Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 77 reacties

Over de volgende Zelda-game voor de Wii doen enkele nieuwe geruchten de ronde. Zo zou de gebruikelijke 'kerker-veld-kerker'-gameplay op de schop zijn gegooid en zit er geen Master Sword in het spel. Nintendo wil niet op de geruchten ingaan.

Zelda: Hero of Time?Fansite Zelda Informer verzamelde en vertaalde de nodige geruchten van het Japanse forum 2chan, dat doorgaans behoorlijk betrouwbaar zou zijn. Naast een andere spelstructuur, waarbij de traditionele afwisseling tussen kerkers en open gebieden overboord zou worden gegooid, zouden spelers zelf kunnen kiezen of hun personage rechts- of linkshandig is. In vroegere versies van Zelda hield Link zijn zwaard altijd in zijn linkerhand, maar de Wii-versie van Twilight Princess gooide dit gebruik overboord.

Evenals in diverse voorgaande games zal het paard Epona weer aanwezig zijn, zeggen de geruchten, en net als in Majora's Mask en Ocarina of Time zou tijdreizen een rol spelen in het nieuwe, vooralsnog naamloze spel. De game zou zich echter niet geheel of zelfs helemaal niet in Hyrule afspelen, en het Master Sword, dat altijd centraal stond in Zelda-games, zou afwezig zijn. Het geheimzinnige meisje dat te zien was op concept art die Nintendo heeft vrijgegeven, heet mogelijk Adella, Adelle of Aderu. Welke rol ze heeft in het spel is niet duidelijk, maar ze zou niet als Midna uit Twilight Princess of Ezlo uit Minish Cap continu aanwezig zijn.

Er zouden nog steeds drie belangrijke personages in het spel zitten, maar naast Link zouden dat dit keer niet Zelda en Ganondorf zijn. Volgens de berichten op 2chan zou de gameplay in principe klaar zijn, en wordt er nu gewerkt aan het verfijnen van het verhaal en de spelkarakters. Nintendo heeft geen van de geruchten bevestigd of ontkend; het bedrijf staat erom bekend niet erg open te zijn over games die nog in ontwikkeling zijn.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (77)

Ik hou mijn hart al vast...

Desalniettemin, het tijdreizen-concept spreekt me wel aan. Zeker als het Majora's Mask-tijdreizen is en niet in de klassieke zin met enkel toekomst en verleden (zoals Back to the Future-films en Ocarina of Time)

Wie weet komt er wel geen Link in het spel voor, maar bestuur je Zelda? Dan hebben al die buitenstaanders die denken dat Link Zelda heet ook voor een keer gelijk.
(link) (geen woordspeling)

Ik denk dat het zal worden zoals MS Office 2007 zal worden van MS Office 2003. Gebaseerd op deze geruchten, hoe zou jij het vinden als MS (of iemand anders) zei voordat 2007 uit kwam:

- MS Office 2007 zal geen werkbalken meer hebben

Dan denk je meteen "en al mijn persoonlijke macroknoppen dan?"

Mensen hebben even tijd nodig om te wennen, daarna zal de meerderheid ermee eens stemmen over de nieuwe concepten (in MS' geval: het Lint)

Het vasthouden aan vroegere dingen als herinneringen is menselijk, niet erg. Maar sta aub open voor vooruitgang.

Van wat ik heb gehoord:
- Final Fantasy XIII: geen towns of shops. Negatief?
- World of Warcraft: Cataclysm haalt alle oude gebieden overhoop. Negatief? (= wordt minder grinding, maar meer fun)
- Nu ook Zelda. Negatief?


--
Off-topic: Ik denk nu dat ik genoeg gepost heb voor 3 posts te samen. Best niet vergeten te quoten op een onderdeel waarop je wilt reageren! ;)
Van wat ik van FF13 heb gelezen is het gebrek aan towns en shops behoorlijk negatief ja. Naast het feit dat je de hele tijd in een rechte lijn loopt.
Desalniettemin, het tijdreizen-concept spreekt me wel aan. Zeker als het Majora's Mask-tijdreizen is en niet in de klassieke zin met enkel toekomst en verleden (zoals Back to the Future-films en Ocarina of Time)
Oh alsjeblieft, dat MM tijdreizen zoog flink. Dat maakte de game een stuk slechtere, alsmede het niet kunnen opslaan wanneer je wilde. Laat ze niet nog een keer dezelfde fout maken.

