Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 54 reacties

Call of Duty Classic, dat opgenomen is in de luxe uitvoering van Call of Duty: Modern Warfare 2, zal in een later stadium ook als download voor de Xbox 360 en de PlayStation 3 verschijnen. Hoeveel de nieuwe game gaat kosten is niet bekend.

Robert Bowling, community manager van ontwikkelaar Infinity Ward, heeft aan IGN gemeld dat Call of Duty Classic in een later stadium op Xbox Live en het PlayStation Network zal verschijnen. Bowling had al eerder bekendgemaakt dat bij de luxe-editie van Call of Duty: Modern Warfare 2 een code geleverd wordt waarmee Call of Duty Classic, een port van de oorspronkelijke pc-game uit 2003, gedownload kan worden voor de Xbox 360 of de PlayStation 3. Voor wie geen zin heeft in de luxe-versie van het spel, zal de consoleversie van de klassieker later online te koop zijn, al kon de community manager nog niet aangeven wanneer en ook niet hoeveel de nieuwe versie van de shooter gaat kosten. Bowling wist wel dat het om de volledige versie van het oorspronkelijke Call of Duty gaat, dus inclusief het multiplayer-deel.

Van Modern Warfare 2 verschijnen twee luxe-edities. De goedkoopste is de 'Hardened Edition,' waarbij het spel geleverd wordt in een metalen box waarin naast het spel en de code voor het downloaden van Call of Duty Classic ook een boek met ontwerpschetsen van het spel is opgenomen. Daarnaast verschijnt er een 'Prestige Edition', die bestaat uit dezelfde metalen doos, aangevuld met een nachtkijker met het logo van het spel erop.

Collector's Edition Call of Duty: Modern Warfare 2
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (54)

Naar ik heb begrepen komen de hardened edition en de prestige edition alleen uit voor de consoles. De pc gamer zou alleen maar de normale editie kunnen kopen.

Mijns inziens is dat nogal een gemiste kans, ik had graag een mooie versie aangeschaft voor de pc.
blijkbaar proberen ze mensen naar de consoles te trekken omdat daar minder (360) of geen (ps3) piracy is.
Het gaat al lang niet meer om piracy, en de Xbox360 kan er wat van.

Ik zou wel eens terug willen naar de good old days waar je bij een spel een grote community had die juist een game groot maakt. CS blijft daarvan het grootste voorbeeld. Veel mods in gameplay, skin models, weapon models en natuurlijk wekelijks warren in goeie ladders :) De markt is daar, helaas, nu te verdeeld voor geworden. Te veel games komen er uit waardoor community's klein blijven, met name voor de FPS games.

Heb wel eens een balletje opgegooid bij MS om hun platform beschikbaar te maken voor clanwars, zodat je met de Xbox360 ook gewoon een gameserver kunt huren en op die manier kan gebruiken. Maar MS heeft het te druk met van alles en nog wat en heeft geen "oor" voor feedback, alleen voor de feedback van hun beta progamma's.

Misschien in de toekomst dat het idee eens van een stoffig stapeltje af word gehaald en word gebruikt. Tot die tijd vind ik een console niet interessant genoeg om aan te schaffen. En CoD4 is een meesterlijk spel, goed in elkaar gezet op alle fronten, dat bewijst ook de verkoop dat spelers een game wel kunnen waarderen en "kopen" ;)
Leuk dat je tegenwoordig al een nachtkijker moet bundelen met je game om mensen toch maar te overhalen om de luxeversie van je spel te kopen ipv de standaardversie illegaal te downloaden.
Dit is gewoon fout :(

[Reactie gewijzigd door Rizon op 3 augustus 2009 14:10]

De Prestige-versie komt niet eens uit voor de pc, dus dat zal het niet zijn denk ik. Overigens is het downloaden van een spel fouter.

[Reactie gewijzigd door Gunner op 3 augustus 2009 14:02]

Echt belachelijk dat er totaal geen SE voor de pc gamer komt. Dus ook geen Metalcase versie. Heeft Activision de pc gamer nu al vergeten? Komop zeg.. jullie zijn groot geworden door de pc gamer.

