Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 78 reacties
Submitter: Dutchphoto

Acers nieuwste smartphone, de F1, lijkt voor een redelijke prijs over de toonbank te gaan: volgens een Britse webwinkel zou de prijs rond de vierhonderd euro uitkomen. Het mobieltje is voorzien van een rappe processor en Windows Mobile 6.5.

Acer F1

Acer zet zijn sponsorschap van de Formule 1 luister bij met een telefoon die het Taiwanese bedrijf de F1 noemt. De smartphone kan zich ook zonder autoracerij een F1 noemen, aangezien het kloppend hart van het mobieltje een Snapdragon-processor van Qualcomm betreft met een kloksnelheid van 1GHz. De processorsnelheid wordt door aardige specificaties aangevuld: het toestel heeft een 3,8" groot touchscreen met een resolutie van 480x800 pixels, 512MB rom en 256MB ram. De gebruikelijke 3g-connectiviteit, aangevuld met een wifi-radio en een vijf megapixel-camera met autofocus moeten de F1 een high-end toestel maken.

De prijs van de F1, die vanaf 6 oktober in de schappen verwacht wordt, valt daarom mee: een winkel in het Verenigd Koninkrijk heeft een productpagina online staan waar de F1 voor 295 Britse ponden te koop is. Omgerekend en met belastingen erbij opgeteld zou de Acer F1 daarmee op minder dan vierhonderd euro komen. Daarmee zou de Windows Mobile 6.5-telefoon op het moment van uitkomen de beste specificaties in huis hebben, maar geenszins de hoogste prijs krijgen. Uiteraard is het niet zeker of de Britse prijzen zich direct naar Nederlandse prijzen laten vertalen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (78)

Een hoop sites geven aan dat de F1 niet op 1GHz maar op 800MHz draait.

"But unlike the Toshiba TG01 which tops out at 1GHz, the F1 will be limited to a 800 MHz"

"Zo zal de nieuwe Acer F1 voorzien zijn van Qualcomm's nieuwe Snapdragon CPU. De op ARM Core gebaseerde cpu zal op 800Mhz gaan lopen in de Acer F1"

[Reactie gewijzigd door PBloem op 20 september 2009 12:38]

En het is Windows Mobile, en dat laat zo'n beetje iedere winmob-applicatie installeren die er maar bestaat. Dat betekent dus dat een app om de boel over te klokken naar die 1GHz gewoon geinstalleerd en uitgevoerd kan worden. Voordeeltje van winmob ;)
Maargoed toch een van de snelste.
Ben ik de enige die 400 euro voor een telefoon toch best prijzig vind?
Met 200 euro moet je toch al een zeer compleet toestel in huis kunnen halen?!
(ik denk dat dit redelijke prijs/kwaliteit verhouding heeft: pricewatch: T-Mobile Pulse Wit)

[Reactie gewijzigd door stijnos1991 op 20 september 2009 11:49]

Helemaal mee eens. Met 400 euro ben je al hard op weg naar een goede pc. (ter vergelijking)
Toestellen zoals de LG Cookie en Samsung Star zouden er van mij veel meer mogen komen. Complete toestellen voor een mooie prijs. Van mij mogen zo ook nog oplopen naar 200 euro, maar dat is toch wel de max voor mij.

Meestal wordt er voor deze "goedkopere" toestellen veel minder/later reclame gemaakt. Dus misschien komen ze nog.
Helemaal mee eens. Met 400 euro ben je al hard op weg naar een goede pc. (ter vergelijking)
Verkeerde vergelijking. Het gaat hierbij niet om een PC maar een smartphone.
€400 euro is goedkoop als je bedenkt dat de Xperia II 699,- moet gaan kosten met ongeveer diezelfde specs.Mobile spul is altijd duurder.

