Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 233 reacties

Ontwikkelaar Mika Mobile, bekend van de games Zombieville USA en Battleheart, gaat niet langer voor Android ontwikkelen. Volgens de spelletjesmaker wordt er te weinig omzet behaald ten opzichte van de tijd die in de ontwikkeling wordt gestopt.

Mika Mobile stelt dat 20 procent van de beschikbare ontwikkeltijd gestopt wordt in Android, terwijl de twee games die Mika Mobile in de Play-winkel verkoopt slechts 5 procent van de totale omzet weten te genereren. De ontwikkelaar maakt ook games voor Apples iOS. Doordat er bij Android meer tijd besteed moet worden aan het werkend krijgen van de software op verschillende soorten hardware, het repareren van bugs die bij sommige Android-versies opduiken en het ondersteunen van nieuwe Android-apparaten, claimt Mika Mobile dat Android financieel onaantrekkelijk is.

De maker van de betaalde games Zombieville USA en Battleheart heeft om deze redenen aangekondigd niet langer tijd te investeren in de ontwikkeling van Android-apps. Het is aannemelijk dat de gemaakte games voor Android wel te koop blijven, maar gebruikers zullen het zonder updates moeten stellen.

Het is niet de eerste keer dat een ontwikkelaar klaagt over de inkomsten die Googles Android-besturingssysteem genereert. Game-makers richten zich daardoor vooral op Apples iOS, al probeert Google een inhaalslag te maken door het voor ontwikkelaars aantrekkelijker te maken voor Android te ontwikkelen. Binnenkort moet er een 'uniform' gameplatform verschijnen waarbij alle aangeboden spelletjes voor Google-producten in één winkel te vinden zijn.

Battleheart voor Android

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (233)

Ik roep al vanaf toen m'n eerste Android-telefoon zo'n twee jaren geleden kocht, dat de market andere betaalmiddelen moet hebben. Natuurlijk, je kan een prepaid creditcard kopen, maar veel mensen weten niet dat zoiets bestaat. Bovendien denk ik dat veel aankopen impuls-aankopen zijn en die heb je niet meer als je eerst langs de Primera moet voor een 3vCash-kaartje (wat bovendien een enorme omweg is om deze om te zetten naar een Visa-nummer en deze in te voeren in Google). Geen wonder dat de App-store 4 keer zoveel omzet maakt als Google Play, terwijl er minstens twee keer zoveel Android-telefoons verkocht worden.

Sowieso begint Android grote scheuren te vertonen. Deels is dit te wijten aan de fabrikanten, zoals bijvoorbeeld Samsung. Mijn ouders hebben een dure LED 3D TV van Samsung met DLNA en daarom wilde ik een full-HD filmpje streamen naar de TV (via DNLA). Je moet er echter niet op rekenen dat het werkt hoor, blijkt de telefoon op te nemen in .3GP en dat kan de TV niet aan. Niet-Apple fabrikanten zijn zo slordig en doen alles half en rommelig. Zelf Samsung-producten kunnen onderling maar half communiceren. Ik vind dat echt vreselijk en dat kan gewoonweg vandaag de dag niet meer. Zeker niet als je een extreem groeiend merk als Apple in je nek hebt hijgen waartegen je wilt concurreren en waarbij dit wel vlekkeloos werkt.

Daarnaast heb je de extreme fragmentatie bij Android, de brakke buggy schillen van de fabrikanten, de developers die liever voor iOS developen (vandaar dat alle apps eerst op IOS uitkomen en maanden later naar Android geport worden), de patent-rechtzaken, de privacyproblematiek van Google, de hel die updates heten en waar je maar af moet wachten of je 6 maanden oude toestel ook ondersteund blijft, GPS-chips die niet werken (Samsung!) et cetera. Ik denk dat Google snel de zeilen bij moet zetten, want ik zie het zomaar de verkeerde kant opgaan voor Android.

Wellicht klink ik wat negatief, maar ik raak teleurgesteld in Google en begin steeds meer de voordelen van iOS in te zien helaas...
Waar deze developer over klaagt staat los van hetgeen waar jij over klaagt.

De developer wilt eigenlijk enkel developen en niet verantwoordelijk zijn voor de financiele zaken. Blijkbaar doet Apple dit voor hem. Het gevolg is dat hij uren in iets moet steken wat hij liever niet doet. Dit is een keus qua platform uiteindelijk wat hij daarintegen niet verteld hoeveel % hij moet afdragen bij Apple en hoeveel % bij Google om gebruik te mogen maken van deze services. Daarnaast klaagt hij over dat de marketplace niet altijd even goed functioneerd, kan wederom zegt het weinig zonder referentie.

Nu wat je zelf aankaart dat er meerdere betalingsmogelijkheden moeten zijn zie ik eigenlijk niet in wat het probleem is. Iedereen heeft toegang tot een CC of indirect en desnoods via een prepaid. In hoeverre kan dit makkelijker? Verder natuurlijk zijn de betalingsmogelijkheden mogelijk van invloed op de verkoopcijfers echter of dit zo is en wat de directe resultaten zijn lijkt me ietwat voorbarig wat je stelt. Het lijkt mij waarschijnlijker (wederom net zo uit de lucht gegrepen) dat Apple klanten simpelweg gemiddeld meer te besteden hebben dan de gemiddelde Android gebruiker.

Nu over vlekkeloos werken, ik gebruik beiden zowel iOS als Android en ja iOS is vanwege dat het een leverancier is goed op elkaar afgestemd maar ik denk dat ik bij beide platformen net zoveel gezeur heb met allerlei non-issues. Gebrekkige software (iOS), geen uniforme layout (Android) en zo kan ik nog wel even doorgaan. Persoonlijk vind ik je hele rant enkel een hoog colt-trui niveau hebben zonder daadwerkelijk een objectieve onderbouwing. Maakt niet uit en het is je goed recht om te kiezen voor een ingesloten systeem die bepaald wat jij speelt, ziet en gebruikt. Ik kies liever samen met steeds meer klanten voor een platform die toelaat wat ik wil (binnen de grenzen helaas) in een omgeving waar ik als consument de keus heb om voor een leverancier te kiezen en een niveau qua hardware/software. Allemaal vrijheden die bij iOS niet bestaan en juist door het inperken van jou vrijheden zijn ze goed in staat om een eenduidig platform te maken. Zo zie je dat ieder voordeel een nadeel kent en dat niet alles voor iedere consument geschikt is.

---edit----
Ter toelichting over de vrijheid die ik heb met Android tov iOS is niet alleen op software niveau maar ook qua hardware. Ik kan kiezen tussen een tablet van 100 euro en 800 euro met allerlei verschillende specs. Ik kan kiezen welke codecs ik gebruik en waar ik mijn spullen opsla en vervolgens met wie ik het deel en verzend. Ik heb geen iTunes nodig noch een download programma out of the box werkt dit allemaal. Vervolgens als het op software aankomt de zogenaamde duizenden brakke apps die zijn er inderdaad op beide platformen. De zogenaamde 'killer' apps bevinden zich doorgaans onderhand wel op beide platformen. Een app is dan ook geen restrictie meer om je te binden tot een platform. Daarintegen als prive ontwikkelaar weer wel (niet dat ik dit ben) maar wederom Android is dan toch wel een netter type aangezien er geen extreme toezicht is die zomaar iets niet toelaat/blokkeert of nog mooier pulled zonder geldige reden. Android pulled ook wel eens een app maar gezien het nieuws komt dit toch maar zelden voor.

Overigens verdient Apple net zo goed aan deze data of denk je dat Apple deze marketing informatie gewoon in de prullenbak gooit? Dit lijkt me toch wel een naieve veronderstelling gezien wederom het nieuws hoevaak het voorkomt dat Apple net zoals Google perongeluk meer data verzamelt dan daadwerkelijk nodig is.

[Reactie gewijzigd door n4m3l355 op 12 maart 2012 00:45]

wil (binnen de grenzen helaas) in een omgeving waar ik als consument de keus heb om voor een leverancier te kiezen en een niveau qua hardware/software.
Ja inderdaad het is veel beter om tussen 1000en brakke apparaten te kiezen dan tussen 3 verschillende goed werkende apparaten. Leve de vrijheid! (bah dat androidfanboys zo in die 'vrijheid' geloven, een marketingterm die Google gekaapt heeft... Je hebt helemaal geen vrijheid, want je kiest voor een OS van een adverteerder die alles bijhoudt wat je zoekt, koopt en bekijkt in hun apps en dat aan anderen aanbiedt).
Maakt niet uit en het is je goed recht om te kiezen voor een ingesloten systeem die bepaald wat jij speelt, ziet en gebruikt.
Dit is zo'n onzin! In tegenstelling tot het vrije en 'open' Google verdient apple niet aan gebruikersdata, en kun je elke MP3, App uit de Appstore (dit zijn er nog steeds meer dan bij Android) of website bezoeken. Wat is daar nou ingesloten aan?
uiteindelijk wat hij daarintegen niet verteld hoeveel % hij moet afdragen bij Apple en hoeveel % bij Google om gebruik te mogen maken van deze services. D
Dat is bij beide gewoon 30%.

[Reactie gewijzigd door remcob87 op 11 maart 2012 22:44]

het probleem is ook niet of iOS of Android nu meer open of gesloten is, het probleem is dat Android gebruikers maar 10% besteden aan Apps in vergelijking tot iOS gebruikers, plus dat die open kant die zo mooi is voor tweeakters een hell is voor developers.

Of Google gaat Apple/Microsoft achterna en maakt een standaard Android, met vaste hardware eisen, of ze moeten iets revolutionair nieuws bedenken om de markt te pakken.
Welke vrijheden heb je op android die je niet op ios hebt? Kun je wat concrete voorbeelden noemen?
Kijk maar eens naar apps zoals Tasker.
Dat is een van de weinige indrukwekkende apps die geen iOS tegenhanger heeft. Desondanks is het wel een app die zich voornamelijk op de tweakers richt en niet op de gemiddelde gebruiker. Alhoewel het zeker een zeer nuttige app is die enkel op android werkt. Voor mij zal het niet per se een killer app zijn, maar ik zie het nut er zeker wel van in.

