Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 21 reacties

De ontwikkelstudio achter PlayStation 3- en PSP-succesnummer Little Big Planet is overgenomen. Media Molecule wordt volledig eigendom van Sony Computer Entertainment, dat de studio onderbrengt in zijn Worldwide Studios-netwerk.

Michael Denny, senior vice president van Sony Worldwide Studios, maakte bekend dat ontwikkelstudio Media Molecule door Sony Computer Entertainment is ingelijfd. De Japanse gigant wordt volledig eigenaar van de Britse studio en verzekert zich daarmee van de exclusieve rechten op diens games. Er zijn geen mededelingen gedaan over de bedragen die met de overname gemoeid zijn. Media Molecule is tot op heden enkel bekend van Little Big Planet. Die game verscheen voor de PS3 en de PSP.

Na de overname zal Media Molecule kennis en technologie delen met de andere studio's uit het Sony Worldwide Studios-consortium, waaronder het veel grotere Guerrilla Games uit Amsterdam. Deze naar schatting 140 man sterke ontwikkelstudio maakte eerder de miljoenenproductie Killzone 2 voor Sony.

SCE koopt Media Molecule
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (21)

Nu maar hopen dat ze aardig vrij gelaten worden in hun ontwikkelingen en dat ze hun eigen stijltje mogen behouden! LBP rockt enorm en is populair onder jong, oud, man, vrouw, wit t-m geel!
Klopt, een van de originelere titels op de PS3.

Echter heeft Sony goeie ideeŽn wat de markt wil, maar lacken ze in de uitwerking van die ideeŽn. Met aanwinst van een goeie ontwikkelstudio heb je dan toch wel een gouden combo in handen.
Dit was de orgineelste game sinds jaren (in mijn beleving) - LBP was eindelijk innoverent en bracht een oud concept (mario/platform) in een nieuw jasje naar de gamers toe. Ik las van de week zelfs dat er inmiddels 2 miljoen (!!!) custom lvls zijn [bron]
Het is een simpele game qua controls; springen en vastpakken :) en de karakters hebben een hoge 'cute' factor. Mede door die twee factoren is de game ook geliefd bij de ladies (en dat terwijl het geen sims is :X)

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 3 maart 2010 10:55]

2 miljoen levels, waarvan 1.999.000 niet de moeite waard. Dan hou je nog wel zo'n 1000 over die of de originele levels evenaren of overtreffen.
Klopt maar door dat je levels online kunt plaatsen kun je deze door online vrienden en anderen laten beoordelen.

Mijn kinderen vinden dit heel erg leuk. Hun levels waren in eerste instantie niet goed maar ze kunnen wel hun creativiteit botvieren. Wat in statische games niet mogelijk is.

Hun levels beginnen steeds mooier en beter te worden. Ik denk dat het op zich ook een leuke opstap is om iets van basic game ontwikkeling te doen.

Daarom zou het ook ideaal zijn om de mogelijkheid te hebben om je avatar nog meer aan te passen dan nu mogelijk is.

Aan de 2 miljoen zie je wel draait er heel veel mensen creatief bezig zijn met LBP. Aangezien je maximaal 20 levels per account/playstation kunt maken betekend dat er minimaal 100.000 accounts/mensen creatief bezig zijn met LBP.

Heel mooi is het ook dat de objecten zich ook aan de natuurkundige wetten houden.
Hmm, Ben ik gedeeltelijk met je eens. De God Of War serie hebben ze erg goed uitgewerkt. Maar MM is echt een goede ontwikkelaar, zeker omdat tot op de dag van vandaag lbp veel gespeeld wordt en er nog steeds dlc voor uitgegeven wordt.
LBP rockt enorm en is populair onder jong, oud, man, vrouw, wit t-m geel!
Helemaal mee eens dit is de game thuis die helemaal grijs gespeeld is.

Hopelijk komt er een LBP voor iets oudere mensen, waar je je creativiteit nog meer op bot kan laten vieren, volgens mij zou dat ook een succes kunnen worden.

