Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 40 reacties

Sony heeft op zijn CES-persconferentie zijn nieuwe tv-modellen voor 2012 aangekondigd. Het betreft geen complete overhaul, maar een aanvulling op bestaande modellen. Onder meer het uiterlijk en de beeldverwerking zijn aangepakt.

In totaal heeft Sony vier nieuwe tv-series op de CES 2012 aangekondigd. De Bravia HX850 en HX750 zijn achtereenvolgens de opvolgers van de huidige Bravia HX820 en HX720. De tv's doen mee in het wat hogere segment. Het grootste verschil tussen de Bravia HX850 en HX750 is net als bij de vorige generatie het gebruik van glas als toplaag, waarschijnlijk betreft het Gorilla Glas bij de Bravia HX850, terwijl de Bravia HX750 dit afdekglas niet heeft.

Daarnaast heeft Sony de Bravia HX850 en HX750 wat betreft specificaties verder uit elkaar geplaatst. Zo heeft alleen de HX850 de X-Reality Pro-beeldverwerkingschip, terwijl de HX750 het moet stellen met de X-Reality-engine. Beide X-Reality-engines zijn overigens vernieuwd met mogelijkheden om het beeld automatisch aan te passen aan de hand van bijvoorbeeld gezichten in beelden of de bron waarvan het beeldmateriaal afkomstig is. Ook werkt de Super Resolution-technologie nu met 3d-content.

Ook heeft de HX850 edge-lit led-backlight met een beperkte local dimming-mogelijkheid, terwijl de HX750 alleen per frame kan dimmen. De twee tv-series hebben volgens Sony een sneller schakelend paneel voor minder crosstalk in 3d-weergave en ze beschikken over ingebouwde wifi.

Sony kondigde op de CES ook de Bravia EX650 en EX550 aan. In tegenstelling tot de huidige Bravia EX720 heeft de EX650 geen 3d-ondersteuning, terwijl de EX550 een hd ready-model betreft. Net als de twee duurdere modellen zijn de EX650 en EX550 uitgerust met ingebouwde wifi. Sony heeft de HX750, de EX650 en de EX550 een elegantere voet gegeven, terwijl de HX850 een nieuw ontworpen design-speakervoet met vloeiender lijnen heeft gekregen.

De Bravia HX850-serie is vanaf april in Nederland leverbaar in de beeldformaten 40", 46" en 55", terwijl de Bravia HX750-serie vanaf diezelfde maand ook nog in een 32"-uitvoering leverbaar is. De Bravia EX650-serie is in april leverbaar in de 40"-variant en in mei voor de 32"- en 46"-uitvoering, terwijl de Bravia EX550 in de formaten 22" en 26" vanaf april in de winkels liggen. De adviesprijzen zijn nog niet bekend.

Sony Bravia HX850

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (40)

Alle verschillende eigenschappen in tabel gieten?

2012 TVs:

HX850
Striking picture quality in a slim design

∑ X-Reality PRO
∑ Motionflow XR800Hz
∑ Dynamic Edge LED with Local Dimming
∑ Full HD 1080
∑ Sony Entertainment Network
∑ 4X High speed 3D panels
∑ Built-in Wi-Fi
∑ Monolithic design
∑ Integrated speakers
∑ Energy Efficiency Class A for 55” and 46” and B for 40”

HX750
The choice is yours: see the difference in 2D & 3D in High Definition

∑ X-Reality
∑ Motionflow XR400Hz
∑ Dynamic Edge LED with Frame Dimming
∑ Full HD 1080
∑ Sony Entertainment Network
∑ 4X High speed 3D panels
∑ Built-in Wi-Fi
∑ Easel stand (* for 32”, 40” and 46”)
∑ Energy Efficiency Class A+ for 55”, A for 46” and 40” and B for 32”

EX650
The smoother way to watch TV, movies and the web

∑ X-Reality
∑ Motionflow XR100Hz
∑ Full HD 1080
∑ Sony Entertainment Network
∑ Built-in Wi-Fi
∑ Easel stand
∑ Energy Efficiency Class A+ for 46” and A for 40” and 32”

EX550
A first class TV for your second room

∑ X-Reality
∑ HD Ready
∑ Sony Entertainment Network
∑ Built-in Wi-Fi
∑ Easel stand
∑ Energy Efficiency Class B


uit de Sony bron tekst
Je realiseert je wel dat Sony electronics (bravia, vaio, nex, alpha, walkman) en Sony entertainment (playstation) 2 totaal verschillende bedrijven (sbu's) zijn met een compleet andere beleid/management?

