Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 16 reacties

Square Enix heeft drie nieuwe uitbreidingen voor mmorpg Final Fantasy XI aangekondigd. De eerste verschijnt in de lente van 2009, waarna de daaropvolgende delen met een onderbreking van steeds enkele maanden zullen uitkomen.

Final Fantaxy XI 2009 expansion artDe drie nieuwe verhaallijnen zijn allemaal geschreven door Masato Kato, die ook het verhaal van Final Fantasy XI schreef. De andere uitbreidingen werden door andere auteurs geschreven. 'A Crystalline Prophecy - Ode of Life Bestowing', is waarschijnlijk de eerste van de drie uitbreidingen die het daglicht zullen zien. In dit deel gaan de avonturiers op onderzoek uit als er plotseling een mysterieus cristal opduikt, dat geheimen lijkt te herbergen over het ontstaan van Vana'diel, de wereld waarin Final Fantasy XI zich afspeelt. De delen 'A Moogle Kupo d'Etat - Evil in Small Doses' en 'A Shantotto Ascension - The Legend Torn, Her Empire Born' verschijnen later in 2009, zo maakte Square Enix zaterdag bekend. De uitbreidingen verschijnen niet in de winkel, maar komen alleen als betaalde downloads beschikbaar. Wat de prijs van de pakketten gaat worden, maakt Square Enix op een later moment bekend.

Final Fantasy XI verscheen in 2004 voor de pc, waarna de Xbox 360-versie twee jaar later op de markt kwam. In Japan en de Verenigde Staten verscheen het spel ook voor de Playstation 2. Final Fantasy XI was de eerste mmorpg met cross-platform-ondersteuning: Xbox 360- en pc-spelers lopen in dezelfde wereld rond. Sinds de lancering zijn er al diverse uitbreidingen op de markt gebracht, die via onder meer Direct2drive te downloaden zijn.

Final Fantasy XI uitbreiding 2009 Final Fantasy XI uitbreiding 2009 Final Fantasy XI uitbreiding 2009
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (16)

Offtopic:
Maar we wachten allemaal blijkbaar met smart op nummertje XIII.

Ontopic:
Het vervelende van dit spel vind ik dat je naast je Xbox Live kosten ook nog maandelijkse kosten moet betalen om het (online) te spelen. Ik zou het graag een keer proberen, maar ik betaal al voor mijn aansluiting op XBL en wil niet nogmaals een bepaald bedrag p/m neerleggen.
Hoe zijn eerdere uitbreidingen eigenlijk verkrijgbaar op de Xbox 360? Gewoon als DLC?
de eerste 3 uitbreidingen zitten bij het 360 spel inbegrepen de eerste maand is gratis.(wel credit card nodig en op tijd opzeggen als je niet wil betalen)
Persoonlijk vindt ik de pc versie beter te spelen dan de 360 je mist toch de muis vooral tijdens chatten of bepaalde info terug zoeken in een venster (spelen met de joypad gaat wel prima).

Deze nieuwe zullen waarschijnlijk wel als dlc komen.

offtopic: ik zit eigenlijk ook op de andere 2 delen FF XIII te wachten vooral de versus versie (doet mij erg aan FFXII denken)

[Reactie gewijzigd door elimuhn8 op 24 november 2008 14:47]

Het spel is stukken beter op de pc en je kan gewoon het spel met alle 4 de uitbreidingen in 1 keer kopen.

ontopic:

De 3 uitbreiding die komen zullen alleen online (via playonline) te koop zijn.
Het zijn meer uitbreidingen voor de diehards die even niets te doen hebben.
Meer quests en missie's.

Ze zijn ook bezig met een expansion set (of daar nieuwe job's bij komen weet ik niet)

meer info http://www.playonline.com/ff11eu/index.shtml

misschien de moeite waard om uit te proberen?
Ik heb jaren lang deze MMO gespeeld, maar uiteindelijk na de 2de uitbreiding afgehaakt.
Het leuke van het spel is dat je char alle classes kan spelen.
Je hoeft dus niet voor iedere class een nieuwe char aan te maken, en de multiclass functie was ook leuk (de 2de class was altijd de helft van je 1ste class qua level).
Maar het uren lang grinden voor xp begon te vervelen. Ook het uren lang wachten tot er een rare mob zou spawnen werd saai.
XP voor quests of een instance kennen ze niet (tenminste toen niet).
Ook spelen japanners en europeanen allemaal op dezelfde server, op zich is dat idee leuk, maar als je geen chinees/japans kent heb je er dus niks aan.
Ook spelen japanners en europeanen allemaal op dezelfde server, op zich is dat idee leuk, maar als je geen chinees/japans kent heb je er dus niks aan.
Niet waar, Square Enix heeft niet voor niks de AutoTranslate geimplementeerd. Met deze feature heb je zinnen en woorden ter beschikking, die op jouw spel, als je de Engelse versie hebt van FFXI bv, in het Engels verschijnen en bij de chinese/japanse medespelers in het Chinees/Japans. Uiteraard zorgt dit voor een stroef en vrij saai gesprek, maar het overbrugt wel de gap tussen anderstaligen.