Maar verder ben ik ook wel geïnteresseerd welke vrijheden er op android zijn die bepaalde functies met zich meebrengen die bij iOS ontbreken.

EDIT: Tevens is Tasker niet gratis, en komen we dus weer op het verhaal van het ontbreken van meerdere betaalmethodes uit. Dacht in eerste instantie dat het een vooringestaleerde app was maar ik zie net dat die nog best duur is ook. Desalniettemin zou ik aan een app als deze graag me geld uitgeven als ik mezelf deze app veelvuldig zou zien gebruiken, en voor het publiek dat deze app aanspreekt zou dat ook zo zijn vermoed ik.

[Reactie gewijzigd door Brainalyser1st op 12 maart 2012 00:23]

Hij heeft eerder zijn beklag over development voor Android gedaan:
The most frustrating part about developing for android is actually just dealing with the deluge of support e-mail, most of which is related to download and installation problems which have nothing to do with the app itself, and everything to do with the android OS and market having innate technical problems.

Do some googling for "can't download apps from android market" or similar wording, and you'll see that this is a widespread chronic issue for all devices and all OS versions. There are numerous possible causes, and there's nothing I can really do about it as a developer, since its essentially just a problem with the market itself.

Based on the amount of e-mails I get every day, download problems effect 1-2% of all buyers, or in more practical terms, somewhere between two and three shit-loads.

….

This brings me to another major complaint I have - google checkout. As an android app developer, you have to sign up as a vendor with google checkout, where all transactions take place. This means that you alone are responsible for resolving any billing concerns.

We actually have a tiny handful of people getting refunds on our iOS games every day, but since all billing and possible refunds are handled by Apple, I don't have to deal with it.

On Android, I do, and I really wish I didn't. I just want to make games, not listen to people whine about how their app won't install (due to user error 9 times out of 10) and they missed the 15 minute window to give themselves a refund, or didn't even know there was such a policy... even though its prominently featured on their order confirmation which is instantly sent to the device being held in their f***ing hand... Yea, my patience is low at this point. :)
Ik hoop dat ze door het verlaten van Android ook gaan experimenteren met Windows Phone. Het is daar iig wel een stuk beter georganiseerd, doordat je alle games altijd kan uitproberen, waarbij je mogelijke bugs vantevoren al wel tegenkomt. Ook is de integratie met Xbox Live handig als centraal platform voor allerlei dingen als player integration etc.
Wacht maar totdat Windows Phone op verschillende chipsets komt...

WP zal in de toekomst ook fragmentatie kennen. Dit kun je ontkennen maar WP zit in zijn beginfase. Net zoals Android in zijn beginfase geen fragmentatie kende.

Just wait for it... Dan zeg ik vanzelf: Told you so!

Begint straks al met 2 verschillende WP versies voor high en low end ;) succes.
Het enige probleem dat ik ooit heb gezien met een download is net dat een app achteraf nog zaken wou binnehalen, maar dit niet kon (overbezette server bij EA?). Deze data kwam niet van de google server. Een paar dagen later, geen probleem.
Als ik iets lees als dit:
Do some googling for "can't download apps from android market" or similar wording, and you'll see that this is a widespread chronic issue for all devices and all OS versions.
Dan doe ik dat meestal ook even. Resultaten:
- "can't download apps from android market": 120.000.000 hits
- "can't download apps from app store": 657.000.000 hits

Waarom stapt hij ook al weer af van Android?

(Ik dacht dat dit trouwens gewoon on topic was? Of is iemand het gewoon niet eens met deze getallen?)

[Reactie gewijzigd door Max Hunt op 11 maart 2012 15:56]

Ik denk dat jij een andere Google hebt dan ik.

- Market: 70.300
- App Store: 12.500
Op die manier worden de resultaten van die van de "android market" en "app store" door elkaar gegooid. Wat je uit jouw resultaten dus eigenlijk alleen op kunt maken is dat er meer links zijn naar de "app store" dan naar "android".
Dan krijg je dus een resultaat waar op de pagina in ieder geval één van de woorden voorkomt, het liefst meerdere, maar het hoeft niet allemaal te zijn.
Mooi verhaal, maar dan
On Android, I do, and I really wish I didn't. I just want to make games, not listen to people whine about how their app won't install (due to user error 9 times out of 10) and they missed the 15 minute window to give themselves a refund, or didn't even know there was such a policy... even though its prominently featured on their order confirmation which is instantly sent to the device being held in their f***ing hand... Yea, my patience is low at this point.
En in ene was het een eenmanszakie van een programmeur die het leuk vindt om te programmeren maar er verder geen zak voor wil doen. Zo steekt de wereld natuurlijk niet in elkaar.
Ik ben het met hem eens dat de Android Market(Play) gewoon bizar slecht in elkaar zit om verschillende redenen. Maar met zulk taalgebruik gaan ze daar bij Google niet in ene de boel omgooien, die kijken er naar en lachen hem uit(en terecht, als je je op een professionele markt begeeft moet je je ook professioneel gedragen, ondanks je het er niet mee eens hoeft te zijn).
Punt is dat de iOS wereld wel zo voor hem in elkaar zit. Think again.
't Is leuk dat Apple dat biedt maar dat hoeven ze niet te doen. Your turn >.<
Je snapt duidelijk zijn beklag niet.

Bij Android ben je vooral bezig met (user-error) support die niets met je app te maken heeft. Support = tijd, tijd = geld. Ook het refunden wat schijnbaar veel gebeurd omdat de app niet waar kan maken waarvoor ie bedoeld is, dankzij al die verschillende toestellen en weinig lui die daadwerkelijk willen betalen.

Dus dat deze man de stekker uit Android trekt kan ik me goed voorstellen. More to follow.
Ik snap z'n beklaggerant wel, ik neem hem alleen niet serieus. Dat kan hij oplossen door termen als f***ing niet te gebruiken.
Daarnaast heeft hij het over de jankende klanten, het zijn verdorie wel zijn betalende klanten die hij daarmee nu persoonlijk en in 't publiek aanspreekt. Deze persoon heeft geen respect voor de mensen die voor zijn inkomen zorgen.
Ik begrijp heel goed dat het hinderlijk voor die man is en dat dat voor 1 persoon gewoon erg veel werk is. Maar dat is iets waarin het normale bedrijfsleven gewoon rekening mee wordt gehouden. Naar mijn idee is dit iemand die heeft leren programmeren en daar graag z'n geld mee verdient, prima, niks mis mee, maar bij omzet draaien komt meer kijken dan even een programma in elkaar flansen.
De Android users verzorgen alleen zijn inkomen niet. Dat zijn de iOS users die 95+% van de inkomsten voor hun rekening nemen. Android is gewoon een kostenpost voor hem en een dusdanig grote dat hij het nu genoeg vind.
't Is leuk dat Apple dat biedt maar dat hoeven ze niet te doen. Your turn >.<
Dat hoeven ze niet te doen, maar ze doen het wel, en dus is het maken van winst op het iOS platform makkelijker als eenmanszaakje. Jij zorgt voor een puike app, en Apple regelt de complete infrastructuur en alle administratieve rompslomp tegen een jaarlijkse fee van ¤ 99 plus een 30% aandeel in de opbrengsten. Je hoeft eigenlijk alleen maar af en toe in te loggen op iTunes Connect om te zien hoeveel rijker je nu weer bent geworden, en of er nog reviews of gerapporteerde crashes zijn waar je wat mee zou moeten doen.

Het Apple ecosysteem zit gewoon als een gesmeerde machine in elkaar, en daar plukken zowel Apple als de developers de vruchten van.

Verder lijken iOS gebruikers ook een wat betere mentaliteit te hebben als het aankomt op het betalen voor goede apps.

[Reactie gewijzigd door Sfynx op 12 maart 2012 12:51]

Dit zou inderdaad door google kunnen worden aangepakt door een premium account aan te bieden (met natuurlijk 30% afroom percentage net als bij apple)
Als je nou eens met paypal kon betalen in de market. Of andere meer gangbare betaalmethoden.
Al helpt het niet, is het verhaal dat de betalingsmethodes een probleem is. Ten eerste zijn wij hier in Nederlands best nog wel een uitzondering, in veel landen, waaronder de grootverbruikers, zijn creditcards heel normaal. Zij maken hier echt geen verlies omdat wij Nederlanders geen CC hebben.

Een goed voorbeeld is Fruit Ninja. Fruit Ninja op Android bestond 3 maanden eerder dan op Windows Phone. Enorm populair spel. Ga een half jaar na de release op Android en de verdienste op WP was 7x zo hoog. Dit was in een tijd dat WP nog maar net uit was.
Gedeeltelijk komt dat natuurlijk omdat WP nog maar weinig goede games had maar vooral nog omdat mensen best bereid zijn om te betalen, die bereidheid verdwijnt alleen op het moment dat ze het gratis illegaal kunnen downloaden.

Ik heb altijd gezegd, het open karakter van Android is zowel de grootste plus als min. Voor developers die alle vrijheid willen hebben en gewoon lekker willen developen zonder dat ze geld moeten verdienen, is Android enorm toegankelijk. Developers die wel geld willen verdienen kunnen dit veel moeilijker doen bij Android.

Het is dan ook geen kwestie dat mensen geen CC hebben maar dat ze bij Android geen CC nodig hebben, want zo moeilijk is een CC niet te krijgen en tuurlijk het kost geld maar als je oprecht wel wat geld over heb voor die apps, dan is dat beetje van de CC ook geen probleem.

Aan het einde van de dag is het maar goed dat Android groot is, want als ze zo klein zouden zijn als WP, dan zou er vrijwel geen enkel goed spel uitkomen, dit terwijl WP toch echt veel goede titels heeft omdat de gebruikers gewoon zullen betalen.