Ik neem dus aan dat je daarvoor Sony ook al bij iedereen af had geraden (obvious bash is obvious). :)
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Het is dezelfde holding maar een ander bedrijf. Waarom hebben ze beide bedrijven dan toch de naam sony gegeven? Dit zal vast te maken hebben met naamsbekendheid etc.

Dan neem je dus de positieve dingen over die bij die naam horen, maar ook de slechte ervaringen van mensen. Het is niet zo dat je alleen de positieve dingen associeert met die naam, zo werkt ons brein gewoon niet. We zien sony staan en hebben hier meteen een gevoel bij, of dit nu positief of negatief is.

Uit jou antwoord lijkt het bijna dat we het als 2 aparte bedrijven moeten zien wat het technisch ook wel zijn, maar wat niet opgaat voor de normale man op de straat. Dus als iemand een slechte ervaring achter de rug heeft met de PS3, dan kan je verwachten dat hij nog 2x nadenkt bij het aanschaffen van een Sony tv. De associatie is namelijk dat het hetzelfde bedrijf is.

Is het dan een troll? Of is het "normaal" menselijk gedrag, maar vinden wij tweakers het dom omdat niet is omgegaan met alle mogelijke informatie die voorhanden is? In dit geval dat het 2 verschillende bedrijven zijn.

Sony neemt de lusten en lasten mee met hun naam, dat is eenmaal BRANDING. Voor de consument is het 1 bedrijf, voor de boekhouders 2. Als sony slechte support levert op de PS, dan kan je verwachten dat mensen dat ook denken van de tv afdeling. Ik vind de reactie van koekoek niet meer dan normaal en denk dat de meerderheid van de consumenten zo redeneren.

Ikzelf kijk vooral naar het product wat ik koop en vind de producten van Sony zeer overpriced. De tv divisie heeft de boot gemist. Komt dit doordat ik ooit een sony tv heb gehad? Nee, want ik ben altijd voor Panasonic gegaan. Ik denk dat je het beter kan zoeken in de enorm slechte ervaring met hun camera's + mijn bevindingen in de tv winkel. Maar de support op die camera's en de software die nodig was om het op de PC te zetten was zooooooo slecht dat ik 3x nadenk voordat ik sony product koop en goed bedenk met welke apparatuur het samen moet werken. Ik denk niet dat je mag verwachten dat mensen niet beinvloedbaar zijn voor eerdere ervaringen die gekoppeld zijn aan een bepaalde merknaam.
Heb ook slechte ervaringen met Sony. Binnen een jaar gaat mijn Sony TV kapot en wordt opgehaald door hun service bedrijf FRS. Na een paar weken maar eens gemaild maar geen reactie. Ik heb in totaal wel 20 keer gemaild maar slechts 2 x (onbevredigende) reactie. Daarna maar per telefoon actie ondernomen. In total uren in de wacht gestaan. Na vele telefoontjes later krijg ik reactie: We zijn uw TV kwijt. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Geen excuus niks. Een vervangend model was niet meer leverbaar. Kon alleen kiezen uit twee grotere modellen tegen de adviesprijs terwijl deze op internet 40% goedkoper te verkrijgen zijn). Heb uiteindelijk na maanden een gedeelte van de aankoopprijs vergoed gekregen aangezien hij al deels afgeschreven zou zijn (mind you, dit alles binnen een jaar, dus garantie). Nog een brief naar het Sony hoofdkantoor geschreven over deze kwestie. Geen enkele reactie.
Met het compensatie geld een andere (prijzige) Sony gekocht obv vele goede reviews. Spijtig; dit ding heeft een kijkhoek van 5 graden; zit je 10 graden uit het midden wordt zwart al licht grijs. MY LAST SONY.
Je hebt helemaal gelijk in wat je zegt. Maar volgens mij leert een gemiddelde havo leerling wel op de middelbare school tijdens de economie klas heus wel wat een "small business unit" inhoud. Maar als je gelijk alle sony producten boycot en ervoor wil zorgen dat niemand in je straat/kenniskring ooit nog een Sony moet kopen vanwege de ps hack. C"mon, kom dan eerst met iets meer research over Sony en de hack dan dit soort onzin reacties.

