Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 63 reacties

Microsoft heeft de systeemeisen voor Windows Phone verlaagd. Dat meldt een Japanse site. Het is onduidelijk of Microsoft nog eisen stelt aan de processor. Door de lagere systeemeisen kunnen goedkopere Windows Phones worden gemaakt.

De eisen aan het scherm blijven gehandhaafd, meldt Nanophone op basis van een presentatie van Microsoft op een conferentie in Singapore, waarvan de informatie is vertaald door WMPoweruser. Een capacitief touchscreen met een resolutie van 800x480 pixels blijft tot de vereisten behoren. Ook zijn diverse sensoren vereist, net als een 3,5mm-jack voor headsets en een micro-usb-poort. Ook gps, a-gps, een kompas en een nabijheidssensor blijven verplicht.

Fabrikanten hoeven echter om aan het tweede chassis te voldoen geen opslaggeheugen van minimaal 8GB in te bouwen. In plaats daarvan moet het minimaal 2GB zijn. Ook de eis om een camera met een minimale resolutie van 5 megapixels aan boord te hebben is komen te vervallen; dat mag ook een 3-megapixelsensor zijn.

De lagere vereisten maken goedkopere Windows Phone-toestellen mogelijk. Naar verluidt wil Microsoft van zijn volgende update Tango twee versies uitbrengen, waarvan een op goedkopere toestellen is gericht.

Het eerste toestel dat aan het nieuwe chassis voldoet, is al aangekondigd: de ZTE Tania. De Tania heeft een 4,3"-scherm met een resolutie van 800x480 pixels en draait op een onbekende 1GHz-cpu. De camera heeft een resolutie van 5 megapixels. Het opslaggeheugen heeft echter een grootte van 4GB, iets wat met de oude systeemeisen niet mocht. De Tania komt ook in Europa uit, maar ZTE heeft nog niet bekendgemaakt in welke landen.

ZTE Tania

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (63)

Het is jammer van de restricties, want ik wil wel degelijk een alternatief voor Android en iOS. Native apps en OpenGL ES support, please?
Apps op WP mango zijn zover ik kan zien al sneller dan apps op Android en de grafische DirectX 9 ondersteuning van de schermen is echt duidelijk superieur.
De grafische kracht van Windows Phone is onovertroffen op gelijke hardware.
Op gelijke hardware ja :) (waar met Android ICS natuurlijk verandering in komt)

Maar dan neemt niet weg dat er snellere topmodellen zijn voor Android die buiten meer ruwe kracht dus ook in prestatie sneller zijn... Of zijn er al dualcores voor WP7? EN over een maandje of 2 komen de quad cores al... Dan kan WP7 wel leuk efficienter zijn (als dat tegen die tijd nog zo is), maar uiteindelijk is Android dan alsnog sneller door de overvloed aan ruwe power.

En nu WP7 ook steeds bredere ondersteuning krijgt doet dat weer een beetje efficientie teniet en komen ze uiteindelijk in hetzelfde schuitje als Android ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 28 september 2011 12:16]

Eh ja? Een SGS met dual-core is net zo snel als een WP7 telefoon op 2e generatie single-core.

Dus leuk die power, maar je hebt er niks aan. En het probleem met Android zal altijd blijven: OEM's kunnen zonder controle van Google hun eigen drivers maken waardoor ze nauwelijks het maximale eruit kunnen halen van hun hardware. Kijk maar naar LG met haar dual-core telefoon. Presteert ondanks de ruwe power slechter dan een single-core android.

Hoe veel power je ook hebt, als je er niks mee doet is het verspilde moeite. Ruwe power is alleen voor nerds die willen patsen met de hardware waar 99% van de mensen geen zak om geeft. De consument heeft geen kennis van hardware en wil gewoon een leuk en snel OS.

Ik heb Android gehad voor een jaar en ben het zat. Het enige wat je aan het doen was, is custom-roms erop draaien om je telefoon optimaal te krijgen. Als ik nu eraan denk, was het echt gekkenwerk. Ik wil een telefoon die gewoon werkt en waar ik niet constant mee bezig ben.

Er zijn meerdere redenen waarom het met WP7 niet zo slecht zal lopen:

- vastgestelde chassis met minimale eisen om een vloeiende ervaring te garanderen.
- samenwerking OEM en Microsoft bij het schrijven van drivers en ook support van MS om drivers te optimaliseren voor WP7.
- veel snellere updates

Android is open-source en bedrijven kunnen ermee doen wat ze willen. Daar gaat het fout. Dat zal bij WP7 niet zo lopen, omdat bedrijven geld ervoor neerleggen en daar krijgen ze dan ook support voor terug.