Link met info over Fruit Ninja: http://www.everythingwm.c...ompared-to-android.37443/
Het is al langer mogelijk om gewoon een prepaid creditcard aan te schaffen zoals hier al zo vaak is genoemd...
Op iOS is een CC schijnbaar geen issue ?
Battleheart on Android is currently very high in the android charts (top 50 apps), whereas Battleheart for iOS is not even in the top 200 games anymore, and yet still outselling it. It's clear the overall size of the iOS app market is still significantly larger.
iOS is voor games een beter platform. Waarom? 1 hardware apparaat waarop het gewoon goed werkt. Bij Android heb je verschillende ervaringen tussen budget en high end modellen. Dit betekend niet dat Android slecht is ofzo...

iOS is meer console achtig, dit heeft een betere werking op o.a. Games! iOS is ook meer een app launcher in vergelijking tot Android waar bijvoorbeeld copy paste zelfs in fullscreen apps werkt en de connectie tussen apps veel sterker is door hele goede share- api's.

iOS is meer op consumeren gericht en daarom populairder en gebruikelijker om games op te spelen. Ik raad ook iemand iOS aan als het om games gaat. Je hebt daarnaast ook genoeg Games op Android. Maar hier adviseer ik mensen dan wel een high end Android telefoon. Low end is meer voor internetten, mailen en social media.

Het komt gewoon door iOS en het gesloten eco systeem wat ook werkt voor de PS3 en de Xbox360. Als Game platform is iOS beter! En grafisch heeft Apple het ook goed voor elkaar. Laatste tijd alleen maar dikke PowerVR GPU's in hun SoC's.

Wil je een tablet om te gamen? iPad.. wil je een tablet wat meer open is en waar jij meer macht over je dingen wilt en productiever wil zijn + vrijheid in alles wat jij wil, dan kies je Android. Elk OS heeft zijn voordelen zeg ik maar :)
Met Games wint iOS overduidelijk!
Copy en paste werkt ook in "full screen apps in iOS?" sterker nog elke app in iOS is fullscreen? (En volgens mij ook in Android, als je widgets niet meerekent.)
Naast CC heb je bankafchrijvingen alla Paypal en prepaid cards. Daarnaast is het lastiger om spellen te piraten via iOS dan via Android, allemaal dingen die mee zullen tellen aan de gehele score.
Klopt, maar dat duur meestal even, het ding aanschaffen, opladen. Dat is te veel werk voor een consument als die snel even wat wil aanschaffen, en volgens mij moetten die markets het vooral hebben van impulsaankopen.
Paypal is iets dat ik al heb, en goed werkt. Ik denk dat het een hele koppige zet is (Ook van Apple trouwens) om het niet te gaan ondersteunen.
V3 voucher is zo besteld, kun je kopen met iDeal.
Dan kan je net zo goed een echte nemen van je bank, geven ze je zo als je maar ouder dan 18 bent en studeert of een baan hebt, heb je ook dat gekloot niet met op tijd opmaken en kosten om op te laden.

De vraag is ook niet of het kan, de vraag is waarom google geen andere mogelijkheden ondersteund, dit kost ze klanten en geld.

Er is heel veel mogelijk als je er maar werk voor doet, vraag is hoeveel moeite willen mensen doen omdat ze een spelletje van 50 cent willen uitproberen en uit de reacties hier maak ik op dat de meeste mensen niet de moeite willen doen van het nemen van een prepaid kaart met alle nadelen die daar aan kleven.
Met een minimum van 20 euro en daar komt nog een paar euro bovenop. Dan moet je nog op je mailtje met gegevens wachten en hopen dat alles snel aankomt.

En dat voor een applicatie van 50 cent? Als jij dat makkelijk vindt moet je dat zelf weten, maar ik pas er voor. De "aankooptoeslag" is dan twee keer zo duur als de applicatie die je wilt kopen.
Nadeel is ook dat je maar zoveel maanden hebt om je tegoed op te maken, of weer moet dokken aan die creditcard company.

Daardoor heb ik snel moeten beslissen apps te kopen waar ik nu ook niet blij mee ben.

iTunes werkt samen met click-and-buy, kosteloos wordt het van je rekening afgeschreven. Dat kan met PayPall ook zo.

Credit card only gedoe van Google is gewoon zwaar klote.
Dat is toch niet gangbaar.
Paypal is dat wel, er zal zeker vanuit landen waar een CC minder gebruikelijk is meer gekocht worden als paypal beschikbaar komt.

Redelijk onbegrijpelijk dat Google niet meer aandacht besteed aan betalingsmogelijkheden.
Paypal is ook een domme optie. Het duurt lang om geld over te schrijven naar paypal, de veiligheid is niet gegarandeerd (er gaat geregeld wat fout) en dat is allemaal best veel werk voor een applicatie van 50 cent. Ook denk ik dat paypal zelfs minder populair is dan CC's in NL. Paypal staat wel leuk bij de tweakertjes, maar bij de rest van de bevolking is het nog minder bekend dan een CC.
Vreemd, want paypal is een pak veiliger dan met CC te werken. Als je je CC moet ingeven bij bepaalde winkels, weet je niet wat ermee gebeurt na x tijd. Waartegen bij paypal, men enkel je paypal email weet, en dat is het.

En Paypal link je met een bankrekening of Krediet kaart! Wie schrijft er nu eigenlijk geld over op Paypal als je een CC hebt, dat je kan linken?

Als zelf een mens zijn moeder weet hoe ze een paypal account kan aanmaken, denk ik dat je niet moet zeggen dat het onder de bevolking minder gekend is. Volgens mij is het bekend niveau, even hoog als CC. Meeste winkel deze dagen hebben de optie tussen betalen met CC of met Paypal. En de eindgebruikers zien dat.

En nog een pikant detail: CC kaarten zijn niet bij alle banken gratis! Paypal is gratis, met het "ongemak" dat je moet opladen als je geen CC wilt gebruiken, of de boel moet linken met je bank.
PP is in principe veiliger dan CC.
Echter, elke CC maatschappij hanteert een beleid waarbij de risico's van onveiligheid door henzelf worden afgedekt. Ik heb al een tweetal decennia een CC, evenals vrijwel iedereen in mijn kennissenkring. Vrijwel eeneider daarvan heeft wel ooit met een gevalletje kaartmisbruik te maken gehad. Dat krijg je gewoon staandaard erbij met een bezoekje aan Azie, Zuid Amerika, o.i.d.. In alle gevallen werd door de CC maatschappij zonder aarzelen en vragen het opgenomen bedrag direct vergoed, ook al ging dat soms om forse bedragen.
CC bedrijven zijn klantgericht. Bij vragen geld 'eerst terugboeken en daarna vragen stellen'. Bij 'problemen' buiten jouw schuld om is het vrijwel zeker dat je schadeloos gesteld wordt.
klopt, laatst een keer gehad, had een nieuwe kaart opgestuurd gekregen, die bleek door iemand gebruikt te worden om te betalen voor een datingsite in de VS (had de kaart 2 dagen toen ik erachter kwam), ik gebeld, kaart geblokkeerd, geld terug geboekt en ik had binnen 2 dagen een nieuwe kaart.

Laatst belden ze nog over een ongewoon grote transactie, allemaal heel netjes, was allemaal wel american express trouwens, daar betaal je iets meer voor, maar tot nu toe zeer tevreden over.
Dan moet je hem ook koppelen ipv geld over te schrijven. :)

Heb zelf geen blackberry, maar weet wel dat in hun store je wel PayPal kan gebruiken, dat vind ik zelf wel een voordeel van BlackBerry. Persoonlijk vind ik het ook zwaar frustrerend soms om geen PayPal te kunnen gebruiken in de Android market.
bij blackberry geef je nog geen 10cent voor een app.. dat er nog game ontwikkelaars voor bb zijn vind ik knap... bijna allemaal browser based, zeer slecht kwaliteit.. zelfde als een java game van 5-10jaar terug.. nee bb speelt geen rol binnen dit artikel.
.
Onzin, ooit wel eens op Marktplaats gekeken hoeveel mensen daar Paypal gebruiken om te betalen en betaald te krijgen??? Heb je überhaupt enig idee hoe Paypal werkt???

En er worden gelukkig ook noooooit creditcard gegevens gestolen en misbruikt... Oh, wacht...

- Bij Paypal koppel je je bankrekening aan het account en wordt een aankoop daar vanaf geschreven, zonder dat degene die ontvangt ooit ziet van welke rekening het af komt
- Geld ontvangen kan in een potje bij Paypal of je laat het gewoon overboeken naar je eigen bankrekening
- Snel en makkelijk
- Zo goed als overal ondersteund
- Een persoonlijk emailadres met goed wachtwoord is makkelijker te onthouden en moelijker te raden dan een getal van 16 cijfers, wat altijd met dezelfde combinatie begint
- Je kan meerdere email-adresssen eraan koppelen voor enige anonimiteit
- Je geld is gegarandeerd
- Je krijgt van iedere transactie direct een mail, dus je hoeft niet een maand te wachten om te ontdekken dat je geld is gestolen
- Je kan in iedere valuta afrekenen zonder extra kosten
- Enz
Je hebt net een nieuwe prepaid creditcard http://www.vikingcard.com/ van mobiel Viking.(mastercard)
Deze kost 1 procent bij overschrijving en 3% via bankcontact.
commissie op wisselkoers is 2.75%
1 euro of 3 als je snel wilt zijn per honderd is niet zo veel.
Je kunt altijd zoiets gebruiken maar ogone ondersteuning is nog steeds het interessants vind ik.
Ik hoorde dat Google wel geprobeerd heeft om PayPal te gaan ondersteunen binnen Android, maar door een ruzie tussen beide partijen ging dat niet door.. ik denk dat we om die reden voorlopig ook geen PayPal zullen zien binnen Android.. :(
Ze willen waarschijnlijk hun eigen systeem promoten.
ik geloof dat ze van google checkout vooral een concurent voor paypal willen maken, dus in dat opzicht is het logisch dat paypal niet ondersteund word. het zou wel mooi zijn als je bijvoorbeeld net als bij paypal google checkout gewoon kunt koppelen aan je bankrekening.
En waarom zou Google geen deal met de AH of Dixons kunnen sluiten, zodat je net als iTunes kaarjes, Android kaartjes kunt kopen?
Een Android market only card... en wat is het dan verschil met een pre-paid credit card en zo'n ding van de Dixsons zoals jij voorstelt? Zo'n pre-paid creditcard kun je dan ook nog ergens anders gebruiken...
Zo'n prepaid creditcard kost nog best een aardige duit extra bovenop het saldo zelf. Je zit aan een minimum van 20 euro en het is nogal een vervelende omweg. Het is te achterlijk voor woorden dat je bij zo'n internationaal product aan een puur amerikaans betaalmiddel vastzit, wat in europa absoluut niet aantrekkelijk is.
1 euro extra als je er 20 euro opzet? vind ik wel meevallen om eerlijk te zijn. en je kan het gewoon met internet bankieren op je kaart zetten.
Als je alleen een applicatie van 50 cent wilt kopen, ben je dus minimaal 20 euro kwijt aan die online CC, plus de 1 euro bonuskosten. Da's dus een applicatie van 50 cent die snel 21 euro gaat kosten zo.