Inieder geval is hier een mobile device met specs waar je "U" tegen zegt voor een lage prijs :)

Ik zie dat de batterij maar 1350mAh is. Dat is niet zo veel, erg weinig voor 1GHz 8)7
Vandaar dat hij maar "real"op 800Mhz draait
The F1 will come with Windows Mobile 6.5 and 1GHz Snapdragon processor. However, for some reason, the Acer will only allow to run at 800MHz and not 1GHz. The most obvious reason right now seems to be battery life.
http://gadgetmix.com/inde...ber-are-you-ready-iphone/

[Reactie gewijzigd door Dutchphoto op 20 september 2009 12:31]

DutchPhoto:

Dat toestel zal wel op 1Ghz draaien. Dat artikel dat je aanhaalde is van Maart 2009. Niet echt recent. En zowat alle andere product specs spreken over 1Ghz.

Zodus, ofwel doet Asus aan valse advertenties, wat hun zuur ( en duur ) kan opbreken, ofwel is die informatie ( welke nu toch ook effen verouderd is ), incorrect. En draait hij wel degelijk op 1Ghz.

Ps: de prijs is in feiten 370€. Het wordt aangeboden aan £339.25 inc btw. Dat is 370€. Er moet geen btw bijgeteld worden, aangezien we in Europa zitten en rechtstreeks kunnen kopen vanuit de UK shop.

De "Omgerekend en met belastingen erbij opgeteld zou de Acer F1 daarmee op minder dan vierhonderd euro komen. " van hierboven, vs 370€ is toch een groot verschil vind ik.

Die tekst laat mensen denken dat het 400€ zal worden, terwijl het infeiten 370 euro is. Als je rondkijkt, gebruikt iedereen 400€.
@Wulfklaue

Ik denk toch dat ie qua prijs zo'n €400 gaat doen, min.Ze zullen met deze F1 niet onder F900 (399,-) gaan zitten.De prijs hierboven in het artikel genoemd is ook maar een gokje. Jij baseert je berekening daarop.Ik heb de ervaring dat de prijs in nederland vaak wat hoger liggen (hoge btw
http://www.pdashop.nl/merk/141/acer.html

Als hij inderdaad op 1GHz (Qualcomm 8250) loopt zal de batterij (1350mAh) snel leeg zijn. Tenzij die CPU erg zuinig is.


Overgens. De handleiding verteld je meer.

Hoe het ook is. Het is wel een "killer" We wachten gewoon af totdat hij bij de PDASHOP ligt en dat weten we een definitieve prijs

[Reactie gewijzigd door Dutchphoto op 21 september 2009 11:18]

Twee weken geleden was een pond nog 0.85 cent dus als dat doorzet zal de prijs hard stijgen zeker boven de 400 euro.
Die koersen zijn zo variabel vandaag de dag dat het eigenlijk dagprijzen zijn, de echte prijs moeten we nog maar afwachten.
1 pond is nu ongeveer 1.10 euro
En heeft daar naar mijn weten ook nooit echt onder gezeten. De pond heeft zeker nooit onder de euro gezeten, ik denk dat Soldaatje aan de dollar denkt.
Ik ben het eens met jou argument op die van de Xperia II na, de Xperia's zijn uitgerust met uitschuifbare toetsenborden en dat kost een stuk meer. De Touch Diamond's zijn ook een stuk goedkoper dan de Touch Pro's, ook al zijn ze qua specs bijna identiek.

