Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 59 reacties

Het Amerikaanse Media Power heeft moeite om investeerders te vinden die de productie van de Gizmondo 2 willen betalen. Media Power werkt aan een nieuw ontwerp voor de handheld, waardoor deze later verschijnt dan gepland.

Toen het Amerikaanse Media Power begin 2008 bekendmaakte dat het nieuw leven wilde blazen in de Gizmondo, was het de bedoeling dat de nieuwe handheld in december van 2008 op de markt zou verschijnen. Dat gaat niet meer lukken, aldus The Nordic Link . De Chinese fabriek die de Gizmondo 2 zou bouwen, heeft een aantal proefmodellen gemaakt, maar door de financile crisis lukt het Media Power niet om investeerders te vinden die grootschalige productie van het apparaat willen voorschieten. Het bedrijf heeft minstens 300 miljoen dollar nodig om de productie op te starten.

Media Power wil van de gelegenheid gebruik maken om het ontwerp van de Gizmondo 2 aan te passen. Zo wil het bedrijf de handheld opbouwen rond een nieuwe processor. Waarschijnlijk gaat men gebruikmaken van een smartphone-chip van HTC. Media Power wil de mogelijkheden van de HTC-chip uitbreiden door er een grafische chip naast te plaatsen. Daarvoor is de Omap3 in beeld, van Texas Instruments.

De nieuwe componenten vergen ook een nieuw ontwerp van de printplaat en ondanks dat het ontwerp nog niet definitief is, is al duidelijk dat een nieuwe pcb niet in de oude behuizing van de Gizmondo past. Dus ook die moet terug naar de tekentafel. Media Power wil wel nog steeds twee verschillende modellen van de Gizmondo 2 op de markt brengen, waarbij klanten kunnen kiezen uit een model dat draait op Windows CE of een versie die op Android loopt.

De eerste versie van de Gizmondo kwam in maart 2005 op de markt. De handheld overleefde de introductie van concurrenten als de DS van Nintendo en Playstation Portable van Sony niet, en verdween nog geen jaar later alweer van de markt. Met de Gizmondo 2 kunnen games gespeeld worden als op DS en PSP, maar heeft ook een telefoonfunctie. Het concurreert daarmee met het N-Gage-platform van Nokia.

Gizmondo en Gizmondo Widescreen
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (59)

"Met de Gizmondo 2 kunnen games gespeeld worden als op DS en PSP"

Oh ja? Heeft de Gizmondo 2 dualscreen dan? Zo niet, dan kunnen er dus geen games opgespeeld worden als op de DS. Het speciale aan de DS tov andere consoles zijn juist z'n 2 schermen..Als die ontbreken valt het concept dus niet te vergelijken met de DS.

[Reactie gewijzigd door bobwarley op 22 december 2008 21:48]

In de praktijk is het tweede scherm van de DS volslagen nutteloos, simpelweg een gimmick (die je accu met aardig tempo leeg weet te trekken).
In de praktijk is het tweede scherm van de DS volslagen nutteloos, simpelweg een gimmick (die je accu met aardig tempo leeg weet te trekken).
Nou dat valt aardig mee. Ik heb aardig wat games waar het touchscreen deel inderdaad voornamelijk veel informatie biedt, maar daarnaast ook wel degelijk hele nuttige in-game functionaliteit. Dus nutteloos zou ik 't niet durven noemen, integendeel.

Daarnaast merk ik weinig van wat je zegt over accu die flink leeggeslurpt wordt. Ik speel iedere dag wel een tijd op de DS, en ik hoef 'm gemiddeld maar 1 keer per week op te laden. Alleen als je het wifi deel gebruikt gaat 't flink snel, maar dat komt door de wifi tranceiver, niet door de touchscreen of de 2 ARM cpu's.
Ik vind hem ander super.
Met Castlevania altijd je plattegrond direct bij de hand.
Zelda plattegrond en je kan notities maken.
Final Fantasy de hele tijd info over het leven en mana van je characters.
Oke er zijn mischien games die er geen goed gebruik van maken maar de grotere A titels die ook goed uit de testen komen zijn vaak iets beter uitgewerkt en doordacht zodat beide scherm goed gebruikt worden
spellen als Passie voor koken en My horse ja dat zijn nou eenmaal spellen die met de lopende band eruit vliegen
Het gaat er bij mij niet in, maar wie koopt die "passie voor koken" & "my horse" nu eigenlijk. 8)7 .

