Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 64 reacties

Microsoft heeft zijn policy voor het unlocken van Windows Phone-toestellen versoepeld. Daardoor kunnen gebruikers zonder ontwikkelaarsaccount gratis één Windows Phone unlocken. Ook komt er een tool waarmee ontwikkelaars zonder programmeerervaring apps kunnen maken.

Volgens Microsoft kunnen gebruikers via de Windows Phone-sdk één toestel unlocken, om zo applicaties buiten de Windows Phone Store om te kunnen installeren. Wel is dit zogenoemde sideloaden beperkt tot slechts twee apps. Geregistreerde ontwikkelaars kunnen nog steeds drie toestellen unlocken en daarop elk tien apps sideloaden. Een account is onder andere nodig om apps in de Windows Phone Store te kunnen publiceren. Overigens geeft Microsoft tijdelijk korting op het nemen van een Dev Center account; tot en met 26 augustus moet voor een jaarabonnement 19 dollar worden betaald.

Daarnaast komt Microsoft met een tool waarmee beginnende ontwikkelaars apps kunnen maken. Voor het gebruik van de software is geen programmeerkennis vereist. Deze zogenaamde Windows Phone App Studio is vooralsnog uitgebracht als bèta en is beschikbaar via het web. Verder moet het gemakkelijker worden voor ontwikkelaars om ondersteuning te krijgen van Microsoft: daarvoor is het zogenaamde Click to Chat ontwikkeld. Developers kunnen na het opgeven van hun probleem een chatsessie opzetten met een Microsoft-medewerker.

Met deze vernieuwingen lijkt Microsoft het voor ontwikkelaars aantrekkelijker te willen maken om te beginnen met het maken van apps voor zijn mobiele besturingssysteem. Eerder sprak partner Nokia zich negatief uit over het aanbod van applicaties op Windows Phone; volgens de Finse fabrikant deed Microsoft niet genoeg om ontwikkelaars aan te sporen software te maken voor het OS.

Windows Phone App Studio

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (64)

Ik vind het een mooie tool die potentieel de drempel behoorlijk kan verlagen voor developers om met windows phone aan de slag te gaan.

Je kan zo te zien ook externe bronnen laden. Dus als je al een backend heb die XML, JSON e.d. serveert (voor je bestaande app's op bijv. android of iphone) kan je die gewoon koppelen. Ik zie in de documentatie ook staan dat, nadat je app is gegenereerd, je de source code kan downloaden en verder kan gaan in Visual Studio.
ja en als deze tool doorontwikkeld word dan kan je er echt wel profesionele apps mee maken . zoizo over een aantal jaren zie ik het wel gebeuren dat dit soort tools toch veel vaker gebruikt gaan worden. principe is simpel en heel goed mogelijk.
je maakt een pagina daar zet ej een object op en in de eigenschappen van dat object geef je gewoon aan wat het opject moet doen als je er op klikt of als je het verschuift of als je het langer vasthoud etcetc (zoals de menu makers van jaren geleden) .
ook zal het wel mogelijk zijn om stukjes code te downloaden en die als soort van plugin toe te voegen etc. gemak dient de mens . er zullen natuurlijk altijd mensen zijn die zelf code schrijven etc maar steeds vaker worden . maar ik zie zelf wel een toekomst in een applicatie als dit als die goed doorontwikkeld is. gemak dient de mens he:) het levert toch nieuwe dimensies aan apps. er zijn dan ook legio mensen met hele goeie ideen voor een app die ze alleen niet tot leven kunnen brengen en zo komt die optie wel een stukje dichterbij.
Deze snap ik niet:

"Geregistreerde ontwikkelaars kunnen nog steeds drie toestellen unlocken en daarop elk tien apps sideloaden."

Dus als ontwikkelaar mag je max drie toestellen unlocken voor ontwikkeldoeleinde? en dan ook per toestel max 10 apps?

Kan iemand met wat verder gaande kennis dit verder uitleggen? Houd dit dan bijvoorbeeld in dat als je 15 projecten hebt je max 10 van deze projecten tegelijk op je toestel mag hebben?

En als je meer dan drie toestellen hebt mag je dan maximaal drie toestellen tegelijk unlocked hebben voor ontwikkeldoeleinde of het het unlocken niets te maken met ontwikkellen als geregistreerd ontwikkelaar?