[Reactie gewijzigd door Elazul op 24 november 2008 15:48]

Je kreeg altijd al XP voor het uitvoeren van storyline quests. Voor sommige andere quests kreeg je items die je kon gebruiken om XP te krijgen.
Plus daar komt nog bij dat het spel vele vele malen 'newbie'-vriendelijker is gemaakt inmiddels. Quests zijn minder lastig, EXP is makkelijker te verdienen.. noem het maar op.

Neemt niet weg dat het nog altijd een vrij steile leercurve is voor nieuwe spelers.
offtopic: en uiteraard versus XIII

ontopic: beetje onduidelijk, lijkt me een standaard mmorpg op de pc maar de 360 versie is niet regiovrij dus geen flauw idee hoe dit werkt qua abonnement
ik wacht met smart op remake van nummertje 7....
Kan je nog heel wat jaren wachten aangezien er al gezegt is dat ze dat nog te vroeg vinden omdat bij teveel mensen het verhaal nog te goed in hun geheugen zit.
Daardoor zijn ze te bang dat er voor te weinig mensen replay value in ligt.

Begrijp me niet verkeert ik zou het ook er fijn vinden maar het is nu eenmaal de realiteit
Ik vraag me af of de extra uitbredingen echt wat toevoegen. Misschien voor ervaren spelers...?

Op een gegeven moment werd ik dit spel toch zat. Het eeuwige levellen... Naar mijn inziens iets te weinig verhaal, te veel vechten (wat zowieso altijd al een probleem is geweest met de FF games :) ).

Ik ben later nog een keer opnieuw begonnen, maar ook toen kreeg ik hetzelfde gevoel. Iedereen was alleen maar xp aan het verzamelen... Ik miste gewoon de gezelligheid ingame, het werd haast zakelijk.

Het was zelfs nog erger dan in het begin. Er is nu een systeem zodat je met verschillende levels toch in één party kan spelen. Heel leuk, maar nu krijg je dus parties met nieuwe en ervaren (verslaafde ?) spelers die een nieuwe job willen levellen op een "beginners" niveau veld. En o wee als je iets fout doet, dan wordt je helemaal afgezeken door die oude spelers... Ik heb dit meerdere keren gezien in parties (en zelfs 1x tegen mij), dat was echt vreselijk irritant.

Jammer, want ik had in eerste instantie wel het idee dat de wereld van FFXI meer kon bieden dan WoW...

[Reactie gewijzigd door Miesepies op 24 november 2008 16:38]

Op welke server heb jij gespeeld, want hier op Phoenix hebben we daar geen last van.
Level sync. is voor de hoge lev's in lowlevel pt zeer handig om je stat's omhoog te halen (plus je kan gewoon je eigen gear aanhouden en je krijgt gewoon xp).
Nogmaals een voorbeeld van de shift naar episodic content. Ik vind het wel positief, FFXI heeft practige verhaallijnen. Nog meer areas toevoegen is momenteel geen must, gezien er nu al zoooo veel te doen is, dat endgame te tijdsverslindend wordt als je het allemaal wil doen (ik doe nu al Limbus, Einherjar, Dynamis, Nyzul Isle, en dan nog HNMs campen, mijn week zit vol).

Mensen die vroeger FFXI speelden an afhaakten: er is enorm veel verbeterd. Mogelijkheden voor smaller parties of zelfs quasi-solo play, easier XP, Level Sync om geen level spread problemen meer te hebben, enz
helemaal met darkjack eens.......

Zelfs warppoint naar outposts zodat je niet 15min op een boot moet zitten wachten...

Ik zelf vind de Dancer job een zeer goede zet om te solo'en.
Vind een goede Linkshell (guild) en je verveel je nooit.

Komt met de nieuwe december update een hoop nieuwtjes!!!!!
Zoals speciale treasure caskets na een gevecht waar gewone, maar ook speciale items te krijgen mee zijn.
Persoonlijk zie ik meer uit naar Moblin Maze en Scholar Group 2 Merits :P Stormsurge klinkt zalig. Ook verderzetting van de WoTG storyline eindelijk.
@HADES2001:
Lang wachten? wat zou dit dan moeten zijn:

http://i326.photobucket.c...donx3/boomybestbuyps3.jpg

Ik zag dat toevallig ergens....datum is wel verstreken, maar toch.....

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True