De console game markt zal groter zijn dan voor de pc, maar er zijn zat COD fan's van het eerste uur... die zo'n SE versie wel zien zitten.
Had hier precies hetzelfde. Call of Duty is toch echt op de PC ontstaan. Ik was in ieder geval van plan die hardened edition te kopen, maar kennelijk mag dat niet. Net alsof ze ervan uit gaan, dat niemand dat ding toch gaat kopen omdat iedereen hem download. Ja, zo'n case download ook zo lekker mee he! :O
World at War is de eerste COD die aanvoelt alsof die voor de console gemaakt is. Hoop niet dat ze dat doorzetten. Want zoals zo vaak door allemaal mensen gezegd wordt: FPS zijn primair voor de PC. Maargoed, o.a. id games richt zich ook steeds minder op de pc en meer op de consoles dus zijn ze niet de enige {grote} die PC gamers in hun rug neersteken. Wat het niet beter maakt natuurlijk.

Ik vond een spel kopen in de winkel al loos voor een boekje en een slome CD/DVD al onzin.. Een special edition met wat leuks, wat ook wat echt nog een functie heeft, zou de enige moeite zijn. Heb zo ook spijt van de aanschaf van een WoW doosje met 6 cd's erin die ik gekocht heb en 1 keer heb gebruikt. Dit omdat het downloaden en dan je serial invoeren 564646464984456464miljoen keer sneller gaat en je hebt dan ook geen irritante beveiligingen. Wat voor zoveel spellen geld. Als je dan ook nog eens een fatsoenlijk internetabonnement hebt {en geen hoerenprovider hebt zoals CHELLO die je torrent afknijpt} trek je een spel sneller binnen via steam/torrent/directdownload/etc dan dat ik erover doe om het op te halen in een winkel. Alleen daarom al prijs ik Stardock.
ben ik het niet mee eens. waarom zou je nog een harde versie downloaden als je toch alle dingen niet gebruikt. ik open de boekjes nooit. dus imo als er niets speciaals bij zit hoef ik het ook niet te hebben.. doe mij dan maar een download. vaak nog sneller ook;

eerst de auto in.. 10 minuten rijden. 20 minuten zoeken naar parkeer plaats, 10 minuten lopen ( de parkeerplaats die je gevonden hebt is helemaal aan de andere kant van waar je moet zijn ) in je favo winkel wachten bij de kassa waar ze wel het spel al voor je hebben achter gehouden ( 5 minuten ). weer terug lopen ( 10 minuten ). wachten bij de betaalpaal voor je parkeer kaartje weeeeeer 10 minuten. terug rijden..... ( 10 minuten )

bij elkaar dus 1 uur en 15 minuten.

download met 20 mb/s is ongeveer minuut of 15? misschien 20.

dus ja. als ik dan van mijn luie reet af kom wil ik er wel wat voor hebben!!

edit: Natuurlijk wel legaal downloaden !!

[Reactie gewijzigd door Mistic Rain op 3 augustus 2009 14:08]

Heb voor alle duidelijkheid er toch maar illegaal bijgezet.

Hier zal hij namelijk ook van de eerste dag langs Steam binnen komen.

[Reactie gewijzigd door Rizon op 3 augustus 2009 14:13]

Heb jij wel eens gehoord van online winkelen?
Schijnt dat je boodschappen dan zomaar thuis worden bezorgd!
Gebruik jij dat niet dan? Sorry maar natuurlijk heeft hij er van gehoord hij winkelt namelijk online... STEAM :D
Wat doe je als je achter eten moet? Of download je dat dan ook?
Als je al te lui bent om naar een winkel te gaan dan stel ik me toch vragen bij je sociaal leven.

Edit: Ik koop trouwens soms ook games over online distributie kanalen (mooi woord hé), maar niet voor de snelheid. Eerder omdat het goedkoper is.