Want zelfs Google en Android kennen dit soort beperkingen niet, Google beperkt helemaal niet en bij Apple heb je een beperking tot maximaal 100 toestellen voor ontwikkeldoeleinden / test doeleinden per developer account. En beide kennen geen maximaal aantal apps die je kan sideloadem (voor de duidelijkheid, ja je kan bij Apple ook applicaties sideloaden op een toestel die enabled is voor ontwikkelings doeleinden)
Dus als ontwikkelaar mag je max drie toestellen unlocken voor ontwikkeldoeleinde?
Dit klopt
en dan ook per toestel max 10 apps?
Dit klopt niet helemaal. Je kunt prima meer dan 10 apps ontwikkelen en testen op een enkel toestel. Alleen kun je maar maximaal 10 apps tegelijkertijd geďnstalleerd hebben staan. Op het moment dat je de 11e app wilt ontwikkelen zul je er dus 1 moeten verwijderen.
Houd dit dan bijvoorbeeld in dat als je 15 projecten hebt je max 10 van deze projecten tegelijk op je toestel mag hebben?
Ja precies dat dus :). Maar je hebt het hier over een standaard dev account he. Als groot bedrijf met veel apps in ontwikkeling kun je ook een volume license krijgen waarbij dat soort limieten veel en veel hoger liggen.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 7 augustus 2013 09:49]

Oke, vreemde beperking, ik heb dan wel een enterprise licentie voor iOS ontwikkeling (omdat dat net zo duur is als een normale licentie) maar daar wordt dit onderscheid ook niet toegepast.

Ben ik ook wel blij om want ik heb behoorlijk veel POC's (proof of concepts) om mijn toestellen staan die ik geregeld gebruik. En daarnaast mijn normale projecten, dan zou dit voor mij wel een snel limiet zijn.

Maar ik neem aan dat een enterprise licentie vast niet veel duurder zal zijn als een normale licentie.

Zelf maar even opgezocht:

37 Euro voor een standaard licentie
75 Euro voor een corporate licentie

http://msdn.microsoft.com/library/windows/apps/jj863494.aspx

Valt dus erg mee.
het is op dit moment 15 euro ($19) voor een developer account
Op bijna alle MS producten zitten restricties van dit niveau. Het zal commercieel wel waterdicht zijn, maar technisch gezien heb ik er moeite mee. Daarom geef ik steeds meer de voorkeur aan Open Source.
Dit heeft weinig met wel of geen open source te maken, de restricties is een commerciele beslissing geweest. Want ook in closed source kan je prima de restricties niet doorvoeren of dusdanig oprekken dat het eigenlijk geen restrictie meer is. Dit zie je bijvoorbeeeld bij Apple, 100 devices onbeperkt sideloaden.
Sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Ik had moeten zeggen: "Ik heb moeite met het commerciële beleid van Microsoft mbt hun producten. Daarom ben ik steeds meer op zoek naar alternatieven voor Microsoft producten en geef ik de voorkeur aan Open Source (Free Software eigenlijk)."
Daarom geef ik steeds meer de voorkeur aan Open Source.
Dit heeft natuurlijk weinig met Open Source te maken. Als Microsoft zijn Windows Phone OS open source had gemaakt, met een waterdichte beveiliging (geen security through obscurity), dan hadden dezelfde restricties er nogsteeds op gezeten.
Ik vind het al best knap dat je als ontwikkelaar aan 15 projecten tegelijk kan werken.
Kan me zo voorstellen dat dat er maar 2 a 3 zijn.

Dus de vraag is of de beperking wel een beperking is.
Kenmerkend voor dit soort apps is dat het kleine tooltjes zijn (daarom ook 'apps' en niet 'applications' :(). Daarom kan ik me best voorstellen dat je dan al snel aan de 15 projectjes zit. Zeker als je POC's schrijft.
Er zijn uiteindelijk meer wegen die naar Rome leiden hé ... maar op zich zie je wel een beweging de goede kant op gaan dat bedrijven de gebruiker meer ruimte biedt. Who's next? Apple? .... neh! ;)
Dé reden dat Apple het zo goed dat als het gaat om de App store, is vooral de bloggers en reviewers.