Enne, je vergelijking van Office met een game slaat werkelijk nergens op. Gameplay is een stuk complexer dan het gebruik van een kantoorapplicatie. Kan je net zo goed lopen vergelijken met vliegen. Kan ook niet.
Ik vond het MM tijdreizen toch wel leuk. Mooi bedacht en bracht een nieuwe uitdaging met zich mee. Ok je kan je wat dood ergeren als bv de queeste voor het Sun mask niet lukt juist op het einde, maar dan heb je wat meer uitdaging dan het gewoon loaden als het mis loopt.

Ik kan eigenlijk maar weinig slechts zeggen over de Zelda reeks. Ik heb speciaal een GameCube op de kop getikt om toch goedkoop Twilight Princess te kunnen spelen (want voor de rest speel ik zeer weinig games) en heb dan maar ook de collectors edition van Zelda Ocarine of Time en MM voor gekocht (zodat ik mij N64 niet meer moest bovenhalen met die irritante controller).
Zelda besturen? Hmm..

Dit doet me denken aan iets wat ik eigenlijk héél snel wil vergeten: de CD-i
het enige wat ik kan zeggen is OH NOOO. ik vind dat ze de formule in stand moeten houden. al vind ik wel dat ze de moeilijkheid graad eens zouden moeten opvoeren
Ja, het is altijd erg afwachten als je als gamemaker met een nieuwe formule aankomt. Ik heb alleen Twilight Princess gespeeld ( :? ) maar ik kan me heel goed voorstellen dat het compleet omgooien van gameplay niet in goede aarde valt.

Ik heb het zelf ervaren met de C&C serie (sinds generals kan ik het geen échte C&C game meer noemen en van de eerste 4 vind ik RA2 de minst leuke) en ik ben bang dat ik Supreme Commander 2 ook minder leuk ga vinden dan zijn voorganger (verschillende mensen hebben dit ook ervaren in de overgang van Total Annihilation -> SupCom).

Het is het standaard verhaal in een serie games. Gooi een element overboord en de fanbase begint al meteen van "Ho stop, dit kan niet goed gaan, jullie verknallen de game". Iets wat ik heel goed kan begrijpen omdat de ervaring mij heeft geleerd dat het omgooien van het bekende concept verkeerd afloopt en als de game is uitgebracht is het te laat en heeft "zie je wel" geen zin meer om te zeggen, de nieuwe fanbase is opgericht en die wil je als game maker bij de volgende in je serie niet teleurstellen. Zo gaat dat dan maar door.

Daarnaast is het natuurlijk ook tijd voor innovatie. Als je van een gameserie nummer 20 uitbrengt, is het erg saai als er alleen maar verbeterde graphics in zitten. Ik begrijp de mensen ook niet als ze wéér een nieuwe FIFA kopen, wat zit er nou voor nieuws in behalve graphics en moves? Dat zeg ik dan als buitenstaander, iemand die alle games heeft kan waarschijnlijk verschillende elementen opnoemen die aangeven dat de nieuwe FIFA niet verveelt en anders is dan zijn voorganger

(ik ben fan van de Fire Emblem serie en het concept is daar al in alle 10 delen precies hetzelfde, ze stoppen er elke keer wel iets nieuws in qua gameplay maar dat is klein. Toch wil ik voor geen goud hebben dat ze daar het concept veranderen.)
Daarnaast is het natuurlijk ook tijd voor innovatie. Als je van een gameserie nummer 20 uitbrengt, is het erg saai als er alleen maar verbeterde graphics in zitten. Ik begrijp de mensen ook niet als ze wéér een nieuwe FIFA kopen, wat zit er nou voor nieuws in behalve graphics en moves? Dat zeg ik dan als buitenstaander, iemand die alle games heeft kan waarschijnlijk verschillende elementen opnoemen die aangeven dat de nieuwe FIFA niet verveelt en anders is dan zijn voorganger
De laatste FIFA's bevatten telkens toch echt wel veel verbeteringen, vernieuwingen en andere spelmodi (vooral online). De gameplay en AI worden telkens beter en/of minder irritant. Plus weer volledig up-to-date squads, andere muziek (niet onbelangrijk als je veel FIFA'd :+), kortom best wel veel innovatie. Het blijft natuurlijk wel gewoon voetbal dus daar valt weinig aan te innoveren, maar voor de rest moet ik zeggen dat FIFA echt goed vooruit is gegaan vanaf '08.

