Beats Audio wil van HTC af

Koptelefoonmaker Beats Audio van onder meer rapper Dr. Dre wil van HTC af. De Taiwanese smartphonemaker bezit een kwart van Beats en gebruikt het beeldmerk in en op vrijwel al zijn smartphones van de afgelopen jaren.

Beats Audio wil HTC uitkopen om ruimte te maken voor een nieuwe investeerder, die het mogelijk moet maken om naast hoofdtelefoons ook audio-apparatuur voor in de auto en een streaming muziekdienst te maken, schrijft zakenkrant The Wall Street Journal.

HTC en Beats Audio sloten twee jaar geleden een overeenkomst, waarbij HTC iets meer dan de helft van Beats Audio in handen kreeg voor 300 miljoen dollar en het recht kocht om het logo op zijn toestellen te zetten. Bovendien zouden toestellen verbeteringen krijgen in audio, die overeen zouden komen met de filosofie van Beats. Een enkele keer heeft de fabrikant Beats-headsets meegeleverd met toestellen, maar dat bleek te duur. Beats Audio kocht een jaar geleden de helft van de aandelen terug van HTC, waardoor de fabrikant nu nog een minderheidsbelang heeft. Onder meer toestellen als de One, One X, Windows Phone 8X, Sensation XE en veel meer toestellen kregen een Beats Audio-logo mee. Sinds de One gebruikt HTC echter ook de naam BoomSound om zijn geluidservaring aan te duiden.

Het is onduidelijk of en wanneer Beats Audio HTC zal uitkopen. Bovendien is het niet zeker of HTC daarna mag doorgaan met het voeren van het Beats Audio-logo op telefoons. Sinds de overeenkomst werd gesloten, heeft HTC fors marktaandeel verloren; het wilde juist zijn aandeel vergroten door de deal.

Peter Chou (midden) en Dr. Dre (rechts)

HTC-directeur Peter Chou (midden) tussen de oprichters van Beats Audio, waaronder rechts rapper Dr. Dre.

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

19-08-2013 • 08:43

117

Reacties (117)

117
113
73
11
0
11
Wijzig sortering
Wat wel opvallend is aan dit verhaal, is dat Beats audio in eerste instaltie is bedacht door Monster, die Dr. Dre benaderde om als naam er aan te koppelen. Vervolgens is HTC er bij gekomen als partner in telefoons etc.
Nu is een half jaar geleden (of langer?) Monster eruit gekieperd door Dre & Partners zodat ze een andere hardware partner konden zoeken, en inmiddels is HTC aan de beurt.
Je kan dus wel stellen dat Beats inmiddels niets meer is dan een naampje.

Interessant leesvoer: http://gizmodo.com/598182...ow-monster-lost-the-world

[Reactie gewijzigd door Magnetic_Man op 24 juli 2024 12:41]

Sowieso is Beats Audio maar van beperkte waarde. Een mooie video die uitlegt wat Beats audio is, of voornamelijk, hoe ze je voor de gek houden hier:
http://www.youtube.com/watch?v=Cdbn_pmxFic
Dit filmpje zou bijna in het bovenstaande item moeten worden verwerkt. leuk kanaal trouwens van hem. al tijden op geabonneerd
Voor degene die behoefte heeft aan een erg goede bas-weergave (en midden + hoge tonen natuurlijk) kan ik de Vsonic GR02 bass edition aanraden. Heeft wel geen hip B-logo, maar qua geluid is dat een andere klasse voor een veel lagere prijs. Maarja, op het schoolplein wil iedereen alleen een B op zijn oordopjes/telefoon.

Voor de liefhebbers, een mooi review overzicht van veel in ears: http://www.head-fi.org/t/...kids-added-08-12-13-p-748 (inclusief Monster Beats by Dr. Dre Tour en de genoemde VSonics, als mede vele andere merken hierboven genoemd).

Het mooie van deze review is dat er beneden op de website een tabel staat met alle in ears gerangschikt op kwalitieit (ongeacht de prijs) en dat je daarmee heel eenvoudig kunt zoeken op de beste in-ears binnen jouw budget (gewoon bovenaan beginnen totdat je 1 tegenkomt die binnen je budget past)

Behalve de genoemde Dr. Dre hype, vind ik ook dat skullcandy zich meer richt op het uiterlijk/hype dan de geluidskwaliteit.

Humor uit de bovengenoemde tests over de Dr. Dre Tour: Additionally, if a deal on the Beats Tour seems too good to be true, it probably is – eBay and most Chinese deal sites are completely flooded with fakes, though I cannot be sure that the real thing sounds significantly better than the counterfeits.

