Team17 kondigt Worms Revolution aan

Team17 heeft een nieuwe Worms-game, Worms Revolution, aangekondigd. Volgens de ontwikkelaars is het spel volledig opnieuw ontwikkeld, met een nieuwe engine en nieuwe features. Het spel zou ergens voor het einde van dit jaar uitkomen.

De ontwikkelaar van de eerste Worms-game uit 1995, Team17, heeft een nieuwe telg in de serie aangekondigd op zijn Facebookpagina. De gamestudio zou met een schone lei zijn begonnen aan Worms Revolution. Team17 belooft dat er, naast een nieuwe engine, ook enkele spannende nieuwe features in zullen zitten, maar dat de klassieke sfeer nog steeds aanwezig is. Zo zijn bekende wapens als de Super Sheep en de Holy Hand Grenade weer van de partij.

Het nieuwe spel zou in het derde kwartaal van 2012 uitkomen, voor zowel de pc als consoles. Team17 heeft al een groot aantal games gemaakt in de Worms-serie. Hoewel de games overwegend goed worden ontvangen, is er ook vaak kritiek dat de games weinig vernieuwend zijn. De studio heeft met de aankondiging ook een teaser vrijgegeven.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Door Adrian Buyssens

30-03-2012 • 14:45

76

Reacties (76)

76
75
41
3
0
23
Wijzig sortering
Worms blijft leuk vind ik maar het is ook een moeilijk spel om te verbeteren. Logische stappen als 3d bleken niet te werken met het format, hoewel redelijk goed uitgewerkt. Zou zelf ook niet goed kunnen bederenkn wat worms beter kan maken afgezien van een sublieme Multiplayer optie met ondersteuning voor clans en weet ik het allemaal.
Een grote fout die ze bij Worms Reloaded (2010) hebben gemaakt: je kunt met maar 4 wormen per team spelen. Dat moeten ze weer terugveranderen naar een veel groter aantal, dat kon vroeger wel en is gewoon veel leuker.

Verder valt er idd weinig te veranderen aan Worms, maar don't fix it if it aint broken.
Sorry hoor, maar is Worms ondertussen niet al vreselijk achterhaald?
Iedere game is bijna een kloon van de vorige versie..

Op basis van dit filmpje zie ik weinig nieuwe dingen in het Worms-universum.

[Reactie gewijzigd door ProfoundValue op 22 juli 2024 22:12]

Dat kan dan wel zo zijn, maar dat is toch het geval met zoveel spellen? Ik noem maar even the Sims, Call of Duty, Simcity, Need for Speed. En ik kan nog wel even doorgaan. Maar het verkoopt toch extreem goed.
Worm kunnen ze weer aantrekkelijk maken door het spel een lage leercurve te geven, goedkoop aan te bieden (XBOX LIVE arcade?) maar vooral: Maak het simpel! Worms is nooit bedoeld voor zwaar tactische gevechten, het is bedoeld om lol te hebben en zo wacky te zijn als mogelijk. En op basis van dit teaser filmpje zou ik zeggen dat ze daar redelijk goed in zijn geslaagd.
maar de hoeveelheid game elementen in worms is wel dermate laag dat het echt wel beetje heeeeeeel veel van hetzelfde is elke release weer.
Dat ligt eraan hoeveel nieuwe functies het heeft of deze versie het waard is. Speel nog bijna wekelijks met vrienden worms (2?) voor het stappen. Je lacht je kapot en je kunt met 4e spelen op 1 controller. Het is via xbox arcade of playstation store te krijgen voor een klein bedrag en je hebt er uren plezier aan.
Je moet niet vergeten dat lang niet iedereen de vorige Worms-delen gespeeld heeft. Een groot deel van de huidige "Playstation-generatie" kent het origineel helemaal niet. Er komen iedere dag nieuwe gamers bij die de spellen die wij destijds speelden helemaal niet kennen.

Mijn jongere broer kent Leisure Suit Larry niet. Wacky Wheels, Hexen, Wolfenstein 3D en ga zo maar door. Voor hem allemaal wildvreemde titels.

Voor velen van ons is dit gewoon weer een standaard Worms game met opgepoetste graphics. Voor anderen is het iets wat ze nog nooit hebben gezien.
het licht qua graphics op het nivo van angry birds en kijk eens wat dat gedaan heeft.

als ze het slim spelen komt dit dus ook op de markets en dan kan het nog wel eens een hit worden gameplay is namelijk niet veel anders.
.oisyn Moderator Devschuur® @computerjunky30 maart 2012 15:31
het licht qua graphics op het nivo van angry birds en kijk eens wat dat gedaan heeft.
Worms Revolution ligt zo te zien een heel stuk voor op Angry Birds hoor. Maar waarom je de vergelijking maakt snap ik totaal niet. Worms bestaat al 17 jaar, het is altijd gewoon cartoony (en succesvol, met wat uitzonderingen) geweest. En de gameplay is totaal niet vergelijkbaar. Ken je Worms eigenlijk überhaupt wel?

