Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 76 reacties

Asus presenteerde op de Computex twee nieuwe beeldschermen met beelddiagonalen van respectievelijk 24" en 27". Beide schermen hebben een resolutie van 1920x1080 beeldpunten en zijn uitgerust met een mat ips-paneel.

Afgezien van de beelddiagonaal komen de specificaties van beide modellen grotendeels overeen. De matte beeldpanelen komen uit de fabrieken van LG en hebben een resolutie van 1920x1080 pixels. Volgens Asus hebben de ips-schermen een grey-to-grey-responsetijd van 5ms en het dynamisch contrast zou 80.000.000:1 bedragen. Het daadwerkelijke contrast is onbekend.

Ook het design is voor beide displays gelijk; aan de onderzijde zit een zilveren strook met rechtsonderin de knoppen om het osd mee te bedienen en de voet heeft de vorm van een zilverkleurige ring. De schermen zijn uitgerust met twee hdmi 1.4-aansluitingen en voor compatibiliteit met oudere apparaten is er op beide schermen ook een d-sub-aansluiting aanwezig.

Het enige verschil tussen de MX239H en MX279H is het vermogen van de speakers, die volgens Asus in samenwerking met Bang&Olufsen ontwikkeld zijn. Het kleinere model heeft speakers van 3W, bij de 27"-variant ligt het vermogen op 10W.

Asus MX239H en MX279H Asus MX239H en MX279H Asus MX239H en MX279H Asus MX239H en MX279H Asus MX239H en MX279H
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (76)

waarom worden die standaard altijd zo lelijk gemaakt?
de samsung tv's hebben dat ook, van die spuuglelijke dingen.

je zou bijne gaan denken om het aan de muur te hangen ipv gewoon op het kastje te zetten...
Mee eens je ziet te vaak uberlelijke ronde voeten etc. Ik vind wat DELL met de wfp serie deed op een gegeven moment wel mooi strak
http://www.gizmos.es/wp-c...07/06/dell_2407wfp-hc.jpg
Hebben meer een industriŽle uitstraling. Persoonlijk heeft dat ook mijn voorkeur, maar je moet het vanuit Asus bekijken. Als je twee groepen hebt, de eerste zoals jij en ik, en de andere die het wel mooi vind. Die eerste groep zal die ovale voet op de koop kunnen nemen, waar die andere groep beslist niet voor dat industriŽle design zal gaan.

Dan is de keus als Asus zijnde snel gemaakt natuurlijk. Zeker wanneer die laatste groep vooral de doelgroep is, waar het wel op lijkt gezien o.m. de samenwerking met B&O en eigenlijk ook het design van andere monitoren van Asus uit verschillende lijnen, met name huidige M-serie kijkt wordt dat helemaal duidelijk: MS-serie, MA-serie Aangezien de in het artikel omschreven monitoren de opvolgers zijn, is het logisch dat ze voor een dergelijk type design gaan.

De zakelijke/professionele lijn van Asus is de PA-serie en die zijn dan ook gewoon vrij sober uitgevoerd. Niet zo sober als de Dells, maar toch wel voor Asus' doen wanneer je kijkt naar de andere series die ze voeren.

[Reactie gewijzigd door RaJitsu op 8 juni 2012 09:57]

Over smaken en kleuren valt niet te twisten, maar ik vind deze alles behalve lelijk.
Mee eens, over smaak valt inderdaad niet te twisten.

Zelf ben ik juist geen fan van de Dell "boemerang" voetsteun, daar in tegen vind ik de voet van mij tv juist wel ideaal (UE46D6200) die heeft een glazen plateau.

Wel een mooie innovatieve voet vind ik dit, je kan er ook makkelijk spulletjes in leggen wat voor bureauwerk nog wel eens handig kan zijn.
ieder zijn eigen smaak en mening, ik vind de juist wel mooi
me 2oo, vind ze erg mooi. zou er wel drie naast elkaar willen :P
beetje jammer van de reso. 1200 had mijn voorkeur gehad.
Als het maar stevig is, alleen jammer dat er niet echt een optie is om de kabels te verbergen. Ik zie het ook nog gebeuren dat er een flinke schittering van die voet afkomt a la Halo stijl.
Even los van de smaak, vind ik functionaliteit wel een belangrijk en eenduidig criterium. Als ik op deze afbeelding kijk dan ziet de voet er strak ontworpen uit. Het plaatje suggereert echter wel dat de voet geen hoogteverstelling heeft. Dat begrijp ik niet als ik, afgaande op de looks, aanneem dat deze monitoren bedoeld zijn voor het duurdere segment.
Smaken verschillen. Maar zo'n ronde voet is wel handig. Ik gebruik het als grabbelbak voor USB sticks, geheugenkaarten etc.
Vraag ik me ook al langere tijd af bij veel huidige monitoreren, die ronde / ovale glossy voeten vind ik echt niks, doe me maar meer iets zoals bijvoorbeeld een U2711, gewoon een redelijk zware grote vierkante voet.
Foeilelijk ja (helaas). Wel fijn dat er steeds meer IPS panelen op de markt komen.