Waarom nog tijd en energie steken in zaken zoals een fallout of bioshok, als je met debiele games beter verkoopt
Nutteloos of niet: op de Gizmondo 2 kunnen dus niet games gespeeld als op de DS. Het 2e scherm ontbreekt simpelweg.
"Met de Gizmondo 2 kunnen games gespeeld worden als op DS en PSP"

Oh ja? Heeft de Gizmondo 2 dualscreen dan? Zo niet, dan kunnen er dus geen games opgespeeld worden als op de DS. Het speciale aan de DS tov andere consoles zijn juist z'n 2 schermen..Als die ontbreken valt het concept dus niet te vergelijken met de DS.
Een PSP heeft anders ook geen twee schermen. En voor de DS zijn er spellen zat waarbij het tweede scherm alleen dient voor info dingen, dus echt ermee gamen is dat ook niet (altijd)... ;)

[Reactie gewijzigd door CH40S op 22 december 2008 21:53]

volgens mij is het niet zowel ds als psp games, maar net als de ds en psp, games kunnen afspelen
Het moet inderdaad gewoon niet te letterlijk genomen worden...
En info dingen horen niet bij een game wilde je zeggen? Bij bijna iedere game is het nodig bepaalde info op ieder moment beschikbaar te hebben.
hmm.. dit lijkt me sowiezo geen goed plan... slimmer is om een handheld te maken met betere specs voor mooiere games. anders krijg je straks hetzelfde als wat er met de dreamcast gebeurt is.

De dreamcast is ten onder gegaan door de Gamecube, PlaystationII en de Xbox.. De dreamcast was nog net niet in de winkels toen de nieuwe generatie consoles van de concurrenten geintroduceerd waren.

Het blijft echter wel een mooi initiatief van media power :)

[Reactie gewijzigd door InjecTioN op 22 december 2008 22:29]

Praat geen onzin. De DC verscheen in 1999, PS2 kwam een jaar later en Xbox en GC pas in 2002. Het grootste probleem bij de DC lag puur bij de marketing, de mensen in de straat kenden voornamelijk de Playstation en zijn indertijd nauwelijks reclames geweest voor de DC...
de dreamcast was anders wel concurrentie voor de nintendo64/playstation1, en niet voor de gamecube en de PS2 of XBOX...

De meeste mensen hadden het meer op de graphics van de next-gen consoles van die tijd... (ik kan mezelf iig nog herinneren dat ik een gamecube aangeschaft heb om die reden, en omdat de DC gewoon al 2 jaar (met slechtere graphics) op de markt was...

een kleine correctie van mijn vorige tekst: mijn verwoording van "introductie" was wel fout... eerder speculaties en nieuwsberichten over het feit dat de fabrikanten ergens mee bezig waren.

[Reactie gewijzigd door InjecTioN op 22 december 2008 23:19]

