Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 108 reacties

Resident Evil 5 moet dit jaar een van de grote klappers worden voor Capcom. De game wordt op 13 maart officieel uitgebracht, maar tien dagen voor de release staat al een gekraakte Xbox 360-versie op verschillende file-sharing sites.

Tien dagen voor de officiële release van Resident Evil 5 is een gekraakte Xbox 360-versie van de game op torrentsites verschenen. De download, die 6,71 GB beslaat, vormt een nieuwe doorn in het oog van spelontwikkelaars. Eerder werden onder andere Far Cry 2, Fallout 3 en Grand Theft Auto 4 al voor de release aangeboden op file-sharing sites. Ook van deze games betrof het steeds de Xbox 360-versie die voor de officiële release opdook als illegale download. Het is opvallend, dat naast de omvangrijke piraterij in het pc-segment ook Xbox 360-versies van games steeds vaker uitlekken en op torrentsites verschijnen. De Playstation 3 is nog niet gekraakt en Sony ondervindt dus minder last van illegale downloads dan zijn concurrent.

De demo van Resident Evil 5 werd in enkele weken al ruim vier miljoen keer gedownload van Xbox Live en Playstation Network. Het is niet bekend hoeveel preorders van het spel al door Capcom zijn binnengehaald, maar het vijfde deel in de horrorserie zal hoogstwaarschijnlijk gretig aftrek vinden. Het spel wordt in eerste instantie uitgebracht voor de Xbox 360 en de Playstation 3; de uitgever heeft nog niet bevestigd of er ook een pc-versie van gaat verschijnen.

Resident Evil 5
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (108)

Zolang je niet kunt spelen is het belangrijkste niet gekraakt, dus boeiend verhaal?
Het blijft momenteel aantrekkelijker om games voor de PS3 te maken dan voor welk ander platform dan ook.
Nou, zolang de PS3 niet gekraakt is lijkt mij het verstandig voor softwarehuizen om dan de PS3 versie maar als eerste te releasen (indien alle versie tegelijk klaar zouden zijn)..
Eigenlijk is dat maar half waar, de PS3 firmware is namelijk al deels gekraakt; en dat was al terug in 2007!! Booten van een game ging al, enkel spelen deed het nog niet.

Maar is het interessant een gekraakte PS3? Lege bluray discs zijn voor een lange tijd flink prijzig geweest, zeker 2 jaar terug toen de firmware net gekraakt werd (deels) waren ze nog gauw boven de 20 Euro of zelfs boven de 30 afhankelijk waar je de schijfjes kocht. Tsja, als je dan voor zo'n beetje dezelfde prijs je PS3 spel kunt kopen op sites als play.com, play-asia.com, etc is het nut er natuurlijk al snel vanaf.

Tegenwoordig worden bluray schijfjes wel goedkoper, maar nog steeds hebben weinig mensen een bluray brander. Daarbij komt ook nog eens dat diegene welk gekraakt spelen het op het moment wel op de xbox 360 doen.

De vraag naar een gekraakte PS3 valt daardoor dus tegen en is er minder haast mee. De enkele 'hobbyisten' welk hem proberen te kraken zal het ooit wel eens lukken, maar het aantal is bij lange na niet zo groot als met andere consoles.

Ga je echter meer games eerst naar PS3 brengen zal vraag toenemen en het enkel sneller gekraakt wordt.
Ik zou het een goede grap vinden als microsoft iedereen die het spel speelt voor 13 maart banned van hun xbox live netwerk }>
Helemaal mee eens! :P
Zal wel weer gebeuren, daarom ook mijn gedachtes wat verder naar onder
Agree!
Als je het spel 1 of 2 dagen voor release hebt daar kan ik me nog wat bij voorstellen (niet iedere winkel houdt zich aan releasedata) maar een hele week?

[Reactie gewijzigd door ijskonijn op 4 maart 2009 12:02]

Is heus 1 van de redenen waarom mensen van Xbox Live! getrapt worden, maar dan moeten ze natuurlijk wel zeker zijn dat het een kopie betreft.

Stel je koopt in een winkel een week voor officiele release een retail kopie... dan wacht je toch niet nog een week voor je begint met spelen?
Mogelijk is dat praktisch wat lastig, aangezien ze zel review kopietjes verspreiden die k voor de release gespeelt worden. Het lijkt me dat Microsoft niet van alle ID's van alle reviewers bij die bladen/sites bekend is.
De nieuws waarde is dat dit niet vaak voorkomt bij een Xbox 360 spel, sowieso niet bij een console...

