Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 56 reacties

In de Benelux is Antecs P280-behuizing beschikbaar. De P 280 is de opvolger van de P180-serie. Antec introduceerde de behuizing uit de Performance One-serie al eerder, maar de high-end behuizing was nog niet eerder verkrijgbaar.

De Performance One-serie wordt gekenmerkt door de geluiddempende materialen die in de behuizing zijn verwerkt. Ook de nieuwste behuizing in de serie, de Performance One P280, is voorzien van zijpanelen met geluiddempend polycarbonaat en een deur aan de voorkant die uit drie lagen bestaat. De forse behuizing biedt onderdak aan moederborden met het xl-atx-formaat en kleiner. Stoffilters voor de inlaatventilators van behuizing en voeding zijn eenvoudig verwijderbaar.

Het interieur van de P280 is wat ruimer dan dat van de voorgangers en is voorzien van twee 120mm-ventilators bovenin en een derde achterin, die alle drie als uitlaat dienstdoen. Aan de voorkant is ruimte voor vier extra ventilators: twee voor en twee achter de drivecage. Die cage biedt plaats aan zes interne 3,5"- of 2,5"-drives, terwijl er ook twee aparte 2,5"-drives zijn. Verder kunnen drie 5,25"-drives worden ingebouwd.

De voeding wordt onderin geplaatst en bekabeling kan door een van de vier met rubber afgesloten gaten worden gevoerd. Een flinke uitsparing in de moederbordplaat maakt installatie van cpu-koelers met een maximale hoogte van 170mm makkelijk. Aan de voorkant zijn ten slotte twee usb 2.0-, twee usb 3.0- en audiopoorten aangebracht. De behuizing heeft een adviesprijs van 139 euro, maar is voor iets minder verkrijgbaar.

Antec Performance One P280
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (56)

Zit de powerbutton ook achter het deurtje?

Ik heb de ANTEC Sonata II en achteraf gezien is het redelijk dom dat ik iedere keer het deurtje moet openen om de PC aan te zetten... dat had beter gekund.
Nee powerbutton zit bovenaan op de kast.

http://cdn5.tweaktown.com...r_chassis_review_full.jpg

[Reactie gewijzigd door KGB007 op 6 december 2011 16:38]

Bij mijn P183 zit de powerknop ook achter de deur, maar als je geen te dikke vingers hebt kan je die gewoon indrukken door het ventilatie gaatje dat erover zit.
Maar bij de P280 zit het gewoon bovenaan de case net als de front usb en audiopoorten. Wel minder praktisch als de case op bureau staat.
Deze kast is ontworpen voor silence, dus zo'n kast ga je niet op je bureau zetten. Onder je bureau heb je NOG minder last van PC geluid.
dan kan je net zo goed een oude beige kast kopen en die beplakken met dempend materiaal, ik heb mijn p183 gewoon op mijn bureau staan, zodat ik goed bij de usb poorten kom, en de kast past goed bij de andere spullen
Op je bureau?
My god! dat ding is enorm groot en zwaar, imho niet bedoeld voor OP je bureau.
valt best mee hoor :P hij is misschien wel groot, maar heeft een mooi strak uiterlijk, het is iniedergeval geen kermis attractie
Dat is een beetje onhandig ja, maar ik heb hem zo ingesteld dat ie met een druk op de spatiebalk aangaat. Werkt eigenlijk nog beter :)
Kan de kast dichtblijven.
Ben benieuwd wat de koeling van dit ding is, enkele jaren terug een HAF 932 gekocht enkel omdat ie een 2 graden beter koelde dan al de rest, maar kan hem dus wel elk jaar van boven tot onder reinigen en geluid is ook navenant.

Deze is net tegenovergestelde precies, geen geluid en geen stof maar dan ten koste van warmte?
Nog ff een paar reviews afwachten, kan mijn volgende kast wel eens worden als Ivy Bridge uitkomt, overklokken is toch niet meer aan de orde bij me.
De Performance One serie is juist de ultieme combinatie van extreme stilte n uitstekende koeling.