Ik denk toch dat de DC sterker was dan sommigen hier doen vermoeden. Er was gewoon zoals eerder gezegd een probleem met de marketing...
Nog steeds heeft DC trouwe fans ;)
Je kan het nu nog beoordelen: de Wii is een her-verpakte DC (met misschien IETS meer power, maar zelfs dat betwijfel ik)
De DC was anders krachtiger dan de PS2 en deed weinig onder voor de GC. Maar juist door de slechte marketing weet o.a. jij dit niet ;)
Inderdaad. De DC behoort gewoon bij de generatie PS2 en Xbox. Maar een hoop mensen hebben amper van de DC of zelfs de Saturn gehoord. Of het aan slechte marketing lag? Ik denk het niet. Het Saturndebakel was voor het grootste del debet aan het mislukken van de DC. En dt had te maken met een beperkte marketing, maar tevens de moeilijkheidsgraad om games voor die machine te schrijven en uiteraard de sterke concurrentie die een betere marketing-strategie had.
Overigens was ook de Saturn niet zwakker dan haar concurrent. Over innovatie maar te zwijgen. Maar goed, daarmee komen we op een ander groot punt waarop Sega het met haar machines verloor: mensen gaven toen vooral om graphics, simpele cijfers die hoger waren (33 MHz ipv 27MHz), en originaliteit van de gameplay was niet belangrijk. En de werkelijke downfall kwam op het moment dat games voor de Saturn gecancelled werden onder het mom van 'De Saturn kan het niet aan' (Tombraider 2, NHL Hockey en een paar andere games. Door om. Lobotomy, Travellers Tales en Sega zelf is het tegendeel bewezen (Panzer Dragoon Saga van Sega was een grafisch briljantje. Duke3D, Quake, Exumed waren op de Saturn allen beter dan op de PS. Op 2D gebied kon de PS niet eens aan de Saturn tippen, zoals Capcom liet zien met verschillende 2D beat'em ups).

De PSP-situatie lijkt juist andersom. In een tijd waarin mensen niet echt voor een typisch produkt willen gaan als de PSP, lift deze juist mee op de Playstationnaam, en is de PSP erg geholpen doordat het een Playstationproduct was. Anders had ik een soort van N-Gage-dood verwacht. Nintendo zag in dat na de GBA de markt er niet meer voor was, en kwam snel na de introductie van een heruitgave van de GBA (Game Boy Micro, hier volgensmij nooit uitgebracht) met de DS waarmee het haar casual-pocketconsole liet inslapen.

[Reactie gewijzigd door RaJitsu op 23 december 2008 19:44]

Toch volhouden? De DC (concurrent van toen nog te verschijnen PS2) werd in de markt gezet als opvolger van Saturn (concurrent PS1). Probleem was dat Sega blijkbaar geen geld had voor marketing, daar dat ding in NL volkomen genegeerd werd. Bij Dixons hadden ze hem, maar zelfs ik als Sega fan toen liet het staan omdat ik al ernstige twijfels had over de toekomst gezien de minieme marketing. De DC kon zich gewoon meten aan de PS2 qua mogelijkheden. Voor de Saturn heeft Sega ook nog eens zitten prutsen met nauwelijks gebruikte add-on hardware (mega-cd en het het mislukte 32X).

[Reactie gewijzigd door Rinzwind op 23 december 2008 09:38]

Te weinig geld voor marketing? Er is 100 Miljoen besteed (o.a. aan sponsoring van voetbalclubs Arsenal, St Etienne en Deportivo La Coruna), wat destijd een vermogen was. Inderdaad werd Nederland overgeslagen, maar dat de DC niet gepromoot is, is niet waar. Maar er was een hoop nodig om de vieze nasmaak van het Saturndebakel weg te spoelen. Wanneer je dan ook nog eens de pers tegen je hebt (de DC-spellen waren steeds beter dan de tegelijkertijd uitgekomen PS2 spellen of iig equivalenten ervan, maar toch werd er steeds gesproken over dat de PS2 'ng niet beter is', alsof de PS2 in de toekomst de DC helemaal zou voorbijstreven in grafisch opzicht), wordt het gewoon erg lastig. De DC had eigenlijk nooit een kans, puur omdat het een Segaprodukt was.
De dreamcast verpulverde z'n concurrenten juist qua graphics in die tijd! Ik kan me nog goed de boekjes herinneren waarin de spellen besproken werden. De DC is n van de meest fantastische concoles ooit in mijn ogen. Waarom het een flop is geworden is mij een raadsel, wellicht de prijs?
Vind je het gek; dat tweede plaatje is geen design, die is gewoon uitgerekt met Paint :'(
Ja, ik vind het er nogal kinderachtig uitzien. Meer gericht op basisschool kinderen. De PSP is vooral bedoeld voor wat oudere gamers.