[Reactie gewijzigd door GreenFrog op 8 juni 2012 18:06]

Goede zaak dat er weer een paar matte schermen komen. Die spiegels zorgen als snel voor vermoeide ogen, vooral als je een bril draagt waardoor de spiegeling nog eens verergerd.

Beetje jammer van 1920x1080.. Moet eigenlijk 1920x1200 zijn op de 24inch en 2560x1600 op de 27inch.
Hoewel ik het met je eens ben, zijn dat resoluties voor monitoren met een 16:10-verhouding; deze zijn beide 16:9 :)
Ik denk dat hij bedoelt dat zijn voorkeur naar 16:10 schermen uit gaat.

Je kan je alleen afvragen hoe reŽel dat is. Het gros van de fabrikanten gaat gewoon voor 16:9. En het gros van de consumenten klaagt daar ook niet over.
Waarom die extra kosten maken voor dat kleine deel dat voor dit soort monitoren gaat?

Wanneer je 16:10 wil, zul je dus vrij snel moeten gaan voor een professionele lijn. En zelfs dan betaal je waarschijnlijk er een meerprijs voor.
En dat doen ze ook allemaal maar omdat ze iets een 27'' scherm kunnen noemen wat anders 26'' of 25'' was geweest... Het valt me mee dat ze nog geen 20:5 schermen maken 8)7

Ik heb zelf nog steeds een voorkeur voor 4:3 (of gewoon vierkant, maar dat is nooit standaard geweest), maar waarom het allemaal steeds breder (relatief) moet, is mij een raadsel. So what dat je dan wat balken op je scherm hebt als je een 16:9 (of zelfs 2.35:1) film bekijkt; voor films heb ik een TV en geen PC monitor.
Ik zie het voordeel van bredere schermen persoonlijk wel in. Dan kun je gewoon lekker meerdere documenten naast elkaar openen, werkt nog zo handig. Op een vierkant scherm wordt dat al snel iets moeilijker. Natuurlijk kun je dan een groter schermen nemen, maar die extra hoogte gebruik ik persoonlijk nergens voor.
Dat komt toch juist ideaal uit?

Laten we even uitgaan van A4'tjes, want da's in Nederland gangbaar. De verhouding daarvan, als je hem rechtop zet, is ruwweg 2:3. Wil je er dus twee van naast elkaar zetten, kom je op een verhouding van 4:3. Feitelijk is 4:3 dus de optimale resolutie om twee documenten naast elkaar te bekijken, omdat je dan niet alleen de volle breedte maar ook de volle hoogte van de documenten naast elkaar kunt zien. Geen gescroll meer.

Natuurlijk komen er dan wat window decorations en startbalken enzo omheen, maar die zijn in hoogte meestal groter dan in de breedte, dus dat is ook het probleem niet.

Bij 16:9 kom je uit op 5.34:3, wat dus eigenlijk betekent dat je 2.67 document naast elkaar kan tonen. Maar ja, dan wordt de tekst omleesbaar door het gebrek aan hoogte (tenzij je echt een 27''+ scherm gebruikt), dus feitelijk gebruik je je schermoppervalk dan niet optimaal.
Tsja, de verhouding maakt niet zo heel veel uit. 1920x1080 op 27" is gewoon niet prettig om mee te werken Tenzij je de monitor dus als reclame scherm in een winkel wil gebruiken zou ik altijd voor een hogere resolutie gaan. En dan kom je bij 27" meestal op 2560x1600 uit.
Ik heb 1920*1200 op 26 inch maar werkt geweldig, tuurlijk is hoger fijner maar om nou te doen of dit rommel is slaat nergens op, zolang de prijs er naar is is het gewoon goed!
Goede zaak dat er weer een paar matte schermen komen
Weer? Er zijn nauwlijks glossy schermen op de markt, als je een glossy 27" wil hebben vanuit Nederland heb je drie opties, de Samsung S27A750D en S27A950D of een Apple Cinema scherm.
Een 24" glossy staat er niet eens in de pricewatch.