[Reactie gewijzigd door IStealYourGun op 3 augustus 2009 15:00]

Wat heeft iemands sociale leven met winkelen te maken? Ik zie het verband niet. En eten kun je inderdaad gewoon thuis laten bezorgen daar heb je thuisbezorg services, huishoudsters, koks en butlers voor. Ik download m'n spellen ook liever dan dat ik er voor naar de winkel moet. Ik heb wel wat beters te doen met mijn tijd dan het te verdoen met shoppen voor computer spelletjes.
lekker dubbel op.. jij zegt dat je tijd niet wil "verdoen met een spelletje kopen" maar gamen is je kostbare tijd zeker niet weggooien? :P

ontopic

ik had graag dit ook voor de pc zien komen.. Dan had ik hem zeker gehaald want zo'n nachtkijker is natuurlijk hardstikke cool ;) kunnen we lekker oorlogje spelen in het donker snachts :)
niet iedereen heeft trouwens een 20 mb/s verbinding. In belgie mag je al blij zijn als je aan 3mb/s kan downloaden
Hoezo is het om te voorkomen dat mensen de standaard versie downloaden? Het is een console game downloaden zeker voor een PS3 is niet echt een optie ook voor een X360 is het niet echt handig omdat de meeste gemodde boxen niet op het netwerk kunnen spelen iets dat niet echt fijn is met dit soort spelen.

De reden dat er een nachtkijker bij zit is omdat je anders de enorm hoge prijs van precies het zelfde spel als de standaard editie niet kunt verkopen. Door een nachtkijker toe te voegen kun je de veel hogere prijs verantwoorden (ook al zal de nachtkijker maar een heel klein deel van de enorme prijs uit maken).
Als je graag wilt schoppen tegen downloaders zoek dan eerst eens een topic waar dat ook echt een relevant iets is. In deze toont het alleen maar aan dat je duidelijk niet blij bent met de downloadende medemens maar totaal geen idee hebt waarom een marketing groep besluit een nachtkijker "weg te geven" bij aankoop van een extreem dure versie van een computer spel.
Een luxeversie is uiteraard gewoon om extra kopers te lokken, de kopers die het anders gratis zouden downloaden en op een DVD branden. Er is nog steeds een gemeen circuit van mensen die met hun x360 spelen tot Ms nog eens de zweep bovenhaalt, daarna verkopen ze het op ebay.
Feit dat ze het met de pcversie niet doen, betekent gewoon dat ze het al hebben opgegeven.
Hmmm dus jij gaat beslissen voor mij dat het niet een optie is om een game te downloaden op de ps3???
Dat vind ik een beetje heel rare stelling aangezien ik graag een game zou willen downloaden... Ik zal het je nog mooier zeggen ik zou elke game wel willen downloaden!!!

Moeten ze wel ps3 points gaan verkopen in Nederland, nu moet ik weer een Amerikaanse account nemen om daar punten te kunnen kopen :(

Redeneer het volgende keer vanuit je eigen persoontje ipv andere er bij te betrekken!

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 3 augustus 2009 14:45]

Zeur eens niet zo. Je weet zelf net zo goed dat het onzin is wat je daar uitkraamt.
De nachtkijker is volledig functioneel. Linkje voor de redactie dat alles uitlegt. Een normale nachtkijker kost wel iets van €300, en deze hoeft maar €90 voor bijbetaald te worden. Dus ik denk niet dat het apparaat van zeer goede kwaliteit is. De adviesprijsprijs voor de Prestige edition is dan ook €150, de normale versie €60 en de special "Hardened" edition €80.

[Reactie gewijzigd door arc. op 3 augustus 2009 14:06]

Zelf met een goekopere nachtkijker kun je best lol hebben. Vooral als er 'snacht nijlpaarden over je kamping lopen (kamperen aan Afrikaanse meertjes is heel aparte ervaring)
Prachtig al die special editions , bij een beetje spel wil ik die toch altijd wel hebben maar 150 euro?!?

Ik vind het erg veel geld voor een special edition maar ja , er zal wel een markt voor zijn...
Overings kan de ontwikkelaar roepen tot ie een ons weegt maar voor mij is het Call of Duty : Modern Warfare 2.

