Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 25 reacties

Sony Online Entertainment brengt dit najaar uitbreidingen op de markt voor de mmo's Everquest en Everquest II. Het origineel wordt op 21 oktober uitgebreid, Everquest II volgt een maand later, op 18 november.

EverquestVoor Everquest, dat volgend jaar zijn tiende verjaardag viert, is het al de zestiende uitbreiding. Seeds of Destruction, zoals de uitbreiding gaat heten, schuift de level cap weer een stukje omhoog, naar level 85. Daarbij horen uiteraard ook een aantal nieuwe vaardigheden en spreuken die horen bij het groeien in level. De uitbreiding introduceert het gebruik van mercenaries, die de speler zelf kan besturen en als ondersteuning kan gebruiken. Ook voegt de uitbreiding een twintigtal nieuwe locaties toe aan de spelwereld.

De vier jaar oude opvolger Everquest II is toe aan zijn vijfde uitbreiding. 'The Shadow Odyssey' heeft geen in het oog springende feature, maar lijkt desalniettemin een solide add-on te worden. De cap op ervaringspunten gaat omhoog naar 200 en er zijn een aantal nieuwe missies te vinden. Ook brengt de uitbreiding nieuwe gebieden zoals de Moors of Ykesha, met daarbij nog 20 andere gebieden en 18 verse dungeons.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (25)

Ik speel nu al 8 jaar Everquest op high end raiding(top3 guild)(Total Time Played 462 days 22 hours 32 minutes ). http://eq.magelo.com/profile/1359678
Elke Add-on krijgt grafisch een nieuw impuls, het word steeds beter maar het kan natuurlijk grafische niet tippen aan de nieuwste games in de mmorpg wereld,

Het gene dat Everquest so sterk maakt is het content.
En vooral RAID-Content.
zelf ben ik nog geen mmorpg tegen gekomen die het zelfde te bieden heeft als Everquest.

De wereld van Everquest is heel erg groot geen enkele andere mmorpg kan daar bij in de buurt komen (WoW dus ook niet).

Over 3 dagen gaat de Beta live van de nieuwe Expansion van Everquest, Zit er als guild geheel in dus moeten events Testen etc. dat altijd wel leuk.

Anyways Everquest is naar mijn smaak nog altijd de beste mmorpg , gewoon omdat het de beste content heeft en gameplay, en ook al ben je max level en heb je max aa , is er nog zat te doen het verveeld eigenlijk nooit.
Lol, das maar 1/8 van uw tijd in everquest. Gemiddeld drie uur per dag en je komt doen alsof je een superspeler bent :p
So? Ieder z'n hobbie toch? Wat maakt het nou uit of je een game speelt of iets anders nutteloos doet als tijdverdrijf... zoals sporten ofzo... heb je ook niks aan in de rest van je leven, maar kost wel bakken met tijd. Of van die mensen die de hele dag voor de TV hangen... dan liever een game spelen, ben je tenminste interactief bezig ipv jezelf alleen maar te laten hersenspoelen door de media :+
D&D
Ultima Online
EQ I & II
Runescape
Lineage I & II
WOW
AoC

Zit meer te wachten op een AION, maar dat er nog steeds mensen EQ spelen kan ik niet bij, vind zelf dat grapix best wel mogen tellen in een mmorpg, alhoewel het toch leuk is voor de mensen die het al jaren spelen dat er nog een uitbreiding komt, ik zou het iig niet weer gaan spelen
Vergeet ook niet Entropia Universe(Project Entropia).
Deze wordt binnenkort geupgrade naar de CryENGINE 2
Oh ja en hoeveel mensen kunnen het dan fatsoenlijk spelen?

Wat heeft het nou voor nut een MMO te ontwikkelen op die engine. Crysis heeft iig laten zien dat ie verschrikkelijk zwaar is, kost vast een bak geld voor de licentie en voor een beetje MMO moet de wereld heel erg groot zijn, dus zo gedetailleerd als met de CryEngine 2 kan in Crysis is dan ook niet haalbaar.

Waarom men dan toch voor die engine kiest is mij een groot raadsel.
Toekomstmogelijkheden waarschijnlijk. Ze maken nu de game in de engine met veel opties uit en in de toekomst (als mensen upgraden) kunnen ze langzamerhand meer van de features gebruiken. Lijkt mij een heel goed idee; in ieder geval beter dan om de twee jaar alles in een nieuwe engine gooien.
Heb je ooit wel rondgelopen in de nieuwste uitbreidingen?????
Die zijn zelfs grafisch niet slecht.
Maar het toont maar weer aan: het is spelplezier wat ECHT verkoopt in een mmorpg.
Grafisch geweld komt pas na : spelplezier, sociaal geklets, teamwork.....
Eq is nog steeds 1 van de mmorpg, waar je moet samenwerken om iets te bereiken en waar de klassen nog echt verschillend zijn en niet dezelfde skills hebben, die hetzelfde allemaal doen, maar alleen qua naam en grafisch verschillen.