Maargoed 400 euro is inderdaad niet veel, zeker als je kijk dat wanneer je dit toestel met een voordelig abo neem dat dan een hoop van dat bedrag in het maandelijkse bedrag zit die je anders toch wel hebt, dus dan komen de kosten op pakweg 200 euro (dat is dan een mogelijke toestelprijs + extra kosten van het abo gezien je anders datzelfde abo voor minder kan hebben)

Als het erom gaat betaal je al gauw veel geld voor een toestel, de meeste toestellen worden alleen niet zo snel verkocht zonder abo of in ieder geval niet zo geadverteerd, maar je kan er vanuit gaan dat wanneer je een abo neem met een leuke toestel dat je al gauw aan de 250 zit, dan zit je hier met 150 meer aan een toptoestel.
Ik weet het niet hoor, maar dit is geen x86-processor op 1GHz, en het stroomverbruik is ook geenszins zo te vergelijken. Wie weet trekt die Snapdragon op 800MHz-1GHz wel zo weinig stroom dat een grotere accu overkill is en dit genoeg is (en beter staat kwa afmetingen).
"Helemaal mee eens. Met 400 euro ben je al hard op weg naar een goede pc."

Precies, het is meer dan een telefoon, en zie maar eens voor 400 euro een pc te kopen die in je broekzak past.
maar de lg cookie en samsung star zijn nou niet echt high end toestellen.

Ze lijken heel mooi te werken.
Ik weet niet of je wel eens zo'n telefoon bediend hebt, maar echt snel en makkelijk werken die telefoon niet.
Zeker. Toen er nog PDA's warne had je voor 350 euro zo'n apparaat met groter scherm en langere accuduur. Helaas maken ze geen PDA's meer zonder telefoon. Die telefoon maakt het duur, en omdat het ding het formaat van een telefoon moet hebben, wordt het scherm kleiner.
Als iemand die de PDA tijd nog goed genoeg meegemaakt heeft, ben je wel vrij mis met die uitspraak, dat de schermen kleiner worden door de smartphone's..

Ter tijden van oa de Dell x50v, enz, was de nominale scherm groot, 3.5", met als uitzondering 4" ( als ik me correct herinner, van Asus ).

De x50v kosten in die tijd ... 400€. En was zowat de beste dat je kon hebben ( op gebied van specs ).

Vandaag heb je toestellen zoals de Toshiba TG01 met 4.1", Asus F1 met 3.8", en HTC Leo ( HTC HD2), met 4.3", enz... Zo dus, qua scherm grootte zijn de smartphone's in feiten voorbij de pda groottes aan het gaan van die tijd.

Er is idd een zeer slechte periode geweest in de PDA markt. Na de x50v van Dell, is het jaren dat de markt quasi stil gelegen heeft, met weinig innovatie. Slechtere scherm resoluties tragere cpu's, enz...

Nu merk je dat de PDA & Phone markten samengesmolten zijn, en ineens een zware boost gekregen hebben op gebied van CPU kracht, GPU kracht, scherm resolutie, enz. In feiten, het is vooral begonnen van het begin van dit jaar, met de komst van de Cortex A8 serie cpu's, dat de markt blijkbaar ineens een zware boost gekregen heeft. Zo ervaar ik het toch. Met vandaag de kost van verschillende high end, en zware toestellen.

Wat op zich erg te noemen is, is het feit dat de zo populaire iPhone, zonder abonnement, quasi dubbel zo duur is ( 750€ ), dan de nieuwe toestellen zoals de TG01, F1 ( en waarschijnlijk de Leo ( HD2 ) ).

En qua specs zijn deze nieuwe toestellen zelf nog beter dan de iPhone ( ik weet dat hier een hoop mensen me gaan af kafferen, want o wee als je iets negatiefs zegt over de iPhone deze dagen. Blijkbaar krenkt je de mensen hun persoonlijke eer ;) ).

Neem nu de HTC Leo ( HD2 ) welke verwacht word in de winkels in Oktober.

• 1Ghz Cpu, vs 600Mhz. Beide hebben dezelfde Cortex A8, maar de Smartdragon zou iets meer geoptimaliseerd zijn ( persoonlijk wens ik eens een vergelijking te zien tussen de Smartdragon, en de andere Cortex A8 cpu's ).

• 320MB ram vs 256MB ram

• 4.3" scherm vs 3.5" scherm

• 800 x 480 vs 480 x 320

• 5MP autofocus camera met dual LED flash vs 3MP autofocus camera

Enz ...