Verder ben ik het er helemaal mee eens dat je voor sommige games beter niet te veel aan de gameplay kan veranderen anders verpest je het spel. De Metal Gear serie is daar ook een goed voorbeeld van, die spellen hebben zoveel kleine gameplay irritaties, de klassieke lange cut-scenes, de meest waanzinnige plots en in elk spel komen dezelfde grapjes en dingetjes weer terug zonder erg veel gameplay toevoegingen. En toch is dat juist de kracht en de charme van MGS, zou je dat ingrijpend veranderen dan is het geen MGS meer, en verlies je de (enorme) fanbase.
het compleet omgooien van gameplay niet in goede aarde valt.
.....
Ik heb het zelf ervaren met de C&C serie
Als er EEN game toch geen enkele innovatie bevat, opwarmen van oude kliek in nieuw grafisch sausje en "never change a winning concept" is het C&C wel.
Ik vind het voorbeeld bijzonder slecht gekozen en bij uitstek een voorbeeld van hoe innovatie niet moet.

En dan kom ik ook meteen op mijn punt: innovatie hoeft niet het compleet omgooien van het spel te zijn. Hou vast aan de goede dingen, verbeter wat beter kan. Dat is iets anders dan "denk er niet aan om ook maar iets te veranderen, zie vorige succes.....zie vorige succes....zie vorige... ah.

Zelda is altijd een game van innovatie geweest en dat is wat het leuk maakt.
En dan maak je soms vergissingen (Zelda 2) innoveer je door op wat wel goed was (Zelda 3) of probeer keer op keer iets nieuws en dan komt er ook iets goeds uit. (Cell shading in wind waker bijvoorbeeld)

Die angst voor veranderingen aan de gameplay is imho vaak onterecht. Het komt vaak simpelweg voort uit de angst voor veranderingen... zoals met alle veranderingen.
kun je net zo goed de oude games weer opnieuw gaan spelen. het wordt weer eens tijd voor een nieuwe formule, maar dan wel een goede. Majora's Mask en de Wind Waker hadden ook totaal nieuwe concepten en die vond ik de beste games uit de serie.
MM en WW waren toch echt een stuk minder.
MM had je maar 3 dagen, 72 uur, of eigenlijk 72 minuten de tijd voordat je weer van voor af aan moest beginnen met dingen halen. Je kon het wel oprekken naar 144 minuten, maar ook dat was soms niet genoeg. Ben je lekker bezig met de eindbaas, heb je nog maar 5 minuten voordat je tijd op is (en nee, je kan bij de laatste 6 uur niet vertragen, je vertraging wordt zelfs opgeheven). Je kon ook niet altijd opslaan wanneer je wilde, of het was met verlies van al je items (bommen, pijlen, rupees, hoewel de laatste op een 'bank' gezet kon worden), of je moest gelijk stoppen, want als je toch weer verder wilde en je vergat op te slaan bij een Uil of via de Song of Time, kon je weer alles opnieuw doen vanaf het punt dat je naar dag 1 was gegaan.

WW was echt alleen maar varen. Je was zeker de helft van de tijd bezig om van eiland A naar eiland B te gaan. Je kon dus makkelijk je koest uitzetten met de wind en rustig op de wc gaan zitten voordat je bij je bestemming was. Ook dat schat zoeken was redelijk irritant, altijd had je een kaart met een locatie die aan de andere kant van de wereld lag.

Ocarina of Time en Twilight Princess vond ik wel zeer goede games. OoT omdat het de eerste in 3D was en gewoon een heel sterk verhaal had. TP omdat je toch redelijk moest nadenken en de juiste tactiek moest vinden tegen de vijanden (met name de Iron Knuckle, leuke vijand is dat :)). Ik vind het wel jammer dat ze de Wii versie volledig gespiegeld hebben. Het hele gevoel is een stuk anders, de woestijn hoort niet in het oosten, die lag altijd in het westen. Kakariko was altijd, net als Death Mountain, in het oosten, niet 't westen. Ook als linkshandige is het een vreemd gevoel om gespiegeld te spelen, maar als die hard Zelda fan gaf het mij tevens een naar gevoel dat Link rechtshandig was.

