Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 46 reacties

Metal Gear Solid Rising verschijnt volgens nieuwe geruchten pas in 2012. Uitgever Konami was oorspronkelijk voornemens om de game in 2011 uit te brengen. De nieuwe Metal Gear Solid-game verschijnt voor de PlayStation 3, pc en Xbox 360.

Metal Gear Solid Rising werd voor het eerst voorgesteld op de E3-beurs van 2009. Het was de eerste keer dat een game uit de franchise ook voor de Xbox 360 werd aangekondigd. Er werd destijds geen harde releasedatum gegeven, maar in de wandelgangen werd gesproken over een release in 2011. De hoofdrol in MGS Rising wordt vertolkt door Raiden.

Website Kotaku heeft van een anonieme bron vernomen dat de game niet in 2011 wordt uitgebracht. De game zou naar 2012 zijn doorgeschoven. Waar meesterbrein Hideo Kojima zelf de game tijdens E3 2009 op het Microsoft-podium aankondigde, meldt Kotaku bovendien dat de Japanner enkel als executive producer bij het spel is betrokken. Hij zou zich niet op het verhaal of de ontwerpkeuzes toeleggen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (46)

Dat het lang duurt voor ze de nieuwe mgs game uitbrengen vind ik niet eens zo gek.. Ze hebben een reputatie hoog te houden en dat betekend dat ze heel veel tijd erin moeten gaan steken om de verwachtingen van de mensen ook waar te maken.

Kijk maar naar GT5 heel veel mensen wachten al heel lang op de game en dit komt simpelweg omdat teleurstellen gewoon geen optie is. Dit brengt wel het nodige nadelen met zich mee zoals concurrentie dat met vernieuwingen komt waardoor het spel evt aangepast moet worden, firmware updates waar rekening mee gehouden met worden etc.

Om nu al conclusies te gaan trekken van hoe het spel eruit gaat zien is echt onzin. Ze laten kleine stukken zien over iets nieuws dat ze in het spel hebben toegevoegd (CUT) en daar gaat het hele film eigenlijk ook over. De MGS spellen kennende zullen absoluut geen oog verliezen als het gaat om spionage want daar gaat het hele spel om remember: "Tactical Espionage Action".

wat de cutscene's betreft.. je moet er maar van houden.. ik vond het juist heerlijk en het zorgt ervoor dat ik zeer diep in het spel raakte. Voor mij is MGS één van de weinige spellen die echt een "verhaal" heeft ipv van dat domweg hack 'n slash of shoot'm up games van tegenwoordig die je met 3/4 uurtjes heb uitgespeeld!

Ik wacht dus met smart op de nieuwe MGS serie omdat ik weet dat konami KWALITEIT levert! en dat hebben ze keer op keer bewezen!
MGS4 faalde hard en ik heb hier ook weinig hoop voor. Kojima had nooit zin om een sequel van MGS te maken en heeft sindsdien de fanbase flink zitten trollen. Met uitzondering van MGS3, dat was wel weer een goede game op zichzelf.
MGS4 faalde hard? waar baseer jij dit op? ik neem aan dat dit jou mening is...

De MGS series hebben vaak een plek in de top 10 lijst van de best verkocht games weten te bemachtigen..

PS: nr.6. Metal Gear Solid (7 million)[101]
PS2: nr.6. Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty (7 million)[109]
PS3: nr5. Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (3 million shipped as of December 31, 2009) (nr.5 beste verkochte game van ps3 en je noemt het een fail??)


en is nog eens de beste game in de genre spionage:
Stealth – Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty (PS2 – 7 million)[109]

bron: wikipedia

:)
Op zich begrijp ik je argumentatie, maar ik denk niet dat het succes van een game als Metal Gear Solid moet worden gemeten aan het aantal verkochte eenheden. Sterker nog, je zou zelfs de legitieme vraag stellen of het succes juist tegen de MGS serie pleit. In mijn ogen moet, hoewel dat wel in andere reacties gezegd, MGS het juist absoluut niet hebben van de gameplay noch de graphics. In mijn ogen is dat niet wat MGS tot een goede game zou mogen maken.

Als ik kijk naar de eerste MGS voor de PlayStation, welke in mijn ogen nog met kop en schouders boven de latere delen uitsteekt, dan waren de graphics (zelfs in die tijd) niet veel bijzonders. Ook de gameplay was eigenlijk wel soms wat vervelend. Denk maar aan het ontbreken van een FirstPerson-mode om te schieten. Maar dat maakte ook helemaal niet uit. Want ook al bestonden de karakters maar uit enkele polygonen, je kon jezelf erin identificeren. De sfeer van de eerste MGS was ontzettend goed en het verhaallijn was subliem. Je kreeg zelfs, of je het wou of niet, enige sympathie voor je vijanden. Ik zou haast zeggen dat dit de eerste literaire game was.