Wees ff eerlijk? Vind je nou echt dat hij zijn gedrag goedkeurend en ethisch verantwoord is? Dit is toch tweakers.net? Dan mag ik heus wel iets meer kennis, background en logica verwachten dan bijvoorbeeld op www.nu.nl.
Vandaar mijn kritiek, nou ja, het is eigenlijk niet bepaald een kritieke bericht geweest, gewoon meer een aanvullen met daaraan mijn mening.
Het kunnen misschien totaal andere bedrijven zijn, maar vallen allemaal binnen de zelfde holding.
Hoe verklaar je dat Sony zo lang mogelijk de mediaplayer functionaliteit op haar PS3 en TV's beperkt heeft (geen ondertiteling e.d.). Op de PS3 is dat zelfs nog steeds niet mogelijk en zal het ook wel nooit komen. De codecs e.d. is begrijpelijk, daar moet je licenties voor afnemen, net als NTFS.

Hoe dan ook, ergens hebben ze banden met de andere Sony divisies en zullen ze altijd hun belangen in acht nemen bij het nemen van beslissingen.

Daarbij opgeteld, het DRM debacle, het omgaan met hun klanten (lees GeoHotz), de grote macht dat ze hebben, hebben mij ook toe doen beslissen om Sony producten zoveel mogelijk te vermijden. Als er alternatieven zijn, kies ik daarvoor. Want als je hun beleid afkeurt en iets wilt bereiken, dan kan je het ze alleen doen door hun producten te boycotten. In je eentje bereik je er idd niets mee, als iedereen die tegen dat beleid is er iets aan doet dan kom je een stuk verder.
Duidelijk een +1 voor deze reactie, aub eerst ergens in verdiepen voordat je gaat bashen.
Dat je zelf niets van Sony koopt is nog daar aantoe, maar dat je anderen Sony afraad vanwege je persoonlijke standaarden vind ik inderdaad kinderachtig en te ver gaan.
Sony is een enorm bedrijf en de Playstation 3 is een fractie van het geheel, welke onder Sony Entertainment valt en dus een compleet eigen management heeft.
Waarschijnlijk koop je al jaren producten van Sony (CD's? Walkmans? Playstation 2? TV's?) zonder het te beseffen, en lijkt het me vreemd dat het gehele bedrijf ineens bagger is geworden door een relatief kleine Playstation 3 blunder.
Ach Sony was toch ook het bedrijf met de malware op cd's? En zo zijn er nog zat andere voorbeelden te geven. Ik koop ook geen sony meer. En het is 1 moederbedrijf, dat is eindverantwoordelijk voor alle activiteiten van de verschillende dochters. Sony als bedrijf heeft een kutmentaliteit. Steeds weer propriety oplossingen waar niemand op zit te wachten.
Ben het ergens wel eens met koekoek. Ook al vind ik dat je de mensen in je omgeving niet zou moeten overtuigen van jou eigen visie op een bedrijf.
Steeds weer propriety oplossingen waar niemand op zit te wachten.
+1

Bovendien heeft Sony nogal een instelling die totale lak heeft aan wat zijn klanten willen.
Zoals met de Vita, komen ze weer met van die gare memory sticks en een of ander vreemd programma dat je MOET installeren om uberhaupt iets te kunnen doen met je Vita op je PC.

Ander voorbeeld: Sony die een website opricht om zijn PS3 userbase te vragen welke features zij nu eigenlijk het liefst zien verschijnen op het apparaat.
De uitkomst: Crossgame Voicechat en PS2 Emulatie.
Sony's antwoord? NADA! Niet eens een reactie !!!

Ik begrijp de reactie van koekoek wel hoor en ik denk dat er (met mij en hem) nog veel anderen zijn die er net zo over denken.