[Reactie gewijzigd door Krentenbol op 22 december 2008 21:01]

Nee, dat is de Nintendo DS.

De PSP ziet er gewoon gelikt uit.
de PSP mag er gelikt uitzien, en behoorlijk wat power aan boord hebben, maar populair is het ding bepaald niet.

sterker nog, je zou het ding best een flop mogen noemen. Winkeliers dreigden het ding uit de schappen te halen als Sony niet met een drastische prijsverlaging zou komen, simpelweg omdat het ding niet verkocht, terwijl de DS'jes letterlijk de winkel uit vlogen.

Design en power zeggen niet alles, dat hebben zowel de DS en de Wii meer dan bewezen. Gameplay en Gamefeel zijn erg belangerijk, net zoals de 'gezelschap games'.

De hardcore gamer zal het vast niet met me eens zijn, maar bedenk goed: dat is maar een kleine groep binnen de totale gamemarkt. Waar Sony en Microsoft als een gek vochten om dat specifieke magere botje.... ging Nintendo er met een veel malser bot vandoor.

Goh, al die jaren ervaring die ze meer hebben dan de andere twee bij elkaar opgeteld... tellen toch wel, denk je niet? :)
Ik ben geen hardcore gamer, maar ik kan het toch niet echt met je eens zijn. De casual gamer markt is absoluut zeer interesant, maar om nu te zeggen dat dat een veel malser bot is dan het magere botje waar MS en Sony zich op gericht hebben? Dat is overdreven.
Als je namelijk kijkt naar wat er werkelijk veel verkocht wordt aan games dan doet MS het toch erg goed. Ik heb helaas geen gameverkoop cijfers voor wereldwijd of bv voor europa kunnen vinden, maar als je kijkt naar bv dit artikel over gameverkopen in de VS de afgelopen tijd:
http://www.videogamesblog...ember-2008-in-the-usa.htm
Dan zie je dat met zo'n 3 miljoen verkochte games met hun 1e en 2e plaats MS het toch bepaald niet slecht doet! Alle wii games bij elkaar geteld uit die toplijst komen daar maar net overheen, terwijl MS ze voor blijft als je hun andere games uit de toplijst mee gaat tellen. Dan mag Nintendo meer hardware verkopen, maar aangezien de meeste winst uit games te halen valt betwijfel ik of Microsoft daar zo mee zit.
Nogmaals, de casual markt is zeer interessant en Nintendo heeft die markt heel erg mooi naar zich toegetrokken, maar de traditionele gamermarkt moet je ook echt niet onderschatten hoor.

edit: Sony heeft trouwens ook nog zo'n miljoen games verkocht als we naar deze toplijst kijken... Daarmee liggen ze in ieder geval in de VS enorm achter dus, maar als je die sales ook mee telt met de traditionele games verkopen dan kun je helemaal niet meer zeggen dat de casual games markt groter is.

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 23 december 2008 02:07]

Het is allemaal relatief, toen het economisch goed ging was iedereen het over eens dat casual gaming the next big thing was en dat de dagen van de core gamer geteld waren.

Nu "opeens" gaat het economisch slecht en kopen alle casual gamers geen games meer. Opeens zie je overal artikelen dat core gamers de redders van de industrie zijn omdat zij wel altijd games blijven kopen.
PSP niet populair?

MAN, ik heb 3 weken lang die dingen als warme broodjes over de toonbank zitten klaar te maken voor verscheping. Zeker een stuk of 50 per dag, voor de directe regio.

Ik ben het dus allesbehalve met je eens :)

Nintendo heeft nu haar piekverkoop. MS voelt de hete adem en maakt paniekbeslissingen, Sony is als een Diesel. Duurt even om op te starten, maar dan gaat ie ook.

