Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 15 reacties

Sony maakte woensdag bekend dat Resistance 3 een multiplayer voor maximaal 16 spelers zal bevatten. Resistance: Fall of Man ondersteunde nog 40 spelers en de tweede Resistance 60. Het bedrijf zegt later dit jaar met een bta te komen.

Insomniac introduceert de nieuwe multiplayermodus omdat de community volgens de ontwikkelaar bij zijn vorige twee Resistance-delen het meeste plezier had in kleinere maps, Fall of Mans Busyard en San Francisco uit Resistance 2 bijvoorbeeld.

In Resistance 3 strijdt de mensheid als vanouds tegen de buitenaardse Chimera. De game biedt daarnaast de mogelijkheid om je personage online te bewerken met verschillende wapens en vaardigheden, die passen bij de speelstijl van de speler. Hiervoor zijn nieuwe personal en combat attributes toegevoegd volgens Insomniac. Spelers kiezen een van beiden en kunnen die daarna versterken. Voorbeelden van de bedoelde vaardigheden zijn sneller schieten of herladen en starten met meer wapens in het arsenaal.

PlayStation Network krijgt later dit jaar een bèta. Wanneer precies is niet bekend. Resistance 3 verschijnt volgens de planning op 6 september exclusief voor de PlayStation 3.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (15)

Klinkt op zich logisch, sowieso heb je op een gegeven moment echt niet meer door of je nou met 60 man bezig bent op een grote map of met 16 man op een kleine want de concentratie van mensen is meestal toch niet op n plek. Enige verschil is dat je minder vaak door dezelfde persoon gekilled wordt.
Vind dit niet logisch. Ik snap uw redenering wel. Maar aangezien ze al werkende code hebben voor 40 en 60, waarom laten ze dan niet de keuze aan de spelers zelf? Ik heb geen Sony nodig die mij zegt dat ik niet met meer als 16 mag spelen. Ik zal het zelf wel bepalen. Misschien hoor ik bij het deel van de community dat wel meer plezier beleeft aan grote aantallen tegenstanders.
Zoals in het bericht staat worden kleinere maps door de community fijner gevonden, een gevolg daarvan is dat het opzetten van een match in Resistance 2 op een grote map veel langer duurt omdat er genoeg spelers moeten zijn om deze op te starten (zeker nu de game toch wat minder gespeeld wordt). Dit haalt de algemene spelervaring naar beneden.
Bovendien is er voor het ontwikkelen van multiplayer maps veel tijd nodig. Als je dan bijv 8 maps hebt, 4 grote en 4 kleine en er vooral op de kleinere maps gespeeld word kun je je afvragen of je al die energie wel in die grote maps moet steken.
Ook limiteer je hiermee voor de gamers die liever op een grote, danwel kleine map spelen, het aantal maps. De mensen die op graag op grote maps spelen vallen nu wellicht buiten de boot, maar de game wordt door de gemiddelde consument beter begrepen en waarschijnlijk ook beter gewaardeerd omdat men blijkbaar liever op kleinere maps speelt.

Persoonlijk vindt ik het enigszins jammer, maar ik merkte wel dat de laatste keer dat R2 speelde de grote maps op een fragfest uitliepen omdat iedereen clustert op een bepaalde plek. Ik genoot zelf dan ook meer van R:FOM omdat je daar beter je 'skills' kunt laten zien (klinkt zo pocherig maar niet zo bedoelt, weet ook niet hoe ik moet omschrijven, misschien is de game tactischer) ipv te sprayen op een groep enemies en om de tien seconde dood te gaan.
Zoals in het bericht staat worden kleinere maps door de community fijner gevonden, een gevolg daarvan is dat het opzetten van een match in Resistance 2 op een grote map veel langer duurt omdat er genoeg spelers moeten zijn om deze op te starten (zeker nu de game toch wat minder gespeeld wordt). Dit haalt de algemene spelervaring naar beneden.
Daar heb je volledig gelijk in, maar dat is een nadeel van de 'matchmaking' die gebruikt wordt op consoles. Als ze gewoon de manier gebruiken zoals bekend van pc gamen, met dedicated servers, dan is dit geen nadeel meer.
Bovendien is er voor het ontwikkelen van multiplayer maps veel tijd nodig. Als je dan bijv 8 maps hebt, 4 grote en 4 kleine en er vooral op de kleinere maps gespeeld word kun je je afvragen of je al die energie wel in die grote maps moet steken.
Ook limiteer je hiermee voor de gamers die liever op een grote, danwel kleine map spelen, het aantal maps. De mensen die op graag op grote maps spelen vallen nu wellicht buiten de boot, maar de game wordt door de gemiddelde consument beter begrepen en waarschijnlijk ook beter gewaardeerd omdat men blijkbaar liever op kleinere maps speelt.
Ook dit is een nadeel van consoles. Als user generated maps zouden toegelaten worden was ook dit een veel minder probleem. Overigens heeft Epic voor bijvoorbeeld UT (1) tientallen maps beschikbaar gemaakt.
Ach ach ach.....wat een onzin kraam jij toch uit.. Resistance 2 heeft gewoon dedicated servers. Doe eens wat research! En je user generate map comment al slaat helemaal nergens op. Hoeveel nadelen heeft een PC wel niet? Een stervend platform dat iedere dag meer concurrentie krijgt van Netbooks, Ipads,Notebooks, Smartphones etc. Geen wonder dat zelfs Nvidea geen corebusiness meer ziet in de videokaarten op de PC. Ze zijn niet voor niks uit de PC-gaming alliance gestapt. De (mobiele) markt is namelijk veel aantrekkelijker! De markt voor die "heilige machine" met kast, monitor en upgradable components zal in de toekomst steeds kleiner worden.