Maar inderdaad, ik hoop vooral dat er wat nieuwe dingen in gaan zitten. En ook dat het wat meer configureerbaar wordt, want dat vond ik van Armageddon op XBLA wel tegenvallen eerlijk gezegd (en de controls van de ninja rope moeten anders want die zijn echt niet te doen op een dpad)

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 22 juli 2024 22:12]

Gameplay en graphics zijn *wel* vergelijkbaar! Dat is dan ook de reden dat ik de hele Angry Birds hype niet snap!

Behalve dat je de hoek/kracht aangeef dmv. je vinger op een scherm (en dat de varkens niet terugschieten*) is Angry Birds maar de zoooveeeeelste variatie op de oerklassieke "artillery" spelletje die ik als kind op mijn vader's HP terminal speelde - helemaal terug in de jaren zeventig...

Ik vermoed dat Angry Birds eigenlijk maar success heeft omdat dit voor vele mensen wereldwijd de eerste aanraking met zo'n spelletje is - dankzij de opmars van de smartphone. (Het is dan ook voor diezelfde mensen toevallig ook hun eerste aanraking met een *NIX systeem - net als toen ik op visite was waar mijn vader werkte! :) )


Edit: oh ja, en even on-topic blijven ;) ... deze Worms lijkt inderdaad min of meer hetzelfde gebleven als die van 1995. Niet dat dat slecht is - zelfs die was een leuk maar simpel alternatief op de race/vecht spelletjes van toen.

*) Edit 2: En nu zie ik ineens waarom ik Angry Birds zo teleurstellend vind... het is eigenlijk een verschrikkelijk versimpelde versie van de artillery-spelletjes omdat je maar enkele schoten krijgt en niemand op jou zit te schieten!

[Reactie gewijzigd door MossMan op 22 juli 2024 22:12]

.oisyn Moderator Devschuur® @MossMan30 maart 2012 18:28
Gameplay en graphics zijn *wel* vergelijkbaar
Ten eerste ging het qua graphics niet om het soort graphics maar om het niveau ervan. Als je de beelden van de nieuwe Worms ziet dan ligt dat niveau veel hoger dan dat van Angry Birds. Niet zo vreemd verder voor een console/PC game die wordt vergeleken met een smartphone game, maar er zit weldegelijk een groot verschil in. Angry Birds is wat dat betreft meer vergelijkbaar met de oude Worms.

Dan de gameplay. Tja, het is idd een artillery-game. Dus alle artillery-games hebben daarmee ook vergelijkbare gameplay volgens jou? Daar ben ik het absoluut niet mee eens. De te gebruiken tactieken zijn voor een game als Worms echt compleet anders dan die voor Angry Birds, waarbij je bij Worms natuurlijk tegen een of meerdere andere spelers speelt, en je positie op het speelveld ook heel belangrijk is. Daarnaast moet Angry Birds het uiteraard ook van z'n physics engine hebben - het gaat meestal om dat ene goed gemikte schot waardoor de boel instort.

Bij vergelijkbare games kun je zeggen dat gemiddeld gezien een persoon die de ene game leuk vindt de andere game ook wel leuk zal vinden. Dat is voor Worms en Angry Birds echt totaal niet het geval. Zeggen dat Angry Birds en Worms vergelijkbare gameplay hebben omdat het artillery-games zijn is hetzelfde als zeggen dat poker en klaverjassen vergelijkbare gameplay hebben omdat het allebei kaartspelletjes zijn.

Je tweede edit spreekt wat dat betreft boekdelen.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 22 juli 2024 22:12]

Vet ! een HP terminal in de jaren 70 :)
Ik ben t met je eens dat worms voorloopt op angry birds, maar worms is niet altijd cartoony geweest (1e en de beste was " pixeled " ), ik hoop zelf dat ze ooit weer met een worms 1 retro versie uitkomen...
Pixelated betekent niet dat het niet cartoon-achtig van stijl was...

Vind je dit: http://www.google.fr/imgr...dsp=33&ved=1t:429,r:2,s:0 echt niet tekenfilm-achtig?

[Reactie gewijzigd door MossMan op 22 juli 2024 22:12]

De haalbare resolutie was in die tijd gewoon laag. Ik weet niet hoe oud je bent, maar "vroegah" in het VGA tijdperk (tussen EGA en SVGA in dus), kwam je niet verder dan 320x200 bij 256 kleuren. 640x480 was ook haalbaar, maar bij maximaal 16 kleuren. De games gingen nagenoeg allemaal voor de eerste optie: resolutie inboeten in ruil voor meer kleuren.