[Reactie gewijzigd door SkyStreaker op 22 december 2008 23:35]

Tja verkoop of niet. Ik kan als feit opgeven dat ik een man of twintig ken die een DS hebben en precies 1 persoon die een PSP heeft. En bij die twintig zitten geen eens kinderen of moeders (de doelgroepen waar je de concentratie van DS'en het hoogst verwacht in vergelijking met PSP's)
Dit zegt meer over je vriendengroep dan over die handheld consoles. Eerst maar eens met wat hardere cijfers aankomen voor je dingen gaat brullen.

De PSP en PS3 zijn ook niet mijn favoriete console, geef mij maar een DS (niet de lite of de DSi, mail maar dan zal ik wel betogen ;) ), maar als jij, ik en een paar van jouw en mijn vrienden/familie dat vinden is het niet meteen zo.
Harde cijfers? Okee...
Worldwide Hardware Sales (End of September 2008)
Wii - 34.55 million
Xbox 360 - 22.5 million
PS3 - 16.84 million
PS2 - 133.8 million
DS - 84.33 million
GBA - 81.36 million
PSP - 44.48 million
Het is pas echt interessant als je de verkoopcijfers van het afgelopen jaar erbij neemt. De DS verkoopt ieder kwartaal gemiddeld bijna 7 miljoen keer, ongeveer twee keer zoveel als de PSP die iets is teruggelopen naar 3 miljoen.

De Wii doet bijna 5 miljoen terwijl de 360 en PS3 met allebei minder dan 2 miljoen per kwartaal flink achterlopen. Als dit deze maand doorzet zal het weer een heel leuk kwartaal voor Nintendo zijn. :P
Wat ik niet goed blijf snappen is waarom mensen blijven brullen dat de PSP een flop is. OK, Sony heeft niet de dominantie kunnen bereiken die ze wel hadden met de PS1 en 2.
Ja, de DS verkoopt beter, maar betekent dit dat de PSP een flop is?

Laten we wel wezen, 45 miljoen stuks verkocht is toch echt geen flop. Sony had misschien gehoopt om de dominante speler te worden bij de handhelds, dus dat is dan misschien een tegenvaller, maar nogmaals, een flop?

Verder hoeft NL geen afspiegeling te zijn van de wereld. Hier in Korea zie je bijvoorbeeld ook aardig wat vrouwen/meisjes met een PSP rondlopen.

En in Japan zijn er het afgelopen jaar genoeg maanden geweest dat de PSP verkopen hogeer dan de Wii en de DS lagen.
Ik denk dat het komt doordat de DS de PSP gewoon ondergesneeuwd heeft. Relatief gezien lijkt het of niemand een PSP koopt en iedereen voor de DS gaat. De cijfers laten toch wel een iets ander beeld zien, maar als ik in de echte wereld kijk zie ik genoeg DS-jes rondgaan, maar een PSP... ken welgeteld 1 persoon die er een heeft, en heb in het verleden een klasgenoot gehad die er een had. Dat was het. Twee mensen die ik ken hebben sinds de launch van het ding een PSP gehad. DS... makkelijk 6x zoveel. En dan ga ik nog niet eens met belachelijk veel mensen om :P
Het gaat er niet alleen om dat de PSP veel slechter verkoopt dan de DS. Het gaat erom dat de PSP veel slechter verkoopt dan de DS terwijl de DS met winst wordt verkocht en de PSP met verlies. Zelfs dan nog slechter verkopen, is een belangrijk verschil.
Ik brul dan ook niet, ik presenteer als een persoonlijke ervaring dat ik veel meer mensen ken met een DS dan een PSP :D

Maar ik wil dit best nog verder onderbouwen. Ik zie in de trein, op school en in het openbare leven, ook veel meer DS'en dan PSP's. En ik weet het, dat zegt dan iets over de treinen waarin ik rijd en de school die ik frequenteer, maar met mij als middelpunt van de wereld is die wereld relatief PSP-arm ten opzichte van de DS ;)

[Reactie gewijzigd door flijten op 23 december 2008 01:06]

Nintendo heeft NU haar piekverkoop?