[Reactie gewijzigd door blonderulez op 24 juli 2024 12:41]

Het is gewoon eenvoudig, iedereen die een Beats draagt kan je direct over een kam scheren. Als je bereid bent 300 euro voor een 'studio' neer te leggen heb je ten eerste gewoon geen oren en ten tweede een enorm verlangen bij de massa te horen. Ipv eventjes uit te dokteren of er alternatieven voor dat geld zijn gaan veel mensen rechtstreeks naar dit merk. Er is nochtans een heilige regel met headphones, geen specs op de doos -> niet kopen. Check the souls, boses en beats er maar is op na.
Cool, M'n Fischer Audio's DBA 02 MKII staan in de top 35 met de vlaggenschepen.

[Reactie gewijzigd door SolarGlider op 24 juli 2024 12:41]

Bij mij was het omgekeerde waar. Ik heb twee jaar geleden voor drie tientjes een imitatie beats studio gekocht in hong kong puur omdat het design me aansprak. Toen ik thuis kwam was het merk sterk in optocht en merkte ik op dat er steeds meer "bondkraagjes" met deze koptelefoon liepen. Eigenlijk ben ik uit schaamte gestopt met het gebruiken van de koptelefoon. (al was het ook wel erg irritant om steeds batterijen te moeten verwisselen). Gebruik nu in-ear dopjes van 3 euro... Zijn best prima.
volgens mij staan op de doos van een Grado koptelefoon ook geen specs, en dat zijn wel echte hifi headphones. Beats is prul, veel te boemerig
Tja, dat krijg je als je als HTC zijnde mee probeert te liften op een hype... kortzichtige filosofie om te denken dat je d.m.v. een logotje op een telefoon je marktaandeel kunt vergroten :)

Edit: Denk ook nog even aan 5 jaar geleden, Samsung die B&O linkte aan zijn merk... ook geen succes.

[Reactie gewijzigd door SamuraiP1zzaCat op 24 juli 2024 12:41]

Tja, dat krijg je als je als HTC zijnde mee probeert te liften op een hype... kortzichtige filosofie om te denken dat je d.m.v. een logotje op een telefoon je marktaandeel kunt vergroten :)
Daar ben ik het niet geheel mee eens. Als je de nieuwe One met zijn dubbele front speakers en goede geluidsweergave zo ziet, dan denk ik dat die telefoon met recht dat Beats logo mag dragen.
Maar er zijn uiteraard ook HTC toestellen waarbij dit puur een software tweak is. Overigens niets mis mee, want hoeveel laptops zijn er niet met bijvoorbeeld Harman Kardon speakers etc? Het lijkt me logisch dat fabrikanten alles proberen om zich sterker neer te zetten qua marketing.
Hoe meer je naam in beeld komt, hoe beter niet?
Maar de manier waarop was duidelijk niet de way to go
Ja voor Beats was het een goede zet. Je zit met je logo ineens in de broekzak van vele mensen :) Daarom snap ik het alleen niet van HTC.
Asus doet het ook, maar dan met B&O. Of Beats gelijkwaardig is aan B&O doet er even niet toe. Zelf zou ik liever een deal met Sennheiser willen zien, maar er is genoeg jeugdig volk wat wel helemaal gek is op Beats Audio en hierdoor sneller geneigd kan zijn om voor een HTC te kiezen. En laat dat nou net de smartphone doelgroep zijn.

Kwaliteit is tegenwoordig niet meer zo belangrijk, het volgen van de laatste hypes wel.
Liever zie ik niet dat Sennheiser (of ander audio merk) zijn naam laat misbruiken.
Want imho gaat je naam flink ten onder als je naar het geluid op een lapoptje oid je muziek luistert, het is allemaal bagger ivm. echte speakers/headphone.
Hou je naam hoog door goede spullen te maken en plak niet overal je logo op.

Bij Beats kan ik er wel inkomen, het is niets meer dan een "brand", geluids technisch is een beetje audio merk beter.

Als je dan toch betere kwaliteit wil koop je een Sennheiser hoofdtelefoon los.
Nou, dat hoeft niet meteen hoor. Dankzij B&O was de Asus N55 een van de weinige Windows laptops die zich konden meten met de geluidskwaliteit van Macbooks, welke overigens al jaren superieur zijn wat betreft geluid.

Nu was het dus eindelijk mogelijk om een Windows laptop aan te schaffen zonder geluid dat klinkt alsof het uit een blikje drinken komt. De externe mini-sub van B&O was ook een erg leuke en impressive toevoeging. Deze samenwerking doet naar mijn mening geen afbreuk aan het merk B&O omdat het de kwaliteit van het eindproduct sterk heeft verbeterd.

