Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 66 reacties

Twee directeuren van T-Mobile Nederland hebben ontslag genomen. Het vertrek van zowel de financieel directeur als de marketingdirecteur 'valt samen' met de ontwikkeling van de nieuwe strategie voor de lange termijn, aldus de provider.

Beide directeuren, Hans van Leeuwen en Hendrik Kasteel, werken al jaren bij de provider, ook toen het nog Ben heette. De exacte reden van het gelijktijdige vertrek is niet bekendgemaakt, maar volgens de provider valt het samen met de ontwikkeling van een nieuwe strategie voor de lange termijn. Die zinsnede wijst erop dat de directeuren zich niet kunnen vinden in die nieuwe strategie.

Met het vertrek per 1 juli zijn drie leden van de directie van T-Mobile Nederland binnen korte tijd weg. Eind vorig jaar vertrok algemeen directeur Bart Weijermars. Hij werd vervangen door Thomas Berlemann. Het is onduidelijk wie de leiding krijgen over de marketing- en financiële divisies van T-Mobile Nederland.

De directies van Nederlandse providers zijn momenteel onderwerp van een onderzoek naar prijsafspraken. De NMa besloot tot dat onderzoek vanwege aanwijzingen dat de providers onderling informatie uitwisselden over toekomstige abonnementsprijzen en -voorwaarden. T-Mobile legt in de aankondiging geen verband tussen het NMa-onderzoek en het gelijktijdige vertrek van de twee directeuren.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (66)

Zal na 9 jaar trouw een abbo bij t-mobile ook weggaan, de strategie staat mij namelijk totaal niet aan...

Lekker sim-only internet loos abbo van 3 euro per maand terwijl ik al 8 jaar het 10 voudige met plezier neer leg, maar aangezien ik voor die 30 euro steeds minder krijg mogen ze van mij ook ophoepelen, het zou juist moeten stijgen wat je voor je geld krijgt, maar nee om misterieuze wijze daalt het.
...maar aangezien ik voor die 30 euro steeds minder krijg...
Dat is toch niet zo vreemd? 8 jaar geleden keer je voor § 30,= ook meer boodschappen als dat je nu krijgt!

Het is heel normaal dat door inflatie je steeds meer betaald voor hetzelfde. Wil je de kosten niet verhogen, dan wordt dat wat je krijgt verminderd. Of je verhoogt de kosten en je blijft hetzelfde krijgen. Logisch toch?

Neemt niet weg dat ik wel vind dat de telecom providers niet helemaal goed bezig zijn. Er is gewoon geen enkel abonnement te vinden waar je een goede mix kunt krijgen van bel / sms / data. De eerste stappen zijn hier gelukkig al wel in gezet, alleen vind ik zelf die abonnementen nog veel te duur.
Het is heel normaal dat door inflatie je steeds meer betaald voor hetzelfde. Wil je de kosten niet verhogen, dan wordt dat wat je krijgt verminderd. Of je verhoogt de kosten en je blijft hetzelfde krijgen. Logisch toch?
Ja, maar de inflatie staat niet in verhouding tot de verhoging van de prijzen en uitkleding van het abonnement.

Ik heb nu een i-150 abo voor 29,95 per maand, met 150 minuten en 150 smsjes, en een 'zachte' internet limiet van 500 MB/maand. (500 MB haal ik eens in de 7 maanden eens, geen probleem).

Het nieuwe iSmart-150 abo is 150 minuten, oneindig SMSjes ( who cares?) en een hardere limiet van 1000 MB internet. De prijs is alleen 44,95. Daar staat een hogere snelheid tegenover, maar we weten allemaal dat T-Mobile dat nooit haalt.

Ik zou echt niet klagen als ze de prijzen met 2-3% omhoog hadden gemikt, tegenover een identiek aanbod, maar dit is 50% er bovenop, tegen minder aanbod omdat ook visual voicemail nu opeens appart afgerekend moet worden.