Sony heeft gewoon schijt aan wat zijn klanten willen.
Waar en niet waar... True, Sony maakt nog weleens wat rare keuzes met betrekking tot klantvriendelijkheid. Tegelijkertijd wordt Sony daar keer op keer voor kapot gebashed terwijl Apple en praktisch elk (tech-)bedrijf(in mindere mate dan Apple weliswaar) zich daar schuldig aan maakt. Ik wil het niet goed praten, maar het is niet zo zwart-wit dat Sony de grote boosdoener is.

Sowieso, cross-game chat was niet mogelijk vanwege het beperkte geheugen van de PS3, maar dat ga je uiteraard niet uitgebreid in de pers brengen. PS2 emulatie klinkt heel simpel, maar een perfecte emulatie is schijnbaar zo simpel nog niet, anders had men geen volledige PS2 in gebouwd in de eerste PS3 in Amerika en later nog steeds de GPU in de EU PS3 moeten laten zitten. De PS2 en PS3 architectuur lijken totaal niet op elkaar en pure software emulatie werkt zelfs op de PC nog niet bepaald perfect(zelfs voor de Wii zijn de emulators al een stuk volwassener), daarnaast verkocht de PS3 zonder PS2 emulatie beter dan die met omdat mensen schijnbaar liever een lagere prijs hebben dan PS2 emulatie en dus mogen we daar niet echt over klagen.

Over de VITA mag je ook niet klagen, hoogstwaarschijnlijk wordt de VITA zonder winst of zelfs met verlies verkocht, als Sony dan vervolgens ook nog kans ziet om piraterij minder kans te geven dan is een "eigen" duurdere memory card zo geboren.

Die rootkit op CD's van vroeger waren natuurlijk 3x niks, maar de werkelijkheid is ook dat Sony's een dusdanig groot bedrijf is met muziek, film, electronica, gaming, etc. Dat men aan alle kanten redelijk genaaid wordt door de instelling van de moderne consument: wel genieten, niet betalen. Ik wil niet zeggen dat iedereen dat doet, maar het meerendeel toch zeker wel en dan is het Sony's goed recht om zichzelf zoveel mogelijk te beschermen, alleen waren de rootkits daarvan niet bepaald de beste oplossing.

Iedereen wil goede muziek, goede films en goede games. Maar weinigen willen er echt voor betalen als ze het ook gratis kunnen downloaden. Zonder geld is Sony geen lang leven beschoren... Als het meer geld op zou leveren om alles zonder beveiliging etc uit te brengen hadden ze dat echt wel gedaan!

Maar goed, als jullie Sony willen boycotten, luister dan ook geen muziek meer van Sony Music Entertainment en bekijk ook geen films meer van Sony Pictures Entertainment.

[Reactie gewijzigd door Rctworld op 10 januari 2012 09:35]

RCT, Ik zal niet zeggen dat je ongelijk hebt, maar je mist mijn punt nogal. Ik heb het niet over de (eventuele) technische limitaties van de hardware die Sony levert, maar over de service en klantgerichtheid. Ik vind gewoon dat Sony erg zijn best doet om niet naar zijn klanten te luisteren.

Als Sony namelijk aan zijn klanten vraagt wat ze willen en een groot deel van de klanten reageert, dan is het in mijn ogen toch raar als je daar vervolgens niets, ECHT TOTAAL NIETS mee doet.

Ik geef je gelijk in het feit dat zij hun markt moeten beschermen en hun financieel plaatje op orde moeten houden, maar waarom moet dat op een manier die (in mijn ogen althans) naar de klant nogal (gebruiks)onvriendelijk is.
Nouja, dat is denk ik het probleem bij Sony, ze zijn zo groot dat een ogenschijnlijk simpele en keuze altijd aan twee kanten snijdt.

Om nog maar even op je eerder aangehaalde punt over cross game chat en PS2 backwards-compatabiliteit, het kan best zijn dat dit het meest gevraagd is maar dat komt ook omdat iedereen het wel wil als het gratis toegevoegd kan worden. Punt is, cross game chat schijnt onmogelijk te zijn maar bij de VITA is het nu wel mogelijk omdat die 512MB RAM heeft en dus hebben ze het daar wel toegevoegd(dus ze luisteren wel degelijk).