Niet iedereen kan altijd (fatsoenlijke) externe speakers meenemen, en nadat ik een Macbook gewend was, vond ik het toch wel belangrijk om ook degelijke interne speakers te hebben toen ik weer voor een Windows laptop ging kijken. Dit soort features tellen natuurlijk allemaal mee bij het eindbesluit.
Ja daar lijkt het inderdaad op. Ik doe daar niet aan mee. Heb hier een mooie AKG K550 (Harman Kardon) En ik was een van de eerste met een Galaxy Note ipv een iPhone. En daar heb ik veel opmerkingen over gekregen. Wat een koelkast. Neem je je hele computer mee....
Maar het boeit me niet. Het gaat er om wat voor mij het beste werkt.
En nu 2 jaar later hebben veel mensen een Galaxy S4 met een 5"scherm. Helemaal niet zo veel kleiner dan die Note.
Wel, das raar. Eerst zou HTC zelf gaan dumpen. Nauwja ze Zoeken het maar uit. Al zijn het wel fijne dopjes die ik bij mijn Sensation kreeg.
Doe er veel bas op, maak de rest audiotechnisch niet interessant en gooi de prijs omhoog. Zo zie ik Beats Audio. Zou eerder zeggen dat het andersom zou zijn.
Doe er veel bas op, maak de rest audiotechnisch niet interessant en gooi de prijs omhoog. Zo zie ik Beats Audio.
Dat is ook mijn mening, maar blijkbaar vinden veel mensen het geweldig want het wordt veel verkocht. En dat is prima, ieders gehoor is anders en iedereen heeft een andere smaak. De een wil beukende bassen hebben, de andere wil juist meer dynamiek, de ander zweert bij een 'flat' response over de gehele audioband enz.
Beats heeft er iig wel voor gezorgd dat Sennheiser en AKG meer aandacht aan de estetische kant van hun producten zijn gaan besteden, wat natuurlijk nooit verkeerd is.
Was Beats niet ook iets in samenwerking van 'Monster Cable Inc'? Veel geld voor weinig bijzonderes, 'super dure dvi cables etc.
Klopt, Monster heeft vrijwel alle R&D gedaan, maar door een paar cruciale foutjes in de contracten heeft Beats ze gedumpt en zijn ze er met de buit vandoor gedaan. http://gizmodo.com/598182...ow-monster-lost-the-world
Yep, ik ben er destijds (in al mijn naïviteit) ook ingetrapt; twee optische TOSLINK kabels van "Monster" voor € 40 ... Had makkelijk voor een fractie van het geld gekund, maar daar kwam ik pas achteraf achter.
Sennheiser, AKG en Kef zijn voor mij dé merken als het op koptelefoons aan komt. Dat "Beats"-spul is speelgoed voor kinderen en komt in de verste verte niet in de buurt van echte A-merken.

Beats was toch gesponsord "by Dr. Dre" (of andersom) ? Laat dat nou iemand zijn die ik niet met "muziek" kan associëren. Het enige wat dat soort mensen doet is rappen over hoeren, wapens en hoe slecht ze het vroeger hadden voordat ze een platencontract tekenden waardoor ze een gigantische villa en zes sportauto's konden kopen. Als ik dusdanig in iemand geïnteresseerd ben, koop ik wel een biografie. Om iedere plaat hetzelfde gezanik aan te moeten horen hoeft voor mij niet.

Begrijp me niet verkeerd; ik kan als "bleekscheet" zeker genieten van een goede R&B of soul-plaat. Ook ben ik der mening dat (vooral) donkere zangers (Luther Vandross - rest in peace) en zangeressen (Skye Edwards) een veel mooiere en vollere stem hebben dan hun blanke collega's.

Echter, om rappers vervolgens tot de top van de muziekindustrie te benoemen en "hun" producten daarom als "crème de la crème" te verkopen vind ik wel erg ver gaan.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 24 juli 2024 12:41]

Boeit niet. Al is het nog zo'n vervelend persoon, het gaat om het product wat hij/zij maakt. Dat heb ik thuis, dat gebruik ik elke dag. Ik weet niet of de directeur van Fiat een aardig iemand is, nor do I care. Het enige wat ik weet is dat ik blij ben met mijn autootje en dat die voldoet aan al mijn eisen. Dat telt, de rest is irrelevant.
Inderdaad. Ik snap niet waardoor het zo populair is geworden. Want de Kwaliteit is echt slecht vergeleken met goede koptelefoons of goede dopjes.

Ik snap niet dat het zo'n groot succes is geweest voor Beats. Blijkbaar horen de meeste mensen het verschil niet of vinden ze veel bass mooi?

Anyway ik vraag me af of HTC veel minder gaat verkopen als er geen beats op staat. Dat Boomsound is van HTC zelf en niet van Beats dus kunnen ze blijven gebruiken. En het geld kunnen ze dan gebruiken voor het ontwikkelen van de opvolger van de HTC One.
Ik snap niet dat het zo'n groot succes is geweest voor Beats. Blijkbaar horen de meeste mensen het verschil niet of vinden ze veel bass mooi?
Ja, veel mensen snappen het verschil niet tussen goed geluid en veel laag, en mensen snappen ook niet het verschil tussen veel laag en strak laag. Ik weet dat het off-topic is, maar ik vond enige bijval op z'n plaats.
Wellicht offtopic, maar waar kun je vandaag de dag nog goed geluid horen? De techniek is er, alleen past niemand het toe. FM-radio wordt (op Radio4 na) kapot gelimit en gecompressed, zowel op CD als op diensten als Spotify heerst de loudness-war, de gemiddelde oordopjes zijn ook maar matig enz. Als je nog nooit goed geluid hebt gehoord dan mis je het ook niet, zoek je er niet naar en ga je waarde geven aan zaken die dat niet verdienen (Beats qua geluid, McDonalds qua eten, SBS qua nieuws enz).
Het laatste album wat ik heb gehoord en goed klonk was Mumford & Sons (Sigh no more). Aan de andere kant heb je Metallica met Death Magnetic wat hét voorbeeld is hoe het niet moet.
De Loudness-war is idd irritant, maar er zijn heus wel artiesten en producers die daar niet aan meedoen. (Laatst nog een prima video van Armin van Buuren gezien die juist waarschuwde om niet teveel compressie toe te passen in het eindstadium.)