[Reactie gewijzigd door Relief2009 op 28 september 2011 13:00]

Eh ja? Een SGS met dual-core is net zo snel als een WP7 telefoon op 2e generatie single-core.
Tweakers statische benchmark en real life gebruik wijzen anders gewoon Android aan als winnaar hoor... Er bestaat nog geen commercieel uitgebrachte telefoon die sneller is als de/me SGS2 dat weet ik 200% zeker :) In real life ervaring dan he, maar in bechmarks trouwens ook...

Anyways, je weet zelf HEEL goed welk toestel je moet pakken voor een vergelijking de LG 2X (leuk de slechtste dualcore CPU en dan nog de software van LG = gegarandeerd makkelijk om af te kraken) :) En je weet ook HEEL goed dat Android nog niet goed gebruik maakt van de GPU, als dat wel zo is lopen alle mid-end phones gewoon supervloeiend (net als de high-end al doen) :)
De consument heeft geen kennis van hardware en wil gewoon een leuk en snel OS.
Ah dus die megapixel race slaat nergens op? En de megaherts race ook niet? Eigenlijk zeg je dat marketing niet werkt :P Want die dingen ZIJN marketing, tuurlijk is niet alles nodig!

Ik weet wel zeker dat mensen in de winkel liever een dualcore hebben dan een single core, of het nou sneller is in de praktijk of niet! Net zoals ze liever 2Ghz hebben dan 1Ghz :)

Willen we allemaal niet een dikke ferrari? Om vervolgens 130KM/h te rijden (op de A7) wat een fiat panda van 1/10de van de prijs ook gewoon kan? Waarom zou dat zijn? Mensen willen patsen :) Blijkbaar zo erg dat ze gaan patsen dat ze niet willen patsen ;)

edit: maargoed einde van het jaar gaan we het meemaken, dan is Android ICS er zeker weten (wss volgende maand al) en is naar alle waarschijnlijkheid het hele OS geoptimaliseerd voor het gebruiken van de GPU :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 28 september 2011 15:04]