Je kan het positief bekijken:

Voordeel voor capcom is dat MS een console kan blocken bij illegaal gebruik dus voor degene die gretig gebruik maken van X-box live zullen hier niet veel profijt uit halen

Degene die geen Live gebruiken zijn meestal mensen zonder internet verbinding of mensen zoals ik die geen zin hebben in dat internet gedoe (hoor je niet vaak van een it'er ;) ) dus ja die zullen het spel toch niet downloaden haha

Wel weer ff flink goeie publiciteit :P de halve wereld weet gelijk dat RS5 uitkomt en 5 "gierige nerds" zullen het spel downloaden haha

Nog even een edit als reactie op "thelightning" hij is niet gejat uit the scene hij is hoogstwaarschijnlijk gejat door iemand in de scene :)

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 4 maart 2009 13:27]

De nieuws waarde is dat dit niet vaak voorkomt bij een Xbox 360 spel, sowieso niet bij een console...
Juist wl:
quote: artikel
Eerder werden onder andere Far Cry 2, Fallout 3 en Grand Theft Auto 4 al voor de release aangeboden op file-sharing sites. Ook van deze games betrof het steeds de Xbox 360-versie die voor de officile release opdook als illegale download. Het is opvallend, dat naast de omvangrijke piraterij in het pc-segment ook Xbox 360-versies van games steeds vaker uitlekken en op torrentsites verschijnen.
Jij zegt dat het vaak voorkomt... je komt met 3 spellen als voorbeeld... Ik vergelijk dat met pc games... en dan kom ik tot de conclusie dat het niet vaak voorkomt :)

Het komt steeds vaker voor en daardoor is het zeker nieuws waardig
Zelden lekt een PC spel (ruim) voor de release, bij de xbox is dit veel regelmatiger. Uit mn hoofd kun je Halo Wars, SR2, Streetfigther IV toevoegen aan het rijtje.
Xbox360 spellen zijn reeds sinds een tijdje als torrent of op usenet te vinden voor de officiele release. Dit is absoluut niets nieuws.

Het is alleen tot nu nooit echt opgevallen omdat deze eerst alleen op de wat meer exclusieve torrent sites te vinden waren en alleen onder een niets zeggende codenaam op usenet.

Sinds enige tijd hebben de consoles toch de wat populaire titels welke niet naar de PC komen (of flink later) en daardoor is het voor de groeperingen interessanter om deze zo snel mogelijk op het net te gooien.

Sinds de Xbox gekraakt werd komt dit al voor. Dus om te zeggen dat het iets nieuws is dat deze games voor de release al op het internet staan vind ik toch een beetje lijken op sensatie journalistiek.
Jij ligt vast onder een steen... elke nieuwe 360 game verschijnt op of zelfs ruimschoots voor de releasedatum online.
Bovendien is een beetje downloader wel zo verstandig om niet voor de releasedatum op Xbox Live te verschijnen met zo'n game. En hoe kom je er bij dat mensen die geen Live gebruiken geen games downloaden? Ik denk juist dat het omgekeerde het geval is.
Truuk die Valve via Steam toepast is het laatste stukje ontbrekende code toevoegen op het moment van de release. Het spel is eerder gewoon niet speelbaar.

[Reactie gewijzigd door Hurtebise op 4 maart 2009 11:53]

Daarmee wordt dan wel een afhankelijkheid gecreerd van een internet verbinding en minimaal een Xbox Silver account.
Nog niet iedereen heeft daar de beschikking over. Al is het maar omdat mensen geen zin hebben om een kabel door de woonkamer extra te trekken voor een spelcomputer...
Of omdat niet heel de wereld het niveau van internet-penetratie heeft van Nederland? Daarom vind ik al die internet-afhankelijke beveiligingen ook een heel slecht idee. Er zijn namelijk heel veel mensen met genoeg geld voor een console of game-PC die geen beschikking hebben over internet thuis. Dit kan aardig wat klanten kosten en dat is voor niemand goed.
Kun je beveiliging nog zoe goed maken, alles wordt gekraakt.
Lijkt mij eerder een 'lek' bij de persen (de cd/dvd/br-bak fabrieken)

Maar wel triest dat dit voor de release al gebeurd, gewoon geen games meer maken voor de 360 of DS :+ maar ps3 exclusive

hoewel men op de ps3hacks pagina langzaam maar zeker dichterbij komt
Lijkt mij eerder een 'lek' bij de persen (de cd/dvd/br-bak fabrieken)
Of bij de logistiek, of bij de retailers, of ...