PS2 compatabiliteit was er, maar toen wilde niemand er extra voor betalen, toen hebben ze het geschrapt, prijs verlaagd en toen verkocht de PS3 ineens stukken meer. Ik heb zowel een 60GB PS3 launch model met PS2 compatabiliteit als een PS3 Slim zonder, en de enige PS2 games die ik er op gespeeld heb zijn de games die totaal geremasterd zijn in HD, de anderen vind ik per definitie onspeelbaar op 1080p. Als je me in een onderzoek zou vragen of ik het op de PS3 Slim ook zou willen door middel van een firmware update zou ik uiteraard ook ja zeggen, maar dat is alleen maar omdat iedereen wel gratis extra functionaliteit wil. Zal voor Sony echter niet bepaald gratis zijn want zoals gezegd zaten die chips van de PS2 niet voor niks in de eerste PS3's...

Eigen connectors, memory cards etc ben ik ook geen fan van. Maar buiten de PSP Go! en PS VITA vind ik het reuze meevallen. Sony camera's gebruiken tegenwoordig al overwegend SD in plaats van Memory Sticks en de werkelijkheid is wel dat de VITA en Go!(heb ze beiden) stukken sneller opladen dan bijvoorbeeld een gemiddelde smartphone. Daarnaast zal de PS VITA wellicht ook wat extremere accesoires krijgen dan alleen een oplaad/data kabel zoals bij een gemiddelde smartphone het geval is. Dus die speciale connector zal er niet voor niks op zitten

De eigen software bij de VITA is wel een beetje loos ja, het is echt een super licht programma dat wel, maar die hele content manager is sowieso brak. Doe mij maar gewoon zoals bij de PSP: Drag & Drop maar dat zal ongetwijfeld met de DRM te maken hebben(moet wel, want je kunt de volledige content van je VITA back-uppen op je PC, dus inclusief je game, gamesaves etc). Hoop wel dat men een beter systeem gaat ontwikkelen of gaat doorontwikkelen... Ik heb haat aan alle extra software die lijkt op iTunes... Vooral als het verplicht is!

En ja, ze maken ongebruiksvriendelijke keuzes om hun eigen financiŽle plaatje op orde te houden. But then again, alle game producenten gebruiken op de PC vage DRM-systemen, elke DVD/Blu-Ray bevat een zee aan copyright waarschuwingen en alle fabrikanten gebruiken eigen content managers(zoals SAMSUNG KIES) omdat anders DRM content niet gebruikt kan worden. De werkelijkheid is dat je vaak beter kunt downloaden dan kopen, dan heb je al dat gezeur niet. De werkelijkheid is ook dat als niemand zou downloaden al die rotzooi er ook niet was. De reden dat het bij Sony zo ver door werkt is omdat men zowel producten als uitgever is van games, films en muziek, maar ook de afspeelapparatuur maakt. Men kan dus zonder medewerking van anderen de hele cirkel sluiten terwijl andere muziek en film producenten daar wellicht jaren voor zouden moet lobby-en...

[Reactie gewijzigd door Rctworld op 10 januari 2012 12:37]

Ik hoop het dan niet dat jij dan doelt op je voorbeeld (de onderzoek op de ps3 userbase website is trouwenswederom Sony Entertainment) anders kan je wel erg gauw teleurstellen. Dan denk ik namelijk dat je elk merk op hetzelfde punt kan afschrijven en ik vind trouwens dat Sony electronics juist het bedrijf zijn die luisteren naar de klant. Misschien moet je je maar eens verdiepen over de input die ze krijgen en wat ze ermee doen op het gebied van de Alpha camera's. En de zovelen updates die ze daarmee op de camera's uitbrengen.

Kijk eens naar de Telefoonmarkt, daar zijn ze juist het enigste bedrijf die echt luistert naar de klant. In tegenstelling tot apple en htc bijvoorbeeld. Sony is gewoon het pispaaltje/zwarte schaap geworden van "support etc. etc. terwijl andere bedrijven niet minder zijn of juist nog erger zijn (Apple bijvoorbeeld is niet voor niets al 3x het hoofdonderwerp geworden bij kassa/radar om hun bizar slechte support en de "apple care oplichtingspraktijken". en ga a.u.b. niet zeggen dat dat nu in orde is want ze waren de afgelopen weken wederom opzoek naar mensen met apple service/klantvriendelijkheid problemen. Komt idd wederom een nieuwe uitzending over.)