Of zelf de Asus F1 hierboven ... Apple dient snel iets te doen aan hun prijzen, want 750€ voor iets wat een pak minder feature heeft, en 350€ duurder is...

Good times ahead nu dat er meer competitie op de markt komt zeg ik.
Erg leuk die vergelijking, maar de iPhone is al een tijdje uit terwijl die Leo nog een tijdje op zich laat wachten (ook al zou die inderdaad zonder vertraging in oktober uitkomen).

Maar het belangrijkste, Apple besteedt gruwelijk veel aan design, en daar betaal je dan ook voor. Plus het eigen besturingssysteem en gebruiksgemak.

Daarbij komt nog, in een kleinere behuizing worden meer dingen en hogere specs lastiger te fabriceren (=duurder). En dan is het nog de vraag of je zo'n groot scherm (en dus toestel) echt handig vind.

Goed, dan heb je misschien andere toestellen die wat meer op de iPhone lijken en toch goedkoper zijn, maar zoals ik zei betaal je behoorlijk voor het design en de merknaam.

En dat Apple "snel iets moet doen aan zijn prijzen" is onzin. Apple is altijd al duurder geweest dan "gewone" computers/monitoren/telefoons, en toch gaat het goed met het merk. Bovendien zijn de specs niet het (hoofd)verkooppunt bij Apple.
Met korting van je provider blijft een zeer aardige prijs over.
Ja, want de korting is eigenlijk gewoon een extra dure lening.
Dat valt wel mee hoor. Als je gaat kijken naar de totale kosten over twee jaar tussen los toestel + los abonnement of abonnement + toestel dan is bij vergelijkbare belminuten e.d. de prijs eigenlijk nagenoeg gelijk, of soms een paar tientjes in het voordeel van de combinatie van de provider.

Tenminste, dat is wat ik met mijn rekensommetjes altijd op uitkwam...

Wat je inruilt is dus een grote betaling vooraf voor het toestel voor hogere maandlasten. Dat maakt je minder flexibel, maar aan de andere kant, gezien de inflatie betekent het dat wanneer je de kosten iets meer uitstelt, je ook weer goedkoper uitbent.

Misschien dat de rekensommetjes gewijzigd zijn, maar toen ik een half jaar geleden op zoek was, kwam ik hier op uit.

(Het is natuurlijk altijd goedkoper om gewoon een een SIM-only te nemen en je toestel nog aan te houden, of een 2e-handsje aan te schaffen, maar ja, dan kun je niet stoer doen met het nieuwste van het nieuwste: http://gizmodo.com/5362897/truth-dear-readers )

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 20 september 2009 12:16]

Dat valt in veel gevallen volgens mij best wel heel erg mee hoe duur die lening is. Mensen rekenen vaak de complete prijs van een abbonnement als prijs van een toestel.

Gister nog voor iemand zitten doorrekenen of een abbonnementje van 8,75 incl een samsung star duurder of goedkoper was dan een los sim-only abbonnementje + los toestel.

Uitkomst was dat ze ongeveer 25/30 euro bespaarde als ze dat abbonnementje wel nam ipv los toestel + abbo.
Het is bijna altijd veel goedkoper om een toestel met abonnement te nemen. Reken alle kosten over een of twee jaar maar eens uit. De combi is meestal veel goedkoper en dan heb je ook nog al die belminuten kado, zodat je ook nog lekker kunt kwebbelen met dat 'dure' toestel.

Het allergoedkoopst is een sim-only met tweedehands of oud toestel. Maar als je toch een nieuw toestel wilt is een combinatie met flink abonnement meestal goedkoper.
Ja zo had ik dit jaar een lening van maar liefst 5 euro !!!! maar voor die 5 euro heb ik dan wel onb. internet en 150 belminuten + 1000 SMSjes :)

Oftewel gewoon goed uitzoeken die handel... Ik heb uitgerekend dat ik 5 euro meer kwijt was met een abo dan dat ik het toestel los zou nemen zonder abo/beltegoed!