Er zijn de laatste jaren al flink wat mmo's op hun bek gegaan, die grafisch goed waren, maar geen content hadden en/of geen uitdaging waren en/of nauwelijks spelplezier gaven.
OVer EQ2, volgens mij is EQ nog steeds groter.
Dark Age of Camelot ontbreekt in dat rijtje! En vergis je niet, als je zoveel tijd in een spel gestoken hebt, dan is het moeilijk om er afscheid van te nemen.
Ben laatst zelf weer begonnen met everquest. Het is leuk om alles weer eens te zien. Ik ben zelf begonnen in 2001 en gestopt in 2003. In die tijd moest je nog aan iedereen uitleggen wat een mmorpg was en werd je vreemd aangekeken toen ze het verhaal gehoord hadden.
Everquest blijft mijninziens een van de beste mmorpgs. Nu weet ik niet of dat komt omdat het spel zo goed is of omdat het mijn eerste mmorpg is, maar ik heb er mooie herinneringen aan.
De vrouw op het plaatje heeft al wat uitbreidingen gekregen :)
en hoeveel moet dat gaan kosten ;o?
waarschijnlijk weer 40 dollar... is vrij standaard.
Bij de vorige 2 uitbreidingen van eq2 zaten al de eerdere uitbreidingen er ook bij. Hopelijk blijven ze die formule volgen. Want ik heb de laatste overgeslagen :p

OfficiŽle aankondiging

[Reactie gewijzigd door craio op 16 augustus 2008 13:44]

Ik snap nooit waarom Matrix Online nooit iets geworden is sinds het door Sony wordt uitgegeven, vind dat het er namenlijk nog best goed uitziet en het is ook best leuk als ze wat meer en betere content toevoegen. Nu heb je alleen grind en story missies en je moet zoveel rep verdienen met grind missies om de story missies te unlocken, beetje jammer. Maarja misschien dat ze ooit nog een ingeving krijgen om er wat mee te doen.
Ik snap nooit waarom Matrix Online nooit iets geworden is
Nu heb je alleen grind en story missies en je moet zoveel rep verdienen met grind missies om de story missies te unlocken
Je beantwoord je eigen vraag al :+
heb recentelijk ook nog een POLL gezien en daar was uitgekomen dat de meerderheid van de gamers op die site, vond dat de gameplay belangrijker was dan de GFX, ik vind het zelf ook, maar damn dit spel leeft al lang zeg.. en dat is het mooie van MMO's de houdbaarheid is 300X langer dan bij andere games. er zijn zat oude MMO's die echt al jaren mee gaan (ook veel die alleen van micro payments bestaan)

zo te horen aan de lijst van uitbreidingen is het aardig wat nieuws voor de spelers ;)
Everquest is(in Amerika) een bijzonder verslavend spel. Er bestaan zelfs hulpgroepen voor(soortgelijk aan AA), wat van niet veel MMO's kan gezegd worden. Op bepaald punt in de ontwikkeling ging de game zelfs aanbieden eten en dergelijke naar je huis te brengen via een commando in het game zelf, als je je adres en bankkaart nummer opgaf

bekijk deze image maar eens:http://upload.wikimedia.o...t-Pizza-Hut-promotion.jpg

Hier nog meer: http://en.wikipedia.org/w...sues.2C_and_game_problems
Dat was in den beginne van EQ2 en meer dan een licentieovereenkomst met PizzaHut was het niet. Zeker niet de bedoeling om de arme verslaafde gamertjes toch maar te doen eten.

Everquest 2 heb ik 3 jaar lang gespeeld. Maar zelfs 4 jaar later is de engine nog steeds prut. Aanvankelijk dacht je dat het wel zou beteren door te upgraden over de jaren. Helaas was dit niet waar. Age of Conan draaide zelfs een pak vlotter (voor ze de performance de grond in draaide na elke update).
Inderdaad, LOTRO draait hier vlot met alles max en bij eq2 moet ik daar zelfs niet aan denken.
Ik zelf speel al van het begin 1999, heeft zijn op en downs gehad maar blijf boeiend.
Ik ben gepensioneerd van het hardcore raiden en slijt mijn dagen op de fennin ro server om gewoon met vrienden samen nieuwe content te spelen. Dat is gewoon leuk 1 middage per week played ben ik al de 2 jaar voorbij en ik ben niet eens met de meeste uren dat ligt op 3 jaar x24 uur spelen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True