Daarmee hou je geen trouwe klanten binnen. Dat kan ik je garanderen.
Daar staat een hogere snelheid tegenover, maar we weten allemaal dat T-Mobile dat nooit haalt.
Ik haal anders altijd 3700Kbit van de beloofde 3600 :) Ik haal mijn snelheid juist ruim, nu woon ik in een dorpje naast alkmaar misschien daardoor, maar 1 ding waar je mij nooit over zal horen is de snelheid en het bereik bij t-mobile waar ik al jaren zeer tevreden ben!

Maar zoals ik al zeg dat is vast locatie-gebonden!
Het is inderdaad behoorlijk locatiegebonden. Tussen Den Haag en Delft en tussen Delft en Rotterdam is er bijvoorbeeld totaal geen dekking (gprs, 3g, etc), ondanks dat je daar bij zeer grote steden zit. Op andere locaties heb je dan weer wel goede dekking. De dekking is gewoon heel erg vlekkerig met plaatselijk zeer goede dekking en plaatselijk totaal geen.
Nou ik woon in rijswijk dat ligt precies tussen den haag en delft ingeklemd en t-mobile was is hier gewoon perfect ruim boven de 2mb veel beter als vodafone die heeft soms wel hogere piek snelheden maar is altijd instabiel In delft waar ik werk en vrienden heb is t-mobile ook beter. Mijn ouders wonen in rotterdam daar was vodafone wel iets beter. Daarnaast vind ik vodafone een onbeschofte provider door haar asociale klantenservice en spam smsjes (ja die kan je uitzetten moet je voor naar de klanten service bellen).
Heb nog wat athlon xp's liggen, 2000mhz, 130nm, single core "Price at introduction $464". Gezien je door de inflatie steeds meer betaalt voor hetzelfde mag jij die van mij overkopen voor $475 ;). Zet die hersencellen eens aan het werk voordat je hier je mening dumpt aub..

@topic: die directeurs denken natuurlijk 'bonus heb ik al binnen, geen zin om op de draaien voor de consequencies, dus stappen we af'.

[Reactie gewijzigd door C.Hariri op 9 maart 2012 12:17]

geen zin om op de draaien voor de consequencies
Dat is onzin, want als er iets strafbaars wordt geconstateerd dan gaat gewoon zijn kop eraf (hoofdelijk aansprakelijk, hehe). En bij laakbaar handelen kunnen bepaalde optiepakketten of aandelen (misschien) bevroren worden; iets wat nogal een gebeurt om goed handelen voor de lange termijn te stimuleren.
Fout! Helaas zijn bestuurders niet persoonlijk aansprakelijk voor prijsafspraken van haar organisatie, bestuurders kunnen dus nooit vervolgd worden in de huidige wetgeving!
Geldt niet voor alles. Kijk eens naar je vaste Internet aansluiting: keer op keer wordt er een verhoging doorgevoerd zonder dat de prijs veranderd.

Kan dus wel!!
Houd voor de grap is de kabelverbinding er naast en je zal zien dat je nu bijna 50x sneller kan internetten voor hetzelfde geld als 8 jaar terug!

Inflatie slaat eigenlijk alleen op grondstoffen en dus alles wat van grondstoffen gemaakt is niet op iets virtueels uiteraard!
Klopt niet, er is wel degelijk inflatie op diensten als treinreizen of huren van een woning.

Al slaat inflatie helemaal niet grondstoffen, inflatie is eigenlijk de verandering van de waarde van precies een virtueel product... geld.
Wat denk je dat er met de prijs van poppetjes gebeurd is die de afgelopen 20 jaar? Niet voor niets dat er zoveel polen rondlopen. Alleen om die je netwerk te laten onderhouden... Nog niet gehad over ontwikkeling van steeds snellere/betere apparatuur waarnaar geupgrade moet worden. De steeds opgelopen onroerend goed prijzen, een mast hangt niet in de 'lucht', duur pand, is ook dure huur. Licenties die belachelijk veel geld kosten, etc.
Boodschappen zijn nagenoeg gelijk gebleven in vergelijking met 10 jaar geleden.
Dus als supermarkten het wel kunnen, waarom de providers niet??
Was laatst op tv dat het zelfs goedkoper was nu dan 10 jaar geleden voor dezelfde boodschappen.