Waar ik steeds een beetje bang voor ben, is dat dit een laagdrempelige serie begint te worden. Zoals ik al zei, het aantal verkochte units zou zelfs tegen de MGS serie kunnen pleiten. Ik heb tot nu toe alle delen uitgespeeld en grijs gedraait, maar die sfeer en het verhaal van het eerste deel ben ik niet meer tegengekomen. Dat maakt overigens de andere delen niet slecht maar ze missen m.i. de diepgang van het eerste deel.

Als ik kijk naar het 2e deel van de serie, dan waren enkele aspecten wel goed, maar het verhaal was erg wazig en erg onrealistisch. In het derde deel zaten een paar goede gameplay elementen, en het verhaal was redelijk, maar Solid Snake en jungle gaan m.i. gewoon niet samen. In de Guns of the Patriots was voor mij, voor het eerst, de sfeer goed. Jammer alleen van het langdradige slot.

Ik zie dus wel een stijgende lijn. Hopen dat de opbouw van het verhaal en de sfeer in dit nieuwe deel het eerste deel kan evenaren, want dat is m.i. de kern van Metal Gear Solid.
Solid Snake is begonnen in de jungle in de eerste Metal Gear. Niet dat dit wat uitmaakt want hij was nog niet eens geboren in de tijd van Snake Eater.

als je het trouwens over literaire games wilt hebben dan is MGS2 trouwens een beter voorbeeld dan MGS. weinig games of uberhaupt developers die het aan zouden durven om zo de draak te steken met de speler.

[Reactie gewijzigd door tehsojiro op 9 november 2010 15:05]

Metal Gear in de jungle???

Outer Heaven was een verzameling gebouwen waarin je rondsloop en alles verzamelde om verder te kunnen komen.

Ook Metal Gear 2: Solid Snake was 90% in gebouwen in Zanzibar Land. Er was daar wel wat buitenactiviteit (doolhof, moeras, zand/"woestijn" en wat bos aan het eind) maar je was voornamelijk ook daar binnen bezig.
om in Outer Heaven te komen moest je eerst door de jungle. Wat echt verschrikkelijk was in de NES versie |:(
ik had het hier dus niet over verkoopcijfers maar de kwaliteit van het spel. Als je MGS4 al een spel kunt noemen met de 9 uur aan cutscenes en 3 uur aan gameplay.

[Reactie gewijzigd door tehsojiro op 9 november 2010 14:07]

Als je MGS4 al een spel kunt noemen met de 9 uur aan cutscenes en 3 uur aan gameplay.
Laten we Metal Gear eens vergelijken met Final Fantasy. Het zijn allebei ontzettend goede games, maar deze zijn zo goed vanwege hun geweldige verhaallijn. De hoeveelheid cutscenes is gewoon van groot belang voor de ultieme beleving van dit soort games. Het zou wat zijn als je de hele tijd aan het spelen bent, maar uiteindelijk niet snapt waar het verhaal over gaat.

De reden dat Metal Gear zo goed verkocht wordt heeft veelal te maken met de erg aangrijpende verhaallijn. Toen ik als klein mannetje, te jong om het verhaal te snappen, Metal Gear Solid voor de PSX in mijn handjes gedrukt kreeg, vond ik enkel het bloed interessant. Naarmate ik ouder werd en Metal Gear Solid 2 kocht veranderde dit. Ik snapte dit keer wel waar het om ging. Toen ik eenmaal Metal Gear Solid (PSX) nog een keer had uitgespeeld begon de liefde voor deze game enorm te groeien. Niet vanwege de gameplay of de graphics, maar vanwege het verhaal.

Ik ken maar weinig games die een verhaal kunnen vertellen zoals dat gebeurt bij de Metal Gear reeks. Dit is wat de serie zo sterk maakt en dit is waarom de hoeveelheid cutscenes/gameplay helemaal geen rol speelt. Een trouwe fan of gewoon fanatieke gamer speelt dit soort spellen om het verhaal (en natuurlijk ook wel een beetje om de gameplay/graphics).