Ik ben wel erg blij dat ze de optie nu geven voor linkshandig en rechtshandig. Het kan zo frustrerend zijn als ze dat niet als keus geven. Ik heb dan Star Wars: Force Unleashed gespeeld (geleend van m'n zus en haar vriend) en wat een ramp was dat om die combo's uit te voeren. Je moest echt niet door mijn beeld lopen of tegen mij gaan praten, want dan kreeg je alleen maar gescheld terug :P. Ik heb wat zitten vloeken tijdens het spel :X.

Dat ze het een en ander veranderen vind ik op zich niet erg, als het maar goed uit pakt. Kijk maar eens naar Minish Cap, daar heb je Vaati als slechterik. Weer eens wat anders dan telkens Ganon/Ganondorf te moeten bevechten.

Andere slechterikken dan de gebruikelijke Ganon/Ganondorf:
- Vaati (Four Swords, Four Swords Adventure, Minish Cap)
- Majora (Majora's Mask)
- Nightmare (Link's Awakening)
- Veran (Oracle of Ages)
- General Onox / Dark Dragon (Oracle of Seasons)
- Bellum (Phantom Hourglass)
- Malladus (Spirit Tracks)
- Dark Link (Link's Adventure)

Zelda komt niet voor, of in grote mate voor in:
- Oracles
- Link's Awakening
- Link's Adventure
- Majora's Mask

Het is dus niet zo vreemd dat ze weer eens wat anders doen, het is vaker gedaan.

Vergeten, waar heb je geen Master Sword:
- Originele Zelda (wooden, white, magical)
- Link's Adventure (RPG element om je aanval te verhogen)
- Majora's Mask (Hero's Sword, Razor Sword, Gilded Sword, en Great Fairy's Sword)
- Oracles (al kan je 'm krijgen met een Linked Game via passwords)
- Four Swords
- Four Swords Adventure
- Minish Cap

[Reactie gewijzigd door Hero of Time op 22 januari 2010 22:03]

Ik heb een jaartje geleden Majora's Mask weer opnieuw gespeeld, omdat ik hem nooit had uitgespeeld. Dit keer vond ik juist dat concept met tijd erg leuk. Misschien komt het omdat nieuwe games tegenwoordig geen uitdaging meer zit. Majora's Mask is nu mijn favoriete Zelda.

Dat is een beetje het probleem met het veranderen van het concept. Sommige zullen het nieuwe concept wel leuk vinden en andere niet.
Majora's Mask is inderdaad een geniaal spel en de continu tijdsdruk maakt ook dat je telkens bezig bent met ''wat ga ik in de volgende 3 dagen doen''.

Tevens bij boss battles was de timer volgens mij uitgeschakeld. Verder waren de dungeons zo ontworpen dat je als je de keys die je vind houdt, je in een nieuwe timeloop makkelijk weer kon komen bij waar je was, dus zo'n probleem was het niet. Enkel het verlies van kwantitatieve items is misschien irritant.
Boss Battles heeft niet de timer uit staan. Daar kwam ik achter toen ik bij Snowhead Temple bezig was. Ik had geen idee hoe lang het nog kon duren, maar het klokkie begon al wel te tikken. Mogelijk had ik nog maar 2 schoten nodig gehad, maar wilde het niet riskeren en heb het hele level opnieuw moeten doen. Als je een tweede keer een level in gaat kom je erin alsof je er nooit in bent geweest. Een aantal zaken zijn wel makkelijker te halen omdat je het item al hebt, waardoor het een stukje sneller gaat, maar anders dan dat ben je alsnog door het hele level aan het lopen voor sleutels e.d.
Ik moet toegeven dat het varen in de Wind Waker soms wat minder was, maar aan de andere kant was de stijl wel helemaal super! Heel erg origineel en vrolijk..