@ B64: ik weet niet waar je het over hebt maar in dat programma (weet niet meer welke) gooiden ze gewoon een kar vol met spullen die ze tien jaar geleden ook kochten, sommige waren duurder en sommige goedkoper, netto resultaat goedkoper.

[Reactie gewijzigd door Soldaatje op 9 maart 2012 12:15]

En weet je hoe dat komt? Dat komt doordat die supermarkten precies weten welke produkten worden gebruikt om prijsniveau's te vergelijken. Die produkten zullen ze dus zo goedkoop mogelijk verkopen, desnoods met verlies. En dat wordt dan weer gecompenseerd bij andere produkten.

Je moet je dus niet gaan blindstaren op dat soort prijsvergelijkingen.
off-topic: deze producten worden elke keer gerouleerd, een supermarkt heeft superlage winstmarges en kan het zich niet permitteren om prijzen van 'mogelijk' geteste producten consequent laag te houden. Die theorie gaat hier dus niet op.
Dat dus, je kan beter je telefoon los kopen op creditcard met 15% rente en maandelijks aflossen ben je nog goedkoper uit dan bij de providers halen..
Is dit nou een goed teken of juist slecht? In de zin van de nieuwe (duurdere) abbonementen komen uit hun pen of juist niet?
Dit is een slecht teken.

T-mobile was eigenlijk een provider waar je veel waar voor je geld kreeg dat gaat nu dus de verkeerde kant op.
-T-mobile, rondde de belminuten niet naar boven af, dat deden alle andere providers wel totdat men (bellers, conusmentenorganisaties) kortstondig in opstand kwam.
-T-mobile voerde als laatst een beperking op het internetgebruik in.
-op de 'i' abonnementen kreeg je x belminuten + x smsjes nu is het x belminuten EN smsjes.
-Dit alles terwijl de prijzen flink zijn gestegen.

En voor de goede orde, t-mobile maakte gewoon winst dus al die maatregelen waren onnodig, helaas verwachten beleggers dat bedrijven steeds meer winst maken waardoor elk beursgenoteerd bedrijf dit soort stappen moet nemen. De schuld ligt dus eigenlijk bij het financiŽle systeem en dat systeem verander je niet makkelijk en heeft ook erg veel voordelen.

[Reactie gewijzigd door klonic op 9 maart 2012 11:50]

De schuld ligt niet bij het financiŽle systeem, maar juist omdat dit een markt is waar nieuwe spelers weinig kans krijgen. Ten eerste moet je maar aan een frequentie zien te komen en daarna moet je ook nog een landelijk netwerk opzetten. De grootste fout was eigenlijk om de aankoop van Orange door T-Mobile en Telfort, Hi door KPN toe te staan. Hierdoor is de concurrentie in vele mate minder. Daardoor kan T-Mobile zich ook deze prijsverhoging veroorloven, omdat er geen Telfort of Orange meer is die dan wel lage prijzen zou blijven hanteren waardoor T-Mobile een groot stuk van de markt kwijt zou raken.
Het probleem zit niet in het financiŽle systeem maar imo in het feit dat frequenties niet vaak geveild worden. Ook zouden die overnames nooit toegestaan mogen worden, 3 spelers in de markt is gewoon te weinig blijkt wel..
Mee eens, maar er zijn op dit moment nog kavels vrij hoor, dus dat er geen capaciteit is klopt niet:
2 x GSM-1800
3 x UMTS
Het probleem lijkt me dan ook gewoon geld te zijn. In Frankrijk kan provider Free ook unlimited data en voice aanbieden voor § 20,- in de maand, met een spiksplinter nieuw eigen netwerk. Daar staat de hele mobiele markt op zijn kop, dat hebben we hier ook nodig. Iets als Limesco, maar dan met een enorme bult eigen kapitaal :).
@Vastloper: dat geloof ik niet. Er is voor de politiek heel wat goodwill te behalen als ze die kavels beschikbaar stellen voor nieuwe spelers. De politiek zit er voor ons, niet voor de grote bedrijven (wij hebben immers stemrecht). Verder heeft LTE grote nadelen, zoals nog weinig beschikbare hardware. Een nieuwe telco moet ook nog 3G kunnen benutten, anders heeft het weinig zin voor de bestaande userbase.