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 22 juli 2024 22:12]

Dat is bijna letterlijk de kritiek die volgens het artikel op de vorige versies van worms wordt gegeven :)
Steven Seagal is nou ook niet de meest veelzijdige acteur... en toch neemt hij epische proporties aan.
En zo ook Worms... hoewel ik nog steeds Worms Worldparty speel...
Ik ben Team17 inderdaad al jaren ZO zat. Het enige wat ze doen is opnieuw uitbrengen, opnieuw uitbrengen, en opnieuw uitbrengen. Ik vond Worms vroeger heel leuk, maar inmiddels kotst ik ze uit. Net als een liedje uit de Top 40 dat non-stop gedraaid word tot je er horendol van wordt.

Team17 moet eens wat anders gaan doen.
Hmm, waarom komt hij niet ook naar iOs, Android en Windows Mobile devices? Dit is een game die perfect zou werken op een smartphone en al helemaal op een tablet. Het lijkt aardig op Angry Birds qua besturing, dus lijkt me erg slim als ze ook naar die markt kijken.
Onder iOs is Worms al gewoon beschikbaar. :)
En ook onder Android en Windows Mobile Smartphone 2002 en 2003.

Enkel niet voor de huidige versies van Windows Mobile.
ben ik het hier mee eens
enige platform zou een tablet kunnen zijn.
control op mobiel device gaat toch niet werken. bewegen en spinten gaat al lastig worden.

hoe wou je met een mobiel of tablet een perfecte achterwaartse salto doen om hoger op te klimmen of die grappling hook minigames. je vingers zouden alleen maar in de weg zitten.

niet alles moet geport worden naar IOS android WP ect...

----

Teaser ziet er iig weer goed uit. kan niet wachten op meer beeld materiaal. hopelijk een goede MP

[Reactie gewijzigd door roboreaper op 22 juli 2024 22:12]

LOL de nostalgie heb de orginele worms games uit 1995 en up hier zelfs nog liggen geweldig :d Ik vind dit ook veel beter dan de nieuwere 3D manier de ze toen zijn ingeslagen die heb ik overgeslagen
Worms forge under siege was anders echt wel leuk!
Zolang je maar lol hebt, toch ? Ik speel nog wel eens een potje Duck Hunt op mijn 40" LCD. Gewoon, voor de leuk ;-)

Wat ik bedoel te zeggen; als er mensen zijn die Worms Revolution leuk vinden en er geld voor neertellen is het doel van de developers toch vervuld. Niet dan ?

Sommigen zijn der mening dat alle games enkel voor onze generatie gemaakt worden. In mijn ogen een nogal arrogante instelling.

Dit is een game voor de volgende generatie gamers die het origineel nooit gespeeld hebben. Worms is gewoon erg leuk. Concept blijft wel hetzelfde, maar dat heb je met Call of Duty, Battlefield of Angry Birds ook.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 22 juli 2024 22:12]

Sinds wanneer werkt duck hunt op lcd's? :D
Sinds ik een niet-originele "Zapper" gebruik :-)

Was wat gepruts maar uiteindelijk werkt het vrij nauwkeurig. Op een gewone TV werkt het wel beter, maar ik heb het ook puur uit nostalgische overweging op mijn PC staan ^^
Dit is het spel dat Worms 3D had moeten zijn, netjes :)
Worms 4: Mayhem was wat Worms 3D had moeten zijn. Een fantastisch 3D spel in de Worms sfeer.
Volgens de ontwikkelaars is het spel volledig opnieuw ontwikkeld, met een nieuwe engine...
Zonde.........
Het oldskool gevoel van worms armageddon was nu juist het mooie aan het spel!
Maar waarschijnlijk ben ik te oud en zal de jeugd wat andere eisen hebben.

[Reactie gewijzigd door ozothebozo op 22 juli 2024 22:12]

Nieuwe engine hoeft niet te betekenen dat de oude look en feel weg is. Hopelijk wel de bugs en de supertrage manier waarop je online met elkaar kon connecten.
Sinds de worms 2007 versie teren ze al een tijd lang op dezelfde engine voor de 2D versies (2 console versies en 1 pc versie). Dat ze van deze engine afstappen word dan ook bedoeld.
Als het 2D is dan ga ik hem spelen. De 3D versie's waren echt slecht.
Ook kan ik mijn oude worms 2 niet meer spelen omdat het alweer te oud is dus een nieuwe versie komt goed van pas. Ik zal me wel vermaken.
Ook kan ik mijn oude worms 2 niet meer spelen omdat het alweer te oud is dus een nieuwe versie komt goed van pas.
Zal med Dosbox vast wel kunnen.
Wat is het verschil tussen dit en worms reloaded? Het ziet er niet uit alsof dit nieuwe spel meerwaarde heeft?
Worms reloaded voor PC is een gare console port waar niet eens de UI aan de PC aangepast is. Hopelijk wordt deze fatsoenlijk op PC speelbaar...
Ik zie weinig nieuws als ik het filmpje zo bekijk, maarja dat hoeft ook niet, want de manier waarop de eerste worms games gemaakt waren, waren al geweldig.
Zolang deze versie de humor en absurditeit van vorige versies houdt en niet in 3D gaat, vind ik het helemaal best. Gaat met SimCity op het verlanglijstje 8-)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.