[...]
Tweakers statische benchmark en real life gebruik wijzen anders gewoon Android aan als winnaar hoor... Er bestaat nog geen commercieel uitgebrachte telefoon die sneller is als de/me SGS2 dat weet ik 200% zeker :) In real life ervaring dan he, maar in bechmarks trouwens ook...
Dat heb je toch niet helemaal juist dan. Zie hier en hier
Anyways, je weet zelf HEEL goed welk toestel je moet pakken voor een vergelijking de LG 2X (leuk de slechtste dualcore CPU en dan nog de software van LG = gegarandeerd makkelijk om af te kraken) :) En je weet ook HEEL goed dat Android nog niet goed gebruik maakt van de GPU, als dat wel zo is lopen alle mid-end phones gewoon supervloeiend (net als de high-end al doen) :)
Het punt is dus dat doordat WP7 wél goed gebruik maakt van de GPU dat het nu al vloeiend loopt. Nou weet ik niet zoveel van Android dus heb geen idee wanneer ze GPU gaan gebruiken voor het renderen van de interface, maar tot die tijd zal het gewoon net niet zo vloeiend lopen als WP7
[...]
Ah dus die megapixel race slaat nergens op? En de megaherts race ook niet? Eigenlijk zeg je dat marketing niet werkt :P Want die dingen ZIJN marketing, tuurlijk is niet alles nodig!
Voor Windows Phone 7 maken de megahertzen minder uit ja, juist omdat het al vloeiend loopt met de huidige 1Ghz. En ja de megapixel race is onzin. Bij telefoons zorgt de grootte van de sensor ervoor dat er meer ruis optreedt als meer pixels aanwezig zijn, waardoor je voorbij een bepaalde sweetspot met meer pixels alleen maar meer ruis toevoegt! Het gebruiken van een goede lens voegt veel meer toe.
Ik weet wel zeker dat mensen in de winkel liever een dualcore hebben dan een single core, of het nou sneller is in de praktijk of niet! Net zoals ze liever 2Ghz hebben dan 1Ghz :)
Dat is misschien met computer zo, wanneer er Windows pc's vergeleken worden die allemaal hetzelfde werken, maar met telefoons is gebruikersvriendelijkheid, apps, betrouwbaarheid en "hoeveel foto's en mp3's kan ik er op opslaan??" volgens mij allemaal belangrijker dan megahertzen. Je hoeft hiervoor alleen maar naar Apple te kijken.
Willen we allemaal niet een dikke ferrari? Om vervolgens 130KM/h te rijden (op de A7) wat een fiat panda van 1/10de van de prijs ook gewoon kan? Waarom zou dat zijn? Mensen willen patsen :) Blijkbaar zo erg dat ze gaan patsen dat ze niet willen patsen ;)
Het leuke is dat met WP7 jouw fiat panda net zo'n ervaring geeft als een ferrari.
edit: maargoed einde van het jaar gaan we het meemaken, dan is Android ICS er zeker weten (wss volgende maand al) en is naar alle waarschijnlijkheid het hele OS geoptimaliseerd voor het gebruiken van de GPU :)
Dat zou tijd worden :P
Misschien moeten ze de snelheid maar eens meten adh van hoe snel een x aantal gebruikers een zelfde taak kan doen op het toestel. En de gemiddelde hiervan met mekaar vergelijken
Dan heb je een beetje een meting hoe snel het toestel is.
Misschien moeten ze de snelheid maar eens meten adh van hoe snel een x aantal gebruikers een zelfde taak kan doen op het toestel. En de gemiddelde hiervan met mekaar vergelijken
Dan heb je een beetje een meting hoe snel het toestel is.
idd ligt aan de omstandigheden, sythethische benchmarks moet je altijd met een korrelttje zout nemen..
@Relief2009
Er wordt wel verkondigd dat WP7 die snellere CPU's niet nodig heeft, maar wat ik me toch afvraag is of dat wel houdbaar is zodra de quadcores uitkomen. Er zijn weliswaar op dit moment geweldig mooie en grafisch sterke games beschikbaar voor WP7, maar ik neem aan dat game developers nu al voor de dual cores games aan het maken zijn die gewoon meer van de CPU vragen.
Nu kan WP7 nog mee, maar weet je zeker dat ze met kerstmis geen grafische klappen gaan krijgen? Of onderschat ik die single-core CPU's?
Wat heb jij er als eindgebruiker aan dat ze OpenGL ES support leveren dan? En zeg niet "meer games die geport worden" want daar heb je geen enkel bewijs van.
Ik wil graag development doen op mijn telefoon. Ik schrijf mijn games in C++ en OpenGL en beiden worden niet ondersteund op WP7.
Tijd om XNA te leren dan!
Tijd om XNA te leren dan!
8)7
opengl is een standaard dat cross platform ondersteund wordt.. Loopt wp7 een beetje boel achter... dus je moet appart gaan programeren omdat microsoft te lui is opengl te ondersteunen? :X
Met XNA kan je natuurlijk Windows, Xbox en WP7 aanspreken. Dus is ook best redelijk cross-platform met genoeg afzetmarkt. ;)
Het lijkt me voor Microsoft trouwens ook niet onverstandig om hogere resolutie's dan 800x480 mogelijk te maken, gezien Apple dat al láng heeft en de aangekondige 720p toestellen voor Android.
Het lijkt er wel eens op dat ze bij Microsoft ontzettend traag reageren als het om de mobiele markt gaat.
Waarschijnlijk is 800 x 480 een minimum vereiste
Nope, om de gebruikersinterface gelijk te houden op alle windows phones. Android apps draaien niet altijd op alle resoluties. Dat wil MS niet met Win Phone hebben, vandaar een vastgestelde resolutie (net als de vaste set bedieningsorganen).
Het succes van MS-Windows (lekker oubollig) is juist te danken aan de varieteit van hardware waar het op draait. Dus dan is het inderdaad een vreemde keus.

Is er al lang VESA standaard voor telefoons?
Je kan hier niet een desktop OS vergelijken met een telefoon. Als je kijkt naar het resolutie gezeur met Android, maar vooral nog met Windows Mobile, dan is deze keuze heel logisch.
Daarbij moet je je afvragen of de resolutie nog belangrijk is op deze grote schermen
Het succes van Apple-computers is juist dat het maar 1 soort hardware ondersteunt, nl. die van Apple.
Wp7 kan intern gewoon 800x480 blijven gebruiken als resolutie en het dan laten opschalen naar een vast aantal andere resoluties (om het beeld netjes te laten schalen).
Voor films etc kan je dan lekker een hogere resolutie gebruiken om het weer te geven.
Technisch niet onoverkoombaar om te realiseren en het lijkt me dat ze uiteindelijk toch iets met de resolutie (moeten) gaan doen.
OF stillaan alles op orde hebben ipv met een "Banzai" moment alles op het spel te zetten.