De DS bestaat al heel wat jaartjes en ze verkopen ook heel wat jaartjes heel goed
Die piek verkoop duurt wel erg lang dan 8)7
ik zie per week 100 dsjes verdwijnen in de mediamarkt.

iets minder voor de Wii

psp? nooit een vraag na.
uit de post van Zigi_Samblak:

Worldwide Hardware Sales (End of September 2008)
Wii - 34.55 million
Xbox 360 - 22.5 million
PS3 - 16.84 million
PS2 - 133.8 million
DS - 84.33 million
GBA - 81.36 million
PSP - 44.48 million

De PSP een flop?? Dacht het niet!
Als ik zomaar 160 euro van je kreeg dan wist ik wel wat ik zou kopen ;)
Ik vind de power van de PSP wel erg mooi.
wat een onzin, psp was altijd uitverkocht man, ding was gruwelijk populair!
of niet op voorraad omdat de winkeliers er niet teveel van wilden kopen.
terwijl de DS'jes letterlijk de winkel uit vlogen.

Hm, die update heb ik gemist denk ik. De lite was wel wat lichter, maar niet zo licht nog om letterlijk de winkel uit te vliegen enkel op de luchtverplaatsing van de speakertjes. Echt aerodynamisch was 'ie ook niet. De meeste recente DS die ik ken is die met 2 webcams, maar die zijn ook niet bruikbaar als vliegmechanisme lijkt me. Maar wellicht heb ik de nieuwste DS update gemist; eentje met vleugels en propellor? Ik zou niet weten hoe zo'n ding anders letterlijk de winkel uitvliegt. Of bedoel je dat de winkeliers de DS'en de winkel uitgooiden? Ik weet niet of je "gooien" als letterlijk "vliegen" mag bestempelen, 't is meer een soort van "zweven". Tenzij het woord "letterlijk" natuurlijk volledig misplaatst als krachtterm werd gebruikt.
Ik zie ook weinig levensvatbaarheid in zo'n ding.
Alles staat of valt bij de software en je ziet dat zowel de DS als de PSP nauwelijks goede titels hebben, laat staan een apparaat wat een nog veel lager volume gaat maken dan de DS en PSP...
En toch zijn die twee handhelds razend populair. Maar dat komt dan weer doordat je er zo makkelijk "kopietjes" op kan spelen.
Welnee, Nintendo en PlayStation zijn gewoon ijzersterke merken, en de hoeveelheid titels is wel degelijk interessant, zeker voor de respectievelijke doelgroepen. Daar komt dit ding niet tussen.

Want met enkel een apparaatje kom je er niet. Kijk naar Nintendo, zowel de DS als de Wii drijven op een zee van Nintendo's eigen titels. En voor de PlayStation; de verkoopcijfers van de PlayStation 2 hebben genoeg ontwikkelaars getrokken voor een mobiele variant hiervan (en een groot deel hebben zich hierdoor ook ingesloten).
De NDS en PSP hebben bergen goede titels. Dat ze misschien jou niet aanspreken is jouw eigen probleem.
Verder ben ik het wel met je eens dat alles staat of valt met de software. En in dit geval zal het voornamelijk vallen zijn. Afgezien van het potentieel gebrek aan games, zie ik in het artikel al een reden waarom dit apparaat gaat floppen voordat het uitgebracht is. Ze willen dat je kunt kiezen tussen 2 OS'en? Hoe willen ze dat met games op gaan lossen? Alleen games voor 1 van de OS'en maken, en de ander als alternatief OS zonder games? Alle games voor beide OS'en uitbrengen? Hoe wilden ze dat met 3rd party titels gaan doen dan? Of misschien emulatie a la Wine? Of willen ze volledig met emulators gaan werken, zodat je alleen maar oude gameboy, atari en SNES games kan spelen?
Ik zie eigenlijk geen brood in een console met variabel OS. Consoles zijn juist altijd bedoelt als gesloten systeem, zodat je zeker weet dat een game die je koopt er ook inderdaad op zal draaien. Dat is juist ht probleem met pc games tegenwoordig: teveel verschil in hardware, met alle problemen, bugs en slecht performance die dat meebrengt.
Laten ze eerst eens een stabiel platform maken voordat ze investeerders zo gek willen krijgen er geld in te pompen. Iedereen met een beetje verstand van de games industrie laat dit ding links liggen.
Als je als bedrijf doorgaat met dezelfde naam van een product met dezelfde verkeerde design beslissing na iets wat zo hard ter aarde ging bij de release (de eerste gizmondo, ook verkozen tot worst gamers gadget geloof ik) - dan heb je het als bedrijf niet begrepen.