Alleen de titel Modern Warfare 2 vind ik een belediging voor het eerste deel van de beste CoD die er is.
Ik vind het erg veel geld voor een special edition maar ja , er zal wel een markt voor zijn...
Overings kan de ontwikkelaar roepen tot ie een ons weegt maar voor mij is het Call of Duty : Modern Warfare 2.

Alleen de titel Modern Warfare 2 vind ik een belediging voor het eerste deel van de beste CoD die er is.
Waar heb je het over? Hij heeft toch niet anders beweert :|

Ik zelf heb overigens alleen interesse in het spel, special edities hebben mij nooit zo erg geboeid. Of turen jullie wel vaak in je spellenkast?

[Reactie gewijzigd door H0lyGra1l op 3 augustus 2009 14:21]

Jawel... maar ik vind die doosjes alleen toch wel een stuk leuker staan! Alhoewel de nachtkijker me dan wel weer aanspreekt!
Belediging? Welke belediging? Het is toch ook Call of Duty : Modern Warfare 2 ? Ik zie de belediging niet.


Erg jammer dat de Prestige Edition niet naar de PC komt. Hier missen ze een groot publiek denk ik, aangezien in mijn ogen de wat meer casual gamers gamen op een console en niet op een pc. En ik denk dat de niet-casual pc'gamers hier het geld wel voor over hebben.

[Reactie gewijzigd door Awsom op 3 augustus 2009 14:36]

Inderdaad en nog eens door dezelfde makers gemaakt ook...
Probeer maar eens een hoesje te vinden met : Call of Duty Modern Warfare 2..... 8)7

De titel van de game is : Modern Warfare 2 (dus zonder call of duty) , volgens de ontwikkelaar zou dit beter passen bij de game en zou call of duty een verkeerde indruk wekken .
De prestige edition zal hoogstwaarschijnlijk niet buiten de V.S. verkocht worden. Nachtkijkers hebben zeer strenge restricties wat export betreft, zelfs de civiele modellen. Online bestellen gaat ook niet helpen en zelfs daarheen gaan en in je bagage stoppen heeft risico's denk ik. We maken ons allemaal zorgen om niets.
Kon hem ook niet terugvinden op Engelse sites zoals amazon.co.uk en play.com... Spijtig, leek me ook wel leuk speelgoed.
Heel gaaf. Lijkt me gaaf zo'n nachtkijker. Zal alleen binnen geringe tijd stof liggen verzamelen.
Erg jammer dat er wat dat betreft geen aandacht besteed wordt aan de pc gamer. Voor mij blijft dat toch echt de ultieme manier van gamen.
Inderdaad heel jammer, niet dat ik die prestige editie wou komen, maar ik weet zeker dat er vast wel mensen zijn die hem van plan waren WEL te kopen. Het is nu nog maar de vraag of ie ook in NL in de winkels ligt/op internet te koop is.
Leuke gadget die nightvision, alleen kan ik me niet voorstellen dat het qualitatief hoogstaand kan zijn, een beetje nachtvizier kost al snel minimaal 300 euro. (cheapo instap modelletje) Moet de Prestige Edition dan 400 euro gaan kosten ofzo?
Ik denk dat je meer in deze klasse moet denken van rond de $80. Dat kan ook wel kloppen met de prijs van de set.
(eyeclops nightvision)
http://arstechnica.com/ga...-night-vision-goggles.ars
Prestige edition kost ongeveer 150 dollar, volgens amazon.com.
Ik vind het stom dat bij de PC versie geen nachtkijker bijzit? dat is toch geen moeiten denk ik om die erbij te steken en tenslotte Call of Duty was oorspronkelijk van de PC?
Filmpje van IW op YouTube: :)
Modern Warfare 2 Prestige Edition Unboxing (Official)

[Reactie gewijzigd door Nickboy op 3 augustus 2009 15:08]

Ik hoop alleen dat de graphics er net zo uit gaan zien als die van COD2, of beter. Anders zou het voor mij niet hoeven vrees ik.