Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 76 reacties

Activision heeft bekendgemaakt dat de open multiplayer-bèta van Call of Duty 5 in oktober wordt uitgebracht voor zowel de Xbox 360 als de pc. De bètaversie is voor iedereen vrij toegankelijk, maar het is nog onbekend hoe lang de testfase duurt.

In de multiplayer-bèta krijgen spelers alvast een voorproefje van de uiteindelijke multiplayer-modus van Call of Duty: World at War. Zowel Europa als de Stille Oceaan komen aan bod. Verder kunnen gamers alvast wennen aan het nieuwe teamsysteem en aan gevechten met voertuigen, die voor het eerst hun opwachting maken in de multiplayer-modus van Call of Duty. Perks en bonussen voor het maken van meerdere kills op rij keren in Call of Duty 5 terug, en zullen dus ook in de bèta verwerkt zijn, zo maakte Activision donderdag bekend.

Het is nog niet bekend hoe spelers toegang tot de bèta kunnen krijgen. De pc-versie zal in elk geval vrij te downloaden zijn, terwijl voor de Xbox 360-versie een download-token vereist is. Geïnteresseerden kunnen zich op de officiële website van het spel registreren om in aanmerking te komen voor zo'n token.

Call of Duty 5
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (76)

Er valt weinig nieuws toe te voegen aan dit soort games, behalve dan nieuwe wapens en technologie die op de markt verschijnen en dan nog is het de vraag of ze deze mogen implenteren, aangezien toestemming nodig is :)

Als de gamesfeer en setting weer net zo goed word als in CoD4 dan hebben ze een goeie opvolger. De rest van de kwaliteit is afhankelijk van de hedendaagse hardware maar basis blijft low system specs.

Maar het zal wel goed komen, SP is belangrijk maar de MP des te belangrijker. Verder vind ik het wel goed om te zien dat ze snel met een opvolger uitkomen, wederom de uitdaging om de beste tactics uit een map te halen ;)
Het rond kijken als je met de auto door de stad wordt gereden zorgde ervoor dat ik helemaal in de game opging. Als je niet kijkt, zie je niets, dus zit je de hele tijd om je heen te kijken wat er allemaal om je heen gebeurd, dat soort verbeteringen zie ik met smart te gemoed.
Weinig nieuws toe te voegen.....
De weapon dynamics tijdens het lopen e.d. waren anders een behoorlijke vernieuwing en verbetering t.o.v. andere shooters, welk thema dan ook.
Het concept shooter zal niet echt veranderen, maar er is nog genoeg te vernieuwen en verbeteren, zodat het allemaal nog intenser aanvoelt.
Eigenlijk is het geen opvolger van CoD 4 maar 3 want het word weer door de bedrijf gemaakt dat cod 3 heeft gemaakt niet 4
Dit is niet afhankelijk van het bedrijf die het spel ontwikkeld.
Het zegt helaas mogelijk wel wat over de kwalitiet van de game.
En op die manier kun je zeggen dat het de volgende in de reeks van COD 3 is en niet van COD 1,2 en 4.
Heel mooi dat ze dit doen..Maar waarom moet dat nou zo kort voor de release voor een spel. Ik zou zeggen geef het testen door de 'consument' 2 echte maanden, zodat je de wijzigingen/bugs tenminste nog op tijd kunt doorvoeren..Zonder dat deze in een latere patch verschijnen.

Daarnaast vind ik het weer heel leuk dat de PS3 geen beta krijgt. Maar daar zal men wel een goede reden voor hebben. Ze weten best dat er ook veel cod4 users zijn op de PS3. Eingelijk zou ik het zelfs een logischere keus vinden om de beta op zn minst voor de PS3 uit te brengen en niet voor de XBOX360.

Een enkel argument hiervoor is, nog niet te kraken, dus op 'verkochte' PS3 bezitters door deze beta maak je heel waarschijnlijk omzet. De XBOX360 versie zou mogelijk te hacken zijn (niet online wellicht, maar dat boeit niet iedereen) dus daar gaat al een deel van je mogelijke omzet.

Desalniettemin zal ik de demo wel voor de pc downloaden, ben zeer benieuwd. PC is nog up-to-date genoeg om mooie graphics op het scherm te toveren (weinig FPS), en de gameplay is met hoge FPS op lage instellingen wel te ondervinden :)

PC rules, maar PS3(XBOX360) ook, was het zat steeds de dure onderdelen te kopen (relatief gezien dan, want ik kocht de bang for bucks hardware, en deed flinke OC's)

[Reactie gewijzigd door ToFast op 5 september 2008 14:59]

PS3 gebruikers zijn er nog lang niet zoveel als Xbox360 gebruikers, dus de keus is simpel.
Er staat nog niets over een -final- release datum hoor? Ze vermelden oktober als officiële betarelease datum.
Jihaaa CO-OP dit wordt geweldig is bij mijn weten geleden van BF1942. Prachtig, zo terug na WOII. Hoop dat engine evengoed is als ervoor dan kunne mensen met een iet wat oudere pc ook spele zonder upgrades > point @ me ;)
Engine net zo goed als ??? welke game? BF1942 kan je idd met een wat oudere pc spelen. Maar CoD4 kan je zo goed als vergeten wil je dat een beetje mooi laten lopen.
evengoed als de vorige engine van cod, cod4 dus. Na zet die graphics wat lager en je kan goed gamen ermee. Oude p4 D550 met ati hd2400 en dat bolt smooth genoeg voor mij ;). Investering komt er wel met de nehalem.
Wil iedereen alsjeblieft ophouden met het trekken van de vergelijking tussen een gebruikte engine en de systeemeisen die daarbij horen. Jullie hebben er stuk voor stuk de ballen verstand niet van!