Dus ben het totaal neit met je eens :) Maar in veel gevallen wordt je wel genaait ja!
jouw zeer compleet toestel valt compleet in het niet vergeleken met dit soort smartphones. 1GHz cpu en 256 MB RAM zijn zowat de specificaties van een pc die net Windows XP draait... en geloof me met windows mobile 6.5 ontsluit je deze rekenkracht echt wel. Filmpjes kijken, vlot surfen, speletjes, zelfs video-telefonie liggen in handbereik. Je hebt dus zowat een mobiele pc in je handen... maar dan mét belfunctie :p
1GHz cpu en 256 MB RAM (...) met windows mobile 6.5 ontsluit je deze rekenkracht echt wel.
Nog lastiger dan je denkt. Max 32 processen en max 32MB RAM per applicatie, en alle niet-ROM DLL's die geladen zijn, door niet alleen de huidige maar elke draaiende app, gaan daar vanaf.

De hardware is plenty snel, maar WinMo legt nogal wat beperkingen op.
Op dit soort toestellen hoort eigenlijk Android te draaien.. Dán haal je pas het onderste uit de kan..
Das ook bullshit ANdroid heeft net zo goed beperkingen en Iphone OS al helemaal. Ikwil geen Android, ik houdt er niet van dat Google zoveel over mij verzamelt en al helemaal niet dat mijn telephone voor ET Gaat spelen (Phone home). Ik ga zelf op Maemo, en geen Google tainted crap en ook nog eens open ook (Linux). Maar de laatste tijd wordt ik een beetje ziek van de Android fanboys die dat "er moet android op" in elk thread over een Winmo Toestel zitten te schreeuwen.

32MB per app is opzich niet zo erg, het dwingt je compact te programeren, en er is een manier dat je bijna de volle 32MB voor ja managed app ter beschikking hebt (zoek maar eens op Internet er zijn maniern omheen). Programeer je Native (dus niet managed) kan je zelfs 64MB benaderen op een Winmo toestel.

En 32 processen tegelijk heb ik ook geen moeite mee, het is en blijft een mobile device, dus wat grensen zetten is helemaal niet erg. Beter dan de Iphone met 1 app tegelijk, maar daar hoor je niemand over.

Maar goed, het maakt mij eigenlijk niet uit die hele Winmo vs Android vs Iphone all out brawl. Ik wordt alleen stront ziek van de fanboys van elk product die anderre mensen maar moeten inwrijven dat zij verkeerd zijn en de fanboys zelf goed. Even vergeten dat elk platform wel dingen heeft die voor en tegen zich spreken.
Tuurlijk heeft elk platform z'n voors en tegens.. Maar ik moet wel eerlijk zeggen (nadat ik ongeveer 10 jaar veel winmo toestellen heb gehad) dat android en iPhone windows mobile aan alle kanten wegblazen zowel qua consistentie van de interface als gebruikersgemak als snelheid (bij zelfde processor snelheid)..

Android kernel bijvoorbeeld is rechtstreeks een derivaat van de Linux kernel.. Dit betekend dat de architectuur er goed schaalbaar is (tot en met bijvoorbeeld Mainframe/Superdomes e.d.) en dat er meerdere virtual memory managers en resource schedulers bestaan.. Onder windows mobile heb je deze luxe voor zover ik weet niet..