Voor het rekenwonder hieronder; het ging er natuurlijk om dat je maar één applicatie wilde kopen. Dat heb ik toch vrij duidelijk aangegeven, maar voor het rekenwonder hieronder zet ik 't wel even dikgedrukt.

[Reactie gewijzigd door Sleep0rz op 11 maart 2012 20:26]

Als je alleen een applicatie van 50 cent wilt kopen, ben je dus minimaal 20 euro kwijt aan die online CC, plus de 1 euro bonuskosten. Da's dus een applicatie van 50 cent die snel 21 euro gaat kosten zo.
offtopic:
Je kan niet rekenen.
Je houdt gewoon een tegoed van ¤19,50 over
Die ¤1,- kosten heb je overal.Hoe hoger je tegoed hoe meer je betaald.
http://www.mywirecard.com/nl/visa.html

Als je je tegoed op hebt heb je gewoon totaal ¤21 besteed. Dus 4 artikelen van ¤5,- + 0.25=¤5.25 of 40 apps van 0,50 + ¤1,-/40=2.5ct, is 52.5ct per app

[Reactie gewijzigd door Nozem1959 op 11 maart 2012 15:14]

Maar helaas is zo'n kaart maar 3 maanden geldig.
Probeer eens 3V card. Tientje aanschaf, en een kleine bijdrage als je per bankgiro overmaakt.

Maar ik vind het bij google ook wel een aardig gemis dat je niet met ideal of paypal kunt betalen.
Technisch gezien betaal je minder hoe hoger je tegoed op de kaart is.
Als je een kaart van 20 euro koopt betaal je bijv. 1 euro kosten, als je 50 euro koopt betaal je bijv. 2 euro, dus is die per saldo goedkoper.
Ik betaal gewoon een tientje per jaar voor de mijne. Geen extra kosten als ik in dezelfde valuta (Euro) betaal. En gewoon met iDeal 50 cent storten. :Y)

https://www.moneybookers.com/ads/mastercard/

[Reactie gewijzigd door Cybergamer op 11 maart 2012 15:44]

Ik betaal een tientje per jaar voor mijn mastercard en vind het toch verrekte handig om een echte creditcard te hebben. Internetaankopen, betalen en tanken in heel Europa, ook in de UK waar Maestro niet zo standaard is als hier op het vasteland. Tevens kun je gemakkelijker een hotelletje regelen ipv extra geld als borg achter te laten en ga zo maar door. Ik begrijp werkelijk waar niet waarom NL mensen zo'n afkeer voor een CC hebben. Het gemak wat het mij biedt is mij dat tientje per jaar waard.

[Reactie gewijzigd door Andros op 11 maart 2012 16:31]

De CC heeft hier het (blijkbaar Amerikaanse) imago dat je er vele impulsaankopen mee doet zonder op het geld te letten, wat uiteindelijk schulden oplevert.

De CC heeft mij hier eerder geld bespaard, omdat ik veel producten in het buitenland heb kunnen bestellen tegen VEEL lagere prijzen dan ik in Nederland zou hebben betaald.
Ik heb een cc, maar gebruik het alleen als laatste optie. Dat doe ik idd omdat het Amerikaans is, ik wil niet bij elke aankoop geld doneren aan Amerika, heb het geld liever bij Nederlandse bedrijven, daar zien we uiteindelijk wat van terug.
Dit slaat nergens op .Als je pint gaat het ook via MasterCard.

Dankzij het Maestro® logo op je pinpas betaal je overal in het binnen- en buitenland makkelijk en extra veilig. Wereldwijd kun je op meer dan 12 miljoen acceptatiepunten met Maestro® betalen. Betalen en geld opnemen binnen de Eurozone is, net als in Nederland, gratis voor consumenten.

Er is nog een klein aantal Nederlandse pinpassen zonder Maestro® logo in omloop. Deze worden in de nabije toekomst door de banken vervangen.

Maestro® is onderdeel van MasterCard® International. Klik hier voor meer informatie.

http://www.maestrocard.com/nl/overmaestro.html
@HakanX wat een onzin. cc is helemaal niet amerikaans, hoogstens kun je zeggen dat mastercard en visa amerikaanse bedrijven zijn maar in dat geval: stop dan ook maar met tanken bij shell, en wat voor merk is dat computertje onder je bureau?
Ik weet dat ik geen reclame mag maken, maar ik heb zelf ook zo'n prepaid-CC bij http://www.mywirecard.com/nl/ en heb hier geen problemen, kan storten wat ik wil, al dien je wel rekening te houden met transactiekosten (¤ 1,00 per ¤25,00)
De plastic kaart heb je hiervoor toch niet nodig dus daar heb je geen kosten aan.

En wat sommige zeggen van een andere dienst dat je de kaart niet opnieuw kan opladen en je resttegoed kwijt bent of voor veel geld terug kan laten storten, deze kaart is altijd geldig (na de verloopdatum krijg je een nieuwe met je tegoed er weer op)

Maar inderdaad prepaid kaarten als die van I-Tunes is ook een goed idee, kan je ze ook makkelijk cadeau geven aan iemand en nu Google alle diensten koppelt (Google Play) en hopelijk ook de overige diensten hier beschikbaar worden, wordt zo'n kaart best aantrekkelijk.
netteller werkt ook goed, ik heb een fysieke kaart en een virtuele kaart met tijdelijke creditcard nummers. maar virtuele creditcard dienst werd aangepast maar dit weet ik niet zeker. en geld bij storten via ideal werkt ook prima

[Reactie gewijzigd door sanas op 11 maart 2012 14:45]

uhm, kom jij wel eens buiten Nederland? er zijn penty landen in europa waar het betalen met een creditcard de normaalste gang van zaken is. In Zweden kan je zelf in de taxi met je credit card betalen.
Dat lukt in nederland ook, maar helaas niet in alle taxi's.
WTF is dat voor onzin 'puur amerikaans betaalmiddel'? Dat CC toevallig populair is in de VS wil niet zeggen dat het een puur amerikaans betaalmiddel is.. CC is gewoon een UNIVERSEEL! betaalmiddel.. Het is niet alsof je gewone pinpas niets kost, waarom dan niet ook gewoon een CC erbij aanschaffen.. Bij heel veel nederlandse winkels kun je ook gewoon met CC betalen..
MyWireCard rekent 1 euro per 25 gestortte euro's. (zie Fees-tablad)

Werkt perfect;

http://www.mywirecard.com/en/mastercard.html

Net TSF Shell 3D ermee aangeschaft....... geen spelletje maar een launcher en zijn geld meer dan waard. ;)
Het is te achterlijk voor woorden dat je bij zo'n internationaal product aan een puur amerikaans betaalmiddel vastzit, wat in europa absoluut niet aantrekkelijk is.
Dat is niet zo vreemd als je bedenkt dat het om een Amerikaans bedrijf handeld.Amerikaanse bedrijven, maar ook de burger houden zich helemaal niet bezig met EU.
Omdat je voor een pre-paid CC meer betaald dan de waarde die op de kaart staat.
Dat doe je met iTunes prepaid kaarten ook. Het wordt allemaal in dezelfde prijs gestoken, maar de winkelier haalt ook zijn geld uit die itunes kaarten. Bij prepaid CC is het gewoon duidelijk wat je aan wie betaalt.
Bij een iTunes card van 20 euro krijg je gewoon 20 euro tegoed. Wat gelijk is aan 20 euro van je rekening. Winkels verdienen niet aan die kaarten. Ze hopen dat je naast die kaarten wat extra koopt, het is gewoon een lokkertje om naar hun winkel te gaan.
Winkels verdienen niet aan die kaarten.
Ach kom nou, natuurlijk wel. Waarom zouden ze anders die kaarten willen verkopen?

Apple krijgt gewoon minder per gekochte app. Maar je kunt niet zien hoeveel dat precies is.
Ok ik wil je net afkraken maar wij (Jah ik werk bij Dixons) krijgen het GRATIS van Apple en verkopen het omdat het mensen laat binnenkomen bij ons! Ik wil hiermee zeggen dat wij ALTIJD proberen iets bij te verkopen, wat in de meeste gevallen heel erg goed lukt. Een mevrouw komt iedere 3 maanden de kaarten bak bijvullen en zet er promotie pakken bij.
Lijkt me sterk dat Dixons gratis iTunes kaartjes krijgt van Apple. En als het echt zo is maakt Dixons toch juist heel veel winst op die kaartjes? Dus dan zijn ze niet alleen om mensen te laten binnenkomen toch :P
Dat zegt hij toch gwoon. Om clientele binnen te halen.
Vond dat wel geniaal die iTunes kaartjes, hoop dat google ook met zoiets komt.
Winkels verdienen er wel aan hoor. Op CC transacties betaalt Apple geld aan de CC bedrijven, ik denk dat ze dezelfde marge hanteren op die kaarten. Dus wat ze normaal aan de CC bedrijven zouden betalen per ¤20 is gewoon de winstmarge die ze geven aan de winkeliers denk ik.
Winkels verdienen er echt wel aan. Die meters dat die kaarten in beslag nemen bij de AH kosten teveel geld om er niets aan te verdienen.
Winkels verdienden echt wel aan die dingen hoor. Het feit dat je 20 euro tegoed krijgt wil niet zeggen dat het Apple ook echt 20 euro kost.
Tuurlijk de winkel krijgt een bepaalde korting op die kaarten. Anders zou het voor geen enkele winkel interessant zijn om ze te verkopen. natuurlijk zit er wat aan verdient.
En hoe verdienen ze er dan aan als ze er ook nog korting op kunnen geven?
zo'n prepaid CC betaal je eenmalig..ik heb er ook een, eenmalig aangeschaft en ik gebruik hem nu voor bestellingen (met name in het buitenland) e.d. eventjes wat geld er opzetten, kan via paypal, en nog wat manieren en hoppetee betalen maar met die credit card...gewoon even naar easybuy.com
Omdat je voor een pre-paid CC meer betaald dan de waarde die op de kaart staat.
ik heb prepaid ccv vantravelex MasterCard, gehaald bij grens wissel kantoor, kan niet zo snel naam komen zitten op de meeste grote stations. Kosten7,50¤ per5 jaar, extra kosten zijn er alleen als je geld op neemt Pin automaat of in winkel mee betaald(dacht1,50¤) op Internet geen extra kosten. Nog in geen en Web winkel problemen met gehad.
Ik heb gewoon geen zin om daar een prepaid kaart voor aan te gaan maken, het is toch niet teveel gevraagd om te betalen via mijn abonnement of via paypal/iDeal?
Blijkbaar is het jou wel teveel gevraagd om een CC te nemen welke wereldwijd werkt, waarom zouden al die internationale bedrijven tijd steken in een NL dingetje als iDeal terwijl de rest van de planeet dit niet kent?
Om extra geld binnen te halen dus.