Ik heb zelf ook heel veel zelda's gespeeld, met OOT op nummer 1, maar ik vond TP helemaal niks! Als wolf spelen vond ik helemaal niks en ik miste de hele Zelda sfeer.

Maar over het nieuwbericht, het zal denk ik wel wennen worden om te switchen van het oude systeem dat toch lekker werkte. Maar als ze een soort free roaming gaan maken dat echt goed werkt kan dat natuurlijk ook erg gaaf zijn!
Het is grappig om te lezen dat jouw mening lineadirect op die van mij staat. De TP is een van de eerste Zeld's die ik niet heb uitgespeeld. Wat me het meest iriteede bij de TP was dat je anno 2000 nogwat nogsteeds de geheletijd zit te lezen in dat spel. Dat stadium zijn we nu toch echt voorbij.

Bij mij bovenaan staat toch wel de Windwaker om zijn meer vrije gameplay en stijl. Zo zie je maar dat er altijd wel mensen die het warderen en andere die erop lopen te zeiken.
Als je niet wilt lezen, speel je de eerste Zelda maar, op de NES. Geen tekst, behalve bij winkels, geheimen en aan het einde. En hier en daar in een level, maar meer dan een zin is het niet.

Mensen willen tegenwoordig meer verhaal, niet domweg lopen en knallen zonder erbij na te denken. Als je dat wilt, moet je voor een Xbox of PS gaan, daar heb je genoeg spellen waar je niet bij hoeft na te denken en alleen maar op de juiste tijd en plaats een knop in drukken.
Kijk jij ook films zonder tekst? Dus geen spraak of wat dan ook, alleen maar de geluidseffecten en muziek. Lekker saai. De tekst is juist een punt van Zelda dat sinds A Link to the Past erin zit en prima werkt. Zonder die tekst heb je geen idee waar je heen moet, wat je moet doen en hoe je bij bepaalde plekken komt.

[Reactie gewijzigd door Hero of Time op 23 januari 2010 12:09]

dat jouw mening lineadirect op die van mij staat.
Die had ik nog niet gezien. :+

Maare ontopic..
Zelda (en RPG's) mogen tekst ! graag zelfs.
Lezen is niks mis mee, en je laat wat aan de verbeelding over.
Geen overbodige luxe overigens met voice acting die niet altijd even geweldig is.
(vooral niet bij conversies naar andere talen)

Daarbij leer je goed engels !
(of nederlands... :P)
Dat over het varen in Wind Waker. Zodra je pijl&boog had, kon je "warpen" naar bepaalde tiles. Daarna vaar je veel minder. Kan hier uitgebreider op in gaan maar wil niet teveel spoileren, puzzel er maar mee.
Ik heb WW uitgespeeld. Elke Zelda zelfs, op de DS versies na (ok, en de CD-i mislukkingen :P). Maar dan nog, het was alsnog een ramp dat varen. Je had dan wel bepaalde plekken om naartoe te warpen (hebben ze gelukkig altijd gehad in Zelda), maar dan nog duurde het redelijk lang voordat je bij de plek was waar je moest zijn.
Zelda is gemaakt om zo te zijn, trouwens de DS-spellen van Zelda zijn een stuk anders.
Misschien wordt dat meisje wel een navi-achtige side-kick?
Ik wil geen sidekick. Ik wil alleen door dungeons kunnen zwerven. OoT style.
OOT had ook een sidekick: een fairy die je tips gaf en naar opmerkelijke objecten vloog zodat je wist dat je er iets mee kon doen.
Als het goed is kan zij met je communiceren door je zwaard. Volgens mij is dit de reden ook dat er geen master sword is.
"Er zouden nog steeds drie belangrijke personages in het spel zitten, maar naast Link zouden dat dit keer niet Zelda en Ganondorf zijn."