[Reactie gewijzigd door Rick2910 op 9 maart 2012 14:59]

Leuk dat die 'kavels' vrij zijn, maar totdat ze daadwerkelijk geveild worden mag niemand er iets mee doen. De overheid distribueert dit en is gewoon niet snel met het opzetten van veilingen, deels omdat iedereen zich met de regels ervoor wil bemoeien. We moeten gewoon een nieuwe speler hebben die LTE gaat bouwen ipv de huidige spelers die bij LTE nog hun 3G en GSM frequenties en netwerken meeberekenen in de prijs omdat ze er destijds veel teveel voor betaald hebben. Een nieuwe speler heeft in principe geen last van dat probleem en hoeft ook geen complexe technische stunts te doen om alle verschillende systemen te koppelen, maar kan het in 1 keer goed uitrollen.
Op dat winst maken valt nog wel wat af te dingen. LTE komt er aan en aan de vergunning hangt de eis dat binnen een bepaalde tijdsspanne een dekkend netwerk wordt gerealiseerd. Dat vraagt forse investeringen in een tijd dat banken niet scheutig zijn met kredietverlening en de concurrentie toe neemt.

Van KPN is bekend dat ze hier een serieus probleem hebben. Vodafone en T-Mobile hebben weliswaar veel grotere moedermaatschappijen dan KPN, maar ze zullen waarschijnlijk ook gewoon zelf hun broek op moeten houden.
LTE komt er aan en aan de vergunning hangt de eis dat binnen een bepaalde tijdsspanne een dekkend netwerk wordt gerealiseerd.
Van mij mogen ze dat 4G links laten liggen en eerst eens zorgen dat 3G/HSDPA landelijk dekkend is met voldoende capaciteit. Als ze dat nu al niet kunnen gaat het met 4G helemaal een (duur) drama worden.
3g en HSDPA? Laat ze eerst het oude gsm signaal om Łberhaupt te kunnen bellen maar dekkend maken, ik woon in een klein boerendorp in Twente, op mijn eigen kamer heb ik amper bereik, op de kamer ernaast Duits bereik (lekker duur) en op de gehele beneden etage + tuin gewoon geen bereik!

Dat terwijl er 200 meter van mijn huis een gsm mast staat, waar Vodafone en kpn 3g en HSDPA op verspreiden! Als T-Mobile meer klanten wil in het oosten van het land, moeten ze dit probleem eerst maar eens fixen!
Dan moet je ze even bellen (1200) en deze melding maken. Ze hebben dan 3 momenten nodig waarop je niet kon bellen (vandaag, 12:01, 12:02 en 12:03 ;)). Initieer wel een gesprek, want dat kunnen ze zien in de logs. Vervolgens word je teruggebeld door een technicus die het op een 'echte' dekkingskaart gaat bekijken en als je inderdaad geen dekking hebt krijg je korting (iets van 20%) op je maandkosten, of je kunt kostenloos ontbinden (omdat het op je huisadres niet werkt).
Succes!
Rick2910, bedankt voor je tip!

Ik heb alleen afgelopen 3 jaar om deze reden geen t-mobile abonnement meer!
Wat Rick2910 aangeeft is klopt op zich wel. Maar wat ook een oplossing zou kunnen zijn, als je genoegen neemt met het voor jou beperkte Duitse netwerk, is om over te gaan op een zakelijk plan. In het buitenland bellen valt dan in je bundel. Meestal doen ze niet moeilijk over een dergelijke uitzondering.
En dan hebben we het nog niet eens over HSPA+

De snelheidswinst van HSPA (3,5G) naar de plus-variant is net zo groot als van 2G naar 3G of WCDMA naar HSPA zelf.