Zelfs het enorm Amerikaanse Apple (kijk maar naar garantie debacles in Europa) heeft prepaid itunes kaarten in de winkels liggen, dus waarom kan google dat niet.

Ik snap best dat mensen geen extra kaart willen waar ze om moeten denken en die kan verlopen en waar je voor elke gestorte 25 euro een euro extra betaald terwijl andere bedrijven (concurent notabene) aantoond dat het niet hoeft.

Ik heb zelf wel creditcards, maar dat is voor reizen naar de VS, binnen Nederland of Europa gebruik ik hem niet vaak.

Laatst wel aankopen in China gedaan, 1 met een amerikaanse bankrekening en 1 met ideal betaald, dus dat Nederlandse dingetje heeft toch wel veel waarde als je er zo online producten mee kan kopen in China, waar de ideal markt toch kleiner is dan voor google.

Ik ben het ermee eens dat het een gemiste kans is, het kost google geld en ja er zijn andere mogelijkheden, maar als google maximale winst wil maken moeten ze er wat voor doen.
Paypal betaald zeer zeker je geld wel terug wanneer er iets mis gaat, een maat van mij handelt vrij veel online, en daar ging 2 jaar geleden onverwachts een fiks bedrag van zijn pp rekening af.
Hij heeft onmiddellijk gebeld en kreeg gewoon netjes zijn geld terug.
Ik weet niet meer exact waar toen de fout zat, maar volgens mij was toen Paypal gehackt.
Daarom kan je ook zorgen dat er nooit geld opstaat, ik heb er meerdere, maar er staat op geen enkele geld, wel debit (VS mastercard) en credit kaarten eraan gekoppeld, dus nooit problemen dat paypal plots verdwijnt ofzo.
Dit duurt wel even voordat je dat (succesvol) geïntroduceerd hebt wereldwijd.

Apple heeft veel in iTunes geïnvesteerd en het concept geïntroduceerd in een tijd waarbij mensen nog vertrouwen moest krijgen in online shoppen.
Jaren daarna werd de AppStore geïntroduceerd en het was een gouden move om de giftcards ook voor Apps geldig te laten zijn.
Jaren daarna werd de AppStore geïntroduceerd en het was een gouden move om de giftcards ook voor Apps geldig te laten zijn.
De Duitsers waren er eerder (2003) met dit concept,PDASSI een appstore.
http://android.pdassi.nl/
Die hebben inmiddels ook een Android sectie.Nog niet zoveel apps.
Android apps via bankoverschrijving, PayPal of creditkaart (VISA en Mastercard) afrekenen

[Reactie gewijzigd door Nozem1959 op 11 maart 2012 15:38]

Dat wat mogelijk is, is niet per se gemakkelijk. Klantvriendelijkheid is eigenlijk best eenvoudig: je doet wat je klanten het liefst willen, en dat is in veel gevallen (zeker in Nederland) niet met een CC betalen. Vooral in een op gebruikvriendelijkheid gerichte branche als een mobiel OS, is het bizar dat men bij Google zulke dingen geen prioriteit geeft.

Kijk nog eens naar Apple om te zien hoe je mensen aan je merk bind: al die honderden, op zich misschien kleine, scherpe kantjes gladstrijken. Niet iedereen vind dit roemrijk genoeg om te doen, maar dit is het wel het verschil tussen good-enough en (bijna) perfect. In mijn optiek is dit het enige verschil dat relevant is in software: 80% af en 99% af. Android is nu 80%, dat is een heel eind, veelbelovend (ik gebruik het zelf ook), maar het is gewoon geen 99%, en dat is hoe je userbase bouwt en natuurlijk ook centen binnenhaalt (kijk maar weer eens naar Apple).

De truuk zit hem in de laatste loodjes, en als je roept 'maar je kunt toch makkelijk met CC betalen' als mensen om alternatieven vragen, begrijp je volgens mij niet wat je aan het doen bent.
Het probleem is dat er geen goed betaalalternatief is. iDEAL is vervelend vanwege het inloggen en het verschil per bank. Je randomreader meesleuren omdat je weleens een applicatie koopt is toch heeel vervelend. Paypal duurt ook lang voor er geld op staat en kent nog wel meer limitaties.

Misschien een idee voor Google om een fatsoenlijk betaalsysteem te ontwikkelen waarvoor je niet minimaal een week hoeft te wachten of meer geld kwijt bent dan de applicatie zelf kost.
Zoals ik je bericht lees ben je tegen alles wat de banken doen om te beveiligen, want dan moet jij inloggen op een veilige manier op jouw rekening.

Wat is dan een fatsoenlijk betaalsysteem waarin je niet in hoeft te loggen en dat toch veilig is in jouw optiek? Per sms? van 100000000 verschillende providers?

Geld overmaken op een prepaid card duurt enkele dagen........als je het gewoon overmaakt. Je kunt het net als met normale bankzaken ook met spoed/direct overmaken tegen meerkosten.
De stortingskosten zijn gering (0,04% MyWireCard) en als je wat vaker iets aanschaft dan maak je iets meer over. Dan heb je een buffer.
De meeste apps kosten tot twee euro; Als je 25 euro stort kun je 12 apps kopen van 2 euro waarbij de cardkosten 8,3 cent per app zijn.

Daar kun je moeilijk over blijven doen, over 8,3 cent, maar dan moet je gewoon gratis apps blijven gebruiken.
Ik zou eens wat oefenen op begrijpend lezen. Het ging erom dat iedere bestaande betaalmethode vrij omslachtig of onhandig is. Dat ze veilig zijn zal best, maar daar ging het helemaal niet om.
Als jij je nu eens eerst gaat inlezen over hoe Paypal wel werkt... Al je punten zijn al meerdere keren tegengesproken, maar je blijft maar als Ep Oogklep doorgaan...

Wat is er nou omslachtig aan email en wachtworod intypen???
Mwa, daar ben ik het niet mee eens. iDeal is misschien niet ideaal, maar het is wel de betaalmethode in NL. Mensen gebruiken graag wat ze kennen, en ik denk dat voor de meeste (CC-loze) Nederlanders het nog altijd stukken makkelijker is dan speciaal voor Android-market aankopen een CC regelen.

Wat ik bedoel met klantvriendelijkheid is dat je ook zulke keuzes aan de klant laat. Er zullen mensen zijn met een CC, mensen met Paypal, mensen die liever iDeal gebruiken, en weet ik wat voor betaalmethoden er verder nog bestaan buiten Nederland. Mooi voorbeeld vind ik Steam: kon je eerst ook alleen met Paypal en CC betalen. Nou, op gegeven moment hebben ze ook iDeal toegevoegd maar als Nederlander kun je nog steeds kiezen. Ik vind dat het zo hoort: je klanten opties bieden en vooral ook de lokale (in ons geval Nederlandse) systemen opnemen in je betaalopties.
Paypal duurt lang ? Alleen als je je payapl rekening niet koppelt aan je giro/bank rekeningnr. Eenmaal gekoppeld, is het snel. Limitaties ? Wederom, koppel het aan je bank/giro en het werkt net als je giro/bankrekening.

Heb er via Ebay regelmatig wat mee gekocht, vanuit Canada en U.K alsook Duitsland, werkt perfect!
Gast, nu moet je niet op meerdere plekken dezelfde onzin gaan verkopen... Hierboven wordt ook al meerdere keren uitgelegd hoe het wel in elkaar zit...
Dat wordt wel genoemd, maar echt makkelijk is het niet. Er zijn aardig wat mensen met een Android in mijn klas (dus 17-18 jarigen) waarvan het merendeel alleen maar gratis apps gebruikt omdat ze geen idee hebben hoe ze geld op hun Google account moeten krijgen. Mensen met een iOs apparaat (iPod of iPhone) kopen meestal gewoon zo'n prepaid kaartje. Er zijn genoeg mensen die met beide uit de weg kunnen komen, maar voor de meerderheid is dat laatste gewoon makkelijker.

Moet ook zeggen dat ik zelf de iPods best aantrekkelijk game apparaten vond. Had zelf een iPod voor in de trein, en dingen als Tiny Wings en Angry Birds waren best leuk voor tijdens het podcasts/muziek luisteren voor een best prima prijs. De Touch is populair onder het middelbare school volk en daar zit toch een grote markt voor games. Android telefoons die ook voor games gebruikt worden zie je gewoon veel minder.
Er zijn kosten verbonden aan een prepaid creditcard.. Tevens is het erg ouderwets dat de klant zich moet aanpassen aan een bedrijf.
Die kosten heb je ook op een normale creditcard. Ik maak zelf gebruik van een prepaid creditcard. Heb er laatst nog 20 euro erop gezet en de kosten hiervan waren 1 euro . Als ik meer erop wil zetten worden de kosten steeds minder. Werkt in ieder geval perfect voor mijn zune account.