Vergeet niet dat MS, in tegenstelling tot sommige andere spelers, voldoende resources heeft om met WP járen verlies te lijden, om dan uiteindelijk een deel van de markt in te palmen.
Microsofts "slow and steady" strategie kan dan zijn vruchten afwerpen. We zullen zien wat de toekomst brengt, maar Windows Phone ziet er (voor mij toch) veelbelovend uit en het werkt ook lekker. Je hebt dan iet of wat keuze in je formfactor (itt bvb iOS), maar je bent zeker dat het besturingsysteem goed draait op je toestel (itt bvb Android).
Yup ik ben het met je eens. WP heeft het beste van beide markten. Ze stellen stricte eisen aan toestellen en laten geen fabrikant eigen modificaties toe waardoor WP altijd goed/stabiel zal draaien en toch heb je de vrijheid om te kiezen tussen verschillende toestellen. Ik wilde mijn vorige toestel al WP nemen, maar doordat NL nog niet officieel ondersteund werd niet gedaan. Met de Mango toestellen ga ik de overstap wel wagen.
Ben ik inderdaad ook met je eens... Heb gister toevallig even een van de nieuwe 720p androids in mijn handen gehad en het verschil met mijn desire z met 800x480 scherm was echt heel erg duidelijk. Had voorheen nooit echt klachten over het scherm van de z, maar met zo'n 720p schermpje er naast ziet het er ineens korrelig uit.
Misschien kunnen ze beter proberen bij de ontwikkelingen aan de high-end kant aan te sluiten. Als ze niet snel meer en hogere resoluties gaan ondersteunen komt er voorlopig geen top-end WP7 telefoon ben ik bang, de concurrentie heeft nu qHD, en de 720p-schermpjes zijn ook al onderweg.
En ook als ze goedkopere WP7 telefoon interressant willen maken zullen ze een resolutie zoals veel budget-toestellen hebben (480 x 320, 640 x 360, 640 x 480) moeten ondersteunen.
800x480 is alleen maar een lage resolutie omdat jij gehoord hebt en gewend bent aan hogere resoluties want zo laag is 800x480 echt niet.
Ik zeg ook niet dat 800x480 een lage resolutie is. Ik zeg alleen dat ze achterlopen op de concurrentie, en dat ook voor de low-end het gebrek aan keuze vwb resolutie een grote beperking is.
de huidige resolutie op een scherm als van een smartphone is meer dan genoeg.
de hele hype van hogere resoluties is als megapixels op een digitale camera.

Voor een "normale" gebruiker zal het verschil in scherpte weinig uitmaken. Achterlopen is een groot woord, wat mij betreft een goed onderbouwde ontwerp keuze
Een smartphone is ontworpen om meer mee te kunnen doen dan alleen bellen en SMS-sen. Zo gebruik ik mijn HTC Sensation ook om af en toe mee te browsen, en het verschil in resolutie is goed merkbaar, zelfs tussen qHD en 800x480. Niet alleen scherpte, maar ook hoeveel je moet scrollen. Misschien is voor jou die huidige resolutie "meer dan genoeg", voor mij is 800x480 niet meer voldoende voor een high-end telefoon, omdat ik weet dat het beter kan. Merkbaar, significant beter.

Maar nogmaals, het probleem is het gebrek aan keuze. Eén vaste resolutie is te weinig om het hele spectrum aan gebruikers van low-end tot high-end te bedienen.

En ja, ze lopen achter, dat is niet zo gek, ze zijn erg laat begonnen en WP7 is vanaf de grond af aan nieuw. Dat betekent dat ze (nog ?) niet alle mogelijke hardware ondersteunen en er keuzes gemaakt worden in waar ze hun ontwikkeling op focussen. En dan is de keuze om juist minder high-end hardware te gaan ondersteunen (een 3 MP camera ipv 5MP, 2 GB flash ipv minimaal 8 GB) wat mij betreft opmerkelijk, en had ik het meer voor de hand liggend gevonden als ze met ondersteuning voor meerdere resoluties gekomen waren.
Als ze de prijzen laag kunnen houden maken ze misschien een goede kans om Blackberry uit de markt te drukken met toestellen die denk ik veel prettiger in gebruik zijn.
Het zou iig een goede basis zijn om voor een aanval op IOS / Android
Volgens mij loopt dat vanzelf wel goed eens Nokia met zijn Windows Phone's begint. Nokia (Symbian) heeft wereldwijd nog altijd een groter martkaandeel dan RIM, en dat komt in één klap Microsofts richting uit (of dat hopen ze toch) doordat Nokia overstapt op WP.

