Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 26 reacties

De opvolger van racegame Forza Motorsport 2 wordt binnenkort onthuld. Een medewerker van de Indiase ontwikkelstudio Dhruva Interactive zou hebben bevestigd dat de ontwikkeling van Forza Motorsport 3 al in volle gang is.

Dhruva InteractivaVolgens de de anonieme bron van de Engelstalige blog The Angry Pixel zijn geruchten dat het spel op meerdere dvd's staat niet juist. De bron vertelde The Angry Pixel dat het spel in principe op één dvd verschijnt, maar onduidelijk bleef of er op andere manieren, bijvoorbeeld via downloads, extra content op te halen is voor het spel. Forza 3 zou volgens Dhruva binnen afzienbare tijd officieel aangekondigd worden. The Angry Pixel schrijft deze informatie toe aan een niet bij naam genoemde 'inside man' die toegang zou hebben tot de Indiase ontwikkelstudio, dan wel zelf een medewerker van de studio is. Microsoft reageerde, zoals gebruikelijk, niet op de geruchten.

De uitspraken van de bron binnen Dhruva Interactive, dat eerder al meewerkte aan Forza Motorsport 1 en 2 en aan Project Gotham Racing 3 en 4, volgen een goede week nadat uitgelekte interne documenten de Microsofts line-up voor de aankomende E3 blootlegden. Uit die documenten zou blijken dat Forza 3 meer dan één dvd zou bevatten. Dit zou alles te maken hebben met de aanwezigheid van ruim 400 auto's, meer dan 100 banen en een heel nieuwe schademodel.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (26)

En graag wat meer spectaculaire replays, want deze zijn bij forza2 toch wel saai. Voor de rest top game!
Hmmm...400 auto's betekent veel minder tijd voor ontwikkelaars om de auto's er beter uit te laten zien?
Of gebruiken ze de oude modellen en/of verbeteren ze die modellen?
Ik denk dat ze hier hetzelfde doen als bij Grand Turismo. Van een aantal modellen zijn er gewoon 20 versies. Dan telt het wel op :)

Al met al zullen het wel 80-150 verschillende wagens zijn, en dan nog 20 Skylines, 15 350Z's etc.
Sterker nog; aangezien er nieuwe disciplines worden geintroduceerd, anders dan het racen uit Forza2, heb je dus kans dat er van een bepaalde auto een bepaalde "setup" wordt geleverd. Dus zeg dat je voor normale circuit-races een Mercedes SL kan kopen, dan is er voor het driften een SL te koop met een hele andere voorwielophanging.

Of ze er dan voor kiezen dat je de auto's vice-versa kan/mag rijden op de circuits, weet ik nog niet maar je gedachte dat er van een bepaalde auto verschillende versies zullen zijn, zal wel waarheid worden.
Dat ze maar eens zorgen dat het snelheidsgevoel verbetert. Dat was in deel 2 echt te erg voor woorden. Als er 200 op de teller stond leek het wel alsof je net een bordje gepasseerd was met welkom in Groningen.
Als je de "in-car" view hebt aan staan is het snelheidsgevoel al een stuk beter dan de "achter de auto-view"
Als je net 5 minuten geleden uit Utrecht vertrokken was dan klopt dat toch? :D
100 banen! :o _/-\o_

Forza 2 blijft toch een heerlijk spel. Andere racespellen op de 360 vallen, voor mij tenminste, hierbij volledig in het niet.
JA echt geweldig en ook weer veel auto's !!!

Ben benieuwd naar het nieuwe schade model hopelijk kan er nog meer kapot.

Forza 2 is een geweldige game. Heel realistisch hopelijk houden ze dat er in. En maken ze het nu ook zo dat je een klap band kan krijgen als je te lang door rijd ook al heb je 100% damage op de banden ze gaan niet kapot. En een burnout doen of gewoon rijden maakt ook niet al te veel verschil qua slijtage.
Slijtage zit inderdaad niet in Forza2 maar als je banden & benzine op "Simulation" zet, dan heb je toch echt wel een probleem als je met een R1 even denk om 25 rondjes achter elkaar te kunnen afleggen op Mugello. Niet alleen zal je auto zo goed als stilvallen, maar ook de grip neemt exponentieel af op het moment dat je bandjes op 99% damage staan.

Er is wel al gesproken dat benzineverbruik een rol gaat spelen in Forza3; hierdoor worden endurance-races (online bijvoorbeeld) een stuk leuker omdat je niet meer perse de snelste auto hoeft te pakken. Denk maar aan Audi die met de R10 Le Mans wist te winnen omdat dat ding op diesel reed en dus veeeel meer rondjes kon draaien alvorens te tanken.
Ik wil gewoon nog meer realisme. Zoals gewicht van brandstof mee laten tellen ook banden slijtage. Dus dat de grip afneemt naarmate je banden slijten en dat bochten die eerst makkelijk waren dus wat moeilijker worden.

En verbruik van je auto mee laten tellen. Is inderdaad een hele goede.
Kan aan mij liggen, maar ik heb toch echt wel last als ik met uberzachte banden een endurance race doe in Forza 2.... Als de banden bijna versleten zijn haal ik bij lange na de ronde tijden niet meer die ik eerder wel haalde. Na een pitstop rijd ik dan weer moeiteloos de oude tijden.