De laatste nieuwe telefoons kunnen dorogaans het al, dus het is een kwestie van uitrollen.
En daar doe ik dus niet meer aan mee, heb nu mooi Tele2 mobiel (Sim only) + een los toestel gekocht en hiermee honderden(!) euro's bespaard t.o.v. KPN abonnement met zelfde aantal minuten en MB's.
Je bent tegenwoordig wel gek als je nog zo'n duur abonnement neemt waarmee je je telefoon eigenlijk afbetaald.
Als je het geld echt niet hebt ben je nog goedkoper uit door het bij iemand anders of bij de bank te lenen.

Ik raad al mijn vrienden, kennissen en collega's aan om gewoon Sim only te nemen.
En een goedkoop abonnement is zo gevonden op een vergelijkings website

[Reactie gewijzigd door redstorm op 9 maart 2012 11:58]

Voor veel mensen is dat voordelig ja, maar dat gaat toch echt vooral op voor mensen die relatief weinig bellen/smsen/internetten en ook geen waarde hechten aan een duur toestel. Hoe meer je verbruikt en hoe duurder je toestel, hoe voordeliger het relatief wordt om je telefoon bij een abonnement aan te schaffen.

Dat neemt overigens niet weg dat ik de Sim-only opties niet ga onderzoeken als mijn i300-abonnement in augustus afloopt, ze zijn nu namelijk gewoon een stuk duurder voor minder minuten, smsjes en MB's. Niet dat die minuten en SMSjes me veel interesseren maargoed :)
Hoe meer je verbruikt en hoe duurder je toestel, hoe voordeliger het relatief wordt om je telefoon bij een abonnement aan te schaffen.
Dit is inmiddels allemaal achterhaalde informatie. Een eeuw geleden toen de mobiele telefoons nog niet zo makkelijk unlocked (carrier) gemaakt konden worden kreeg je inderdaad tot wel 200 pegels korting op een duur toestel, deze verdiende de provider namelijk wel terug met de variabele kosten.

Tegenwoordig hoef je niet eens meer naar die lugubere 'gsm winkel' om de hoek om een toestel te unlocken maar gaat dit kinderlijk eenvoudig via het internet (in de meeste gevallen), met als gevolg dat heel die premie op toestellen is komen te vervallen.

Koop je nu een toestel met abonnement betaal je gemiddeld genomen je telefoon gewoon (catalogusprijs) af in 12/24 maanden. Het leuke is dat je daarbij in sommige gevallen ook nog de luxe krijgt dat er nog steeds een carrier lock op zit en als het kan ook nog even wat bloatware mee krijgt ook.

Koop je nu een sim-only abbonement van 12 maanden en bestel je een mobiel via grijze import, of neem je deze over van een van die sukkels op marktplaats die hun nieuwe toestel verkopen voor 75% van de nieuwprijs om die schoenen van 200+ euro te kunnen financiŽren omdat hun oude toestel nog prima werkt en ze een nieuwe mochten uitzoeken van hun provider, ben je gewoon veel beter uit. Ik ben nog geen enkel voorbeeld tegengekomen waarbij een mobiel+abonnement goedkoper was... maar ik moet bekennen dat ik daar ook niet dagelijks mee bezig ben..
Vergeet niet op te merken van voor koos vriendloos het al snel goedkoper is om een los toestel te nemen. Maar de simonly's met wat meer belminuten plus internet zijn relatief niet veel goedkoper dan nogmale losse abonnementen. De korting die je op je minuten/smsjes krijgt, is aanzienlijk meer dan die je voor internet krijgt. En dan heb je ook regelmatig tot 12 maanden een flink percentage korting op je abonnement wanneer je voor 2 jaar kiest.