[Reactie gewijzigd door vali op 11 maart 2012 15:09]

En daarom gebruiken we ook geen normale creditcard. De kosten voor het betalen zijn vaak hoger dan de kosten van het product zelf, da's ronduit achterlijk
En daarom gebruiken we ook geen normale creditcard. De kosten voor het betalen zijn vaak hoger dan de kosten van het product zelf, da's ronduit achterlijk
Misschien moet je dan eerder bij de banken gaan klagen dan bij Google. In veel landen zijn er banken genoeg die een creditkaart gratis aanbieden.
In Frankrijk is VISA zelfs gewoon geïntegreerd in hun debetkaart (omdat ook zij geen fan zijn van creditkaarten)
Maar je aankoop is wel verzekerd en dat heb je met contant of ideal niet

Maar ga je serieus bitchen om 1 euro? De mogelijkheid is er, maar je bent gewoon te koppig om hem te nemen. Die games zelf zijn ook niet zo duur, maar je hebt er wel meer plezier door en helpt de ontwikkelaar ook een beetje.

Zo bloed de game-markt voor Android helemaal dood, waardoor het steeds minder interessant wordt om te gaan ontwikkelen.

Het is dat google wel een groot budget heeft om zulke zaken weer op te krikken, maar lang zal ze dat ook niet helpen.
Het probleem met die prepaid kaarten is dat het tegoed maar 3 maand geldig is. En ze zijn enkel in redelijk grote bedragen verkocht. Ik ben dus verplicht om een groot bedrag uit te geven.

Met paypal kan ik een app kopen op het moment dat ik dat wil, en niet wanneer mijn credit kaart bijna afloopt.
Bij http://www.mywirecard.com/nl/ zijn jouw punten dus geen issue.

Tegoed is onberkt geldig en je kan ieder wensbaar bedrag storeten.

Ik heb zelf eerst ook naar 3V gekeken maar van deze inderdaad duur en absurd, geld storen en iets krijgen wat maar 3 / 4 maanden geldig is en dan foetsie is en inderdaad hoge bedragen betalen hiervoor, dus ging ik verder zoeken en kwam bij deze duitse site uit.
Bij http://www.mywirecard.com/nl/ zijn jouw punten dus geen issue.

Tegoed is onberkt geldig en je kan ieder wensbaar bedrag storeten.

Ik heb zelf eerst ook naar 3V gekeken maar van deze inderdaad duur en absurd, geld storen en iets krijgen wat maar 3 / 4 maanden geldig is en dan foetsie is en inderdaad hoge bedragen betalen hiervoor, dus ging ik verder zoeken en kwam bij deze duitse site uit.
offtopic:
Helemaal fout. Je koopt zo'n 3V card (je krijgt gewoon een voucher) bij bijv. de Primera.Wil je het nog makkelijker :? Koop je er eentje van ¤20,- betaald je ¤21 Hij is 4 maanden geldig na aktivatie.
Je kan bedragen van oude kaarten op nieuwe laten overschrijven a ¤2,50 Zorg gewoon dat die card leeg is als de termijn afloopt.


Het hoge bedrag van min. ¤150,- tot max. ¤1500,- geldt voor de plastic card.
Die zijn ook 1 jaar geldig
https://www.3vcard.nl/help.html?tk=1024f5cae7834a95
Kortom. Er zijn veel misverstanden over die kaarten.
Ik gebruik ze en ze werken prima, en overal.Het is de goedkoopste.

[Reactie gewijzigd door Nozem1959 op 11 maart 2012 15:00]

Misschien en idee voor Tweakers om eens de verschillen en positieve en negatieve punten van de virtuele kaarten op een rijtje te zetten (daar je ze voor steeds meer digitale (buitenlandse) betalingen nodig hebt)
Je leest het verkeerd. Hij zegt paypal, met andere woorden ONLINE betalingssysteem. Geen prepaid kaartjes.
Tja, het is inderdaad in Nederland een ramp in de Market. 80% van alle Nederlanders heeft geen credit card, drie keer raden hoe die aan hun apps komen.

Overigens kan je in het buitenland wel met Paypal betalen.
Hoe kom je aan dat getal? In 2010 waren er in Nederland 6 miljoen credit cards in omloop. Nu zullen er vast wat Nederlanders zijn die meerdere kaarten hebben (verschillende maatschappijen, privé/zakelijk, etc.), maar jij gaat me niet vertellen dat de gemiddelde cc bezitter er twee heeft. En dat zijn de getallen uit 2010...

Vergeet ook niet dat je minimaal 18 jaar moet zijn voor een cc en 12 jaar voor een bankrekening. Een bankrekening kan je koppelen aan je Paypal account, maar je moet minimaal 18 jaar zijn voor een Paypal rekening (als je liegt op je aanvraag pleeg je financiële fraude en dat is best zwaar strafbaar).

[Reactie gewijzigd door Cergorach op 11 maart 2012 17:47]

Waarvan het merendeel waarschijnlijk bedrijfskaarten zijn en geen persoonskaarten. Daarbij van de markt voor deze games en apps (<25 jaar) hebben een overgroot deel geen creditcard. Wel iDeal en Paypal
Ik denk dat 20% geen CC bezit en alles wat meer is kan geen CC hebben omdat ze te veel andere schulden hebben. Een CC is onmisbaar in mijn opinie zodra je buiten de NL grens komt. Heel veel kan je pinnen, maar voor heel veel meer heb je een CC nodig.

Wat kost een CC per jaar, iets van 4 euro ofzo. Daarnaast, gewoon een lage limiet nemen op je CC kan je ook de fout niet in gaan, of zoals ik, als je naar het buitenland gaat eerst thuis euries er op storten zodat je geen rente betaald :)
Als je nou eens met paypal kon betalen in de market. Of andere meer gangbare betaalmethoden.
Een Prepaid credit card gebruiken kan ook.Ik gebruik 3Vcards
PayPal is de grote concurrent van hun eigen Google Checkout.

De credit card IS het meest gangbare betaalmiddel ter wereld. Meer gangbaar dan PayPal zelfs.
Mee eens, zonder creditcard kan je niets kopen in de market, erg jammer want er zijn een aantal apps waar ik best iets voor zou willen betalen.
Dat is in de Apple App store ook het geval. Het enige dat je daar kan doen is een gift kaart kopen, maar of veel mensen dat nou doen? Denk dat het probleem meer te zoeken is in het feit dat Android in meerdere verschillende versies op meer verschillende hardware draait. En op dit moment is Android qua totale userbase nog niet veel groter dan iOS. Misschien dat dit in de toekomst anders is.
creditcard, directe bankafschrijving via ClickAndBuy en giftcards.

Ik denk dat het uit de cijfers die de ontwikkelaars hebben dat dit genoeg opties zijn en dat er meer dan genoeg mensen zodoende ook dit doen. Ik heb juist laatst 2 gift cards gekocht, kan ik weer lekker vooruit.

De opties zijn er tenminste, de android market is gewoon credit card or go pirate! De appstore bied tenminste opties, mensen zijn best bereid geld neer te leggen zolang ze maar niet via via via een creditcard achtig iets kunnen krijgen en dan pas kunnen betalen.

Ik kan best begrijpen dat als je mensen niet opties bied om apps aan te schaffen dat mensen het of niet doen of het illegaal doen en to be honest: I dont blame them.
Dat is geen goed argument.

In de AppStore kan je ook enkel met creditcard betalen. Misschien ook met iTunes giftcards maar dat is niet gebruiksvriendelijk.
Incorrect, Apple ondersteund ook bankafschrijvingen. (Via ClickAndBuy).
Uhm je koopt een kaart en vult de code in. Ik heb binnen vijf minuten mijn itunes opgewaardeerd met een code van bijvoorbeeld livecodes. Nl
dat is echt een stom wat je nu zegt. Er zijn zoveel manieren om te betalen maar dat is ni de reden waarom deze games zo weinig verkopen. Mensen hacken gewoon hun android device and downloaden alles gratis. Al is het spel maar 0,80 euro cent dan is het nog te veel om te betalen.

Dus zijn de android developers nu geforceerd om inapp purchases te doen en dan MOETEN ze het wel kopen.
Dat wat jij nu zegt is net zo stom! Waarom denk je dat mensen hun iOS device zo graag jailbreaken...? Die paar tweaks uit cydia zijn leuk, maar TomTom en 300.000 andere Appa en games waar je niet voor hoeft te betalen zijn nog leuker.

Ik denk zelf dus niet dat het daar aan ligt. Wel aan het feit dat er teveel diversiteit in Android apparaten is waardoor je niet voor elk toestel de gebruikers ervaring kunt weten. Op de ene tel zal het soepel draaien en op de ander niet!
Als je vervolgens een aantal games gekocht hebt die eigenlijk niet op je goedkope Android toestel draaien, laat je het daarna wel!
Je kan niet eens games en apps kopen die niet geschikt zijn voor jouw apparaat, dat wordt in de Market namelijk al gecheckt...
...Er zijn zoveel manieren om te betalen maar dat is ni de reden waarom deze games zo weinig verkopen. Mensen hacken gewoon hun android device and downloaden alles gratis...
Dit zegt zo ongelooflijk veel over jouw kennis van het onderwerp...

Punt 1: Er is maar 1 manier om te betalen en dat is creditcard... Daar gaan de afgelopen 100+ reacties ook over... Misschien moet je eerst eens gaan lezen, voor je begint te gillen...