Het totaal aantal glossy desktop monitoren in de pricewatch is letterlijk op je vingers te tellen.

* Xthemes.us typt dit bericht op een glossy Hazro HZ27WD die vanuit de UK moest komen.

[Reactie gewijzigd door Xthemes.us op 8 juni 2012 16:22]

Er zijn inmiddels 2,3" 1920x1080 schermpjes ontwikkeld voor mobieltjes maar op de desktop markt wil die ppi oorlog maar niet loskomen geloof ik...
Icoontjes op de mobieltjes zullen niet 32x32 zijn ;)

De extreem hoge resoluties hebben op de desktop pas nut zodra de besturingssystemen er mee overweg kunnen. In OS X zit - achter de schermen - al een paar jaar zo'n geintje maar wordt zover ik weet nog niet gebruikt en Windows 8 moet het ook ondersteunen.

Zodra de software het out-of-the-box gaat ondersteunen zullen de schermen snel volgen.
Hoe bedoel je precies? In windows (vista en 7) kun je gewoon de DPI instellen, waarmee je kan "compenseren" voor een hogere pixel dichtheid. Ik heb zelf met een wuxga (1920x1200) scherm dat bij spellen dit prima schaalt.
Maar al je applicaties maken nu nog gebruik van absolute grootte in pixels, zelfs veel websites doen dat. Dus dan krijg je de extreem lelijke combinatie van een mega-groot font op een veel te klein oppervlak.
Niet echt, de schermen zijn er al sinds 2001 wat dat betreft.
De extreem hoge resoluties hebben op de desktop pas nut zodra de besturingssystemen er mee overweg kunnen.
12 jaar geleden had ik een CRT monitor die op 2560x1600 ofzo draaide. Dat werkte perfect in Windows NT.
Vrij onwaarschijnlijk, gezien VGA maar tot 2048*1536 ging ;)
Jawel die monitoren waren er hoor (weliswaar sinds 11 jaar terug). Veel mensen weten het niet, maar op het gebied van computertechnologie is er niet alleen vooruitgang geboekt maar ook achteruitgang.

Het T220/T221-panel van IBM had een native resolutie van 3840x2400 pixels. Om dit aan te sturen waren meerdere dvi-connectors nodig:
On the rear of the display are two proprietary video connectors. A pair of cables supplied with the monitor attach to the connectors and each terminates in two single-link DVI connectors, for a total of four DVI channels. One, two or four of the connectors may be used at once.
Dit panel is destijds door ViewSonic 'goedkoop' op de markt gezet. Van zulke ppi kan je alleen maar dromen. Maar sommige dromen komen uit. ;)
OK, dan zal het dat geweest zijn, 't is tenslotte 12 jaar geleden. Maar het was dus zeker minstens 2K pixels in de breedte daar ben ik wel 100% zeker van :)
dat gebruik ik dus nog steeds;
beter bestaat niet, CRT heeft de beste kleur en kijkhoek,
en pas recent zijn er betaalbare 2560x1600 schermen,
maar die zijn veel te groot, 30", terwijl die CRT dat toch echt op 21" doet.

Dan is die T221 3840x2400 op 22" de enige concurrentie.
En ook daarop zie ik de individuele pixels, damn.

http://en.wikipedia.org/wiki/IBM_T220/T221_LCD_monitors

Kunnen er alsjeblieft eindelijk weer goede monitoren komen?
(>= 3840x2400 op <= 24") Liefst ook nog betaalbaar? (<1000euro)
Toen Iyima zijn versie van de T220 verkocht was dat fl5000,-,
dat vond ik toen helaas te duur, ik had hem toen toch moeten kopen,
want sinds ze in 2005 uit productie zijn gegaan is er niets meer wat erbij in de buurt komt.
Leuk als je een spelletje wilt spelen en met je WHUXGA scherm dat is 7680◊4800 pixels oftewel 1920x1200 x4 naar beide kanten dus 16x zoveel pixels.
Daar gaan Quad SLI/Crossfire systemen het nog moeilijk mee krijgen en mag het geheugen op videokaarten ineens flink opgeschroeft worden.
Het lijkt wel het panel van de LG DM-92 die december 2011 in Las Vegas te zien was.
Maar die lijkt plotseling van de aardbol verdwenen ?!? Tot nu toe nog niets van vernomen uit Taiwan.... En LG had zelf februari 2012 laten doorschemeren....
Hier nog wat leesvoer : http://tweakers.net/nieuw...n-lg-heeft-1mm-bezel.html

De DM had ook zo'n minimale bezels van 1mm en had ook nog eens passieve 3D mogelijkheden. (3D hoeft voor mij zelfs niet)

Jammer dat bij deze ASUS alsnog een border rond je scherm zit.
Hier zie je het beter : http://www.youtube.com/watch?v=wfkiC5xEdv8
Ook lijken de kleuren er niet uit te springen zoals je van IPS mag verwachten ?