En hoezo verbruik van je auto mee laten tellen? Ik zie toch echt wel dat mijn brandstof metertje zakt naarmate ik verder in de race kom. Ik heb al eens gehad dat ik nog mar net op het nippertje de pits haalde.

Misschien voor sommige mensen eens een idee om alle hulpmiddellen uit te zetten? Als je ABS, STC en weet ik wat allemaal aan hebt staan, dan kan iedere idioot constant snelle tijden rijden omdat de auto dan wel voor je compenseert...
En hoezo verbruik van je auto mee laten tellen? Ik zie toch echt wel dat mijn brandstof metertje zakt naarmate ik verder in de race kom.
MAX3400 bedoelt waarschijnlijk dat niet iedere auto hetzelfde brandstofverbuik heeft. Dus dat je bij elke aparte auto een specifiek brandstofverbruik opgegeven krijgt bij de de specs in de showroom. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet met zekerheid weet of dat nu het geval is, maar volgens mij niet. Als dit dus wel zo zou zijn kan je voor een race dit mee laten wegen in de keuze voor een auto. Hiermee zou je dus bijvoorbeeld voor een wat langzamere auto kunnen kiezen met een lager brandstofvebruik zodat je een andere strategie kan hanteren. Dit komt natuurlijk de tactische opties ten goede.
ABS en Traction Control zitten standaard in veel auto's die Forza biedt, dus dat is realistisch.
Leuker zou zijn als auto's die dit niet kunnen hebben (neem de Golf II), de optie ook niet biedt. :)
Hopelijk gaan we dan eindelijk weerseffecten zien, een van de punten die Forza nog mistte.

En het zou helemaal mooi zijn als ze er een paar openwheel auto's in stopten ... dreaming on....

[Reactie gewijzigd door Phusebox op 23 juni 2008 11:06]

meedere auto's in de game doen word ook een beetje te veel van het goede dus ik denk dat ik er niet heel veel van verwacht
100 banen vind ik wel heel veel. Nu met Forza 2 waren er al enkele banen niet af voor de release. Het meten van een baan kost heel veel tijd (was laatst op de forza site een klein stukje over).
Wel hoop ik dat o.a. het Top Gear Track erin komt, dat zou gewoon te leuk zijn :D
ik neem aan dat het 20-25 banen zijn waar gewoon per baan een stuk of 5 versies zijn zoals bij elke game.

Daardoor hebben ze direct minder werk.
En veel van het meet werk is al gedaan voor vorige en andere games waardoor die data waarschijnlijk gewoon tegen betaling opgevraagd kan worden.
Idd... Banen spiegelen, en start/finish omkeren... Dan heb je al 4x zoveel banen. Het blijft een stukje marketing...
ik neem aan dat het 20-25 banen zijn waar gewoon per baan een stuk of 5 versies zijn zoals bij elke game.
Ga daar maar niet vanuit. Ze hebben al aangekondigd dat er banen zijn voor touge en voor point-to-point. Oftewel; dat zijn in beide gevallen een stuk weg van A naar B (dus geen rondje rijden) en misschien terug. Maar als je dat af zet naar het aantal car-classes en/of type races uit Forza 2, kan je bedenken dat er voor een bepaald discipline er toch wel een track of 10 moet worden bedacht.

Ach, houdt het uitdagend en ook zeker zullen hierdoor de Scoreboards op de schop moeten; kan eigenlijk niet wachten om me er tegen die tijd eens flink mee te gaan bemoeien want "even" een top-100 tijd rijden is best een leuke opgave.
En dit is nieuws? Het is alom bekend dat de heren bij Turn10 al weken, zo niet maanden, bezig zijn met het werven van nieuw personeel. En aangezien Turn10 op dit moment niet veel anders in zijn mars heeft dan Forza, was het nogal voor de hand liggend, dat het nieuwe personeel zou gaan werken aan Forza 3. Een en ander is gewoon terug te vinden in hun job-offers en het forum.

Verder zijn ze recentelijk verhuisd naar een nieuw en groter kantoor. Dit kantoor ligt aanzienlijk dichter bij, hoe kan het ook anders, de game-afdeling van Microsoft in Redmond. Er is ook geen geheim van gemaakt dat Turn10 gewoon te weinig mensen in dienst heeft om Forza 3 zelf te ontwikkelen en een aantal "inhoudelijke" stukken software zal door Microsoft worden ontwikkeld waardoor Turn10 zich meer kan toeleggen op de details van het spel.

Er is een zeeer grote kans dat Forza 3 binnenkort wordt aangekondigd en begin januari 2009 zijn debuut zal maken op de CES in Vegas en dus ongeveer anderhalf jaar na Forza 2 in de schappen zal liggen.
TURN10 werkt toch niet meer aan Forza? Ik dacht altijd dat voor hun Forza 2 de laatste zou zijn. Daarna zou zeer waarschijnlijk de serie overgenomen worden door een andere studio.
:z Je kan ook zelf een nieuwssubmit doen natuurlijk.
Een nieuwssubmit is pas nieuws als het bevestigd is en niet een samengeraapte hoeveelheid geruchten die op bepaalde sites naar boven komt en "dus" naar een conclusie wordt gemodelleerd. Als iedereen een nieuwssubmit zou gaan doen op basis van forum-posts bij bepaalde fabrikanten, mag T.net wel een paar mannetjes meer aannemen om de queue door te nemen en te legen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True