Verdere opmerkingen van je hebben geen betrekking op de architectuur, maar op de beperkingen die er later geforceerd overheen worden gelegd..
ik word er ook ziek van dat bij de 5 artikelen die ik vandaag heb gelezen allemaal zo'n discussie ontstaat over fanboys! Als niemand erop reageert, zullen ze vanzelf verdwijnen. Nu krijg je bij elk artikel weer hetzelfde gezeik.
Inderdaad, fanboys van het ene merk die reageren op fanboys van het andere merk :) Ach, doe mij dan maar android :D
Android is niet perse een phone-home OS, en ook niet van Google. Ja, Google heeft het als eerste uitgewerkt en uitgebracht, maar als je er niet de sticker 'with Google' op plakt, mag je alle Google-meuk eruit halen zodat hij niet meer naar huis belt elke keer.
Zelfs 200 euro vind ik erg duur, voor mij moet een telefoon kunnen bellen heel die andere onzin heeft voor mij en de meeste mensen geen toegevoegde waarde anders dan de goh wat leuk factor en kijk eens wat ik nu heb.

Dit soort "echte inmiddels klassieke" telefoons koop je gemakkelijk tussen de 30 en 70 euro simlock vrij en hebben vaak nog een langere accuduur omdat het niet al die poespas hoeft te ondersteunen.

[Reactie gewijzigd door wever338 op 20 september 2009 12:12]

"voor mij moet een telefoon kunnen bellen heel die andere onzin heeft voor mij en de meeste mensen geen toegevoegde waarde"

Vandaar dat smartphones zo goed verkopen?
Mensen kopen artikelen vaak vanwege mond op mond reclame of omdat dit het beste model is wat ze "gratis" bij een abonnement krijgen. Vaak worden ze niet (alleen) gekocht voor de functies die ze bevatten. Hoeveel mensen zouden werkelijk alle functies van hun (smart)phone gebruiken. Je moet niet vergeten dat de mens redelijk gevoelig is voor trends en marketing. De goedkope telefoon's worden vaak niet gepushed. Het feit dat ze goed verkopen zegt niets over de toegevoegde waarde in functies maar meer in het feit dat het een trend is en dat ze goed in de markt geplaatst worden.
Maar dat geeft toch ook helemaal niet? Ik vind mijn HTC Hero een geweldige telefoon, mede omdat ik er op het vliegveld goed mee kan internetten, 20 leuke games erop heb staan, altijd mijn mail goed kan lezen, ik onderweg een dictafoon heb, foto's bij de hand heb, lekker muziek en films kan kijken, kan navigeren, etc, etc..

Maar als je daar allemaal geen belang bij hebt, haal je een pure foon bij de aldi/lidl en kost je dat inderdaad geen drol..
Het is wel aardig om te zien dat de hele MHz / GHz mythe die de PC-wereld een aantal jaren heeft voortgestuwd nu in de mobieltjes is losgebarsten.

Gezien de grote verschillen in processorarchitectuur zegt zo'n getal niets. Dat de gemiddelde shopper in de MediaMarkt daar argeloos intrapt snap ik maar op Tweakers verwacht ik toch echt beter inmiddels...
Technische gezien is er wel reden om vreugde.

De oudere toestellen die op 400,500,600Mhz draaien, waren allemaal ARM11, of oudere implementaties.

De nieuwe toestellen met oa de OMAP3430, Snapdragon, etc ( wat in de iPhone, TG01, F1, en HTC Leo ) zitten, zijn allemaal Cortex A8 cpu's, met ARMv7 implementatie, welke nu ook onboard L1, L2 cache hebben enz.

Per Mhz, zijn deze nieuwe Cortex A8 systemen, rond de 2 a 3* sneller, tegenover hun oudere broeders. En klampen ze grondig aan, tegenover de Intel Atom's.

Op 1 Ghz, kan een Cortex A8, ongeveer 4 maal het werk verzetten, als de vorige generatie at 600Mhz. De Mhz hype is nogal tijd, maar in dit geval, met de nieuwe Cortex A8's, heeft iedereen reden om omhoog te springen, want dit brengt een massale hoeveelheid kracht naar voren. Tot het punt, dat we letterlijk spreken over parallelle met: Een PIII @ 1Ghz in je broekzak.