Het zal me niks verbazen als in de nabije toekomst XBox360 spellen via XBL geactiveerd moeten worden. Dit zal de boel dan een beetje vertragen.
das dan erg grappig.....ik heb mijn xbox(bewust) niet aangesloten op internet, ik heb geen Xboxlive en wil dit ook niet gebruiken.
Dat zou betekenen dat ik in de toekomst geen spellen meer kan gebruiken welke ik gekocht heb?
Daar bestaan ook omwegen voor, maar dan zal je wel lange codes mogen intypen op je 360
Kun je nu ook al amper, aangezien je geen patches binnenhaalt en er (helaas) behoorlijk wat games zijn met showstopper bugs tijdens de release.
Nee, hoor. Ik heb mijn Xbox 360 ook niet aangesloten.
Alle spellen tot nu toe zonder problemen uitgespeeld.

/fable 2 gaf af en toe een "disk dirty" error maar dat wordt er niet beter op met een internet verbinding :)
Ja, dat zou dat inderdaad betekenen. Jammer, maar dat is dan het directe gevolg van het 'kraken' van een console.

Voor het bewust niet op xbox live aansluiten kan ik ook maar n reden verzinnen: je xbox is gemod. Ofwel, deze actie is precies op jou gericht. (in de toekomst dan he)
hoewel men op de ps3hacks pagina langzaam maar zeker dichterbij komt

Dan mag jij mij vertellen welke ps3hacks pagina jij bedoelt, want ik kan er geen vinden waarbij ze ook maar iets dichterbij zijn..
je weet wat ze zeggen he??

Als je het kan maken, kan je het ook kraken, dus uiteindelijk is geen enkele beveiliging 100% fullproof.
Sta er niet van te kijken. Het is tegenwoordig een kunst om je game niet voor release uitgelekt te zien krijgen. Sommige uitgevers sturen daarom recensie exemplaren pas op het laatste moment op. Maar goed, games staan al jaren lang vaak voor of rond de release op het web. Lig er zelf niet zo wakker van. Het is alleen dat de media hier de laatste maanden enorm veel aandacht aan geeft, alsof het een nieuw probleem is en het probleem ineens groots is.
De Playstation 3 is nog niet gekraakt en Sony ondervindt dus minder last van illegale downloads dan zijn concurrent.
Minder, of helemaal niet? Wat heb je aan illegale downloads als het ding nog niet gekraakt is?
Sony heeft met de PS2 wel last van piraterij. Met de PS3 inderdaad helemaal niet.
Maar weer niet met de PSP3000, die is nog steeds niet gekraakt..
Nog niet, maar dat gaat niet lang meer duren ! :)
Wat weet jij dat ik niet weet ?

Tot nu toe word er alleen maar een sploit angstvallig geheim gehouden die ps2 iso's vanaf de HDD kan laden op launch ps3's, en dat ZONDER swapmagic.

Alle andere vormen van '"vooruitgang" zijn ongedaan gemaakt door firmware updates.
En/of niet van toepassing op "nieuwe" ps3's.
Het gevolg daarvan is, dat de PS3 op dit moment het minst populaire platform is. Volgens mij heeft Sony zich vergist in zijn strategie. Je moet het kopieren beperken, niet onmogelijk maken, anders koopt niemand je ding.
Onzin.. niet iedereen koopt een console omdat die te hacken is zodat je er illegale games op kunt spelen..
De Playstation 3 is nog niet gekraakt en Sony ondervindt dus minder last van illegale downloads dan zijn concurrent
Ik vind het nog steeds erg netjes van Sony dat ze hun console zo goed beveiligd hebben dat niemand hem nog heeft kunnen kraken. _/-\o_
Het ding is nu al uit sinds 11 November 2006 dus dat is al bijna 2,5 jaar.
Ik vraag me af wat ze nou precies geaddan hebben met de software dat de beveiliging zo moeilijk te omzeilen is.

Mij maakt het niet uit verder ik speel mooi import games uit de VS.
Dat kan dan weer niet bij de Xbox 360 want die is regio gebonden.
Scheelt ook geld en het werkt prima, plus je hebt een mooi doosje en boekje erbij. ;)

[Reactie gewijzigd door Sunbeam-tech op 4 maart 2009 21:48]

Hmm denk dat ze misschien doelen op mensen die een PS3 hebben n een gekraakte Xbox 360. Veel multiplatform games zullen ze dan gewoon downloaden i.p.v. te kopen voor de PS3.
en wat is uw bijdrage aan deze nieuwposts?

Ik vind dit vrij interessant nieuws, 4 miljoen download op 1 dag is wel MASSAAL veel.. en dan moet je rekenen dat niet elke warez downloader ook een console gamer is..

4 miljoen downloads is echt wel veel :)
Er staat dat de demo 4 miljoen keer is gedownload in enkele weken, niet de torrent in 1 dag.
De demo is 4 miljoen keer gedownload ;)
lezen: "werd in enkele weken al ruim vier miljoen keer gedownload van Xbox Live en Playstation Network"

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True