Het is niet te vergelijken met bijv. Call of Duty waar je 7 uur speelt en een half uurtje aan cutscenes hebt.
ik gewoon een kwestie van game design. Je kunt een verhaal ook prima vertellen zonder het grootste deel van tijd de speler naar cutscenes te laten staren. Cutscenes met overbodige expositie zijn nog iets uit de tijd van technische beperkingen en het zijn vooral de Japanse devs die daar niet in willen innoveren zoals Westerse studio's (bijv. Valve of Bioware) dat wel doen.
het is en blijft jou persoonlijke mening.. ik vond het een top game ;-)
daar kunnen wij eeuwig over blijven ruzieen maar mijn mening is niet jou mening..

Aangezien het spel wel in de top 10 best verkochte games zijn er wel meer mensen met mij eens dat het kwalitatief een top game is..

Hangt er ook vanaf wat jij onder kwaliteit verstaat natuurlijk, ik let dan op graphics, controls etc..

/EDIT: EN NIET TE VERGETEN VERHAAL!!

[Reactie gewijzigd door Eplusz op 9 november 2010 17:01]

massaverkoop =/= kwaliteit

mcdonalds is ook geen kwaliteitsvoer en oh oh cherso geen kwaliteits tv
dus nu gaan we appels met peren vergelijken..
Ik vond hem ook tegen vallen.
Vooral de 'eindbasen', die vrouwen in die pakjes vond ik nogal suf.
Ze waren mij gewoon te onrealistisch en daarnaast te makkelijk te verslaan.
Metal gear had in deel 1 en 3 vooral een soort geloofwaardigheid...ver gezocht zou het bijna allemaal best mogelijk zijn.
Deel 2 had dat al minder, en deel 4 totaal niet.
Voor mij zijn MGS 1 en 3 veruit de beste, MGO vind ik ook erg leuk.
we zien het spel wel verschijnen in 2012.... of '13.
Duurt gewoon te lang. Tegen de tijd dat het uitkomt is de engine alweer verouderd....


En dat laatste stukje ziet er leuk uit.... YES! Eindelijk een spel waarin je meloenen kan snijden :D

[Reactie gewijzigd door Zunflappie op 9 november 2010 11:46]

Ze besteden veel te veel aandacht aan al die CGI-movies tussendoor, hoewel net echt, vergeten ze dat het spel zelf/gameplay het belangrijkste is. Ze nemen het eerste woord van Video Game iets te serieus. Dit is ook een probleem bij de Final Fantasy reeks geworden, dat tegenwoordig meer filmpjes kijken is dan spelen. Het maken van zoveel CGI-filmpjes kost enorm veel tijd en geld.

[Reactie gewijzigd door bobwarley op 9 november 2010 11:50]

Juist die filmjes met een prachtig verhaal maakt de final fantasy reeks voor mij de beste spellen ooit gemaakt. Nog niet zo lang geleden final fantasy 7 en 9 weer uitgespeeld, ondanks de matige graphics zorgen de cutscenes en het verhaal voor een veel betere inleving dan bijvoorbeeld assassins creed met veel betere graphics.

[Reactie gewijzigd door Siebelouis op 9 november 2010 11:55]

Dat kan in de FF reeks misschien wel zo zijn geweest, maar ik heb een keer een CUTSCENE van MGS: 4 getimed en die duurde 42 minuten!!!!!

42 minuten waarin er een ei werd gebakken een spastisch kind rond rent en er met veel aandacht een sigaret wordt koud gemaakt (pun intended).

Dat vind ik niet echt een positieve toevoeging.

Ok je kan het skippen, maar je weet niet van te voren dat een cutscene zo lang duurt en ook niet dat het wel of niet nuttig is... ?

Aan de andere kant, dat soort dingen kosten natuurlijk wel enorm veel tijd om te implementeren, dus dat het tot 2012 of 13 duurt om het af te krijgen is niet zo gek.
Bij MGS4 moet je de cutscenes niet timen maar het aantal minuten gameplay dat je tussendoor krijgt.
In dit spel is elke seconde een "cut"scene :+
Wil je me zeggen dat de gameplay van metal gear solid hier ooit onder geleden heeft?
Engine verouderen op de consoles gaat niet meer zo denk ik... meer hardware beperkingen... De PC is natuurlijk een ander verhaal.
En dat laatste stukje ziet er leuk uit.... YES! Eindelijk een spel waarin je meloenen kan snijden
Whahaha, dat heb ik echt gemist in Call of Duty Modern Warfare. Was op een gegeven moment gewoon een obsessie geworden :P