Veel mensen realiseren hun idd niet, hoeveel verandering deze nieuwe generatie van chips te weeg brengt. Zwaardere cpu's, zwaardere gpu's, meer snelheid op de bandbreedte naar het geheugen, meer geheugen, ...
Voor mij interessanter om te weten, wat voor nieuws biedt het t.o.v. de concurrenten?
Snelheid is niet alles op een telefoon, zeker niet als de software er geen gebruik van maakt.
Je hebt sowieso Windows Mobile 6.5 en daarmee dus ook elk Windows Mobile programma wat je kan draaien. Dat betekent dat alles wat je doet sneller gaat. Inzoomen op een website gaat sneller, programma's starten gaat sneller, bepaalde programma's draaien soepeler, herberekenen van TomTom gaat sneller.
ALS ik een smartphone zou nemen dan zou ik ter eerst er geen Windows op willen. Misschien een mooie google andriod. Ben zelf nooit echt positief over windows op smartphones geweest, gaat me allemaal net iets te langzaam of het besturingssysteem is te zwaar. Verder wel een prachtige smartphone ;) lijkt me zo.
Heb je überhaupt wel Windows Mobile 6.5 gedraaid? Anders kan je zeer lastig oordelen. Het is namelijk echt een groot verschil met 6.1.
Dit had je 15 jaar geleden eens moeten verkondigen.

Over 15 jaar, lopen we met mobiele apparaten rond, zo groot als een blokje zeep, waar een 1Ghz processor inzit, waar we overal mee kunnen internetten, bellen en films kunnen kijken.

Mensen hadden je niet geloofd.

Ontopic:

Mooi toestelletje, het lijkt erop dat microsoft een beetje van de zune interface heeft geleend voor zijn nieuwe os
Een blokje zeep is te klein om een goed scherm in te huisvesten...

Tegen die tijd hoop ik dat er een kleine telefoon bestaat met een oprolbaar touch screen.

Ik vind het toch wel het belangrijkste dat een telefoon klein is...
Tja, maar wat was er 15 jaar geleden nou, waarmee je het specefieke formaat van een telefoon makkelijk kon vergelijken? ;)
Dit had je 15 jaar geleden eens moeten verkondigen.

Over 15 jaar, lopen we met mobiele apparaten rond, zo groot als een blokje zeep, waar een 1Ghz processor inzit, waar we overal mee kunnen internetten, bellen en films kunnen kijken.

Mensen hadden je niet geloofd.
offtopic:
15 jaar geleden was er de PSION 3 al, 1991 zelfs al.
Die was ook niet zo groot, 165 x 85 x 22 mm. Alleen kon je er veel minder mee, geen internet of multimedia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Psion_Series_3
Dat ding heb ik nog ergens liggen!! Was toch wel erg handig qua agenda e.d. Alleen komt de psion qua functionaliteit dichter bij het blokje zeep dan bij de Acer.. :+
@ stijnos1991 : dus je gaat nu een opel corsa met een Ferrari vergelijken in prijs ?

Kijk even voor het gemak naar de opties, neem een bak koffie en denk nog eens na.
volgens mij loopt er heel weinig spanning door de CPU, ze zijn gewoon heel laag geklokt. anders zou je m niet eens vast kunnen pakken, de CPU is gewoon way different dan een desktop. (offtopic; of je zet er een Scythe Mugen 2 op, lekker fris in je broekzak) :)
Als op dat plaatje, dat het Homescreen is, vind ik hem erg lelijk
maar 1ghz is een erg mooie snelheid dus we kunnen wat verwachten
Dit kan 2 dingen beteken, wat is het? :
"De gebruikelijke 3g-connectiviteit, aangevuld met een wifi-radio"

Streaming radio binnen je eigen wifi bereik, of radio EN wifi aan boord?

Had ie ook (a)GPS dan was dit wellicht mijn nieuwe geworden....

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True