De kosten die je buiten je bundel maakt zijn sowieso voor SO en normale abonnementen gelijk, waarmee het verschil nÚg kleiner wordt. Kortom, bel je wat meer, dan is het maar de vraag of een los toestel goedkoper is.

En dan heb ik het niet eens over de service waar je bij een winkel op kan rekenen in geval van een defect, en evt. verzekeringsmogelijkheden. Een BC of TPH kunnen die wellicht leveren. Maar zijn in de regel prijziger dan een provider. Ik kreeg het zelfs voor de eerste 12 maanden gratis.

Kortom, het is altijd even kijken wat goedkoper is.

[Reactie gewijzigd door RaJitsu op 9 maart 2012 21:15]

helaas verwachten beleggers dat bedrijven steeds meer winst maken waardoor elk beursgenoteerd bedrijf dit soort stappen moet nemen.
Dat vraag ik me af, er is ook nog zoiets als prijsevenwicht. Ik betaal nu § 25,- in de maand (150min + onb. data), maar voor iets vergelijkbaars ga ik straks +§ 40,- betalen. Dat heb ik er gewoon niet voor over, dus ik stap per eerste mogelijkheid terug naar prepay. Het is al jaren zo dat de opbrengst per gebruiker bij prepay significant lager ligt dan bij abonnementen, dus waar ze het idee vandaan halen dat dit geld op gaat leveren? Dat gebeurt alleen als er maar genoeg mensen zo gek zijn om deze hoge prijzen te betalen (denkend aan de grap van Lebbis over Sport7: als maar genoeg mensen Sport7 niet nemen, krijgen we die beelden voor niks). Conclusie: er zit maar ťťn ding op om iets tegen deze prijzen te doen: opzeggen. Lang leven WhatsApp + Viber + Skype over WiFi :). Edit: VOIPBuster is ook cool, kun je thuis ook koppelen in je SIP enabled modem :).
OT: Ik snap heel goed dat deze mensen opstappen. Ze hebben blijkbaar in hun eigen bedrijf niks meer te zeggen; alles staat in het teken van de aandeelhouders en steeds minder in het teken van de klant (waar draait je bedrijf op zou ik dan zeggen). En waren er bij KPN laatst niet ook al mensen uit het bestuur opgestapt (een vrouw meen ik me te herinneren)? Ik ben benieuwd wat de FIOD/OPTA gaat vinden.

[Reactie gewijzigd door Rick2910 op 9 maart 2012 12:11]

Je vergeet even voor het gemak dat t-mobile deel uitmaakt van een groter internationaal bedrijf. En daarbij loopt Nederland uit de pas. Ze maken dikke winsten, maar de moedermaatschappij zou nog betere winsten hebben behaald zonder de nl-divisie. En in een dergelijke posities zijn er altijd mensen die dat genoteerd willen zien staan.
Mama T Mobile (DTAG) gaat echter niet zo lekker. Iets met schulden begreep ik (maar corrigeer me/vul me aan als ik wat mis). Ze zijn al enige tijd flink aan het rommelen.

Eerst wilden ze zo nodig hun USA afdeling verpatsen aan AT&T (met volledig personeel ontslag en sluiting van hun kantoren daar). Daar stak de anti-monopolie afdeling in de VS echter heel begrijpelijk een grote spoorbiels-stok voor.

AT&T moest toen een paar miljard als afkoopsom betalen, en de topmensen van T Mobile in Duitsland kondigen stellig aan dat ze dit volledig gingen gebruiken voor schulden afbetalen van het moederbedrijf en niet investeren in de USA tak. Kennelijk was dat bedoeld om de aandeelhouders gerust te stellen!?

Vervolgens kregen alle T Mobile USA klanten een email dat ze nog steeds echt heel "commited" waren voor het leveren van goede service. Juist ja |:(

Los van het feit dat het T Mobile personeel daar waarschijnlijk nu ook een kleine nuke richting Duitsland wil sturen, lijkt het me nu wel duidelijk dat Moeder T Mobile nu haar geld elders wil opzuigen.

