Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 27 reacties

Uitgever Electronic Arts heeft de eerste details over SSX: Deadly Descents vrijgegeven. Een Amerikaans tijdschrift communiceerde de eerste concrete informatie over het snowboardspel, dat zal verschijnen voor de PS3 en Xbox 360.

De meest opvallende feature die in het artikel van Electronic Gaming Monthly wordt genoemd is de mogelijkheid die gamers krijgen om de actie in SSX terug te spoelen, zo vat een lid van NeaGAF samen in een forumpost. Een vergelijkbare feature is bekend van Codemasters' Grid en Dirt, maar dook nog niet eerder op in snowboardgames. Door terug te spoelen kunnen in SSX: Deadly Descents dus valpartijen worden hersteld en gemiste shortcuts alsnog worden genomen.

Het spel zal zich in zeventien verschillende regio's afspelen. In totaal zullen spelers in deze gebieden rond de zeventig verschillende bergen vinden, die allemaal in elke richting kunnen worden benut. De bergen worden voor een deel gegenereerd op basis van topografische informatie van onder meer Google Earth, wat ervoor moet zorgen dat de bergen er realistisch uitzien. Daarnaast krijgt elke berg een eigen 'gevaar', zoals ijle lucht, stukken ijs of extreme temperaturen, die elk op hun eigen wijze de gameplay zullen beïnvloeden.

Om deze gevaren te bestrijden, zullen spelers verschillende spullen die helpen tegen een bepaald gevaar kunnen kopen of verdienen. Deze spullen worden gedragen door een van de in-game-personages, waarvan in elk geval Elise terugkeert als personage dat al eerder in de SSX-serie was te zien. SSX: Deadly Descents heeft nog geen releasedatum.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (27)

Een terugspoel modus.... Ik snap dat niet hoor.
Als je een fout maakt in een spel, is dat gewoon een fout die je volgende keer beter kan doen.

Als je kan terugspoelen kan je dus een perfecte rit maken?
Nee, vaak is daar wel een limiet op gezet. Neem aan dat dat hier ook het geval is.
Dat zou toch ook leuk zijn? Hoef je niet weer helemaal naar beneden en opnieuw te laden om het nog een keer te proberen. Makkelijker hoeft niet altijd saaier te betekenen.
ahja je mag zelf beslissen of je die functie gebruikt of niet, nietwaar? ;)
in dirt2 ook nog nooit gebruikt, maar heb er ook geen last van dat zo'n functie er in zit :)
Volgens mij word dit een erg vermakelijke snowboard-titel, maar ik mis de kenmerkende SSX elementen. Ik ben benieuwd!
Ik ben benieuwd!
Ik ook wel, maar als de info op Wikipedia klopt dan moeten we zeker nog een jaar geduld hebben:
Deadly Descents is the newest title in the SSX series announced at the Spike Video Game Awards, due for release in early 2012.
:'(

[Reactie gewijzigd door da Burp op 7 januari 2011 16:06]

MS forza kan dit al langer. mits er een goed systeem in zit. net zoals sommige doen met slomo of need for speed met nos vind ik het niet zon ramp
Ik denk dat ze er erg goed aan gedaan hebben zo lang te wachten met een volgend deel anders krijg je dat mensen er moe van worden, ik heb ssx3 helemaal plat gespeeld en heb echt zin op m'n xbox te beuken met een snowboard, iemand enig idee wanneer het ongeveer uit zal komen?
Die terugspoelfunctie vind ik niet echt boeiend, maar voor de rest kan ik niet wachten op SSX voor mn PS3. SSX3 vond ik echt geweldig!
Als ze de gameplay van SSX3 kunnen behouden wordt het sowieso een toppertje. Ik heb SSX3 destijds helemaal grijs gespeeld op mijn gamecube :D
De tofste van de reeks was toch wel SSX Tricky imo, zieke soundtrack, en wat was het toch machtig als je die boostmeter ofzo helemaal vol kreeg en dat S to the rock nog wat liedje kreeg te horen :D
Run DMC's Tricky, de announcer was beatbox legende Rahzel en technisch was dat systeem waarbij de soundtrack dynamisch van kalm en chillaxt naar bombastisch en luidruchtig varieerde dmv een soort Frequency achtige laagjesconstructie in elke track ook heel erg gaaf.

Tot zover Henk's wijsneusminuutje, snaveltjes dicht en oogjes toe.
soundtrack van SSX3 was ook erg goed.

[Reactie gewijzigd door TAG_ScorpioN op 7 januari 2011 16:04]

Haha, was ook mijn favoriete liedje in FIFA 2004. :)
Ik ben wel benieuwd of het tipt aan de eerste
nu hopen dat hij net zo leuk is als ssx3 :)
en leuker mag natuurlijk ook :P
Ahh kan niet wachten. Mijn laatste SSX was SSX on Tour, geweldig! De terugspoel functie klinkt mij wat vreemd (ik ken ze niet Grid/Dirt) maar ik laat me graag verrassen!
Kan niet wachten... ik eens in de zoveel tijd nog wel is SSX 3, ken je nagaan:P
WAUW, I love this game.
SSX 3 was echt de bom, vind het jammer dat er niet veel nieuwer delen van zijn gekomen. Hopelijk hebben ze de game niet zo verknoeit als Tony Hawk.
JERK IT OUT :+

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True