Moest die border er niet zijn dan zou het de ideale multi display monitor zijn.
Helaas nog wat wachten vrees ik.

Wat ik ook niet begrijp is dat er geen displayport op zit.
Ik dacht toch dat DP royalty free was t.o.v. HDMI waar wel voor moet betaald worden ?

De voet heeft een erg hoog bling bling gehalte :| , dat mag van mij achterwege blijven.
Liever een portret stand dan die glimmende aureool.
Waarom zou je wel DP nemen? Scherm kan toch niet hoger dan 1920x1080. :p
Daisy chaining, MST hubs, eindnode voor Thunderbolt. Er is een hoop meer dan enkel de resolutie die hoger ligt.
Het wordt tijd dat ze monitoren en voet apart gaan verkopen.
Er bestaat toch zoiets als de Vesa standaard, waarom is dat niet nog wat uit te breiden zodat je zelf een voet voor je monitor kan kopen.
Koop je een keer een fatsoenlijke en dan ben je klaar. De monitor kan dan weer wat goedkoper worden.
De grootte en gewicht van de voet is afhankelijk van de grootte en het gewicht van het scherm. De voet zal zwaarder en/of groter moeten zijn om een 30'' scherm te dragen dan voor een 21'' scherm. Als je een 30'' scherm op een 21'' scherm voet zet, zou het mij niet verwonderen dat het omvalt.. Je stelling om dus ťťn keer een fatsoenlijke voet te kopen, klopt dus enkel als je van plan bent om steeds schermen van ongeveer dezelfde grootte en gewicht te kopen.
Naast het bovenstaande uitstekende argument. Standaardisatie beperkt het aantal mogelijkheden waarmee een fabrikant zich kan onderscheiden.. iets wat ze nogal graag doen gezien het aantal schillen om Android apparaten (om meer eens een vergelijking met een andere sector te trekken).
zucht......

zo worden de 2560x1440 panelen NOOIT goedkoper...
Inderdaad, wanneer komen de hogere resolutieschermen nou eens wat meer in de markt?

Verder wel supermooi scherm, vooral het matte (glossy vind ik ZO kut) en IPS is wel erg okay
Wel interessant, de term IPS wordt nu steeds meer voor marketing doeleinden gebruikt en ik kan dat alleen maar toejuichen. Het lijkt er op dat fabrikanten in beginnen te zien dat beeldkwaliteit belangrijk is! Nu maar hopen dat er geen IPS schermen van slechte kwaliteit komen. Daarnaast hoop ik dat ze ook eens wat doen aan de beeldkwaliteit van laptops.
Sexy schermen :O Vind het design erg vet! Hoeveel zullen deze bad boys gaan kosten?
Goed dat het een ips paneel betreft, maar wat mij betreft is die resolutie nog veel te laag.

Het wordt tijd dat de lijn eens recht wordt getrokken en de beeldschermen van tegenwoordig meer richting de gebruikte pixeldichtheden van tablets en telefoons gaan. Als je de ppi van de one x bekijkt, welke naar mijn idee echt een prachtig scherm heeft, ligt dat op 312. Bereken je even snel de ppi van de 27" variant van dit beeldscherm kom je op 81.59. Dat is nog minder dan de 1366 resolutie (namelijk 100.45 ) op 15.6 inch notebooks, en daar hoor je iedereen al over klagen.

Je hoort mij niet zeggen dat de desktop schermen nou ook maar gelijk een ppi van boven de 300 moeten krijgen, hoewel dat ongetwijfeld al haalbaar is is dat financieel nog lang niet aantrekkelijk. Bovendien zou je dan op een 24" scherm al een resolutie van 7000x3500 pixels moeten hebben ( niet lettende op de beeldverhouding, de daadwerkelijke resolutie zal er natuurlijk anders uit zien ). Maar een stap in de goede richting is een 2560x1600 resolutie op een 24" scherm, dan kom je op een fatsoenlijke ppi van 125 uit.
Volgens mij zijn ze de afdekfolie vergeten van het scherm te halen, daardoor heb je nu links boven zo'n vaag gekarteld stukje.

Verder, vind ik die voet wel onderscheidend, echter die zilveren balk aan de onderkant niet erg aantrekkelijk. Ze schermen ogen goedkoop, terwijl ze dit niet zullen worden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True