Dat komt door:
  • De sandwich constructie van de zijwanden en de voorkant. Dat zijn twee dunne metalen platen, met daartussen een soort plastic. Dat is bijzonder stijf en stevig, maar is ook acoustisch dood. Wanneer je er op tikt, dan hoor je 'bop' i.p.v. 'boing'. (Lastig uit te leggen in tekst... :) )
  • Dat deze sandwich constructie ter plekke van de andere wanden alleen het plastic heeft... daardoor wederom extra demping van trillingen van de wand naar het frame van de rest van de kast.
  • De voorkant heeft een deur van hetzelfde materiaal. Die deur zorgt voor een duidelijk waarneembare demping van geluid dat door de openingen van de voor fans komt. Omdat de deur aan de zijkant grote openingen heeft, heeft die deur geen invloed op de luchtstroom en dus koel vermogen. (Die openingen zie ik trouwens niet in de p280....)
  • Ruim voldoende fans voor n achter, zodat alle fans op laag toerental kunnen draaien.
  • alle harddisks in zacht rubber opgehangen, zodat er werkelijk geen enkele trilling wordt doorgegeven aan de kast
  • stoffilters makkelijk vanaf de voorkant bereikbaar, zonder de kast te hoeven openen, of op de kop te zetten, zodat je die netjes schoon kunt houden.
Je moet deze kast in gebruik zien, om te geloven hoe goed die werkt!

[Reactie gewijzigd door AHBdV op 6 december 2011 16:15]

Precies om deze reden heb ik ook een kast uit deze serie gekocht. Mijn I7 920 processor is daarbij passief gekoeld en de airflow van de kast zorgt voor de rest. Fluisterstil is het belangrijkste bij mij.

Mijn videokaart is momenteel aan vervanging toe en ik overweeg ook hier een passief model aan te schaffen.
Je kan er ook een Arctic Cooler opzetten en die gewoon op 40% Fan Speed laten staan.

Ik heb zelf een GTX580 met een Arctic Accelero Xtreme Plus met Fans ook op 40%. Kaart word bij max 70 Graden en dat op 40%. Je hoort hem totaal niet.
Erg mooie kast en ook leuk dat er gekozen is voor een zwart interieur.

Als je op de website kijkt dan is te zien dat Antec van de drive-cages af gestapt is zoals ze in de eerdere Performance kasten wel gebruikt hebben. Daarnaast hebben ze geen dual compartiment gemaakt voor de voeding. Ik vraag me af wat dit gaat doen met de temperatuur in de kast.
Ook vermoed ik dat het nu wel mogelijk is om alle drive bays te gebruiken icm met 4 fans zonder dat deze in de problemen komen met een grafische kaart.

Mooie kast maar als ik hem zo zien ben ik blij met mijn net aangeschafte P183 V2.

Edit: Wat ik niet direct uit het artikel en de website van Antec terug kan vinden is of het deurtje (gezien de brede zaijkant) ook 270 graden open kan draaien.

[Reactie gewijzigd door KGB007 op 6 december 2011 16:31]

volgens 'de buren' kan de deur niet meer 270graden open.
Anders dan bij de voorganger is die wat smaller dan de rest van de kast en hij klapt niet meer 270 graden open, maar het scharnier is wel duidelijk steviger dan bij het oudere model.
http://nl.hardware.info/r...one-p280-behuizing-review

[Edit]
Zie info RampageNL beneden. Kan dus wel:
http://www.hardwaresecret...c-P280-Case-Review/1433/1

[Reactie gewijzigd door Chicken op 6 december 2011 16:23]

Hij kan dus wel 270 graden open :)
Nee, dat kon zijn voorganger, maar deze niet...
Kan wel, zoek maar eens wat goeie reviews op.

http://www.hardwaresecrets.com/fullimage.php?image=40732

[Reactie gewijzigd door TheDeeGee op 6 december 2011 15:45]

http://www.silentpcreview.com/article1229-page2.html

Op de beste site over dit onderwerp staat dat het kan :). Dus het zal wel goed komen.
Het zal wel gewoon erg stroef gaan. Ook bij de p183 is het niet zonder meer duidelijk dat het 270 graden open kan. In eerste instantie denk je dat je 'm afbreekt als je 'm verder probeert open te doen. En dan blijkt dat er nog een tweede scharnier zit....
Snap eigenlijk niet helemaal waarom ie eigenlijk 270 graden open moet kunnen. Je koopt deze kast voor een stille PC. Dus als je een deur lastig vind dan koop je lijkt mij een kast zonder deur ;)