Het gaat er vaak niet om (ook niet voor ontwikkelaars en voor bedrijven) hoeveel gebruikers er zijn van een bepaald OS (Android) of hoe makkelijk het is om een App te maken (WP). Het gaat erom welke berichtgeving er ontstaat als je een App loslaat op de buitenwereld.
Wat dit betreft doet Apple het gewoonweg het allerbeste.

Als je naar de Cebit gaat, waar Apple zelf geen enkele stand heeft, zie jij bij alle bedrijven demo's op iPad, iPhone, iMac, etc. Bij SAP, DMS aanbieders, Domotica aanbieders, etc. Overal lopen ze met Apple spul en laten daarop hun Apps zien.
Als je naar een website gaat over tech, dan zie je reviews en nieuws over nieuwe Apps voor de iPhone. Als je naar een website gaat over slim werken (lifehacking) dan worden daar Apps voor de iPhone besproken. Als je naar een website gaat over auto's dan wordt daar gesproken over een iPhone app om je auto te starten of om aan je radio aan te sluiten.

Zo lang Google en Microsoft deze tendens niet kunnen keren, als ze niet in staat zijn om de 1000 personen die deze wereld beďnvloeden naar hun kamp te krijgen, dan is de slagingskans van al deze initiatieven nihil.

Google komt straks met een Bril. Samsung komt met een Android Horloge. Microsoft is ongetwijfeld ook ergens mee bezig. Allemaal leuk en aardig.
Als straks Apple ook met een horloge komt, en ze krijgen deze op dezelfde manier dusdanig 'fashionable' dat dít het apparaat is dat gebruikt gaat worden door de bloggers op de websites die iedereen leest, dan krijg je hierbij weer hetzelfde.

[Reactie gewijzigd door supertheiz op 7 augustus 2013 10:51]

Ik denk niet dat de bloggers en reviewers de reden zijn. Ik denk dat Android apps meer concurrentie hebben van hobby developers. Daar zijn er echt veel van. Een hobby developer gaat over het algemeen geen macbook, apple developer licentie en iphone kopen en niet door het hele proces door om zijn app goedgekeurd te krijgen voor Apple's app store. Voor Android is je IDE gratis, je kan op Windows/Linux/OSX developen en het kost eenmalig $17 om een play store account te krijgen. De meeste hobby developers zetten hun applicaties gratis of met wat ads op de play store. Winst maken is minder belangrijk.

Oftewel, serieuze app dev bedrijven kiezen ondanks de extra kosten die het met zich mee brengt om voor iOS te ontwikkelen omdat daar minder concurrentie is. Minder concurrentie betekend dat je een hogere prijs kan vragen.

Serieuze app dev bedrijven maken over het algemeen betere apps dan hobby developers, plus het feit dat apps gecontroleerd worden door Apple zorgt ervoor dat de gemiddelde kwaliteit van apps beter is op iOS. Hierdoor is de App ervaring beter op apple toestellen en kopen veel mensen met geld iPhone's in plaats van Android toestellen. Die mensen zijn ook bereid om voor die kwaliteit te betalen. Bij Android betaal je minder voor apps maar voor een bepaald soort app moet ik soms 5 verschillende proberen voor ik een beetje een goede heb die werkt en niet om allemaal permissies vraagt die hij helemaal niet nodig heeft. (voorbeeld: een zaklamp app die vraagt om gps locatie, internet, sd kaart toegang, mijn smsjes bekijken, mijn telefoongegevens uitlezen)

PS: Zelf ben ik een Android developer en heb ik helemaal niets van Apple.

[Reactie gewijzigd door Leejjon op 7 augustus 2013 12:03]

...

Oftewel, serieuze app dev bedrijven kiezen ondanks de extra kosten die het met zich mee brengt om voor iOS te ontwikkelen omdat daar minder concurrentie is. Minder concurrentie betekend dat je een hogere prijs kan vragen.

...
Sorry, daar ga je echt de mist in. Wij hebben afgelopen jaar met een team van 15 developers een kleine 100 apps voor Android en iOS gemaakt. Een app maken voor iOS kost een pak minder dan voor Android, ook al moet je er een Mac voor aanschaffen (iPhone is niet nodig zoals je ook beweert).

Dit komt gewoon door het feit dat je voor Apple echt minimale moeite moet doen om 1 zelfde app op al hun toestellen werkend te krijgen. Voor Android is het ondenkbaar om je app op 3000+ toestellen compatible te maken (ik heb het hier over grotere apps).

Verder dien je voor Android de toestellen fysiek aan te kopen om te kunnen testen, toestellen die vaak duurder zijn dan een iPhone. Denk daarbij aan een S3, S4, Nexus en wat tablets. Bij Apple ben ik nog geen bug tegengekomen waarbij iets werkt in de simulator en niet op toestel of omgekeerd. Bij Android hebben we dit bijna dagelijks.

Gevolg is dat onze klanten meer betalen voor een Android app, en de prijzen voor de android app nooit lager liggen dan de iOS app, tenzij er via reclame gewerkt wordt.
Professionele app developers hebben m.i. nauwelijks last van hobby devs. Van de top apps zijn er nauwelijks kwalitatief goede alternatieven van hobby devs: ik noem een Temple Run, MineCraft, Where's My Water, OfficeSuite Pro, PowerAmp, Endomondo, etc. Het is meer dat Android weliswaar extreem populair is, maar voornamelijk bij mensen die minder te besteden hebben en niet graag geld betalen voor apps. Er zijn wel tientallen miljoenen met een Google Play Store account, maar hoeveel hebben de moeite genomen om er een credit card aan te koppelen voor betaalde apps? Dan kom je dus al snel uit op gratis ad-supported apps, waarmee je weer te weinig geld ophaalt om er veel dev uren in te steken. Bij iOS zitten gewoon veel gebruikers met gekoppelde cc, en dat betekent veel meer inkomsten. De bal ligt in feite bij Google - het is aan hen om een makkelijke manier te vinden voor users om te betalen voor apps.

Met WP heb je (in een aantal landen nu) het voordeel dat mensen via hun provider abonnement apps kunnen kopen ("carrier billing"). Als Microsoft daar vaart mee maakt, dan kunnen ze een streepje voor hebben op Android - al zal Google ook niet stil zitten.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 7 augustus 2013 12:52]

En de reden dat mensen hun cc niet koppelen aan hun Google play account is omdat de gratis ad-supported apps (van vaak hobby devs) voldoen (ook al zijn ze niet kwalitatief zo goed als de betaalde versies). Op iOS haal je er als individuele hobby dev de investerings kosten er niet snel uit met een of twee ad-supported apps. Dus zijn er veel minder ad-supported apps in de store. Doordat er minder ad supported alternatieven zijn, worden betaalde apps dus ook meer gekocht.

[Reactie gewijzigd door Leejjon op 7 augustus 2013 14:04]

Er is simpelweg minder reden om voor android apps te kopen, al heb ik op android al wel meer uitgegeven dan ik in de appstore ooit gedaan heb: het gaat dan vaak om ad-loze pro versies van apps die ik de moeite waard vind
Op iOS moest ik vaak voor apps die gewoon mn gegevens al jatten nog geld betalen..

Het argument dat android gebruikers minder te besteden hebben wordt denk vooral door mensen gesteund die ergens wel spijt hebben dat ze voor iedere scheet mogen betalen op iOS.
Natuurlijk gaat Apple dit niet doen, de ontwikkelaars verdienen daar immers gemiddeld veel meer dan in welke andere App store ook. Dit heeft dan ook weinig te maken met meer vrijheid geven aan de gebruiker, maar meer met het kweken van meer interesse voor potentiele app ontwikkelaars.

Vooralsnog heeft MS zich in zijn voet geschoten met Windows Phone en dat is volgens mij niet te wijten aan het systeem zelf, want een Windows Phone heeft echt wel zijn charme, maar het aantal ontwikkelaars die daarop actief willen zijn naast Android en iOS is klein en daardoor blijft het aantal gebruikers/kopers laag, waardoor het aantal ontwikkelaars klein blijft. (Iets met vicieuze cirkel) nu ze dus de teugels laten vieren bij MS hopen ze zo meer apps beschikbaar te krijgen op Windows Phone. Er zijn gewoon simpelweg weinig killer apps beschikbaar op Windows Phone en zeker geen platform only apps, behalve misschien de Nokia navigatie app.
Volgens mij is Windows Phone juist een van de platforms waar Developers goed kunnen verdienen. Dit in tegenstelling tot Android.
Volgens mij is Windows Phone juist een van de platforms waar Developers goed kunnen verdienen. Dit in tegenstelling tot Android.
Developers verdienen gemiddeld per maand:
iOs developers: $5200
Android developers: $4700
WP developers: $3600