Maar misschien moet je het dan ook niet zoeken op FM-radio. Misschien had Mumford&Sons het geluk dat de master engineer niet langer dan 5 minuten naar hun muziek kon luisteren? ^^
De reden waarom op FM zoveel compressie wordt gebruikt komt met name door het toepassingsgebied. Luister in de auto maar eens naar Radio 4 om te beseffen hoe irritant luisteren het is in de auto wanneer er geen compressie is. Je bent constant je volume aan het bijregelen, het wegvallen van het signaal levert harde ruis op enz. Met compressie op ongeveer 100% heb je daar veel minder last van. Plus wordt je minder snel luistermoe (van hoge dynamiek krijg je dat snel). En aangezien veel media tegenwoordig 'on-the-go' wordt genuttigd is het logisch dat je dit ziet gebeuren. Het is alleen zo jammer dat je voor thuis, waar je wel een goede set hebt, bijna geen media meer kunt krijgen die daar goed gebruik van maakt.
Je wordt juist moe van weinig dynamiek, omdat dat een constante druk op je oren geeft. Veel dynamiek geeft juist rust aan het oor, omdat het niet constant op volle kracht aan het werk is.
Ja, veel muziek wordt "on the go" beluisterd maar juist dan is dat eeuwig verspringende volume van een ouder nummer en een nieuwe release of remaster irritant. Oja, en dat staat los van FM, want het overgrote deel daarvan is mp3-rip.

Als men dat comprimeren voor de FM-radio nou eens gewoon aan de radio-engineer overlaat, dan wordt die ook nog eens gedreven zweet in z'n werk te stoppen! :p
Respect voor u, u snapt het.
Overigens wil ik van deze gelegenheid meteen gebruik maken om mijn intense haat tegen beats te uiten:
Beats ik haat je.
Het is 100% inderdaad zoals Nas T zegt:
"Doe er veel bas op, maak de rest audiotechnisch niet interessant en gooi de prijs omhoog. Zo zie ik Beats Audio."
Ik lig elke keer weer dubbel als ik iemand met beats audio zie lopen.
Want je hebt namelijk honderden euro's besteed aan iets wat er gewoon voor zorgt dat de muziek gewoon niet goed uit de verf kan komen. En al helemaal niet zoals bedoeld door de artiest. (bassboost)
Kleine tip: maak je er niet druk om. Ik haat Beats ook, weet je wat ik doe? Ik koop het niet en denk er geen seconde meer over na; wat andere mensen doen moeten ze zelf weten. Rest van de dag vrij :-).
We moeten eens stoppen met het actief haten wat tegenwoordig zo populair is. Als je een hekel hebt aan Band X dan is het tegenwoordig normaal om vervolgens Band X op te zoeken op Youtube en er een negatief commentaar onder te zetten. Terwijl ik dan denk: zet in plaats daarvan iets op wat je wel leuk vind, scheelt je een hoop tijd en energie (en echt niemand interesseert zich in jouw mening, echt niet).
Ter leering ende vermaeck.
Inderdaad, wat ik in plaats van Beats koop, is KRK.

Strak geluid, klinisch schoon, ook een fijne pasvorm en geen overdreven volume.

Heb het wel eens aan een Beats gebruiker gegeven, om te vergelijken. Die blijken keer op keer voller, overdreven geluid belangrijker te vinden dan details. De meeste mensen waarderen een Creative setje met loudness meer dan goed geplaatste studio speakers en hebben dus meer luister plezier aan "vol" klinkende Beats audio.

Beats is al een paar keer ontmaskerd als een DSP-tje dat gewoon frequenties stapelt. Nu moet ik zeggen dat ik dat in veel muziek best prettig vind in b.v. uitgaan, maar dat is puur omdat ik lomp op z'n tijd ook kan waarderen.

Het is niet erg als je van lomp houd, alleen je moet het niet aanprijzen als "het beste wat er is", dat staat wat onwetend en betuigd van weinig subtiliteit.
Of mensen als jij/tweakers snappen niet dat andere mensen verder kijken dan alleen geluidskwaliteit.