Maar goed, leuk dat het dan. Ik heb het alleen mijn huidige P193 nog nooit gebruikt.
Ook vermoed ik dat het nu wel mogelijk is om alle drive bays te gebruiken icm met 4 fans zonder dat deze in de problemen komen met een grafische kaart.
Dit zou inderdaad erg fijn zijn. Ik heb ook n drive bay moeten verwijderen om een 5870 in mijn huidige p180 te plaatsen. De extra ruimte zou een uitkomst zijn voor mensen die of veel hd's hebben of in de weer willen gaan met uitgebreide x-fire, sli setups (zeker gezien de ruimte voor xl-atx mobo's).
Ik heb zelf een P180 maar ben niet heel enthousiast over deze kast. Hij is gewoon nog veel breder dan de 183 maar dan doen ze wel 2 120mm fans bovenin, waarom niet gewoon een 140 zoals in de 180 mini? De aansluitingen bovenin is ook een aardig idee alleen waarom wijzen ze niet een beetje naar boven dan? iedereen zet dit ding toch op de grond.
Hij is gewoon nog veel breder dan de 183 maar dan doen ze wel 2 120mm fans bovenin, waarom niet gewoon een 140 zoals in de 180 mini?
Zo kun je een Corsair H100 installeren. ik denk dat ze daar op gemikt hebben.
Of in iedergeval een 240mm radiator voor waterkoeling :)

[Reactie gewijzigd door JayCapone op 6 december 2011 15:36]

De aansluitingen bovenin is ook een aardig idee alleen waarom wijzen ze niet een beetje naar boven dan? iedereen zet dit ding toch op de grond.
Stof en ander vuiligheid, anders had er weer een klepje op gemoeten die dan weer afbreekt of de kast duurder maakt.

Hoerra voor stof filters bereikbaar vanaf de buitenkant _/-\o_

en geen rare gaten meer aan de voorkant meer :)
Filters die eenvoudig schoon te maken of te verwijderen zijn. Ik wil het eerst uitgetest zien. Imo een weerkerend probleem bij sommige Antec-reeksen. Had eerst de P182 en daarna de Nine Hundred Two. Huis zonder rokers of huisdieren, maar toch om de paar weken noodzakelijk om de stoffilters schoon te maken. Dan wil ik niet om de haverklap mijn halve pc demonteren.

[Reactie gewijzigd door Hurtebise op 6 december 2011 15:32]

Bij mij p183, kan ik gewoon aan de voorkant op het filter drukken, en dan klapt het naar buiten. Super simpel om schoon te maken. Nog nooit een beter systeem gezien. Had die p182 dat nog niet?
De P182 heeft ook gewoon filter die achter deurtjes zitten. Een druk op de knop, filters loshalen en uitkloppen.
Niet echt ingewikkeld te demonteren.
Inderdaad - het enige gebrek was dat die filters niet bij alle intakes zaten.
Eindelijk, deze wil ik voor Kerstmis. Ik was eers de voorganger aan het overwegen maar toen ik dit exemplaar zag verschijnen was ik om. Mooi no BS uiterlijk (dat had de P180 nog niet genoeg) en up-tp-date qua tech, mooi product voor een schappelijke prijs.
Had je al naar de Fractal Design Define XL gekeken? Scheelt niet veel met deze kast als ik hem op het eerste oog zo bekijk.
Daar heb ik maanden over zitten peinzen. Ik heb dit moment een Antec P193 V1 en zo'n dubbel compartiment is toch niet alles.

Daarbij vind ik die 180MM Fan in de Fractal niet fijn omdat ik in mijn huidige kast allemaal Noctua Fans heb zitten. En Noctua maakt geen 180MM fans :). Verder is een kast met 7 expansion slots een beetje uit de mode vind ik.

Ik heb vorige week deze P280 besteld bij Azerty en zou 12 December binnen moeten zijn. Heb daarbij nog twee Noctua 120Mm Fans besteld en de drie huidige 120MM Fans in mijn P193 gaan verhuizen naar de P280. Dus dan heb ik straks 2x Intake en 3x Outtake.
Ik vind juist die 180mm Outtake fan aan de bovenkant van de define XL zo'n mooie vinding (aangezien deze naar achter blaast), en volgens mij zijn die fans niet zo slecht, had ergens gelezen dat ze 12dB produceren, en de 140mm produceren 9dB

Heb nu echt een rotkast wat stilte betreft, wou echt een goeie met geluiddemping en goede ruimte.

