Het is vernieuwend en ja dat kan bij mensen die het niet dagelijks gebruiken onwennig overkomen.

Android is gewoon een lappendeken dat elke uniformiteit enidentiteit ontbreekt en dan heb ik het over stock android. Het wil er wat uitzien zoals iOS6 en als Windows Phone. Er is duidelijk een gebrek aan design.

Maar ook Windows Phone ziet er nu tegenwoordig oubollig uit.
Windows Phone was wel mooi voor even maar leg je het naast iOS7 dan oogt het zelfs ouderwets.
Het is vernieuwend
Maar ook Windows Phone ziet er nu tegenwoordig oubollig uit.
|:( 8)7 :X

[Reactie gewijzigd door LCP op 10 oktober 2013 10:31]

Anoniem: 499360
@LCP10 oktober 2013 10:36
ja ruk alles uit zijn context en zet er dan wat smileys bij. Goed gedaan!
Nee hoor.
iOS7 is strakker geworden en ontdaan van alle poespas, klopt. Maar vernieuwend? In welk opzicht is het vernieuwend? Het is nog steeds een app-launcher met statische icoontjes die dynamiek en userinteractie ontbeerd. Dat was al zo sinds de eerste versie van iOS en is nog steeds zo. Er is niets vernieuwends aan behalve een grafische overhaul en wat functionaliteit die andere mobiele OS'en al tijden hebben. Dat kan ik amper vernieuwing noemen.
Anoniem: 499360
@LCP10 oktober 2013 10:53
Oh op die manier. Ja ik snap wel wat je bedoeld dan. Woorden zeggen in deze meer dan wat smileys ;)

Wel het is op verschillende manieren vernieuwend behalve het uiterlijk is het het eerste 64 bits mobiele OS. Met iOS7 stap je dus de toekomst van mobiele apparaten binnen en ook qua uiterlijk laat dit zich zien. Men gaat er niet meer van uit dat mensen moeten wennen aan een touchscreen.
hoe kan je nu vergelijken met 'android'... Bijna geen enkel toestel gebruikt dat standaard android schil, dus elk toestel ziet er anders uit. En als je het over 'mooi' hebt bedoel je duidelijk de interface.
Anoniem: 499360
@telenut11 oktober 2013 11:30
Ik heb het over stock android (Nexus), en wat schillen betreft moet ik de eerste mooie echt nog tegenkomen.
Dat is echt een meningskwestie, iedereen zal daar anders over denken..
Ik vind iOS 7 bijvoorbeeld weer niet echt iets (en ja, er zullen vast ook mooie dingen in iOS 7 zitten!).
Doe mij maar stock Android, maar ook Touchwiz met een andere launcher vind ik mooi.
Bij Android kan je ook nog eens themes installeren (bij de meeste customs ROM's in iedergeval) en dat is dus ook weer eens aanpasbaar
Anoniem: 254370
@LCP9 oktober 2013 17:04
Lol; zegt iemand met een Windows 8 logo als Avatar? 8)7
In eerste instantie lijken de kleuren van iOS misschien fel, maar na kort gebruik heb je in de gaten dat het luchtiger, lichter en frisser voelt.
Als je daarna naar Windows 8 en vooral Android kijkt lijkt dat ineens een stuk donkerder; minder fris en oubollig.
Anoniem: 382732
@LCP9 oktober 2013 16:41
Als je echt denkt dat iOS7 alleen om de kleurtjes gaat moet je je er toch eens in verdiepen.
Nou ja voor dagelijks gebruik is er nu niet echt veel verandert voor de iPad, kan me indenken dat het voor bv de iPhone handig is dat je de wifi, bluetooth snel kan uit en aanzetten, voor de rest buiten de veredelde skin is er niet veel verandert voor 90% van de gebruikers.
Ik zeg niet dat het om de kleurtjes gaat. Ik zeg dat het mooie, strakke industriele ontwerp van de iDevices niet samenhangend is met het grafisch ontwerp van het OS.
Persoonlijk vind ik het grafisch ontwerp van iOS7 ronduit goedkoop en inconsistent. Maar dat is mijn mening. Daar hoef je het niet mee eens te zijn...
Het is natuurlijk te verwachten dat de kleuren op de 5s kleuren gaan aansluiten.
Alle geruchten wijzen er toch echt op dat de iPad in dezelfde kleuren als de iPhone 5c uit gaat komen.
Lijkt me logischer dat de grote iPad iPhone 5S kleuren krijgt, en de mini de iPhone 5c kleuren.
Waarom lijkt je dat logisch? De ipad mini Retina bijvoorbeeld is een premium product, alleen dan met een kleiner scherm? Ik zou verwachten dat men gewoon de kleuren heeft als de 5s, aangezien het gaat om aluminium en niet om plastic.
Ik doel op de mogelijke lineup.

iPad Retina = iPhone 5s hardware+looks
iPad = iPhone 5c hardware + looks
iPad Mini Retina = iPhone 5s hardware+looks
iPad Mini = iPhone 5c hardware+looks.
Persoonlijk heb ik meer het gevoel dat zij verder zullen gaan voor de Ipad en de Ipad mini, zo houden zij hun productsegment overzichtelijk en hoeven zij het scherm van de Ipad niet minder te worden dan de voorgaande serie.

Ipad met 5S looks (duurst)
Mini met 5C looks (minder duur)
Ziet er goed uit, zo mogelijk nog cleaner dan de vorige versies.

Wel erg goeie kwaltieit foto's ook, lijken bijna officiële productfoto's.
Voor de mensen die wat meer geintreseerd zijn http://www.youtube.com/watch?v=NQZX7Tp7xvY.
en http://www.youtube.com/watch?v=BIWM5Bm3N-g

[Reactie gewijzigd door Uberdude op 9 oktober 2013 16:29]

Dat schuine glimmende randje op de voorkant van de behuizing heeft mijn HTC One ook, ben benieuwd of dit bij deze nieuwe iPad ook zo gevoelig is voor krassen. Verder ziet het design er erg mooi uit.
Misschien een extra luxe versie? Met de iPhone hebben ze een basis-versie toegevoegd en bij de iPad een luxe versie of een versie die beter tegen een stootje kan, voor professionele toepassing.
Ik zou er niet raar van opkijken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee