Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 86 reacties

Asus heeft zijn nieuwste gaming-desktop onder zijn Republic of Gamers-label uitgebracht. De G70 heeft als codenaam Tytan en is voorzien van een innovatieve, transformerende behuizing die voor goede koeling tijdens gamen moet zorgen.

De pc heeft uiteraard RoG-hardware aan boord, waaronder een Z87-moederbord met daarin een Core i7-4770K en 4GB ddr3-geheugen geprikt. De videokaart is een GeForce GTX780 met 3GB geheugen en de Tytan is leverbaar met een ssd van maximaal 256GB en maximaal vijf harde schijven. Een optische drive, optionele geluidskaart en 500W- of 700W-voeding zijn eveneens leverbaar.

De behuizing is echter de meer opvallende component van de Tytan. Allereerst heeft Asus bovenop de behuizing een Qi-lader ingebouwd, voor het draadloos laden van telefoons. Bezitters van bijvoorbeeld een Lumia 920 of een Nexus 4 kunnen hun toestel in een speciale tray op de bovenzijde van de kast leggen, waarna deze draadloos opgeladen wordt.

Ook het koelsysteem is innovatief; de desktop kan namelijk in twee modi gebruikt worden. Er is een standaardmodus waarbij de behuizing gesloten is en de componenten op hun standaard kloksnelheden draaien. Wordt echter op de Turbo Gear-knop gedrukt, dan overklokt de processor van 3,7GHz naar 3,9GHz of 4,1GHz. In deze Turbo Gear-modus openen de zijpanelen en het toppaneel van de Tytan-behuizing om acht ventilators de ruimte te geven. Aan beide zijkanten zorgen drie ventilators voor luchtstroom en achterop voeren nog eens twee ventilators warme lucht weg.

Naast de acht in Turbo Gear-modus zichtbare ventilators zijn er twee ventilators intern weggewerkt. Het systeem wordt niet enkel door de imposante ventilatoropstelling gekoeld, maar is ook nog eens voorzien van waterkoeling. Alles bij elkaar weegt de computer 24 kilogram. Asus heeft de prijs voor de G70 Tytan nog niet bekendgemaakt.

Asus RoG G70 TytanAsus RoG G70 TytanAsus RoG G70 Tytan

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (86)

Dik systeem, maar 4GB ram is wel erg weinig..
"Dik systeem" mag ik letterlijk nemen? :p
Want jezus wat een schip is me dat, zelfs met de wanden dichtgeklapt. De ventilatoren aan de wanden moeten immers ergens weggeborgen zitten in het systeem als de wanden dicht zijn. Ik neem daarbij tevens aan dat deze ventilatoren niet werken als de wanden dichtgeklapt zijn en en Turbo Gear-modus dus uitstaat? En over de waterkoeling gesproken: ik neem aan dat dat zo'n CPU-koeler zal wezen zoals de Corsair H70.
Het gaat om dezelfde kast als die van vorig jaar. De ventilatoren komen tevoorschijn als je de turbo modes inschakeld. Zie dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=WofxcmWfRLU
Of deze van hardwareinfo:
http://www.youtube.com/watch?v=QZdJpMht-TY
Ik persoonlijk vindt de kast veel te groot en bulky.

[Reactie gewijzigd door Smiler op 2 augustus 2013 21:25]

Ik denk dat het 24GB moet zijn :p
Het is echt 4 GB, en slechts 1600 MHz geheugen, dat had ik ook sneller verwacht.
Full specs: http://rog.asus.com/25717...an-g70-gaming-desktop-pc/

Edit: Spuit 11, ik zie dat TD092854 dezelfde link geeft.

[Reactie gewijzigd door ADQ op 2 augustus 2013 19:08]

Incorrect, het is 16 GB geheugen voor het model van 4k zijn voorganger had dit ook al, zoals de meeste asus systemen kan een retailer een systeem laten samenstellen. Als mycom vind dat zij deze bak met een GT630 en 4gb ram op de markt willen brengen dan kunnen ze die bestellen bij asus. Het standaard systeem heeft 16 gb ram. Maar dit is niet correct over genomen.

http://news.softpedia.com...g-Desktop-PC-372610.shtml
geen idee waarom je +3 krijgt; je topic is hoogstens informatief (en niet eens juist).

Daarbij het artikel wat je aanhaalt staat in dat het systeem leverbaar is met 4gb tot 32gb 8)7

Laten we maar gewoon de PR van Asus vertrouwen:

http://rog.asus.com/25717...an-g70-gaming-desktop-pc/

Memory

4GB (32GB max) dual-channel DDR3 (1600MHz)
Wat klopt er niet aan? Asus levert dit systeem niet standaard met 4GB omdat er dan geen hond is die het koopt. De voorganger met een 3770k of 3960x hebben beide ook 16GB ram zoals je in het asortiment van de mediamarkt kan zien

Bij de specs van de G50 staat het zelde, als je die met 4GB in een winkel tegen komt vind ik het vrij byzonder.

Er is een mogelijkheid dat het systeem word gebouwd met 4GB, alleen zal iedereen die ook maar enigsinds snapt hoe de computermarkt in enlkaar zit niets bestellen met minder dan 16GB.

De keus voor 1600Mhz is overigens ook vrij logisch, het intel platform ondersteund maar 1600Mhz, dus wanneer er hogere snelheden worden gebruikt en je doet een biosupdate oid dan moet je het handmatig terug gaan zetten op de juiste snelheid. Dit is niet gebruiksvriendelijk voor een eindgebruiker, en het verschil van 1600 of 2133 is voor de eindgebruiker ook niet direct waarneembaar.

[Reactie gewijzigd door HKS-Skyline op 3 augustus 2013 10:59]

Uit jouw officieele link, tweede paragraaf:

You’ll remember the transforming chassis and internal watercooling from last year, but this year’s upgrade gets a 4.1GHz CPU, up to 32GB of memory, a GeForce GTX 780 and SonicMaster audio.
Aha O-)

ik herhaal:
but this year’s upgrade gets a 4.1GHz CPU, up to 32GB of memory

Ze melden ook:
1 Specifications and product availability are all subject to change without notice and may differ from country to country. Actual performance may vary depending on applications, usage, environment and other factors.

en hier lees ik:
Internal hardware options are extensive, and users can configure the system with some beefy specifications. At the top end, users can get a watercooled Intel Core i7-4770K processor, 32GB of DDR3 RAM, a NVIDIA GTX 780 graphics card, five 3TB 3.5" mechanical hard drives, a 256GB SSD, an ASUS Xonar Phobeus sound card, and 700W power supply. The system supportsSonicMaster and MaxxAudio (from Waves) audio technologies.
http://www.pcper.com/news...-Pre-Built-Gaming-Desktop

Kortom, die eerste lijst in de Press Release is niet veel meer dan een voorbeeld.

[Reactie gewijzigd door Madrox op 4 augustus 2013 12:20]

Het is echt 4 GB, en slechts 1600 MHz geheugen, dat had ik ook sneller verwacht.
Full specs: http://rog.asus.com/25717...an-g70-gaming-desktop-pc/

Edit: Spuit 11, ik zie dat TD092854 dezelfde link geeft.
Waarom sneller geheugen, dat voegt maar weinig toe. Maar 4GB is op z'n minst karig te noemen, dat ben ik met je eens.
Niet dat 16 of 32GB gelijk noodzakelijk is, maar zeker als ik kijk naar de rest van de specs zou 8GB niet misstaan.
Nou maakt die 1600 mhz niet heel veel uit hoor, vaak zijn de verschillen minimaal met hogergeklokt geheugen, 2 GB extra levert meer op.
Ik denk dat er een 2tje mist. Waarschijnlijk gaat het om 24Gb
http://rog.asus.com/25717...an-g70-gaming-desktop-pc/

Volgens de site van asus is het toch 4GB (kan max 32 in maar dat doen ze helaas dus niet).
Nee, er staat als voorbeeld 4GB in. De afnemer kan zelf bepalen hoeveel ram erin komt, van 4GB t/m 32GB . Lezen is ook een kunst ;)
Nee het klopt echt je kan er ook een i5 in laten zetten enzo.
Voor gamen is 4GB genoeg hoor, en anders stop je er voor ¤20 8GB ddr3 geheugen in.
Als je niks anders doet, misschien, en zelfs dan zijn er genoeg games die echt wel baat hebben bij meer geheugen. Ik laat echter over het algemeen al mijn standaard software gewoon open staan als ik ga gamen en ik heb op dit moment al bijna 4 GB in gebruik. Het is toch fijn als windows dan niet alles weer uit moet gaan swappen als je gaat gamen of er mee op houdt... En die bijna 4 GB dat is in use, de rest van mijn 16 GB is standby en helpt dus met dingen sneller opstarten :)
? ik zit met crysis en bf ruim over de 4GB. ga gewoon voor 16 of meer... je wilt voorkomen dat je systeem gaat swappen.
Niet heel erg, bijprikken is in 5 minuten gedaan, en ik kan me niet voorstellen dat het invloed op de garantie heeft. Toch inderdaad erg vreemd.
Maar lijkt me niet dat een dergelijk systeem bedoeld is voor mensen die "even wat geheugen erbij prikken" Beetje gevalletje Alienware als je het mij vraagt.
De prijs zal ook wel dik zijn het vorige type koste 4200 euro
Euhm, ik vraag me af hoe dat precies zit met de koeling.

Kast ziet er wel heel stoer uit, maar als ik die plaatjes zo zie zie ik zeer 'stijlvole' doch zeeeer inefficiente fanguards die heel veel airflow tegenhouden.

Ben zelf op zoek naar een 'uberkast' voor mijn volgende PC en één van de vele eisen die ik daaraan stel is toch wel dat ik er minstens een 360/480 en 140/240 rad in kwijt kan (hoe groter/meer hoe beter).

Zit zelf naar de Cosmos II te kijken, maar die kan alleen een 360 + 140 kwijt (de HDD trays waar je nog 2x 240 in kwijt zou kunnen zou ik dan voor hdds willen gebruiken..)

Overigens is dat 'uitklappen' wel heel 'stoer' en zo voor lan parties maar persoonlijk ben ik meer van de uber performance dan de uber 'bling' factor.

Met andere woorden... ik vrees dat ik niet in de doelgroep val voor deze kast. :+
Aals je een airco achtige pc wilt bouwen dan kan je goed voor deze gaan: hier . Bij veel sites komt hij als de waterkoeling king uit de bus, en ja dual 480 past er in. Dan heb je nog ruimte voor een 360 en een 280. En met beetje fantasie kan je vast meer bedenken.
Vraag me af wie hier meer dan ¤ 1200,- voor over gaat hebben. Want dat gaat ie gegarandeerd kosten.

En dan met die specs... I'm not impressed, zeker niet door de 4GB geheugen te combineren met een i7 en een GTX780. Bottleneck much?
1200 is veel te weinig hoor? En het is 24 GB Ram ipv 4 GB

Edit: Klopt niet, je begint met 4, maar je kan tot 32 GB gaan, maar je moet dan alleszins bijbetalen. http://rog.asus.com/25717...an-g70-gaming-desktop-pc/

[Reactie gewijzigd door Subplayer52 op 2 augustus 2013 19:02]

deftige custom build met gtx 780 is eerder 1500-1600 euro.
Maar deze Asus PC zal veel meer kosten dan dat..
4gb is iets aan de lage kant voor RAM toch is dit echter ruim voldoende voor de meeste games en toepassingen. 8gb zou ideaal zijn voor een game pc.
in mn tijd dat ik aion speelde zat ik met mijn 4gb geheugen soms gewoon op bijna 90% mem gebruik. terwijl ik echt niet veel naast de game open had staan. dus 4gb is tegenwoordig echt niet meer zo ruim voldoende als jij zeg.
Tussen 4gb en 8gb zit veel verschil mijn pc voelde overal veel sneller nadat ik naar 8 gb ging.
En in games stukken minder gestotter van swappen in geheugen.
My guess rond de ¤4000. Zeer waarschijnlijk ong. dezelfde prijs als de vorige generatie.
Was die 4000 euro? Holy.. daarmee kan je in een custom build voor de 2011 socket gaan, 2x GTX 780 en de Dell U2713HM monitor en nog geld over hebben..
Tja, prebuilds hé.. je kent het wel ;)
Het meeste geld gaat dan ook naar de kast denk ik.
al kost die kast nog 300 euro.. dik overpriced
zou die behuizing uiteindelijk ook los te kop zijn? met je eigen onderdelen erin?
Ik denk het niet, de behuizing is juist het verkoop argument.
Een high-end gaming PC met 4GB DDR3? Dat hoort niet onder de noemer "high-end".
Leuk, maar ik zie meestal toch het punt niet van deze desktops.
Je betaalt er echt wel veel voor, ik schat hier toch iets rond de 2000-2500 euro, en de specs zijn nooit echt super voor de prijs.
De enige reden waarom je dit zou moeten kopen is omdat je de behuizing en enkele kleine features leuk vindt.

Maar hoe dan ook moet ik toegeven dat de behuizing prachtig is _/-\o_
4GB preinstalled is echt pure marketing, mensen die dit systeem kopen hebben waarschijnlijk toch geen verstand of teveel geld dus die zullen later het systeem uitbereiden

mensen die wel snappen wat de deal is die prikken zelf RAM geheugen bij dat kost tegenwoordig niet zoveel, al zijn de prijzen iets gestegen de laatste tijd. Ook bevat de CPU een leuke amount of cache geheugen dus ik ben bang dat het niet eens echt de performance bottleneck

MAAR er moest eigenlijk echt minimaal 8gb in totaal mee eens maarja lucht verkopen brengt altijd het meeste op
Nu nog een looplicht in het Asus logo en ... Kit, super pursuit mode! ( http://www.youtube.com/watch?v=WyYB-E0rnw4 )

Best een opvallende case, benieuwd of andere ontwikkelaars/designers ook automatische intakes zullen toevoegen aan hun materiaal...
waarom zoveel koelers in turbo mode terwijl je hardware gekoeld word door waterkoeling? vind het idee wel leuk, maar heb je 10 koelers nodig om een WC setup te kunnen koelen?
Inderdaad erg vreemd, ook al die fans en waterkoeling voor een magere 200Mhz overclock?
Ze hebben het wel over 2 levels, 3.9Ghz en 4.1Ghz maar die eerste is gewoon de standaard turbo frequency van de processor.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True