Een legend of Zelda spel zonder Zelda? Not possible.
In Link’s Awakening is er ook geen Zelda :)
In Link’s Awakening is er ook geen Zelda :)
Link vind volgens mij bij Link's Awakening dat Marin verdacht veel op Zelda lijkt. :)

Ben benieuwd of er weer een Zelda game aan gaat komen, ik hoop het wel.
Ik beleef er altijd onwijs veel plezier van, maar lukt me nooit ze uit te spelen.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 23 januari 2010 12:54]

Master Sword zal me mijn reet roesten, het gerucht dat Zelda er niet in zit zou ik persoonlijk wat erger vinden. Aan de andere kant... Spirit Tracks heeft een Zelda die mee speelt, dit deel helemaal zonder zou in dat opzicht redelijk in het rijtje passen...
Waarom zou het dan nog Zelda heten? Dat is als een Super Mario platform waar Mario niet in voorkomt...
*pakt super mario land 3 erbij*
(ook wel bekend als wario land)
Dat heette inderdaad geen SML3, afaik.
Spoiler:

Tetra is een afstammelinge van Prinses Zelda (uit OoT), hier kom je achter als je met Tetra & The King of the Red Lions naar de onderwater versie van Hyrule gaat (TWW)

In Phantom Hourglass komt ze weer voor als Tetra, en de prinses uit Spirit Tracks is weer een afstammelinge van haar.
Kan je spoilertags zetten? Of pakt de frontpage die niet?
Er staat toch spoiler bij... als je het niet wil lezen, lees het dan niet.
[spoiler]De tags werken hier niet[/spoiler]
lijkt me wel dat link een zwaard blijft houde en dat er wel degelijk een soort van mastersword in het spel te krijge is alleen dat daar heel anders op ingespeeld word. ik hoop dat ze iets gaan doen aan de behendigheid van het spel. ik kan me nog herinne dat ik bij ocarina of time nooit egt kon springe (ik weet niet als dit ook bij de rest van de dele is) maar ik vind dat zelda een egt puzzle spel is waarbij je nog onlogiser mag gaan zoeke naar geheime.

Wat waarsgijnlik niet zal verandere is dat je steeds weer nieuwe wapens en tools zal krijge die je zulle helpe om bij sommige plekken te komen. Dit vind ik namelijk een belangrijk element van zelda. en je zal denk ik tog zoals altijd de prinses moet redde. daar is link namelijk gewoon de man voor :P
De behendigheid in de zelda games vond ik juist geweldig. je hebt al zo veel knoppen voor van alles en nog wat, nog een knopje voor springen maakt het alleen maar onoverzichtelijker. Bovendien vond ik het erg makkelijk dat hij automatisch springt bij iedere richel.

Persoonlijk vind ik de 'Zelda' reeks de beste reeks games die er uitgebracht wordt. Het blijft uitdagend om te spelen.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dat "geheimzinige" meisje (de geest van) het mastersword was.
Zoiets als dit: http://hapycow.deviantart...ew-Master-Sword-127833770? :P Ik zag er nog een met dat gerucht als basis, maar kan 'm even niet vinden op dA.
2chan en betrouwbaar?
Dat kun je niet menen!

2chan is dé moeder van 4chan!
Maar je weet toch dat kinderen onzin praten en de moeders verstandig zijn en weten waar ze het over hebben? Heb je de Zelda Informer bron niet gelezen/gekeken? Op 2ch staat meer nieuws en ware geruchten dan onzin. 4chan 100% onzin.
Ik heb begrepen van een interview van Miyamoto van een paar jaar terug dat deze Zelda 'echt' 3D zou worden, wellicht 1st person en dat de interactie 'out of this world' zou zijn. Als er 1 spel is (naast Mario) die dit soort innovativiteit kan implementeren is het Zelda wel.

Zou ook wel eens tijd worden met de Wii want mijn verwachtingen waren dat dit al 2 jaar eerder zou zijn verwezenlijkt.
1st person werkt met Zelda niet (met Mario ook niet), je kan niet zien wat er achter je staat tijdens het spelen en dat kan je nogal het een en ander kosten. Goed, in het echte leven heb je die mogelijkheid ook niet, maar daar gaat het even niet om. Het gebeurt regelmatig in de games dat je ergens langsloopt wat veilig leek, maar plots achter je staat om je aan te vallen.
Btw, bij WW en TP kan je naar het gezicht van Link kijken om te zien waar je heen zou moeten of wat een interessante plek is, hij kijkt er naar.
Hopelijk wordt de moeilijkheidsgraad een beetje omhoog gekrikt, of automatisch bepaald aan het aantal damage je doorgaans oploopt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True