Een extra edit tool waarmee je de avatars kun aanpassen op het niveau van Davy Jones van de Pirates of the Caribbean level zou ook ideaal zijn.
Dat wordt dus een deel 2? _/-\o_
Nee, er is al bevestigd dat er geen LBP2 komt.
Is ModNation Racers ook niet van Media Molecule??
Dit is een goede set van sony, Als deze ontwikkelaars zulke innovatieve games blijven maken komen er een paar leuke exclusive titels aan voor de PlayStation :)

[Reactie gewijzigd door dennisroo op 3 maart 2010 10:58]

Het is een goede studio. Hoe zie je dat? Aan de graphics, raar maar waar.
LBP werd gemaakt in een tijd waar de gemiddelde multi-platform dev nog stond te zeuren dat de ps3 niet krachtig was, etc. En zelfs vandaag de dag is LBP een grafische benchmark. Als een developer de ps3 kan begrijpen, en benutten; dat wijst op pure skill.

Ik doel op 'amiga-demoscene'-skill, niet 'microsoft visual game studio direct x unreal 3 engine manipulator'-"skill".

En als je de meest krachtige en complexe console ooit hebt ontworpen, dan heb je graag developers met skill die ervoor ontwikkelen ;)
Sony mag dus blij zijn met de aankoop, want ik verwacht nog veel mooie dingen van MM..

offtopic:Ik schaam me een beetje ervoor dat ik LBP als zelf-respecterende PS3 gamer nog niet bezit, al heb ik het wel regelmatig bij vrienden gespeeld.
Zo indrukwekkend vind ik de graphics niet in LPB. Ik heb het thuis een aantal keer gespeeld (heb eigenlijk de PS3 een beetje voor dit soort spellen aangeschaft), maar qua graphics is het niet extreem bijzonder. Ja het ziet er goed uit, maar het spel is ook redelijk 2d. Je hebt niet extreem veel complexe objecten op het scherm zoals bijvoorbeeld het geval is bij shooters.

Ik denk dat je de studio beter credits kunt geven voor de creativiteit en de algehele look-and-feel van het spel. Al zijn de poppetjes weer duidelijk geinspireerd op Amigurumi.
Ik heb het gevoel dat het gene wat LBP console intensief maakt is de physics engine.

Info over LBP.

Door dat gebuikers zelf levels kunnen maken kun je objecten door het scherm laten bewegen en vliegen die aan de natuurwetten voldoen. Dit zal erg intensief zijn voor het systeem.

Terwijl je bij statische systemen de maximale load zult kennen omdat je weet wat er maximaal gerenderd moet worden.
Inderdaad! Zo kun je een stuk of 150 raketten plaatsen en op play drukken. En al die raketten vliegen dan kriskras weg en door elkaar heen. Maar als je er dan ook nog eens een lading bommen bijplaatst dan merk je dat het systeem er moeite mee heeft.
Littlebigplanet was dan ook een hoogst origineel spel.

goed dat Sony de studio heeft overgenomen. zo krijgen ontwikkelaars als deze meer kans om ook een origineel spel te ontwikkelen. immers, als je wordt overgenomen door een bedrijf the size of sony, dan doe je toch iets goed. plus, het stimuleert alleen maar voor hobbyisten die zo ook meer inspiratie krijgen voor het maken van een game.

tenzij Sony iedereen van dat team eruit kegelt, dan is het anders :+
Het is geen activision hoor :P
zie: br0tal legend, neversoft, infinity ward-perikelen, etc
Dit is ook echt een studio die bij Sony past. Vooral qua visie en stijl!

[Reactie gewijzigd door Recon24 op 3 maart 2010 11:42]

Mischien heeft dit te maken met de nieuwe spel die aankomende donderdag exclusief voor PS3 aangekondigd word die te zien is bij Gametrailers.com GTTV ????
Een goede zet, ik hoop dat er nog betere games er uit komen! :)
Ja ach, je trap bijna het volledige Wipeout Team eruit, en dan neem je gewoon een ander team aan.
Waar blijft mijn Wipeout Acid? of de bugs die nu in Wipeout HD fury zitten?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True