http://www.infoq.com/news/2013/07/state-mobile-2013

En aangezien Windows Phone behoorlijk aan het groeien is denk ik dat het toch wel de moeite waard is om voor Windows Phone te ontwikkelen ja... Wel verassend dat Android met zo veel gebruikers toch al zo dicht benaderd wordt door Windows Phone!
Dat is niet zo heel verrassend, aangezien het merendeel van de Android gebruikers in de budget markt zitten en geen CC heeft gekoppeld aan hun Play Store account. Daardoor heeft het Android platform veel last van het "(gratis) kijken, maar niet kopen" fenomeen. Maar dit gaat WP ook krijgen nu ze meer downmarket gaan.
Op android is gewoon veel meer functionaliteit die je zonder zichtbare kosten kunt gebruiken, de beperkingen op iOS en WP zorgen ervoor dat je al snel voor dat soort functionaliteit moet betalen.
WP8 is net als iOS bijna helemaal gesloten en beperkt maar het mist het app-aanbod van iOS dus op dit moment is er voor veel gebruikers van android en iOS niet echt veel reden om over te stappen.
Ik denk dat je de Nokia-apps (wat niet alleen navigatie is) wel kan rekenen als killer apps. Daarbij is het nogal vaag om te zeggen dat ontwikkelaars gemiddeld meer verdienen bij Apple dan bij een andere app store, als er alleen maar van Google Play cijfers bekend zijn, voor zover ik weet heeft Microsoft hier nog nooit iets over gezegd, dus dat weten we gewoon niet.
Als het zo lekker zou lopen met de WP apps zou Microsoft dat zeker ventileren. Dat doen ze niet, trek je conclusies. Niks zeggen zegt soms meer dan veel zeggen.
Ik volg WP op de voet en zien dan ook dat er zeker WP platform only apps zijn.
Denk bijvoorbeeld aan de killer game Halo: Spartan Assault.
Dit kan natuurlijk twee kanten op, het is een goede ontwikkeling voor mensen die wel eens willen ontwikkelen voor Windows Phone om het zo maar eens te proberen.

Echter voor mensen die niet van plan zijn om te gaan ontwikkelen kunnen nu dus twee apps Sideloaden buiten de marketplace om.
.xap bestanden, de installatie bestanden voor een Windows Phone app zijn overal op het internet te vinden en daardoor is het dus mogelijk om apps welke betaald beschikbaar zijn in de marketplace gratis te sideloaden. Het is wachten op de eerste regeditor app welke je kan sideloaden om dit limiet te verhogen waardoor je dus onbeperkt of aanzienlijk meer apps kan sideloaden. Zodra dit meer bekendheid heeft kan er veel misbruik van gemaakt worden en werkt het juist averechts.

Tijd zal het leren.
Dit kan natuurlijk twee kanten op, het is een goede ontwikkeling voor mensen die wel eens willen ontwikkelen voor Windows Phone om het zo maar eens te proberen.
Ik denk dat het verband houdt met dit: http://www.nu.nl/gadgets/...pmaker-windows-phone.html
Microsoft heeft een dienst geďntroduceerd waarmee in de browser snel een Windows Phone-app kan worden gebouwd.
Met Windows Phone App Studio moet iedereen een app kunnen maken over zijn bedrijf, interesses of evenement.
In de browser kan direct het uiterlijk van de app worden gekozen uit een selectie van tien voorbeelden. Daarna kunnen gegevens uit bronnen als Youtube of RSS-feeds worden geďmporteerd. Ook kan er handmatig HTML-code worden toegevoegd aan apps.
Goed bedacht van Microsoft, nu kan elke vereniging of bedrijf (ZZP'er) zonder kennis van zaken, hun website of diensten aanbieden op WP door middel van een app.