Of maak er een "kinder-psp" van voor een lagere prijs.

Of pas het design, de naam en de marketing aan om serieus genomen te worden tegenover zoiets huge als een PSP scene :/ .
En dan heb je de makers van de Gizmodo. Tiger Telematics. Het is geen bedrijf dat veel mensen kennen, heeft een nogal dubieus verleden en design is een woord dat ze nog in de Van Dale moeten opzoeken. Al moet ik zeggen dat de opvolger er een stuk beter uitziet dan zijn voorganger, toen ik die voor het eerst zag moest ik denken aan een UFO of ruimteschip uit een van die oude spaceshooters op de Commodore64/MSX..

Hoewel, beter? Minder rampzalig. De oude ngage van Nokia zag er beter uit, zelfs als je ermee gaat bellen :D. En ngage 'bekt' nog lekker, als je met een Gizmodo over straat loopt en iemand vraagt wat voor apparaat het is dan zal ik "Een soort DS/PSP!" zeggen, niet "Oh, dit is een Gizmodo!"...
Persoonlijk vind ik 'pee-es-pee' ook voor geen meter bekken... maar het heeft gewoon de naam met zich mee. Iedere gamer kent de PS2 wel, en PSP lijkt er qua naam veel op.
En op de DS lijkt ie al helemaal niet. DS staat niet voor niks voor 'dual screen', en het laatste wat zo'n gizmondo heeft is 2 schermen...
En dit noemt men dan een concurrent van de psp? Sorry hoor maar dan mot je wel van goeden huize komen. En eerlijk gezegd denk ik niet dat it aparaatje een merwaarde heeft om bovende psp te verkiezen.
De psp is al zo'n 4 jaar een vaste waarde dus ik zie t nu niet waarom je er tijd en geld in pompt terwijl t ws toch een kansloze zaak is.
Daarnaast moet je ookde DS niet over het hoofd zien. Nee in handheldand zijn het toch Nintendo en Sony die regeren... En dat is wel eens anders geweest...

Oh, ik zie dat hier een discusie over de dreamcast bezig is. Zou goed kunnen dat t een marketingprbleem was want technisch gezien lag sega toen een stuk vooruit op de concurrentie... En das jammer dat dat dan de bottleneck is want je kan zeggen wat je wl, het was en prachtapparaat!

[Reactie gewijzigd door Nokian95dude op 23 december 2008 00:35]

Dit is echt lelijk. Welke meerwaarde heeft deze? Telefoonfunctie is met psp opgelost dmv skype. Men snapt zelf toch wel dat dit design niet te vergelijke valt met DS of PSP
En de keuze voor een media chip van HTC?? Kijk voor de lol eens op google. Typ, HTC driver issue en geniet.
Ja bij de tytn2 ja, ik heb nu een Touch Pro, en daar doet alle grafische pracht het prima hoor :)
Fijn die economische crisis...

De OpenPandora heeft ook al problemen om enigszinds "op tijd" te verschijnen dankzij de crisis. Wel jammer, want de hardware van dat apparaatje zijn zeker niet slecht te noemen. En met een toetsenbord erbij, iets wat ik nu altijd gemist heb op handhelds.
Ik vind het maar pure na apperij. Kom gewoon eens met iets orgineels in plaats van de rest na te apen...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True