Punt 2: Wij hoeven onze telefoons niet te "hacken" om er een app buiten de Market om op te krijgen, dit wordt gewoon standaard ondersteund door Android... Dat bij een iphone direct de garantie verloopt op het moment dat je een app buiten de app store om erop wilt hebben, is echt een apple kwaal, hoor...
Misschien komt het er ook nog bij dat je voor android veel makkelijker de games gratis online kan vinden, waarbij je met Apple dan eerst je Iphone moet jailbreaken.
Lees:
Bij Android is het makkelijker om de games illegaal te downloaden, waar je bij Apple de iPhone eerst moet jailbreaken om de games illegaal te kunnen downloaden.

imo dé voornaamste reden voor developers om óf freemium games te ontwikkelen óf gewoon niet meer voor Android te ontwikkelen.
Ik ben het niet eens met de stelling dat bij Android het makkelijker is om te piraten. Waarom niet? Omdat ik alle stappen weet om bij iOS om tot illegale content te komen, en die zijn veel simpeler dan bij Android.

iOS:
-Jailbreak je apparaat met de honderden simpele instructie websites en soms one click jailbreak gebeuren.
-Cydia
-App waarbij je alle illegale content direct via Wifi op je iOS device laad. ( Super simpel :D )

Android:
-Eerst op je PC goed zoeken naar een goede download wat soms lastig is.
-De APK downloaden op je PC.
-Mobieltje verbinden aan je PC en de APK op het geheugen inladen.
-In instellingen zet je de beveiliging uit voor vreemde APK files.
-Install de file en klaar.

Uit mijn eigen ervaring is illegale content downloaden met iOS simpeler. Ik heb beide gedaan, en iedereen die dat ook gedaan heeft is het vast met mij eens.


Het probleem ligt ook niet bij illegale content. Maar juist omdat iOS een beter platform is voor Games...

[Reactie gewijzigd door Texamicz op 11 maart 2012 20:06]

Dat van iOS heb je goed, maar voor android kan je ook gewoon de app Mobilism downloaden en dan ben je ook al klaar.

Maar ik ben het met je eens dat iOS een beter platform is voor Games.
ik denk eerder dat het komt omdat android applicaties ontwikkelen een pain in the ass is, ik heb zelf al wat zitten prutsen met eclipse en android amulators en moet eerlijk zeggen dat dit gewoon SLECHT is, het is zeer moeilijk om een GUI te creëren etc etc op dat gebied is IOS en WP gewoon beter...
Slecht is veel gezegd.
Zeker in het begin is het wat prutsen met de layouts omdat je niet weet hoe alles werkt. Eénmaal je de layouts beter kent, dan is het niet meer zo moeilijk om een GUI te creëren.
De layouts is ook hetgene dat de GUI kan laten mee-"scalen" naar zowat alle resoluties (IOS en WP7 werken op 1 resolutie). Android heeft ook een "AbsoluteLayout", maar deze is "depreciated" omwille van het bovenstaande probleem.

Als je in de Android JVM API werkt is compatibiliteit eigenlijk niet zo'n groot probleem (zelfs over processor technologiën heen).

De meeste games worden trouwens geschreven in de NDK (de native C code). Op deze manier zit je ook korter bij de hardware... en daar gaat het meestal mis. Ook hier is er een API met allerlei zaken die vanalles afdekt, maar toch wordt er ook al eens (voor performance redenen) buiten de API gewerkt. Daarnaast moet alles gecompileerd worden naar een binary die niet altijd op alle processors draaien (dus meerdere versies, met meerdere optimalisaties zoals met en zonder NEON enz...)

[Reactie gewijzigd door awenmaek op 12 maart 2012 08:35]

En door het meeschalen naar alle resoluties krijg je dat ontwikkelaars een tablet als een grote smartphone gaan zien. Zie bijvoorbeeld het verschil tussen de twitter app op Android Tablets en de iPad.

Dan is een ruime scheiding tussen tablet en smartphone imho beter. Wat voor GUI moet je nu op een 5" toestel laten zien, dat van een smartphone? En op een 7" scherm dan? En wat als er een 6" scherm is? (Dell Streak als ik me niet vergis?)

[Reactie gewijzigd door ZpAz op 12 maart 2012 11:25]

Je kan voor verschillende afmetingen ook gewoon andere user interfaces tonen. Dit is helemaal niet moeilijk te implementeren in de Android SDK (zelfs vrij gemakkelijk).

Voor zover ik weet is de twitter app een port via een derde SDK die cross platform IOS en Android zou compileren. Deze porting zal waarschijnlijk ook niet "fully featured" zijn.
We zitten dus opnieuw in de discussie NDK vs SDK.
BTW: niemand houdt hen tegen om 2 versies van hun app te posten.
BTW2: Hoelang heeft het geduurd voor twitter voordat ze hardware ondersteunden op de scrolling?

vb: Plume voor twitter toont een andere UI voor een tablet dan voor een telefoon, dit binnen éénzelfde app.

Extra voordeel: De telefoon kan ook in resolutie veranderen at runtime (vb. output naar HDMI, of de PadPhone...)
De niet kopende consument zorgt zo voor een niet ontwikkelende ontwikkelaar. Rovio heeft ook al aangegeven dat ze met Angry Birds op Android nauwelijks iets verdiende. Ik zou eerlijk gezegt gewoon niet ontwikkelen voor Android, de tijd die ik daarmee bespaar (20%) kan ik steken in NOG een iOS app.

Ik vond het hele idee van Android te gek, heb daarom ook een android toestel aangeschaft maar na een jaar was ik dat ding al helemaal zat, heb nu zon 1,5 jaar een iPhone 4 en dat bevalt me goed. Zo goed dat ik me nu ga verdiepen in het schrijven van Apps voor iOS (OSx pak ik er ook bij).

Android zou gewoon een soort van referentietoestel moeten bouwen waar elke app op MOET werken. De rest van de fabrikanten hebben zo een leidraad en behouden hun keuzevrijheid met betrekking tot hardware. Apple heeft dit ook gedaan met iPhone apps die op de iPad draaien, die worden gewoon klein weergegeven en die kan je uitrekken, het is niet mooi maar werkt perfect.
Rovio heeft een jaar geleden gezegd dat ze ongeveer evenveel verdiende met iOS en Android versies.

Bron: http://www.insidemobileap.../angry-birds-android-ios/

Natuurlijk is het lastig te vergelijken want Android is ad based voor Angry Birds. Maar ad-based is alleen maar mogelijk voor je spel als je vele miljoenen downloads heb zoals Angry Birds.

Er zijn referentietoestellen als in de Nexus line. Alleen wijzijgen fabrikanten altijd nog wel wat dingen, wat de kracht is van Android en tegelijk ook een zwakte.

EDIT:

Ik denk wat nog wel veel gaat uitmaken is betalen via je telefoon rekening, dat zou Vodafone ook binnenkort in Nederland gaan aanbieden dacht ik.

[Reactie gewijzigd door GrandDestroyer op 11 maart 2012 14:06]

Betalen via je telefoon rekening bestaat al jaren... Echter werkt dit enkel bij die "verouderde" OS volgens vele Tweakers: Symbian. Elke Nokia kan zo makkelijk zijn app's downloaden.

Vodafone kan dit niet zomaar uitrollen, dit moet in samenspraak met het OS, is niet in 1, 2, 3 uitgewerkt.
Het grote verschil is, dat "toen" de AppStore een dienst van Vodafone was, en niet van Google...
Dat probeert Google toch ook met Nexus?

Ik heb alleen nog nooit een Nexus toestel in het wild gezien.

Kijk voor de gein in Amsterdam in de metro. Daar lijkt het wel alsof iedereen een 4 of 4s heeft.
Ik denk zelf dat hier een goede kans voor bijvoorbeeld Samsung ligt, om met Android onder hun arm hun eigen Walled-garden App store te maken.

Het probleem is dan volgens mij ook niet Google, die leveren een geweldig gratis platform voor elke fabrikant die iets wil, maar juist fabrikanten zoals Samsung, die zonder beleid de ene na de andere hardware uitpoepen.

Samsung is in de positie om met Andriod als basis, net als Sony, een eigen uniform hardware platform uit te brengen en daar binnen hun touchwizz een appstore in te beginnen met een duidelijk en makkelijke manier van betalen. Net als Apple dus...

Eddie Chu, hoofd Android Market, is trouwens al afgetreden wegens slechte resultaten.

http://www.appleinsider.c...ing_to_fix_app_sales.html
Het verschil van omzet tussen de App-store en Google play is wel heel erg groot. De App-store maakt ongeveer 12-15 keer zoveel omzet. Dit is vooral schrijnend als we kijken naar de verdeling tussen verkochte iOS- en en Android-apparaten.. Er moet nu wel echt iets ondernomen worden door google anders gaat het flink fout.

[Reactie gewijzigd door marhalm op 12 maart 2012 09:25]

Ik zat ook te rekenen met de getallen:

6750K app downloads uit de google store - 350K total revenue 240K paid to developers. Dat is een 100K over voor google. Dat dekt de kosten niet.

Maar .. het Google business model is niet app verkopen, revenue sharing met devellopers of hardware .. maar advertisement.

Dus apple verdient aan de 13.5% paid apps á $2.01 in de apple store, Google verdient aande 98.7% free apps.
Ja daar was ik al bang voor: Google maakt het waarschijnlijk niet zoveel uit: die verdienen hun inkomsten met ads voor gratis apps of door de enorme hoeveelheid Android-gebruikers die ads voorgeschoteld krijgen. zoveel belang heeft Google dus ook weer niet bij een goedlopende market. Ik als gebruiker echter wel want mijn vriendin heeft een iPhone en het verschil van de kwaliteit van apps is enorm. Alle 'grote' must have apps zijn wel voor beide platformen, maar daarna is het verschil zeer goed merkbaar. Bij Android heb je zwart-wit bekeken twee typen apps: de topapps en troep die propvol ads zit. Bij de App-store heb je een enorm grote middengroep die bestaat uit goede, solide apps. die middengroep ontbreekt bij Android.

Google loopt toch al een behoorlijke tijd aan te rotzooien met niet-gebruiksvriendelijke developertools en een extreme fragmentatie die alleen maar groter wordt. Bijvoorbeeld, de acceptatie van ICS gaat traaag. Pas over 1 of 2 jaar draait het overgrote deel van de toestellen op ICS. Tot die tijd kun je als developer apps maken voor een kleine groep mensen die ICS gebruikt, maar waar je apps met betere/meer mogelijkheiden kunt maken en dus theoretisch van betere kwaliteit zijn, of je maakt apps met minder mogelijkheden voor het gros van de users die nog op het stokoude 2.2 (en 2.3) draait. Omdat 75 tot 80% van de uders van de iPhone steeds binnen enkele weken/maanden upgraden wordt het verschil in mogelijkheden van apps tussen beide platformen steeds groter.