Alleen jammer dat je voor het publiceren van je zelf gemaakte app, nog steeds een abonnement op Dev Center nodig hebt a 99 dollar per jaar.
Store

Vanuit de browser kan een app echter ook direct worden ingediend bij de Windows Phone Store, zodat deze werelwijd kan worden gedownload. Daarvoor moet wel een abonnement worden genomen op het Dev Center van Microsoft, voor 99 dollar per jaar
Bron: http://www.nu.nl/gadgets/...pmaker-windows-phone.html

[Reactie gewijzigd door rens-br op 7 augustus 2013 09:03]

"Overigens geeft Microsoft tijdelijk korting op het nemen van een Dev Center account; tot en met 26 augustus moet voor een jaarabonnement 19 dollar worden betaald."
Als ik momenteel een Dev Center account wil maken is de prijs ¤37 voor een jaar... Zit ik verkeerd te kijken of is die $19/¤15 enkel voor US?
Heb er vanmiddag ook een afgesloten voor 15 euro. Dus niet US only.
Dit is wel een redelijk slimme zet van Microsoft. Ongetwijfeld is er voldoende interesse in het ontwikkelen van apps voor Windows Phone, maar heeft niet iedereen er 99 euro per jaar voor over om apps slechts te kunnen testen.
Hopelijk is dit een goede stap richting een breder app aanbod voor Windows Phone.
BlackBerry bood en bied de gebruiker eveneens een dergelijke mogelijkheid.

Door in BlackBerry 10 de ontwikkelaarsmodus te activeren (onder instellingen>beveiliging en privacy) kunnen met behulp van bijvoorbeeld een extension zoals deze voor Chromium browsers gemakkelijk via Wifi of USB apps "gesideload" worden. Voordeel hiervan is dat op deze manier (ook) door de gebruiker geconverteerde Android apps geďnstalleerd kunnen worden.

[Reactie gewijzigd door Rubén89 op 7 augustus 2013 08:44]

Nu moeten ze dit nog realiseren voor de windows RT tablets en dan kan daar ook goed voor ontwikkeld worden. Snap wel dat ze enigsinds krampachtig het systeem willen gesloten houden maar volgens mij is het juist goed om developers hun bijdrage te laten leveren. Kijk maar wat het voor Android heeft opgeleverd; tal van apps die door google zijn overgenomen, aardige wat verbeteringen in het OS zelf.
Mijn verwachting is dat dit een hoop 'crap' apps op gaat leveren, goed voor de kwantiteit, minder voor de gemiddelde kwaliteit.

De tool lijkt vooral geschikt voor eenvoudige 'data lists' zoals menukaarten of catalogussen. Kort gezegd: niet meer dan een simpele HTML5 site. Zelf vind ik het een slechte ontwikkeling dat alle partijen daar apps vor maken (en geen goede mobiele sites).

p.s. leuk om te zien dat de website niet goed op IE8 werkt
Mijn verwachting is dat dit een hoop 'crap' apps op gaat leveren, goed voor de kwantiteit, minder voor de gemiddelde kwaliteit.
Ik vrees dat je gelijk hebt, maar dit zou MS en zijn partners best wel eens niet erg kunnen vinden.
Een van de belangrijkste kritieken op Windows Phone van zowel potentiële klanten als verkopers is dat er 'zo weinig' applicaties zijn. Hierbij wordt dus vooral gekeken naar de totale aantallen op de verschillende platformen.

Daar zit best iets van logica in, als 1% van de applicaties nuttig is, heb je met 500.000 applicaties natuurlijk ook 5x zo veel nuttige applicaties dan met 100.000, maar in de praktijk zal de spoeling naar verwachting alleen maar dunner worden.

Maar aan de andere kant: hoe veel last hebben 'we als WP gebruikers' van alle extra meuk, als dat er voor zorgt dat de acceptatie van het platform (en daarmee de ondersteuning) groter wordt?
Want je kan App Studio niet gebruiken om eerst al een basis te maken en dan verder te werken in professionele tools?
Het was pas nog in het nieuws dat Google Play de Apple Store in aantal voorbij is.
De hoeveelheid is blijkbaar belangrijker.

En p.s. want IE9, 10 en 11 zijn er niet? Voor de dev tools van WP dien je sowieso al Windows 8 hebben draaien.
Bij Apple is dat overbodig, een jailbreak klaart de klus.

Maar terzijde, ineens dacht aan dr vele illegale GBA emulators die je dan kan draaien, dat was voor mij vroeger no.1 reden om een iPhone te jailbreaken, tot dat ook zonder kon.
Er staat al een werkende GBA emulator in de Store: VBA8.
Bij Apple is dat overbodig, een jailbreak klaart de klus.
Tsja, maar Apple kan daar moeilijk een policy van maken als: "vertrouw als dev er maar op dat ons OS lek genoeg is dat er altijd genoeg exploits zijn voor een jailbreak".

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True