- Vergelijk alle koptelefoons eens met active noise cancelation, dan zie je dat beats niet veel duurder is dan de rest.
- 80% bij mij op school heeft neppe beats, Dit betekend dus dat de kans groot is dat die ene keer dat je het beluisterd had een neppe hebt.
- Mijn studio's zijn inklapbaar, waar andere merken zouden breken in mijn schooltas doet mijn koptelefoon nog uitstekend na minstens 1000 keer in en uit mijn tas halen.
- Ik hoef mij geen zorgen te maken om kabel breuken. iets wat absoluut gaat gebeuren in 10 jaar tijd zodra je ze overal mee neemt.
- active noise cancelation is geweldig. Je moeten afvragen of de stofzuiger nog wel aanstaat bijvoorbeeld. welke koptelefoons kunnen dat nog meer?
- Iedereen praat elkaar maar na met het extra bas gebeuren maar ik durf te wedden dat bijna niemand ze goed getest hebben.
- beats audio op producten is betere hardware componenten, de software matige gedeelte wat je uit en aan kan zetten is inderdaad een equalizer zoals dr dre het het liefst heeft. Ook komen alle producten met beats logo altijd voor in video clips. Iets waar sommige waarden aan zou kunnen hechten.
- Goed geluid bestaat niet, de ene product kan je smaak wel zijn en de andere niet.

[Reactie gewijzigd door saveljos op 24 juli 2024 12:41]

Om terug te komen op jouw stellingen; er zijn genoeg koptelefoonmerken die hetzelfde bieden of meer bieden, vaak tegen minder geld. De meeste beats koptelefoons zijn niet eens heel erg slecht, maar de concurrentie biedt gewoon meer voor hetzelfde geld. En dit is niet alleen mijn mening, maar ook die van echte audiofielen. ;)

Zie bijvoorbeeld:

http://www.innerfidelity....-monster-and-beats-dr-dre

Uit het artikel:
Beats by Dre Studio ($349)
111212_feature_celebrityheadphonedeathmatch_beats_studioThis was their first product, and I think probably their best. The good thing about these cans is that they don't fail in any way. The bad thing about them is they don't excel in any way either. Well ... they're good looking.

The sound quality is uneven and loose; the noise canceling is one of the poorest I've measured in noise canceling headphones; and you need batteries to keep them running. They are marginally better than the Ludacris SL300, though. My alternative suggestion is the Skullcandy Mix Master for a celebrity headphone, or the Bose Quite Comfort 15 for a noise canceling headphone.
Als je een beetje gaat graven is de kwaliteit van de originele bedenker wel goed.
Het idee van Beats kwam van Monster, het bedrijf dat bekent staat van z'n belachelijk dure kabels (deze zijn wel goed maar extreme overkill)

De audiokwaliteit van Monster zelf is echt goed, de lage tonen en andere eisen van Beats wat door een slechte deal volledig door Dre en Jimmy werd beslist maakte het kapot.

Beats is alles wat Monster niet wou hebben, het werd status boven kwaliteit. Monster maakt nu nog koptelefoons maar dan zonder het Beats logo. Naar mijn mening zijn deze toch vele malen beter dan de beats
Goed geluid is toch gewoon wat je zelf het liefste hoort. Ik persoonlijk hoor ook liever een klank met een gebalanceerd geluid en vooral goede middentonen. Maar als men liever een overdreven 'booming' bass hoort, dan is dat het beste geluid dat je kan hebben.

Beats audio, maar ook gewoon bass reflex kasten die de typische 'dreunende' bassen produceren is denk ik gewoon wat de meesten graag horen en dus is het een succes.

[Reactie gewijzigd door laserfreak op 24 juli 2024 12:41]

Inderdaad. Ik snap niet waardoor het zo populair is geworden. Want de Kwaliteit is echt slecht vergeleken met goede koptelefoons of goede dopjes.

Ik snap niet dat het zo'n groot succes is geweest voor Beats. Blijkbaar horen de meeste mensen het verschil niet of vinden ze veel bass mooi?
Ik snap het wel. Marketing. Hang de naam van een hippe rapper aan je product en laat commercials zien op zenders als MTV. Hoppa, zo simpel is het. Mensen gaan vanzelf geloven dat het ook echt beter klinkt. Als je even nadenkt weet je dat je opgelicht wordt als de naam van Dr. Dre aan het product hangt. Maar goed, dat doen dus blijkbaar niet zoveel mensen ;)
Of zoals laatst bij Colbert Report: H&M's hagelwitte katoenen Kanye West t-shirt voor 200 dollar.

Maar afijn, zo werkt endorsement, en dat heeft weinig met MTV te maken. Ik vraag me van sommige signature-gitaren van Fender ook wel eens af wat het aan de line-up toevoegt afgezien van soms gruwelijk lelijke designs - zwart met witte polka dot?!
Ik vind HTC zakelijk een prima Android alternatief voor iPhone toestellen. Dus dan is Beats wel het allerlaatste wat ik er prominent op wil zien staan afgebeeld, net als die schreeuwerige rode kleuraccenten.