Sorry dat moest er even uit. Een game engine beslist, in tegenstelling tot populair geloof, niet hoe mooi je spel er uit ziet en welke bak je nodig hebt om hem te draaien. Een engine bepaalt hoe de spelinformatie (lees:artwork) wordt opgeslagen, uitgelezen en verwerkt en daarmee dus ook welke features ondersteund worden. Daarnaast is bij een 'engine' vaak een toolset en interface voor de developers voorzien.

Dat betekent dus dat de artiesten die het spel zelf maken nog steeds degenen zijn die verantwoordelijk zijn voor het gebreuk van 20 of 2 texturen op 1 oppervlak, 3 miljoen of 5000 polygonen in een spelermodel, 0 of 10 lagen aan postprocessinginstructies achter de eerste render aan.

Al deze factoren bepalen de framerates die jij gaat krijgen en de engine kan hier marginale verschillen in maken. Games zien er steeds beter uit, maar de game engines zijn niet de oorzaak, die worden alleen maar gebruiksvriendelijker en uitgebreider in featureset. DirectX, OpenGL zorgen er wel voor dat je videokaart, los van engine, wel snapt wat van hem gevraagd word. (bijdehandjesdisclaimer:nee inderdaad, niet altijd)

Even een goed voorbeeld; Vergelijk quake3 met call of duty 1... precies dezelfde engine maar CoD trekt veel meer uit een PC van die tijd.
Het word helemaal ingewikkeld als bedrijven ook de engine zelf naar hun eigen smaak aan kunnen passen, vergelijk Q3 maar eens met CoD4 :P
Komt er uberhaupt een ps3 versie van COD5?
Ja,maar geen beta.
hopelijk kun je ook al zelf een linux server hosten om te proberen....
De minimale Systeemeisen zijn :


CPU: AMD 64 3200+ / Intel Pentium 4 3.0GHz +
Geheugen: 512MB (XP) of 1GB (Vista)
HD ruimte: 8GB
Videokaart: Nvidia 6600GT/ATI Radeon 1600XT of hoger (Shader 3.0 of beter) met 256MB geheugen


vind ik persoonlijk netjes...

nu maar afwachten hoe de graficts er uit zien
Graphics zullen niet veel opgepoetst zijn denk ik. De originele engine wordt gebruikt, met enkel wat toevoegingen (flametrower> vuur aspecten van materials enzo)

Dat is gelukkig niet heel jammer, omdat de cod 4 engine op dit moment nog met de mooiste games kan meekomt, of zelfs veelal voorop ligt.
Als deze shooter nog beter wordt dan 4, dan ligt de lat hoog voor andere fps.
CoD4 is echt geweldig. _/-\o_
Ik vraag mij af of ze uberhaupt een keer iets doen aan de graphics en gameplay.
Niet alleen met de rook maar ook met bewegende bladeren, te openen/blokkeerbare deuren ruiten die kapot kunnen het zijn maar kleine dingetjes. Nu hoeven de bladeren van bomen en de planten niet eens kapot te schieten zijn.
Maar zolang dat zelfs dat soort dingen stil staan en het spel doet alsof het heel hard regent, waait en niets anders duid op dit type weer.. dan is de sfeer bij mij al vele malen minder.
Gooi het dan maar op een speelhal voor een arcade game.
Zelfs Medal Of Honor Allied Assault had bewegende vegetatie, stromend water. :S
Nou, ik irriteer me anders altijd mateloos aan de blikjes die in spellen op de grond liggen. Hebben ze "real life" physics erin gedaan maar zodra je de blikjes raakt duw je ze weg.. in plaats van dat je erop kan staan zodat ze indeuken :)
Ik ben zeer benieuwd naar deze spel, vooral de graphics. Alleen heb ik genoeg van die stomme Wereld Oorlog 2 :( krijg je weer van die stomme lelijke wapens, geen bazooka's mooie tanks etc etc.
Als je benieuwd bent naar de graphics zul je bedrogen uitkomen, de engine is dezelfde als die van CoD4:MW. Overigens ben ik wel blij dat ze weer terug gaan naar WW2, die oorlog blijkt toch iedere keer weer inspiratie te geven voor briljante games.
Dus omdat het dezelfde engine is ziet het er het zelfde uit? |:(

Je moet je toch maar is gaan verdiepen in de term Game Engine!
Die XBOX360 tokens zijn alleen voor mensen die de game bij Gamestop.com bestellen in Noord-Amerika. M.a.w. wij maken er geen kans op, of je moet zo 'bold' zijn om daar te pre-orderen en nadat je je token hebt ontvangen de bestelling te cancelen :P
Nee niet alleen:

For players who are looking to feel the all-out combat and get tokens for the Call of Duty: World at War Xbox 360 multiplayer beta, they can register at www.callofduty.com or pre-order the game at any GameStop retail location or online in North America at:

http://www.gamestop.com/C...ils.aspx?product_id=71812.

[Reactie gewijzigd door Giant87 op 5 september 2008 19:26]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True