Er zijn maar weinig mensen die bewust Nokia kopen om Symbian te hebben, maar eerder om de vrij goede reputatie qua kwaliteit en hardware (wat ook niet altijd terecht is, kuch N97 hoest). Welk OS erop draait weet het gros van de mensen niet eens!

[Reactie gewijzigd door darkjeric op 28 september 2011 12:21]

Maar als het OS niet soepel draait en problemen geeft, blijven mensen weg van Nokia en dat is wat je precies ziet de afgelopen 2/3 jaar. Dalende marktaandeel omdat een soepel OS wel degelijk belangrijk is.

Met WP7 kan Nokia eindelijk weer eens klimmen. Als ik het geld had, had ik aandelen Nokia gekocht :P
Die minimale eisen van 2GB lijken me toch weinig. De helft daarvan wordt toch gebruikt door het besturingssysteem van WP7 en uitbreiden met microsd zoals bij andoid is niet mogelijk.
Volgens mij is die 2gb niet het geheugen waar windows phone op staat..
Jawel hoor, maar mijn pa wil bijvoorbeeld wel een smartphone, maar hij gaat hem echt niet gebruiken voor muziek of films. Na WP heb je nog iets van 1400MB over, meer dan genoeg voor een paar apps en foto's. Gewoon een toestel om mee te internetten en eventueel een foto te maken, en dan is het nog meegenomen als hij er een paar apps op kan installeren. 2GB is voor hem meer dan genoeg! Als zoiets dan nog rond de ¤150 kost dan koopt hij hem wel.
Dus? We hebben het hier over low-end telefoons en daarbij moet je denken aan prijzen van 150 euro. Als je meer geheugen wil, dan leg je meer geld neer. Simpel.
Dat is een goede zet, ook commercieel. Maakt WP7 laagdrempeling voor diegene die willen bellen, sms'en en toch iets meer willen doen. Maar minder dan de die-hard WP7 gebruiker.Misschien in een later stadium toch ook wat andere schermresolutie als eis gaan instellen, af 320*480(HVGA) t/m 480*800
Ook geeft het de kans aan kleinere fabrikanten om budget WP7 devices te gaan maken.

[Reactie gewijzigd door Dutchphoto op 28 september 2011 12:50]

Ik denk dat 480x800 als eis blijft en dat MS begin volgend jaar een nieuwe high-end chassis zal neerzetten met 720P als resolutie en dual-core cpu's.
Naar verluidt zorgt Microsoft er voor Apollo voor dat Windows Phone de Windows 8 kernel gaat gebruiken, of een derivatie ervan. Dit betekent dat er meerdere cores in de toestellen kunnen, tot - dacht ik - 32.

http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/271403_700b.jpg

Deze afbeelding is helaas het risico met Windows 8, maar het is nog af te wachten of deze keten niet eindelijk een keer verbroken wordt. Qua design is Microsoft een geweldige weg ingeslagen, het is nu alleen nog de taak om de functionaliteit volledig naar Metro te brengen.

Hence, dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=s8he4URO2UQ
Dat is helemaal geen slechte ontwikkeling!

Misschien dat er dan toch nog een mogelijkheid bestaat om Windows Phone 7 te porten naar de Samsung Omnia 2. Er is daar heel wat vraag naar op XDA en MoDaCo. Zelf heb ik ook nog zo'n toestel liggen, maar buiten het pareltje van EnergyROM bijvoorbeeld, zit je met een vrij trage Windows Mobile 6.5 Pro.

Android voor de Omnia 2 was niet werkbaar. Een aantal belangrijke dingen zijn (nog) niet geďmplementeerd en 't is echt een aanslag op je batterij.

Nu, ik hoop heel wat mensen met iets oudere smartphones hier nog van kunnen meeprofiteren :)
Als ze nu eens eerst een paar jaar gratis Windows Phone aanbieden... dan krijgen ze vanzelf meer voet aan de grond.
Ik denk dat het nu Mango uit is vanzelf goed komt. Een recente enquete wijst dit ook uit.