Edit: het fragmentatieprobleem lijkt zelfs alleen nog maar groter te worden. Eric Schmidt verkondigde immers laatst nog trots dat Android nu ook op mobieltjes van 50 euro of minder gaat draaien. Developers willen klaarblijkelijk niet ontwikkelen voor alle mogelijke typen hardware en schermformaten. Als Google verstandig is weren ze die hakkietakkietroep van 5 tientjes, maar ik heb sterk het vermoeden dat het met Android uiteindelijk alleen om de ads draait, dus hoe meer telefoons, hoe beter. Ongeacht de kwaliteit of bedenkelijkheid van de fabrikanten.

[Reactie gewijzigd door marhalm op 12 maart 2012 17:20]

Google verdiend aan de free apps, alleen sommige developers niet, en die laten Android dan ook links liggen.
Er zijn verschillende type Apps, een paar voorbeelden:
- advertising apps, heineken die een bierspel uitbrengt bijvoorbeeld zodat we zin in bier krijgen, heel geschikt voor andoid
- een free app die op reclame inkomsten draait, Angry Birds bijvoorbeeld, werkt ook redelijk goed met Android
- Betaalde content, bijvoorbeeld TomTom of EA, die laten Android redelijk links liggen vanwege de lage inkomsten, hoge kosten en kans op piraterij. Het loont niet om te investeren in deze Apps.

Vergeet ook niet dat Google in de basis een reclame bureau is, en geen software bedrijf, of zoals Apple, een softwarebedrijf, retailer en hardwareleverancier.
Android moet ook gewoon naar 1 of 2 vaste resoluties gaan..
Nee, de kracht van Android is juist dat het op zulke verschillende hardware kan draaien.
Van een horloge tot een wekkerradio, je kan zelf kiezen.
Maar voor ontwikkelaars is het wel lastig, ik hoop dat Google hier ook met een oplossing komt.
Er is niet veel wat Google er aan kan doen, behalve voor iedere telefoon dezelfde hardware gebruiken, of bijna het zelfde. Zoals met Apple, er zijn op dit moment 3 veel gebruikte iPhones, de 3GS, de 4 en de 4S. Alle 3 hebben ze ongeveer de zelfde specs vanuit het software perspectief, dus is het erg makkelijk voor ontwikkelaars er voor te zorgen dat hun apps op alle telefoons van Apple werkt. Het enige wat ze soms moeten doen, als er een nieuwe iOS versie is, paar aanpassingen doorvoeren zodat alles weer soepeltjes werkt.

En met Android, ik denk dat er op dit moment wel 100 verschillende telefoons, tablets etc.. in de omloop is, ieder met verschillende hardware. Het is dan ook gewoon een drama er voor te zorgen dat alles op iedere device werkt. Het is dus geen wonder dat de Android App Markt niet aantrekkelijk is.
Waar behoefe aan is bij ontwikkelaars zijn standaarden. Standaarden leggen beperkingen op maar soms zijn die beperkingen gewoon nodig om verder te komen. Daarnaast stimuleert de beperking de creativiteit van de ontwikkelaar.

In Windows heb je de DirectX API. Ontwikkelen voor DirectX dwingt het gebruik van standaarden af. Het zorgt voor betere compatibiliteit. Zelfs als er twee standaarden zijn is er goed op te ontwikkelen (heeft het verleden bewezen met OpenGL en DirectX).

Een dergelijke API die de standaard gaat vormen voor Android zou denk ik veel problemen tijdens de ontwikkeling kunnen oplossen. Nvidia zou een stap in deze richting kunnen zetten voor zijn Tecra grafische chipsets.
Met de Tecra 3 zijn grafisch hele mooie zaken te ontwikkelen.

Dit alles heeft te maken met de volwassenheid van een nieuw medium. We kunnen dus eigenlijk stellen dat Android als platform nog niet volwassen genoeg is, om op redelijke wijze geld te kunnen verdienen.
Juist maar de Tegra GPU zorgt juist voor fragmentatie omdat hun compressie technieken niet in andere GPU's verwerkt zitten.

Dus bepaalde Games werken niet op andere SoC's.... lekker handig ;)
En daarboven op komt nog dat Apple bij grote veranderingen in de resolutie het bedachtzaam doen door het te verdubbelen.

Zo blijft de verhouding exact hetzelfde.

Google moet gewoon hard worden. Op horloges speel je geen spellen. Oude android releases moeten een harde support datum krijgen.

Maar dat verkoopt niet. Als je een goedkoop toestel koopt met waar geen support meer op zit is niet aantrekkelijk.
En naast de verschillende hardware heb je ook nog eens verschillende OS versies.
Android is te groot geworden, en er is een veel te grote wildgroei, waardoor het voor ontwikkelaars niet meer interessant is om voor Android te schrijven. Dit jaar zullen er nog meer ontwikkelaars dit voorbeeld volgen.

Voor zij die zeggen, kleine ontwikkelaar, niet professioneel,... Kijk eens naar Rovio en waar zij stonden 3 jaar geleden.
Het ligt niet aan de resolutie maar aan het gedrag van bepaalde onderdelen - in dit geval voornamelijk met betrekking tot OpenGL.

Op apparaat A werkt iets zus, en op apparaat B werkt iets zo.

Ik kan er best in komen dat een ontwikkelaar geen zin heeft om dat allemaal maar uit te vogelen (waarbij je vaak zelf zo'n device zal moeten bestellen - mobieltje van E300 alleen maar om een crash bij 0,nogwat% van je klanten die bijelkaar geen E300 opleveren op te lossen?

Ik ben blij met Android als alternatief voor iPhone / Windows Phone - maar zelf zou ik ook niet commercieel aan Android ontwikkeling beginnen zodra het een ingewikkeld stuk software is wat vlakken raakt waarbij er veel verschil tussen de devices is.
Je kunt toch net als bij apple gewoon de minimale functionaliteit gebruiken van OpenGL, nieuwe functionaliteit zul je ook op iOS niet krijgen vanwege de ondersteuning voor oudere apparaten.
Incorrect in nieuwere iOS versies zit vaak een nieuwere versie van OpenGL.
Dat zal over één a twee jaar vanzelf het geval zijn. Dan komen er alleen nog telefoons met een 1280x720 schermpje (en misschien 1920x1080).
ookal is de hardware vd beste iphone minder snel dan de snelste samsung bijvoorbeeld, is de app wsl veel beter ontwikkeld voor de iphone waardoor die toch nog sneller uit de kast kan komzn dan die snelste samsung android?! of niet?!
Denk wel dat je gelijk hebt. Dit gaat over optimalisatie. Je hebt een paar verschillende hardware waar je app moet draaien. Je kan het inderdaad beter optimaliseren.
De GPU van de iPhone4S loopt rondjes om tot wat we dusverre in Android phones zien, dus jouw vlieger gaat nog véél hoger op.
Tsja, met Android heb je nog steeds het eeuwenoude probleem van het testen op honderden verschillende 'platformen' waar je er bij Apple maar 4 hebt.

Misschien kan Google een beter systeem opstellen waarbij Developers sneller kunnen zien welke features er op welke telefoon worden ondersteund, of welke problematisch zijn op chipsets. Zo kan je snel zien of die ene shader instructie toevoegen je game sloopt op een aantal telefoons.
Klikt als een bekend PC probleem, en die game-markt is al tijden ten dode opgegeven... Consoles daarentegen doen het beter (ook qua volumes). Dat zijn dan ook de iPhones van deze wereld.

Klinkt niet zo gek dus dat een ontwikkelaar voor 1 platform kiest. Gewoon een gezond business model.
Consoles zijn echter een andere markt dan pc games, wat gameinhoud en controls betreft liggen iOS en android games veel dichterbij elkaar (dat terwijl een console nauwelijks een alternatief bied voor de meeste pc gamers)
wat een onzin post LOL
pc game markt is zeker niet ten doden opgeschreven

weet ook dat er veel meer PC's in de wereld zijn dan consoles
zelfs in de derde wereld kom je pc's veel vaker tegen
een simpel spelletje zal het op de pc daarom ook vaak veel beter doen

verder is de pc ook veel breeder inzet baar en dat in tegenstelling tot een console
die kan je max game/mediacenter gebruiken meer niet
PC markt is nog steeds een groeiende markt, waarom denk je dat de major game engine ontwikkelaars multi platform zijn gegaan met hun engines.
In 2006/2007 zag het er inderdaad naar uit dat het pc platform aan zijn einde kwam omdat veel studio's de switch naar consoles gingen maken.
Sinds 2009/2010 komen studio's hier weer op terug en hebben in de gaten dat er op de pc markt in een langere periode geld verdient kan worden, op console is de life span van games nogal kort.

Kijk naar valve met steam en kijk naar EA met origin, steam heeft meer dan 30 miljoen gebruikers.

Hier een voorspelling van nvidia:

http://www.extremetech.co...me-Sales-Data-640x357.jpg
De hoofd reden waarom er geen apps worden gekocht(bron: mezelf en veel vrienden) we kopen geen apps omdat je moet gaan liggen kloten met je creditcard. 1 veel mensen hebben dat gewoon niet en maken er ook liever geen gebruik van, daarom is het natuurlijk makkelijker dat ze het maken dat het van je abonnement word afgeschreven, paypal of natuurlijk IDEAL wat ook natuurlijk zeer fijn zou zijn, dan weet ik wel zeker dat ik een stuk meer apps zou binnen halen waar wel een prijs kaartje aanhangt want nu is het gewoon veel te omslachtig.
precies! Ik heb wat apps betreft best een verlanglijstje, maar om daar nu een creditcard voor aan te schaffen, dat gaat te ver
Een credit card schaf je niet aan, die vraag je aan. Ik ben voor mijn bankzaken, incl cc een appel en een ei per jaar kwijt. Kwestie van cc doorlussen naar bankrekening, hoef je geen rente te betalen.
Ik heb t al eerder gezegd: neem een prepaid creditkaart zoals van MoneyBookers. Simpel principe, op is op.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True