Wat is er trouwens mis met het dubble compartiment? volgens mij werkt dat wel lekker?

[Reactie gewijzigd door Blue_Entharion op 6 december 2011 16:38]

Dubbel compartiment maakt het ademen in de kast moeilijker omdat de ruimte zo klein is.
Het dubbele compartiment (in geval van P182/183) zorgt ervoor dat de 'warme' lucht van de voeding en harde schijven apart afgevoerd kan worden. Hierdoor voorkom je dus dat er extra warmte in het compartiment van je GPU/CPU komt en worden de twee ruimtes afzonderlijk van elkaar dmv airflow gekoeld.
Ik heb juist het idee met mijn systeem dat alles behoorlijk warm word door de krappe ruimte.

Ik moet wel melden dat ik op mijn GTX580 een Arctic Cooler heb, dus alle warmte gaat de kast in. En met een dubbel compartiment is dat juist een nadeel.
Basically moet je dus een extra outtake hebben om de warme lucht af te voeren :)

Maakt dan niet uit hoeveel compartimenten je hebt, want het is een oventje.
Dat is waar, maar er zit in het onderste compartiment wel een fan er kan in het onderste compartiment een fan ingebouwd worden om de airflow te helpen, ik ben van plan om 3 van mijn schijven daar te plaatsen, samen met de voeding denk ik dat 1 fan wel voldoende is eerlijk gezegd.

[Reactie gewijzigd door Blue_Entharion op 6 december 2011 16:47]

Die heb ik gisteren besteld, zal van de week binnen zijn, deze kast deed me er gelijk aan denken :)

Kan niet wachten tot ie binnen is, prachtig zulke kasten.
Eindelijk
De opvolger voor mijn P182... zonder die lelijke gaten in de voorkant.

Als deze kast er 2 maanden terug was geweest, dan had ik wellicht mijn computer toch niet gepgrade; dan had ik misschien de moeite genomen om een nieuwe te bouwen naast mijn huidige, en met-en-met te herinstalleren.

Ik kon geen kast vinden die me aanstond (en ik had geen zin om te herinstalleren met deze al 3,5 jaar lopende install die enorm veel software bevat, dus ik heb het mobo en geheugen laten zitten, en de rest gepgrade.)
ik vind juiste deze kast lelijker dan mijn p183...juist omdat de 183 strak is, en deze 280 heel raar loopt aan de voorkant.. en je ziet heel goed de schanieren zitten, ik vind het dus een half afgewerkte kast.. ik blijf dus lekker bij mijn 183 XD

[Reactie gewijzigd door [Remmes] op 6 december 2011 20:14]

redelijk mooie kast.
De Antec P series zijn gewoon goede kwaliteit kasten.
En het dempen van geluid werkt echt goed.

Ben inmiddels helemaal over op m-atx en wil niet meer terug.
Heerlijk: Een redelijk kleine kast gewoon op je bureau (FT03)

Heb een Antec P180 nog in de aanbieding.
d.w.z. je kan hem zo ophalen voor een flesje wijn ofzo. (PM maar)
Ik wist helemaal niet dat er al een standaard was voor interne USB 3.0 connectoren op de moederborden.
Ik zeg dit omdat ik me afvroeg hoe Antec dit wou oplossen met hun 2 front USB 3.0 porten. Toen ik echter op hun site de handleiding las zag ik dat je die simpelweg op het moederbord zelf kan prikken en niet (zoals volgens mij een tijdje geleden nog) via een achterdeurtje op de achterkant van het moederbord.
Weer wat geleerd.
ben nog steeds zeer tevreden over mij p180, vond de opvolgers tot nu toe een beetje ordinair. dit is echter een zeer waardige opvolger zeker met de nieuwe combi drivebays en een gereduceerd gewicht.
Is trouwens helemaal geen directe vervanger voor de P183...ze gaan (voorlopig toch) naast elkaar bestaan volgens Antec. Maar mooi kastje ja, al is mijn P182 nog altijd prima hier :) Zij het wel dat ik het met Anandtech eens ben dat ik dat dual chambered design van de mijne toch ook liever niet meer heb...Als ik nu een kast kocht, zou het wsl de P280 zijn :)