Tijd voor een nieuwe topman lijkt mij ...
T-mobile Nederland maakte inderdaad winst, meer zelfs dan de jaren ervoor, als een van de weinige landen van de velen waar ze gevestigd zijn. Het zal dus niet aan de beleggers liggen of aan het financiŽle systeem dat deze evenementen hebben plaatsgevonden.
"T-Mobile legt in de aankondiging geen verband tussen het NMa-onderzoek en het gelijktijdige vertrek van de twee directeuren."

Maar het publiek wel....
Ik niet. Eerst zien dan geloven. Je kunt overal wel wat achter zoeken maar dat brengt je niet altijd dichter bij de waarheid.
Als je ťťn pissebed ziet zijn er doorgaans meer, kwestie van een tegel omdraaien. Met andere woorden: wie goed zoekt vind altijd wel wat. In feite weten we al dat we belazerd worden.
Je gaat ervan uit dat je belazerd wordt, maar dat hoeft niet zo te zijn. Eerst met concreet bewijsmateriaal komen voordat je iets een feit kunt noemen.
Met gezond verstand en enig observatie vermogen kom je met een simpele op tel som al een heel eind. Daarnaast heb ik voor kpn gewerkt en weet ik waar het bedrijf voor staat. Namelijk klanten zoveel en zo lang mogelijk geld uit de zakken kloppen!
Ik geloof er geen kont van dat het geen verband houdt met de OPTA onderzoek. Er is iets illegaals gedaan en dan is het gewoon erg verstandig om ontslag te nemen en weg te gaan. Zo wast T-Mobile hun handen weer schoon...
Ik geloof er geen kont van dat het geen verband houdt met de OPTA onderzoek.
Dat wordt ook helemaal niet beweerd, dus valt weinig wel of niet aan te geloven!
Ik kan je beloven dat het er niets mee te maken heeft, een financieel directeur gaat helemaal niet over zaken die te maken hebben met dingen als OPTA, en een marktettingdirecteur ook niet. Als je even goed nadenkt over hoe zo'n bedrijf in elkaar zit zul je wel begrijpen dat je de verkeerde directeuren voor je hebt.
Prijsafspraken lijkt me helder...daarnaast zitten ze vol met koppelverkoop

Onlangs bij Vodafone gekeken naar het verlengen van mijn contract. Ik wilde graag het snelste mobiele internet...dat kon. Welke telefoon ik daar bij wilde. Ik wil er geen telefoon bij...dat kan niet meneer...sorry?

De enige manier (en dit geldt overigens ook voor KPN en T-Mobile...zie daar weer die prijsafspraken) om het snelste mobiele internet voor je telefoon te krijgen, is om een abonnement te nemen waarin je verplicht wordt om een telefoon er bij te nemen. Na afloop van dat contract zit je dan echter wel vast aan de hogere abonnementsprijs....

Het advies van Vodafone: dan verkoopt u toch gewoon de telefoon die u er bij krijgt...

Ik ben zo langzamerhand helemaal klaar met de telecomproviders in dit land, op LTE wachten we nog wel minimaal 2 jaar...waardoor we ten opzichte van de rest van de wereld zo'n beetje een derde wereld land aan het worden zijn. Come on...get going!!
daarnaast zitten ze vol met koppelverkoop
Even los van het feit dat koppelverkoop zonder meer is toegestaan: welke koppelverkoop?
koppelverkoop toegestaan?

Heeft microsoft daarom gratis en voor niks een gratis bedrag mogen inleggen in de armenpot van de EU? Omdat ze windows media player en IE er gratis en voor niks bijplakte om concurentie onmogelijk te maken...

Grapjas
Omdat Microsoft een monopoliepositie had.

Grapjas
Bij t-mobile heb je van elke abonnement met toestel ook een simonly variant. Dus ook iSmart Sim Only.
Het antwoord op al dat geklaag is heel simpel.

ik heb jarenlang een duur KPN abo gehad (gemiddeld zo'n 20 euro per maand)
Ik heb nu een simpel abonnement voor § 2.50 (sim only) per maand, en zelfs dat bel ik nog niet op. Als ik mij V en W nakijk, zijn de telecom kosten 80 procent gedaald. Iedereen heeft hier trouwens zo'n abonnement, want wij hebben hier wifi.