Kom nou, vita kaartjes duur? Heb jij toevallig een iphone, ipod touch, of een ipad? Zou ik dan weten welke model je hebt en met hoeveel GB? :>
Grappig dat dit bij Apple wel geaccepteerd word...

[Reactie gewijzigd door Vinand op 10 januari 2012 12:43]

@ Vinand,

Zelf nog zo'n ouwe Nokia, ben niet zo van de telefoons.

En ja, Sony doet het zo slecht nog niet, alleen wel op de vlakken die ik belangrijk vind.
Als ze iets niet kunnen omdat het niet haalbaar is, waarom weet de consument dan van niks?

Verder betreft het niet alleen Sony Entertainment.
Een vriend van mij heeft een Bravia TV en wilde daar een usb stick met jpeg fotoś in stoppen. Nou vergeet het maar, want natuurlijk dicteert Sony welk type afbeeldingen jij wel en niet op je dure tv kunt bekijken.
En als je dan aan de support vraagt hoe je dit kan oplossen en of er een update komt, dan weten ze van voren niet dat ze van achter leven.

En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen.

En dat je nu Apple er bij haalt vind ik een beetje sneu, waarom vergelijken? Het gaat hier toch om Sony?
(Ben het overigens wel met je eens dat Apple helemaal een drama is, maar dat is niet het ondewerp)
Ik haalde Apple er voornamelijk bij om aan te tonen dat Sony gewoon het pispaaltje was. Wat Sony doet, doet apple 2x zo erg en prijzig maar toch word er niet op hun gezeken en als Sony 1 ding doet is het gelijk: Moooooord en brand!!! Met daarbij de uitspraken: sony sucks en de rest is beter (althans zo doe jij niet perse, maar zo doen andere mensen weer wel waarop ik eigenlijk via deze bericht hun indirect probeerde te aanspreken).

Maar je hebt gelijk, sony is zeker niet perfect kwa ondersteunen net zoals bijvoorbeeld de walkmans nog steeds geen flac bestanden kunnen spelen (zucht), en de mediaspeler van hun die al helemaal een mega fail was. Maar zo is er bij elk merk wel problemen met ondersteuningen die er niet zijn of bijv boot zwaar dichtgooien bij android en updates niet leveren.

Sony the best: nope, maar wel relatief erg veel onverdiende haat en trieste haters die zelfs het bedrijf bij iedereen en elkaar zwart proberen te maken (ik bedoel jou niet hoor maar wel enkele andere mensen die hier een post hadden geplaatst). Een merk beoordelen op enkele ervaringen of producten beoordeling op hele andere producten van hetzelfde merk is zo 1955... We leven nu in 2012, long live the sbu system.
- Cross-Game chat dat lukt gewoon niet op de PS3... Je kan gewoon weer herhalen dat ze er niets aan doen maar dan lieg je hard. Ze proberen er allang voor te zorgen dat Cross-Game chat mogelijk wordt voor de PS3.

- Als de PS3 PS2 games kon draaien, zou de PS3 nog duurder worden en een heleboel mensen willen liever dat de PS3 goedkoper is dan dat je er PS2 games op kunt draaien... En er beginnen net PS2 games in de Store te komen.
Ben het ergens wel eens met koekoek. Ook al vind ik dat je de mensen in je omgeving niet zou moeten overtuigen van jou eigen visie op een bedrijf.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind de vergelijking tussen Sony Electronics en Sony Entertainment inderdaad niet terecht, maar als ik slechte ervaring heb met de service van bedrijf A zal ik iedereen die mijn advies vraagt afraden iets van bedrijf A te kopen. Actief Sony zwartmaken gaat mij ook een stap te ver.
Sony maakt zichzelf al zwart met haar consequente anti-consumenten beleid. De enige vraag die je jezelf kan en moet stellen is of je inderdaad daardoor de TV's links zou moeten laten liggen. Zulke zaken doen er immers niet aan toe voor je kennisen, zeker niet als de TV-tak niet zulke beslissingen maakt. Uiteindelijk dien je een advies te geven zodat je kennisen/vrienden zo tevreden mogelijk zijn.
Ja en dat Sony aan de andere kant op het gebied van telefoon/smartphone het precies tegenovergestelde beleid heeft en wel enorm klantvriendelijk is en goede support levert (beter dan alle andere merken) word dus lekker genegeerd en is dus weer niet relevant?