Ik heb een HTC One S zakelijk ingezet en die gebruiker is lyrisch terwijl hij ook al privé een iPhone 5 heeft. Zelf gebruik ik (deels zakelijk) een HTC One SV en ik ben het geheel met hem eens, het zijn prachtige (aluminium(look)) en degelijke toestellen, snel en erg functioneel en je kunt er zakelijk zeer goed mee voor de dag komen (iPhone 3/4/4S zelfs de 5 lijken stokoud ineens) en beats heeft daar helemaal niets aan toegevoegd!! .. dus HTC kan imho prima zonder en dan doen ze het op de zakelijke markt (waar men ineens bijvoorbeeld 100 toestellen uit rolt) ook nog veel beter! Ze moeten een paar modellen voor de kiddies maken en voor de rest doen waar ze goed in zijn.

Het is jammer dat hele kudde's mensen zich blind staren op Apple want zelfs t/m de iPhone 5 overklast de HTC One reeks ze allemaal. Met name Sense vind ik een sterke troef van HTC! Je ziet de Apple gebruikers (geil op "goede vormgeving") allemaal met een schuin oog kijken als ik iets met mijn toestel doe .. maar ze zullen het nooit toegeven.. :+

[Reactie gewijzigd door Alfa Novanta op 24 juli 2024 12:41]

Beats Audio is wat mij betreft ook alleen interessant voor het geluid uit de speakers van de telefoon zelf. Ik heb zelf een HTC One, en ben er behoorlijk tevreden over hoe dat geluid uit de voorkant van zo'n dunne telefoon komt. Het komt weer in de buurt van de Nokia N95 die ik ook heb gehad. Nu is dat bij de N95 niet echt eerlijk, want die telefoon was ook 2 a 3 keer zo dik.

Het is jammer ook denk ik dat HTC zoveel marktaandeel verliest, maar het is ook moeilijk om dat geweld van Samsung tegen te gaan, terwijl HTC ook zeer goede telefoons maakt.
Volgens mij wordt beats niet ingeschakeld als er geen dopjes in zitten...
Dat is bij de One X inderdaad het geval. De One heeft alleszins een logo van BeatsAudio in de notificatiebalk bij het afspelen over de speakers. En er wordt naar zeggen ook een extra versterkende chip ingeschakeld.

[Reactie gewijzigd door efari op 24 juli 2024 12:41]

En er wordt naar zeggen ook een extra versterkende chip ingeschakeld.
Nee. BeatsAudio is niets meer dan een softwarematige equalizer instelling.

Bron: reviews: HTC Sensation XE: meters in het rood

[Reactie gewijzigd door sjer op 24 juli 2024 12:41]

Die Bron zegt dan ook weer niks sjer want daar gaat het dus niet over de HTC One... de HTC One is qua geluid wel even van een ander kaliber dan ieder andere telefoon (speakers).
Zelfde met de Huawei telefoons, daar heet het Dolby Digital Plus, en klinkt het beter als die aan staat (vind ik dan), geluid word harder en veel heldere bas geluid krijg je.
niet bij mijn desire x, ik ga gewoon beats inschakelen op luidspreker, en zelfs met bluethooth headsets.
Echt? Het eerste dat ik gedaan heb ik die Beats uitgeschakeld. Via bluetooth muziek streamen naar de autoradio kikkerde daar aanzienlijk van op. Met Beats was het, letterlijk, doffe ellende.
denk dat het imago van htc toch wel het probleem aan het worden is. en ze laten belangrijke opties weg bij veel telefoons zoals geen sdkaart slot of verwisselbare accu. en hopen dat je toestel na een 1 jaar niet als oud bestempeld word en geen updates meer krijgt. ik heb zelf jaren htc gehad vanaf wm tijdperk maar gebruik nu toch laatste 2 keer een samsung gekocht
Dat sommige telefoons (en zeker de topmodellen) geen SD slot hebben vind ik onbegrijpelijk. Er zit dan wel behoorlijk geheugen aan boord, maar daar gaat OS en recovery image nog vanaf.

Toch biedt HTC wel keus ... Men "adviseerde" mij een Samsung Galaxy S3 .. maar dat was zo'n akelig lomp en goedkoop-ogend ding, dat ik gekozen heb voor een ander model van HTC, namelijk de HTC One SV .. omdat deze een sdkaart slot heeft en kleiner is dan die lompe grote modellen die je niet meer normaal met 1 hand kunt bedienen. Toevallig heeft ie dan ook een verwisselbare batterij maar dat was niet mijn motivatie. Ik gebruik mijn telefoon ook altijd in de auto als MP3 speler en hij is ook tegelijkertijd vervanger voor mijn fototoestel/camera (andere app voor foto's geïnstalleerd i.v.m. erg hoge jpg compressie (Camera FV-5! :*) )) en bevalt mij uitstekend! En hij is erg mooi IRL O+