[Reactie gewijzigd door Hubman op 4 maart 2011 07:27]

Ahum, volgens mij ben jij degene die onzin uitkraamt.

PC nadelen tegenover een console? dat is wel de meest idiote opmerking ooit zeg...
Een console is gewoon een dichtgetimmerde pc, niks meer en niks minder.
Qua hardware loopt het hopeloos achter, en de nieuwste games worden gedownscaled om het enigsinds met avg fps te laten lopen.

een stervend platform? waar bazeer je dat op? afgelopen jaar is de omzet in de pc gaming markt met een aantal MILJARD gestegen...

Daarnaast is de pc community stukken groter en hechter dan de console community. Games zoals word of warcraft zul je nooit zien op een console en diablo 3 zal verkoop records gaan verbreken. Daarnaast heb je de mogelijkheid om te modden en zijn dedicated servers een STUK beter uitgewerkt.

Die heilige console van jou is mogelijk door het bestaan van de "pc", kraam dus aub geen onzin uit.
Er is echt wel een groot verschil, een grote map is gewoon, groter. Om je redenatie even een extreme wending te geven: volgens jou is met 60 man op een map van 60 hokjes groot dus hetzelfde als met 2 man op een map van 2 hokjes groot..

Met een kleine map verlies je de variatie binnen de map, en bovendien binnen de spelers. Het is niet zo dat een grote map gewoon hetzelfde is als veel kleine maps aan elkaar geplakt.
PS3 heeft echt veel "eigen" games tegenwoordig , LBP , Killzone , Modnation enz enz ... en nu dit .. gaat goed daar !
met exclusives trek je de consument over de streep; al die multi-platform titels zijn niet echt doorslag gevend voor aankoop van console. hoe meer exclusives hoe groter de kans dat de consument voor jouw console kiest en niet die van de concurrent
dat was volgens mij precies het zelfde als wat ik zei .. en bedoelde met "eigen" games.
ik heb daarom zelf ook een PS3 ipv een Xdoos gekocht ..
Dan vergeet je voor het gemak nog even de echte toppers, waar onder God of War, Gran Turismo en Uncharted.

Ook Ratchet & Clanck is natuurlijk exclusive...

Maar goed, ze moeten ook wel, als alle games op alle platforms uitkomen is er weinig onderscheidend vermogen meer tussen de 360 en de PS3. Multiplatform titels zien er over het algemeen ook nagenoeg hetzelfde uit op beide platforms...
Vergeet heavy Rain niet ;), dat zou voor mijn de enige reden zijn om een ps3 te kopen. Verder zijn de meeste games die ik leuk vind ook wel op de pc (te koop).
Weer een goede PS3 exclusive dit jaar. Sony is goed bezig, zeker gezien Killzone 3 ook al een echte topper is!
snap neit waarom aantal poppetjes zo'n beperking is tegenwoordig; neem nu MAG van zipper, daarmee kunnen we 256 man in een game zitten; 128vs128 - da's pas oorlogje spelen :P
als je nou even het artikel had gelezen zou je zien dat het niks met beperkingen te maken heeft.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True