Maar ik snap je punt zeker wel, alleen actief een bedrijf zwartmaken is gewoon erg kortzichtig en zeker geen 2012 meer. Eerder het jaar 1955, we mogen nu wel wat meer verwachten en zeker op een website als tweakers.net. (Althans vroeger konden we dat hier verwachten).
Je hebt gelijk Rene, misschien had ik dat wat scherper moeten stellen.
Jouw visie op een bedrijf is algemeen, zwartmaken van een bedrijf gaat inderdaad te ver.
Zeker kinderachtig... Over welk PS3 debacle heb je het Łberhaupt? PSN? Other-OS verwijderen? PS2 compatabiliteit verwijderen? Etc... PS3 is nogal een breed begrip!

Sowieso is het onzinnig, met jouw redenatie kunnen we alle bedrijven wel gaan boycotten. Microsoft om het Vista-debacle, Google om de StreetView wifi snooping, Apple om de death-grip en alle vendor-locks die men heeft, Philips omdat men de TV's en monitors waar Philips op staat niet eens maakt, Acer omdat ze vroeger bij bosjes kapot gingen etc etc...

Sony heeft zeker een aantal fouten gemaakt, maar die zijn al gemaakt en dat kunnen ze niet meer terug draaien, het gaat erom hoe ze er nu weer uitkomen. Dan is het nogal lullig om andere mensen alles van Sony af te raden op basis van enkele problemen bij de Sony Computer Entertainment afdeling die weinig tot niets met de TV-afdeling te maken heeft.

Ik heb ook haat aan alles wat Apple is, maar dat heeft mij er niet van weerhouden een iPad te kopen omdat dat op dat moment het beste product op de markt was.
Ik ben ondanks alles trouw gebleven aan Sony. Ze leveren gewoon erg goede producten. Heb altijd Playstations gehad omdat er op consolegebied geen fatsoenlijke alternatief voor is.
Die HX850 heeft op de foto alvast een waanzinnig mooi design en ben dol op die glazen toplaag. Ken men modelnummer niet vanbuiten maar heb in de woonkamer ook een bravia met glazen toplaag errond en het design gaf bij de aankoop ook wel de doorslag voor mij.

Sony heeft altijd heel erg mooie TV's maar naar mijn mening haal je bij de concurrenten voor heel wat minder geld toch wel toestellen die mijn inziens echt niet gaan onderdoen of zelfs beter zijn. Spijtig dat er geen prijsindicatie opgegeven is.

[Reactie gewijzigd door JacobsT op 10 januari 2012 06:14]

Ik heb sinds jaren een Bravia KDL-40W4000 en ben daar erg tevreden over. Design is een kwestie van smaak; daar valt nou eenmaal niet over te twisten. Persoonlijk vind ik het belangrijker dat een toestel goed in elkaar zit (zowel op elektronisch als mechanisch vlak-). Wat dat aangaat zit je bij Sony in ieder geval goed.

Over het algemeen hebben Sony TV's vrij dikke bezels en vind ik dat ze qua ontwerp een beetje achterliggen op Samsung en Philips. Met dit nieuwe ontwerp ziet het geheel er al direct een heel stuk strakker uit, wat zeker mee zal beslissen zodra ik voor een nieuwe TV ga kijken.
wij hebben thuis een sony lcd tv, ondertussen 6 jaar oud, prijskaartje 2700 euro, na 4 jaar begonnen zijn lcd lagen van elkaar te lossen, met gevolg dat er een zwarte vlek in het scherm zit. Nu weet ik wel dat Sony over het algemeen goede producten levert, maar zelf zij kunnen in de mist gaan. ik heb op mn kamer een samsung en deze heeft nog niet teleurgesteld en dat voor minder geld.