[Reactie gewijzigd door Alfa Novanta op 24 juli 2024 12:41]

Anoniem: 260522 @Nas T19 augustus 2013 10:15
dit is iets waar ik mij ook in kan vinden!
ik hoopte bij mijn Sensation XE dat het geluid beter zou zijn dan gemiddeld.
in plaats daarvan kreeg ik er gehypte oordopjes bij (niks mis mee, maar geen partij voor mn shure dopjes)
en in plaats van een equalizer slechts 1 knopje waarmee ik beats audio(=extra bass) aan of uit kan zetten. meer niet.
ik hoop dan ook van harte dat deze afsplitsing weer tot een fatsoenlijke equalizer op HTC telefoons zal leiden (ik weet niet of de muziekapplicatie bij nieuwere toestellen ook zo gehandicapt is, ik spreek vanuit ervaring met 1 toestel)

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 260522 op 24 juli 2024 12:41]

Ik denk dat je dan te veel verwachtte van die Beats Audio. Heb zelf een HTC One X (met "beats audio"), en het enige wat dat beats toevoegt is een hardere bass. Min of meer hetzelfde als die koptelefoons (ben zelf jaren terug zo dom geweest om er één te kopen); alles klinkt hetzelfde als uit Apple oordopjes, behalve de betere bass.

Bottom line, ik vind het een verontrustende ontwikkeling dat Beats een nog grotere markt wil om hun schoolvoorbeeld van véél te dure, gehypde troep te verkopen.
Waarom vind je het verontrustend? Als je weet dat het dure, gehypte troep is, dan koop je het toch gewoon niet. En dan kan je nog eens lachten met diegene die de hype geloven.
Nou mensen die geloven dat ze kwalitatief spul in handen met beats kan je echt niet van hun mening af helpen.

Zo ook vrienden van mij, in plaats van mij te geloven volgen ze liever hun eigen ongefundeerd mening en zijn ze bereid om het geld eraan uit te geven.

Zo ook met Bose, de marketing van Bose is blijkbaar zo goed dat mensen zich gewoon niet kunnen voorstellen dat het middelmatig spul is.
Beats is zwaar overschatte troep. Verandert zelfs klassieke muziek in een houseparty als je een beetje je best doet. Bovendien ook behoorlijk prijzig.

Leuk voor de jeugd, maar kan niet op tegen een fatsoenlijke koptelefoon van Sennheiser of Kef.

Beetje vergelijkbaar met al die laptopfabrikanten die "merk-speakers" gebruiken van B&O, Bose en Altec Lansing. Het is leuk dat het er op staat maar je hebt er geen klap aan natuurlijk. Zelfs een goedkoop setje stereospeakers van € 10 geeft beter geluid.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 24 juli 2024 12:41]

Een vergelijk tussen speakers in de laptop behuizing en externe speakers is natuurlijk niet helemaal eerlijk ;) Eerlijker is een normale el cheapo speaker en merk-speaker in de laptop te vergelijken. Als je die 10 euro speakers met mijn oude versterker en hifi boxen uit de schuur vergelijkt (ook 10 euro waard) is het geluid van de speakers ook veel beter.
Dat Beats Audio is zo overtrokken en zal ik absoluut niet missen op mijn HTC telefoons (ik heb er 2, zakelijk en privé allebei met Beats).
Bij de One X+ is een beats headset geleverd naast de normale HTC headset, en bij de 8X alleen een normale HTC set. Ik geef echter de voorkeur aan mijn Sennheiser in-ear headset, beter geluid en draagt ook fijner.

Zelf hou ik van zuiver geluid en geen opgekrikte zompige bass zoals met de beats doppies.

Geef HTC hun geld terug en laat ze dat investeren in mooie nieuwe telefoons zonder die Beats prut maar met een equalizer voor de liefhebber ;)
Je moet van een smartphone geen hifi geluidskwaliteit verwachten, maar het Beats Audio gebonk is zeker geen verbetering.
Ik heh ook een HTC One met een Logo van Beats-Audio, maar....
de kwaliteit van die Audio, is ver beneden peil en klingt metaal-achtig,
dit verhaal verklaart alles - dat dit bij mij zo ervaart.
Goed dat ik dit weet - want ee logo plaatsen, maar niet de kwaliteit die dat logo neerzet, evenaren, is wel iets wat publiekelijk bekend gemaakt mag worden. ik noem het misbruik. :(
Het geluid van de HTC One is wel degelijk een heel stuk beter dan de concurrentie hoor.
Mijn vriendin heeft in de tijd dat ik mijn HTC One heb, een Galaxy en een Xperia Z gehad, geen van beide kwam er bij in de buurt.

Als jij het geluid zo slecht vind, kijk dan eens naar die telefoons, is het nog veel slechter.

Het gaat er niet om dat het geluid zo geweldig is, het gaat erom dat het geluid het beste is van de huidige serie smartphones.