Waarom is een telefoon met een 'open source' os eigenlijk duurder dan een Windows Phone?
Buiten dat MS de prijzen wilt drukken komt daar ook bij dat in de prijs van WP7 alles zit, terwijl je bij Android telefoons extra aan de fabrikant kan betalen voor licenties enz, dat geld komt dan weer oa bij MS terecht.
Open source is niet goedkoper dan closed source. Soms wel en soms niet. Hangt af van het product en de editie / mogelijkheden.
Prijs staat los van de vorm van de software en van wat je met de software (broncode) mag doen. Sommige open source licenties kennen ook verplichtingen zoals het publiceren (teruggeven aan de community) van wijzigingen of uitbreidingen.
Dat komt door betere hardware, een hogere vraag, enz.
betere hardware? de hogere vraag klopt, maar die vraag is berust niet op bewuste keuzes
Ja betere hardware, telefoon heeft bijna 2x zo hoge beltijd/standby tijd (allebij met een korrel zout nemen natuurlijk), een betere SoC aan boord vooral op grafisch vlak, en SAMOLED ipv AMOLED, en ondersteuning voor meer netwerken (2100Mhz mist, maar dat kan ook door de onvolledigheid van de gegevens zijn)...

Daarbij komt nog dat de SGS was ooit een high-end telefoon was (als in: in de markt gezet las high end) en is dus ook daar naar geprijs, de Omnia is nooit high end geweest en de prijs is dus lager begonnen (als mid-end in de markt gezet) :) De telefoon is dan ook een stuk later uitgekomen...

En natuurlijk is Android veel meer in trek dan WP7 op dit moment, dus kan je meer vragen, mensen kopen het blijkbaar (immers is de SGS1 de best verkochte Android telefoon van voor de SGS2 :))

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 28 september 2011 12:12]

Als iemand die een Omnia 7 in het begin gekocht heeft, ben ik het niet eens dat de Omnia7 als midrange in de markt gezet is.

Bij de launch was de Omnia7 het knapste toestel met WP7 op de markt en had er ook de prijs naar (¤500+). Een 1GHz Snapdragon was toen ook gewoon een top-SOC voor een telefoon en alle andere hardware kon zich toen meten met andere high-end telefoons (scherm, sensors, batterij, enz.)

Toch allemaal zaken die wijzen op high-end vind ik.
hoe kom je bij samoled? de wp7 telefoons maken voornamelijk gebruik van super LCD die tevens meer voordelen heeft ten opzichte van je (s)amoled
Omdat het zo is. Omnia 7 heeft gewoon een super amoled scherm erin zitten. Tevens hebben alle dell wp7 toestellen amoled schermen.
Ja betere hardware, telefoon heeft bijna 2x zo hoge beltijd/standby tijd (allebij met een korrel zout nemen natuurlijk), een betere SoC aan boord vooral op grafisch vlak, en SAMOLED ipv AMOLED, en ondersteuning voor meer netwerken (2100Mhz mist, maar dat kan ook door de onvolledigheid van de gegevens zijn)...
Ook de Omnia 7 is Super AMOLED. Fout van de specs in de pricewatch.

Verder kan je dat prijsverschil echt niet wijten aan hardware.
misschien dat de Galaxy een 10tje duurder is om te maken (als het al een 10tje is). WP7 zit nu eenmaal nog in de aanloop naar een groter marktaandeel, waardoor ze goedkoper in de markt staan (bovendien zijn het OS en veel diensten pas nu officieel in het Nederlands beschikbaar)
De pricewatch is veelal gevuld door de community als ik me niet vergis, er staat dan ook een link bij om specs te verbeteren... Dus tja, hier zeuren heb je weinig aan, gewoon even een verbetering submitten (het wordt wel door de redactie gecontroleerd voor ze het aanpassen meen ik).
dat heb ik dan ook gedaan toen ik het door watercoolertjes post zag ;)
Zo duurr zal het niet zijn. Winodws Phone toestellen zijn redelijk goedkoop
pricewatch: Samsung Omnia 7 i8700 8GB Zwart

[Reactie gewijzigd door 80466 op 28 september 2011 11:53]

Volgens mij werd het al gratis uitgegeven. Maar is het tot nu toe nog niet van de grond gekomen.
als ze nu eens die belachelijke eis van het MAXIMAAL aantal knoppen weggooiden. Kan de telefoon waarop Windows Phone (HD2) is ontwikkeld het ook eens officieel draaien. :(
deze zin snap ik niet:

Fabrikanten hoeven echter om aan het tweede chassis te voldoen geen opslaggeheugen van minimaal 8GB in te bouwen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True