mn punt is dat je moet oppassen met uitspraken als bij sony zit je in ieder geval goed ;-)
Mwoah, ik heb destijds extra een servicecontract voor 5 jaar afgesloten. Die § 125 konden er nog wel bij. TV is ondertussen 3 jaar oud; hoop dat ie voorlopig nog even mee gaat. Ben wel van plan een LED TV in de woonkamer te installeren over een jaar of twee; dan kan mijn huidige Bravia naar de slaapkamer.
Sony heeft altijd heel erg mooie TV's maar naar mijn mening haal je bij de concurrenten voor heel wat minder geld toch wel toestellen die mijn inziens echt niet gaan onderdoen of zelfs beter zijn.
Valt wel mee, toen ik een half jaartje terug een TV wou kopen (32", eentje voor de slaapkamer dus niet te groot) bleek de 32EX520 het interessantste toestel voor mijn noden en het budget dat ik ervoor over had. Die is het dus geworden.

Vreemd wel dat de nu voorgestelde EX550 geen FullHD-model is. Hoger modelnummer dan mijn EX520 maar hij mist toch een key feature.
Ik adviseer/prefereer Sony TV's boven andere merken. Vast wel dat concurrenten TV's maken met even mooi of mooier beeld voor een lagere prijs, maar dat gaat meestal ook gepaard met een slechte User Interface en afstandsbediening type 'prop 'm maar vol'.

Dan liever iets meer betalen voor een apparaat dat jaren meegaat en bijna dagelijks wordt gebruikt.

Bravia TV's hebben toch al langer WiFi direct?
7 okt 2011 http://www.youtube.com/watch?v=xMDgKUYAho0
8 okt 2011 http://www.youtube.com/watch?v=HoRqUif8VbI

Het enige benodigd voor WiFi direct is de optionele UWA-BR100 USB adapter.

Ik houd de EX650 in de gaten, hopelijk komt er een versie met USB REC mogelijkheid, zoals bij het 2011 model KDL-xxEX521.

Zo te zien is Sony ook overgestapt op een andere voet, het scherm roteren is er dus niet meer bij. Dat vind ik wel een groot gemis.

[Reactie gewijzigd door fridgeman op 10 januari 2012 10:46]

Wat zijn nou de voordelen van GorillaGlas?
Dat het heel hard en krasvast is? Een TV stop je niet in je broekzak, dus krasvastheid lijkt me nou niet echt een eis ofzo.

Volgens mij is het een beetje overrated...?

Voor de rest zien ze er stuk voor stuk erg goed uit, wel ben ik benieuwd naar de lower-end modellen zoals de EX en CX series.
gorillaglas zorgt ook voor betere kijk hoeken
Sony komt ook met een 4K scherm Christal Oled scherm :) Smullen wordt dat :)
Crystal Led-scherm, geen oled en met full hd in plaats van 4k.

[Reactie gewijzigd door blackTIE op 10 januari 2012 09:06]

Nee, het is een 4K 55" Christal Led schermt dat klopt, heb me even vergist.
Vreemd dat Sony Oled links laat liggen, zal een reden hebben denk ik.


"Instead, Sony's focus was on a new TV technology, which it is calling Crystal LED Display that uses LEDs as the TV's light source, so a separate backlight isn't required. Sony says the ultra-fine LEDs are mounted to each of the RGB colors, and the light source is mounted directly on the front of the display for better light-use efficiency"
Sony laat OLED niet links liggen, maar de technologie moet nog 'rijpen'.
nieuws: 'Sony zet oled op laag pitje'
nieuws: Sony: oled, 4k2k en autostereoscopische 3d zijn speerpunten

[Reactie gewijzigd door fridgeman op 10 januari 2012 10:56]

Teeeering wat is dat een mooi design zeg.

Heb niet al te lang geleden een nieuwe aangeschaft, maar als ik deze zie dan weet ik het wel.
ik dacht eerst gewoon doorscrollen en niet lezen, het zijn toch maar Sony TV's en die interesseren me toch niet.
tot ik de foto zag, zo'n lage voet, eindelijk dat er eens iemand daarmee uitkomt.
ideaal voor in een kast in te bouwen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True