[Reactie gewijzigd door xoniq op 24 juli 2024 12:41]

Wat is de toegevoegde waarde van dat logo? En waarom kan een partner niet instappen als HTC slechts 25% heeft? Welke bezwaren zijn er dan voor die partner om HTC eruit te hebben voor die instapt vraag je je dan af?
Dat dacht ik ook, maar misschien hebben ze een investeerder op het oog, die behalve audio apparatuur ook telefoons maakt?
<rumor mode="on">
Sony
</rumor>
Alsjeblieft niet zeg :'(
Wat is de toegevoegde waarde van dat logo? En waarom kan een partner niet instappen als HTC slechts 25% heeft?
Volgens het artikel heeft HTC een meerderheidsbelang en hebben zij momenteel het alleenrecht:
HTC en Beats Audio sloten twee jaar geleden een overeenkomst, waarbij HTC iets meer dan de helft van Beats Audio in handen kreeg voor 300 miljoen dollar en het recht kocht om het logo op zijn toestellen te zetten.
[...]

Volgens het artikel heeft HTC een meerderheidsbelang en hebben zij momenteel het alleenrecht:

[...]
Beats Audio kocht een jaar geleden de helft van de aandelen terug van HTC, waardoor de fabrikant nu nog een minderheidsbelang heeft.

Staat ook in het artiekel
maar in de tussentijd heeft beats daar de helft weer van teruggekocht waardoor htc nu nog zo;n 25% aandeel in beats heeft.

Ik kan mij voorstellen dat het voor een eventuele andere partner interessanter is als ze er exclusief in kunnen stappen zonder dat er al een partij als HTC bij betrokken is.

Persoonlijk heb ik trouwens nooit zo veel gezien in het hele beats audio bij htc. Altijd gevoel gehad dat het grotendeels een wassen neus was waar wel ergens voor betaald moet worden.
Eens je een Sennheiser gehad hebt ga je toch nooit meer terug mijns inziens, zelfs de goedkope Sennheisers klinken stukken beter dan de doorsnee troep die je vind in elke supermarkt en ook heel wat beter dan Beats voor een veel lagere prijs.

Heb zelf een HD201 nu, budgetmodel maar voor die prijs ga je nergens beter vinden, ik vind het verschil met de duurdere modellen zelf eerder marginaal, er is een verschil maar om daar nu 150 euro + extra uit te geven is denk ik niet echt nodig, tenzij je het echt vlot kan betalen.
Zelfs mijn 7 jarige dochter is het daar volledig mee eens. Een tijdje terug waren we in de Apple Store in Amsterdam. Ze zette zo'n Beats op en daarna een B&W en zei meteen dat die Beats zo slecht klonkt. Zonder dat ik iets had gezegd wat haar eventueel in een bepaalde richting zou sturen. Zegt genoeg lijkt me.
Die dingen klinken voor geen meter. Als een telefoonboer zich toch wil onderscheiden op audiogebied moet het eens wat met Bowers & Wilkins gaan doen.
Huh? http://store.apple.com/us...kins-c5-in-ear-headphones Wil niet zeggen dat Apple zich hierin onderscheidt maar er zijn al telefoonboeren die B&W in het assortiment hebben.

Daarnaast, maar dat is wederom een stukje comfort, techniek & subjectiviteit; ik vind het nogal een groot verschil om rustig 2x zo veel te moeten uitgeven voor iets wat voor 99% van de mensen geen enkel verschil maakt. Sterker nog; het lijkt er wel op alsof het gebruik van luidkeels praten of de handsfree-speaker de laatste tijd een enorme (en hinderlijke) opkomst maakt.
Je bedoeld dat je producten van een ander merk kunt kopen? Dat is toch niet hetzelfde als een deal hebben om techniek te mogen gebruiken in je eigen producten?
Het gaat niet om het assortiment, maar wat er standaard bij een telefoon geleverd wordt. Een merk in het assortiment opnemen is niet zo moeilijk.
Ik kan het HTC niet kwalijk nemen dat ze maar mondjesmaat een goede koptelefoon hebben meegeleverd bij de smartphones. Sowieso is de concurrentie op de phone an sich al enorm groot en daarnaast zijn er tientallen andere merk- & merkloze koptelefoons die voor minder geld los gekocht kunnen worden. Daarnaast is natuurlijk de geluidskwaliteit van een koptelefoon enorm subjectief en ziet HTC ook wel in dat misschien 60 of 80% van al hun klanten toch wel een andere headset koopt.

Wat ik wel interessant vind, is dat in het jaar dat HTC een belang van 25% in Beats kocht, dat de totale omzet (dus geen winst) maar een schamele $350 miljoen bedroeg. 300 miljoen van HTC en "maar" 50 miljoen uit reguliere overige omzet. Ik ken de afzetaantallen van Beats niet maar als ik zo een beetje rondkijk naar tests & reviews, kan ik me voorstellen dat Beats graag ziet dat ze veel waard zijn (voor de investeerders) maar dat ze niet echt een heel grote speler op de headphone-markt zijn.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.