De helft van de dag ben ik wel in de buurt van wifi en dat werkt perfect.

Een jaar of 5 geleden had de helft van de bevolking geen internet op zijn telefoon.
Wie nu zo nodig MOET, betaalt zo simpel is dat. Niet jammeren, maar je verstand gebruiken. Hoe meer mensen dat doen, hoe sneller de prijzen dalen.

Optie 2 schrijf allemaal een klacht naar de EU , daar zijn ze toch al niet zo gesteld op de Telecoms. Een beetje aandrang doet wonderen, en als je toch aan het schrijven bent, schrijf een (bijna) kopietje aan onze regering, heel misschien wordt Rutte dan ook wakker 8)7 .
Jammer genoeg worden ze zo weer vervangen door directeuren die wel geld nodig hebben.
Misschien een beetje krom, maar als ze maar goed betalen zijn er altijd wel mensen bereid het zooitje te runnen.
Ik vind jouw reactie een beetje krom, wat wil je dan, dat er vrijwilligers op die functies gaan zitten? Iedereen heeft toch geld nodig?
Helemaal mee eens. Geldwolven willen best zichzelf verloochenen. Paar jaar vingers in de oren en die mensen zijn binnen en laten heel de corporate zooi achter zich. Slim of iets om op neer te kijken. Ik volg de tweede lijn hierin.

Jammer genoeg worden de opstappers vergeten waar ze eigenlijk de 'betere mensen' zijn maarja welk bedrijf wil nu mensen met gevoel voor waarden en normen he, daar wordt je niet rijk van.

Wanneer gaat de overheid nou eindelijk gratis internet bieden.. oh nee eerst de scholen leegzuigen zodat we straks nog verder van huis zijn. geld is een verslaving en corrupteerd (is geen woord maar je snpt het wel) iedereen wanneer ze zich laten grijpen.

Dat twee hoge pieten opstappen hangt samen met het verval van de samenleving en langzamerhand bieden steeds minder mensen weerstand. Petje af voor deze heren en niet miepen over anonymous en wikileaks want dat krijg je ervan als de realiteit te ver afstaat van de algemene visie. hoe mensen denken dat het zit is niet hoe het zit en dat moet anders.
De exacte reden van het gelijktijdige vertrek is niet bekendgemaakt, maar volgens de provider valt het samen met de ontwikkeling van een nieuwe strategie voor de lange termijn.
Een strategie zonder prijsafspraken en goedkopere abonnementen misschien???
[...]


Een strategie zonder prijsafspraken en goedkopere abonnementen misschien???
Ze hebben net per 1 maart de prijzen omhoog gemikt. Dus eerder het tegenovergestelde.
Ik denk niet dat deze mensen opstappen over de details omtrent abonnementen die hierboven worden beschreven.

Veel aannemelijker is dat ze zich niet kunnen vinden in het feit dat het moederbedrijf in Duitsland steeds meer te zeggen krijgt (net zoals bij Vodafone in NL gebeurt).
als ze nou ook nog even een publiek statement maken dat e de nieuwe prijen van alle aanbieders absurd vinden komt er mischien actie tegen deze diefstal.

verdr denk ik zalf dat dit NIETS veranderd er zijn immers genoeg andee graaiers die in de rij staan voor een absurd salaris ten koste van de consument.
hebberigheid is de nummer 1 oorzaak van de huidige crisis en ik zie het niet verdwijnen.
Die zien de bui natuurlijk al hangen. Iedereen die ik ken inclusief mezelf gaat de T-Mobile abbo opzeggen zodra deze afloopt en deze niet tegen dezelfde voorwaarden verlengd kan worden.

En ik vrees voor ze dat dat ook in andere kringen zo zal zijn . Ze gaan op hun top weg en dat is verstandig.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True