To the point, ik heb die demo van Metal Gear Solid 4 wel gespeeld, maar ik heb de game zelf nooit gekocht omdat hij al best oud was.. Hoogstwaarschijnlijk dat ik deze wel aanschaf :)
MGS4 is nooit oud. Dit is echt een waanzinnig gaaf spel. Neem aan dat je MGS4 nu wel voor 2 of 3 tientjes kan krijgen... Mijn favo game op de PS3!
Voor de fans van meloenen snijden, je kunt eens het spelletje Fruit Ninja proberen, sowieso verkrijgbaar op Android en iPhone/iPod Touch!
Ik mis gewoon het ouderwetse stealth en het sneaken door de levels, wat voor mij de eerste PSX Metal Gear Solid game had. Die heb ik gewoon grijs gespeeld en die bleef leuk iedere keer opnieuw. Nu lijkt het er op, dat je gewoon wat rent en hack-n-slash moves uitvoert om je een weg door de enemies te banen. Zoals al vele games dat doen. Een gemiste kans wat mij betreft. Het blijft nog altijd vroeg om een conclusie te trekken, hopelijk veranderd er nog veel.

/edit Ik zie dat ik een reactie over het hoofd zie. Ik ben het volledig met DimitryK eens iig.

[Reactie gewijzigd door Fixi0n op 9 november 2010 12:13]

Het maken van goede gebalanseerde stealth games schijnt niet meer tot de mogelijkheden te horen tegenwoordig...

Enkel een blade is prima hoor, maar dan niet zo dat je al rennend door 5 man met machinegeweer heen gaat rennen, want de scene zoals in dat filmpje doet inderdaad afbraak aan de geloofwaardigheid en heeft inderdaad weinig met MGS te maken.

Hopen dat ze niet het zelfde doen met Thief 4, daar kijk ik namelijk ook al tijden naar uit.
De Hitman en Splintercell serie maken nog voldoende gebruik van het 'stealth' element imho.

Ik ben erg benieuwd hoe ver ze gaan in het bewerken van de levels voor het 'cutten'.
*Kuch* Splinter Cell? Ja, tot en met Double Agent. Conviction was een sprayfest vergeleken met de vorige delen uit de reeks.
Ik vind MSG waarin hij met zijn SDV aankomt kakken gewoon keihard de beste.
Een bejaarde, ninja-master-meloensnijdende Snake...? Hmmm..het filmpje zag er wel vet uit op zich.
Wit bloed doet mij denken aan "Aliens". Blauw fluorescerende ruggengraat die pulserend oplicht, ook gaaf.

Ik zou het cool vinden als Kojima andere games zou porten in een moderner jasje, zoals SD Snatcher en Policenauts. Dan met de graphics en andere mogelijkheden van nu.

Dan heeft hij imo een "winner taco" in huis. :)
de meloensnijdende ninja is Raiden, niet Snake
Zonde, leek me toch een erg goed spel. Maarja des te meer tijd hebben ze om het te perfectioneren :)

Vraag me dan toch af waar dit opeens allemaal vandaan komt, dat al die ontwikkelaars een spel presenteren en keer op keer uitstellen *kuch* GT5 *kucht* (flame niet ben trotse eigenaar van een 360 en PS3 fat met 500 GB...) Zitten microsoft en Sony daar achter of vergissen de ontwikkelaars zich gewoon verschrikkelijk in de benodigde tijd?

Maar wie weet hoe betrouwbaar die anonieme bron is .....
Ben benieuwd hoe deze game gaat spelen. Ik vond MGS4 schitterend, dus ik vind het erg jammer dat ze met Rising ook alweer voor hersenloze actie kiezen. Een gevolg van de nieuwe multiplatform strategie?
Van Tactical Espionage naar een Hack 'n Slash-achtig genre? 't Zal mij benieuwen...
Toch ben ik wel heel benieuwd.

Zonde dat Kojima er niet zoveel mee te maken heeft, maar dat was te verwachten nu ie zich toch stort op andere games.

Ik vrees dat MGS nooit meer hetzelfde zal zijn. :(
Het ziet er nu meer uit als een of andere hack and slash game dan als de orginele spy game. Imo was dat altijd het sterke punt van de MGS series, het sluipen en juist niet hoeven gebruiken van je wapen.

Het ziet er wel vet uit, ben wel benieuwd naar de uitwerking ervan. Maar zou jammer zijn als ze echt van het originele concept afwijken.

edit: ik sluit me aan bij DimitryK en Fixi0n...

[Reactie gewijzigd door freekdamen op 9 november 2010 13:06]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True